КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 травня 2025 року № 320/28582/23
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Колеснікової І.С., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом приватного акціонерного товариства «Трест «Київміськбуд-2» до державного виконавця Солом`янського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції Тур А.О. про визнання протиправною та скасування постанови, -
В С Т А Н О В И В:
Приватне акціонерне товариство "Трест "Київміськбуд-2" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Державного виконавця Солом`янського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції Тур А.О. про визнання протиправною та скасування постанови №67846123 від 31.07.2023 про накладення штрафу.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28.08.2023 відмовлено у відкритті провадження в справі.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 09.04.2024 ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 28.08.2023 про відмову у відкритті провадження скасовано; справу за адміністративним позовом приватного акціонерного товариства «Трест Київміськбуд-2» до державного виконавця Солом`янського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції Тур А.О. про визнання протиправною та скасування постанови направити до суду першої інстанції для продовження розгляду.
26.04.2024 протоколом автоматизованого розподілу судових справ між суддями справу передано на розгляд судді Колесніковій І.С.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.05.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про відсутність правових підстав для прийняття оскаржуваного рішення, порушення порядку його прийняття.
За час розгляду справи відповідачем не надано суду відзиву або інших документів, зі змісту яких було б можливо встановити його ставлення до заявлених позовних вимог.
Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Як вбачається з матеріалів справи, постановою Київського апеляційного суду від 24.02.2021 у справі №760/9127/20 позивача зобов`язано усунути перешкоди у користуванні житлом, шляхом поновлення електропостачання, газопостачання, теплопостачання, водопостачання, водовідведення до будинку (гуртожитку) №19/8 по вулиці Польова в м. Києві.
03.08.2023 на адресу позивача надійшла постанова відповідача про накладення і штрафу у розмірі 5 100, 00 грн у виконавчому провадженні № 67846123 від 31.07.2023, прийнята у зв`язку з встановлення державним виконавцем обставин невиконання позивачем вказаного вище судового рішення, виконавчий документ за яким перебуває на виконанні.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з такого.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статей 1, 5 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, законами та нормативно- правовими актами.
Примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких установлюються Законом України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів».
Пунктом 1 статті 18 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Згідно частини 6 статті 26 Закону України «Про виконавче провадження» за рішенням немайнового характеру виконавець у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначає про необхідність виконання боржником рішення протягом 10 робочих днів (крім рішень, що підлягають негайному виконанню, рішень про встановлення побачення з дитиною).
Відповідно до статті 63 Закону України «Про виконавче провадження» за рішеннями, за якими боржник зобов`язаний особисто вчинити певні дії або утриматися від їх вчинення, виконавець наступного робочого дня після закінчення строку, визначеного частиною шостою статті 26 цього Закону, перевіряє виконання рішення боржником. Якщо рішення підлягає негайному виконанню, виконавець перевіряє виконання рішення не пізніш як на третій робочий день після відкриття виконавчого провадження.
У разі невиконання без поважних причин боржником рішення виконавець виносить постанову про накладення на боржника штрафу, в якій також зазначаються вимога виконати рішення протягом 10 робочих днів (за рішенням, що підлягає негайному виконанню, - протягом трьох робочих днів) та попередження про кримінальну відповідальність.
З наведеного вбачається, що Закон України «Про виконавче провадження» визначає певний алгоритм дій державного виконавця щодо виконання рішень немайнового характеру, етапами якого, у тому числі, є перевірка виконання рішення боржником та винесення постанови про накладення на боржника штрафу, у разі встановлення обставин невиконання такого рішення без поважних причин.
Відповідно до вимог частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (далі також КАС України) в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Між тим, на виконання такої вимоги процесуального законодавства відповідачем не було надано суду доказів вчинення дій щодо перевірки виконання позивачем відповідного виконавчого документу та встановлення ним обставин здійснення його невиконання без поважних причин.
При цьому, позивачем до матеріалів справи надано докази наявності поважних причин невиконання ним виконавчого документу. Водночас, у суду відсутні підстави вважати, у зв`язку з ігноруванням відповідачем покладеного на нього обов`язку щодо доказування правомірності свого рішення, що вказані докази та доводи позивача, як боржника у відповідному виконавчому провадженні, були належним чином досліджені та оцінені у процесі прийняття оскаржуваного рішення. Зміст оскаржуваного рішення не свідчить про вчинення відповідачем таких дій.
У зв`язку з наведеним, суд вважає оскаржуване рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки наявні у суду матеріали справи свідчать про те, що таке рішення було прийнято: без врахування всіх обставин невиконання позивачем виконавчого документу; з порушенням порядку його прийняття, оскільки відповідачем не було вчинено дій щодо встановлення обставин поважності причин невиконання позивачем виконавчого документу.
Водночас, суд не вважає необхідним надавати оцінку доводам позивача щодо поважності причин невиконання ним відповідного виконавчого документу, оскільки першочергово така оцінка має бути надана відповідачем у межах виконавчого провадження, правомірність чого у подальшому може стати предметом нового судового оскарження.
Беручи до уваги зазначене суд вважає, що відповідачем, за час розгляду справи, на виконання вимог частини 2 статті 77 КАС України не було доведено правомірності прийнятого ним оскаржуваного рішення.
Відповідно до статті 244 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:
1)чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;
2)чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.
Відповідно до положень частин 1 та 2 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7)з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8)пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За наслідком здійснення аналізу оскаржуваного рішення на відповідність наведеним вище критеріям, суд, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень наведеного законодавства України, матеріалів справи, приходить до висновку про те, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи зазначене, суд вважає необхідним стягнути на користь позивача понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 2 684, 00 грн за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 263 КАС України суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов приватного акціонерного товариства «Трест «Київміськбуд-2» (03151, місто Київ, вулиця Святослава Хороброго, будинок 26-А; код ЄДРПОУ 04012661) до державного виконавця Солом`янського відділу державної виконавчої служби у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції Тур А.О. (03036, місто Київ, проспект Повітрофлотський, будинок 76-А; код ЄДРПОУ 35008087) про визнання протиправною та скасування постанови задовольнити повністю.
Визнати протиправною та скасувати постанову Солом`янського відділу державної виконавчої служби у м. Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції про накладення штрафу у виконавчому провадженні №66176330 від 25.11.2021.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Солом`янського відділу державної виконавчої служби у м. Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції на користь приватного акціонерного товариства «Трест «Київміськбуд-2» понесені останнім судові витрати у розмірі 2 684, 00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Колеснікова І.С.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2025 |
Оприлюднено | 28.05.2025 |
Номер документу | 127625567 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Колеснікова І.С.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кобаль Михайло Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні