16/228-06-6400А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"28" серпня 2006 р.Справа № 16/228-06-6400А
Господарський суд Одеської області
у складі судді Желєзної С.П.
при секретарі судових засідань Счастливцевої С.К.
За участю представників сторін:
Від прокуратури : Цулейскірі С.С. посвідчення № 333 від 10.07.2002р.;
Від позивача: Соловійчук Г.Р. по дов. №02/29/12 від 17.01.2006р.;
Від відповідачів: не з'явився;
Розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань №404 господарського суду Одеської області (м. Одеса) адміністративну справу за позовом заступника прокурора Приморського району м. Одеси в інтересах держави, в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, до відкритого акціонерного товариства “Сграда” про стягнення 1700,00 грн., -
ВСТАНОВИВ :
Заступник прокурора Приморського району м. Одеси, керуючись ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України (далі по тексту КАС України), звернувся до господарського суду Одеської області з позовними вимогами в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про стягнення з відкритого акціонерного товариства “Сграда” (далі по тексту ВАТ “Сграда”) до державного бюджету 1700,00 грн. штрафу за ухилення від виконання розпорядження про усунення порушень законодавства щодо цінних паперів. Свої вимоги позивач обґрунтовує порушенням ВАТ “Сграда” вимог Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996 р., Закону України “Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні” від 10.12.1997 № 710/97-ВР зі змінами та доповненнями.
Відповідач був належним чином повідомлений про час та місце судового розгляду, однак представник ВАТ “Сграда” на неодноразові вимоги суду в судове засідання не з'явився, письмових доводів та заперечень проти позову по суті заявлених вимог не надав, у зв'язку з чим справа розглядається за наявними матеріалами в порядку, передбаченому ст. 128 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення та доводи представника позивача, суд встановив наступне.
Відповідно до ст.4 Закону України “Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні” від 10.12.1997 № 710/97-ВР зі змінами та доповненнями цінні папери, обіг яких дозволено на території України, і цінні папери, на які поширюється дія законів України, можуть випускатися в документарній та бездокументарній формах. Форма випуску цінних паперів визначається за рішенням емітента про випуск цінних паперів, затверджується Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку при реєстрації випуску та є підставою для взяття цих цінних паперів на обслуговування Національною депозитарною системою як іменних цінних паперів у документарній формі, цінних паперів на пред'явника у документарній формі або цінних паперів у бездокументарній формі, іменна ідентифікація власників яких здійснюється на підставі облікового реєстру рахунків власників у зберігача.
Відповідно до ч. 2 п. 1 розділу VI Закону України “Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні” від 10.12.1997 № 710/97-ВР зі змінами та доповненнями емітенти, які випустили цінні папери до набрання чинності Законом України „Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні”, зобов'язані протягом шести місяців з дня його опублікування визначитися щодо впорядкування форм випуску цінних паперів, емісія яких визнана такою, що відбулася, і привести форми випусків своїх цінних паперів у відповідність з вимогами цього Закону.
Згідно з положеннями п. 1 Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку „Щодо вимог частини другої пункту першого розділу 6 Закону України “Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні” № 26 від 12.03.1998р. емітенти акцій, облігацій підприємств та інвестиційних сертифікатів зобов'язані прийняти рішення щодо визначення форми кожного випуску акцій, облігацій, інвестиційних сертифікатів, що були зареєстровані до набуття чинності цього Рішення. Для заміни свідоцтв про реєстрацію випуску цінних паперів емітент подає до відповідного територіального управління, а в разі заміни свідоцтв про реєстрацію випуску інвестиційних сертифікатів - до управління регулювання інвестиційної діяльності Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи, визначені у п. 2 Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку „Щодо вимог частини другої пункту першого розділу 6 Закону України “Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні” № 26 від 12.03.1998р.
Відповідно до п. 10 ст. 8 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996 р. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
В порушення вимог Закону України “Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні” від 10.12.1997 № 710/97-ВР зі змінами та доповненнями, Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 12.03.1998 № 26 „Щодо вимог частини другої пункту першого розділу 6 Закону України „Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні” у встановлений законом термін ВАТ “Сграда” не було визначено форму випуску цінних паперів та не були подані до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи, необхідні для здійснення заміни свідоцтва про реєстрацію випуску акцій, що стало підставою для винесення уповноваженою особою Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку розпорядження про усунення порушень чинного законодавства щодо цінних паперів №111-ОД від 19.05.2005р.
Згідно з положеннями ст. 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996 р. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку накладає на юридичних осіб за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень щодо цінних паперів штраф у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п.18.4 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2 від 09.01.97р. в редакції рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 27 від 13.02.01р. (далі по тексту - Правила), до учасників ринку цінних паперів за порушення законодавства передбачено застосування штрафу у розмірі до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - за ухилення юридичних осіб від виконання або несвоєчасне виконання розпоряджень, рішень про усунення порушень чинного законодавства щодо цінних паперів.
Як вбачається з резолютивної частини розпорядження про усунення порушень чинного законодавства щодо цінних паперів №111-ОД від 19.05.2005р. Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, ТОВ “Сграда” було зобов'язане визначити форму випуску цінних паперів у відповідності з вимогами розділу VI Закону України “Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні” від 10.12.1997 № 710/97-ВР зі змінами та доповненнями та до 20.08.2005р. надати до Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи, відповідно до переліку, визначеного Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 12.03.1998 № 26 „Щодо вимог частини другої пункту першого розділу 6 Закону України „Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні”. Однак, в порушення ст. 8 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996 р. з наступними змінами та доповненнями та Правил ВАТ “Сграда” не було виконано зазначеного розпорядження.
Постановою № 643-ОД від 29.08.2005р. уповноваженою особою Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку було порушено провадження по справі про правопорушення на ринку цінних паперів. 17.10.2005р. у зв'язку з ухиленнями ТОВ „Сграда” від виконання розпорядження №111-ОД від 19.05.2005р., уповноваженою особою був складений акт № 746-ОД про правопорушення на ринку цінних паперів.
Згідно із ч. 2 ст. 12 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996 р. про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996 р. штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Як вбачається з матеріалів справи, на адресу ТОВ „Сграда” була направлена постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів № 689-ОД від 20.10.2005р., якою відповідача було повідомлено про час та місце розгляду справи, про що свідчить реєстр листів, відправлених з повідомленням, № 3 від 21.10.2005р.
Відповідно до п.7.1 Правил справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/ або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності. У разі відсутності керівника або представника юридичної особи справу може бути розглянуто лише в разі, якщо є дані про своєчасне її повідомлення про місце і час розгляду справи і якщо від юридичної особи не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Однак представник ВАТ “Сграда” до розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів не з'явився, у зв'язку з чим у його відсутності 27.10.2005р. Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку на підставі вищезазначених вимог ст. 11 Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в України” №448/96-ВР від 30.10.1996 р. та п.18.4 Правил була прийнята постанова № 758-ОД, якою на ВАТ “Сграда” накладені штрафні санкції у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п. 8.5 Правил рішення за справою оголошується негайно після закінчення розгляду справи про правопорушення. Постанова надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом трьох робочих днів.
На виконання п. 8.5 Правил Одеським територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку на адресу ТОВ „Сграда” було направлена постанова про накладення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів № 758-ОД від 27.10.2005р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення №34220 від 03.12.2005р. /а.с. –17/.
Згідно положень п. 19.1. Правил штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови. У разі оскарження цієї постанови штраф має бути сплачений: не пізніше як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення; не пізніше як через 15 днів з дня отримання рішення за результатами розгляду скарги, якщо рішення передбачає сплату штрафу.
Однак, у порушення наведених вимог законодавства відповідачем постанову Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів № 758-ОД від 27.10.2005р. не було виконано.
Відповідно до п.19.1 Правил у разі несплати штрафу правопорушником у термін, установлений пунктом 19.1 цих Правил, штраф стягується у судовому порядку.
Приймаючи до уваги викладене, посилаючись на порушення ВАТ “Сграда” вимог Закону України „Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” №448/96-ВР від 30.10.1996 р., Закону України “Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні” від 10.12.1997 № 710/97-ВР зі змінами та доповненнями, Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку „Щодо вимог частини другої пункту першого розділу 6 Закону України „Про Національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні” від № 26 12.03.1998р., Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 2 від 09.01.97р. в редакції рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 27 від 13.02.01р. щодо накладення та своєчасної сплати санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, заступник прокурора Приморського району м. Одеси звернувся до господарського суду Одеської області з позовними вимогами в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про стягнення з ТОВ „Сграда” до державного бюджету 1700,00 грн. штрафу за ухилення від виконання розпорядження про усунення порушень чинного законодавства про цінні папери.
Відповідачем постанову Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 758-ОД від 27.10.2005р. у встановленому законом порядку оскаржено не було, у добровільному порядку штрафні санкції у розмірі 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян сплачені не були.
Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги заступника прокурора Приморського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку правомірними, обґрунтованими та такими, що містяться на законних підставах.
У відповідності до п. 4 ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про стягнення з відповідача коштів, у зв'язку з чим з ВАТ “Сграда” слід стягнути до державного бюджету України 1700,00 грн. штрафу за ухилення від виконання розпорядження про усунення порушень чинного законодавства про цінні папери.
Судові витрати по сплаті судового збору слід покласти на відповідача згідно зі ст.ст. 87, 94 КАС України.
Керуючись ст. ст. 87, 94, 98, 158, 160 –163, 167, п.п.3 п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з відкритого акціонерного товариства “Сграда” /68702, Одеська область, Болградський район, м. Болград, вул. Архітектурна, 1, р/р 260072766 в АППБ “Аваль”, МФО 328351, код ЄДРПОУ 05266553/ до державного бюджету України р/р 31119106600155, МФВ 828011, код ЄДРПОУ 23215022 в Управлінні Державного казначейства у Одеській області штраф в сумі 1700,00 (одна тисяча сімсот) грн.
3. Стягнути з відкритого акціонерного товариства “Сграда” /68702, Одеська область, Болградський район, м. Болград, вул. Архітектурна, 1, р/р 260072766 в АППБ “Аваль”, МФО 328351, код ЄДРПОУ 05266553/ до державного бюджету України через управління Державного казначейства в Одеській області на код бюджетної класифікації 22090200, п/р 31117095600008 в управлінні Держказначейства в Одеській області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 23213460 - держмито в сумі 17,00 грн. / сімнадцять грн.00 коп./.
Відповідно до ст. 185 Кодексу адміністративного судочинства України сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову суду першої інстанції повністю або частково в порядку та у строки, передбачені ст. 186 цього Кодексу.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови виготовлено 08.09.2006р.
Суддя Желєзна С.П.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2006 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 127646 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Желєзна С.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні