Герб України

Ухвала від 26.05.2025 по справі 523/5578/25

Суворовський районний суд м.одеси

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа №523/5578/25

Провадження №1-кс/523/2989/25

УХВАЛА

ІМЕНЕМУКРАЇНИ

26 травня 2025 року м. Одеса

Слідчий суддя Пересипського районного суду міста Одеси ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисників ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , в присутності підозрюваного, розглянувши судовому засіданні клопотання слідчого відділу поліції №3 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 , погодженого з прокурором Суворовської окружної прокуратури м. Одеси про встановлення строку на ознайомлення з матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.09.2022 за № 12025162490000626 від 28.03.2025 за ознаками кримінального правопорушення, передбачених ч. 1 ст. 367 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До провадження слідчого судді Пересипського районного суду міста Одеси в межах кримінального провадження № 12025162490000626 від 28.03.2025 за ознаками кримінального правопорушення, передбачених ч. 1 ст. 367 КК України, надійшло клопотання про встановлення строку ознайомдення.

Так, досудовим розслідуванням встановлено, що на території міста Одеси, за адресою: вул.Преображенська, 52, здійснює свою діяльність Комунальне підприємство «Сервісний центр» код ЄДРПОУ33313609 створене відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України. (п. 1.1. Статуту затвердженого рішеннями Одеської міської ради№ 1065-VIII 30.11.2022, № 2073-VIIIвід 24.04.2024 далі за текстом - Статут). Засновником Підприємства є Одеська міська рада (п. 1.3 Статуту). Підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, штампи (п. 1.6 Статуту).

У своїй діяльності Підприємство керується чинним законодавством України, рішеннями Одеської міської ради, Виконавчого комітету Одеської міської ради, розпорядженнями міського голови та цим статутом (п. 1.10 Статуту).

Метою створення Підприємства є задоволення міських суспільних потреб шляхом здійснення господарської діяльності для отримання прибутку в порядку, передбаченому законодавством України (п. 2.1 Статуту).

Предмет діяльності: поточне утримання, капітальний ремонт, капітальне будівництво, реконструкція та реставрація елементів благоустрою, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Одеси, а саме: фонтанів, бюветних комплексів, громадських вбиралень, декоративних скульптур, пам`ятників, об`єктів монументального мистецтва, водойм, у тому числі пожежних, тощо (п. 2.2.9 Статуту).

Для здійснення господарської діяльності Підприємства створюється статутний капітал у розмірі 1933,7 тис. грн.) (п. 4.1 Статуту).

Майно Підприємства становлять виробничі і невиробничі фонди, а також цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі Підприємства (п. 5.1 Статуту).

5.2.Майно Підприємства перебуває у комунальній власності територіальної громади м. Одеси і закріплюється за ним на праві господарського відання (п. 5.2 Статуту).

Джерелами формування майна Підприємства є: Грошові і матеріальні внески Засновника (п. 5.3.1. Статуту); Доходи, одержані від реалізації продукції, послуг та інших видів господарської діяльності(5.3.2.Статуту); Кредити банків та інших кредитних установ(5.3.3.Статуту). Майно, придбане Підприємством у встановленому законодавством України порядку(п. 5.3.4.Статуту); Безоплатні та благодійні внески, пожертвування організацій, підприємств і громадян(п. 5.3.5. Статуту). Інші джерела, не заборонені чинним законодавством України(п. 5.3.6. Статуту).

Збитки, заподіяні Підприємству внаслідок порушення його майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються Підприємству відповідно до законодавства України(п. 5.4. Статуту).

Підприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно іншим юридичним особам та громадянам, крім випадків, встановлених законодавством України (п. 5.5.Статуту).

Підприємство самостійно здійснює свою господарську діяльність на принципах господарського розрахунку, несе відповідальність за результатами цієї діяльності перед Засновником.

Підприємство несе відповідальність, передбачену законодавством України та укладеними договорами(п. 6.1. Статуту).

Підприємство самостійно планує свою діяльність, визначає перспективи його розвитку та надає на затвердження Засновнику або Уповноваженому органу вказані плани у випадках та порядку, що визначені законодавством України, рішеннями Засновника, Виконавчого комітету Одеської міської ради та розпорядженнями міського голови (п. 6.2. Статуту).

Відповідно до ст. ст. 1, 11 Закону України «Про публічні закупівлі» ОСОБА_7 призначено уповноваженою особою щодо організації та проведення процедур закупівель у Комунальному підприємстві «Сервісний центр».

Відповідно до п. 1.2 Положення проуповноважену особуз питаньпублічних закупівельтоварів,робіт тапослуг,замовником якихвиступає Комунальнепідприємство «Сервіснийцентр» затвердженогонаказом директораКомунального підприємства«Сервісний центр» ОСОБА_8 № 75від 20.12.2021(даліза текстом-Положення проуповноважену особу№ 75від 20.12.2021) уповноважена особа (особи) - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель згідно із Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).

Уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника (п. 1.3 Положення про уповноважену особу № 75 від 20.12.2021).

Уповноважена особа у своїй діяльності керується Законом, принципами здійснення публічних закупівель, визначених Законом, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням (п. 1.6 Положення про уповноважену особу № 75 від 20.12.2021).

Уповноважена особа зобов`язана (п. 4.2 Положення про уповноважену особу № 75 від 20.12.2021):

?дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель та цього Положення;

?організовувати та проводити процедури закупівель/спрощені закупівлі;

?забезпечувати рівні умови для всіх учасників процедур закупівель/спрощених закупівель, об`єктивний вибір переможця;

?у встановленому Законом порядку визначати переможців процедур закупівель/спрощених закупівель.

?Уповноважена особа несе персональну відповідальність (п. 4.3 Положення про уповноважену особу № 75 від 20.12.2021):

?За прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законів України;

?За порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Враховуючи вищевикладене, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України

та згідно примітки 1 до ст. 364 КК України ОСОБА_7 постійно обіймаючи посаду юрисконсульта та виконуючи функції уповноваженої особи, здійснюючи організаційно-розпорядчі функції є службовою особою.

У відповідності до ст. ст. 19, 68 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. Кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права

і свободи, честь і гідність інших людей.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» до принципів здійснення публічних закупівель, входить зокрема максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Згідно п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено, що договір про закупівлю це господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

В той же час, ч. 4 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено, що після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.

Також, ч. 3 ст. 8 Господарського кодексу України визначає, що господарська компетенція органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної комунальної установи. Безпосередня участь держави, органів державної влади та органів місцевого самоврядування у господарській діяльності може здійснюватися лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Одночасно, ч. 1 ст. 74 Закону України «Про місцеве самоврядування в України», передбачає, що органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.

Відповідно до Наказу Міністерстварозвитку економіки,торгівлі тасільського господарстваУкраїни №275від 18.02.2020«Про затвердженняпримірної методикивизначення очікуваноївартості предметазакупівлі» затверджено примірну методику для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт і послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом - Примірна методика).

Згідно абзацу 1 п. 4 Розділу III Методи визначення очікуваної вартості Примірної методикивизначення очікуваної вартості проектних та проектно-вишукувальних робіт, експертизи(крім тих, що стосуються автомобільних доріг загального користування)здійснюється з урахуванням видів та обсягів робіт, що планується закупити, відповідно докошторисних норм України«Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281.

Згідно абзацу 3п.4Розділу IIIМетоди визначенняочікуваної вартостіПримірної методики очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції (крім тих, що стосуються автомобільних доріг загального користування) визначається з урахуваннямкошторисних норм України«Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації.

Відповідно до п. 1.1 Настанови з визначення вартості будівництва від з визначення вартості будівництва затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі за текстом ОСОБА_9 є обов`язковою для визначення вартості будівництва об`єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організаціи?, а також кредитів, наданих під державні гарантіі? (далі державні кошти).

Згідно пп.3.11,3.12.Настанови локальні кошториси складаються в поточному рівні цін на трудові і матеріально-технічні ресурси за формами, наведеними в додатках 1, 2 та 3 цієі? Настанови. За локальними кошторисами визначають прямі та загальновиробничі витрати. Прямі витрати враховують у своєму складі вартість матеріалів, виробів і комплектів, заробітну плату робітників-будівельників, вартість експлуатаціі? будівельних машин та механізмів. Прямі витрати визначаються за пунктами 4.1 4.13 цієі? Настанови.

Відповідно до п.4.9Настанови кошторисна вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах визначається на підставі нормативноі? потреби в них, розрахованоі? виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією, та відповідних поточних цін.

Поточні ціни на матеріальні ресурси прии?маються на підставі проведеного замовником аналізу цін (при рівних якісних характеристиках) за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, яка склалася на момент розроблення проектноі? документаціі? та має бути не вищою за середню ціну у регіоні.

З метою виконання завдань, покладених на Комунальне підприємство «Сервісний центр», у 2023 році виникла потреба в капітальному ремонті бюветного комплексу за адресою: м. Одеса, вул. Кримська.

З цією метою, 01.11.2023 уповноваженою особою замовника Комунального підприємства «Сервісний центр» ОСОБА_7 оголошено про проведення процедури закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-01-013112-a), назва предмета закупівлі: «Капітальний ремонт бюветного комплексу за адресою:м. Одеса, вул. Кримська», згідно до Настанови з визначення вартості будівництва затвердженою Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, код ДК 021:2015: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи».

Проведення закупівлі за ідентифікатором закупівлі «UA-2023-11-01-013112-a» здійснювалось на підставі бюджетних призначень відповідно до Рішення Одеськоїміської радивід №1461-VIІIвід 27.09.2023«Про внесеннязмін дорішення Одеськоїміської радивід 30листопада 2022року №1012-VІІІ«Про бюджетОдеської міськоїтериторіальної громадина 2023рік» (додаток7рішення) (опубліковано на офіційному сайті м. Одеси https://omr.gov.ua/ua/acts/council/199929/ ).

При цьому, ОСОБА_7 в якості уповноваженої особи визначено очікувану вартість предмета закупівлі в розмірі 4 708440 гривень.

Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозиціи?/пропозиціи? UA-2023-11-01-013112-a від 13.11.2023 уповноваженою особою ОСОБА_7 прийнято рішення, що ТОВ Котамиш-Буд відповідає кваліфікаціи?ним критеріям, встановленим в тендерніи? документаціі? та відсутні підстави для відмови, установлені ст. 17 Закону Украі?ни Про публічні закупівлі. Ціна тендерноі? пропозиціі? після закінчення аукціону склала 4 698 081,93 гривень.

Згідно повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2023-11-01-013112-a, джерело фінансування закупівлі: Місцевии? бюджет, сума 4 708 440 гривень.

Відповідно до прийнятих ОСОБА_7 рішень, у подальшому, 01 грудня 2023 року між Комунальним підприємством «Сервісний центр» (код ЄДРПОУ 33313609) та ТОВ «Котамиш-Буд» (код ЄДРПОУ 33734961) укладено № 253/2023К договір про закупівлю робіт, (далі за текстом - Договір 253/2023К) (Ідентифікатор закупівлі UA-2023-11-01-013112-a).

Згідно п. 1.2. Договору 253/2023К Об?єкт робіт: «Капітальний ремонт бюветного комплексу за адресою: м. Одеса, вул. Кримська».

Відповідно до п. 3.1 Договору 253/2023К Ціна Договору становить 4 698 081,93 грн. (чотири мільйона шістсот дев?яносто вісім тисяч вісімдесят одна грн. 93 коп.), без ПДВ, у тому числі: на 2023 рік - 3 000 000,00 грн. (три мільйони шістсот дев?яносто вісім тисяч вісімдесят одна гривня 00 коп.), без ПДВ; на 2024 рік - 1 698 081,93 грн. (один мільйон шістсот дев?яносто вісім тисяч вісімдесят одна грн. 93 коп.). без ПДВ.

Відповідно до пункту 4.2 розділу IV зазначеного договору, розрахунки проводяться шляхом оплати Замовником Підряднику виконаних робіт, на підставі підписаних Сторонами Акту приймання виконаних будівельних робіт (форма №КБ-2в) та Довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма №КБ-3), без зауважень, у строк до 90 календарних днів, за умови наявності бюджетних коштів на рахунку Замовника.

Форма акта приймання виконаних будівельних робіт №КБ-2в та довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати №КБ-3 мають статус примірних форм первинних документів з обліку в будівництві, які наведено в додатку Т та додатку У до Національного стандарту «Правила визначення вартості будівництва» ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 (далі ДСТУ Б Д.1.1-1:2013).

Під будівельними роботами мають на увазі будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи.

Крім того, відповідно до пункту 6.3.1 розділу VI Договору 253/2023К, Підрядник зобов`язаний забезпечити виконання робіт у строки, встановлені цим Договором.

Згідно Додаткової угоди № 4 до Договору № 253/2023K від «01» грудня 2023 року Сторони дійшли взаємної згоди:

1. Внести зміни допунктів 5.1 та 5.2 розділу V Договору, виклавши їх в такій редакції:

«5.1 Термін виконання робіт на Об?єкті: «Капітальний ремонт бюветного комплексу за адресою: м. Одеса, вул. Кримська», згідно до Настанови з визначення вартості будівництва затвердженою Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, код ДК 021:2015: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» до 31.05.2024 року.

5.2 Термін тривалості виконання робіт на Об?єкті: до 31.05.2024 року.

Роботи повинні проводитися згідно з Додатком № 2 «Календарний графік виконання робіт.»

2. На підставі підпункту 1 пункту 19 Особливостей, якими передбачено можливість внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у разі зменшення обсягів закупівлі, Сторони дійшли взаємної згоди зменшити ціну Договору на 546 815 грн. 78 коп. (п?ятсот сорок шість тисяч вісімсот п?ятнадцять гривень 78 копійок), без ПДВ, у зв?язку із чим:

Викласти пункт 3.1. розділу III Договору у новій редакції:

«3.1. Ціна Договору становить 4 151 266,15 грн. (чотири мільйона сто п?ятдесят одна тисяча двісті шістдесят шість грн. 15 коп.), без ПДВ, у тому числі: на 2023 рік - 0,00 грн.;на 2024 рік - 4 151 266,15 грн. (чотири мільйона сто п?ятдесят одна тисяча двісті шістдесят шість грн. 15 коп.), без ПДВ.

Крім цього, 01 травня 2024 року між Комунальним підприємством «Сервісний центр» (код ЄДРПОУ 33313609) та ТОВ «Котамиш-Буд» (код ЄДРПОУ 33734961) укладено Договір № 65/24про закупівлю робіт (далі за текстом - Договір №65/24) (Ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-02-007288-a, Очікувана вартість 1 442620, 18 гривень).

Згідно п. 1.2. Договору № 65/24 Об?єкт робіт: «Капітальний ремонт бюветного комплексу за адресою: м. Одеса, вул. Кримська» (коригування), згідно до Настанови з визначення вартості будівництва затвердженою Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, код ДК 021:2015: 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» (надалі - Об?єкт).

Відповідно до п. 3.1 Договору № 65/24 Ціна Договору становить1 442 620 грн. 18 коп. (один мільйон чотириста сорок дві тисячі шістсот двадцять грн. 18 коп.), без ПДВ.

Згідно Висновку судової будівельно - технічної експертизи № 220 від 24.03.2025, встановлено, що вартість фактично виконаних будівельних робіт згідно акту №1фактично виконаних будівельних робіт за травень 2024 року складає 354309,28 грн.Згідно акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2024, дата підписання 01.05.2024 (арк. 19-24 наданих документів), вартість виконаних будівельних робіт складає: 471 462,23 грн.

Вартість фактично виконаних будівельних робіт згідно акту №3фактично виконаних будівельних робіт за травень-2 2024складає: 271922,76 грн.Згідно акту №3 приймання виконаних будівельних робіт за травень-2 2024, дата складання - 20.05.2024 року (арк. 43-49 наданих документів), вартість виконаних будівельних робіт складає: 299 915,02 грн.

Вартість фактично виконаних будівельних робіт згідно акту №4фактично виконаних будівельних робіт за травень 2024 складає: 907 131,69 грн. Згідно акту №4 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2024, дата складання - 31.05.2024 (арк. 93-101 наданих документів), вартість виконаних будівельних робіт складає: 965 181,11 грн.

Вартість фактично виконаних будівельних робіт згідно акту №1фактично виконаних будівельних робіт за травень 2024 року складає 641404,36 грн.

Згідно акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2024 (арк. 60-69 наданих документів), вартість виконаних будівельних робіт складає: 730 395,36 грн.

При цьому, ОСОБА_7 перебуваючи на посаді юрисконсульта Комунального підприємства «Сервісний центр» та виконуючи функції уповноваженої особи, тобто будучи службовою особою відповідно доч. 3 ст. 18 КК України та згідно примітки 1 до ст. 364 КК України, у вересні-листопаді 2023 року, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, у зв`язку з невиконанням своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча в силу займаної посади та досвіду роботи повинен був і міг їх передбачити, будучи достовірно обізнаним із порядком організації та проведення публічних закупівель від імені Комунального підприємства «Сервісний центр», в порушення принципу максимальної економії, незважаючи на передбачений чинним законодавством порядок, не вжив всіх необхідних заходів для належного визначення очікуваної вартості предмета закупівлі: «Капітальний ремонт бюветного комплексу за адресою: м. Одеса, вул. Кримська», а саме, в порушення вимог п.п. 1.3, 4.2 Положення про уповноважену особу з питань публічних закупівель товарів, робіт та послуг, замовником яких виступає Комунального підприємства «Сервісний центр» затвердженого наказом директора Комунального підприємства «Сервісний центр» № 75 від 20.12.2021, п. 4 Розділу 3 Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», п. 4.9 Розділу V Визначення окремих складових вартості об`єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації Настанови з визначення вартості будівництва затвердженою Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, нездійснив аналіз цін на матеріальні ресурси, які склалися на момент визначення очікуваної вартості закупівлі та мали бути не вищими за середні ціни у регіоні на момент здійснення закупівлі, тобто не виявив та не врахував ціни на матеріальні ресурси, які були значно дешевше ніж у проектно-кошторисній документації, що призвело до завищення вартості будівельних робіт по Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2024 року (01 травня 2024 року) на загальну суму 471 462,23 гривень по Договору підряду № 253/2023, а саме:

- на суму 11259,67 грн. завищено вартість плит пінобетонних, (пункт 5);

- на суму 35071,04 грн. завищено вартість сітки армувальної ВР1, чарунка 100ммх100мм, діаметр арматурного прокату 4 мм, (пункт 42);

Після чого, на підставі складеного та підписаного ТОВ «КОТАМИШ-БУД» Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2024 року (01 травня 2024 року) на загальну суму 471 462,23 гривень, зазначена сума коштів, відповідно до платіжної інструкції № 3 від 09.05.2024, у повному обсязі була перерахована з розрахункового рахунку платника КП «Сервісний центр» (надавач платіжних послуг платника - Держказначейська служба України, м. Київ) UA278201720344311003400036543, на розрахунковий рахунок ТОВ «КОТАМИШ-БУД» НОМЕР_1 , відкритого в АТ КБ «ПриватБанк».

Крім цього, ОСОБА_7 нездійснив аналіз цін на матеріальні ресурси, які склалася на момент визначення очікуваної вартості закупівлі та мали бути не вищими за середні ціни у регіоні на момент здійснення закупівлі, тобто не виявив та не врахував ціни на матеріальні ресурси, які були значно дешевше ніж у проектно-кошторисній документації, що призвело до завищення вартості будівельних робіт по Акту № 4 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2024 року (31 травня 2024 року) на загальну суму 965 181,11 гривень по Договору підряду № 253/2023, а саме:

- на суму 5082,27 грн. завищено вартість масляних обігрівачів «VOLTENO», (пункт 39);

- на суму 21448,71 грн. грн. завищено вартість сітки армувальної ВР1, чарунка 100 мм х100 мм, діаметр арматурного прокату 4 мм (пункт 69);

Після чого, на підставі складеного та підписаного ТОВ «КОТАМИШ-БУД» Акту № 4 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2024 року (31 травня 2024 року) на загальну суму 965 181,11 гривень, зазначена сума коштів, відповідно до платіжної інструкції № 15 від 24.07.2024, у повному обсязі була перерахована з розрахункового рахунку платника КП «Сервісний центр» (надавач платіжних послуг платника - Держказначейська служба України, м. Київ) UA278201720344311003400036543, на розрахунковий рахунок ТОВ «КОТАМИШ-БУД» НОМЕР_1 , відкритого в АТ КБ «ПриватБанк».

Крім цього, нездійснення ОСОБА_7 нездійснив аналіз цін на матеріальні ресурси, які склалася на момент визначення очікуваної вартості закупівлі та мали бути не вищими за середні ціни у регіоні на момент здійснення закупівлі, тобто не виявив та не врахував ціни на матеріальні ресурси, які були значно дешевше ніж у проектно-кошторисній документації, що призвело до завищення вартості будівельних робіт по Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2024 року (20.05.2024) на загальну суму 730 395,36 гривень по Договору підряду № 65/24, а саме:

- на суму 88991 грн. завищено вартість сітки армувальної ВР1, чарунка 100 мм х100 мм, діаметр арматурного прокату 4 мм (пункт 45);

Після чого, на підставі складеного та підписаного ТОВ «КОТАМИШ-БУД» Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за травень 2024 року (20.05.2024) на загальну суму 641404,36 гривень по Договору підряду № 65/24, зазначена сума коштів, відповідно до платіжної інструкції № 10 від 29.05.2024, у повному обсязі була перерахована з розрахункового рахунку платника КП «Сервісний центр» (надавач платіжних послуг платника - Держказначейська служба України, м. Київ) UA278201720344311003400036543, на розрахунковий рахунок ТОВ «КОТАМИШ-БУД» НОМЕР_1 , відкритого в АТ КБ «ПриватБанк».

Враховуючи вищевикладене, у зв`язку з невиконанням ОСОБА_7 своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що призвело до завищення вартості будівельних робіт по Договору підряду № 253/2023, Договору підряду № 65/24 на загальну суму 161 852,69 гривень та у подальшому призвело до безпідставного перерахування вказаної суми грошових коштів на банківський рахунок ТОВ «КОТАМИШ-БУД», що згідно Примітки 4 до ст. 364 КК України в сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на момент вчинення кримінального правопорушення, що завдало істотної шкоди державним інтересам.

В результаті невиконання ОСОБА_7 своїх посадових обов`язків, територіальній громаді міста Одеси спричинений матеріальний збиток на загальну суму 161852 гривні 69 копійок.

В судовому засіданні:

-прокурор підтримав клопотання, просив його задовольнити, з підстав наведених в ньому;

-захисник ОСОБА_4 заперечувала проти задоволення клопотання та пояснила відмовити у його задоволенні;

-захисник ОСОБА_5 просив більший обсяг часу для ознайомлення, хоча б до тижня;

-підозрюваний заперечував проти задоволення клопотання, підтримав позиції захисників.

Слідчий суддя, заслухавши пояснення учасників судового розгляду, вивчивши клопотання та докази, якими обґрунтовано клопотання, дійшов до наступного висновку.

28.03.2025 про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України службова недбалість, тобто невиконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди державним інтересам.

19.05.2025 року визнавши, що зібрані під час досудового розслідування докази є достатніми для складання обвинувального акту, досудове розслідування у кримінальному провадженні завершено.

Відповідно до ч. 6 ст. 9 КПК України у випадках, коли положення цього Кодексу не регулюють або неоднозначно регулюють питання кримінального провадження, застосовуються загальні засади кримінального провадження, визначені частиною першою статті 7 цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 22 КПК України, кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 26 КПК України, сторони кримінального провадження є вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 290 ч. 10 КПК України у разі зволікання при ознайомленні з матеріалами, до яких надано доступ, слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження з урахуванням обсягу, складності матеріалів та умов доступу до них зобов`язаний встановити строк для ознайомлення з матеріалами, після спливу якого сторона кримінального провадження або потерпілий вважаються такими, що реалізували своє право на доступ до матеріалів.

Також, слідчий суддя враховує, що обсяг матеріалів досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12025162490000626 від 28.03.2025 складається з трьох томів, том №1 на 259 аркушах, том №2 на 290 аркушах та том №3 на 191 аркуші.

Відповідно до ст. 28 КПК України кожна процесуальні дія або рішення повинні бути виконані або прийняті у розумні строки. При цьому, критеріями для визначення розумності строків кримінального провадження є як його складність, так і поведінка учасників кримінального провадження.

Згідно із ч. 1 ст. 114 КПК України для забезпечення виконання сторонами кримінального провадження вимог розумного строку суд має право встановлювати процесуальні строки у межах граничного строку, передбаченого цим Кодексом, з урахуванням обставин, встановлених під час відповідного кримінального провадження.

Ознайомлення обвинуваченого з матеріалами кримінального провадження має бути здійснене без зловживань і без шкоди для кримінального провадження. Ознайомлення з такими матеріалами в межах розумних строків відповідає завданням кримінального провадження та засаді розумних строків. Це, з одного боку, забезпечує реалізацію процесуальних прав сторони захисту, а з іншого - вимагає від особи відповідальної поведінки, зумовленої законними потребами, інтересами інших осіб (зокрема, іншого підозрюваного, потерпілого) та суспільства в цілому. Встановлення строку ознайомлення з матеріалами досудового розслідування може мати місце виключно у випадку зволікання, допущеного учасником кримінального провадження при ознайомленні з вказаними матеріалами.

КПК не містить поняття "зволікання при ознайомленні з матеріалами" це - оціночна категорія і в кожному конкретному випадку вирішується в залежності від конкретних обставин справи. З урахуванням ст. 28, 42 КПК для встановлення факту зволікання обвинуваченою при ознайомленні з матеріалами кримінального провадження, дослідженню підлягають обсяг, складність матеріалів та умови доступу до них. Також слід приймати до уваги засаду розумності строків та за наявності впливу зволікання на реалізацію процесуальних прав і обов`язків інших суб`єктів кримінального провадження.

Право на ознайомлення з матеріалами кримінального провадження не є абсолютним, про що також зазначив Конституційний Суд України і рішенні по справі №1-4/2012 про ознайомлення обвинуваченого та захисника з матеріалами кримінальної справи. Ознайомлення обвинуваченого чи його захисника з матеріалами справи в межах розумних строків відповідає завданням кримінального судочинства, визначеним у ст.2 КПК, що з одного боку забезпечує реалізацію прав і свобод людини і громадянина, а з іншого - вимагає від особи відповідальної поведінки, зумовленої законними потребами, інтересами інших осіб (зокрема потерпілого) та суспільства в цілому. Встановлення строку для ознайомлення являє собою правомірну форму обмеження права на ознайомлення з матеріалами кримінального провадження.

Відповідно до п.20 постанови Пленуму Верховного суду України «Про практику застосування кримінально-процесуального законодавства при попередньому розгляді кримінальних справи у судах першої інстанції» від 30.05.2008 №6 слід визнати правильною практику тих суддів, які обмежують час на ознайомлення з матеріалами справи, а потім припиняють ознайомлення у випадку недобросовісного користування (зловживання) особи своїми процесуальними правами (зокрема при явному затягуванні ознайомлення чи висуванні не передбачених законом вимог щодо умов такого ознайомлення).

Викладені у клопотанні доводи про необхідність встановлення строку на ознайомлення з речовими доказами підозрюваного та його захисників, протягом якого останні повинні з ними ознайомитися, слідчий суддя вважає обґрунтованими.

Вирішуючи питання про тривалість такого строку, слідчий суддя виходить з обсягу матеріалів та речових доказів у кримінальному провадженні, за таких обставин клопотання прокурора підлягає частковому задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 42, 290, 291, 309 КПК України,

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого відділу поліції №3 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_6 , погодженого з прокурором Суворовської окружної прокуратури м. Одеси про встановлення строку на ознайомлення з матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.09.2022 за № 12025162490000626 від 28.03.2025 за ознаками кримінального правопорушення, передбачених ч. 1 ст. 367 КК України, задовольнити частково.

Встановити підозрюваному ОСОБА_10 , захисникам ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , час для ознайомлення з матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 23.09.2022 за № 12025162490000626від 28.03.2025за ознакамикримінального правопорушення,передбачених ч.1ст.367КК України 4 (чотири) дні з моменту винесення відповідної ухвали.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудСуворовський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення26.05.2025
Оприлюднено29.05.2025
Номер документу127672760
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про встановлення строку ознайомлення з матеріалами кримінального провадження

Судовий реєстр по справі —523/5578/25

Ухвала від 04.06.2025

Кримінальне

Суворовський районний суд м.Одеси

Шкорупеєв Д. А.

Ухвала від 26.05.2025

Кримінальне

Суворовський районний суд м.Одеси

Шкорупеєв Д. А.

Ухвала від 29.04.2025

Кримінальне

Суворовський районний суд м.Одеси

Шкорупеєв Д. А.

Ухвала від 17.04.2025

Кримінальне

Суворовський районний суд м.Одеси

Шкорупеєв Д. А.

Ухвала від 17.04.2025

Кримінальне

Суворовський районний суд м.Одеси

Шкорупеєв Д. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні