Рішення
від 05.09.2006 по справі 12/319-06-7309
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

12/319-06-7309

            

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"05" вересня 2006 р.Справа  № 12/319-06-7309

За позовом   Спільне підприємство у вигляді товариства з обмеженою відповідальністю "ТРАНСБАЛКТЕРМІНАЛ";  

    

   

до відповідача   Державне підприємство "Одеська залізниця"  

   

про зміну умов договору  

Суддя Юдова В.З.

Секретар судового засідання Скуділо О.В.

Представники сторін:

Від позивача: заступник директора Веселовський Ю.А., довіреність № 403/6 від 04.09.2006р., бухгалтер Штембуляк О.А., довіреність 402/06 від 04.09.2006р.;    

Від відповідача: заступник начальника юр. служби Ротар І.В., довіреність № 403 від 15.09.2005р.

          Суть спору: Про зміну умов договору на подачу та забирання вагонів з експортно–імпортними і транзитними вантажами на під'їзній колії СП ТОВ „Трансбалктермінал” при станції Іллічівськ Одеської залізниці.

          Позивач просить внести зміни в п. 11 договору в якому відстань для нарахування збору за подачу та забирання вагонів складає 4, 0 км в обидва кінці. При обстеженні відстані за участю експерта, заміром та обчисленням встановлено 1858 м. В якості доказів позивач надав в засіданні суду копію технічного акту в якому відстань по плану складає 904 п/м.

          По п. 16 „б” просить внести зміни і розраховувати перевірку маси вантажів на тонзометричних вагах власності СП ТОВ „Трансбалктермінал” як півгодини додаткової маневрової роботи по Тарифному керівництву № 1 за дві операції брутто та тари групи вагонів. Надав позивач копію листа Державної адміністрації залізничного транспорту України „Укрзалізниця” № ЦЗМ-8/2252 від 03.10.2002р.

          Представник Одеської залізниці заперечує проти вимог позивача, в засіданні суду пояснив що Залізниця відстань враховує від колії на якій знаходиться тонзометрична вага СП ТОВ „Трансбалктермінал”, тому ця відстань складає 4 км.

          Акт обстеження під'їзної колії на залізниці відсутній.

По питанню зважування вантажів відповідач заперечує, в зв'язку наявністю у залізниці затрат по роботі локомотива та бригади.        

          

Заслухавши докази сторін, розглянувши матеріали справи встановлено:

Одеська залізниця та СП ТОВ „Трансбалктермінал”  уклали договір про подачу та забирання вагонів з експортно-імпортними вантажами на під'їзній колії СП ТОВ „Трансбалктермінал” при станції Іллічівськ у 2005 році.

Договір укладений з протокол розбіжностей та протоколом узгодження розбіжностей.

Одеська залізниця звернулась до суду з позовом по переддоговірному спору по даному договору.

19 серпня 2005р. судом прийнято рішення справа № 12/223-05-6230 по якому узгодженні питання які ставила Одеська залізниця по протоколу розбіжностей договору.

В процесі роботи у позивача виникли зміни умов договору в зв'язку з чим він звернувся з претензією до Одеської залізниці про внесення змін у п. 11 п. 16 „б” другий абзац.

Зміни умов договору залізниця не розглянула по суті, тому позивач звернувся до суду з позовом.

Відповідно п. 1 договору на подачу та забирання вагонів на під'їзній колії СП ТОВ „Трансбалктермінал” при станції Іллічівськ Одеської залізниці сторони встановили, що подача та забирання вагонів здійснюється залізницею з під'їзних колій які примикають до станції Іллічівськ Одеської залізниці, тобто колія 71 через стрілку № 728 до 65 ходової колії станції та колія 67 через стрілку № 744 (факт - 747) до 66 колії Іллічівського морського торговельного порту. Тому при вирішенні договірного спору 19.08.2005р. рішенням № 12/223-05-6230 по п. 16 абзац „а” було указано, що збір за подачу та забирання вагонів обліковується від відстані в обох напрямках від стрілок примикання № 728, № 744 (факт 747) під'їзної колії № 71 та № 67 які на балансі СП ТОВ „Трансбалктермінал”, межа під'їзної колії є стики рамних рейок стрілок примикання № 728 і № 747.

При вирішенні судом договірного спору 19.08.2005р. Одеська залізниця не надала до суду акт обстеження.

Відповідно Розділу 12 Правил обслуговування залізничних під'їзних колій (сторінка 127) залізниця зобов'язана перед укладенням проекту договору спільно з підприємством провести обстеження під'їзної колії та оформити акт обстеження. Але фактичне обстеження під'їзної колії СП ТОВ „Трансбалктермінал” не проведено залізницею, незважаючи що сторони уже довгий час працюють по договору.

Позивач 17.01.2006р. звернувся до Одеської залізниці з листом вих. № 015/06 про виконання робіт заміру фактичної відстані подачі та забирання вагонів на під'їзних коліях №№ 67, 71 від стрілок примикання № 728 и 747 за участю представника залізниці.

Одеська залізниця представника не направила, акт обстеження під'їзної колії СП ТОВ „Трансбалктермінал” не провела.   

СП ТОВ „Трансбалктермінал” провело обстеження під'їзної колії за участю експерта Торгово –промислової палати України Іллічівського підприємства Одеської регіональної торгово –промислової палати.

Висновком експертизи № ИЛ –44 від 31.01.2006р. визначена загальна розвернута довжина під'їзних колій №№ 67, 71 для подачі та забирання вагонів в обидві сторони 1858 метрів.

Таким чином фактична відстань складає 1858.

Пункт 11 договору необхідно змінити:

-          відстань для нарахування збору за подачу та забирання вагонів складає 1, 86 км в обидві сторони.

По пункту 16 абзац „б” договірний тариф за перевірку маси вантажу на вагонних вагах СП ТОВ „Трансбалктермінал” сторони на засіданні суду 19.08.2006р. прийняли по протоколу розбіжності, тобто 0, 44 грн. (без ПДВ) за одну переважену тону.

У судовому засіданні розглянуто питання затрат залізниці при руханні вагонів через тонзометричну вагоні ваги, яка належить СП ТОВ „Трансбалктермінал”.

Залізниця подає вагони без затрат, по причині того, що швидкість руху через тонзометричні ваги складає від 5 до 10 км. Тобто, локомотив із кількістю 16-ти вагонів проходить без зупинки. СП ТОВ „Трансбалктермінал” отримує запис тонзометричних ваг.

Оплата за подачу та забирання вагонів проводиться підприємством позивача.

Листом № ЦЗМ-8/2252 від 03.10.2002р. Укрзалізниця пояснила що в затрати по зважуванні входить маневрова робота, використання ваг і участь працівника залізниці.

В даному випадку вагона вага являється власністю СП ТОВ „Трансбалктермінал”, працівник залізниці –прийомоздавальник відсутній, участі у зважуванні брутто і тари вагонів не приймає.

Залишається маневрова робота, але фактично склад поїзда рухається без зупинок для зважування.

При таких обставинах позивач надає якби подвійну оплату залізниці за подачу та забирання вагонів та додатково маневрову роботу за півгодини.

Тому п. 16 „б” другий абзац приймається до зміни:

- за перевірку маси вантажу на вагах що належать СП ТОВ „Трансбалктермінал” при руханні маневрового складу по тонзометричним вагонним вагам на ходу „без зупинок та розщеплення вагонів і розташованих по маршруту подачі та забирання вагонів на пункти вивантаження (завантаження) вагонів стягується збір як за півгодини додаткової маневрової роботи за ставками Тарифного керівництва № 1 за дві операції переважування брутто і тари групи вагонів у маневровому складі.

Позивач звертався до Одеської залізниці по питанню визначення відстані по подачі та забиранню вагонів (лист № 084/06 від 01.03.2006р.). Направлено також лист про внесення змін до умов договору (лист № 188/06 від 23.05.2006р.).

Одеська залізниця не відреагувала на всі листи позивача. Тому судові  витрати  покладаються  на  залізницю  /ст.ст. 44, 49  ГПК  України/                               

Керуючись ст.  82  ГПК  України, суддя-

ВИРІШИВ:

         Внести зміни у договір про подачу та забирання вагонів з експортно-імпортними вантажами на під'їзній колії СП ТОВ „Трансбалктермінал” при станції Іллічівськ

по п. 11 –відстань для нарахування збору за подачу та забирання вагонів складає 1, 86 км в обидві сторони.

по п. 16 „б” абзац другий:

- за перевірку маси вантажів на вагонних вагах що належать СП ТОВ „Трансбалктермінал” при руханні маневрового складу по вагонним вагам на ходу, без зупинки та розщеплення вагонів і розташованих по маршруту подачі та забирання вагонів на пункти вивантаження (завантаження) вагонів стягується збір як за півгодини додаткової маневрової роботи згідно Тарифного керівництва № 1 за дві операції взважування брутто та тари групи вагонів у маневровому складі.

Стягнути з Державного  Підприємства  Одеська   залізниця  (65023 м. Одеса  вул. Пантелеймонівська,  19) р/р 26003000001  у Одеській  філії  АБ „Експрес Банк”,  МФО   328801,  ЄДРПОУ  01071315  на  користь СП ТОВ „Трансбалктермінал” (68001, м. Іллічівськ, Одеська область, вул. Сухолиманська, 17, а/я 607) р/р 26004301360324, МФО 328124, Філія відділу ПІБ м. Іллічівськ, Код ОКПО 24528065 державне  мито 85 (вісімдесят п'ять) грн., витрати  на  ІТЗ  судового  процесу  118 ( сто  вісімнадцять) грн.      

      

         

Наказ  видати.              

Суддя                                                                                       Юдова В.З.

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення05.09.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу127604
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12/319-06-7309

Ухвала від 12.12.2006

Господарське

Вищий господарський суд України

Овечкін В.Е.

Ухвала від 30.11.2006

Господарське

Вищий господарський суд України

Овечкін В.Е.

Постанова від 17.10.2006

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Журавльов О.О.

Рішення від 05.09.2006

Господарське

Господарський суд Одеської області

Юдова В.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні