Герб України

Ухвала від 26.05.2025 по справі 913/157/25

Господарський суд луганської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

просп. Науки, 5, м. Харків, 61612, телефон/факс (057)702 10 79, inbox@lg.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

про відкриття провадження у справі

26 травня 2025 року м. Харків Справа № 913/157/25

Провадження № 3/913/157/25

Господарський суд Луганської області у складі судді Секірського А.В., розглянувши матеріали позовної заяви

керівника Сватівської окружної прокуратури Луганської області, м. Сватове Луганської області в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах:

1.Сватівської міської військової адміністрації Сватівського району Луганської області, м. Сватове Луганської області

2.Північно-східного офісу Держаудислужби, м. Харків

до 1.Товариства з обмеженою відповідальністю «Квінтіс Пром 12», м. Дніпро

2.Комунального некомерційного підприємства «Сватівська багатопрофільна лікарня» Сватівської міської ради Луганської області, м. Сватове Луганської області

про визнання недійсними додаткових угод та стягнення 284 709 грн 59 коп.

в с т а н о в и в:

Керівник Сватівської окружної прокуратури Луганської області 20.05.2025 через підсистему «Електронний суд» звернувся до Господарського суду Луганської області з позовною заявою в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Сватівської міської військової адміністрації Сватівського району Луганської області та Північно-східного офісу Держаудитслужби до Товариства з обмеженою відповідальністю «Квінтіс Пром 12» та Комунального некомерційного підприємства «Сватівська багатопрофільна лікарня» Сватівської міської ради Луганської області про:

- визнання недійсними додаткових угод від 28.01.2021 № 1, від 29.01.2021 № 2, від 01.02.2021 № 3, від 03.02.2021 № 5, від 04.02.2021 № 6, від 02.04.2021 № 7, від 21.04.2021 № 8, від 31.05.2021 № 9, від 01.06.2021 № 10, від 02.06.2021 № 11, від 13.07.2021 № 14 та від 14.07.2021 № 15 до договору на постачання природного газу від 06.01.2021 № 06/01-П, укладеного між Комунальним некомерційним підприємством «Сватівська багатопрофільна лікарня» Сватівської міської ради Луганської області та Товариством з обмеженою відповідальністю «Квінтіс Пром 12»;

- стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Квінтіс Пром 12» на користь держави в особі Сватівської міської військової адміністрації Сватівського району Луганської області грошових кошти в сумі 284 709 грн 59 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведених відкритих торгів 06.01.2021 між Комунальним некомерційним підприємством «Сватівська багатопрофільна лікарня» Сватівської міської ради Луганської області та Товариством з обмеженою відповідальністю «Екотехноінвест», яке змінило назву на Товариство з обмеженою відповідальністю «Квінтіс Пром 12», укладено договір на постачання природного газу № 06/01-П, до якого протягом січня-липня 2021 року було укладено ряд додаткових угод, якими змінювалася ціна за одиницю товару, зокрема, додаткові угоди від 28.01.2021 № 1, від 29.01.2021 № 2, від 01.02.2021 № 3, від 03.02.2021 № 5, від 04.02.2021 № 6, від 02.04.2021 № 7, від 21.04.2021 № 8, від 31.05.2021 № 9, від 01.06.2021 № 10, від 02.06.2021 № 11, від 13.07.2021 № 14 та від 14.07.2021 № 15, які на думку прокурора, укладено з порушенням приписів п. 2 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, необґрунтовано збільшено ціну природного газу за відсутності документального підтвердження коливання ціни цього товару на ринку, що є підставою для визнання вказаних додаткових угод недійсними.

Крім того, в результаті укладення між Комунальним некомерційним підприємством «Сватівська багатопрофільна лікарня» Сватівської міської ради Луганської області та Товариством з обмеженою відповідальністю «Квінтіс Пром 12» оспорюваних додаткових угод з порушенням вимог законодавства збільшено ціну на природний газ, з бюджету безпідставно сплачено Товариству з обмеженою відповідальністю «Квінтіс Пром 12» грошові кошти в сумі 284 709 грн 59 коп., які підлягають поверненню Сватівській міській військовій адміністрації Сватівського району Луганської області відповідно до ст.ст. 216, 1212 ЦК України.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 20.05.2025 позовну заяву передано на розгляд судді Секірському А.В.

За приписами частин 3, 4 ст. 53 Господарського процесуального кодексу України (далі за текстом ГПК України) у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами. Прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбачених статтею 174 цього Кодексу.

За змістом ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 3 ч. ст. 1311 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює, зокрема, представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Згідно з ч. 1 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Частиною 3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» встановлено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому ч. 4 цієї статті, крім випадку, визначеного абз. 4 цієї статті.

За приписами ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити про це громадянина та його законного представника або відповідного суб`єкта владних повноважень. Отже, прокурор має право звернутися до господарського суду з позовом в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, або в інтересах держави з позовом, в якому зазначено про відсутність органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, або з позовом в інтересах держави, зазначивши про відсутність у відповідного органу повноважень щодо звернення до господарського суду. При цьому у будь-якому разі наявність підстав для представництва інтересів держави має бути обґрунтована прокурором у позовній заяві відповідно до приписів наведених норм.

Вирішуючи питання щодо наявності підстав для представництва керівником Сватівської окружної прокуратури Луганської області інтересів держави в особі Сватівської міської військової адміністрації Сватівського району Луганської області з наведеними позовними вимогами, господарський суд виходить з наступного.

У статті 143 Конституції України зазначено, що органи місцевого самоврядування затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання.

Відповідно до п.п. 1, 4 п. «а» ч. 1 ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження зі складання, схвалення та подання на розгляд відповідної ради прогнозу місцевого бюджету, складання проекту місцевого бюджету, подання його на затвердження відповідної ради, забезпечення виконання бюджету; щоквартальне подання раді письмових звітів про хід і результати виконання бюджету; підготовка і подання відповідно до районних, обласних рад необхідних фінансових показників і пропозицій щодо складання проектів районних і обласних бюджетів; здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.

Згідно з п.п. 1 п. «а» ст. 29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження з управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.

Підпунктом 1 п. «а» ч. 1 ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню.

На підставі ч. 1 ст. 62 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» держава фінансово підтримує місцеве самоврядування, бере участь у формуванні доходів місцевих бюджетів, здійснює контроль за законним, доцільним, економним, ефективним витрачанням коштів та належним їх обліком. Вона гарантує органам місцевого самоврядування доходну базу, достатню для забезпечення населення послугами на рівні мінімальних соціальних потреб.

Управління об`єктом комунальної власності включає в себе адміністративні, розпорядчі та організаційні функції, зокрема, вирішення питання про фінансування потреб такої установи з метою виконання нею функцій та завдань для реалізації яких вона створена, а також контролю за раціональним, цільовим та ефективним використанням бюджетних коштів.

Фінансування спірної закупівлі здійснювалось за рахунок коштів місцевого бюджету.

Згідно зі ст. 5 Бюджетного кодексу України бюджетна система України складається з державного бюджету; місцевих бюджетів: бюджету Автономної Республіки Крим; обласних бюджетів; районних бюджетів; бюджетів місцевого самоврядування.

Повноваженнями зі складання місцевого бюджету м. Сватове Луганської області та розпорядженню коштами місцевого бюджету, на час укладення договору від 06.01.2021 № 06/01-П, була наділена Сватівська міська рада Луганської області, яка є органом місцевого самоврядування та згідно з п. 1.2 Статуту Комунального некомерційного підприємства «Сватівська багатопрофільна лікарня» Сватівської міської ради Луганської області є засновником, власником та органом управління майном Комунального некомерційного підприємства «Сватівська багатопрофільна лікарня» Сватівської міської ради Луганської області.

Джерелами формування майна та коштів Комунального некомерційного підприємства «Сватівська багатопрофільна лікарня» Сватівської міської ради Луганської області є кошти місцевих бюджетів (бюджетні кошти) (п.п. 5.3.2 п. 5.3 Статуту).

Відповідно до ч. 4 ст. 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи та посадові особи місцевого самоврядування мають право звертатися до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, інших органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад, повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Отже, на час планування, проведення закупівлі та укладення договору від 06.01.2021 № 06/01-П, уповноваженим органом у спірних правовідносинах була саме Сватівська міська рада Луганської області, як власник та розпорядник коштів місцевого бюджету. Саме вказаний орган місцевого самоврядування на момент виникнення спірних правовідносин мав повноваження здійснювати контроль щодо законності проведених закупівель за бюджетні кошти, прийнятих за результатами таких закупівель рішень та контроль за ефективністю використання бюджетних коштів при укладенні господарських договорів.

Указом Президента України від 23.09.2022 № 665/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області» на виконання Закону України «Про правовий режим воєнного стану» утворено Сватівську міську військову адміністрацію Сватівського району Луганської області.

У відповідності до п. 3 ч. 1 ст. 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради можуть бути достроково припинені у випадках, передбачених законами України «Про військово-цивільні адміністрації», «Про правовий режим воєнного стану».

Повноваження сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради за наявності підстав, передбачених п. 3 ч. 1 цієї статті, достроково припиняються з дня набрання чинності актом Президента України про утворення відповідної військово-цивільної, військової адміністрації (ч. 5 ст. 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Відповідно до ч. 8 ст. 4 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» військові адміністрації населених пунктів, районні, обласні військові адміністрації здійснюють свої повноваження протягом дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування.

Тобто, у зв`язку із утворенням Сватівської міської військової адміністрації Сватівського району Луганської області відбувся перехід повноважень у спірних правовідносинах (Сватівської міської ради Луганської області) до Сватівської міської військової адміністрації Сватівського району Луганської області.

Частиною 1 ст. 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що військові адміністрації у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України «Про оборону України», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», «Про критичну інфраструктуру», цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження, зокрема, із складання та затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього, забезпечення виконання відповідного бюджету; управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню (п.п. 5, 10 ч. 2 ст. 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»).

Відповідно до п. 4 ч. 7 ст. 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» начальник військової адміністрації є розпорядником бюджетних коштів.

Начальник військової адміністрації представляє відповідну військову адміністрацію та територіальну громаду у відносинах із державними органами, органами місцевого самоврядування, громадськими об`єднаннями, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності, громадянами (п. 5 ч. 7 ст. 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану») та звертається до суду щодо визнання незаконними актів органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади (п. 6 ч. 7 ст. 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану»).

Таким чином, саме Сватівська міська військова адміністрація Сватівського району Луганської області на цей час є органом, уповноваженим державою на здійснення повноважень у спірних правовідносинах.

Сватівська окружна прокуратура Луганської області листом від 03.04.2025 № 51-450вих-25 повідомила Сватівську міську військову адміністрацію Сватівського району Луганської області про виявлені порушення інтересів держави, які виникли внаслідок укладення договору. Зазначеним листом також витребувано відомості щодо вжитих і запланованих заходів із захисту порушених інтересів держави.

На вказаний лист була отримана відповідь від 14.04.2025 № 07-39/887, в якій Сватівська міська військова адміністрація Сватівського району Луганської області повідомила про відсутність у військової адміністрації оригіналів документів та первинної документації, які є доказами підтвердження укладення та виконання договірних зобов`язань, що унеможливлює звернення до суду з позовом про визнання недійсними додаткових угод та застосування наслідків такої недійсності.

Суд зазначає, що незважаючи на наявність у Сватівської міської військової адміністрації Сватівського району Луганської області повноважень щодо звернення до суду з відповідним позовом, вона з моменту отримання вищезазначеного листа Сватівської окружної прокуратури Луганської області не вжила заходів щодо звернення з позовом до суду.

Вирішуючи питання щодо наявності підстав для представництва керівником Сватівської окружної прокуратури Луганської області інтересів держави в особі Північно-східного офісу Держаудитслужби з наведеними позовними вимогами, господарський суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 4 ст. 7 Закону України «Про публічні закупівлі» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснює контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.

Моніторинг процедури закупівлі, згідно з ч. 1 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Головними завданнями органу державного фінансового контролю серед інших є здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, ефективним використанням коштів, дотриманням законодавства про закупівлі (ч. 1 ст. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»).

При цьому на підставі п.п. 8, 10 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» органу державного фінансового контролю надається право, зокрема, порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Відповідно до п. 1 Положенням про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 (далі Положення), Північно-східний офіс Держаудитслужби підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органам. У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління в Луганській, Полтавській, Сумській областях. Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно.

Основним завданням офісу є реалізація повноважень Держаудитслужби на території Луганської, Полтавської, Сумської, Харківської областей (п. 3 Положення).

Згідно з п.п. 3 п. 4 Положення офіс відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за цільовим, ефективним використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів; досягненням економії бюджетних коштів і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів, дотриманням законодавства про закупівлі.

Офіс вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальності винних осіб, а саме звертається до суду в інтересах держави у разі незабезпечення виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів п.п. 7 п. 4 Положення).

Також офіс має право порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених з порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства (п.п. 18 п. 6 Положення).

Отже, належним органом, уповноваженим державою на здійснення у спірних правовідносинах функцій щодо реалізації державної політики у сфері публічних закупівель, є Державна аудиторська служба в Україні, зокрема, в даних правовідносинах Північно-східний офіс Держаудитслужби, який наділений повноваженнями звертатися до суду за захистом інтересів держави у спірних правовідносинах.

Сватівська окружна прокуратура Луганської області листом від 03.04.2025 № 51-449вих-25 повідомила Північно-східний офіс Держаудитслужби про виявлені порушення інтересів держави, які виникли внаслідок укладення договору. Також зазначеним листом витребувано відомості щодо вжитих і запланованих заходів із захисту порушених інтересів держави.

У відповідь на зазначений лист від Північно-східного офісу Держаудитслужби надійшов лист від 09.04.2025 № 202015-17/2023-2025, в якому зазначено, що Офісом не проводилися заходи державного фінансового контролю щодо закупівлі природного газу за номером UA-2020-12-01-001007-а та не вживалися заходи з метою усунення порушень, тому вказаний лист Сватівської окружної прокуратури Луганської області переадресовано за належністю до Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області.

Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області на звернення від 03.04.2025 № 51-449вих-25 надана відповідь, в якій відносно питання щодо звернення Управління до суду з позовом про визнання недійсними додаткових угод до договору зазначено, що органу державного фінансового контролю такого права нормами законодавства не надано. Органи Держаудитслужби уповноважені лише порушувати таке питання перед відповідними державними органами за результатами проведення заходів державного фінансового контролю. Станом на 17.04.2025 заходів державного фінансового контролю у Комунальному некомерційному підприємстві «Сватівська багатопрофільна лікарня» Сватівської міської ради Луганської області стосовно процедури закупівлі за номером UA-2020-12-01-001007-а не проводилось, підстави для звернення до суду з позовною заявою в Управління відсутні.

Таким чином, суд приходить до висновку, що Сватівською міською військовою адміністрацією Сватівського району Луганської області та Північно-східним офісом Держаудислужби не здійснювався захист інтересів держави у відповідних правовідносинах, оскільки компетентні органи знали про виявлені порушення, повідомлені прокурором, однак протягом розумного строку після отримання повідомлення самостійно не звернулися до суду з позовом в інтересах держави.

На виконання вимог ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурором також були спрямовані листи від 01.05.2025 № 51/1-583вих-25, № 51/1-582вих-25 до Сватівської міської військової адміністрації Сватівського району Луганської області та Північно-східного офісу Держаудислужби, в яких повідомлено позивачів про намір органу прокуратури звернутися до господарського суду в їх інтересах з відповідним позовом.

За таких обставин, суд погоджується з доводами прокурора про те, що у нього були достатні підстави, вбачаючи порушення інтересів держави, та отримавши на своє звернення зазначені відповіді, вважати, що уповноважені органи держави у спірних правовідносинах, будучи обізнаним з такими порушеннями не вжили заходів до їх усунення з метою захисту інтересів держави.

Враховуючи наведене прокурором обґрунтування та норми законодавства, суд вважає за можливе підтвердити підстави представництва керівником Сватівської окружної прокуратури Луганської області інтересів держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Сватівської міської військової адміністрації Сватівського району Луганської області та Північно-східного офісу Держаудислужби за заявленими позовними вимогами.

За змістом ч. 1 ст. 176 ГПК України за відсутності підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження суд відкриває провадження у справі протягом п`яти днів з дня надходження позовної заяви або заяви про усунення недоліків, поданої в порядку, передбаченому статтею 174 цього Кодексу.

Подана керівником Сватівської окружної прокуратури Луганської області позовна заява відповідає вимогам статей 162, 164 та 172 ГПК України, підстав для залишення її без руху, повернення або відмови у відкритті провадження у справі не встановлено.

Пунктом 4 ч. 2 ст. 176 ГПК України передбачено, що про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначаються, зокрема, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа.

Згідно з ч. 1 ст. 12 ГПК України господарське судочинства здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку, зокрема, позовного провадження (загального або спрощеного).

За змістом абзацу 2 ч. 3 ст. 12 ГПК України загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Відповідно до ч. 3 ст. 247 ГПК України при вирішенні питання про розгляд справи в порядку спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) ціну позову; 2) значення справи для сторін; 3) обраний позивачем спосіб захисту; 4) категорію та складність справи; 5) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначити експертизу, викликати свідків тощо; 6) кількість сторін та інших учасників справи; 7) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 8) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Беручи до уваги характер спірних правовідносин, категорію та складність справи, обсяг та характер доказів у справі, суд вважає за необхідне розглядати дану справу за правилами загального позовного провадження.

Суд зауважує, що відповідно до інформації з автоматизованої системи документообігу суду відповідач-1 Товариство з обмеженою відповідальністю «Квінтіс Пром 12» (ідентифікаційний код 34933742), як юридична особа, не має зареєстрованого електронного кабінету в підсистемі «Електронний суд» ЄСІТС, а отже прокурор в силу приписів ч. 7 ст. 42 ГПК України звільняється від обов`язку надсилання відповідачу-1 копії позовної заяви та доданих до неї документів. Тому, суд звертає увагу відповідача-1 на його обов`язок відповідно до ч. 6 ст. 6 ГПК України зареєструвати свій електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), за допомогою якого можливо ознайомлюватися з матеріалами справи.

Проте, з метою дотримання процесуальних прав відповідача-1, суд вважає за необхідне зобов`язати прокурора надіслати відповідачу-1 копію позовної заяви та копії доданих до неї документів на адресу місцезнаходження останнього: пр. Поля Олександра, будинок 59, м. Дніпро, 49031.

На підставі викладеного, керуючись статтями 12, 120, 176, 232, 234, 235, 247 Господарського процесуального кодексу України, суд

у х в а л и в:

1.Підтвердити підстави представництва керівником Сватівської окружної прокуратури Луганської області інтересів держави в особі органу, уповноваженого здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах Сватівської міської військової адміністрації Сватівського району Луганської області та Північно-східного офісу Держаудислужби за заявленими позовними вимогами.

2.Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.

3.Справу розглядати в порядку загального позовного провадження.

4.Повідомити учасників справи про призначення справи до розгляду в підготовчому провадженні на 17.06.2025 об 11 год. 00 хв.

5.Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: м. Харків, проспект Науки, будинок 5 (кабінет № 205).

6.Зобов`язати прокурора протягом двох днів з дня отримання цієї ухвали надіслати відповідачу-1 копію позовної заяви та копії доданих до неї документів на адресу: пр. Поля Олександра, будинок 59, м. Дніпро, 49031, докази надіслання надати суду.

7.Встановити відповідачам строк для подання відзивів з урахуванням вимог ст. 165 ГПК України протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі, копії відзивів та додані до них докази надіслати учасникам справи одночасно з надісланням відзивів до суду, докази на підтвердження такого направлення надати суду.

8.Запропонувати відповідачу-1 повідомити про наявність електронного кабінету в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі).

9.Явку прокурора та представників сторін в судове засідання визнати необов`язковою.

10.З урахуванням положень ст. 3 Конституції України про те, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканість і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю рекомендувати у випадку загрози життю, здоров`ю та безпеці представників учасників справи подавати до суду заяви про розгляд справи в їхній відсутності за наявними матеріалами в порядку ч. 3 ст. 196 ГПК України.

11.Роз`яснити, що участь у судовому засіданні можлива для учасників справи виключно в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за окремим клопотанням, поданим в порядку, визначеному процесуальним законом, та відбудеться лише за умови наявності об`єктивних обставин, які забезпечать безпеку проведення судового засідання у приміщенні суду.

12.У разі виникнення обставин зумовлених військовою агресією проти України та які об`єктивно унеможливлюють проведення судового засідання у призначений час, судове засідання може бути відкладено.

Інформація про дату, час і місце судового засідання додатково розміщена на офіційному вебпорталі «Судова влада України» в мережі Інтернет (https://court.gov.ua/FAIR).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання 26.05.2025 та не підлягає оскарженню.

Суддя Андрій СЕКІРСЬКИЙ

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення26.05.2025
Оприлюднено27.05.2025
Номер документу127605066
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі

Судовий реєстр по справі —913/157/25

Ухвала від 17.06.2025

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

Ухвала від 26.05.2025

Господарське

Господарський суд Луганської області

Секірський А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні