Другий апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 травня 2025 р. Справа № 520/24764/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Калиновського В.А.,
Суддів: Русанової В.Б. , Спаскіна О.А. ,
розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Харківській області на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.02.2025, головуючий суддя І інстанції: Полях Н.А., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 17.02.25 по справі № 520/24764/24
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий будинок «ЗОЛОТИЙ НЕВОД»
до Головного управління ДПС у Харківській області
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлення - рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся представник позивача з адміністративним позовом, в якому, з урахуванням заяви від 22.10.2024 про виправлення описки у позові, просив суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове-повідомлення рішення №00203240719 від 11.07.2023 року, яким до ТОВ Торговий будинок ЗОЛОТИЙНЕВОД застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1020 гривень;
- визнати протиправним та скасувати податкове-повідомлення рішення №00203320719 від 11.07.2023 року, яким ТОВ Торговий будинок ЗОЛОТИЙ НЕВОД визначено суму завищення від`ємного значення з ПДВ у розмірі 725 064 гривень;
- стягнути на користь ТОВ Торговий будинок ЗОЛОТИЙ НЕВОД за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області судові витрати зі сплати судового збору.
В обґрунтування позову зазначено, що оскаржувані податкові повідомлення рішення відповідача є протиправними та такими, що на думку позивача, підлягають скасуванню.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 17.02.2025 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "ЗОЛОТИЙ НЕВОД" до Головного управління ДПС у Харківській області визнання протиправними та скасування податкових повідомлення рішення задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове-повідомлення рішення №00203240719 від 11.07.2023 року, яким до ТОВ Торговий будинок ЗОЛОТИЙНЕВОД застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1020 гривень.
Визнано протиправним та скасовано податкове-повідомлення рішення №00203320719 від 11.07.2023 року, яким ТОВ Торговий будинок ЗОЛОТИЙ НЕВОД визначено суму завищення від`ємного значення з ПДВ у розмірі 725064 гривень.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий будинок "ЗОЛОТИЙ НЕВОД" суму судового збору у розмірі 10 891,00 грн.
Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції при прийнятті рішення норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного, на його думку, вирішення спору судом першої інстанції.
Так, відповідач в апеляційній скарзі зазначає, що позивач ТОВ «ТБ «Золотий невод» пропустив строки оскарження ППР у судовому порядку.
Отже, оскільки первинні документи по взаємовідносинах з контрагентами-постачальниками, за рахунок взаємовідносин з якими сформовано від`ємне значення, до перевірки надані не були, вони не можуть враховуватися в даних податкового обліку.
На переконання представника відповідача, ТОВ «ТБ «Золотий невод» не було надано до перевірки жодного документу, які б підтверджували взаємовідносини зі своїми контрагентами.
Позивач не скористався своїм правом та не надав до Другого апеляційного адміністративного суду відзив на апеляційну скаргу відповідача.
На підставі положень п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа розглянута в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що податкове-повідомлення рішення №00203320719 від 11.07.2023 року, яким ТОВ Торговий будинок ЗОЛОТИЙ НЕВОД визначено суму завищення від`ємного значення з ПДВ у розмірі 725 064 гривень, не ґрунтується на вимогам чинного законодавства, а тому суд дійшов висновку про наявність підстав для його скасування.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що на підставі наказу від 24.03.2023 року №1146-п, виданого Головним управлінням ДПС у Харківській області, головним державним інспектором Східного відділу перевірок платників управління податкового аудиту ГУ ДПС у Харківській області Малишко Ігорем та головним державним інспектором Східного відділу перевірок платників управління податкового аудиту ГУ ДПС у Харківській області Корбут Юлією відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78, статті 79 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТБ«ЗОЛОТИЙ НЕВОД» (далі - ТОВ «ТБ«ЗОЛОТИЙ НЕВОД») (податковий номер 42672508) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за лютий 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, відповідно до затвердженого плану документальної позапланової невиїзної перевірки (додаток 1 до першого примірника акту перевірки, що залишається в контролюючому органі).
За результатами проведеної перевірки контролюючим органом складено акт від 15.05.2023 N14099/20-40-07-19-05/42672508, згідно висновків якого наведена у цьому акті податкова інформація, яка наявна інформаційних базах ДПС та зібрана в межах організації і проведення цієї перевірки, у тому числі представлена платником податків, та результати її опрацювання є відповідно до п.п. 191.1.46 п. 191.1 ст. 191, п. 74.3 ст. 74, п.п. 83.1.2 п. 83.1 ст. 83 Кодексу підставою для зазначених нижче висновків.
Перевіркою дотримання вимог податкового законодавства при декларуванні за лютий 2023 у Декларації від`ємного значення з ПДВ, встановлено наступні порушення ТОВ »ТБ«ЗОЛОТИЙ НЕВОД» (податковий номер 42672508): 1). п. 44.1. п.44.6 ст. 44, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198, п. 200.1, п. 200.4, ст. 200 Кодексу, що призвело до завищення суми від`ємного значення з податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (р.21 Декларації) на 725 064 грн. за лютий 2023 року; 2) п. 44.5, ст. 44, п 121.1 ст. 121 Кодексу, в частині ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у повному обсязі.
На підставі висновків акту перевірки відповідачем були прийняті податкове-повідомлення рішення №00203240719 від 11.07.2023, яким до ТОВ Торговий будинок ЗОЛОТИЙНЕВОД застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1020 гривень; податкове-повідомлення рішення №00203320719 від 11.07.2023 року, яким ТОВ Торговий будинок ЗОЛОТИЙ НЕВОД визначено суму завищення від`ємного значення з ПДВ у розмірі 725 064 гривень.
Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції про задоволення позову з наступних підстав.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI (із змінами і доповненнями) (далі також - ПК України в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
За п.п.14.1.18 п.14.1 ст.14 ПК України, бюджетне відшкодування відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.
Згідно із абзацом 1 пункту 75.1 статті 75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Абзацом 1 пункту 75.1.2 статті 75 ПК України визначено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом (абзац 6 підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України).
За абз. 8 підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України, документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
Порядок призначення документальних позапланових перевірок регламентовано положеннями статті 78 ПК України, в якій визначено виключні підстави для проведення такої перевірки.
З матеріалів справи колегією суддів встановлено, що на підставі наказу від 24.03.2023 року №1146-п, виданого Головним управлінням ДПС у Харківській області, головним державним інспектором Східного відділу перевірок платників управління податкового аудиту ГУ ДПС у Харківській області відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78, статті 79 Податкового кодексу України представниками відповідача було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТБ«ЗОЛОТИЙ НЕВОД» (далі - ТОВ «ТБ«ЗОЛОТИЙ НЕВОД») (податковий номер 42672508) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за лютий 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, відповідно до затвердженого плану документальної позапланової невиїзної перевірки (додаток 1 до першого примірника акту перевірки, що залишається в контролюючому органі).
Пунктом 79.2 ст. 79 ПК України встановлено, що документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
У разі надіслання (вручення) відповідно до статті 42 цього Кодексу платнику податків (його представнику) копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення позапланової невиїзної перевірки, шляхом надсилання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення документальна позапланова невиїзна перевірка (крім перевірки, визначеної статтею 200 цього Кодексу) розпочинається не раніше 30 календарного дня з дати надсилання такого повідомлення та копії наказу.
Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.
В акті перевірки від15.05.2023 №14099/20-40-07-19-05/42672508, копі якого наявна у матеріалах справи, контролюючим органом зазначено, що на адресу платника: провулок Подільській, буд.15 кв. (офіс) літ Б-4, м. Харків, 61003, Україна, засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення надіслано письмове повідомлення від 27.03.2023 № 120/20-40-07-19-11, копію наказу від 24.03.2023 № 1146-п ГУ ДПС у Харківській області про проведення позапланової невиїзної перевірки та запит про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) від 27.03.2023 № 808/ж12/20-40-07-19-11.
Письмове повідомлення від 27.03.2023 № 120/20-40-07-19-11, копія наказу ГУ ДПС у Харківській області від 24.03.2023 № 1146-п про проведення позапланової невиїзної перевірки та запит про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) від 27.03.2023 № 808/ж12/20-40-07-19-11, які були надіслані засобами поштового зв`язку, вручено (за довіреністю) 19.04.2023 року.
Крім того, як зазначено відповідачем, на адресу ТОВ «ТБ «ЗОЛОТИЙ НЕВОД» (код за ЄДРПОУ 42672508) засобами поштового зв`язку направлено письмовий запит від 27.03.2023 № 808/ж12/20-40-07-19-11 про необхідність надання у повному обсязі всіх документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки у терміни, визначені пунктом 85.2 статті 85 Кодексу, за періоди виникнення від`ємного значення з ПДВ яке, задекларовано в податковій декларації з ПДВ за лютий 2023 року.
Колегія суддів звертає увагу, що Верховний Суд у постанові від 20.10.2020 у справі № 140/30/20 врахував, що Податковий кодекс України, як і Порядок направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 30 червня 2017 року №610, чітко визначив категорію поштового відправлення, якою контролюючий орган має підтвердити надіслання платнику податків податкової вимоги, а саме - рекомендований лист.
Здійснюючи аналіз Правил надання послуг поштового зв`язку затвердженого постановою КМУ від 05.03.2009 р. №270, Верховним Судом встановлено, що зазначені правила не встановлюють вимог до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення в частині зазначення реквізитів документа, що надсилається.
При цьому як зазначено у пункті 8 цих Правил оператори поштового зв`язку надають послуги з пересилання внутрішніх та міжнародних поштових відправлень, поштових переказів, зокрема, до внутрішніх поштових відправлень належать: листи - прості, рекомендовані, з оголошеною цінністю. Пунктом 11 Правил визначено, що поштові відправлення залежно від технології приймання, обробки, перевезення, доставки/вручення поділяються на такі категорії: прості, рекомендовані, без оголошеної цінності, з оголошеною цінністю.
Згідно з пунктом 19 Правил внутрішні поштові відправлення з оголошеною цінністю можуть прийматися для пересилання з описом вкладення та/або з післяплатою.
Із системного аналізу зазначених норм, слідує, що Правилами визначено окремі категорії поштових відправлень: рекомендовані листи та листи з оголошеною цінністюю.
З описом вкладення можуть бути лише листи з оголошеною цінністю, що стосується інших видів листів - опис вкладення не передбачений.
Аналогічну позицію викладено Верховним Судом у постанові від 14.08.2018 р. у справі №815/7006/14.
Як зазначено у постанові Верховного Суду від 24.01.2019 р. у справі №826/14361/16, для встановлення факту направлення (вручення) фізичній особі податкового повідомлення-рішення поштою у встановленому законодавством порядку, дослідженню підлягають:
1) відповідність адреси одержувача у поштовому відправленні місцю проживання або останньому відомому місцезнаходженню фізичної особи;
2) повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення, в якому зазначено дату вручення або причини невручення;
3) відповідність дати відправлення на корінці податкового повідомлення-рішення даті, зазначеній у повідомленні про вручення рекомендованого поштового відправлення тощо.
Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному п. 42.4 ПКУ, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Також, представник позивача посилався на те, що у матеріалах справи відсутні відомості про відстеження поштових відправлень АТ «Укрпошта», які направилися ГУ ДПС на адресу позивача, і які б могли підтвердити факт направлення позивачу вказаних документів.
Колегія суддів звертає увагу, що на копії конверта, що був наданий до суду (файл під назвою «конверт наказ») був наклеений штрих-код з відповідним номером, які проставляють в АТ «Укрпошта», коли направляють рекомендований лист.
За інформацією, АТ «УКРПОШТА», інформація в електронній базі щодо відправленої кореспонденції зберігається протягом півроку, тому станом на час розгляду справи в суді відстежити рекомендований лист в базі неможливо, оскільки сплив піврічний строк.
Отже, на адресу позивача був направлений запит на надання документів від 27.03.2023 № 808/Ж12/20-40-07-19-11.
Проте, ТОВ «ТБ«ЗОЛОТИЙ НЕВОД» не надано документів, що підтверджують дані податкової декларації (уточнюючого розрахунку) за періоди, в яких виникло від`ємне значення, що задекларовано у лютому 2023 року.
До перевірки не надано наступні первинні документи:
- статутні, установчі та реєстраційні документи, накази про облікову політику, статистичну звітність;
- відомості про посадових осіб, відповідальних за фінансово-господарську діяльність підприємства (керівник і головний бухгалтер) за період, що перевіряється, наказів про призначення та звільнення із займаної посади;
- штатний розклад (діючий у перевіряємому періоді, та на момент перевірки), інформацію про чисельність персоналу на підприємстві з наданням пояснень щодо достатності трудових ресурсів, їх кваліфікації та спеціалізації, необхідні для виконання відповідних робіт;
- ліцензії, дозволи, патенти, свідоцтва та інші дозвільні документи на проведення відповідної діяльності та пов`язані з веденням фінансово-господарської діяльності;
- відомості щодо наявності права власності та/або користування нежитловими приміщеннями, наявності зареєстрованого нерухомого майна (офісних, виробничих, складських приміщень, та приміщень іншого призначення), договори оренди та права власності на землю в яких здійснює свою діяльність підприємство;
- перелік основних засобів, які перебувають у підприємства на праві власності чи користування, їх функціональне призначення та місце розташування;
- загальні обігово-сальдові відомості по всім рахункам, які використовувались під час бухгалтерського обліку господарських операцій за період, що перевіряється;
- головні книги, шахові відомості;
- оборотно-сальдові відомості та аналізи рахунків, картки рахунків: 10, 15, 20, 22, 23, 25, 26, 28, 30, 31, 36, 63, 68, 70, 71, 74, 91, 92, 93, 94 в розрізі субрахунків за перевіряємі періоди(помісячно);
- оборотно-сальдові відомості, аналіз рахунків, картки рахунків (журнали господарських операцій) в розрізі контрагентів по рахунках 361, 362, 6811, 6812, 377, 631, 632, 3711, 3712, 685 та інші, (помісячно);
- дані складського обліку, відомості щодо умов зберігання ТМЦ, документи, у яких визначено місце зберігання придбаних товарів;
- аналітичний облік по рахункам 26 «Готова продукція»/28 «Товари» у розрізі субрахунків (помісячно), оборотні відомості по рахунку 26 «Готова продукція»/28 «Товари» у розрізі субрахунків з зазначенням номенклатури товарів, кількості, ціни за одиницю (помісячно);
- оборотно-сальдові відомості по рахунку 10 «Основні засоби» та по класу 2 «Запаси» (у розрізі субрахунків) за відповідні періоди та станом на звітну дату проведення перевірки; інші бухгалтерські рахунки по яким здійснюється облік зазначених операцій;
- акти звірки взаєморозрахунків з постачальниками та покупцями;
- інформацію та документальне підтвердження щодо залишків ТМЦ та основних засобів, станом на початок та на кінець перевіряємого періоду, та на дату надання інформації. У разі їх відсутності на залишках, надати документальне підтвердження використання в господарській діяльності;
- відомості проведених інвентаризацій;
- виробничі звіти, акти списання ТМЦ, затверджені норми по виробництву та списанню ТМЦ;
- калькуляції інші документи, що супроводжують процес виробництва продукції;
- договори, контракти, додаткові угоди, видаткові накладні, акти виконаних робіт/ наданих послуг, акти прийому передачі, ТТН, CMR, щодо придбання та реалізації товарів(послуг), передачі (отримання) на зберігання, надання(отримання) в переробку давальницької сировини;
- відомості про виробників придбаних ТМЦ з підтвердженням сертифікатами походження, якості, відповідності та іншими сертифікатами на придбання товару, надати копії сертифікатів;
- первинні документи щодо придбання (одержання)/продажу (поставки) товарів або послуг - видаткові, прибуткові накладні (в тому числі на повернення); акти виконаних робіт (наданих послуг);акти приймання-передачі, надання, тощо з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, при надходженні матеріалів від постачальників чи з переробки - прибутковий ордер типової форми М-4, а також акти про приймання продукції за кількістю та якістю, довіреності на отримання ТМЦ;
- супровідні документи на транспортуваннятоварно-матеріальних цінностей (придбаних та реалізованих) - подорожні листи, авансові звіти з підтверджуючими первинними документами, накладні, товарно-транспортні накладні, або договори укладені з перевізниками;
- митні декларації з додатками, CMR, інвойси;
- платіжні доручення, чеки, банківські виписки по всіх відкритих рахунках Вашим підприємством в банку за перевіряємі періоди;
- відомості про виробників придбаних ТМЦ з підтвердженням сертифікатами походження, якості, відповідності та іншими сертифікатами на придбання товару, надати копії сертифікатів;
- інформацію щодо незавершеного будівництва та виробництва;
- інформацію щодо наявності транспортних засобів та фактичне місце знаходження на момент надання інформації;
- картки рахунку 203 в розрізі видів ПММ, шляхові листи та акти списання ПММ;
- інші наявні документи, що стосуються предмету перевірки.
На підставі вищевикладеного відповідно до пункту 85.2 статті 85 розділу II ПКУ, відповідачем складено Акти «Про ненадання первинних документів для перевірки ТОВ «ТБ«ЗОЛОТИЙ НЕВОД» від 02.05.2023 № 2170/20-40-07-19-05/42672508, від 03.05.2023 № 2206/20-40-07-19-05/42672508, від 04.05.2023 № 2243/20-40-07-19- 05/42672508, від 05.05.2023 № 2283/20-40-07-19-05/42672508 та від 08.05.2023 № 2312/20-40-07-19-05/42672508, які містяться в матеріалах справах.
Також, колегія суддів звертає увагу, що на момент складання матеріалів перевірки в контролюючому органі відсутні документальні докази (ухвала слідчого судді, суду, вимога слідчого, інше) щодо вилучення або виїмки у ТОВ «ТБ«ЗОЛОТИЙ НЕВОД» оригіналів первинних документів бухгалтерського та податкового обліку правоохоронними органами, які належать або пов`язані з предметом перевірки.
До територіального органу ДПС за основним місцем обліку від платника податків ТОВ «ТБ«ЗОЛОТИЙ НЕВОД», який провадив діяльність на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та не може пред`явити первинні документи, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, повідомлення, підписаного керівником підприємства та головним бухгалтером, в якому зазначаються: обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів, податкові (звітні) періоди, а також загальний перелік первинних документів (за можливості - із зазначенням реквізитів) та/або про втрату первинних документів із зазначенням обставин такої втрати (наданого відповідно до підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу), не надходило.
У постанові Верховного Суду 29.05.2020 справа №826/27811/15 зазначено, що надання платником податків фінансово-господарських документів під час проведення перевірки є необхідною умовою підтвердження правомірності задекларованих платником показників податкового обліку. У разі ненадання платником податків документів для проведення перевірки, у контролюючого органу є законні підстави провести перевірку з використанням наявної у нього податкової інформації щодо задекларованих позивачем сум податкового кредиту та визнати ці суми не підтвердженими документально.
Ненадання платником податків документів на підтвердження задекларованих показників податкового обліку прирівнюється нормами пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України до їх відсутності.
Аналогічна правова позиція висловлена в постанові Верховного Суду від 06.08.2019 у справі №160/8441/18.
З матеріалів справи, зокрема з листа ГУ ДПС від 03.06.2024 №25690/6/20-40-07-13-11 відомо, що позивач звертався з адвокатським запитом до ГУ ДПС щодо направлення податкових повідомлень-рішень.
Так, відповідно до наведеного листа встановлено, що податкові повідомлення-рішення, що були прийняти у результаті встановлених під час перевірки порушень, направлені засобами поштового зв`язку 11.07.2023 на адресу ТОВ «ТБ «Золотий невод» рекомендованим листом про вручення.
Проте, лист повернувся до ГУ ДПС з відміткою «За закінченням терміну зберігання», що підтверджується наданим ГУ ДПС конвертом з відміткою.
Згідно з п. 42.2 ПКУ документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному п. 42.4 ПКУ, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Згідно з абз. 1 та 2 п. 58.3 ПКУ податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ.
У разі, коли пошта не може вручити платнику податкове повідомлення-рішення (далі - ППР) через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти ППР, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, ППР вважаються врученими платнику податків у день, зазначених поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення (п.58.3 ст. 58 ПКУ)
Окрім цього, слід звернути увагу, що в день реєстрації акту перевірки від 15.05.2023 №14099/20-40-07-19-05/42672508 на юридичну адресу підприємства ТОВ «ТБ«ЗОЛОТИЙ НЕВОД» засобами поштового зв`язку було направлено другий примірник акту перевірки. Лист з примірником акту перевірки повернувся неврученим на адресу ГУ ДПС у Харківській області з відміткою «за закінченням терміну зберігання» 20.06.2023 року.
Датою вручення акту перевірки вважається день повернення поштового повідомлення на адресу ГУ ДПС у Харківській області, а саме - 20.06.2023, а останнім днем подачі заперечень є 04.07.2023 року.
Згідно з нормами ПКУ встановлені наступні вимоги до листування з платниками податків:
- п. 42.2. ст.42: Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
- п. 42.3. ст.42: Якщо платник податків у порядку та у строки, визначені статтею 66 цього Кодексу, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата.
- абз.2 п.42.5 ст.42: У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їх відмову прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
- 86.7. У разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки (крім документальної позапланової перевірки, проведеної у порядку, встановленому підпунктом 78.1.5 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу), вони мають право подати свої заперечення та додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акту (довідки).
Згідно листа ГУ ДПС від 03.06.2024 №25690/6/20-40-07-13-11, позивач подавав заперечення на акт перевірки 25.08.2023, проте, з огляду на пропущення строків подання заперечення, заперечення залишено без розгляду, про що було повідомлено позивача даним листом.
Відповідно до абзацу третього п. 56.3 ст. 56 ПКУ протягом шести місяців з дати закінчення строку, встановленого абзацом першим цього пункту (10 робочих днів), платник податків має право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності). У скарзі може міститися клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку. ДПС, розглядаючи клопотання платника податків, поновлює пропущений строк на подання скарги в адміністративному порядку, якщо визнає причини його пропуску поважними.
Тобто, акт перевірки повернувся 20.06.2023, а заперечення на нього надійшло до ГУ ДПС 25.08.2023. Згідно адвокатського запиту, позивач дізнався про існування ППР лише 10.05.2024, відповідь від ГУ ДПС на адвокатський запит датована 03.06.2024.
Позивач ТОВ «ТБ «Золотий невод» звернувся до суду з позовною заявою 03.09.2024.
Колегія суддів звертає увагу, що згідно абз.2 п.42.5, п.42.2, ст.42, абз.1-2 п.58.3, ст.58 ПКУ передбачено, що ППР вважається належним чином врученим платнику податків у день, зазначених поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення, тобто 11.07.2023.
Отже, колегія суддів вважає, що позивачем ТОВ «ТБ «Золотий невод» не дотримано строки оскарження ППР у судовому порядку.
Щодо доводів представника позивача, що відповідач, ГУ ДПС, не аналізував первинні документи позивача, колегія суддів зазначає таке.
З матеріалів справи встановлено, що на сторінці 9 акту перевірки вказано наступне:
"Згідно даних Додатку 2 «Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)» до поданої звітності та даних ЄРПН встановлені постачальники, придбання ТМЦ/послуг у яких мало суттєвий вплив на формування рядка 16 Декларації з Податку на додану вартість за лютий 2023 року ТОВ «ТБ«ЗОЛОТИЙ НЕВОД» (податковий номер 42672508), а саме:
1. ТОВ «ВИРОБНИЧИМ КОМПЛЕКС «КАМЕЛОТ» (податковий номер 42663802), у якого оформлено операції з придбання бетону та щебня на суму ПДВ 157 621,28 грн (період виписки накладних жовтень 2022 - січень 2023 року). Основний вид діяльності - 23.63-виробництво бетонних розчинів, готових для використання. Перебуває на обліку у Вінницькій області (Могилів-Подільська ДПІ).
2. ТОВ «АЛЛЕР АКВА УКРАЇНА» (податковий номер 32793172), у якого оформлено операції з придбання ОСОБА_1 на суму ПДВ 118 180 грн (період виписки накладних листопад 2022, січень, лютий 2023 року). Основний вид діяльності - 46.21-оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин. Перебуває на обліку в ГУ ДПС у Львівській області (Золочівський район).
3. ТОВ «ТД «ЄВРОТРУБПЛАСТ» (податковий номер 33090871), у якого оформлено операції з придбання Труба ПЕ100 SDR на суму ПДВ 98178,77 грн (період виписки накладних жовтень, листопад 2022 року). Основний вид діяльності - 46.63- оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва. Перебуває на обліку в ГУ ДПС в Івано-Франківській обл. (м.Калуш).
4. ТОВ «ПРОМ-ОКЕАН» (податковий номер 39487526), у якого оформлено операції з придбання Насос осьовий вертикальний на суму ПДВ 36 873,4 грн (період виписки грудень 2022 року). Основний вид діяльності - 46.63-оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва. Перебуває на обліку в ГУ ДПС в Івано-Франківській обл. (м.Калуш).
5. ТОВ «ПОЛІМЕРНА ГРУПА «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ» (податковий номер 37306731), у якого оформлено операції з придбання труб на суму ПДВ 33 594,23 грн (період виписки накладних листопад 2022, лютий 2023 року). Основний вид діяльності - 22.21-виробництво плит, листів, труб і профілів із пластмас. Перебуває на обліку в ГУ ДПС у Тернопільській області (м.Тернопіль).
5.ТОВ «ПОЛІМЕРНА ГРУПА «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ» (податковий номер 37306731), у якого оформлено операції з придбання труб на суму ПДВ 33 594,23 грн (період виписки накладних листопад 2022, лютий 2023 року). Основний вид діяльності - 22.21 - виробництво плит, листів, труб і профілів із пластмас. Перебуває на обліку в ГУ ДПС у Тернопільській області (м.Тернопіль).
Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 щодо ТОВ «ПОЛІМЕРНА ГРУПА «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ» прийнято рішення № 36422 від 16.06.2021 року про відповідність платника податку критеріям ризиковості.
Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 щодо ТОВ «ПОЛІМЕРНА ГРУПА «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ» прийнято рішення № 39708 від 08.07.2021 року про відповідність платника податку критеріям ризиковості.
Комісією регіонального рівня відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 щодо ТОВ «ПОЛІМЕРНА ГРУПА «ТЕРПОЛІМЕРГАЗ» прийнято рішення № 53950 від 15.09.2021 року про відповідність платника податку критеріям ризиковості.»
Враховуючи викладене, та зважаючи на той факт, що первинні документи по взаємовідносинах з контрагентами-постачальниками, за рахунок взаємовідносин з якими сформовано від`ємне значення, до перевірки надані не були, вони не можуть враховуватися в даних податкового обліку.
Крім того, колегія суддів звертає увагу, що ТОВ «ТБ «Золотий невод» не було надано до перевірки жодного документу, які б підтверджували взаємовідносини з наступними товариствами:
- ТОВ «ВИРОБНИЧИЙ КОМПЛЕКС «КАМЕЛОТ» (податковий номер 42663802), у якого оформлено операції з придбання бетону та щебня на суму ПДВ 157 621,28 грн (період виписки накладних жовтень 2022 - січень 2023 року). Основний вид діяльності - 23.63-виробництво бетонних розчинів, готових для використання. Перебуває на обліку у Вінницькій області (Могилів-Подільська ДПІ).
- ТОВ «АЛЛЕР АКВА УКРАЇНА» (податковий номер 32793172), у якого оформлено операції з придбання ОСОБА_1 на суму ПДВ 118 180 грн (період виписки накладних листопад 2022, січень, лютий 2023 року). Основний вид діяльності - 46.21-оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин. Перебуває на обліку в ГУ ДПС у Львівській області (Золочівський район).
- ТОВ «ТД «ЄВРОТРУБПЛАСТ» (податковий номер 33090871), у якого оформлено операції з придбання Труба ПЕ100 SDR на суму ПДВ 98178,77 грн (період виписки накладних жовтень, листопад 2022 року). Основний вид діяльності - 46.63- оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва. Перебуває на обліку в ГУ ДПС в Івано-Франківській обл. (м.Калуш).
- ТОВ «ПРОМ-ОКЕАН» (податковий номер 39487526), у якого оформлено операції з придбання Насос осьовий вертикальний на суму ПДВ 36 873,4 грн (період виписки грудень 2022 року). Основний вид діяльності - 46.63-оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва. Перебуває на обліку в ГУ ДПС в Івано-Франківській обл. (м.Калуш).
Відповідно до п. 78.1.8. ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.
З матеріалів справи вбачається, що за лютий 2023 року ТОВ «ТБ«ЗОЛОТИЙ НЕВОД» задекларовано податкового кредиту з податку на додану вартість (рядок 17 (колонка Б) графи 5 Декларації) у сумі 725 064 гривень.
В Декларації за лютий 2023 року ТОВ «ТБ«ЗОЛОТИЙ НЕВОД» задекларовано р. 16.1 від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (значення рядка 21 попереднього звітного (податкового) періоду) 666 115 грн.
Відповідно до п. 6 розділу І Наказу № 21 до податкової звітності з податку на додану вартість (далі - податкова звітність) належать:
1) податкова декларація з податку на додану вартість з додатками;
2) уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок з додатками;
3) розрахунок податкових зобов`язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник податку на додану вартість, які постачаються нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими платниками податків, на митній території України.
Розділом 5 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість визначено порядок заповнення податкових декларацій та зазначено, що Розділ III «Розрахунки за звітний період»:
1) якщо в результаті розрахунку різниці між сумою податкових зобов`язань (рядок 9) і податкового кредиту (рядок 17) отримано позитивне значення, то заповнюється рядок 18 декларації.
У рядку 18 вказується сума податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду та сплачується до загального фонду державного бюджету у порядку, визначеному у статті 200 Кодексу;
2) якщо в результаті розрахунку значення різниці між сумою податкових зобов`язань (рядок 9) і податкового кредиту (рядок 17) отримано від`ємне значення, то заповнюється рядок 19 декларації.
При від`ємному значенні суми податку на додану вартість, розрахованої інвестором (оператором) за угодою про розподіл продукції, така сума підлягає відшкодуванню інвестору (оператору) в порядку та строки, передбачені угодою про розподіл продукції, затвердженою Кабінетом Міністрів України. При цьому інвестор (оператор) має право на автоматичне бюджетне відшкодування такої суми в повному обсязі.
З рядка 19 визначається сума перевищення від`ємного значення над сумою, обчисленою відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації. Визначена сума вказується у рядку 19.1 та зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21).
У разі якщо сума від`ємного значення (рядок 19) менша або дорівнює сумі, обчисленій відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, рядок 19.1 не заповнюється.
Сума, обчислена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, зазначається у відповідному службовому полі у рядку 19.1;
3) сума від`ємного значення, що не перевищує суми, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації (рядок 19 - рядок 19.1), зазначається у рядку 20;
4) сума від`ємного значення (рядок 20 у декларації):
зараховується у зменшення суми податкового боргу, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до Кодексу) (відображається у рядку 20.1);
підлягає бюджетному відшкодуванню (відображається у рядку 20.2): на рахунок платника у банку (відображається у рядку 20.2.1) та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України (відображається у рядку 20.2.2).
Платники податку, які відповідно до статті 200 розділу V Кодексу мають право на бюджетне відшкодування податку на додану вартість, здійснюють розрахунок бюджетного відшкодування та додають до декларації (Д3) (Додаток 3) та (Д4) (Додаток 4).
Розрахунок суми бюджетного відшкодування здійснюється в межах суми, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 розділу V Кодексу на момент подання податкової декларації, за вирахуванням від`ємного значення поточного звітного (податкового) періоду, зарахованого у зменшення суми податкового боргу з податку на додану вартість.
Значення рядка 3 таблиці 1 (Д3) (Додаток 3) переноситься до рядка 20.2 декларації;
зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
При заповненні рядка 20.2 обов`язковим є подання (Д3)(Додаток 3) та (Д4) (Додаток 4).
Залишок від`ємного значення після вирахування суми податкового боргу та суми бюджетного відшкодування (рядок 20 - рядок 20.1 - рядок 20.2) відображається у рядку 20.3;
5) сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3), відображається у рядку 21 та переноситься до рядка 16.1 наступного звітного (податкового) періоду.
Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, відображається у рядку 21 декларації та деталізується у Додатку 2 до декларації «Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду» (Д2).
Значення рядка «Усього» графи 4 Додатка 2 до Декларації повинно відповідати сумарному значенню рядка 21 Декларації звітного (податкового) періоду.
Згідно додатку 2 «Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)» до податкової декларації за лютий 2023 задекларовано від`ємне значення з податку на додану вартість у сумі 725 064 грн, період виникнення якого: вересень 2020 року - 121247 грн; липень 2021 року - 914 грн; серпень 2021 року - 117,83 грн; вересень 2021 року - 118 грн; жовтень 2021 року - 4583 грн; листопад 2021 року - 5388 грн; грудень 2021 року - 1878 грн; січень 2022 року - 112288 грн; лютий 2022 року - 5044 грн; березень 2022 року - 118 грн; квітень 2022 року - 131 грн; травень 2022 року - 131 грн; червень 2022 року - 3216 грн; липень 2022 року - 710 грн; жовтень 2022 року - 79069 грн; листопад 2022 року - 178901 грн; грудень 2022 року - 54579 грн; січень 2023 року - 97682 грн; лютий 2023 року - 58949 грн;
Згідно проведеного аналізу баз даних ДПС України та даних податкових декларацій з податку на додану вартість встановлено, що від`ємне значення з податку на додану вартість у сумі 725 064 грн за лютий 2023 року виникло за рахунок наступних періодів: вересень 2020 року - 150 643 грн; серпень 2021 року - 118 грн; вересень 2021 року - 118 грн; жовтень 2021 року - 4583 грн; листопад 2021 року - 5388 грн; грудень 2021 року - 1878 грн; січень 2022 року - 112288 грн; лютий 2022 року - 5044 грн; березень 2022 року - 118 грн; квітень 2022 року - 131 грн; травень 2022 року - 131 грн; червень 2022 року - 3216 грн; липень 2022 року - 710 грн; жовтень 2022 року - 79069 грн; листопад 2022 року - 178901 грн; грудень 2022 року - 54579 грн; січень 2023 року - 97682 грн; лютий 2023 року - 58949 грн.
Таким чимном, колегія суддів дослідивши матеріали справи та аналізуючи наведене вище правове регулювання, дійшла висновку, що відповідач приймаючи податкове-повідомлення рішення №00203240719 від 11.07.2023 року, яким до ТОВ Торговий будинок ЗОЛОТИЙНЕВОД застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1020 гривень та податкове-повідомлення рішення №00203320719 від 11.07.2023 року, яким ТОВ Торговий будинок ЗОЛОТИЙ НЕВОД визначено суму завищення від`ємного значення з ПДВ у розмірі 725064 гривень діяв у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також з використанням повноважень з метою, з якою ці повноваження йому надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено), добросовісно та розсудливо.
Аналізуючи наведені нормативно - правові акти, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції задовольняючи позовні вимоги, зробив помилкові висновки.
Відповідно до ч.1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
У відповідності до ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Таким чином, з огляду на викладене вище, колегія суддів приходить до висновку, що рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.02.2025 року по справі № 520/24764/24, прийнято з помилковим застосуванням норм матеріального права та підлягає скасуванню з ухваленням нового рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 315 Кодексу адміністративного судочинства України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення
Відповідно до п. 4 ч. 1, ч. 2 ст. 317 КАС України, підстави для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається: неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню. Порушення норм процесуального права може бути підставою для скасування або зміни рішення, якщо це порушення призвело до неправильного вирішення справи.
Керуючись ст. ст. 311, 315, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Харківській області - задовольнити.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.02.2025 по справі № 520/24764/24 - скасувати.
Ухвалити постанову, якою відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий будинок «ЗОЛОТИЙ НЕВОД» до Головного управління ДПС у Харківській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлення - рішення.
Постанова набирає законної сили з дати її ухвалення та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Головуючий суддя В.А. Калиновський Судді В.Б. Русанова О.А. Спаскін
| Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 26.05.2025 |
| Оприлюднено | 28.05.2025 |
| Номер документу | 127629129 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Калиновський В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні