КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 травня 2025 року м. Київ № 320/5066/22
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши адміністративну справу в порядку письмового провадження за позовом Приватного підприємства "Центуріон плюс" до Сквирської міської ради, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "ГРОНА-ПАРТНЕР" про визнання протиправним та скасування рішення,
в с т а н о в и в:
Приватне підприємство "Центуріон плюс" звернулось до суду з позовом до Сквирської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення відповідача від 22.02.2022 № 08-19-VIII.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем протиправно затверджено детальний план території, розроблений за кошти ТОВ "ГРОНА-ПАРТНЕР", оскільки на цей час залишалось чинним рішення Сквирської міської ради від 16.07.2020 №1341-56-VII, яким було затверджено ДПТ, розроблений за кошти ПП "Центуріон плюс". На думку позивача, затвердженням щодо однієї і тієї самої території іншого ДПТ, який є несумісним з тим, який розроблений за його кошти, порушено права та законні інтереси ПП "Центуріон плюс", у зв`язку з чим просить суд позовні вимоги задовольнити.
Відповідач надав суду відзив, в якому заперечує проти задоволення позову та зазначає, що у позовній заяві не вказано, які саме права позивача порушені з боку відповідача, оскільки з моменту прийняття спірного рішення № 1341-56-VI жодних прав у ПП "Центуріон плюс" не виникло. Відповідач також вказує про помилковість позиції позивача стосовно неможливості органу місцевого самоврядування скасовувати свої попередні рішення, оскільки ОМС самостійно вирішують питання місцевого значення шляхом прийняття рішень, що є обов`язковими до виконання на відповідній території, оскільки вони є суб`єктами правотворчості, яка передбачає право формування приписів, їх зміну, доповнення та скасування. Відтак, просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог, в особі ТОВ "ГРОНА-ПАРТНЕР" надано до суду пояснення, в яких зазначено, що обставини, що викладені в позовній заяві, не відповідають дійсності, оскільки ДПТ, розроблений за кошти ПП "Центуріон плюс" містить істотні порушення умов генерального плану міста Сквира, а також не відповідає вимогам чинного законодавства у сфері будівництва та техногенної безпеки, що мало своїм наслідком прийняття Сквирською міською радою законного і обґрунтованого рішення №08-19-VIІI про скасування рішення від 16.07.2020 №1341-56-VII.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду (суддя ОСОБА_1 ) відкрито провадження у справі, вирішено здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Рішенням Вищої ради правосуддя від 13.02.2024 №411/0/15-24 звільнено ОСОБА_1 з посади судді Київського окружного адміністративного суду у зв`язку з поданням заяви про відставку.
За результатами повторного автоматизованого розподілу адміністративна справа була передана для розгляду судді Лисенко В.І.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.03.2024 прийнято до провадження адміністративну справу, визначено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.12.2024 закрито підготовче провадження у справі та призначено судовий розгляд справи по суті.
Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.01.2025 вирішено здійснювати подальший розгляд справи у порядку письмового провадження.
Встановивши правові позиції сторін по справі та їх обґрунтування, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, оглянувши письмові докази, які були надані до матеріалів справи, судом встановлено наступне.
Приватне підприємство «Центуріон плюс» є юридичною особою, та здійснює господарську діяльність з надання послуг з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним транспортом.
16.08.2016 ПП «Центуріон плюс» звернулось до КП «Архітектурне бюро» та Сквирської міської ради із заявою щодо виготовлення графічного матеріалу місця розміщення земельної ділянки для облаштування (реконструкції) існуючої зупинки міського типу під тимчасову споруду для провадження підприємницької діяльності автопавільйону з торговим кіоском по продажу проїзних квитків та супутніх товарів для міських та приміських маршрутів в межах Сквирського району у м. Сквира на площі Героїв Небесної Сотні №15.
Рішенням Сквирської міської ради за №314-15-VII від 09.02.2017 «Про розробку детального плану території забудованих земель Сквирської міської ради за адресою: місто Сквира, площа Героїв Небесної Сотні», міська рада погодила розробити детальний план території забудованих земель Сквирської міської ради орієнтовною площею 0,02 га, ля облаштування зупинки міського типу за адресою: місто Сквира, вул. Героїв Небесної Сотні, через проектну організацію, що мала відповідну ліцензію.
Для реалізації прийнятого рішення між Товариством з обмеженою відповідальністю "Будпроект м. Сквира" (Виконавець), Сквирською міською радою Київської області (Замовник) та ПП "Центуріон плюс" (Інвестор) укладено Угоду № 26/12/17 від 26.12.2017 року на проектні роботи за умовами якої (п. 1.1 розділу 1 Угоди) Виконавець зобов?язувався виконати за завданням Замовника наступні види робіт: виготовлення проектної документації по об?єкту: "Детальний план території під облаштування зупинки міського тишу на площі Героїв Небесної Сотні в м. Сквира Київської області".
Адміністрацією ППІ «Центуріон плюс» до районної газети «Вісник Сквирщини» було подано оголошення про те, що згідно з рішенням Сквирської міської ради Київської області від 09 лютого 2017р. за №314-15-VII розпочато розробку детального плану території забудованих земель Сквирської міської ради, за адресою: місто Сквира, вул. Червона, облаштування (реконструкція) існуючої зупинки міського тину, та у подальшому подано оголошення, про те, що 31 січня 2018 року о 9 годині у великій залі Сквирської районної ради відбудуться громадські слухання щодо розгляду детального плану території із забудованих земель Сквирської міської ради, для облаштування зупинки міського типу, за адресою: м. Сквира, вул. Героїв Небесної Сотні.
31 січня 2018 року у великому залі засідань Сквирської районної ради відбулися громадські слухання щодо врахування громадських інтересів при розробці ДПТ під облаштування зупинки міського типу з приблокованим торгівельним кіоском (павільйоном) на площі Героїв Небесної Сотні в м. Сквира Київської області, що затверджено відповідним Протоколом № 1. Під час обговорення даного питання пропозицій та зауважень від громадськості не надійшло. Вирішили: Підтримати питання про затвердження ДПТ під облаштування зупинки міського типу з при блокованим торгівельним кіоском (павільйоном) на площі Героїв Небесної Сотні в м. Сквира Київської області, розроблений ТОВ "Будпроект м. Сквира", а громадські слухання визнано такими, що відбулися.
На засіданні архітектурно-містобудівної ради при секторі містобудування та архітектури Сквирської райдержадміністрації, затвердженої Протоколом № 2 від 28 березня 2018 року, учасники засідання розглядали проект містобудівної документації: ДПТ під облаштування зупинки міського тишу з приблокованим торгівельним кіоском (павільйоном) на площі Героїв Небесної Сотні в м. Сквира Київської області. Завдання на розробку ДПТ, було затверджене головою Сквирської міської ради, погоджене проектною організацію, інвестором i завідувачем сектору містобудування тa архітектури Сквирської райдержадміністрації Гаврилюк О.Я.
Рішенням Сквирської міської ради Київської області №1341-56-VII від 16.07.2020 затверджено детальний план території під облаштування зупинки приміського типу площею 1,28 га, у т.ч. площею 0,02 га для надання в оренду, згідно чинного законодавства з урахуванням пропозицій містобудівної ради, на площі Героїв Небесної Сотні у місті Сквира Київської області.
29.04.2021 Сквирською міською радою прийнято рішення №118-7-VIII про затвердження детального плану території щодо реконструкції з розширенням нежитлової будівлі ТОВ «Грона-Партнер», (загальною площею 553.20 кв. м.) на площі Героїв Небесної Сотні, 15 в м. Сквира під спортивно-оздоровчий комплекс, фірмовий магазин та кафе для дітей і дорослих.
При цьому, судом встановлено, що рішенням Київського окружного адміністративного суду від 14 липня 2022 року у справі № 320/6654/21, залишеного без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.02.2025, у задоволенні позовних вимог ПП «Центуріон плюс» про визнання протиправним та нечинним рішення Сквирської міської ради №118-7-VIII від 29.04.2021 «Про затвердження детального плану території на площі Героїв Небесної Сотні, 15 у м. Сквира» відмовлено.
22.02.2022 Сквирською міською радою прийнято рішення №08-19-VIII від 22.02.2022 «Про скасування Рішення Сквирської міської ради Київської області №1341-56-VII «Про затвердження детального плану території під облаштування зупинки приміського типу площею 1,28 га, на площі Героїв Небесної Сотні у місті Сквира Київської області»
Не погоджуючись з правомірністю прийняття відповідачем спірного рішення, вважаючи його протиправним, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно статті 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.
Відповідно до частини першої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» місцева рада в межах свої повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Конституційний Суд України у своєму Рішенні №7-рп/2009 стосовно права органу місцевого самоврядування скасувати свої раніше прийняті рішення та вносит до них зміни зробив висновок, що орган місцевого самоврядування має право прийняти рішення, вносити до них змін та/чи скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законом України.
За органом місцевого самоврядування законодавцем закріплюється право на зміну та скасування власних рішень. Таке право впливає із конституційного повноваження органів місцевого самоврядування самостійно вирішувати питання місцевого значення шляхом прийняття рішень, що є обов`язковими до виконання на відповідній території, оскільки вони є суб`єктами правотворчості, яка передбачає право формування приписів, їх зміну, доповнення чи скасування. Це узгоджується з правовою позицією КСУ, викладеною у Рішенні від 03.10.1997 №4-зп у справі про набуття чинності Конституцією України, що конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована одно предметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному. Звичайною є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо повного або часткового скасування попереднього. Загальновизнаним є й те, що прийняттям нового акта, якщо інше не визначено самим цим актом, автоматично скасовується однопредметний акт, який діяв у часі раніше.
Зі змісту частини другої статті 144 Конституції України та частини десятої статті 59 Закону № 280/97-ВР вбачається, що рішення ОМС та їх посадових осіб з мотивів невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними з ініціативи заінтересованих осіб судом загальної юрисдикції, тобто в судовому порядку. Однак, це не позбавляє ОМС права за власною ініціативною або ініціативною інших заінтересованих осіб змінити чи скасувати прийнятий ним правовий акт.
Відповідно до частин першої, четвертої статті 12 Закону України «Про основи містобудування» до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій; до компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать: затвердження детальних планів територій за наявності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території; визначення територій для містобудівних потреб; внесення пропозицій щодо встановлення і зміни меж населених пунктів відповідно до закону.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів встановлює Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності». Так, відповідно до п. 2 ч.1 ст. 1 означеного Закону генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.
Згідно з положеннями пункту 3 частини першої статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.
Згідно з п. 9 ч.1 ст. 1 Закону план зонування території (зонінг) - містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.
Механізм розроблення або внесення змін до містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України та містобудівної документації з планування території на регіональному і місцевому рівнях (далі - містобудівна документація) визначений Порядком розроблення містобудівної документації, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 №290 (далі - Порядок № 290).
Відповідно до пункту 4.1 Порядку № 290 рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.
Згідно з пунктом 4.3. Порядку № 290 замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є: при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації; при розробленні детального плану території, яка розташована за межами населеного пункту, - районна державна адміністрація, а в разі відсутності адміністративного району - відповідно Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.
На підставі аналізу наведених правових норм, суд приходить до висновку, що Сквирська міська рада Київської області має повноваження щодо замовлення та затвердження містобудівної документації м. Сквира, зокрема, детального плану території.
Відповідно до абз.4 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної документації» у складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.
Відповідно до частини першої статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.
Згідно з частиною четвертою статті 19 цього ж Закону детальний план території визначає: принципи планувально-просторової організації забудови; червоні лінії та лінії регулювання забудови; функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами; містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території; потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; черговість та обсяги інженерної підготовки території; систему інженерних мереж; порядок організації транспортного і пішохідного руху; порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території).
Системний аналіз вищенаведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що детальний план території є видом містобудівної документації, положення якого мають узгоджуватися з генеральним планом населеного пункту, деталізувати положення останнього та не суперечити йому.
Відповідно до статей 28, 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних міських рад належать, зокрема: підготовка і подання на затвердження ради відповідних місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації; встановлення на відповідній території режиму використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність.
Статтею 12 Закону України «Про основи містобудування» визначено, що до компетенції сільських, селищних і міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування території, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території детальних планів територій. До компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать: затвердження детальних планів території за наявності затверджених в установлено законом порядку планів зонування території: визначення територій для містобудівних потреб.
Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності встановлено правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Статтею 7 Закону визначено, що управління у сфері містобудівної діяльності здійснюється шляхом:
1) Планування територій на державному, регіональному та місцевому рівнях;
2) Моніторингу стану розроблення та реалізації містобудівної документації на всіх рівнях;
3) Визначення державних інтересів для їх врахування під час розроблення містобудівної документації;
4) Проведення ліцензування і професійної атестації;
5) Розроблення і затвердження будівельних норм, державних стандартів і правил, запровадження одночасної дії міжнародних кодів та стандартів;
6) Контролю за дотриманням законодавства у сфері містобудівної діяльності, вимог будівельних норм, державних стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, проектної документації
Планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування. Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації (стаття 8 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»).
Відповідно до статті 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану.
Згідно з положеннями статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план в межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.
Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови та реконструкції.
На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною плану території.
Відтак, детальний план території є видом містобудівної документації, положення якого мають узгоджуватися з генеральним планом населеного пункту, деталізувати положення останнього та не суперечити йому.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом, зокрема у постановах від 21.06.2018 у справі №826/4504/17, від 14.08.2018 у справі №815/3880/14, від 15.04.2020 у справі №702/1384/16-а.
Суд вказує, що детальний план не тягне за собою набуття права власності на земельну ділянку та (або) будівлі і споруди на ній. Земельна ділянка, яка знаходиться за адресою у м. Сквира, площа Героїв Небесної Сотні, 15 є власністю Сквирської територіальної громади.
Згідно угоди від 26.12.2017 № 26/12/17 Сквирська міська рада, як орган, місцевого самоврядування, виступив замовником у розробці детального плану території, яка знаходиться за адресою у м. Сквира, площа Героїв Небесної Сотні, 15. Інвестором у розробці детального плану вказаної території виступило Товариство з обмеженою відповідальністю «Центуріон плюс».
При цьому, суд зауважує, що саме по собі фінансування позивачем витрат з виготовлення ДПТ 1,28/0,02, що не заперечується відповідачем, ще не свідчить, що саме позивач набуде відповідних прав оренди на зазначену ділянку.
Це твердження ґрунтується на приписах частини 2 статті 127 ЗК України, відповідно до якої набуття прав користування ними (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюються на конкурентних засадах (на земельних торгах) у формі електронного аукціону у випадках та порядку, встановлених главо 21 цього Кодексу.
Крім того, нежитлова будівля, яка знаходиться на площі Героїв Небесної Сотні, 15 у м. Сквира, та на місці якої планується будівництво спортивно-оздоровчого закладу, є власністю Товариства з обмеженою відповідальністю «Грона-Партнерс».
Зокрема, поданням міської голови Сквирської міської ради від 10 лютого 2022 року, яке стало підставою для прийняття спірного рішення № 08-19-VIII про скасування рішення № 1341-56-VII, визначені підстави, що зумовили необхідність скасування ДПТ 1,28, розробленого за кошти позивача, а саме:
- ДПТ 1,28/0,02 фактично вносить зміни до існуючого генерального плану міста Сквира і суперечить йому (в частині перетворення центральної частини з пішохідної та зеленої зони на маршрут транзитного руху міжміського та приміського транспорту із фактичним облаштуванням зупинки приміського типу для обслуговування міжміських маршрутів (за умови фактичної наявності у місті Сквира автобусної станції));
- недотримання ДПТ 1,28/0,02 пропозицій містобудівної ради шляхом проведення будівництва в охоронній зоні газопроводу середнього тиску (порушені вимоги «Кодексу газорозподільних систем» та «Правил безпеки систем газопостачання»), водопроводу та повітряної лінії електропередачі потужністю ПЛ-10 кВ (порушені вимоги «Правил охорони електричних мереж»;
- невідповідності ДПТ 1,28/0,02 приписам ДБН Б 2.2.-12:2019 «Планування та забудова територій» в частині нормативних відстаней від такого виду об`єктів до житлової забудови та в частині нормативної площі необхідної земельної ділянки;
- невідповідності розробленого ДПТ 1,28/0,02 змісту дозволу на його розробку, визначеному рішенням Сквирської міської ради від 09 лютого 2017 року №314-15-VII (дозвіл надано на розробку ДПТ на «зупинку міського транспорту», а ДПТ 1,28/0,02 розроблений стосовно розміщення «автопавільйону з торговим кіоском по продажу квитків та супутніх товарів» із прямим та безпосереднім визначенням орендарем земельної ділянки саме ПП «ЦЕНТУРІОН ПЛЮС»);
- невиконання вказівок архітектурно-містобудівної ради щодо організації схеми дорожнього та пішохідного руху; відсутності проєктних рішень з розміщення підземного електричного кабелю замість існуючої повітряної лінії електропередачі потужністю 10 кВ; невизначення господарської зони, призначеної для розміщення контейнерів для твердих побутових відходів для цієї центральної частини міста.
Крім того, як вбачається з вказаного подання голови, Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «ДНІПРОМІСТО» (розробником генерального плану міста Сквира) визначено очевидну невідповідність ДПТ розробленого за ініціативою ПП «ЦЕНТУРІОН ПЛЮС» змісту та рішенням «Генерального плану міста Сквира».
Відтак, суд вказує, що вищевказані істотні порушення, що містяться у ДПТ 1,28/0,02 умов генерального плану міст Сквира, а також невідповідність ДПТ 1,28/0,02 положенням чинного законодавства у сфері будівництва і техногенної безпеки, мали своїм наслідком прийняття Сквирською міською радою рішення №08-19-VIII про скасування рішення № 1341-56-VII, яке, на думку суду, є законним та обґрунтованим.
Таким чином, враховуючи вищевикладені обставини, оскаржуване рішення від 22.02.2022 № 08-19-VIII прийнято Сквирською міською радою на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначених чинним законодавством.
Крім того, посилання позивача на незаконність рішення №118-7-VIII від 29.04.2021 через наявність рішення №1341-56-VII від 16.07.2020, яким було затверджено ДПТ, розроблений за кошти позивача, в якості додаткової підставі для визнання протиправним прийняття оскаржуваного рішення від 22.02.2022 № 08-19-VIII, суд не приймає до уваги, оскільки питання законності та правомірності рішення Сквирської міської ради №118-7-VIII від 29.04.2021 було предметом судового розгляду справи №320/6654/21, за результатами розгляду якої КОАС прийнято рішення від 14 липня 2022 року, залишене без змін постановою ШААС від 04.02.2025, яким у задоволенні позовних вимог ПП «Центуріон плюс» про визнання протиправним та нечинним рішення Сквирської міської ради №118-7-VIII від 29.04.2021 відмовлено.
Частиною четвертою статті 78 КАС України визначено, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
З огляду на вищенаведене, на думку суду, у спірних правовідносинах відповідач діяв у межах вимог ст. 19 Конституції України та ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, за якими органи державної влади та органи місцевого самоврядування, в тому числі, зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також обґрунтовано.
Доказів, які б доводили обґрунтованість заявленого позову, суду не надано.
За визначенням ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Достатніми, у розумінні ч. 1 ст. 76 КАС України, є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
За змістом ч. 2 вищезазначеної правової норми процесуального закону, питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Разом з тим частина перша статті 77 КАС України покладає на кожну сторону обов`язок довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов до висновку про залишення позовних вимог без задоволення.
Враховуючи висновки суду за наслідками вирішення справи, положення ст. ст. 139, 143 КАС України, у суду відсутні підстави для вирішення питання щодо розподілу судових витрат.
Керуючись статтями 2, 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Лисенко В.І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2025 |
Оприлюднено | 30.05.2025 |
Номер документу | 127691709 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лисенко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні