Восьмий апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 травня 2025 рокуЛьвівСправа № 140/6730/24 пров. № А/857/27251/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючої судді Хобор Р.Б.,
суддів Бруновської Н.В., Шавеля Р.М.
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові, в електронній формі, апеляційну скаргу військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 17 вересня 2024 року, що ухвалила суддя Плахтій Н.Б. у м.Луцьку, за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін, у справі № 140/6730/24 за адміністративним позовом ОСОБА_1 до військової частини НОМЕР_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ), військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) про визнання дій протиправними та зобов`язання виплатити індексацію грошового забезпечення,
В С Т А Н О В И В:
Позивачка звернулася в суд з позовом до відповідача у якому просить суд:
визнати протиправними дії військової частини НОМЕР_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) щодо нарахування індексації грошового за період із 29.05.2017 по 28.02.2018, включно, із урахуванням іншого ніж січень 2008 року як місяця, з якого починається обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошового забезпечення (базового місяця);
зобов`язати військову частину НОМЕР_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) нарахувати та виплатити індексацію грошового забезпечення за період із 29.05.2017 по 28.02.2018 включно із урахуванням іншого ніж січень 2008 року як місяця, з якого починається обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошового забезпечення (базового місяця) та виплатити з відрахуванням виплачених сум та із одночасною компенсацією сум податку на доходи фізичних осіб;
визнати протиправною бездіяльність військової частини НОМЕР_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) щодо не нарахування та невиплати індексаціїрізниці грошового забезпечення за період із 01.03.2018 по липень 2020 року, включно;
зобов`язати військову частину НОМЕР_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) нарахувати та виплатити індексаціюрізницю грошового забезпечення за період із 01.03.2018 по липень 2020 року включно у розмірі 4433,06 грн на місяць, із одночасною компенсацією сум податку на доходи фізичних осіб;
визнати протиправною бездіяльність військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) щодо не нарахування та невиплати індексаціїрізниці грошового забезпечення за період із серпня 2020 року по 18.07.2022 включно;
зобов`язати військову частину НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) нарахувати та виплатитиіндексаціюрізницю грошового забезпечення за період із серпня 2020 року по 18.07.2022 включно у розмірі 4433,06 грн на місяць, із одночасною компенсацією сум податку на доходи фізичних осіб.
17 вересня 2024 року Волинський окружний адміністративний суд прийняв рішення, яким позов задовольнив.
Визнав протиправними дії військової частини НОМЕР_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) щодо неврахування січня 2008 року як місяця, за яким здійснюється обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошового забезпечення, при нарахуванні ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період із 29.05.2017 по 28.02.2018.
Зобов`язав військову частину НОМЕР_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 29.05.2017 по 28.02.2018 включно зі встановленням січня 2008 року як місяця, за яким здійснюється обчислення індексу споживчих цін (базового місяця), з урахуванням виплачених сум, із одночасною компенсацією сум податку на доходи фізичних осіб.
Визнав протиправною бездіяльність військової частини НОМЕР_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) щодо не нарахування та невиплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01.03.2018 по 30.07.2020 із застосуванням щомісячної індексації - різниці в розмірі 4433,06 грн, відповідно до абзаців 3, 4, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078;
Зобов`язав військову частину НОМЕР_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ) здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01.03.2018 по 30.07.2020 із застосуванням щомісячної індексації - різниці в розмірі 4433,06 грн, відповідно до абзаців 3, 4, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078, із одночасною компенсацією сум податку на доходи фізичних осіб.
Визнати протиправною бездіяльність військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) щодо не нарахування та невиплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01.08.2020 по 18.07.2022 із застосуванням щомісячної індексації - різниці в розмірі 4433,06 грн, відповідно до абзаців 3, 4, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078;
Зобов`язав військову частину НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01.08.2020 по 18.07.2022 із застосуванням щомісячної індексації - різниці в розмірі 4433,06 грн, відповідно до абзаців 3, 4, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078, із одночасною компенсацією сум податку на доходи фізичних осіб.
Приймаючи рішення у цій справі, суд першої інстанції виходив з того, що позивачка має право на індексацію грошового забезпечення, за період 29.05.2017 по 28.02.2018, зі встановленням січня 2008 року, як базового місяця для проведення індексації грошового забезпечення. Також суд зробив висновок, що позивачка має право на індексацію грошового забезпечення за період з 01.03.2018 року по 18.07.2022 року, відповідно до абзаців 3, 4, 5, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078, із виплатою індексації-різниці у фіксованій сумі.
Не погодившись із цим рішенням суду його оскаржила військова частина НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), який просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти постанову, якою в задоволенні позову відмовити.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги відповідач зазначає, що обчислення індексації грошового забезпечення належить до повноважень відповідача, а тому, на думку відповідача, суд неправильно застосував абзаци 3, 4, 5, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078 та обчислив суму індексації за період з 01.08.2020 по 18.07.2022 замість військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ). Крім того, відповідач зазначає, що вказаним порядком не передбачено нарахування «індексації-різниці».
Заслухавши суддю доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд при розгляді цієї справи виходить з наступних міркувань.
Суд першої інстанції встановив те, що позивач з 29.05.2017 по 31.07.2020проходив військову службу у військовій частині НОМЕР_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ), а з 01.08.2020 по 19.01.2024у військовій частині НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ).
Відповідно до наказу начальника НОМЕР_3 прикордонного загону від 19.01.2024 № 57-ОС позивач виключений зі списків особового складу і всіх видів забезпечення.
02.05.2024 позивач звернувся до військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) про надання документів та інформації про нараховану та виплачену індексацію грошового забезпечення за період проходження військової служби з 2017 по 2024 роки із зазначенням базових місяців, які взято при розрахунку індексації та, у разі невиплати індексації грошового забезпечення за вказаний період просив нарахувати і виплатити індексацію грошового забезпечення.
Листом від 11.05.2024 № 09/5057-24-Вх/93 відповідач повідомив позивача, що індексація грошового забезпечення за час проходження військової служби з 2020 року по день звільнення виплачена в повному обсязі. Базові місяці для виплати індексації: березень 2018, грудень 2023 року.
23.05.2024 позивач звернувся із аналогічним запитом до військової частини НОМЕР_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ), однак за період з 29.05.2017 по 28.02.2018.
Листом від 31.05.2024 № 09/12120-24-Вих відповідач повідомив позивача, що індексація грошового забезпечення за період 2018-2020 нарахована та виплачена з урахуванням базового місяця- березень 2018 року.
Надаючи правову оцінку правильності вирішення судом першої інстанції даного публічно правового спору, суд апеляційної інстанції виходить із такого.
Відповідно до частини 1 статті 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Враховуючи те, що доводи апеляційної скарги зводяться до незгоди з рішенням суду в частині задоволення позову про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01.08.2020 по 18.07.2022 із застосуванням щомісячної індексації - різниці в розмірі 4433,06 грн, відповідно до абзаців 3, 4, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078, із одночасною компенсацією сум податку на доходи фізичних осіб, а також те, що відповідач не навів доводів протиправності рішення суду першої інстанції в іншій частині задоволених позовних вимог, апеляційний суд переглядає рішення суду першої інстанції лише у вказані частині позовних вимог, не зважаючи на те, що відповідач, фактично, просить скасувати рішення суду першої інстанції повністю.
За змістом абзацу 2 частини третьої статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» від 20 грудня 1991 року № 2011-XII, грошове забезпечення військовослужбовців підлягає індексації відповідно до закону.
Статтею 1 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» від 3 липня 1991 року № 1282-ХІІ визначено, що індексація грошових доходів населення - це встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.
Відповідно до статті 2 цього Закону, індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема, оплата праці (грошове забезпечення). Індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.
Згідно з статтями 4, 6 вказаного Закону, індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 101 відсотка, а з 01.01.2016 року 103 відсотка.
Обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком, починаючи з місяця введення в дію цього Закону.
Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений у частині першій цієї статті.
Підвищення грошових доходів населення у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому опубліковано індекс споживчих цін.
У разі якщо грошові доходи населення підвищено з урахуванням прогнозного рівня інфляції випереджаючим шляхом, при визначенні обсягу підвищення грошових доходів у зв`язку із індексацією враховується рівень такого підвищення у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У разі виникнення обставин, передбачених статтею 4 цього Закону, грошові доходи населення визначаються як результат добутку розміру доходу, що підлягає індексації в межах прожиткового мінімуму для відповідних соціальних і демографічних груп населення, та величини індексу споживчих цін.
Правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення регулюються Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженимПостановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року № 1078(далі - Порядок № 1078).
Правові норми пункту 5 Порядку № 1078, у редакції пункту, яка діяла до 01.12.2015 року, передбачали, що, у разі підвищення розмірів мінімальної заробітної плати, пенсії, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, стипендій, а також у разі зростання грошових доходів населення без перегляду їх мінімальних розмірів місяць, в якому відбулося підвищення, вважається базовим при обчисленні індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення. У базовому місяці значення індексу споживчих цін приймається за 1 або 100 відсотків. Індексація грошових доходів, отриманих громадянами за цей місяць, не провадиться. З наступного місяця здійснюється обчислення наростаючим підсумком індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації.
Відповідно до абзаців 1-6 пункту 5 Порядку № 1078 (в редакції, яка набрала чинності з 15.12.2015 року та застосовується з 01.12.2015 року), у разі підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків.
Обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів населення.
Сума індексації у місяці підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, не нараховується, якщо розмір підвищення грошового доходу перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу.
Якщо розмір підвищення грошового доходу не перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу, сума індексації у цьому місяці визначається з урахуванням розміру підвищення доходу і розраховується як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу.
У разі зростання заробітної плати за рахунок інших її складових без підвищення тарифних ставок (окладів) сума індексації не зменшується на розмір підвищення заробітної плати. У разі коли відбувається підвищення тарифної ставки (окладу), у місяці підвищення враховуються всі складові заробітної плати, які не мають разового характеру.
До чергового підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, до визначеної суми індексації додається сума індексації, яка складається внаслідок перевищення величини індексу споживчих цін порогу індексації, зазначеного у пункті 1-1 цього Порядку.
Отже, за змістом пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078, підставою для встановлення чи зміни базового місяця при проведенні індексації грошового забезпечення є підвищення тарифної ставки (окладу) військовослужбовця.
Отже, базовий місяць для такої індексації визначається нормативно і відповідач не наділений повноваженнями діяти на свій розсуд, обираючи інакший місяць базовим, ніж той, у якому відбулося підвищення тарифної ставки (окладу).
Тому у разі настання визначених законодавством умов, відповідач зобов`язаний вчинити конкретну дію на користь позивача - провести індексацію його грошового забезпечення, враховуючи нормативно визначений базовий місяць. Якщо відповідач цієї дії не вчиняє, останнього можна зобов`язати до її вчинення у судовому порядку.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 29 листопада 2021 року по справі № 120/313/20-а.
Отже, в контексті спірних правовідносин, з 01.12.2015 року базовим місяцем для обчислення індексації грошового забезпечення є місяць у якому підвищено посадовий оклад військовослужбовця.
Апеляційний суд встановив те, що зміна посадових окладів, з урахуванням періоду проходження військової служби позивача відбулась 01 січня 2008 року, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2007 року № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу» (далі постанова № 1294) та 01 березня 2018 року, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб».
Таким чином, базовим місяцем для обчислення індексації за період з 01.08.2020 по 18.07.2022 є березень 2018 року.
Крім цього, апеляційний суд звертає увагу на те, що з 01.12.2015 року в абзацах 3, 4, 5, 6 пункту 5 Порядку № 1078 по суті йде мова про поняття індексації - різниці, право на яку виникає тільки тоді, коли у місяці підвищення тарифних ставок (окладів) розмір доходу менший суми можливої індексації, визначеної в цьому місяці.
Абзаци 3, 4 пункту 5 Порядку № 1078 у редакціях, які застосовувалися з 01.12.2015 до 01.04.2021, передбачали обставини, за наявності яких у місяці підвищення доходу індексація (не) нараховується, а саме:
сума індексації у місяці підвищення тарифних ставок (окладів) не нараховується, якщо розмір підвищення грошового доходу перевищує суму індексації, що склалася у місяці підвищення доходу (абзац 3);
сума індексації у місяці підвищення тарифних ставок (окладів) нараховується, якщо розмір підвищення грошового доходу не перевищує суму індексації, що склалася у місяці підвищення доходу (абзац 4).
Якщо у місяці підвищення тарифних ставок (окладів) сума цієї індексації нараховується, то абзац 6 пункту 5 Порядку № 1078 додатково указує, що ця сума індексації - різниці виплачується до наступного підвищення тарифних ставок (окладів) і до неї надалі додається поточна індексація, яка складається, коли величина індексу споживчих цін перевищує поріг індексації у розмірі 103 відсотки.
Системний аналіз пункту 1, абзаців 4, 6 пункту 5 Порядку №1078 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) дає суду підстави зробити висновок, що нарахування й виплата індексації - різниці мають щомісячний фіксований характер, гарантуються законом і є обов`язковим для підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності і господарювання, а також для фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.
З урахуванням того факту, що 01.03.2018 набрала чинності Постанова № 704, та з огляду на правила пунктів 5, 10-2 Порядку № 1078, березень 2018 року став місяцем підвищення доходу позивача, за яким слід здійснювати обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації грошового забезпечення.
Аналіз абзаців 3, 4 Порядку № 1078 дає підстави для висновку, що у березні 2018 року, як місяці підвищення доходу позивача, відповідачу належало вирішити питання, чи має позивач право на отримання індексації - різниці, а якщо так, то у якій сумі.
Апеляційний суд зауважує, що з огляду на абзац 4 пункту 5 Порядку № 1078, позивачка має право на отримання суми індексації - різниці за умови, якщо розмір підвищення доходу в березні 2018 року дорівнює або є меншим за суму можливої індексації, що склалася у березні 2018 року.
Якщо ця умова наявна, то розмір належної індексації-різниці визначається як різниця між сумою можливої індексації і розміром підвищення доходу.
Як правильно встановив суд першої інстанції, при нарахуванні та виплаті індексації грошового забезпечення, за період з 01.08.2020 по 18.07.2022, військова частина НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) не врахувала вимоги пункту 5 Порядку № 1078 (в редакціїпостанови Кабінету Міністрів України № 1013 від 09.12.2015«Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів»), що свідчить про протиправну бездіяльність відповідача.
Апеляційний суд звертає увагу на те, що спірним у вказаних правовідносинах є право позивачки на отримання індексації різниці.
Заперечуючи право позивачки на отримання відповідної виплати, військова частина НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) не вчиняла жодних дій спрямованих на призначення та виплату позивачці індексації різниці, оскільки вважала, що індексація позивачці виплачена повністю.
Однак, як вірно встановив суд першої інстанції, позивачка має право на отримання індексації-різниці, за наявності підстав, визначених чинним законодавством.
У той же час, суд першої інстанції, підмінюючи у вказаних правовідносинах військову частину НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), вдався до самостійної оцінки таких підстав, а не до оцінки рішення військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) з цього приводу, про що слушно у апеляційній скарзі зазначив відповідач.
Отже, на переконання апеляційного суду, суд першої інстанції передчасно зобов`язав військову частину НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) виплатити індексацію різниці, не давши можливості військовій частині НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), діючи в межах своїх повноважень, прийняти відповідне рішення.
Крім того, апеляційний суд звертає увагу на передчасність позовних вимог про виплату компенсацією сум податку на доходи фізичних осіб, оскільки, з цього приводу відсутній спір, так як відповідач ще не виплати індексацію грошового забезпечення.
Тому задоволенні цієї позовної вимоги необхідно відмовити.
Відповідно до частини 2 статті 9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
З урахуванням наведеного, апеляційний суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та позовні вимоги про нарахування і виплату індексації грошового забезпечення, з врахуванням вимог абзаців 3, 4, 5, 6 пункту 5 Порядку № 1078 за період з 01.08.2020 по 18.07.2022, із одночасною компенсацією сум податку на доходи фізичних осіб задовольнити частково, шляхом:
- визнання протиправною бездіяльності військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) щодо не розгляду питання про право позивачки на отримання індексації грошового забезпечення за період з 01.08.2020 по 18.07.2022 відповідно до вимог абзаців 3, 4, 5, 6 пункту 5 Порядку № 1078;
- зобов`язання військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) розглянути питання про право позивачки на отримання індексації грошового забезпечення, з врахуванням вимог абзаців 3, 4, 5, 6 пункту 5 Порядку № 1078 та висновків суду про те, що позивач за період з 01.08.2020 по 18.07.2022 має право на нарахування та виплату індексації - різниці, у випадку, якщо у місяці підвищення тарифних ставок (окладів) (березень 2018 року) розмір доходу менший за суму можливої індексації, визначеної в цьому місяці.
Одночасно, необхідно відмовити у задоволенні, як таких, що заявлені передчасно, позовних вимог про зобов`язання військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01.08.2020 по 18.07.2022 із застосуванням щомісячної індексації - різниці в розмірі 4433,06 грн, відповідно до абзаців 3, 4, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078, із одночасною компенсацією сум податку на доходи фізичних осіб.
У іншій частині позовних вимог рішення суду першої інстанції не оскаржувалося, а тому апеляційним судом не переглядалося.
Відповідно до частини 1 статті 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:
1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи;
2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;
3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи;
4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Зважаючи на те, що суд першої інстанції порушив норми матеріального права, при прийнятті рішення в частині визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01.08.2020 по 18.07.2022 із застосуванням щомісячної індексації - різниці в розмірі 4433,06 грн, відповідно до абзаців 3, 4, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078, із одночасною компенсацією сум податку на доходи фізичних осіб, це рішення необхідно скасувати в цій частині та прийняти постанову про часткове задоволення цих позовних вимог у спосіб вказаний вище.
Апеляційну скаргу необхідно задовольнити частково.
Розподіл судових витрат апеляційний суд не здійснює, оскільки, позивачка звільнена від сплати судового збору в силу вимог Закону України «Про судовий збір».
Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 317, 321, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) задовольнити частково.
Рішення Волинського окружного адміністративного суду від 17 вересня 2024 року в справі № 140/6730/24 в частині задоволення позовних вимог про визнання бездіяльності військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) протиправною та зобов`язання військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01.08.2020 по 18.07.2022 із застосуванням щомісячної індексації - різниці в розмірі 4433,06 грн, відповідно до абзаців 3, 4, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078, із одночасною компенсацією сум податку на доходи фізичних осіб скасувати та прийняти в цій частині постанову, якою ці позовні вимоги задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) щодо не розгляду питання про право ОСОБА_1 на отримання індексації грошового забезпечення за період з 01.08.2020 по 18.07.2022, відповідно до вимог абзаців 3, 4, 5, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженимПостановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року № 1078;
Зобов`язати військову частину НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) розглянути питання про право ОСОБА_1 на отримання індексації грошового забезпечення, з врахуванням вимог абзаців 3, 4, 5, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженимПостановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року № 1078 та висновків суду про те, що ОСОБА_2 за період з 01.08.2020 по 18.07.2022 має право на нарахування та виплату індексації - різниці, у випадку, якщо у місяці підвищення тарифних ставок (окладів) (березень 2018 року) розмір доходу менший за суму можливої індексації, визначеної в цьому місяці.
Відмовити в задоволенні позовних вимог про зобов`язання військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) здійснити нарахування та виплату ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01.08.2020 по 18.07.2022 із застосуванням щомісячної індексації - різниці в розмірі 4433,06 грн, відповідно до абзаців 3, 4, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078, із одночасною компенсацією сум податку на доходи фізичних осіб.
Постанову разом із паперовими матеріалами справи надіслати до Волинського окружного адміністративного суду для приєднання до матеріалів справи № 140/6730/24.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту постанови, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуюча суддя Р. Б. Хобор судді Н. В. Бруновська Р. М. Шавель
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2025 |
Оприлюднено | 02.06.2025 |
Номер документу | 127730254 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Хобор Романа Богданівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Плахтій Наталія Борисівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні