Герб України

Постанова від 29.05.2025 по справі 362/3201/25

Васильківський міськрайонний суд київської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 362/3201/25

Провадження № 1-кп/362/544/25

Ухвала

і м е н е м У к р а ї н и

29 травня 2025 року м. Васильків

Васильківський міськрайонний суд Київської області в складі

головуючої-судді ОСОБА_1 ,

за участі:

секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

особи, щодо якої вирішується клопотання ОСОБА_4 ,

захисника ОСОБА_5 ,

розглянувши упідготовчому судовомузасіданні взалі судув містіВасилькові Київськоїобласті клопотання прокурора Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 про звільнення від кримінальної відповідальності на підставі ч. 4 ст. 212 КК України у зв`язку з відшкодуванням завданих державі збитків у кримінальному провадженні відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 72025111400000007, від 10.03.2025, підозрюваного

ОСОБА_4 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 у с. Червоне Поле Миколаївської області, українець, громадянин України, одружений, має на утриманні малолітню дитину, освіта вища, директор ТОВ «Укрвторенергоресурс», зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 житель АДРЕСА_2 , раніше не судимий,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України,

в с т а н о в и в:

До суду надійшло вищезазначене клопотання прокурора про звільнення від кримінальної відповідальності ОСОБА_4 на підставі ст.. 44, ч. 4 ст. 212 КК України у зв`язку з відшкодуванням завданих державі збитків.

Заявлене клопотання обґрунтовує тим, що 14.10.2003 ТОВ «Укрвторенергоресурс» (код ЄДРПОУ 32700507) (далі ТОВ «Укрвторенергоресурс») зареєстровано рішенням Васильківської районної державної адміністрації за № 349 за юридичною адресою: Київська область, с. Погреби, Комплекс будівель та споруд № 1 та 20.10.2003 взято на податковий облік у Головному управлінні ДПС у Київській області, Васильківська ДПІ, код 1030.

На теперішній час ТОВ «Укрвторенергоресурс» з 01.01.2025 перебуває на податковому обліку у Головному управлінні ДПС у Київській області, Обухівська ДПІ, код 1037.

Основним видом діяльності за кодом КВЕД є 38.21 «Оброблення та видалення безпечних вiдходiв».

Відповідно до наказу № 22К від 24.05.2023 директором ТОВ «Укрвторенергоресурс» призначено ОСОБА_4 .

Відповідно до розділу 2 Посадової інструкції, що затверджена Протоколом загальних зборів учасників ТОВ «Укрвторенергоресурс» за № 23/05-1 від 23.05.2023, до завдань та обов`язків директора ТОВ «Укрвторенергоресурс» ОСОБА_4 , зокрема, входить:

пункт 2.1. Визначення та формулювання політики розвитку та управління виробничо-господарською і фінансово-економічною діяльністю Товариства, погодження її із загальними зборами учасників Товариства, спрямування діяльності Товариства на отримання максимального прибутку, забезпечення підвищення продуктивності праці, раціональне використання всіх ресурсів, запровадження ефективних методів організації управління. Удосконалення господарського механізму;

пункт 2.3. Управління бюджетом Товариства у межах своїх повноважень, контроль витрат й ефективне використання ресурсів;

пункт 2.4. Забезпечення планової рентабельності і фінансової стійкості господарської діяльності Товариства, управління розподілом матеріальних, людських та фінансових ресурсів за напрямами діяльності, забезпечення безперебійного процесу виробництва та реалізації продукції/товарів/послуг відповідно до планових показників, коригування витрат на розширення й оновлення виробництва;

пункт 2.6. Забезпечення виконання Товариством зобов`язань перед державним та місцевим бюджетами, державними позабюджетними соціальними фондами, постачальниками, замовниками та кредиторами. А також виконання господарських і трудових договорів (контрактів) та бізнес-планів;

пункт 2.13. Організація ведення бухгалтерського обліку, фінансування всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом установленого строку;

пункт 2.14. Організація ведення діловодства та архіву товариства, забезпечення ведення належного обліку та складання передбаченої законодавством звітності, організація проведення внутрішнього аудиту в Товаристві;

пункт 2.16. Забезпечення додержання законності, активне використання правових засобів удосконалення управління та функціонування в ринкових умовах, зміцнення договірної та фінансової дисципліни.

Відповідно до розділу 4 цієї ж інструкції ОСОБА_4 несе відповідальність за:

пункт 4.1. Невиконання або неналежне виконання посадових завдань та обов`язків, передбачених посадовою інструкцією, правопорушення, скоєні під час діяльності, відповідно до законодавства;

пункт 4.3. Недотримання встановлених планових показників господарсько-фінансової діяльності, договірних зобов`язань перед органами влади, орендарями, діловими партнерами;

пункт 4.5. Наслідки ухвалених рішень. Що виходять за межі повноважень директора, установлених законодавством, Статутом Товариства. Іншими нормативно-правовими актами;

пункт 4.9. Несумлінне використання майна і коштів Товариства у власних інтересах або інтересах, протилежних інтересам засновників Товариства, у межах, визначених цивільним, кримінальним, адміністративним законодавством.

Згідно з ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно- господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, ОСОБА_4 будучи директором ТОВ «Укрвторенергоресурс» наділеним спеціальними повноваженнями і відповідальним за збір та ведення обліку податків, виконував його організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, тобто являвся посадовою особою зазначеного підприємства і ніс відповідальність за дотримання вимог наступних нормативних актів, зміст яких йому був достовірно відомий та вчинив кримінальне правопорушення за наступних обставин.

Зокрема, згідно ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Статтею 16 Податкового Кодексу України передбачено обов`язок вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи підприємця.

Відповідно до ст. 8 п. 6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та відповідно до Розділу 2 Посадової інструкції, що затверджена Протоколом загальних зборів учасників ТОВ «Укрвторенергоресурс» за № 23/05-1 від 23.05.2023, ОСОБА_4 був зобов`язаний забезпечити ведення обліку руху фінансових коштів і складання звітності про результати фінансової діяльності відповідно до стандартів фінансового обліку та звітності, достовірності фінансової інформації; контроль та правильність складання і оформлення звітної документації.

Згідно ст. 9 цього ж Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це не можливо безпосередньо після її закінчення, а також повинні мати обов`язкові реквізити: посаду особи, відповідальної за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Відповідно до п. 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України №2455-VI від 02.12.2010 платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Підпунктом 16.1.2 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов`язаний вести у встановленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів.

Згідно з п. п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п. п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори у строки та у розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до стаття 41 Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 № 2320-ІХ (ЗУ «Про управління відходами») пунктом 1 передбачено, що суб`єкти господарювання, які мають намір здійснювати або здійснюють діяльність у сфері оброблення відходів, зобов`язані створити обліковий запис в інформаційній системі управління відходами та внести до системи визначені законодавством необхідні відомості, а також п.2, що суб`єкти господарювання для здійснення операцій з оброблення відходів зобов`язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності.

Також ст. 42 ЗУ «Про управління відходами», що дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, а саме видача, відмова у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів здійснюються відповідно до законів України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та "Про адміністративні послуги" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Порядок видачі, відмови у видачі, припинення дії дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів затверджується Кабінетом Міністрів України.

Податковим кодексом України передбачено віднесення до платників екологічного податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах (далі Екологічний податок) суб`єктів господарювання, які здійснюють «розміщення відходів» в розумінні п. п. 14.1.223 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, як постійного (остаточного) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях або об`єктах, на використання яких отримано дозволи уповноважених органів.

Відповідно до п. п. 240.1.3 п. 240.1 ст. 240 ПКУ підставою для визначення суб`єкта господарювання платником Екологічного податку є здійснення таким суб`єктом розміщення відходів власного виробництва або відходів, отриманих в рамках виконання договорів про розміщення відходів.

Об`єктом та базою оподаткування Екологічним податком є, зокрема, обсяги та види (класи) розміщених відходів, крім обсягів та видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об`єктах) суб`єктів господарювання (п. п. 242.1.3 п. 242.1 ст. 242 ПКУ).

Відповідно до п. п. 242.1.3 п. 242.1 ст. 242 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI об`єктом та базою оподаткування екологічним податком є обсяги та види (класи) розміщених відходів, крім обсягів та видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об`єктах) суб`єктів господарювання.

Розміщення відходів постійне (остаточне) перебування або захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об`єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозволи уповноважених органів (п. п. 14.1.223 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Згідно з п. 249.1 ст. 249 ПКУ суми податку обчислюються за податковий (звітний) квартал платниками податку.

Відповідно до п. 3 частини другої ст. 17 Закону України від 20 червня 2022 року № 2320-IX «Про управління відходами» (далі Закон № 2320) суб`єкти господарювання у сфері управління відходами зобов`язані вести облік відходів, що утворилися у результаті їхньої діяльності чи були отримані від інших суб`єктів господарювання, облік операцій з управління відходами та подавати звітність відповідно до закону.

Суб`єкт господарювання у сфері управління відходами юридична особа або фізична особа підприємець, що здійснює збирання, купівлю, зберігання, перевезення, відновлення та/або видалення відходів відповідно до законодавства (п. 36 частини першої ст. 1 Закону № 2320).

Так, упродовж періоду з червня 2023 року по грудень 2024 року ОСОБА_4 , користуючись наданими йому повноваженнями та виконуючи свої службові обов`язки, забезпечив документальне оформлення фінансово-господарських операцій, щодо прийняття та розміщення твердих побутових відходів на сміттєзвалищі, що є власністю ТОВ «Укрвторенергоресурс» у кількості 80 417, 33 тон.

У червні 2023 року (точна дата досудовим розслідування не встановлена), у ОСОБА_4 виник злочинний умисел на ухилення від сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчинене службовою особою підприємства незалежно від форми власності, що в подальшому призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у значних розмірах.

Реалізуючи свійзлочинний умисел, ОСОБА_4 ,упродовж червня2023року (точнадата досудовимрозслідування невстановлена),використовуючи реквізитиТОВ «Укрвторенергоресурс»здійснював прийманнятвердих побутовихвідходів насміттєзвалищі, що є власністю ТОВ «Укрвторенергоресурс» без належного декларування та відображення фінансово-господарських операцій у податкових деклараціях з екологічного податку.

Таким чином, ОСОБА_4 ,користуючись наданимийому повноваженнямищодо пошукута перевірки підприємств контрагентів, а також взаємодії з ними, з метою розробки та складання проектів договорів про поставку, прийом та розміщення твердих побутових відходів, діючи з корисливих мотивів, перебуваючи у офісному приміщенні ТОВ «Укрвторенергоресурс», що за адресою: Київська область, с. Погреби, Комплекс будівель та споруд № 1, розробив проекти договорів з реквізитами юридичної особи ТОВ «Укрвторенергоресурс».

Продовжуючи свої злочинні дії, задля документального оформлення фінансово-господарських операцій у вигляді приймання та розміщення твердих побутових відходів, ОСОБА_4 (точне місце і час досудовим розслідування не встановлено) підписав фінансово-господарські документи, серед яких договори,видаткові накладні,рахунки фактури,акти приймання-передачітовару,товарно-транспортнінакладні від імені ТОВ «Укрвторенергоресурс» із підприємствами постачальниками твердих побутових відходів.

Однак, ОСОБА_4 достеменно розуміючи, що декларування та сплата екологічного податку проводитись в межах чинного законодавства їм не буде, розпочав прийняття від платників податків Київської області та розміщення твердих побутових відходів на території комплексу по переробці та утилізації твердих побутових відходів, який знаходиться за адресою: Київська область, с. Погреби, Комплекс будівель та споруд № 1, загальною площею 13, 998 га.

Також, ОСОБА_4 , будучи обізнаним з нормами п. 246.4, п. 246.5 ст. 246 Податкового кодексу України, та усвідомлюючи, що розташування сміттєзвалища, яке використовує ТОВ «Укрвторенергоресурс» для здійснення своєї господарської діяльності знаходиться на відстані менше як 3 км, від меж населеного пункту, при цьому не забезпечуючи повного виключення забруднення атмосферного повітря, повинно при декларуванні екологічного податку застосовувати збільшені коефіцієнти, однак умисно уникав дотримання вказаних норм у період червня 2023 - грудня 2024 років, при цьому подаючи до контролюючого органу податкові декларації з нульовими показниками.

Таким чином, директор ТОВ «Укрвторенергоресурс» ОСОБА_4 , розуміючи, що відображені фінансово-господарські операції по взаємовідносинам з ПП «Обухівміськвторресурси»(кодЄДРПОУ 32152706),ТОВ «ТПКЕкосвіт» (кодЄДРПОУ 43648324),та іншимисуб`єктами господарськоїдіяльності,що єплатниками податківКиївської області, не будуть належним чином відображені та враховані при декларуванні та подачі податкової звітності з екологічного податку, діючи зкорисливих мотивів,користуючись наданимийому повноваженнями, у період з червня 2023 (точнадата досудовимрозслідування невстановлена) здійснив свій злочинний план, який полягав у прийнятті на територію комплексу по переробці та утилізації твердих побутових відходів, твердих побутових відходів без належного відображення в податкових деклараціях під час подачі звітності з екологічного податку, задля умисного ухилення від сплати податків, серед яких екологічний податок.

За результатамизлочинних дій ОСОБА_4 ,суб`єктами господарськоїдіяльності Київськоїобласті уперіод зчервня 2023року погрудень 2024року навиконання договірнихвідносин булипоставлені твердіпобутові відходина сміттєзвалище,власником якогоє ТОВ«Укрвторенергоресурс»,у кількості80417,33тон, без належного декларування та подачі податкової звітності з екологічного податку службовими особами товариства.

ОСОБА_4 , діючи умисно, протиправно, переслідуючи корисливі мотиви, ввів в оману працівників податкових органів, у період з червня 2023 року по грудень 2024 року забезпечив подання завідомо недостовірних документів, а саме податкових декларацій з екологічного податку, в результаті чого ТОВ «Укрвторенергоресурс» завдано збитків державному бюджету, у вигляді не сплати екологічного податку у значному розмірі.

Отже, ОСОБА_4 , виконуючи повноваження директора ТОВ «Укрвторенергоресурс», у період з червня 2023 року по грудень 2024 року (точний час досудовим розслідуванням не встановлено) уклав ряд господарських договорів із суб`єктами господарської діяльності Київської області на приймання та розміщення твердих побутових відходів, які в подальшому розмістив на сміттєзвалищі, власником якого є ТОВ «Укрвторенергоресурс» за адресою: Київська область, с. Погреби, Комплекс будівель та споруд № 1, за результатами чого за весь указаний період відбувалось забруднення атмосферногоповітря.Однак, умисно не відобразив дані господарські операції при подачі податкових декларацій з екологічного податку за період з ІІ кварталу 2023 року по ІV квартал 2024 року, зазначивши в них нульові показники та показники з пониженим коефіцієнтом.

В результаті чого, своїми умисними діями директор ТОВ «Укрвторенергоресурс» ОСОБА_4 , порушив п. 246.2, п.246.4, п.246.5 ст.246 Податкового кодексу України, що призвело до заниження ставок та коефіцієнтів до ставок екологічного податку, в результаті чого занижено податкові зобов`язання з екологічного податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах за період з червня 2023 року по грудень 2024 року на загальну суму 4 544 285,38 грн., що є значним розміром.

У підготовчому судовому засіданні прокурор підтримав заявлене ним клопотання та просив його задовольнити.

ОСОБА_4 у підготовчому судовому засіданні підтримав заявлене клопотання прокурора про закриття кримінального провадження на підставі ст. 44, ч. 4 ст. 212 КК України та просили його задовольнити. Підтвердив, що обізнаний, що закриття кримінального провадження у зв`язку із звільненням від кримінальної відповідальності на підставі ч. 4 ст. 212 КК України не є реабілітуючою підставою.

Захисник також просив клопотання задовольнити.

Заслухавши в судовому засіданні думку учасників кримінального провадження, дослідивши матеріали клопотання, суд приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до статті 44КК України особа, яка вчинила кримінальне правопорушення, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених КК України.

Так, п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України передбачено, що кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.

Ч. 1 ст.285КПК України встановлено, що особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Згідно з ч. 3 ст. 288КПК України суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.

Відповідно до положень ч. 4 ст.212КК України особа, яка вчинила діяння, передбачені частинами першою, другою цієї статті, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо до притягнення її до кримінальної відповідальності сплачено податки, збори (обов`язкові платежі), а також відшкодовано шкоду, завдану державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня).

За змістом диспозиції ч. 4 ст. 212 КК України за наявності матеріально-правових умов звільнення особи від кримінальної відповідальності на підставі цієї норми є обов`язковим.

З долученихпрокурором копіїплатіжного документу,а самеплатіжної інструкції№ 154від 29.04.2025,видно,що ОСОБА_4 сплачено екологічний податок за період 2023-2024 років на загальну суму 4544285,38 грн., а саме: 2023 рік 952682,37 грн., 2024 рік 3591 603,01 грн. Наведене також підтверджується даними податкових декларацій за 2023 і 2024 роки.

Отже, ОСОБА_4 у повному обсязі відшкодував завдану державі шкоду до моменту його притягнення до кримінальної відповідальності.

З огляду на викладене та за наявності згоди підозрюваної на закриття кримінального провадження з нереабілітуючих підстав, суд приходить до висновку про необхідність звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України, на підставі. 4 ст. 212 КК України у зв`язку зі сплатою податку на додану вартість та відшкодуванням завданої державі шкоди.

Процесуальні витрати та речові докази у даному кримінальному провадженні відсутні.

Керуючись ст. ст. 44, 212 КК України, ст. ст. 126, 284 286, 288, 314, 369 372 КПК України, суд

у х в а л и в:

Клопотання задовольнити.

ОСОБА_4 ,підозрюваного увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.1ст.212КК України,звільнити від кримінальної відповідальності на підставі ч. 4 ст. 212 КК України, у зв`язку з відшкодуванням завданих державі збитків.

Кримінальне провадження № 72025111400000007 , від 10.03.2025 щодо ОСОБА_4 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 212 КК України, закрити на підставі п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Ухвала суду може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Васильківський міськрайонний суд протягом семи днів з дня її оголошення.

Суддя ОСОБА_1

СудВасильківський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення29.05.2025
Оприлюднено02.06.2025
Номер документу127726626
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини у сфері господарської діяльності Ухилення від сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів

Судовий реєстр по справі —362/3201/25

Постанова від 29.05.2025

Кримінальне

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Дорошенко В. М.

Ухвала від 07.05.2025

Кримінальне

Васильківський міськрайонний суд Київської області

Дорошенко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні