Постанова
від 29.05.2025 по справі 279/3160/25
КОРОСТЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Резюме судової справи

Для доступу до отримання резюме судової справи необхідно зареєструватися або увійти в систему.

Реєстрація

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Справа № 279/3160/25

Провадження № 3/279/1022/25

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2025 року м.Коростень

Суддя Коростенського міськрайонного суду Житомирської області Івашкевич О.Г.по справі про адміністративні правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.172-6 КУпАП.

В СТ АН ОВ ИВ :

22.05.2025 до Коростенського міськрайонного суду Житомирської області надійшла справа про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.172-6 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, № 262 від 15.05.2025 року ОСОБА_1 , будучи у період з 19.12.2023 по 10.05.2024 членом позаштатної постійнодіючої військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_1 та відповідно до підпункту «ґ» пункту 2 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» (надалі - Закону) суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, несвоєчасно без поважних причин подав декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2024 рік з порушенням вимог частини 2 статті 45 Закону, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст.172-6 КУпАП.

До адміністративного протоколу на підтвердження вказаних в ньому обставин долучені наступні докази:

- копія декларації ОСОБА_1 від 15.04.2025 за 2024 рік ;

- запит до КНП «Коростенська ЦРЛ» від 07.04.2025 року за підписом т.в.о. заступника начальника Управління стратегічних розслідувань в Житомирській області Орищенка Л.В. про надання інформації від 07.04.2025 № 41542-2025;

- лист-відповідь КНП «Коростенська ЦРЛ» на запит з додатками №341 від 10.04.2025;

- пояснення ОСОБА_1 від 22.04.2025;

- лист т.в.о. заступника начальника Управління стратегічних розслідувань в Житомирській області Орищенка Л.В. на ім`я в.о. керівника Житомирської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону від 25.04.2025 про погодження проекту протоколу;

- лист Житомирської спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону погодження проекту протоколу від 02.05.2025 №62-2229,

- запит до КНП «Коростенська ЦРЛ» від 02.05.2025 року за підписом т.в.о. заступника начальника Управління стратегічних розслідувань в Житомирській області Орищенка Л.В про надання інформації;

- лист-відповідь № 407 від 05.05.2025 КНП «Коростенська ЦРЛ» на запит,

- рапорт старшого оперуповноваженого І.Кулікової, зареєстрований в УСР в Житомирській області 15.05.2025 за №347.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями розгляд протоколу переданий судді Івашкевич О.Г.

Дослідивши у порядку підготовки до розгляду справи документи, долучені до протоколу № 262 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, суд дійшов висновку про необхідність повернення матеріалів справи для дооформлення, виходячи з такого.

У силу ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом, який визначає правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень, зокрема фінансового контролю є Закон України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 №1700-VII (Закон).

Відповідно до ст.51-1 Закону контроль та перевірка декларацій щодо своєчасності подання суб`єктами декларування декларацій здійснюється Національним агентством з питань запобігання корупції. Порядок проведення передбачених цієї статтею видів контролю, а також повної перевірки декларації визначається Національним агентством.

Встановлення своєчасності подання декларацій урегульовано ст.51-2 Закону. Зокрема, частиною 2 ст.51-2 визначено, що якщо за результатами контролю встановлено, що суб`єкт декларування не подав декларацію, Національне агентство письмово повідомляє такого суб`єкта про факт неподання декларації, і суб`єкт декларування повинен протягом десяти днів з дня отримання такого повідомлення подати декларацію в порядку, визначеномучастиною першоюстатті 45цього Закону. Одночасно Національнеагентство письмово повідомляє про факт неподання декларації спеціально уповноваженимсуб`єктам у сфері протидії корупції, а також керівнику державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, їх апарату, юридичної особи публічного права про факт неподання декларації відповідним суб`єктом декларування. Спеціально уповноважені суб`єкти у сфері протидіїкорупції визначені у ч.1 ст.1 цього Закону, якими є органи прокуратури, Національної поліції, Національне антикорупційнебюро України, Національне агентство з питань запобігання корупції.

Процедура перевірки державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, а також юридичними особами публічного права (органами, в яких працює (працював або входить чи входив до складу утвореної в органі конкурсної комісії, до складу Громадської ради доброчесності) суб`єкт декларування факту подання суб`єктами декларування, які в них працюють (працювали або входять чи входили до складу утвореної в органі конкурсної комісії, до складу Громадської ради доброчесності), декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, згідно ізЗаконом України«Про запобіганнякорупції»,та повідомленнявідповідним органомНаціонального агентстваз питаньзапобігання корупціїпро випадкинеподання чинесвоєчасного поданнятаких деклараційвизначена Порядком перевірки факту подання суб`єктами декларування декларацій відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» та повідомлення Національного агентства з питань запобігання корупції про випадки неподання чи несвоєчасного подання таких декларацій, затвердженого наказомНАЗК 20.08.2021№539/21,та зареєстрованоговМіністерстві юстиціїУкраїни06жовтня2021р.за№1303/36925 (далі-Порядок № 539/21).

Так, п.3 цього Порядку № 539/21 встановлено, що перевірка факту подання декларацій та повідомлення Національного агентства про випадки неподання чи несвоєчасного подання декларацій покладаються на уповноважений підрозділ (уповноважену особу) з питань запобігання та виявлення корупції відповідного органу, а у разі, якщоЗакономне передбачено утворення (визначення) такого підрозділу (особи) - інший структурний підрозділ відповідного органу, визначений керівником (далі - відповідальний підрозділ (особа).

Пунктом 6 Порядку № 539/21 визначено, що у випадку встановлення факту неподання чи несвоєчасного подання декларацій суб`єктами декларування згідно з вимогамиЗаконувідповідальний підрозділ (особа) відповідного органу повідомляє про це Національне агентство упродовж 3 робочих днів з дня виявлення такого факту; повідомлення Національного агентства про факт неподання чи несвоєчасного подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (додаток 1), надсилається засобами поштового зв`язку (рекомендованим листом з повідомленням про вручення).

Згідно з пунктом 8 Порядку № 539/21 у разі встановлення факту неподання декларації суб`єктом декларування Національне агентство письмово повідомляє про це керівника відповідного органу та спеціально уповноважених суб`єктів у сфері протидії корупції.

Отже, вказаними вище нормативно-правовими актами визначений чіткий алгоритм дій та повноваження відповідальних суб`єктів на виявлення, перевірку та повідомлення спеціально уповноважених органів у сфері протидії корупції, якими є, зокрема Національна поліція, про випадки неподання або несвоєчасного подання декларацій. При цьому, вказаними приписами не передбачено повноважень органів Національної поліції України, їх службових чи посадових осіб на самостійне виявлення фактів неподання (несвоєчасного) подання декларацій суб`єктами декларування.

Національна поліція в особі уповноважених на те посадових осіб як спеціально уповноважені суб`єкти усферіпротидіїкорупції можуть проводити відповідну перевірку на предмет наявності підстав для притягнення до адміністративної відповідальності лише після отримання від НАЗК повідомлення про виявлені факти порушення закону, за результатами якої мають право відповідно до п.1 ч.1 ст.255 КУпАП складати протокол про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією.

Однак, матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 не містять відомостей та доказів щодо обставин, часу та способу виявлення правопорушення, а також повноважень особи, якою проводилась перевірка та складався протокол, порядку та способу отримання повідомлень від НАЗК, що унеможливлює всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин справи та ухвалення законного та обґрунтованого судового рішення.

У долучених до протоколу письмових доказах відсутні дані щодо уповноваження Управління стратегічних розслідувань в Житомирській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України як спеціально уповноваженого органу на проведення перевірки та прийняття рішення по виявленому НАЗК факту неподання чи несвоєчасного подання. відповідної декларації, а також уповноваження конкретної особи, а саме оперуповноваженого Інни Кулікової, на проведення перевірки та прийняття рішення за її результатами.

При цьому, долучені запиту до КНП «Коростенська ЦРЛ» щодо ОСОБА_1 датовані часом (07.04.2025, 02.05.2025), який передував реєстрації факту виявлення порушення у вищевказаному підрозділі 15.05.2025 року.

Викладене свідчитьпро те,щоматеріали справине містятьналежних відомостейщодо уповноваженняособи,якою складенопротокол тазібрано долученідо ньогоматеріали,на вчиненнятаких процесуальнихдій, щодо часу та способу виявлення правопорушення, порядку та способу отримання доказів, що перешкоджає вирішенню справи у відповідність до приписів ст.1,7 КУпАП.

Дослідивши матеріали справи та керуючись положеннями ст.278 КУпАП щодо підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення, відповідно до вимог якої суд має перевірити, чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення, з метою своєчасного, всебічного, повного і об`єктивного з`ясування обставин справи, вирішення її у точній відповідності з законом, дотримання прав учасників провадження, суд приходить до висновку про необхідність повернення протоколу та долучених до нього матеріалів для належного оформлення та виконання вимог ст.256 КУпАП.

На підставі викладеного, керуючись ст.278 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

УХВАЛИВ :

Матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 з протоколом № 262 від 15.05.2025 року за ч.1ст.172-6 КУпАП повернути до Управління стратегічних розслідувань в Житомирській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України для належного оформлення.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя: Оксана ІВАШКЕВИЧ

СудКоростенський міськрайонний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення29.05.2025
Оприлюднено30.05.2025
Номер документу127704206
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —279/3160/25

Постанова від 29.05.2025

Адмінправопорушення

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Івашкевич О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні