Герб України

Рішення від 19.05.2025 по справі 558/654/24

Демидівський районний суд рівненської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 558/654/24

номер провадження 2/558/51/25

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 травня 2025 року сел. Демидівка

Дубенського району

Рівненської області

Демидівський районний суд Рівненської області

в складі:

суддя Олексюк А. О.,

секретар судового засідання Хом`як О. О.,

з участю:

представника позивача ОСОБА_1 - адвоката Музика-Дубравський В. А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Демидівської селищної ради Дубенського району, Рівненської області, Товариства з обмеженою відповідальність "ЛЕНД.КОМ", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предемету спору: Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області, про скасування записів про реєстрацію земельних ділянок,

УСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду із позовною заявою до Демидівської селищної ради Дубенського району, Рівненської області, Товариства з обмеженою відповідальність "ЛЕНД.КОМ", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору: Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області, про скасування записів про реєстрацію земельних ділянок, а саме позивач просить: скасувати записи про реєстрацію земельних ділянок шляхом закриття поземельних книг, які були відкриті при формуванні: земельної ділянки площею 3,0377 га з кадастровим номером - 5621485500:05:000:0442 та земельної ділянки площею 3,3678 га з кадастровим номером - 5621485500:05:000:0441, що розташовані на території Демидівської селищної ради (колишня Хрінницька сільська рада Демидівського району) Дубенського району Рівненської області та стягнути з відповідача ТзОВ "ЛЕНД.КОМ" понесені судові витрати по справі.

В обгрунтування позовних вимог позивач вказав, що відповідно до рішення Хрінницької сільської ради Демидівського району № 78 від 29 вересня 2001 року ОСОБА_2 набула у приватну власність земельну ділянку площею 2,70 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що розташована на території Хрінницької сільської ради Демидівського району Рівненської області. На підставі даного рішення ОСОБА_2 був виданий:державний акт на право приватної власності на землю серії РВ №004163, який зареєстрований в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за №1758 від 29.01.2002 року.

ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 померла.

Єдиним спадкоємцем майна ОСОБА_2 є позивач.

При зверненні до приватного нотаріуса щодо процедури оформлення спадщини, що відкрилася після смерті ОСОБА_2 , нотаріус зазначив, що для оформлення свідоцтва про право на спадщину на земельну ділянку загальною площею 2,70 га необхідно виготовити технічну документацію для визначення меж земельної ділянки і присвоєння кадастрового номера.

Зважаючи на дану обставину, позивач звернувся до проектної організації із замовленням на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

При розробці документації із землеустрою було виявлено, що земельна ділянка загальною площею 2,70 га розміщена (накладається) в межах земельних ділянок: площею 3,3678 га з кадастровим номером 5621485500:05:000:0441 та площею 3,0377 га з кадастровим номером 5621485500:05:000:0442.

З метою з`ясування власника(-ів)спірних ділянок були скеровані відповідні адвокатські запити.

Так, з інформації ДЗК про право власності та речові права на земельну ділянку від 08.10.2024 слідує, що суб`єктом права власності на земельну ділянку являється: держава України в особі Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області.

У відповіді ГУ Держгеокадстру у Рівненській області від 07.10.2024 №29-17-0.2-5393/2-24 було зазначено, що вказані земельні ділянки зареєстровані в ДЗК на підставі «Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель (несформованих земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності та земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, відомості про які відсутні у Державному земельному кадастрі) на території Боремельської, Княгиненської, Малівської, Хрінницької сільських рад (за межами населених пунктів) Демидівського району Рівненської області". Згідно наказів Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області від 13.01.2021 №17-10-ОТГ, від 10.02.2021 №17-52-ОТГ, та актів приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність Демидівській територіальній громаді в особі Демидівської селищної ради було передано у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 34,4722 га, в тому числі земельні ділянки площею 3,0377 га з кадастровим номером 5621485500:05:000:0442 та площею 3,3678 га з кадастровим номером 5621485500:05:000:0441.

Із інформації з ДРРП на нерухоме майно за параметрами запиту: кадастровий номер земельної ділянки, відомостей про державну реєстрацію речового права чи права власності на нерухоме майно виявлено не було.

З огляду на вище вказане, позивач вважає, що формування земельних ділянок площею 3,3678 га з кадастровим номером 5621485500:05:000:0441 та площею 3,0377 га з кадастровим номером 5621485500:05:000:0442 і внесення відповідних відомостей до ДЗК проведено з порушенням Порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого постановою КМУ від 05.06.2019 № 476 та порушує його право на вільне володіння, користування та розпорядження належним йому майном.

Таким чином єдиним способом відновлення порушеного права є подання до суду даної позовної заяви.

Позивач ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився. Представник позивача адвокат Музика-Дубравський Василь Анатолійович під час розгляду справи в суді позовні вимоги підтримав, з підстав, викладених у позовній заяві. Просить позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача Демидівської селищної ради Дубенського району Рівненської області в судове засідання не з`явився. Селищний голова Радченко С. І. звернувся до суду з клопотанням про розгляд справи без участі представника. Не заперечує проти задоволення позовних вимог. Разом з тим, представник відповідача Демидівської селищної ради - Радченко С. І. зазначив, що згідно наказу Головного управління Держгеокадастру № 17-52-ОТГ від 10.02.2021 року селищній раді була передана проінвентаризована земельна ділянка загальною площею 3,0377 га (кадастровий номер 5621485500:05:000:0442) із земель запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) сільськогосподарського призначення в комунальну власність.

Друга проінвентаризована земельна ділянка загальною площею 3,3678 га (кадастровий номер 5621485500:05:000:0441) була передана селищній раді, згідно наказу Головного управління Держгеокадастру № 17-10-ОТГ від 13.01.2021 року із земель запасу (земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам) сільськогосподарського призначення в комунальну власність.

Розробником технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель виступило ТОВ "ЛЕНД.КОМ",

З вище викладених підстав, селищна рада не заперечує відносно скасування державної реєстрації двох земельних ділянок із закриттям поземельних книг в Державному земельному кадастрі. /а. с. 84/. Відзиву на позов відповідачем не подано.

Представник відповідача ТзОВ "ЛЕНД. КОМ" (далі Товариство) на розгляд справи не з`явився. Директор ТОВ "ЛЕНД.КОМ" Папіж С. звернувся до суду з клопотанням про розгляд справи за відсутності ТОВ "ЛЕНД.КОМ". Представником відповідача подано відзив на позов, який містить наступне. Так, Товариство вважає, що його неправомірно визначено відповідачем. Оскільки Товариство не має будь-яких відносин з позивачем. Також висновки позивача про неякісне виконання Товариством договору від 21.05.2020 № 126 (укладеного між ГУК ДГК у Рівненській області) (замовник) та Товариством (виконавець) та висновки про, нібито, неякісне проведення інвентаризації є передчасними та неправомірними. На даний час відсутні будь-які рішення суду щодо неякісного виконання цього договору Товариством. Більш того, Товариство виконувало договір на підставі вихідних даних, які були надані замовником (ГУ ДГК у Рівненській області). Виконавець не порушував порядку проведення інвентаризації земель, затвердженого Постановою КМУ від 05.06.2019 № 176. Перелік вихідних даних визначається п. 7 цієї Постанови. Ні копія державного акту РВ № 004163 (зареєстрований в книзі за № 1758 від 29.01.2002 на ім`я ОСОБА_2 ), ні будь-які інші документи, що надали б можливість товариству (як виконавцю договору з проведення інвентаризації) визначити знаходження на цьому місці земельної ділянки приватної власності, замовником надані не були. І те, що матеріали відсутні в державному фонді документації із землеустрою це не вина Товариства. Такі документи або їх копії могли знаходився лише у ГУ ДГК у Рівненській області.

А оскільки будь-якої інформації про наявність такої земельної ділянки, вихідні дані, надані за договором про проведення інвентаризації не містили, то Товариство взагалі не мало можливості врахувати дану обставину.

Тому Товариство вважає, що є неналежним відповідачем, та просить суд здійснити заміну неналежного відповідача.

Крім того, представник відповідача Товариства "ЛЕНД.КОМ" вважає, що спір виник внаслідок неправильних дій сторони позивача, а тому рахує, що судові витрати, які позивач просить стягнути виключно з Товариства, не можуть бути стягнуті з нього, а підлягають покладенню виключно на позивача.

Щодо висновку експерта № 101024/1_ЮШ судової земельно-технічної експертизи від 15.10.2024, Товариство вважає, що даний висновок є неповним та складеним без аналізу необхідних для цього документів, не доказує твердження позивача, а тому не може бути прийняти до уваги без його витребування.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору представник Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області в судове засідання не з`явився. Представник ОСОБА_3 звернувся до суду з заявою про розгляд справи без участі представника ГУДК у Рівненській області. У своїй заяві представник також вказав, що з приписів ч. 4 ст. 25 Закону України "Про державний земельний кадастр" і п. 57 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2012 № 1051, вбачається, що скасування державної реєстрації земельної ділянки здійснюється шляхом закриття поземельної книги. У такому випадку Державний земельний реєстратор проставляє на титульному аркуші поземельної книги в електронній (цифровій) формі електронну позначку про факт її закриття за власним кваліфікованим електронним підписом, а також проставляє на титульному аркуші Поземельної книги в паперовій формі позначку про факт її закриття за відповідною формою.

У формі позначки про факт закриття поземельної книги, наведеної у додатку 9 до Порядку ведення Державного земельного кадастру, передбачено зазначення, окрім іншого, даних про дату її проставлення.

Отже, дата проставлення Державним кадастровим реєстратором позначки про закриття поземельної книги є датою скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Тому, обраний позивачем спосіб захисту прав шляхом, зокрема, скасування запису в Державному земельному кадастрі та поземельній книзі про державну реєстрацію земельної ділянки, не узгоджується з вищевикладеними вимогами законодавства, оскільки скасування державної реєстрації земельної ділянки здійснюється шляхом закриття поземельної книги з одночасним проставленням державним кадастровим реєстратором на титульному аркуші Поземельної книги в електронній (цифровій) формі електронну позначки про факт її закриття за власним кваліфікованим електронним підписом, а також проставленням на титульному аркуші Поземельної книги в паперовій формі позначки про факт її закриття за формою згідно з додатком 9 із зазначенням, окрім іншого даних про дату її проставлення.

В той же час, обов`язок до вчинення таких дій виникає у відповідного органу державної реєстрації лише після набрання законної сили судовим рішенням про скасування державної реєстрації земельної ділянки (п. 3 ч. 10 ст 24 ЗУ "Про Державний земельний кадастр") в такому випадку Державний кадастровий реєстратор зобов`язаний виконати рішення суду щодо скасування державної реєстрації незалежно від того, чи був він залучений до участі в розгляді справи.

Представник ГУДК у Рівненській області просить врахувати дані пояснення та прийняти законне і обгрунтоване рішення.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові пояснення представників відповідача, третьої особи, дослідивши матеріали справи, суд дійшов до наступного висновку.

18грудня 2024 рокусудом прийнятодо розглядупозовну заяву ОСОБА_1 до Демидівської селищної ради Дубенського району, Рівненської області, до Товариства з обмеженою відповідальність "ЛЕНД.КОМ" , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предемету спору: Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області, про скасування записів про реєстрацію земельних ділянок. Відкрито провадження по справі та призначено справу в підготовче судове засідання.

04 лютого 2025 року ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті. Витребувано за клопотанням представників позивача та відповідача докази по справі.

22 квітня 2025 року за клопотанням представника позивача ухвалою суду витребовано докази по справі.

Суд вирішив справу в межах заявлених позивачами позовних вимог та на підставі доказів, наданих учасниками справи.

В ході розгляду справи сторони (їх представники) заяв та/чи клопотань, крім клопотань про витребування доказів, не подавали.

Судом не вирішувалося питання про забезпечення доказів, не вживалися заходи забезпечення позову, зупинення і поновлення провадження тощо.

Під час розгляду справи судом встановлені такі факти та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до свідоцтва про смерть серії НОМЕР_1 , гр. ОСОБА_2 померла ІНФОРМАЦІЯ_1 в с. Лисин, Дубенського району, Рівненської області /а. с. 9/.

Після її смерті відкрилась спадщина.

ОСОБА_2 за життя була власником земельної ділянки площею 2,70 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що розташована на території Хрінницької сільської ради Демидівського району Рівненської області, на підставі державного акту на право приватної власності на землю серії РВ №004163, який зареєстрований в Книзі записів державних актів на право приватної власності на землю за №1758 від 29.01.2002 року. /а. с.13/.

Відповідно до ст. 1216 ЦК України спадкуванням є перехід прав та обов`язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців).

До складу спадщини входять усі права та обов`язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті (ч.1 ст. 1218 ЦК України).

Згідно ч. 1 ст. 1296 ЦК України спадкоємець, який прийняв спадщину, може одержати свідоцтво про право на спадщину.

Частина 1 ст. 1297 ЦК України визначає, що спадкоємець, який прийняв спадщину, у складі якої є майно та/або майнові права, які обтяжені, та/або нерухоме майно та інше майно, щодо якого здійснюється державна реєстрація, зобов`язаний звернутися до нотаріуса або в сільських населених пунктах - до уповноваженої на це посадової особи відповідного органу місцевого самоврядування за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на таке майно.

За правилами встановленими в ч. 5 ст. 1268 ЦК України незалежно від часу прийняття спадщини вона належить спадкоємцеві з часу відкриття спадщини.

Згідно положень ч. 1 ст. 1225 ЦК України право власності на земельну ділянку переходить до спадкоємців на загальних підставах, із збереженням її цільового призначення.

Згідно довідки приватного нотаріуса Дубенського районного нотаріального округу Котюбіна І. Ф. № 02-14/42 від 10.12.2024, єдиним спадкоємцем за законом, який звернувся із заявою про прийняття спадщини після смерті своєї мами є її син ОСОБА_1 .

З метою оформлення спадщини, що відкрилась після смерті ОСОБА_2 , позивач звернувся до нотаріуса, який зазначив, що для оформлення свідоцтва про право на спадщину на земельну ділянку загальною площею 2,70 га необхідно виготовити технічну документацію для визначення меж земельної ділянки і присвоєння кадастрового номера. /а. с. 12/.

Таким чином, з метою формування земельної ділянки, яку позивач успадковує він звернувся до сертифікованого інженера-землевпорядника. Однак, під час здійснення підготовчих дій було виявлено накладку на спірну земельну ділянку.

Як випливає із наказів ГУ Держгеокадастру у Рівненській області від 13.01.2021 №17-10-ОТГ, від 10.02.2021 №17-52-ОТГ спірні земельні ділянки були передані у комунальну власність Демидівській територіальній громаді в особі Демидівської селищної ради.

З інформацій з ДРРП на нерухоме майно відомо, що станом на 14.10.2024 року, спірні земельні ділянки в даному реєстрі не зареєстровані.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі Закон1952-IV) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Під час розгляду справи в суді досліджено поземельні книги на земельну ділянку площею 3,0377 га, кадастровий номер 5621485500:05:000:0442 та земельну ділянку площею 3,3678 га, кадастровий номер 5621485500:05:000:0441, з яких вбачається, що дані земельні ділянки накладаються з земельною ділянкою 2,70 га.

Стаття 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» визначає, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.

Згідно з ч. 1 ст. 25 Закону України «Про Державний земельний кадастр» поземельна книга є документом Державного земельного кадастру, який містить такі відомості про земельну ділянку:а) кадастровий номер;б) площа;в) місцезнаходження (адміністративно-територіальна одиниця);г) склад угідь;ґ) цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель);д) нормативна грошова оцінка;е) відомості про обмеження у використанні земельної ділянки;є) відомості про межі частини земельної ділянки, на яку поширюється дія сервітуту, договору суборенди земельної ділянки;ж) кадастровий план земельної ділянки;з) дата державної реєстрації земельної ділянки;и) інформація про документацію із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також внесені зміни до цих відомостей;і) інформація про власників (користувачів) земельної ділянки відповідно до даних про зареєстровані речові права у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;ї) дані про бонітування ґрунтів; ї) відомості про заходи щодо охорони земель і ґрунтів.

Частиною 10 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» визначено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі:

поділу чи об`єднання земельних ділянок;

якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника;

ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).

В судовому засіданні встановлено, що ТОВ «ЛЕНД.КОМ» при розробленні технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель не було враховано матеріали з Державного фонду документації із землеустрою, а також виданого правовстановлюючого документу на землю - державного акту. Крім того, в акті приймання-передачі межових знаків на зберігання №17 без зазначення дати міститься підпис сертифікованого інженера-землевпорядника ТОВ "Лендком" А. І. ОСОБА_4 , однак підписи власників / користувачів суміжних земельних ділянок в даному акті відсутні (а.с. 44). Даний факт говорить про те, що межові знаки не погоджувалися на місці, що стало однією з причин накладення даних земельних ділянок.

Позивач з метою з`ясування порушення меж (або накладення) на земельну ділянку площею 2,70 га, яка на праві приватної власності належить його матері ОСОБА_2 звернувся до судового експерта для проведення судової земельно-технічної експертизи.

Згідно висновку експерта № 101024/1_ЮШ від 15.10.2024 року встановлено, що:

- земельна ділянка кадастровий номер 5621485500:05:000:0442 площею 3,0377 га накладається на земельну ділянку площею 2,70 га, що належить на праві приватної власності ОСОБА_2 на підставі Державного акту на право приватної власності на землю серії РВ №004163 від 29.01.2002 року. Площа накладання становить 2,3823га;

- земельна ділянка кадастровий номер 5621485500:05:000:0441площею 3,3678 га накладається на земельну ділянку площею 2,70 га, що належить на праві приватної власності ОСОБА_2 на підставі Державного акту на право приватної власності на землю серії РВ №004163 від 29.01.2002 року. Площа накладання становить 0,0346 га.

Дані обставини підтверджують те, що дійсно земельна ділянка, яка на праві приватної власності належала мамі позивача дійсно наклалась з іншими земельними ділянками, а отже право позивача порушене.

Положення ст. 316 ЦК України встановлюють, що правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.

Власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном (ч.1 ст. 317 ЦК України).

Право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.

Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності чи необґрунтованість активів, які перебувають у власності, не встановлені судом (ст. 328 ЦК України).

Згідно з частиною третьою статті 152 ЗК України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших, передбачених законом, способів.

Як роз`яснивПленум ВерховногоСуду Українив абзацідругому пункту2постанови від16квітня 2004року №7«Про практикузастосування судамиземельного законодавствапри розглядіцивільних справ»,виходячи зположень статей8,124Конституції України,статей 26,30,87-90,97,100,102,118,123,128,143-146,149,151,153-158,161,210,212ЗК України,глав 27,33,34ЦК України,статті 15ЦПК України(2004року),статті 12Господарського процесуальногокодексу Українисудам підвідомчі(підсудні)справи зазаявами,зокрема зприводу володіння,користування,розпорядження земельнимиділянками, що перебувають у власності громадян чи юридичних осіб, і визнання недійсними державних актів про право власності та право постійного користування земельними ділянками; про визнання недійсними угод купівлі-продажу, дарування, застави, обміну, ренти земельних ділянок, договорів довічного утримання, за якими набувачеві передаються у власність земельні ділянки, укладених із порушенням встановленого законом порядку.

У спорах, пов`язаних із правом власності на земельні ділянки, недійсними можуть визнаватись як зазначені рішення, угоди, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти на право власності на земельні ділянки. Визнання недійсними тільки державних актів на право власності може мати місце в разі їх видання з порушенням вимог закону, усупереч рішенням чи угодам. У цьому разі таке визнання є належним та самостійним способом поновлення порушених прав у судовому порядку.

На підставі вище викладеного, враховуючи неправомірне здійснення державної реєстрації земельних ділянок площею 3,3678 га з кадастровим номером 5621485500:05:000:0441 та площею 3,0377 га з кадастровим номером 5621485500:05:000:0442 такі записи підлягають скасуванню шляхом закриття Поземельної книги.

Враховуючи встановлені судом обставини справи, досліджені докази по справі, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог позивача ОСОБА_1 та їх задоволення.

Щодо судових витрат.

Стаття 133 ЦПК України визначає, що судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: 1) на професійну правничу допомогу; 2) пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертизи; 3) пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; 4) пов`язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду.

Позивачем понесено судові витрати у вигляді сплати судового збору в сумі 1211 грн. 20 коп.; сплати коштів за проведення судової земельно-технічної експертизи в сумі 8000 грн. 00 коп. та надання професійної правничої допомоги в сумі 10000 грн. 00 коп.

Сума судових витрат, які поніс позивач, становить - 19211грн. 20 коп. Дана сума судових витрат підтверджується відповідними доказами, а саме квитанцією про сплату судового збору( а.с. 1), документами щодо проведення еспертизи та її оплату (а.с. 52-54), документами про надання правничої допомоги та оплату наданої допомоги ( а.с. 55-59).

Відповідно до ч. ч. 1, 2. ст. 141 ЦПК України, у разі задоволення позову, судові витрати покладаються на відповідача.

Разом з тим, в судовому засіданні встановлено.

Згідно ст. 28 Закону України «Про землеустрій» розробники документації із землеустрою зобов`язані: дотримуватися законодавства України, що регулює земельні відносини, відносини у сфері охорони навколишнього природного середовища, оцінки впливу на довкілля, а також норм і правил при здійсненні землеустрою; інформувати зацікавлених осіб про здійснення землеустрою; виконувати всі умови договору, тощо.

Розробники документації із землеустрою несуть відповідно до закону відповідальність за достовірність, якість і безпеку заходів, передбачених цією документацією.

У разі невиконання або неналежного виконання умов договору при здійсненні землеустрою, розробники документації із землеустрою несуть відповідальність, передбачену договором і законом.

Згідно Договору про надання послуг від 21.05.2020 №126, укладеного між Головним управлінням Держгеокадастру у Рівненській області та ТОВ «ЛЕНД.КОМ» виконавець зобов`язується надати послуги з проведення державної інвентаризації земель у Рівненській області.

Пунктом 2.1 Договору передбачено, що виконавець повинен надати замовнику Послуги, якість яких відповідає діючому законодавству.

Виконавець несе відповідальність за якість наданих послуг (п. 7.3 Договору) (а.с. 36-39).

Враховуючи те, що виконавцем ТОВ «ЛЕНД.КОМ» роботи з проведення інвентаризації виконано неякісно, що змусило позивача звертатися за захистом свого порушеного права до суду та понести відповідно судові витрати по справі, то суд дійшов висновку про необхідність покладення даних судових витрат саме на відповідача ТОВ " ЛЕНД.КОМ".

Відповідно до ст. ст. 16, 20, 328, 1216, 1218, 1220, 1221, 1223 Цивільного кодексу України, керуючись ст. ст. 4, 5, 19, 258, 259, 263, 265, 268 ЦПК України, суд,

ВИРІШИВ:

Задовольнити позовну заяву ОСОБА_1 до Демидівської селищної ради Дубенського району, Рівненської області, Товариства з обмеженою відповідальність "ЛЕНД.КОМ", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предемету спору: Головне управління Держгеокадастру у Рівненській області, про скасування записів про реєстрацію земельних ділянок.

Скасувати записи про реєстрацію земельних ділянок шляхом закриття поземельних книг, які були відкриті при формуванні: земельної ділянки площею 3,0377 га з кадастровим номером - 5621485500:05:000:0442 та земельної ділянки площею 3,3678 га з кадастровим номером - 5621485500:05:000:0441, що розташовані на території Демидівської селищної ради (колишня Хрінницька сільська рада Демидівського району) Дубенського району Рівненської області.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЕНД. КОМ" (код в ЄДР - 38922252) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) судові витрати, пов`язані із розглядом даної справи в сумі 19211 ( дев`ятнадцять тисяч двісті одинадцять ) грн 20 коп.

Рішення можебути оскарженев апеляційномупорядку безпосередньо доРівненського апеляційногосуду шляхомподачі апеляційноїскарги втридцятиденний строкз дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя: Алла ОЛЕКСЮК

Повний текст рішення складено 28 травня 2025 року.

СудДемидівський районний суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення19.05.2025
Оприлюднено02.06.2025
Номер документу127727914
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них:

Судовий реєстр по справі —558/654/24

Рішення від 19.05.2025

Цивільне

Демидівський районний суд Рівненської області

Олексюк А.О.

Ухвала від 22.04.2025

Цивільне

Демидівський районний суд Рівненської області

Олексюк А.О.

Ухвала від 04.02.2025

Цивільне

Демидівський районний суд Рівненської області

Олексюк А.О.

Ухвала від 18.12.2024

Цивільне

Демидівський районний суд Рівненської області

Олексюк А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні