Апеляційний суд харківської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 609/119/25
2/609/140/2025
27 травня 2025 року Шумський районний суд Тернопільської області в складі:
головуючого судді Харлана М.В.
з участю секретаря судового засідання Семенюк О.І.
представника Органу опіки та піклування
Шумської міської ради Липки В.І.
представника відповідача ОСОБА_1 ОСОБА_2
відповідачів ОСОБА_1
ОСОБА_3
представника Служби у справах дітей
Шумської міської ради Бєлякової С.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Шумськ в режимі відеоконференції цивільну справу за позовом: Органу опіки та піклування Шумської міської ради до
відповідачів: ОСОБА_1 , ОСОБА_3 ,
третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Служба у справах дітей Шумської міської ради
вимоги позивача: про відібрання дітей без позбавлення батьківських прав та стягнення аліментів,-
В С Т А Н О В И В:
І. Стислий виклад позиції сторін.
1. 30 січня 2025 року Орган опіки та піклування Шумської міської ради (далі позивач) звернувся до суду із позовом до ОСОБА_1 , ОСОБА_3 (далі відповідачі), третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Служба у справах дітей Шумської міської ради з вимогою про відібрання дітей без позбавлення батьківських прав та стягнення аліментів
2. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в Службі у справах дітей Шумської міської ради на обліку дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, з 09.08.2022 р. перебувають малолітні: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , з 15 жовтня 2024 року - ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , а також 09 січня 2025 року взято на облік новонароджену ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Мати дітей - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , жителька АДРЕСА_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 отримує допомогу по догляду на чотирьох дітей до трьох років та на одну дитину при народженні.
Батько дітей ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , житель АДРЕСА_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 має інвалідність ІІІ групи та отримує допомогу по інвалідності з дитинства та по втраті годувальника, не працює.
З 17жовтня 2024року сім`я ОСОБА_1 та ОСОБА_3 перебуваєна соціальномусупроводі вКУ «Центрнадання соціальнихпослуг» Шумськоїміської ради. Відповідно до висновку про оцінку потреб сім`ї та дітей, проведеного з 14.01.2025 р. по 15.01.2025 р., батьки недостатньо приділяють увагу вихованню дітей, житлове приміщення перебуває в антисанітарному стані, не створено умов для нормального проживання та дозвілля дітей.
09 січня 2025 року начальником служби у справах дітей Шумської міської ради спільно з фахівцем із соціальної роботи комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» та поліцейським офіцером Шумської міської територіальної громади було здійснено виїзд для контрольного обстеження умов проживання сім`ї, в ході якого було виявлено факти щодо недогляду дітей та несприятливого середовища для їх виховання та розвитку, про що було складено акт обстеження умов проживання та акти проведення оцінки рівня безпеки дітей.
Через неналежне виконання батьківських обов`язків батьків було притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.184 КУпАП та надано час змінити ситуацію до ІНФОРМАЦІЯ_7 . Однак, відповідачі вищезазначені недоліки не усунули, внаслідок чого, з метою запобігання загрози життю і здоров`ю малолітніх дітей було прийнято рішення про переміщення дітей та матері до комунального некомерційного підприємства Шумської міської ради «Шумська міська лікарня».
15 січня 2025 року на засіданні комісії з питань захисту прав дитини виконавчого комітету Шумської міської ради було розглянуто питання про стан виконання батьками своїх обов`язків та прийнято рішення про негайне відібрання малолітніх дітей у батьків без позбавлення їх батьківських прав.
На засідання були запрошені обоє батьків, але з`явилась лише мати, яка повідомила, що родичі її чоловіка ОСОБА_1 нададуть їм для проживання своє помешкання, однак згідно пояснень баби дітей ОСОБА_9 дана інформація була спростована та не підтвердилась.
20 січня 2025 року на засіданні виконавчого комітету як органу опіки та піклування міської ради було прийнято рішення про негайне відібрання малолітніх дітей у батьків без позбавлення їх батьківських прав.
В цей же день відбулось засідання міждисциплінарної команди для соціального захисту дітей, які перебувають в складних життєвих обставинах, на якому відповідачу ОСОБА_1 було повідомлено про рішення виконавчого комітету. В ході засідання було з`ясовано, що не зважаючи на те, що сім`я отримує соціальні виплати на дітей у родини є несплачені борги за продукти харчування та речі побутового вжитку. Батько не зміг пояснити на що були витрачені дитячі кошти. Окрім того, на виконання рішення виконавчого комітету службою у справах дітей міської ради було тимчасово влаштовано дітей до сімейних форм виховання, а саме:
1) ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , в прийомну сім`ю подружжя ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , жителів с. Онишківці Кременецького району Тернопільської області;
2) ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , в прийомну сім`ю ОСОБА_12 та ОСОБА_13 , жителів с. Нападівка Кременецького району Тернопільської області;
3) ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , у патронатну сім`ю ОСОБА_14 , що проживає в с. Малі Вікнини Кременецького району Тернопільської області.
Представник зазначає,що інвалідністьбатька тастан розвиткуматері спричиняютьскладні життєвіобставини.Зокрема,питання стануналежного утриманнята вихованнядітей всім`ї ОСОБА_1 та ОСОБА_3 виникає періодичнопротягом останніхтрьох років.Рекомендації тапоради членівміждисциплінарної командищодо покращенняумов проживаннята доглядудітей незавжди виконувалися,а вбільшій мірінехтувалися батьками.Крім того,сім`я декількаразів змінюваламісце проживання.У березні2024року сім?яза домовленістюбабусі дітей по лінії батька переселилась у будинокзнайомих набезкоштовній основі,розташований за адресою: АДРЕСА_3 . У жовтні 2024 року сім`я знову повернулась в ОСОБА_15 у свою оселю, оскільки житло у ОСОБА_16 було занедбане батьками дітей та непридатне для проживання, у зв`язку з чим, власник змушений був попросити сім?ю виселитись.
Представник позивача вказує, що батьки систематично ухиляються від виконання своїх батьківських обов`язків: не сприяють загальному розвитку дітей, періодично залишають п?ятьох малолітніх дітей на старшу доньку матері від першого шлюбу ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , в будинку не створені належні умови для проживання (в кімнатах не прибрано, не провітрено, дах в аварійному стані, у господарстві відсутнє водопостачання, сім`я ходить по воду до сусідів), продукти харчування не завжди наявні, харчування дітей не збалансоване, у дітей немає іграшок та книжечок, у дівчаток немає окремих спальних місць, постіль брудна, небезпечно близько до ліжечок дітей знаходиться електрична плитка, що створює загрозу життю і здоров`ю дітей, меблі поламані та непридатні для використання.
Так, з батьками дітей неодноразово проводились профілактичні заходи, в тому числі складено три адміністративні протоколи про притягнення ОСОБА_1 та два адміністративні протоколи про притягнення ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.184 КУпАП через неналежне виконання батьківських обов`язків, однак це жодного результату не принесло.
На підставі вищезазначеного, представник позивача просив позовні вимоги задовольнити.
Не погоджуючисьіз позовом представником відповідача ОСОБА_1 адвокатом Булавою О.П. подано відзив на позовну заяву, в якому останній просив відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог у зв`язку з їх необґрунтованістю, безпідставністю, а також такими, що не відповідають дійсності. Зокрема, вказав, що відповідач ОСОБА_1 категорично заперечує щодо відібрання у нього дітей, а також просить врахувати те, що він не ухиляється від виконання своїх обов`язків по вихованню дітей та не є таким, що зловживає спиртними напоями. Окрім того, відповідач вживає усіх належних від нього заходів, щоб створити належні умови для проживання та розвитку дітей. Зокрема, по мірі своїх фінансових можливостей облаштовує та ремонтує житловий будинок, підтримує постійний зв`язок із відібраними дітьми.
Вважає, що відібрання дітей від батьків є надзвичайно серйозним заходом впливу на осіб, які не виконують своїх батьківських обов`язків, а тому питання про його застосування слід вирішувати лише після повного, всебічного та об`єктивного з`ясування обставин справи, зокрема, ставлення батьків до дітей.
В судовому засіданні, яке відбулось 28 квітня 2025 року свідок ОСОБА_18 суду показала, що працює сімейним лікарем комунального некомерційного підприємства Шумської міської ради «Шумська міська лікарня». Вказала, що батьки дуже рідко звертаються до лікарів, а під час хвороби дітей мати телефонує та радиться щодо лікування. На прийом до лікаря найменшу дитину мати принесла не помиту та у брудному одязі.
Зазначила, що житло-побутові умови проживання відповідачів та їх малолітніх дітей критичні, а тому залишати й надалі проживати малолітніх дітей з їх батьками у таких умовах буде небезпечно для їх життя та здоров`я.
Свідок ОСОБА_19 суду показала, що являється старостою Кордишівського старостинського округу. Вказала, що питання стану утримання та виховання дітей в родині ОСОБА_1 та ОСОБА_3 виникає періодично протягом останніх трьох років. З приводу цього сім`ї надавалась матеріальна допомога, проводились профілактичні бесіди, надавалась можливість заготовити на зиму дрова для опалення помешкання, де проживає родина.
На даний час житлово-побутові умови відповідачів не набагато покращились, але в основному залишаються критичними, зокрема немає в чому купати дітей та прати для них одяг, на кухні впала стеля, відсутня вода. Під час перебування дітей з батьками останні були не доглянуті та в брудному одязі, дитячий садок не відвідували. На кухні та в будинку панувала антисанітарія, продуктів харчування в необхідній кількості не було, а дитячі кошти, які отримували родина витрачались не за призначенням, а для поїздок відповідачів на таксі. Вважає, що залишати й надалі маленьких дітей проживати з батьками в таких умовах є небезпечним для їх здоров`я.
Свідок ОСОБА_20 , яка працює фахівцем із соціальної роботи КУ «Центр надання соціальних послуг» Шумської міської ради суду показала, що 17жовтня 2024року сім`я ОСОБА_1 та ОСОБА_3 перебуваєна соціальномусупроводі вКУ «Центрнадання соціальнихпослуг» Шумськоїміської ради. Неодноразові виїзди та спроби допомоги відповідачам виявились безрезультатними. Під час кожного візиту комісії в родину відповідачів, діти були голодні та брудні, а найменша дитина ОСОБА_21 , 2024 р.н. постійно плакала. В родині відсутні елементарні засоби гігієни, зокрема мило та крем, а продукти харчування в обмеженій кількості, молочна та м`ясна продукція відсутня. Після отримання дитячої допомоги, із продуктів в родині був лише хліб.
В судовому засіданні, яке відбулось 28 квітня 2025 року свідок ОСОБА_22 , який являється поліцейським офіцером Шумської громади суду показав, що спільно з працівниками служби у справах дітей Шумської міської ради та фахівцями ізсоціальної роботиКУ «Центрнадання соціальнихпослуг» Шумськоїміської радипротягом 2024-2025р.р.неодноразово виїжджалидо сім`ї ОСОБА_1 та ОСОБА_3 з метоюобстеження житлово-побутовихумов проживанняїх малолітніхдітей.З батькамипроводились профілактичнібесіди,надавалась матеріальнадопомога,виносились попередженняз приводуненалежного виконанняостанніми своїхбатьківських обов`язків,однак,це жодногорезультату непринесло тажитлові умовипроживання відповідачівта їхдітей непокращились.В помешканніде проживаєродина антисанітарніумови,відсутні продуктихарчування,привезений одягбрудний тахаотично розкиданий,відсутня вода,немає заготовленихдров дляопалювання житла. Вважає, що залишати й надалі маленьких дітей проживати з батьками в таких умовах є небезпечним для їх здоров`я.
В судовому засіданні, яке відбулось 28 квітня 2025 року свідок ОСОБА_9 , яка являється матір`ю відповідача ОСОБА_1 суду показала, що відвідує родину 2-3 рази на місяць. Раніше умови проживання родини її сина були незадовільні, але наразі в будинку прибрано, хата побілена, однак санітарні умови залишаються критичними.
В судовому засіданні представник органу опіки та піклування Шумської міської ради Липка В.І. позовні вимоги підтримав повністю та просив задовольнити з підстав викладених у позові.
Відповідач ОСОБА_1 та його представник адвокат Булава О.П. в судовому засіданні просили відмовити в задоволенні позовних вимог, у зв`язку з їх необґрунтованістю та безпідставністю.
Відповідач ОСОБА_3 просила відмовити в задоволенні позовних вимог, вказавши, що належним чином виконує свої батьківські обов`язки.
Представник служби у справах дітей Шумської міської ради Бєлякова С.В. в судовому засіданні вважає за доцільне відібрати малолітніхдітей ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_11 та ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_12 у їхбатьків ОСОБА_1 , ОСОБА_3 без позбавленняїх батьківськихправ підтримавши висновок органу опіки та піклування наданий 20 січня 2025 року.
ІІ. Процесуальні дії у справі.
3. Ухвалою Шумського районного суду Тернопільської області від 03 лютого 2025 року вищевказану цивільну справу призначено до підготовчого розгляду на 17 лютого 2025 року, у зв`язку із клопотанням представника відповідача підготовчий розгляд справи відкладено на 05 березня 2025 року, у зв`язку із клопотанням представника відповідача підготовчий розгляд справи відкладено на 18 березня 2025 року, у зв`язку із клопотанням представника позивача підготовчий розгляд справи відкладено на 09 квітня 2025 року.
4. Ухвалою Шумського районного суду Тернопільської області від 09 квітня 2025 року справу призначено до судового розгляду по суті на 28 квітня 2025 року, у зв`язку із оголошеною перервою судовий розгляд справи відкладено на 13 травня 2025 року, у зв`язку із клопотанням представника позивача, судовий розгляд справи відкладено на 27 травня 2025 року
ІІІ. Фактичні обставини, встановлені Судом та зміст спірних правовідносин.
5.Судом встановлено,що ІНФОРМАЦІЯ_13 вм.Шумськ Кременецькогорайону Тернопільськоїобласті народився ОСОБА_4 , батьками якого є: ОСОБА_1 , ОСОБА_3 що посвідчується копією свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 , виданого 04 листопада 2020 року Шумським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), актовий запис №135.
6. ІНФОРМАЦІЯ_14 вм.Шумськ Кременецькогорайону Тернопільськоїобласті народився ОСОБА_5 , батьками якого є: ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , що посвідчується копією свідоцтва про народження серії НОМЕР_2 , виданого 16 лютого 2022 року Шумським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Кременецькому районі Тернопільської області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), актовий запис №27.
7. ІНФОРМАЦІЯ_15 вм.Тернопіль народилась ОСОБА_6 , батьками якої є: ОСОБА_1 , ОСОБА_3 що посвідчується копією свідоцтва про народження серії НОМЕР_3 , видане 21 червня 2023 року Шумським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Кременецькому районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, актовий запис №77.
8. ІНФОРМАЦІЯ_15 вм.Тернопіль народилась ОСОБА_7 , батьками якої є: ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , що посвідчується копією свідоцтва про народження серії НОМЕР_4 , виданого 21 червня 2023 року Шумським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Кременецькому районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, актовий запис №78.
9. ІНФОРМАЦІЯ_16 вм.Кременець Тернопільськоїобласті народилась ОСОБА_8 , батьками якої є: ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , про що свідчить копія свідоцтва про народження серії НОМЕР_5 , видане 11 грудня 2024 року Шумським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Кременецькому районі Тернопільської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, актовий запис №120.
10. Відповідно до копії наказу №22/01-14 служби у справах дітей Шумської міської ради від 09 серпня 2022 року малолітнього ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , жителя с. Кордишів Кременецького району Тернопільської області взято на облік служби у справах дітей Шумської міської ради, як дитину, яка перебуває у складних життєвих обставинах, у зв`язку із ухиленням батьків від виконання батьківських обов`язків.
11. Відповідно до копії наказу №23/01-14 служби у справах дітей Шумської міської ради від 09 серпня 2022 року малолітнього ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , жителя с. Кордишів Кременецького району Тернопільської області взято на облік служби у справах дітей Шумської міської ради, як дитину, яка перебуває у складних життєвих обставинах, у зв`язку із ухиленням батьків від виконання батьківських обов`язків.
12. Відповідно до копії наказу №48/01-14 служби у справах дітей Шумської міської ради від 14 жовтня 2025 року малолітню ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , жительку с. Кордишів Кременецького району Тернопільської області взято на облік служби у справах дітей Шумської міської ради, як дитину, яка перебуває у складних життєвих обставинах, у зв`язку із ухиленням батьків від виконання батьківських обов`язків.
13. Відповідно до копії наказу №49/01-14 служби у справах дітей Шумської міської ради від 14 жовтня 2025 року малолітню ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_11 , жительку с. Кордишів Кременецького району Тернопільської області взято на облік служби у справах дітей Шумської міської ради, як дитину, яка перебуває у складних життєвих обставинах, у зв`язку із ухиленням батьків від виконання батьківських обов`язків.
14. Згідно копії наказу №02/01-14 служби у справах дітей Шумської міської ради від 09 січня 2025 року малолітню ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_12 , жительку с. Кордишів Кременецького району Тернопільської області взято на облік служби у справах дітей Шумської міської ради, як дитину, яка перебуває у складних життєвих обставинах, у зв`язку із ухиленням батьків від виконання батьківських обов`язків.
15. Актом обстеження умов проживання родини ОСОБА_23 складеного 26.07.2022 р. комісією в складі головного спеціаліста-бухгалтера служби у справах дітей Шумської міської ради В.Онофрійчук, старости с. Кордишів ОСОБА_24 , дільничного офіцера поліції відділення поліції №1 (м. Шумськ) Н.Мельник встановлено, що умови проживання родини незадовільні, в кімнатах не прибрано та безлад, повна антисанітарія, брудна постільна білизна та одяг, відсутня ванна кімната та туалет, відсутній холодильник та продукти харчування для дорослих та дітей, будинок потребує ремонту. Для виховання та розвитку дітей умови не створені, відсутні іграшки та розвиваючі ігри. В родині не підтримуються дружні відносини між дорослими, що негативно впливає на гармонійний розвиток дітей.
16. Актом обстеження умов проживання родини ОСОБА_23 складеного 12 січня 2023 р. комісією в складі головного спеціаліста служби у справах дітей Шумської міської ради В.Гаврилюк, фахівців із соціальної роботи КУ «Центр надання соціальних послуг» Шумської міської ради С.Стихальської, ОСОБА_25 , головного спеціаліста-бухгалтера служби у справах дітей Шумської міської ради І.Байрак, педіатра КНП «Шумська міська лікарня» ОСОБА_26 встановлено, що умови проживання родини незадовільні, в кімнатах не прибрано та безлад, повна антисанітарія, брудна постільна білизна та одяг, відсутня ванна кімната та туалет, відсутній холодильник, продукти харчування в обмеженій кількості, будинок потребує ремонту. Батьки постійно вдома, з сусідами зв`язок не підтримують. Отримують дитячі виплати та виплати по інвалідності батька. Старша донька не регулярно відвідує навчальний заклад, оскільки допомагає доглядати за меншими дітьми.
17. Актом обстеження умов проживання родини ОСОБА_23 складеного 09 травня 2023 р. комісією в складі начальника служби у справах дітей Шумської міської ради С.Бєлякової, фахівця із соціальної роботи КУ «Центр надання соціальних послуг» Шумської міської ради Л.Пархом`юк, старости с. Кордишів В. ОСОБА_27 встановлено, що умови проживання родини ОСОБА_23 та їх малолітніх дітей не відповідають санітарно-гігієнічним нормам, зокрема, антисанітарія в усіх кімнатах, підлога земляна без дерев`яного покриву, речі та одяг розкидані, ліжка не застелені, постіль брудна, в кімнатах не провітряно та брудно. Немає шафи для зберігання одягу, кухонний посуд старий та брудний, ванночка для купання дітей відсутня. Наявна морозильна камера (пуста), невеличка електроплита для приготування їжі, плазмовий телевізор. Під час обстеження з батьком дітей ОСОБА_1 проведено профілактичну бесіду щодо відповідальності за невиконання батьківських обов`язків.
18. Актом обстеження умов проживання родини ОСОБА_23 складеного 20 червня 2023 р. комісією в складі начальника служби у справах дітей Шумської міської ради С.Бєлякової, фахівця із соціальної роботи КУ «Центр надання соціальних послуг» Шумської міської ради Л. ОСОБА_28 встановлено, що умови проживання родини не відповідають санітарно-гігієнічним нормам, але є покращення, зокрема побілено кімнати, одяг поскладений, ліжка застелені, діти одягнуті в чистий одяг, для немовлят є ліжечко та ванночка, іграшки.
19. Актом обстеження умов проживання родини ОСОБА_23 складеного 11 липня 2023 р. комісією в складі начальника служби у справах дітей Шумської міської ради С.Бєлякової, фахівця із соціальної роботи КУ «Центр надання соціальних послуг» Шумської міської ради Л.Пархом`юк, в.о. ювенальної привенції офіцера поліції ОСОБА_29 встановлено, що умови проживання родини не відповідають санітарно-гігієнічним нормам, але є покращення, зокрема, хата побілена як всередині так і ззовні, одяг поскладений, ліжка застелені, але постіль не свіжа, для немовлят є ліжечко та ванночка, іграшки, продукти харчування в достатній кількості. Під час обстеження з батьки проведено профілактичну бесіду щодо відповідальності за невиконання батьківських обов`язків.
20. Актом обстеження умов проживання родини ОСОБА_23 складеного 21 вересня 2023 р. комісією в складі головного спеціаліста служби у справах дітей Шумської міської ради В.Гаврилюк, фахівця із соціальної роботи КУ «Центр надання соціальних послуг» Шумської міської ради Л.Пархом`юк, психолога консультативної служби відділення соціальної роботи КУ «Центр надання соціальних послуг» Шумської міської ради І.Мельник, старости с. Кордишів ОСОБА_30 встановлено, що умови проживання родини задовільні. Однак, іграшки та одяг розкидані, посуд та плитка не помиті, в шафі безлад, дрова не завезені, продукти харчування в обмеженій кількості. На подвір`я підведено воду, достатньо спальних місць для всіх членів сім`ї, наявний диван, електро та газова плити для приготування їжі, поставлені пластикові вікна. Під час обстеження з батьки проведено профілактичну бесіду щодо відповідальності за невиконання батьківських обов`язків.
21. Актом обстеження умов проживання родини Мерещаків складеного 27 березня 2024 р. комісією в складі начальника служби у справах дітей Шумської міської ради С.Бєлякової, інспектора ювенальної привенції Кременецького районного відділу поліції ГУНП в Тернопільській області ОСОБА_31 встановлено, що умови проживання родини задовільні, в будинку тепло, грубка пропалена. Однак, одяг та речі розкидані, багата залишків їжі розкиданої по кімнатах, одяг на дітях брудний, іграшок немає, дрова закінчуються, батьки можуть залишати дітей одних вдома, не звертаються до педіатра за систематичним оглядом дітей.
22. Актом обстеження умов проживання родини Мерещаків складеного 09 січня 2025 р. комісією в складі начальника служби у справах дітей Шумської міської ради С.Бєлякової, фахівця із соціальної роботи КУ «Центр надання соціальних послуг» Шумської міської ради Л.Тимощук, поліцейського офіцера Шумської громади ОСОБА_32 встановлено, що умови проживання родини не відповідають санітарно-гігієнічним нормам, в кімнатах брудно, одяг та речі хаотично розкидані, електрична плитка стоїть небезпечно близько до дитячого ліжечка, посуд не помитий, дрова не завезені, продуктів харчування мало.
23. Питання стану належного утримання та виховання дітей в родині ОСОБА_1 та ОСОБА_3 неодноразово обговорювалось на засіданні міждисциплінарної команди для соціального захисту дітей, які перебувають в складних життєвих обставинах, вказане підтверджується копією протоколу №2 засідання міждисциплінарної команди від 08 грудня 2022 року, копією протоколу №3 від 22 березня 2023 року, копією протоколу №4 від 23 червня 2023 року, копією протоколу №5 від 12 вересня 2023 року, копією протоколу №6 від 20 грудня 2023 року, копією протоколу №7 від 11 червня 2024 року, копією протоколу №8 від 16 жовтня 2024 року, копією протоколу №9 від 20січня 2025 року.
24. З 17 жовтня 2024 року сім`я ОСОБА_1 та ОСОБА_3 перебуває на соціальному супроводі в КУ «Центр надання соціальних послуг» Шумської міської ради, що підтверджується копією типового договору про надання соціальних послуг укладеного 14 жовтня між вищевказаним відділом та ОСОБА_3 , копією наказу №30-ОД від 17 жовтня 2024 року винесеного КУ «Центр надання соціальних послуг» Шумської міської ради.
25.Відповідно докопії висновкута актупро оцінкупотреб сім`ївід 27.11.2024р.по 27.11.2024р.,встановлено,що матидітей ОСОБА_3 має низькуздатність досамообслуговування,не дотримуєтьсясанітарно тагігієнічних норм,в помешканніповна антисанітарія.
26. Відповідно до копії листа начальника СПД №2 (м. Шумськ) Кременецького РВП ГУНП в Тернопільській області І.Гуральського вбачається, що ОСОБА_1 та ОСОБА_3 притягувались до адміністративної відповідальності за ч.1, 2 ст. 184 КУпАП, зокрема: 20.03.2024 р., 28.03.2024 р та 09.01.2025 р.
27. Відповідно до копії висновку та акту про оцінку потреб сім`ї від 14.01.2025 р. по 15.01.2025 р., встановлено, що батьки мають слабкий батьківський потенціал та не здатні задовольнити потреби дітей в повній мірі.
28. Актами проведення оцінки рівня безпеки дитини складеними 09 січня 2025 року комісією в складі начальника служби у справах дітей Шумської міської ради С.Бєлякової, фахівця із соціальної роботи КУ «Центр надання соціальних послуг» Шумської міської ради Л.Тимощук, поліцейського офіцера Шумської громади ОСОБА_32 встановлено, що малолітні діти відповідачів ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_11 та ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_12 , перебувають на найвищому рівні небезпеки. Прийнято рішення про переміщення дітей та матері до комунального некомерційного підприємства Шумської міської ради «Шумська міська лікарня».
29. Рішенням комісії з питань захисту прав дитини Шумської міської ради №01-01 від 15 січня 2025 року вирішено зокрема:
- визнати неналежним виконання батьківських обов`язків ОСОБА_1 та ОСОБА_3 відносно малолітніх дітей ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_11 та ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_12
- відібрати малолітніх дітей ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_11 та ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_12 у їх батьків ОСОБА_1 , ОСОБА_3 без позбавлення їх батьківських прав, у зв`язку з загрозою для здоров`я дітей та середовища сім`ї.
- тимчасово влаштувати ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_11 та ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_12 до сімейних форм виховання згідно чинного законодавства України.
- в разі усунення факторів складних життєвих обставин в даній родині, розглянути на комісії питання щодо повернення малолітніх дітей в родину.
30. Рішенням виконавчого комітету Шумської міської ради №1245 від 20 січня 2025 року затверджено висновок органу опіки та піклування Шумської міської ради про доцільність відібрання малолітніх дітей ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_11 та ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_12 у їх батьків ОСОБА_1 , ОСОБА_3 без позбавлення їх батьківських прав.
31. Відповідно до копій заяв ОСОБА_33 від 21.01.2025 р. та ОСОБА_9 від 20.01.2025 р., які являються тіткою та бабою дітям вбачається, що останні не мають можливості займатися доглядом та вихованням дітей.
32. Відповідно до наказу Служби у справах дітей Шумської міської ради Тернопільської області № 06/01-14 від 21 січня 2025 року малолітні ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , тимчасово влаштовані в прийомну сім`ю подружжя ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , жителів с. Онишківці Кременецького району Тернопільської області, терміном з 22 січня 2025 року по 22 липня 2025 року
33. Відповідно до наказу Служби у справах дітей Шумської міської ради Тернопільської області № 07/01-14 від 22 січня 2025 року малолітні ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 тимчасово влаштовані в прийомну сім`ю ОСОБА_12 та ОСОБА_13 , жителів с. Нападівка Кременецького району Тернопільської області, терміном з 22 січня 2025 року по 22 липня 2025 року.
34. Відповідно до наказу Служби у справах дітей Вишнівецької селищної ради № 05-о/д від 22 січня 2025 року малолітню ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , тимчасово влаштовано до патронатної сім`ї ОСОБА_14 , що проживає в с. Малі Вікнини Кременецького району Тернопільської області, терміном з 23 січня 2025 року по 17 квітня 2025 року (включно)
35. Представником відповідача ОСОБА_1 адвокатом Булавою О.П. під час розгляду справи долучено світлини, на яких зображено побутові умови проживання відповідача, зокрема, заправлені дитячі ліжечка з іграшками, фрагменти відремонтованої стелі, продукти харчування.
36. Представником позивача під час розгляду справи до матеріалів справи долучено письмові докази зокрема, акт обстеження житлових побутових умов проживання сім`ї ОСОБА_1 , ОСОБА_3 від 27 лютого 2025 року, відповідно до висновку якого вбачається, що умови проживання не відповідають санітарно-гігієнічним нормам для проживання п`ятьох малолітніх дітей, копії світлин умов проживання відповідачів у с. Васьківці та с. Кордишів від 27 березня 2024 р. та 04.03.2025 р., на яких зображено антисанітарні умови проживання, акт обстеження умов проживання сім`ї ОСОБА_1 , ОСОБА_3 від 04 березня 2025 року відповідно до висновку якого встановлено відсутність належних умов проживання, продуктів харчування, іграшок, елементарних засобів гігієни.
ІV. Оцінка Суду.
37. За встановлених судом обставин до виниклих між сторонами правовідносин підлягають застосуванню наступні норми права.
38. Відповідно до частини третьої статті 51 Конституції України сім`я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою.
39. Частиною першою статті 8Закону України«Про охоронудитинства» передбачено, що кожна дитина має право на рівень життя, достатній для її фізичного, інтелектуального, морального, культурного, духовного і соціального розвитку.
40. Виховання в сім`ї є першоосновою розвитку особистості дитини. На кожного з батьків покладається однакова відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право і зобов`язані виховувати дитину, піклуватися про її здоров`я, фізичний, духовний і моральний розвиток, навчання, створювати належні умови для розвитку її природних здібностей, поважати гідність дитини, готувати її до самостійного життя та праці (частина перша статті 12 Закону України «Про охорону дитинства»).
41. Частиною сьомою статті 7Сімейного кодексуУкраїни (далі СК України) передбачено, що дитина має бути забезпечена можливістю здійснення її прав, установлених Конституцією України, Конвенцією про права дитини від 20 листопада 1989 року, ратифікованою Постановою ВерховноїРади Українивід 27лютого 1991року №789XII (далі Конвенція про права дитини), іншими міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
42. Згідно з частинами першою, четвертою статті 150СК України батьки зобов`язані виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім`ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини, піклуватися про здоров`я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток, забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя, поважати дитину.
43. Відповідно до частини першої статті 155СК України здійснення батьками своїх прав та виконання обов`язків мають ґрунтуватися на повазі до прав дитини та її людської гідності.
44. За змістом частини першої статті 170СК України суд може постановити рішення про відібрання дитини від батьків або одного з них, не позбавляючи їх батьківських прав, у випадках, передбачених пунктами 25 частини першої статті 164 цього Кодексу, а також в інших випадках, якщо залишення дитини у них є небезпечним для її життя, здоров`я і морального виховання. У цьому разі дитина передається другому з батьків, бабі, дідові, іншим родичам за їх бажанням або органові опіки та піклування. Під час ухвалення рішення про відібрання дитини від батьків або одного з них без позбавлення їх батьківських прав суд бере до уваги інформацію про здійснення соціального супроводу сім`ї (особи) у разі здійснення такого супроводу.
45. Згідно пунктів 25 частини першої статті 164СК України мати,батько можуть бути позбавлені судом батьківських прав, якщо вона, він ухиляються від виконання своїх обов`язків щодо виховання дитини та /або забезпечення здобуття нею повної загальної середньої освіти; жорстоко поводяться з дитиною; є хронічними алкоголіками або наркоманами; вдаються до будь яких видів експлуатації дитини, примушують її до жебракування та бродяжництва.
46. Європейський суд з прав людини зауважив, що оцінка загальної пропорційності будь якого вжитого заходу, що може спричинити розрив сімейних зв`язків, вимагатиме від судів ретельної оцінки низки факторів та залежно від обставин відповідної справи вони можуть відрізнятися. Проте необхідно пам`ятати, що основні інтереси дитини є надзвичайно важливими. При визначенні основних інтересів дитини у кожному конкретному випадку необхідно враховувати дві умови: поперше, у якнайкращих інтересах дитини буде збереження її зв`язків із сім`єю, крім випадків, коли сім`я виявляється особливо непридатною або явно неблагополучною; подруге, у якнайкращих інтересах дитини буде забезпечення її розвитку у безпечному, спокійному та стійкому середовищі, що не є неблагополучним (Мамчур проти України, № 10383/09, § 100, ЄСПЛ, від 16 липня 2015 року).
47. У рішенні Європейського суду з прав людини від 18 грудня 2008 року у справі «Савіни проти України» зазначається, що «хоча національним органам надається певна свобода розсуду у вирішенні питань щодо встановлення державної опіки над дитиною, вони повинні враховувати, що розірвання сімейних зв`язків означає позбавлення дитини її коріння, а це можна виправдати лише за виняткових обставин. Відповідне рішення має підкріплюватися достатньо переконливими і зваженими аргументами на захист інтересів дитини, і саме держава повинна переконатися в тому, що було проведено ретельний аналіз можливих наслідків пропонованого заходу з опіки для батьків і дитини».
48. Відповідно до основних сформованих принципів суспільства, задекларованих у міжнародному праві та національному законодавстві, діти мають право на особливе піклування і допомогу, внаслідок своєї фізичної і розумової незрілості, потребують спеціальної охорони і піклування, включаючи належний правовий захист як до, так і після народження.
49. Враховуючи наведене, позбавлення батьківських прав є винятковим заходом, який застосовується при наявності негативного впливу батьків (одного з батьків) на розвиток дитини.
50. Позбавлення батьківських прав завжди є результатом протиправної, винної поведінки. Відібрання ж дитини не пов`язується з протиправною поведінкою: загроза життю та здоров`ю дитини може бути результатом психічної хвороби, відкритої форми туберкульозу чи інших небезпечних хвороб, скрутних житлових умов тощо.
51. Відібрання дитини можливе тоді, коли умови проживання дитини суд оцінить як небезпечні для неї. Оцінювання умов проживання дитини є виключно компетенцією суду.
52. Батьки, від яких відібрана дитина, не втрачають щодо неї прав та обов`язків, обумовлених походженням. Вони надалі залишаються носіями обов`язку щодо виховання дитини, мають право на особисте її виховання та спілкування з ними. Проте та обставина, що дитина передана іншій особі або начальному закладу, означає, що саме їх напрямок та умови виховання одержали перевагу над тим, що здатні створити батьки, й з цим напрямком батьки повинні будуть узгоджувати свою поведінку.
53. Відтак, основними підставами для відібрання дитини є ухилення батьків від виконання своїх обов`язків з виховання дитини; жорстоке поводження з дитиною; захворювання батьків на хронічний алкоголізм або їх наркотична залежність; будь які види експлуатації дитини, примус її до жебракування та бродяжництва тощо.
54. Основні підстави для відібрання дитини зазначені у ч. 1 ст. 164 СК України. Інші випадки, коли дитина може бути відібрана від батьків, про які йдеться у вищенаведеній ч. 1 ст. 170 СК України, охоплюють ситуації, коли залишення дитини у батьків є небезпечним для її життя, здоров`я і морального виховання. Така небезпека може випливати не лише з поведінки батьків, а й з їх особистих негативних звичок (демонстрація та заохочення у дитини розпусної поведінки). Для відібрання дитини від батьків достатня наявність ризику лише для життя, здоров`я або лише для морального виховання. Варто враховувати й ступінь небезпеки для кожної окремо взятої дитини, враховуючи її фізичний та психічний розвиток.
Таким чином, суд констатує безумовне право батьків на виховання дітей, однак, вважає, що у даному випадку неможливо надати перевагу саме цьому праву, оскільки воно суперечить інтересам дітей, які мають першочергове значення при вирішенні справи.
В судовому засіданні встановлено, що в службі у справах дітей Шумської міської ради на обліку дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, з 09.08.2022 р. перебувають малолітні: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , з 15 жовтня 2024 року - ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , а також 09 січня 2025 року взято на облік новонароджену ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Матеріалами справи та показами свідків наданими в судовому засіданні підтверджено, що батьки систематично ухиляються від виконання своїх батьківських обов`язків: не сприяють загальному розвитку дітей, у будинку де проживають малолітні діти не створені належні умови для проживання (в кімнатах не прибрано, не провітрено, дах в аварійному стані, у господарстві відсутнє водопостачання, сім`я ходить по воду до сусідів), продукти харчування не завжди наявні, харчування дітей не збалансоване, у дітей немає іграшок та книжечок, у дівчаток немає окремих спальних місць, постіль брудна, небезпечно близько до ліжечок дітей знаходиться електрична плитка, що створює загрозу життю і здоров`ю дітей, меблі поламані та непридатні для використання. Так, з батьками дітей неодноразово проводились профілактичні заходи, в тому числі складено адміністративні протоколи про притягнення ОСОБА_1 та ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч.1,2 ст.184 КУпАП через неналежне виконання батьківських обов`язків, однак це жодного результату не принесло.
Рішенням виконавчого комітету Шумської міської ради №1245 від 20 січня 2025 року затверджено висновок органу опіки та піклування Шумської міської ради про доцільність відібрання малолітніх дітей ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_11 та ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_12 у їх батьків ОСОБА_1 , ОСОБА_3 без позбавлення їх батьківських прав
При вирішенні даного спору, суд погоджується з висновком органу опіки та піклування виконавчого комітету Шумської міської ради та бере його до уваги, оскільки вважає, що подальше перебування малолітніх дітей із відповідачами є небезпечним для їх життя, здоров`я.
Заперечуючи проти задоволення позовних вимог, відповідач ОСОБА_34 вказує на те що він не ухиляється від виконання своїх батьківських обов`язків по вихованню дітей, не є особою, що зловживає спиртними напоями та на даний час вживає усіх заходів, щоб створити належні умови для проживання та розвитку п`ятьох малолітніх дітей.
Однак, актом обстеження умов проживання складеного 04 березня 2025 року (на час розгляду справи) головним спеціалістом служби у справах дітей Шумської міської ради В.Гаврилюк, головним спеціалістом бухгалтером ССД Н.Матвіюк, керівником структурного відділення соціальної роботи КУ «ЦНСП» Л.Тимощук, поліцейським офіцером Шумської громади ОСОБА_35 встановлено відсутність належних умов проживання, продуктів харчування, іграшок, елементарних засобів гігієни для дітей, що спростовує твердження відповідача ОСОБА_36 у відзиві на позов. Окрім того, представником позивача до матеріалів справи долучено фотокартки умов проживання відповідачів станом на 04 березня 2025 року, на яких зображено аварійний стан будинку у якому проживають діти та безлад в приміщенні.
Враховуючи вищенаведене, зокрема недостатній догляд матері та батька, неналежні умови проживання, неодноразове реагування служби у справах дітей та інших державних органів за наслідком неналежного виконання ОСОБА_1 та ОСОБА_3 батьківських обов`язків, суд вважає, що залишення малолітніх дітей ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_11 та ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_12 у матері ОСОБА_3 та батька ОСОБА_1 є безумовно небезпечним для їх життя, здоров`я і морального виховання.
Більше того, суд вважає, що у даному випадку, відібрання дітей ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_11 та ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_12 у матері ОСОБА_3 та батька ОСОБА_1 без позбавлення їх батьківських прав сприятиме захисту інтересів дітей з метою унеможливлення негативного розвитку дітей, а також їх недогляду, враховуючи вік дітей, що є неприпустимим.
Суд вважає, що позивач довів належними, допустимими та достатніми доказами, що відповідачі ОСОБА_1 та ОСОБА_3 неналежним чином виконують свої батьківські обов`язки стосовно виховання п`ятьох малолітніх дітей. При цьому держава приймає міри для надання відповідачам соціальної допомоги та забезпечення можливості налагодити належні умови для проживання та забезпечення дітей, однак відповідачі таку допомогу приймають не у повній мірі та належних заходів для позитивних змін не здійснюють.
За таких підстав, суд приходить до висновку, що позов в частині відібрання дітей від батьків без позбавлення їх батьківських прав є обґрунтованим і доведеним, а відтак таким, що підлягає задоволенню.
Суд зазначає, що відібрання дітей не є крайнім і незворотним заходом.
55. Згідно з вимогами ч. 3 ст. 170 СК України, якщо відпадуть причини, які перешкоджали належному вихованню дитини її батьками, суд за заявою батьків може постановити рішення про повернення їм дитини.
Отже, відповідачі не позбавлені можливості змінити своє відношення та ставлення до виконання батьківських обов`язків та звернутись в суд із позовом про повернення їм дітей.
56. Разом з тим, як встановлено частиною 4 статті 170СК України та частиною 4 статті 12 Закону України «Про охорону дитинства», відібрання дітей у батьків без позбавлення їх цих прав не звільняє від обов`язку щодо утримання дітей; при задоволенні позову про відібрання дітей від матері, батька без позбавлення їх батьківських прав суд вирішує питання про стягнення з них аліментів на дітей.
57. В силу частини 1 статті 180СК України батьки зобов`язані утримувати дітей до досягнення їх повноліття.
58. Згідно з частиною 3 статті 181СК України за рішенням суду, кошти на утримання дитини (аліменти) присуджуються у частці від доходу її матері, батька або у твердій грошовій сумі за вибором того з батьків або інших законних представників дитини, разом з яким проживає дитина.
59. Відповідно до ст. 182 СК України, при визначенні розміру аліментів суд враховує: 1) стан здоров`я та матеріальне становище дитини; 2) стан здоров`я та матеріальне становище платника аліментів; 3) наявність у платника аліментів інших дітей, непрацездатних чоловіка, дружини, батьків, дочки, сина; 3-1) наявність рухомого та нерухомого майна, грошових коштів; 3-2) доведені стягувачем аліментів витрати платника аліментів, у тому числі на придбання нерухомого або рухомого майна, сума яких перевищує десятикратний розмір прожиткового мінімуму для працездатної особи, якщо платником аліментів не доведено джерело походження коштів; 4) інші обставини, що мають істотне значення. Розмір аліментів має бути необхідним та достатнім для забезпечення гармонійного розвитку дитини. Мінімальний розмір аліментів на одну дитину не може бути меншим, ніж 50 відсотків прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.
При призначенні розміру аліментів, суд виходить з розумності та достатності суми, необхідної для задоволення потреб малолітніх дітей, реальної можливості відповідачів сплачувати аліменти щомісячно, не порушуючи їх прав, а тому суд вважає за можливе стягувати з ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , аліменти на користь та на утримання малолітніх дітей: ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_9 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_10 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_11 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_11 та ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_12 в розмірі 50 відсотків прожиткового мінімуму для кожної дитини відповідного віку, щомісячно, починаючи з 30 січня 2025 року і до досягнення найстаршою дитиною повноліття, або обставин які виключать необхідність у стягненні аліментів.
60. Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 430ЦПК України рішення суду в частині стягнення аліментів в межах суми платежу за один місяць слід допустити до негайного виконання.
VІ. Розподіл судових витрат між сторонами.
61. Відповідно до ч. 1 ст.133ЦПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Частина 1 ст.141ЦПК України визначає, що судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з другої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, які їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (ч. 6 ст. 141 ЦПК України).
Приймаючи до уваги, що згідно з п. 3 ч. 1 ст.5Закону України«Про судовийзбір» від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються позивачі у справах про стягнення аліментів, а також які у випадках, передбачених законодавством, звернулися із заявами до суду щодо захисту прав та інтересів інших осіб, з відповідачів на користь держави підлягає стягненню судовий збір у сумі 6056,00 грн. з кожного.
З цих підстав,
Керуючись ст. 11 Закону України «Про охорону дитинства», ст.ст. 150, 152, 155, 164, СК України, ст.ст. 12, 13, 76, 81, 259, 263, 265, 268, 273 ЦПК України, суд,-
У Х В А Л И В:
1. Позов органу опіки та піклування Шумської міської ради до ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Служба у справах дітей Шумської міської ради про відібрання дітей без позбавлення батьківських прав та стягнення аліментів задовольнити.
2. Відібрати малолітніх дітей ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_8 ІНФОРМАЦІЯ_4 від матері ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_5 , батька ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_6 без позбавлення їх батьківських прав.
3. Передати малолітніх дітей ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_8 ІНФОРМАЦІЯ_4 , органу опіки і піклування Шумської міської ради Тернопільської області для вирішення питання їх влаштування.
Роз`яснити, ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , що відповідно до ч. 3 ст. 170 СК України, якщо відпадуть причини, які перешкоджали належному вихованню ними дітей, суд за їх заявою може постановити рішення про повернення їм дітей.
4. Стягувати з ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_5 , ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_6 , аліменти на користь та на утримання малолітніх дітей: ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_8 ІНФОРМАЦІЯ_4 в розмірі 50 відсотків прожиткового мінімуму для кожної дитини відповідного віку, щомісячно, починаючи з 30 січня 2025 року і до досягнення найстаршою дитиною повноліття, або обставин які виключать необхідність у стягненні аліментів, шляхом перерахування коштів на особовий рахунок дітей, відкритий у банківській установі.
Рішення суду в частині стягнення аліментів допустити до негайного виконання у межах суми платежу за один місяць.
5. Стягнути з ОСОБА_3 на користь держави (ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувач Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, код класифікації доходівбюджету 22030106) судовий збір у розмірі 6056,00 грн.
6. Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави (ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувач Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001, код класифікації доходівбюджету 22030106) судовий збір у розмірі 6056,00 грн.
Рішення судунабирає законноїсили післязакінчення строкуподання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Тернопільського апеляційного суду.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.
Повне рішення суду складено 28 травня 2025 року.
Позивач: Орган опіки та піклування Шумської міської ради (місце знаходження: вул. Українська, 59, м. Шумськ, Кременецького району Тернопільської області, ЄДРПОУ: 04396259.
Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_17 ,зареєстроване місцепроживання: АДРЕСА_2 , РНОКПП: НОМЕР_6 .
Відповідач: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_18 ,зареєстроване місцепроживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_7 .
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Служба у справах дітей Шумської міської ради, місце знаходження: вул. Українська, 59, м. Шумськ, Кременецького району Тернопільської області, ЄДРПОУ: 43970596.
Суддя: М.В. Харлан
Суд | Апеляційний суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2025 |
Оприлюднено | 30.05.2025 |
Номер документу | 127684890 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із сімейних відносин, з них |
Цивільне
Шумський районний суд Тернопільської області
Харлан М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні