Справа № 712/7234/25
Провадження № 1-кс/712/2746/24
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 травня 2025 року слідчий суддя Соснівського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Черкаси, клопотання слідчого слідчого відділу Черкаського РУП ГУНП в Черкаській області майора поліції ОСОБА_6 , погодженого прокурором Черкаської окружної прокуратури ОСОБА_3 , подане під час проведення досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024252010000100 від 03.09.2024 про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,українця,уродженця м.Шпола,Черкаської області,громадянина України,з неповноювищою освітою,розлученого,працюючого начальникомвідділу матеріально-технічногопосачання комунальногопідприємства «Черкаськеексплуатаційне лінійнеуправління автомобільнихшляхів» Черкаськоїміскої ради,має наутриманні неповнолітньогосина ОСОБА_7 2014року народженн,ліквідатором наслідківаварії наЧАЕС,учасником бойовихдій неявляється,інвалід другоїгрупи,зареєстрований заадресою: АДРЕСА_1 ,фактично проживаєза адресою: АДРЕСА_2 ,раніше несудимий, підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених за ч. ч. 1, 2 ст. 364 КК України КК України, -
В С Т А Н ОВ И В:
До Соснівськогорайонного судум.Черкаси звернувся слідчоий слідчого відділу Черкаського РУП ГУНП в Черкаській області майор поліції ОСОБА_6 з клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді застави відносно ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Клопотання обґрунтовується тим, що в ході досудового розслідування, встановлено, що ОСОБА_4 відповідно до наказу комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради від 01.11.2021 № 118-А переведений на посаду начальника відділу матеріально-технічного постачання з 01.11.2021.
Відповідно до п. 1.1. посадової інструкції начальника відділу матеріально-технічного постачання комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, затвердженої 01.02.2023 директором комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_8 , начальник відділу матеріально-технічного постачання належить до професійної групи «Керівники».
Відповідно до п.п. 1.5, 1.6 Посадової інструкції начальнику відділу матеріально-технічного постачання підпорядковуються інженер відділу матеріально технічного постачання та службовець на складі. Розпорядження начальника відділу матеріально-технічного постачання є обов?язковими для виконання персоналом відділу.
Згідно п.п. 2.1, 2.2 Посадової інструкції начальник відділу матеріально-технічного постачання здійснює безпосереднє керівництво відділом, розподіляє обов`язки між працівниками відділу, координує їх роботу, забезпечуючи виконання покладених на відділ функцій і завдань. Розробляє посадові інструкції на працівників відділу.
Відповідно до п. 2.4. Посадової інструкції начальник відділу матеріально-технічного постачання організовує забезпечення підприємства всіма необхідними для його діяльності матеріальними ресурсами відповідної якості та їх раціональне використання з метою скорочення витрат на виконання робіт, надання послуг і одержання максимального прибутку.
Також, відповідно до п.п. 2.15, 2.16 та 2.18 Посадової інструкції начальник відділу матеріально-технічного постачання організовує роботу складського господарства, вживає заходів із забезпечення необхідних умов зберігання. Організовує облік руху матеріальних ресурсів на складі підприємства. Розподіляє обов?язки, ступінь відповідальності між працівниками відділу, спрямовує, координує та контролює їх роботу.
Відповідно до п. 2.20 Посадової інструкції начальник відділу матеріально-технічного постачання виконує окремі службові доручення безпосереднього керівника та директора підприємства.
Крім того, відповідно до п.п. 2.7, 2.8. Посадової інструкції начальник відділу матеріально-технічного постачання постійно порівнює ціни на ринку з метою виявлення оптимального варіанту за якістю і ціною, отримує комерційні пропозиції та визначає і розраховує середньо-арифметичну очікувану вартість предмета закупівлі.
Приміткою до статті 364 КК України, встановлено, що службовими особами є особи, які постійно чи тимчасово здійснюють функції представників влади, а також обіймають постійно чи тимчасово на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків, або виконують такі обов`язки за спеціальним повноваженням.
Таким чином, ОСОБА_4 в період часу з 01.11.2021 по теперішній час, перебуваючи на посаді начальника відділу матеріально-технічного постачання комунального підприємства «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради був наділений організаційно-розпорядчими функціями, тобто в розумінні примітки до ст. 364 КК України є службовою особою.
Так, 02.03.2023 начальником гаража КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_9 направлено головному інженеру КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_10 службову записку щодо необхідності здійснити закупівлю шин для колісних ТЗ та спеціальних машин, а саме: 8 шин 9.00-16 Ф277 (або еквівалент); 4 шини с/г 15,0/70-18 IMB 160 16PR 151A8 (Ascenso) (або еквівалент); 20 шин с/г 15,5R38 TR-07 134А8 (або еквівалент); 4 шини с/г 11.5/80-15 (300/80-15.3) РК-303 139А8 (або еквівалент); 4 шини с/г 11.2-20 ФБЦ-35 (або еквівалент); 12 шин 12-16,5 Monster L5 135A2 Tubeless (або еквівалент); 4 шини 315/80 R 22.5 156К Pirelli TG 88 (або еквівалент); 18 шин ROSAVA BC-57,У-2 8.25R20 130/128K (універсальна) (або еквівалент); 4 шини ROSAVA 9.00R20 ИН-142Б (універсальна) (або еквівалент); 10 шин ROSAVA БЦ-20 175/70R13 82Т (всесезонна) (або еквівалент); 4 шини ROSAVA 195/65R15 91Н (літня) (або еквівалент); 6 шин 17.5-25 E3/L3 CL 729 (всесезонна) (або еквівалент); 2 шини 315/80R22.5 (всесезонна) (або еквівалент); 4 шини 195/70R15С (всесезонна) (або еквівалент).
10.03.2023 головним інженером КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_11 направлено службову записку директору КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_12 щодо необхідності заміни автомобільних шин та враховуючи службову записку начальника гаража від 02.03.2023 року для технічного обслуговування автотранспортної техніки підприємства потрібно надати вказівку начальнику відділу матеріально-технічного постачання на проведення моніторингу цін та розрахунок очікуваної вартості для подальшого здійснення закупівлі товару, а саме шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності зазначені у службовій записці начальника гаража від 02.03.2023.
Так, згідно резолюції директора КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_13 від 13.03.2023 на службовій записці від 10.03.2023 ОСОБА_4 , як начальнику відділу матеріально-технічного постачання КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради доручено провести моніторинг цін та розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до п.п. 2.7, 2.8 Посадової інструкції від 01.02.2023.
В подальшому на виконання вищевказаної резолюції директора КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_4 07.04.2023, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено, перебуваючи на своєму робочому місці в приміщенні КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Бидгощська, 13, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, тобто діючи умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для ТОВ «Агровім Трейд» використав своє службове становище всупереч інтересам КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, а саме достовірно знаючи ринкову вартість шин надав директору КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради складену ним службову записку щодо аналізу ринку для визначення середньої комерційної ціни для закупівлі автошин великої та малої тоннажності від 07.04.2023 із завищеною очікуваною вартістю предметів закупівлі (шин).
Так, відповідно до службової записки начальника відділу матеріально-технічного постачання КП «ЧЕЛУАШ» Черкаської міської ради ОСОБА_4 від 07.04.2023 встановлено очікувану вартість предмета закупівлі (шин) 1 488 746,64 грн. з ПДВ, зокрема: 8 штук шин 9.00-16 Ф277 77 531,16 грн.; 4 штуки шин с/г 15,0/70-18 IMB 160 16PR 151A8 (Ascenso) (або еквівалент) 68 568,72 грн.; 20 штук шин с/г 15,5R38 TR-07 134А8 (або еквівалент)- 502 480,40 грн.; 4 штуки шин с/г 11.5/80-15 (300/80-15.3) РК-303 139А8 (або еквівалент) 25 312,46 грн.; 4 штуки шин с/г 11.2-20 ФБЦ-35 (або еквівалент) 54 237,40 грн.; 12 штук шин 12-16,5 Monster L5 135A2 Tubeless (або еквівалент) 169 825,86 грн.; 4 штуки шин 315/80 R22.5 156К Pirelli TG 88 (або еквівалент)- 54 485,52 грн.; 18 штук шин ROSAVA BC-57,У-2 8.25R20 130/128K (універсальна) (або еквівалент) 220 909,23 грн.; 4 штуки шин ROSAVA 9.00R20 ИН-142Б (універсальна) (або еквівалент) 52 314,90 грн.; 10 штук шин ROSAVA БЦ-20 175/70R13 82Т (всесезонна) (або еквівалент) 18 074,60 грн.; 4 штуки шин ROSAVA 195/65R15 91Н (літня) (або еквівалент) 8 387, 38 грн.; 6 штук шин 17.5-25 E3/L3 CL 729 (всесезонна) (або еквівалент) 199 389,93 грн.; 2 штуки шин 315/80R22.5 (всесезонна) (або еквівалент) 25 318,23 грн.; 4 штуки шини 195/70R15С (всесезонна) (або еквівалент)-11 910,88 грн.
На підставі вказаної службової записки від 07.04.2023 та резолюції директора КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради 07.04.2023 КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради на веб-порталі Уповноваженого органу www.prozorro.gov.ua, опубліковано оголошення щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «ДК 021:2015 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Шини для транспортних засобів)», очікувана вартість 1 488 746,64 грн. з ПДВ (ID: UA-2023-04-07-001702-a).
У подальшому, за результатами проведених відкритих торгів з особливостями №UA-2023-04-07-001702-a між комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 05445296) та товариством з обмеженою відповідальністю «Агровім Трейд» (код ЄДРПОУ 42598278) укладено договір № 81 від 02.05.2023 на закупівлю шин для транспортних засобів великої та малої вантажності загальною вартістю 1 402 766,76 грн.
Так, згідно Специфікації додатку № 1 до Договору № 81 встановлена наступна вартість товару (шин), зокрема: Автошина 9.00-16 125A6 PR10 Росава Ф-277 з кам. 8 штук- 72 720 грн.; Автошина 15.0/70-18 151A8 PR16 Advance I-1А з кам. 4 штуки 64 946,88 грн.; Автошина 15.5R38 134A8 PR8 Росава TR-07 з кам. 20 штук 473 859,60 грн.; Автошина 11.5/80-15.3 139A8 PR14 ВКТ AW 909 з кам. 4 штуки 23 767,92; Автошина 11.20-20 117A6 PR8 Росава ФБЦ-35 з кам. 4 штуки 51 379, 92 грн.; Автошина 12-R16.5 PR14 ADDO AIOT-27 (skt 05) б/к 12 штук 160 099, 20 грн.; Автошина 315/80 R22,5 156/150K Aplus D268 б/к 4 штуки 51 120,00 грн.; Автошина 8.25R20 130/128K PR12 Росава ВС-57 У-2 з кам. 18 штук 208 278,00 грн.; Автошина 9.00R20 136/133J PR 12 Росава ИН-142БМ з кам. 4 штуки 49 560,00; Автошина 175/70R13 82T Росава Бц-20 б/к 10 штук 16 981,80 грн.; Автошина 195/65R15 91Н Росава Itegro б/к 4 штуки 7 915,92 грн.; Автошина 17.5-25 181A2/164B PR20 Marcher E3/L3 W1 з кам. та/ос 6 штук 187 085,88 грн.; Автошина 315/80R22.5 156/150М Tramax GRT800 б/к 2 штуки 23 870, 04 грн.; Автошина 195/70R15C 104/102R Premiorri Vimero-Van б/к 4 штуки - 11 181,60 грн.
Так, відповідно до п.п. 4.1, 4.2, 4.3 Договору № 81 оплата за товари, які надані Постачальником, проводиться за фактом поставки протягом 60 (шестидесяти) календарних днів з моменту отримання Товару. Оплата Покупцем здійснюється повністю. Оплата вважається здійсненою з дати зарахування відповідної суми грошових коштів на поточний рахунок Постачальника.
Пунктами 4.5, 4.6, 4.7 Договору № 81 передбачено, що Бюджетні зобов`язання за даним Договором виникають у разі наявності та межах відповідних бюджетних асигнувань на 2023 рік. Джерело фінансування - кошти місцевого бюджету. У разі затримки бюджетного фінансування та/або затримки здійснення платежів не з вини Покупця, розрахунок за поставлений Товар здійснюється протягом 3 (трьох) банківських днів з дати отримання Покупцем бюджетного фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок та/або можливості здійснити платежі.
Згідно з п.п. 5.1, 5.2, 5.3 ,5.4 Договору № 81 строк поставки Товару: Товар повинен бути поставлений Покупцю протягом 10 (десяти) календарних днів з дня отримання заявки від Покупця. Місце поставки товарів за адресою Покупця: 18003, Україна, Черкаська область, м. Черкаси, вул. Бидгощська, буд. 13 (згідно заявок Покупця). Строк поставки Товару може бути змінений за згодою Сторін, про що укладається відповідна додаткова угода до цього Договору. Зобов`язання Постачальника щодо поставки Товару вважаються виконаними у повному обсязі з моменту передачі Товару у власність Покупця за адресою, визначеною у його заявці. В момент передачі Товару, Постачальник передає Покупцю видаткову накладну, акт приймання - передачі Товару, копію сертифікату відповідності, настанову з експлуатації.
Відповідно до видаткової накладної № 179 від 12.05.2023 КП «ЧЕЛУАШ» Черкаської міської ради з розрахункового рахунку НОМЕР_1 КП «ЧЕЛУАШ» Черкаської міської ради 26.05.2023 перераховано на банківський рахунок ТОВ «Агровім Трейд» відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» НОМЕР_2 грошові кошти в сумі 1 402 766,76 грн.
Разом з тим, відповідно до висновку судової товарознавчої експертизи №5/25-23 від 31.01.2025 встановлено, що ринкова вартість автошин станом на дату оголошення про проведення відкритих торгів 07.04.2023 та на момент укладення договору №81 - 02.05.2023 складала, зокрема: 8 автошин 9.00-16 125A6 PR10 Росава Ф-277 з кам. 57 380,0 грн.; 4 автошини 15.0/70-18 151A8 PR16 Advance I-1А з кам. 44 264,00 грн.; 20 автошини 15.5R38 134A8 PR8 Росава TR-07 з кам. 364 814,0 грн.; 4 автошини 11.5/80-15.3 139A8 PR14 ВКТ AW 909 з кам. 17 081,32; 4 автошини 11.20-20 117A6 PR8 Росава ФБЦ-35 з кам. 38 297,80 грн.; 12 автошин 12-R16.5 PR14 ADDO AIOT-27 (skt 05) б/к 126 992,04 грн.; 4 автошин 315/80 R22,5 156/150K Aplus D268 б/к 32 004,00 грн.; 18 автошин 8.25R20 130/128K PR12 Росава ВС-57 У-2 з кам. 151 107,30 грн.; 4 автошин 9.00R20 136/133J PR 12 Росава ИН-142БМ з кам. 32 223,00; 10 автошин 175/70R13 82T Росава Бц-20 б/к 12 863,00 грн.; 4 автошин 195/65R15 91Н Росава Itegro б/к 6 475,00 грн.; 6 автошин 17.5-25 181A2/164B PR20 Marcher E3/L3 W1 з кам. та/ос - 124 237,98 грн.; 2 автошини 315/80R22.5 156/150М Tramax GRT800 б/к 15 019,34 грн.; 4 автошини 195/70R15C 104/102R Premiorri Vimero-Van б/к 8 782,60 грн.
Враховуючи викладене та відповідно до висновку судової економічної експертизи № 117/25-23 від 12.03.2025 встановлено, що з урахуванням висновку судової товарознавчої експертизи № 5/25-23 від 31.01.2025 підтверджується документально сума спричиненого збитку КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, на оплату вартості закупівлі автомобільних шин, закуплених відповідно до умов договору № 81 від 02.05.2023 КП «ЧЕЛУАШ» у постачальника ТОВ «Агровім Трейд» за цінами вище ринкових на загальну суму 373 049, 38 гривень.
Таким чином, ОСОБА_4 будучи начальником відділу матеріально-технічного постачання, 07.04.2023, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено, перебуваючи на своєму робочому місці в приміщенні КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Бидгощська, 13, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, тобто діючи умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для ТОВ «Агровім Трейд» використав своє службове становище всупереч інтересам КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради та резолюції директора, чим порушив вимоги п. п. 2.7, 2.8 та п. 2.20 Посадової інструкції, оскільки маючий обов`язок постійного порівняння цін на ринку з метою виявлення оптимального варіанту та достовірно знаючи ринкову вартість шин надав 07.04.2023 службову записку із завищеною очікуваною вартістю предметів закупівлі (шин), яка була використана для оголошення та проведення відкритих торгів №UA-2023-04-07-001702-a, що призвело у подальшому до перерахування з розрахункового рахунку КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради 26.05.2023 за договором № 81 від 02.05.2023 на банківський рахунок ТОВ «Агровім Трейд» відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» НОМЕР_2 грошових коштів в сумі 1 402 766,76 грн., чим фактично заподіяно збитки КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради на загальну суму 373 049,38 (триста сімдесят три тисячі сорок дев`ять гривень 38 копійок), що більш ніж у 277 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є тяжкими наслідками.
Крім того, 04.03.2024 начальником гаража КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_9 направлено головному інженеру КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_14 службову записку щодо необхідності здійснити закупівлю шин для колісних ТЗ та спеціальних машин, а саме: 4 шини 9.00-16 125A6 PR10 Росава Ф-277 (або еквівалент); 4 шини 4.00-8 59A4 PR6 Kabat IMP-01 (або еквівалент); 8 шин 15.50R38 134A8 PR8 Росава TR-07 (або еквівалент); 2 шини 11.20-20 117A6 PR8 Росава ФБЦ-35 (або еквівалент); 4 шини 400/80-24 162A8 PR20 Michelin Power CL ind (або еквівалент); 2 шини 16.9-34 141А8 PR10 Armour R-1 (або еквівалент); 2 шини 13.6-24 123А8 PR8 SpeedWays GripKing (або еквівалент); 4 шини 11.5/80-15.3 145A6/139A8 PR14 BKT AW 909 (або еквівалент); 8 шин 12-16.5 148A3 PR14 GTK BC80 L-5 (або еквівалент); 8 шин 8.25R20 130/128K PR12 Росава ВС-57 У-2 (або еквівалент); 2 шини 9.00R20 140/137K PR14 Росава ИН-142БМ (або еквівалент); 8 шин 175/70R13 82T Росава Бц-20 (або еквівалент); 4 шини 155/70R13 75Q Росава Бц-10 (або еквівалент); 4 шини 185/75R16C 104/102N Росава Бц-24 (або еквівалент); 8 шин 215/75R16C 116/114R Continental VanContact Ultra (або еквівалент); 4 шини 215/65R16 102T XL Michelin X-Ice Snow (або еквівалент); 4 шини Michelin Latitude Tour HP 215/65 R16 98H (або еквівалент); 2 шини Michelin Power CL ind 340/80 18 (12.5/80-18) 143A8 (або еквівалент).
08.03.2023 головним інженером КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_15 направлено службову записку директору КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_12 щодо необхідності заміни автомобільних шин та враховуючи службову записку начальника гаража від 04.03.2023 року для технічного обслуговування автотранспортної техніки підприємства потрібно надати вказівку начальнику відділу матеріально-технічного постачання на проведення моніторингу цін та розрахунок очікуваної вартості для подальшого здійснення закупівлі товару, а саме шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності зазначені у службовій записці начальника гаража від 04.03.2024.
Так, згідно резолюції директора КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_13 від 08.03.2024 на службовій записці від 08.03.2024 ОСОБА_4 , як начальнику відділу матеріально-технічного постачання КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради доручено провести моніторинг цін та розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі.
Вподальшому на виконання вищевказаної резолюції директора КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради ОСОБА_4 25.03.2024, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено, перебуваючи на своєму робочому місці в приміщенні КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Бидгощська, 13, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, тобто діючи умисно, з метою одержання неправомірної вигоди для ТОВ «Торгова компанія «Вікінг Ойл Україна» повторно використав своє службове становище всупереч інтересам КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, а саме достовірно знаючи ринкову вартість шин надав директору КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради складену ним службову записку від 25.03.2024 із завищеною очікуваною вартістю предметів закупівлі (шин).
Так, відповідно до службової записки начальника відділу матеріально-технічного постачання КП «ЧЕЛУАШ» Черкаської міської ради ОСОБА_4 від 25.03.2024 встановлено очікувану вартість предмета закупівлі (шин) 1 073 103, 00 грн. з ПДВ, зокрема: 4 шини 9.00-16 125A6 PR10 Росава Ф-277 42 735,01 грн.; 4 шини 4.00-8 59A4 PR6 Kabat IMP-01 5 183,28 грн.; 8 шин 15.50R38 134A8 PR8 Росава TR-07 213 507,57 грн.; 2 шини 11.20-20 117A6 PR8 Росава ФБЦ-35 28 086,49 грн.; 4 шини 400/80-24 162A8 PR20 Michelin Power CL ind 199 419,31 грн.; 2 шини 16.9-34 141А8 PR10 Armour R-1 60 221,20 грн.; 2 шини 13.6-24 123А8 PR8 SpeedWays GripKing 29 325,97 грн.; 4 шини 11.5/80-15.3 145A6/139A8 PR14 BKT AW 909 23 781,24 грн.; 8 шин 12-16.5 148A3 PR14 GTK BC80 L-5 119 173,87 грн.; 8 шин 8.25R20 130/128K PR12 Росава ВС-57 У-2 83 833,92 грн.; 2 шини 9.00R20 140/137K PR14 Росава ИН-142БМ 23 412,40 грн.; 8 шин 175/70R13 82T Росава Бц-20 17 804,93 грн.; 4 шини 155/70R13 75Q Росава Бц-10 7 459,41 грн.; 4 шини 185/75R16C 104/102N Росава Бц-24 -15 189,27 грн.; 8 шин 215/75R16C 116/114R Continental VanContact Ultra - 84 434,88 грн.; 4 шини 215/65R16 102T XL Michelin X-Ice Snow 24 666,64 грн.; 4 шини Michelin Latitude Tour HP 215/65 R16 98H 26 654,69 грн.; 2 шини Michelin Power CL ind 340/80 18 (12.5/80-18) 143A8 68 213,35 грн.
На підставі вказаної службової записки від 25.03.2024 та резолюції директора КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради 25.03.2024 КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради на веб-порталі Уповноваженого органу www.prozorro.gov.ua, опубліковано оголошення щодо проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Шини для транспортних засобів за кодом ДК 021:2015 34350000-5 - Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності», очікувана вартість 1 073 103,00 грн. з ПДВ (ID: UA-2024-03-25-010878-a).
У подальшому, за результатами проведених відкритих торгів з особливостями №UA-2024-03-25-010878-a між комунальним підприємством «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 05445296) та товариством з обмеженою відповідальністю «Торгова компанія «Вікінг Ойл Україна» (код ЄДРПОУ 37976553) укладено договір № 54 від 22.04.2024 (далі Договір № 54) на закупівлю шин для транспортних засобів великої та малої вантажності загальною вартістю 920 624,52 грн.
Так, згідно Специфікації додатку № 1 до Договору № 54 встановлена наступна вартість товару (шин), зокрема: 4 автошини 9.00-16 125A6 PR10 Росава Ф-277 40 931,52 грн.; 4 автошини 4.00-8 39A4 PR6 Kabat IMP-01- 4 964, 88 грн.; 8 автошин 15.50R38 134A8 SPR Росава TR-07 204 498,24 грн.; 2 автошини 11.20-20 117A6 PR8 Росава ФБЦ-35 26 901,24 грн.; 4 автошини 400/80-24 162A8 PR20 BKT CON STAR IND 122 484,48 грн.; 2 автошини 16.9-34 141A8 PR10 Armour R-1 57 680,16 грн.; 2 автошини 13.6-24 123A8 PR8 SpeedWays GripKing 28 088,76 грн.; 4 автошини 11.5/80-15.3 145A6/139A8 PR14 ВКТ AW-909 22 778,16 грн.; 8 автошин 12-16.5 148A3 PR14 GTK BC80 L-5 114 144,00 грн.; 8 автошин 8.25R20 130/128K PR12 Росава ВС-57 У-2 -80 296, 32 грн.; 2 автошини 9.00R20 140/137K PR14 Росава ИН-142БМ- 22 424,40 грн.; 8 автошин 175/70R13 82T Росава Бц-20 17 053,92 грн.; 4 автошини 185/75R16С 104/102N Росава Бц-24 14 548,32 грн.; 8 автошин 215/75R16C 116/114R Continental VanContact Ultra 80 870,88грн.; 4 автошини 215/65R16 102T XL Michelin X-Ice Snow 23 983,20 грн.; 4 автошини 215/65R16 98H Michelin Latitude Tour HP 26 221,68 грн.; 2 автошини 340/80-18 143A8 Advanee IND 25 609,56 грн.
Так, відповідно до п.п. 1.4, 1.5 та 2.3 Договору № 54 бюджетні зобов`язання за даним договором виникають у разі наявності та межах відповідних бюджетних асигнувань на 2024 рік. Джерело фінансування - кошти місцевого бюджету. Платіжні зобов`язання Замовника, перед Постачальником за Договором виникають при наявності у Замовника відповідного бюджетного призначення (бюджетних асигнувань).
Згідно з п.п 4.1, 4.3, 4.5, 4.6 Договору № 54 товар постачається партіями згідно заявок Замовника транспортом і за рахунок Постачальника на умовах DDР - 18003, Україна, Черкаська область, місто Черкаси, вулиця Бидгощська, 13 («Інкотермс», у редакції 2020 року). Товар, що постачається, є новим. Поставка Товару здійснюється до 31.12.2024 року.
Датою поставки вважається дата, зазначена представником Замовника на відповідних товаросупровідних документах, наданих Постачальником, про приймання Товару.
Право власності на Товар, купівля-продаж якого здійснюється відповідно до цього Договору, переходить від Постачальника до Замовника після повної оплати Товару.
Разом з Товаром Постачальник повинен передати Замовнику документи, які мають відношення до Товару і належать до передачі разом з ним. В іншому випадку Замовник мас право відмовитися від прийняття Товару.
Пунктами 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 5.5 Договору № 54 встановлено, що розрахунки за поставлений Товар здійснюються на підставі п. 1 ст. 49 Бюджетного кодексу України. За наявності відповідного бюджетного фінансування, оплата Товару здійснюється по факту його поставки. Оплата за поставлений Товар здійснюється за цим Договором та видатковими накладними на Товар, на умовах відстрочки платежу на термін 30 (тридцять) календарних днів з дати отримання Товару.
У разі затримки бюджетного фінансування та/або затримки здійснення платежів не з вини Замовника, розрахунок за поставлений Товар здійснюється протягом 3 (трьох) робочих днів з дати отримання Замовником бюджетного фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок та/або можливості здійснити платежі.
Усі платіжні документи за Договором оформлюються з дотриманням вимог законодавства. Постачальник зобов`язаний вчасно надавати замовникові видаткову накладну. Сторони домовились, що датою платежу є дата списання грошових коштів з рахунку Замовника на банківський рахунок Постачальника.
Відповідно до видаткової накладної № 1344 від 01.05.2024 з розрахункового рахунку НОМЕР_1 КП «ЧЕЛУАШ» Черкаської міської ради 16.05.2024 було перераховано на банківський рахунок ТОВ «Торгова компанія «Вікінг Ойл Україна» відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» НОМЕР_3 грошові кошти у сумі 920 624,52 грн.
Разом з тим, відповідно до висновку судової товарознавчої експертизи №5/25-23 від 31.01.2025 встановлено, що ринкова вартість автошин станом на дату оголошення про проведення відкритих торгів 25.03.2024 та на момент укладення договору № 54 - 22.04.2024 складала, зокрема: 4 автошини 9.00-16 125A6 PR10 Росава Ф-277 28 311,0 грн.; 4 автошини 4.00-8 39A4 PR6 Kabat IMP-01- 4 048,00 грн.; 8 автошин 15.50R38 134A8 SPR Росава TR-07 142 538,00 грн.; 2 автошини 11.20-20 117A6 PR8 Росава ФБЦ-35 19 519,40 грн.; 4 автошини 400/80-24 162A8 PR20 BKT CON STAR IND 92 545,32 грн.; 2 автошини 16.9-34 141A8 PR10 Armour R-1 42 290,66 грн.; 2 автошини 13.6-24 123A8 PR8 SpeedWays GripKing 19 208,66 грн.; 4 автошини 11.5/80-15.3 145A6/139A8 PR14 ВКТ AW-909 17 188,00 грн.; 8 автошин 12-16.5 148A3 PR14 GTK BC80 L-5 85 376,00 грн.; 8 автошин 8.25R20 130/128K PR12 Росава ВС-57 У-2 56 820,00 грн.; 2 автошини 9.00R20 140/137K PR14 Росава ИН-142БМ- 15 792,60 грн.; 8 автошин 175/70R13 82T Росава Бц-20 10 592,00 грн.; 4 автошини 185/75R16С 104/102N Росава Бц-24 9 346,40 грн.; 8 автошин 215/75R16C 116/114R Continental VanContact Ultra 54 602,54 грн.; 4 автошини 215/65R16 102T XL Michelin X-Ice Snow 16 278,68 грн.; 4 автошини 215/65R16 98H Michelin Latitude Tour HP 18 853,32 грн.; 2 автошини 340/80-18 143A8 Advanee IND 18 104,66 грн.
Враховуючи викладене та відповідно до висновку судової економічної експертизи № 117/25-23 від 12.03.2025 встановлено, що з урахуванням висновку судової товарознавчої експертизи від 31.01.2025 №5/25-23 підтверджується документально сума спричиненого збитку КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, на оплату вартості закупівлі автомобільних шин, закуплених відповідно до умов договору № 54 від 22.04.2024 КП «ЧЕЛУАШ» у постачальника ТОВ «Торгова компанія «Вікінг Ойл Україна» за цінами вище ринкових на суму 262 064,38 гривень.
Таким чином, ОСОБА_4 будучи начальником відділу матеріально-технічного постачання, 25.03.2024, більш точний час досудовим розслідуванням не встановлено, перебуваючи на своєму робочому місці в приміщенні КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради, що знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Бидгощська, 13, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, тобто діючи умисно, повторно, з метою одержання неправомірної вигоди для ТОВ «Торгова компанія «Вікінг Ойл Україна» використав своє службове становище всупереч інтересам КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради та резолюції директора, чим порушив Посадової інструкції, оскільки достовірно знаючи ринкову вартість шин надав 25.03.2024 службову записку із завищеною очікуваною вартістю предметів закупівлі (шин), яка була використана для оголошення та проведення відкритих торгів №UA-2024-03-25-010878-a, що призвело у подальшому до перерахування з розрахункового рахунку КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради 16.05.2024 за договором № 54 від 22.04.2024 на банківський рахунок ТОВ «Торгова компанія «Вікінг Ойл Україна» відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» НОМЕР_3 грошових коштів у сумі 920 624,52 грн., чим фактично заподіяно збитки КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради на суму 262 064,38 гривень (двісті шістдесят дві тисячі шістдесят чотири гривні 38 копійок), що більш ніж у 173 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян та є істотною шкодою.
27.05.2025 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 364 КК України зловживанні службовим становищем, тобто в умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам юридичної особи та ч. 1 ст. 364 КК України - у зловживанні службовим становищем, тобто в умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом інтересам юридичної особи.
Обґрунтованість підозри ОСОБА_4 підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами: висновком судової економічної експертизи № 117/25-23 від 12.03.2025; висновком судової товарознавчої експертизи від 31.01.2025 №5/25-23; посадовими інструкціями начальника відділу матеріально-технічного постачання КП «Черкаське експлуатаційне лінійне управління автомобільних шляхів» Черкаської міської ради; протоколом допиту свідка ОСОБА_16 ; службовою записки начальника відділу матеріально-технічного постачання КП «ЧЕЛУАШ» Черкаської міської ради ОСОБА_4 щодо аналізу ринку для визначення середньої комерційної ціни для закупівлі автошин великої та малої тоннажності від 07.04.2023; службовою запискою начальника відділу матеріально-технічного постачання КП «ЧЕЛУАШ» Черкаської міської ради ОСОБА_4 від 25.03.2024; іншими матеріалами кримінального провадження.
Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 364, ч. 2 ст. 364 КК України, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави вважати, що підозрюваний може здійснити вищевказані дії, що зазначені в п.п. 1-4 ст. 177 КПК України.
Враховуючи зібрані докази, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні злочинів передбачених ч. 1 ст. 364, ч. 2 ст. 364 КК України, зокрема ч. 2 ст. 364 КК України карається позбавленням волі на строк від трьох до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, зі штрафом від п`ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
У зв`язку з цим, орган досудового розслідування приходить до висновку про наявність у кримінальному провадженні ризиків, передбачених у ч. 1 ст. 177 КПК України, а саме:
1) ризик можливого переховування від органів досудового розслідування та/або суду, який обґрунтований тим, що ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні тяжкого злочину, за який передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк від трьох до шести років, а тому, з метою ухилення від кримінальної відповідальності може переховуватися від органу досудового розслідування та суду.
2) ризик можливого незаконного впливу на свідків у цьому ж кримінальному провадженні чи експертів, а саме: свідка у кримінальному провадженні ОСОБА_16 , що перешкоджатиме об`єктивному розслідуванню кримінального провадження;
3) ризик можливого перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином, який обґрунтований тим, що ОСОБА_4 має стійкі професійні зв`язки, продовжує працювати на КП «ЧЕЛУАШ» Черкаської міської ради та може їх використати для введення слідства в оману для ухилення від відповідальності.
Ураховуючи наведене під час розслідування встановлено неможливість застосування до підозрюваного більш м`яких запобіжних заходів, оскільки вони не можуть забезпечити запобіганню зазначених вище ризиків та належної процесуальної поведінки підозрюваного.
Згідно з п. 2 ч. 5 ст. 182 КПК України, розмір застави визначається щодо особи, підозрюваної чи обвинуваченої у вчиненні тяжкого злочину - від двадцяти до вісімдесяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, однак слід врахувати, що в що сума завданих збитків складає у загальній сумі 635 113,76 гривень.
А тому необхідно врахувати, абзац 4 ч. 5 ст. 182 КПК України, що у виключних випадках, якщо слідчий суддя, суд встановить, що застава у зазначених межах не здатна забезпечити виконання особою, що підозрюється, обвинувачується у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину, покладених на неї обов`язків, застава може бути призначена у розмірі, який перевищує вісімдесят чи триста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб відповідно.
Таким чином, враховуючи розмір завданих ОСОБА_4 збитків, що складає 635 113,76 гривень, сторона обвинувачення вважає за доцільне, визначити підозрюваному заставу у сумі 635 113,76 гривень оскільки застава в меншому розмірі не здатна забезпечити виконання особою покладених на неї обов`язків.
В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав та просив застосувати відносно ОСОБА_4 запобіжний захід у вигляді застави в розмірі 635 113,76 гривень.
Захисник ОСОБА_5 в.судовому засіданні заперечувала проти ризиків, які наведені прокурором та розміру суми застави та просила врахувати, що підозрюваний є інвалідом 2 групи, має на утриманні неповнолітнього сината батьків пенсійного віку. Також просила врахувати суму заробітної плати, яку отримує підозрюваний і відсутність коштів для внесення такої суми застави.
Підозрюваний ОСОБА_4 в судовому засіданні підтримав думку свого захисника.
Дослідивши матеріали кримінального провадження, заслухавши думку учасників процесу, слідчий суддя вважає, що клопотання підлягає до часткового задоволення з наступних підстав.
Статтею 177 КПК України передбачено, що метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.
Відповідно до частини 2 статті 177 КПК Українипідставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.
Згідно з практикою ЄСПЛ, вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення. Відповідно до практики ЄСПЛ у справі «Нечипорук і Йонкало проти України» від 21 квітня 2011 року термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (також рішення від 30 серпня 1990 року у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства», п.32, Series A, № 182).
Слідчим суддею встановлено, що Черкаським районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Черкаській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42024252010000100 від 03.09.2024 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. ч. 1, 2 ст. 364 КК України КК України.
За версією досудового розслідування, ОСОБА_4 підозрюється у зловживанні службовим становищем.
27.05.2025 ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених:
- ч. 2 ст. 364 КК України зловживанні службовим становищем, тобто в умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам юридичної особи та
- ч. 1 ст. 364 КК України - у зловживанні службовим становищем, тобто в умисному, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використанні службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом інтересам юридичної особи.
Статтею 178 КПК Українивизначено, що при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених устатті 177 цього кодексу, слідчий суддя, на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів, зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, у тому числі: 1) вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; 2) тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного, обвинуваченого винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, обвинувачується; 3) вік та стан здоров`я підозрюваного, обвинуваченого; 4) міцність соціальних зв`язків підозрюваного, обвинуваченого в місці його постійного проживання, у тому числі наявність в нього родини й утриманців; 5) наявність у підозрюваного, обвинуваченого постійного місця роботи або навчання; 6) репутацію підозрюваного, обвинуваченого; 7) майновий стан підозрюваного, обвинуваченого; 8) наявність судимостей у підозрюваного, обвинуваченого; 9) дотримання підозрюваним, обвинуваченим умов застосування запобіжних заходів, якщо вони застосовувалися до нього раніше; 10) наявність повідомлення особі про підозру у вчинення іншого кримінального правопорушення; 11) розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється, обвинувачується особа, або розмір доходу, в отриманні якого внаслідок вчинення кримінального правопорушення підозрюється, обвинувачується особа, а також вагомість наявних доказів, якими обґрунтовуються відповідні обставини.
Відповідно до статті 182 КПК Українизастава полягає у внесенні коштів у грошовій одиниці України на спеціальний рахунок, визначений в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з метою забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків, під умовою звернення внесених коштів у доход держави в разі невиконання цих обов`язків. Розмір застави визначається слідчим суддею, судом з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1ст. 194 КПК Українипід час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбаченихст. 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.
Поняття «обґрунтована підозра» не визначене у національному законодавстві України, тому, виходячи з положень ч. 5ст. 9 КПК Українита позиції Європейського суду з прав людини, відображеної у п. 175 рішення від 21.04.2011 року у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (рішення у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 року), також вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення звинувачення (рішення у справі «Мюррей проти Об`єднаного Королівства» від 28.10.1994 року, «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30.08.1990 року).
Заслухавши доводи сторони захисту стосовно необґрунтованості підозри ОСОБА_4 слід зауважити, що слідчий суддя на даному етапі провадження не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні злочину. Слідчий суддя на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів повинен визначити лише чи є причетність особи до вчинення злочину вірогідною та достатньою для застосування щодо особи обмежувальних заходів.
Слідчий суддя зазначає, що ризиком у контексті кримінального провадження є певна ступінь можливості, що особа вдасться до вчинків, які будуть перешкоджати досудовому розслідуванню та судовому розгляду або ж можуть створити загрозу суспільству. Слідчий суддя, оцінюючи вірогідність такої поведінки підозрюваного, має дійти обґрунтованого висновку про високу ступінь ймовірності настання таких ризиків. У цьому кримінальному провадженні із заявлених прокурором ризиків на увагу заслуговують: ризик переховування, ризик незаконного впливу на свідків.
Ризик переховуваннявід правосуддяслідчий суддяоцінює всвітлі обставинцього кримінальногопровадження таособистої ситуації(обставин)підозрюваної (фактичнихданих,які можутьсвідчити проособливості характерута моральніпринципи,сімейний стан,освіту,роботу,місце проживання,засоби доіснування).Так, ОСОБА_4 підозрюється увчиненні кримінальнихправопорушень,передбачених ч. ч. 1, 2 ст. 364 КК України КК України.
Слідчий суддя, вирішуючи питання щодо застосування запобіжного заходу та покладених обов`язків, враховує тяжкість злочину, в якому підозрюється ч. ч. 1, 2 ст. 364 КК України КК України, у сукупності з іншими обставинами, якими в цьому випадку є законодавчі приписи щодо неможливості застосування «пільгових» інститутів кримінального права у відповідній категорії справ.
Оцінюючи розмір застави, який пропонує застосувати сторона обвинувачення до підозрюваного ОСОБА_4 слідчий суддя враховує особу підозрюваного, знаходження на його утриманні малолітнього сина, та батьків пенсійного віку, його майновий стан, розмір заробітної плати, яку отримує підозрюваний та розмір шкоди, яка заподіяна державі.
Визначаючи розмір застави ОСОБА_4 слідчий суддя вважає, що достатньою буде сума в розмірі 30 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 90 840 грн., оскільки перспектива їх втрати у випадку порушення процесуальних обов`язків буде достатньою для того, щоб стримати підозрюваним від втечі (враховується позиція ЄСПЛ, що викладена у справіGafa v. Malta, § 70).
Приймаючи до уваги визначеніст.178 КПК Українита досліджені в судовому засіданні обставини, слідчий суддя доходить висновку, що застава є достатнім та необхідним заходом забезпечення кримінального провадження. Тому клопотання підлягає до часткового задоволення.
У зв`язку із обранням підозрюваному запобіжного заходу, не пов`язаного з триманням під вартою та встановлення ризиків кримінального провадження, слідчий суддя вважає за необхідне визначити обов`язки, про які зазначає слідчий у клопотанні, строком на два місяці, але в м ежах досудового слідства.
Окремо слід зауважити, що на підставіст. 198 КПК Українивисловлені в ухвалі слідчого судді за результатами розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу висновки щодо будь-яких обставин, які стосуються суті підозри, не мають преюдиціального значення для суду під час судового розгляду або для слідчого чи прокурора під час цього або іншого кримінального проваджень.
Керуючись вимогами ст. ст.40,131,132, 177, 178, 194, 309, 372 КПК України,
У Х В А Л И В:
Клопотання задовольнити частково.
Застосувати допідозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 запобіжний захід у вигляді застави у розмірі 30 (тридцяти) розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 90 840 грн.
Сума застави у національній грошовій одиниці може бути внесена протягом 5 днів з дня винесення ухвали як самим підозрюваним так і іншою фізичною або юридичною особою (заставодавцем) на депозитний рахунок Територіального управління Державної судової адміністрації України в Черкаській області.
Отримувач: ТУ ДСА України у Черкаській області
ЄДРПОУ: 26261092
МФО: 820172
Банк отримувача ДКС України м. Київ
р/р UA888201720355269002000003652
Покласти на підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у разі внесення застави наступні обов`язки, передбачені ч. 5 ст.194 КПК України, а саме:
-прибувати до слідчого, в провадженні якого перебуватиме кримінальне провадження, прокурора та суду за першим викликом;
-повідомляти слідчого, прокурора та суд про зміну свого місця проживання та роботи;
- здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт (паспорти) для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і в`їзд в Україну.
Установити строк дії обов`язків, покладених на підозрюваного відповідно до ч. 6 ст. 194 КПК України два місяці, в межах строку досудового розслідування.
Копію цієї ухвали негайно вручити підозрюваному після її проголошення.
Ухвала підлягає негайному виконанню після її проголошення.
Ухвала може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.
Повний текст ухвали слідчого судді виготовлений 30.05.2025 року.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Тальнівський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2025 |
Оприлюднено | 02.06.2025 |
Номер документу | 127749709 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава |
Кримінальне
Соснівський районний суд м.Черкас
Пироженко (В.Д.) В. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні