Ухвала
від 22.05.2025 по справі 906/49/25
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,

e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ 03499916

УХВАЛА

ПРО ЗУПИНЕННЯ ПРОВАДЖЕННЯ У СПРАВІ

"22" травня 2025 р. м. Житомир Справа № 906/49/25

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Шніт А.В.

у справі за позовом Керівника Бердичівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Андрушівської міської ради

до 1) Товариства з обмеженою відповідальністю "Житомирська обласна енергопостачальна компанія"

2)Комунального некомерційного підприємства "Андрушівська міська лікарня" Андрушівської міської ради

про визнання недійсними додаткових угод до договору про закупівлю, стягнення безпідставно набутих грошових коштів у сумі 141534,20грн

за участю представників сторін:

прокурор: Бондарчук Л.Г. - посвід. № 071147 від 01.03.2023;

від позивача: не з`явився;

від відповідача - 1: Трохліб М.С. - дов. № 2875-05 від 25.12.2024;

від відповідача-2: не з`явився;

ВСТАНОВИВ:

Керівник Бердичівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Андрушівської міської ради звернувся до Господарського суду Житомирської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Житомирська обласна енергопостачальна компанія" і Комунального некомерційного підприємства "Андрушівська міська лікарня" Андрушівської міської ради про визнання додаткових угод №2 від 24.02.2023, №3 від 31.03.2024, №4 від 30.06.2024 до договору №225-Т на закупівлю електричної енергії від 06.01.2023 та стягнення надмірно сплачених коштів у сумі 141534,20грн.

В обґрунтування позовних вимог прокурор вказує на недотримання відповідачами вимог законодавства про публічні закупівлі під час укладення додаткових угод №2 від 24.02.2023, №3 від 31.03.2024, №4 від 30.06.2024 до договору №225-Т на закупівлю електричної енергії від 06.01.2023.

В якості правових підстав прокурор посилається, зокрема, на ст.203, 215, 216, 1212 Цивільного кодексу України, ст.5, 41, 43 Закону України "Про публічні закупівлі", Постанову Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (зі змінами).

Ухвалою суду від 20.01.2025 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на "18" лютого 2025 р. о 10:00.

04.02.2025 до суду через систему "Електронний суд" від представника відповідача-1 надійшов відзив, відповідно до якого просить відмовити в задоволенні позову.

Ухвалою суду від 18.02.2025 відкладено підготовче засідання на "13" березня 2025 р. о 14:15.

21.02.2025 до суду від керівника Бердичівської окружної прокуратури надійшла відповідь на відзив з додатками.

27.02.2025 до суду через систему "Електронний суд" від представника позивача надійшли письмові пояснення. В даних поясненнях, зазначено, що Андрушівська міська рада підтримує позовні вимоги, заявлені прокурором, в повному обсязі та просить їх задовольнити.

04.03.2025 до суду через систему "Електронний суд" від представника відповідача-1 надійшли заперечення на відповідь на відзив.

Ухвалою суду від 13.03.2025 продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання на "08" квітня 2025 р. о 10:30.

25.03.2025 до суду від прокурора Житомирської обласної прокуратури надійшли пояснення з додатками з приводу правових підстав нарахування суми безпідставно набутих Товариством з обмеженою відповідальністю "Житомирська обласна енергопостачальна компанія" грошових коштів у розмірі 141534,20 грн.

27.03.2025 до суду через систему "Електронний суд" від представника відповідача-1 надійшли додаткові пояснення у справі з додатками.

08.04.2025 за вх.№01-44/1048/25 до суду через систему "Електронний суд" від представника відповідача-1 надійшло клопотання про зупинення провадження у справі №906/49/25 до закінчення перегляду Великою Палатою Верховного Суду справи №920/19/24 та оприлюднення в установленому законом порядку повного тексту судового рішення.

Ухвалою суду від 08.04.2025 продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання на "01" травня 2025 р. о 10:40.

30.04.2025 суд отримав від прокурора Житомирської обласної прокуратури заперечення на клопотання відповідача-1 про зупинення провадження у справі.

Ухвалою суду від 01.05.2025 продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання на "22" травня 2025 р. о 14:15.

20.05.2025 до суду через систему "Електронний суд" від представника відповідача -2 надійшла заява про проведення засідання за відсутності представника Комунального некомерційного підприємства "Андрушівська міська лікарня" Андрушівської міської ради, також в даній заяві зазначено, що відповідач -2 визнає позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача-1 в судовому засіданні 22.05.2025 просив суд задовольнити клопотання про зупинення провадження у справі.

Прокурор в судовому засіданні 22.05.2025 заперечив щодо зупинення провадження у справі.

Позивач повноваженого представника в судове засідання не направив. Ухвала від 01.05.2025 надіслана одержувачу Андрушівській міській раді в електронний кабінет, про що свідчить довідка про доставку електронного листа.

Розглянувши клопотання представника відповідача -1 про зупинення провадження у справі, з урахуванням позиції прокурора, суд зазначає наступне.

Ухвалою Касаційного господарського суду від 29.01.2025 на розгляд Великої палати Верховного суду передано справу №920/19/24 за позовом керівника Конотопської окружної прокуратури Сумської області в інтересах держави в особі Управління освіти Конотопської міської ради Сумської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергетичне партнерство" про визнання недійсними додаткових угод до договору публічної закупівлі та стягнення коштів у сумі 692623,48 грн.

У справі №920/19/24 постало питання правомірності укладення додаткових угод про збільшення ціни за одиницю товару до договору про публічні закупівлі. Сторони підвищували ціну не більше ніж на 10% від попередньо визначеної додатковими угодами про збільшення ціни, що призвело до підвищення ціни на 100,75% від тієї, що визначена основним договором.

Передаючи справу №920/19/24 на розгляд Великої Палати Верховного Суду, колегія суддів Касаційного господарського суду у складі Верховного суду в ухвалі від 29.01.2025 вважала, що необхідно відступити від висновків, викладених у постанові Великої Палати Верховного Суду від 24.01.2024 у справі №922/2321/22, щодо застосування п.2 ч.5 ст.41 Закону "Про публічні закупівлі", вказавши при цьому, що у разі коливання ціни товару на ринку, ціна за одиницю може бути збільшена пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку, але більше ніж на 10% від тієї ціни, що передбачена договором або додатковими угодами до нього про зміну ціни. При цьому, загальна ціна договору не повинна змінюватися.

Отже, спір у справі №920/19/24, як і у даній справі №906/49/25, виник у зв`язку з тим, що внаслідок укладення додаткових угод до договору про постачання електричної енергії вартість 1кВт-год електроенергії сукупно зросла, і це призвело до підвищення ціни на понад 10% від тієї, яка визначена основним договором, з одночасним зменшенням обсягів постачання. При цьому у позовній заяві прокурор стверджує про те, що таке збільшення ціни відбулося без належних на те підстав.

Враховуючи вищезазначене, суд вважає, що правовий висновок за результатами розгляду справи №920/19/24 щодо застосування п.2 ч.5 ст.41 Закону "Про публічні закупівлі" може вплинути на висновки суду у справі №906/49/25, оскільки в залежності від оцінки судом належності підстав укладення додаткових угод, які прокурор просить визнати недійсними, може виникнути необхідність аналізувати дії сторін в контексті вказаної правової норми.

Відповідно до ч.4 ст.17 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" єдність системи судоустрою забезпечується, зокрема, єдністю судової практики.

Статтею 36 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" також передбачено, що Верховний Суд є найвищим судом у системі судоустрою України, який забезпечує сталість та єдність судової практики у порядку та спосіб, визначені процесуальним законом.

Верховний Суд, серед іншого забезпечує однакове застосування норм права судами різних спеціалізацій у порядку та спосіб, визначені процесуальним законом.

Згідно з ч.4 ст.236 ГПК України та ч.6 ст.13 Закону "Про судоустрій і статус суддів", при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Відповідно до п.7 ч.1 ст.228 ГПК України суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадку перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об`єднаною палатою, Великою Палатою Верховного Суду.

Згідно з приписами п.11 ч.1 ст. 229 ГПК України, провадження у справі зупиняється у випадках встановлених п.7 ч.1 ст.228 цього Кодексу - до закінчення перегляду в касаційному порядку.

Із метою забезпечення єдності судової практики, принципу верховенства права, складовою якої є юридична визначеність, суд вважає необхідним зупинити провадження у справі №906/49/25 до завершення перегляду Великою Палатою Верховного Суду справи №920/19/24.

Керуючись ст.169, 228, 229, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Житомирська обласна енергопостачальна компанія" від 07.04.2025 (вх.№01-44/1048/25 від 08.04.2025) про зупинення розгляду справи задовольнити.

2. Зупинити провадження у справі №906/49/25 до закінчення перегляду в касаційному порядку Великою Палатою Верховного Суду справи №920/19/24.

3. Учасникам справи повідомити Господарський суд Житомирської області про усунення обставин, які зумовили зупинення провадження у справі.

Ухвала набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 256, 257 ГПК України.

Повний текст ухвали складено 27.05.2025.

Суддя Шніт А.В.

Надіслати:

1 - Бердичівській окружній прокуратурі - через електронний кабінет

2 - Житомирській обласній прокуратурі - через електронний кабінет

3 - Андрушівській міській раді - через електронний кабінет

4 - ТОВ "Житомирська обласна енергопостачальна компанія" - через електронний кабінет

5 - Комунальному некомерційному підприємству "Андрушівська міська лікарня" Андрушівської міської ради - через електронний кабінет

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення22.05.2025
Оприлюднено29.05.2025
Номер документу127675759
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі купівлі-продажу, з них поставки товарів, робіт, послуг, з них енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —906/49/25

Ухвала від 22.05.2025

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 01.05.2025

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 08.04.2025

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 13.03.2025

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 18.02.2025

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

Ухвала від 20.01.2025

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Шніт А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні