Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
27 травня 2025 року Справа №200/2699/25
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Буряк І.В., розглянувши в порядку письмового провадження матеріали справи за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області Головного управління ДФС у Донецькій області в особі Комісії з реорганізації ГУ ДФС у Донецькій області про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії,
УСТАНОВИЛА:
Позивач, ОСОБА_1 , через свого представника, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області, в якому просить суд:
визнати протиправними дії Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області щодо відмови ОСОБА_1 у підготовці та наданні до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області довідки про розмір грошового забезпечення станом на 01 січня 2023 року за відповідною або аналогічною посадою, яку ОСОБА_1 , займав на дату звільнення із служби, із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри посадового окладу, окладу за військове звання, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2023 року на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України №704 від 30 серпня 2017 року, а також процентної надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення перерахунку основного розміру його пенсії з 01 лютого 2023 року.
зобов`язати Головне управління Державної податкової служби у Донецькій області підготувати та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області довідку про розмір грошового забезпечення станом на 01 січня 2023 року за відповідною або аналогічною посадою, яку ОСОБА_1 займав на дату звільнення із служби, із обов`язковим зазначенням відомостей про розміри посадового окладу, окладу за військове звання, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2023 року на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30 серпня 2017 року, а також процентної надбавки за вислугу років, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення перерахунку основного розміру його пенсії з 01 лютого 2023 року.
Ухвалою суду від 23.04.2025 провадження у справі відкрито, розгляд справи вирішено проводити у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Ухвалою суду від 23.04.2025 залучено співвідповідачем у справі №200/2699/25 - Головне управління ДФС у Донецькій області в особі Комісії з реорганізації ГУ ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ 39406028, юридична адреса: м. Маріуполь, вул. 130-ї Таганрозької дивізії, 114, фактична адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8).
22.05.2025 до суду надійшло клопотання представника відповідача -2 про зупинення провадження у справі до закінчення строку дії воєнного стану. Клопотання мотивоване тим, що на теперішній час доступ до особових справ працівників податкової міліції що перебували у володінні ГУ ДФС у Донецької області відсутній, та який буде можливий у місті Маріуполі тільки після завершення тимчасової окупації міста.
30.04.2024 до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості №4224050000000 за ст. 341 Кримінального кодексу України, за заявою ГУ ДФС у Донецькій області щодо захоплення майна ГУ ДФС у Донецькій області (ЄДРПОУ 39406028, розташованого за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вулиця 130 Таганрозької Дивізії, будинок 114).
Вирішуючи дане клопотання, суд зазначає наступне.
Статтею 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені, зокрема, статтею 55 Конституції, яка кожному гарантує право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Згідно ст.12-2 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" від 12.05.2015 № 389-VIII в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України.
Повноваження судів, органів та установ системи правосуддя, передбачені Конституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.
Відповідно до ст.26 цього Закону правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України. Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється.
У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходження судів.
Згідно ч.ч.1, 2 ст.55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом.
Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Таким чином, відповідно до ст.64 Конституції України, в умовах воєнного або надзвичайного стану не можуть бути обмежені, гарантовані ст.55 Конституції, право на судовий захист, яке включає право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб, зокрема і військових формувань, які перебувають у складі Збройних Сил України або інших утворених відповідно до закону військових формувань, а також розгляд справи судом.
Питання зупинення провадження у справі за нормами КАС України врегульовано ст.236 цього Кодексу та вказана норма містить обов`язкові підстави для зупинення провадження у справі (ч.1) та підстави, за наявності яких суд має право зупинити провадження у справі (ч.2), перелік яких є вичерпним.
Суд зазначає, що відповідачем не надано жодного доказу неможливості розгляду даної справи до закінчення воєнного стану, зокрема, що відповідач не має можливості належним чином захищати свої права та обов`язки під час воєнного стану.
З огляду на викладене, суд не вбачає підстав для задоволення клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі.
Керуючись ст.ст.236, 243, 248 КАС України, суд
УХВАЛИВ
Клопотання Головного управління ДФС у Донецькій області в особі Комісії з реорганізації ГУ ДФС у Донецькій області про зупинення провадження у справі залишити без задоволення.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя І.В. Буряк
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2025 |
Оприлюднено | 29.05.2025 |
Номер документу | 127658085 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Буряк І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні