Київський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяКИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 травня 2025 року справа №640/15848/22
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АДАН БІЗНЕС» до Головного управління ДПС у місті Києві про визнання протиправним розпорядження, зобов`язання вчинити певні дії
Суть спору: до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася Товариство з обмеженою відповідальністю «АДАН БІЗНЕС» із позовом до Головного управління ДПС у місті Києві, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у місті Києві №268-рл від 12 вересня 2022 року про анулювання ТОВ «АДАН БІЗНЕС» ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі за реєстраційним номером 990614201900526 із датою реєстрації з 01 липня 2019 року зі строком дії на 5 років, тобто до 01 липня 2024 року;
- зобов`язати Головне управління ДПС у місті Києві видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі за реєстраційним номером 990614201900526 із датою реєстрації з 01 липня 2019 року зі строком дії на 5 років, тобто до 01 липня 2024 року та поновити (внести відомості) до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі за реєстраційним номером 990614201900526 із датою реєстрації з 01 липня 2019 року зі строком дії на 5 років, тобто до 01 липня 2024 року.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що розпорядження про анулювання ліцензії є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки ТОВ «АДАН БІЗНЕС» здійснює свою діяльність за місцезнаходженням, що підтверджується наданими документами та не враховано відповідачем. Наголошує, що жодних перевірок ТОВ «АДАН БІЗНЕС» проведено не було.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.09.2022 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №640/15848/22 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи та проведення судового засідання.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.09.2022 відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю «АДАН БІЗНЕС» у задоволенні заяви про забезпечення адміністративного позову.
03.11.2022 до Окружного адміністративного суду міста Києва від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач зазначає, що спірне розпорядження Головного управління ДПС у місті Києві №268-рл від 12 вересня 2022 року є правомірним та не підлягає скасуванню.
Законом України від 13.12.2022 № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» (далі - Закон № 2825-IX) Окружний адміністративний суд міста Києва ліквідовано, утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX, з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя; до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом.
14.12.2022 вказаний Закон був опублікований в газеті «Голос України» №254 та набрав чинності 15.12.2022.
12.10.2023 на адресу Київського окружного адміністративного суду супровідним листом від 30.12.2022 №03-19/8032/22 «Про скерування за належністю справи» надійшли матеріали адміністративної справи №640/15848/22.
12.10.2023 відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано на розгляд судді Київського окружного адміністративного суду Кушновій А.О.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28.11.2023 прийнято адміністративну справу №640/15848/22 до провадження судді Київського окружного адміністративного суду Кушнової А.О. Продовжено розгляд адміністративної справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами зі стадії розгляду справи по суті.
Відповідно до частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю «АДАН БІЗНЕС» є юридичною особою, що здійснює свою діяльність на ринку оптової торгівлі нафтопродуктами (код КВЕД 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами - основний вид господарської діяльності).
Юридичною та фактичною адресою місцезнаходження ТОВ «АДАН БІЗНЕС» є: місто Київ, вул. Мірошниченко Євгенії, будинок 6/11.
ТОВ «АДАН БІЗНЕС» користується вказаним приміщенням на підставі Договору оренди нерухомого майна №33 від 05 серпня 2020 року. Згідно цього Договору, об`єктом оренди є нежитлове приміщення, яке розташоване на 3 поверсі будівлі. Згідно пункту 1.2.2. Договору призначення об`єкту оренди - є розміщення офісу.
ТОВ «АДАН БІЗНЕС» здійснює господарську діяльність на підставі Ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі за реєстраційним номером 990614201900526 із датою реєстрації з 01.07.2019 зі строком дії на 5 (п`ять) років, тобто до 01.07.2024.
В січні 2022 року вказану ліцензію було переоформлено у зв`язку із змінами в законодавстві, та отримано новий екземпляр ліцензії із відмітками про відповідні річні платежі в розмірі 10 000,00 грн, які здійснені в повному обсязі, зокрема сплачено за всі періоди дії ліцензії до 01.07.2023, останній платіж було здійснено в червні 2022 року, за період з 01.07.2022 по 01.07.2023, про що проставлено відповідну відмітку.
Згідно штатного розпису станом на 13.09.2022 на ТОВ «АДАН БІЗНЕС» працює 8 працівників, серед яких: директор, юрисконсульт, заступник директора з економічних питань, начальник відділу збуту, менеджери з продажу, логіст, кур`єр.
ТОВ «АДАН БІЗНЕС» є платником податків на загальних підставах, також є платником податку на додану вартість, платником акцизного податку, оскільки основним видом господарської діяльності є оптовий продаж палива.
Головним управлінням ДПС у місті Києві прийнято розпорядження №268-рл від 12 вересня 2022 року про анулювання ТОВ «АДАН БІЗНЕС» ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі за реєстраційним номером 990614201900526 із датою реєстрації з 01 липня 2019 року зі строком дії на 5 років, тобто до 01 липня 2024 року.
Підставою для анулювання Ліцензії було те, що ТОВ «АДАН БІЗНЕС» відсутнє за місцем знаходження, оскільки в розпорядженні зазначено «у зв`язку із встановленням факту відсутності суб`єкта господарювання за місцезнаходженням та/або провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії».
Позивач, вважаючи вказане вище розпорядження протиправним, звернувся з даним позовом до суд.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить із наступного.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» №481 від 19 грудня 1995 року (далі по тексту Закон України №481)(в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Відповідно до визначень, наведених у статті 1 Закону №481/95-ВР, ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб?єкта господарювання (у тому числі іноземного суб?єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку; анулювання ліцензії - позбавлення суб?єкта господарювання (у тому числі іноземного суб?єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) права на провадження діяльності, зазначеної в ліцензії.
Згідно з положеннями ст. 3 Закону №481/95-ВР ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного рішення про анулювання у формі розпорядження про таке анулювання на підставі, зокрема, акта про встановлення факту відсутності суб?єкта господарювання (у тому числі іноземного суб?єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцем провадження діяльності, яка підлягає ліцензуванню. До такого акта долучається мультимедійна інформація щодо фіксації зазначеного факту технічними приладами та/або технічними засобами, що здійснюють або мають функції фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису, та/або засобами фото-, кінозйомки, відеозапису чи звукозапису.
Орган ліцензування на наступний робочий день після прийняття розпорядження про анулювання ліцензії: вносить інформацію щодо розпорядження про анулювання ліцензії до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального та/або Єдиного реєстру ліцензіатів з виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, а також оприлюднює його на своєму офіційному веб-сайті; направляє суб`єкту господарювання (у тому числі іноземному суб`єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про анулювання ліцензії в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу України.
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з дня оприлюднення розпорядження про анулювання ліцензії на офіційному веб-сайті органу ліцензування.
Відповідно до абзацу 12 частини 52 статті 15 Закону №481/95-ВР ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі, встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.
Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв?язку.
3 аналізу наведених норм Закону №481/95-ВР вбачається, що встановлено певний порядок для прийняття рішення про анулювання ліцензії, а саме, наявність підстав для прийняття рішення та строки прийняття рішення.
Однією з підстав для анулювання ліцензії є встановлення факту відсутності суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.
Порядок проведення фактичної перевірки врегульований статтею 80 Податкового кодексу України (надалі також - ПК України).
Відповідно до пункту 80.1 ст.80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
За змістом пункту 80.2 статті 80 ПК України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та, зокрема, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального.
Згідно з пунктом 80.7 пункту 80 ПК України фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб?єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції. Відповідно до абзацу четвертого пункту 81.2 статті 81 ПК України у разі якщо при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення, посадовими (службовими) особами контролюючого органу невідкладно складається та підписується акт про неможливість проведення перевірки, який не пізніше наступного робочого дня реєструється в контролюючому органі. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені в такому акті. Зазначений акт та матеріали надсилаються контролюючим органом платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Наказом Державної податкової служби України №470 від 04 вересня 2020 року затверджено Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів Державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків (надалі також - Методичні рекомендації, в редакції на час спірних правовідносин).
Положеннями пункту 1.4.5 вищезазначених Методичних рекомендацій визначено організацію роботи у разі неможливості проведення перевірки у зв?язку з відсутністю платника податків за місцезнаходженням та передбачено, що у разі коли при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення (у тому числі у зв?язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за податковою адресою та/або адресою об?єктів оподаткування посадовими (службовими) особами територіального органу ДПС, невідкладно складається у двох примірниках у довільній формі та підписується акт про неможливість проведення перевірки, що засвідчує цей факт.
Зазначений акт не пізніше наступного робочого дня після його складання реєструється у електронному Спеціальному журналі реєстрації актів.
При цьому підрозділ територіального органу ДПС, який здійснює (очолює) перевірку та встановив неможливість проведення перевірки у зв?язку з відсутністю платника податків (посадових осіб платника податків або його законних (уповноважених) представників) за місцезнаходженням, протягом 2 робочих днів з дня, наступного за днем складання цього акта, доповідною запискою повідомляє про це керівника (його заступника) відповідного органу ДПС та готує запит на встановлення місцезнаходження платника податків.
Стаття 42 ПК України визначає порядок листування платників податків та контролюючих органів.
Так, згідно з пунктами 42.1., 42.2 статті 42 ПК України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу і відображатися в електронному кабінеті. Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Відповідно до пункту 42.5. статті 42 ПК України у разі якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику).
У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв?язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
На вимогу платника податків, який отримав документ в електронній формі, контролюючий орган надає такому платнику податків відповідний документ у паперовій формі протягом трьох робочих днів з дня надходження відповідної вимоги, (у паперовій або електронній формі) платника податків.
Отже, остаточному висновку про відсутність платника податків за місцезнаходженням передує надіслання примірника акта про неможливість проведення перевірки разом з копіями матеріалів платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 ПК України та направлення контролюючим органом запиту на встановлення місцезнаходження платника податків із повідомлення керівника цього органу про відсутність платника податків за його місцезнаходженням.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ «АДАН БІЗНЕС» здійснює господарську діяльність за місцем реєстрації (м. Київ, вул. Є. Мірошниченка, буд. 6/11).
Відповідно до ст. 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» зазначено, що інформація щодо місцезнаходження юридичної особи вноситься до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) на підставі відомостей, які надаються юридичними особами державному реєстратору.
Контролюючі органи використовують інформацію щодо місцезнаходження юридичної особи з ЄДР.
На підтвердження того, що ТОВ «АДАН БІЗНЕС» знаходиться за своєю юридичною адресою, яка для підприємства фактично також є й фактичною адресою є:
1. Договір оренди нерухомого майна №33 від 05 серпня 2020 року;
2. Реєстрація офісу в органах податкової (подання форми 20-ОПП);
3. Вивіска «Адан Бізнес» при вході у будівлю;
4. Акт проведення фактичної (виїзної) перевірки ГУ ДПС у м. Києві про проведення перевірки за юридичною адресою;
5. Отримання поштової кореспонденції в тому числі від ГУ ДПС у м. Києві;
6. Виписка з ЄДРПОУ;
Також слід звернути увагу, що відносно ТОВ «АДАН БІЗНЕС» було здійснено планову документальну виїзну перевірку, з 25.01.2022 по 14.02.2022, яка фактично була завершена через військові дії у липні 2022 року, оскільки акт про результати проведення перевірки було вручено у приміщенні (офісі) ТОВ «АДАН БІЗНЕС» за адресою, яка також зазначена в ліцензії - м. Київ, вул. Євгенії Мірошниченко, буд. 6/11.
Так, відповідно до Акту від 21.02.2022 №10850/ж5/26-15-07-01-02/40172507 про результати документальної виїзної перевірки ТОВ «АДАН БІЗНЕС» встановлено, що фактично ТОВ «АДАН БІЗНЕС» знаходиться за адресою: 03057, м. Київ, Шевченківський район, вул. Євгенія Мірошниченка, буд. 6/11.
З вищевикладеного вбачається, що фактично у податкової у наявності була та є інформація про те, що ТОВ «АДАН БІЗНЕС» дійсно знаходиться за вказаною адресою.
Таким чином, ГУ ДПС у місті Києві достеменно було відомо про фактичне місцезнаходження ТОВ «АДАН БІЗНЕС», яке вже було встановлено під час проведення виїзної перевірки.
Суд не приймає до уваги наданий відповідачем акт №18/ж6/99-00-09-03-01/40172507 від 09.09.2022 про неможливість проведення фактичної перевірки, у зв`язку із відсутністю за податковою адресою ТВО «АДАН БІЗНЕС»: м. Київ, вул. Євгенії Мірошниченко, буд. 6/11, та/або його уповноважених представників, оскільки вказаний акт жодним чином не спростовує наведені та досліджені у справі обставини та не спростовує надані позивачем докази.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що розпорядження Головного управління ДПС у місті Києві №268-рл від 12 вересня 2022 року про анулювання ТОВ «АДАН БІЗНЕС» ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі за реєстраційним номером 990614201900526 із датою реєстрації з 01 липня 2019 року зі строком дії на 5 років, тобто до 01 липня 2024 року, є протиправним та підлягає скасуванню.
Порядок ведення Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 545 (далі - Порядок №545).
Абзацом 2 пункту 1 вказаного Порядку № 545 визначено, що Єдиним реєстром ліцензіатів та місць обігу пального є електронна база даних, яка містить інформацію про суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним та місця виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним у розрізі суб`єктів господарювання, які провадять діяльність на таких місцях на підставі виданих ліцензій.
Згідно із пунктами 2-3 Порядку № 545 Єдиний реєстр ліцензіатів та місць обігу пального формується та ведеться ДФС та її територіальними органами в електронній формі на підставі відомостей, зазначених у документах, які подаються суб`єктами господарювання для отримання ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним відповідно до ст. 3 і 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».
До Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального вносяться такі відомості: для юридичних осіб - найменування та код згідно з ЄДРПОУ; для осіб, уповноважених на ведення обліку діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи та таких, які є відповідальними за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договорів, - найменування та код згідно з ЄДРПОУ уповноваженої особи і податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору згідно з п. 63.6 ст. 63 і п. 64.6 ст. 64 ПК України; для фізичних осіб-підприємців - прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта); адреса місця виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним (область, район, населений пункт, код згідно з Класифікатором об`єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ), вулиця, номер будинку/офісу); дата видачі/зупинення/анулювання та строк дії ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової, роздрібної торгівлі пальним.
Пунктами 6 - 7 Порядку № 45 встановлено, що підставою для виключення суб`єкта господарювання з Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального є рішення про анулювання ліцензії, прийняте ДФС та її територіальними органами відповідно до статей 3 і 15 Закону № 481.
Інформація про суб`єкта господарювання вноситься до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального не пізніше робочого дня, наступного за днем видачі/зупинення/анулювання ліцензії або внесення змін до ліцензії.
При обранні способу відновлення порушеного права позивача суд виходить з принципу верховенства права щодо гарантування цього права статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, як складової частини змісту і спрямованості діяльності держави, а також з принципу ефективності такого захисту, що обумовлює безпосереднє поновлення судовим рішенням прав особи, що звернулась за судовим захистом без необхідності додаткових її звернень та виконання будь-яких інших умов для цього.
Отже, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання відповідача видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі за реєстраційним номером 990614201900526 із датою реєстрації з 01 липня 2019 року зі строком дії на 5 років, тобто до 01 липня 2024 року та поновити (внести відомості) до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі за реєстраційним номером 990614201900526 із датою реєстрації з 01 липня 2019 року зі строком дії на 5 років, тобто до 01 липня 2024 року.
Згідно з ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є законними та обґрунтованими, відповідач правомірності оскаржуваного рішення не довів, а тому позов слід задовольнити.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
ТОВ «АДАН БІЗНЕС» під час розгляду справи було сплачено судовий збір у розмірі 744,30 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 1191 від 21.09.2022 (т.1 а.с.12 на звороті).
Враховуючи задоволення позовних вимог, на користь позивача підлягає стягненню судовий збір у розмірі 744,30 грн за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у м. Києві, протиправне рішення якого призвело до виникнення спірних правовідносин.
Керуючись статтями 243-246, 250, 255 КАС України, суд
в и р і ш и в:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати розпорядження Головного управління ДПС у місті Києві №268-рл від 12 вересня 2022 року про анулювання ТОВ «АДАН БІЗНЕС» ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі за реєстраційним номером 990614201900526 із датою реєстрації з 01 липня 2019 року зі строком дії на 5 років, тобто до 01 липня 2024 року.
3. Зобов`язати Головне управління ДПС у місті Києві видалити з Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним інформацію (відомості) про анулювання ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі за реєстраційним номером 990614201900526 із датою реєстрації з 01 липня 2019 року зі строком дії на 5 років, тобто до 01 липня 2024 року та поновити (внести відомості) до Єдиного державного реєстру суб`єктів господарювання, які отримали ліцензії на право виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним про ліцензії на право оптової торгівлі пальним, за відсутності місць оптової торгівлі за реєстраційним номером 990614201900526 із датою реєстрації з 01 липня 2019 року зі строком дії на 5 років, тобто до 01 липня 2024 року.
4. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АДАН БІЗНЕС» (місцезнаходження: 03057, м.Київ, вул. Мірошниченко Євгенії, 6/11, ідентифікаційний код 40172507) судовий збір у розмірі 744,30 грн (сімсот сорок чотири грн 30 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в місті Києві (місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, ідентифікаційний код 44116011).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2025 |
Оприлюднено | 30.05.2025 |
Номер документу | 127692037 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні