Олександрійський міськрайонний суд кіровоградської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа №: 398/2467/25
провадження №: 3/398/861/25
ПОСТАНОВА
Іменем України
"26" травня 2025 р. м. Олександрія
Суддя Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області Петренко С.Ю., розглянувши матеріали справи, які надійшли від Південно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці, стосовно
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , яка працює на посаді головного бухгалтера гімназії імені Т.Г. Шевченка Олександрійської міської ради, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ,
про притягнення до адміністративної відповідальності зач. 1ст.41 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № ПС/КР/12867/0528/П/ПТ від 16.04.2025, головний бухгалтер гімназії імені Т.Г. Шевченка Олександрійської міської ради ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, а саме порушення встановлених термінів виплати пенсій, стипендій, заробітної плати, виплата їх не в повному обсязі, а також інші порушення вимог законодавства про працю, що кваліфікуються по ч.1 ст.41 КУпАП, а саме: перевіркою проведеною вибірково з 15.04.2025 до 16.04.2025 у гімназії імені Т.Г. Шевченка Олександрійської міської ради за адресою: Кіровоградська обл., м. Олександрія, вул. Чиркіна Івана, буд. 19 встановлено, що ОСОБА_2 відповідно до наказу №248-к від 29.08.2003 прийнята на посаду директора Олександрійської гімназії ім. Т.Г.Шевченка з 01.09.2003, Відповідно до наказу 77215-К від 20.09.2022 директору ОСОБА_2 був встановлений 17 тарифний розряд. Наказом №06-К від 04 квітня 2023 року ОСОБА_2 , директора гімназії імені Т.Г.Шевченка Олександрійської міської ради було звільнено з займаної посади з 04.04.2023 відповідно до пункту 3 ст.40 КЗпПУ. На виконання рішення Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 13.06.2024 згідно наказу начальника Управління освіти Олександрійської міської ради від 21.04.2024 №226-К ОСОБА_2 , поновили па посаді директора гімназії імені Т.Г. Шевченка Олександрійської міської ради. Відповідно до наказу начальника Управління освіти Олександрійської міської ради від 21.06.2024року №23-К «Про встановлення тарифного розряду директору Гімназії імені Т.Г. Шевченка Олександрійської міської ради Кіровоградської області» з 21.06.2024 директору гімназії був встановлений 16 (шістнадцятий) тарифний розряд. Головному бухгалтеру гімназії імені Т.Г. Шевченка Олександрійської міської ради згідно цього наказу провести необхідні розрахунки. Відповідно до Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти від 15.04.1993 №102 оклади всіх заступників директора та головного бухгалтера закладу залежать пропорційно від окладу директора. При нарахуванні заробітної плати всіх заступників директора за червень 2024 року в закладі не була врахована зміна в тарифному розряді директора з 21.06.2024 (6 днів), чим було допущене порушення частини першої статті 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» щодо забезпечення оплати праці працівників на умовах, визначених трудовим договором (пояснення головного бухгалтера ОСОБА_1 , листки з нарахування заробітної плати працівників за червень 2024 та копія платіжної інструкції №82 від 27.06.2024 про перерахування заробітної плати на карткові рахунки додаються). Відповідно до завдань та обов`язків, передбачених Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 р. №336, саме на головного бухгалтера покладені обов`язки щодо організації роботи бухгалтерської служби, керування працівниками бухгалтерського обліку підприємства, ознайомлення цих працівників із нормативно-методичними документами. Своїми діями ОСОБА_1 вчинила правопорушення, відповідальність за яке передбачено ч.1 ст.41 КУпАП.
ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилася, нею подано заяву про розгляд справи без її участі. При цьому, зазначила, що вину з підстав вказаних у протоколі визнає.
Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суд приходить до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 41 КУпАП.
Згідно зі ст. 9 КУпАПадміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія або бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно дост. 280 КУпАПсуд при розгляді справи зобов`язаний з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні.
Відповідно до ч. 1 ст. 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 1ст. 41 КУпАПпередбачено відповідальність за порушення встановлених термінів виплати пенсій, стипендій, заробітної плати, виплата їх не в повному обсязі, терміну надання посадовими особами підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та фізичними особами - підприємцями працівникам, у тому числі колишнім, на їхню вимогу документів стосовно їх трудової діяльності на даному підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи - підприємця, необхідних для призначення пенсії (про стаж, заробітну плату тощо), визначеного Законом України "Про звернення громадян", або надання зазначених документів, що містять недостовірні дані, порушення терміну проведення атестації робочих місць за умовами праці та порядку її проведення, а також інші порушення вимог законодавства про працю.
Так, суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст.41 КУпАПє посадові особи підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, громадяни - суб`єкти підприємницької діяльності, які використовують найману працю.
Згіднозі ст. 10 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»роботодавець звільняється від відповідальності за порушення зобов`язання щодо строків оплати праці, якщо доведе, що це порушення сталося внаслідок ведення бойових дій або дії інших обставин непереборної сили.
Відповідно доч.2ст.3 Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», особливості укладення трудового договору в умовах воєнного стану:
1. У період дії воєнного стану сторони за згодою визначають форму трудового договору.
2. При укладенні трудового договору в період дії воєнного стану умова про випробування працівника під час прийняття на роботу може встановлюватися для будь-якої категорії працівників.
З метою оперативного залучення до виконання роботи нових працівників, а також усунення кадрового дефіциту та браку робочої сили, у тому числі внаслідок фактичної відсутності працівників, які евакуювалися в іншу місцевість, перебувають у відпустці, простої, тимчасово втратили працездатність або місцезнаходження яких тимчасово невідоме, роботодавець можуть укладати з новими працівниками строкові трудові договори у період дії воєнного стану або на період заміщення тимчасово відсутнього працівника.
Звільнення роботодавця від відповідальності за несвоєчасну оплату праці не звільняє його від обов`язку виплати заробітної плати.
У разі неможливості своєчасної виплати заробітної плати внаслідок ведення бойових дії, строк виплати заробітної плати може бути відтермінований до моменту відновлення діяльності підприємства.
Оцінюючи зібрані та досліджені докази у їх сукупності, суд приходить до висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні інкримінованого адміністративного правопорушення доведена і її дії правильно кваліфіковані за ч. 1ст. 41 КУпАП. Обставин звільнення її від відповідальності за несвоєчасну оплату праці з наданих суду матеріалів справи не встановлено.
Враховуючи наведені докази в їх сукупності, характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в межах санкції ч.1ст. 41 КУпАП.
Відповідно дост. 40-1 КУпАПсудовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Згідноз положеннями Закону України "Про судовий збір"до стягнення із ОСОБА_1 підлягає судовий збір в сумі 605 грн 60 коп.
На підставі ч.1ст. 41 КУпАП, керуючись ст.33,283,284 КУпАП, суддя -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 41 КУпАП Українита застосувати до неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 510 грн 00 коп. (п`ятсот десять грн 00 коп.).
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в дохід держави судовий збір в сумі 605 грн 60 коп. (шістсот п`ять гривень шістдесят копійок).
Реквізити для сплати штрафу Назва платежу: Адміністративні штрафи та інші санкції; №рахунку: UA388999980313020106000011561; Назва одержувача коштів: отримувач коштів: ГУК у Кіров. обл./тг м. Олексан/21081100, код за ЄДРПОУ: 37918230; банк отримувача : Казначейство України (ел. адм. подат.), код класифікації доходів бюджету: 21081100; Призначення платежу: *; 121; код платника; ПІБ адмінштраф.
Реквізити для сплати судового збору Назва платежу: Сплата судового збору за рішенням суду про стягнення судового збору на користь держави; № рахунку: UA908999980313111256000026001; Назва одержувача коштів: отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код за ЄДРПОУ: 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ел. адм. подат.); код класифікації доходів бюджету: 22030106.
Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень.
Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її винесення до Кропивницького апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області.
Постанова набирає чинності після закінчення строків подання апеляційної скарги або розгляду справи апеляційним судом, якщо постанову не скасовано.
Постанова може бути пред`явлена до виконання протягом 3-х місяців.
Суддя С.Ю.ПЕТРЕНКО
Суд | Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2025 |
Оприлюднено | 30.05.2025 |
Номер документу | 127682340 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі охорони праці і здоров’я населення Порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці |
Адмінправопорушення
Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Петренко С. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні