Герб України

Ухвала від 29.05.2025 по справі 308/6071/25

Ужгородський міськрайонний суд закарпатської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 308/6071/25

1-кп/308/659/25

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 травня 2025 року м. Ужгород

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області в складі головуючого судді: ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Ужгород матеріали обвинувального акта в рамках кримінального провадження, відомості щодо якого внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22023070000000049 від 29 березня 2023 року за обвинуваченнямгромадянки України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України,-

ВСТАНОВИЛА:

До Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області надійшов обвинувальний акт у кримінальному провадженні відомості про яке внесено до ЄРДР за № 22023070000000049 від 29 березня 2023 року за обвинуваченнямгромадянки України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Ухвалою Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 01.05.2025 року у вказаному кримінальному провадженні призначено підготовче судове засідання.

До початку судового розгляду, з огляду на вимоги закріплені ст. 32, 615 КПК України, судом було поставлено на обговорення питання щодо підсудності даного обвинувального акту Ужгородському міськрайонному суду Закарпатської області.

Прокурор вказав, що при направленні обвинувального акту до суду керувався ст. 615 КПК України, питання припинення діяльності суду не вирішувалось, вказане кримінальне провадження було направлено до Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області. Вважає справу підсудною Ужгородському міськрайонному суду Закарпатської області, досудове розслідування даного кримінального провадження здійснювалось за відсутності обвинуваченої (in absentia).

Захисник в судовому засіданні клопотав про направлення даного кримінального провадження до належного суду, з огляду на порушення правил підсудності справи Ужгородському міськрайонному суду Закарпатської області.

У підготовче судове засідання обвинувачений не з`явився, повідомлявся належним чином, у даному кримінальному проваджені здійснювалось спеціальне досудове розслідування на підставі ухвали слідчого судді.

Заслухавши сторін кримінального провадження, дослідивши матеріали кримінального провадження, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст.314 КПК Україниу підготовчому судовому засіданні суд має право направити обвинувальний акт до відповідного суду для визначення підсудності у випадку встановлення непідсудності кримінального провадження.

У відповідності до п.6 ч.2 ст.412 КПК Українипорушення правил підсудності є істотним порушенням вимог кримінального процесуального закону, що у будь-якому разі тягне за собою скасування судового рішення.

Дане питання підлягає першочерговому вирішенню, до початку судового розгляду, оскільки судове рішення підлягає скасуванню, якщо порушено правила підсудності, у відповідності до п. 6 ч. 2 ст. 412 КПК України

У статті 124 Конституції України закріплено, що правосуддя в Україні здійснюють виключно суди. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.

Згідно з пунктом 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, "суд" має завжди бути "встановленим законом". Це формулювання засвідчує принцип верховенства права, притаманний усій системі Конвенції та її протоколів, адже правовий орган, що не є встановленим відповідно до законодавства, завжди буде позбавлений леґітимності, яка вимагається в демократичному суспільстві для вирішення питань щодо можливого притягнення осіб до кримінальної відповідальності.

Отже, інститут територіальної юрисдикції безпосередньо пов`язаний із забезпеченням права на справедливий судовий розгляд, закріпленого у п. 1 ст. 6 Конвенції, оскільки за його допомогою визначається "належний суд", тобто суд, уповноважений розглядати конкретну справу.

До початку судового розгляду суд має право прийняти рішення про направлення обвинувального акту до відповідного суду для визначення підсудності у випадку встановлення непідсудності кримінального провадження.

Згідно з положеннями ст. 32 КПК України кримінальне провадження здійснює суд, у межах територіальної юрисдикції якого вчинено кримінальне правопорушення. У разі якщо було вчинено кілька кримінальних правопорушень, кримінальне провадження здійснює суд, у межах територіальної юрисдикції якого вчинено більш тяжке правопорушення, а якщо вони були однаковими за тяжкістю, - суд, у межах територіальної юрисдикції якого вчинено останнє за часом кримінальне правопорушення. Якщо місце вчинення кримінального правопорушення встановити неможливо, кримінальне провадження здійснюється судом, у межах територіальної юрисдикції якого закінчено досудове розслідування. Дія цього абзацу не поширюється на кримінальні провадження, що віднесені до предметної підсудності Вищого антикорупційного суду згідно з правилами статті 33-1 цього Кодексу.

Разом з тимУказом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України № 2102-1 від 24.02.2022, в Україні введено воєнний стан, який триває до теперішнього часу.

Згідно ч.3 ст. 7 КПК України, зміст та форма кримінального провадження в умовах воєнного стану повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, зазначеним у частині першій цієї статті, з урахуванням особливостей здійснення кримінального провадження, визначених розділом IX-1 цього Кодексу.

Відповідно до абз. 1 ч. 9 ст. 615 КПК України(вредакції Закону№ 2462-IX від 27.07.2022)під час дії воєнного стану обвинувальні акти, клопотання про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотання про звільнення особи від кримінальної відповідальності скеровуються та розглядаються судами, у межах територіальної юрисдикції яких вчинено кримінальне правопорушення, а в разі неможливості з об`єктивних причин здійснювати відповідним судом правосуддя - судом, у межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування, що закінчив досудове розслідування, або іншим судом, визначеним у порядку, передбаченому законодавством.

Як вбачається із обвинувального акту,органом досудового розслідування дії обвинуваченого ОСОБА_5 кваліфіковано за ч. 4 ст. 111-1 КК України, а саме у провадженні господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та за ч. 1 ст. 111-2 КК України, а саме у пособництві державі-агресору, тобто вчинення умисних дій, які спрямовані на допомогу державі-агресору (пособництво), збройним формуванням та окупаційній адміністрації держави-агресора з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки рішень та дій держави-агресора, збройних формувань, окупаційної адміністрації держави-агресора та шляхом добровільної підготовки та передачі матеріальних ресурсів чи інших активів представникам держави-агресора, збройних формувань та окупаційної адміністрації держави-агресора.

ОСОБА_5 , обвинувачується у вчиненні даних кримінальних правопорушень, за таких обставин.

Президент російської федерації 22 лютого 2022 року направив до ради федерації звернення про використання збройних сил російської федерації за межами російської федерації, яке було задоволено.

Приблизно о 5 годині 00 хвилин 24 лютого 2022 року президент російської федерації оголосив про рішення розпочати повномасштабну військову агресію проти України та віддав відповідний наказ підрозділам збройних сил та іншим збройним формуванням рф про військове вторгнення на територію суверенної України через державні кордони в Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Запорізькій, Київській, інших областях та здійснити збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, після чого здійснити військову окупацію частин території суверенної України.

З метою відсічі військовій агресії рф 24.02.2022 Указами Президента України на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України та Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено введення в Україні воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, який неодноразово продовжено відповідними Указами Президента України, затверджених Верховною радою України.

Так, відповідно до положень ч.1 ст.1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 (в редакції від 07.05.2022, далі за текстом - Закон №1207-VII), тимчасово окупована російською федерацією територія України (далі - тимчасово окупована територія) є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Тимчасова окупація російською федерацією територій України, визначених частиною першою статті 3 цього Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для російської федерації жодних територіальних прав.

Тимчасово окупованою територією, відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 1-1 Закону №1207-VII, є частини території України, в межах яких збройні формування російської федерації та окупаційна адміністрація російської федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування російської федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації російської федерації.

Окрім цього, починаючи з 2014 року збройні сили держави-агресора російської федерації розпочали бойові дії на території України та окупували Автономну Республіку Крим, а також частину територій Донецької та Луганської областей України.

Таким чином, на частині території Луганської області захоплення органів державної влади, місцевого самоврядування, державних та комунальних підприємств розпочалося ще з 2014 року, а окуповану військовим шляхом територію фактично контролювала терористична організація «Луганська Народна Республіка».

Відтак, згідно з наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією» вся територія Луганського району Луганської області перебуває в тимчасові окупації з 07.04.2014 та на час перебуває у окупації.

Після остаточної військової окупації частини населених пунктів Луганської області у лютому 2022 року, представниками збройних формувань російської федерації фактично було узурповано всі владні повноваження на тимчасово окупованій території громади шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, запровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності громади, фактичної ліквідації приватної власності, свободи слова, пересування та волевиявлення, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного і психологічного впливу до окремих категорій суспільства та верств населення, в тому числі шляхом незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування.

Відповідно до Розпорядження Ради Міністрів Луганської Народної Республіки від 03.02.2015 № 02-05/14/15 було прийнято рішення створити Державне унітарне підприємство Луганської Народної Республіки «Луганський автодор» (мовою оригіналу «Государственное унитарное предприятие Луганской Народной Республики «Луганский автодор»). Зазначене підприємство було утворене на матеріально-технічній базі існуючого на території Луганської області та незаконно захопленого представниками воєнізованих формувань Державного підприємства «Луганський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (далі - ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України»).

Розпорядженням Ради Міністрів Луганської Народної Республіки від 09.08.2017 № 98 громадянина України ОСОБА_5 призначено на посаду директора Державного унітарного підприємства Луганської Народної Республіки «Луганський автодор» (мовою оригіналу «Государственное унитарное предприятие Луганской Народной Республики «Луганский автодор»).

Згідно статуту підконтрольного окупаційній владі ДУП ЛНР «Луганський автодор», затвердженого наказом міністерства інфраструктури та транспорту ЛНР від 18.01.2023 №3-ОД, управління підприємством здійснюється відповідно до діючого законодавства російської федерації, луганської народної республіки та цього статуту.

Поряд з цим, у зв`язку з окупацією збройними силами рф нових територій Луганської області у 2022 році відповідно до постанови Уряду ЛНР від 09.04.2022 №323/22 «Про передачу в тимчасове зовнішнє управління майна», прийнято рішення ввести тимчасове зовнішнє управління майном дочірнього підприємства «Луганський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» у складі 12 відокремлених управлінь.

Громадянин України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , маючи на меті завдання шкоди Україні, виконуючи свій протиправний умисел, усвідомлюючи факт тимчасової окупації російськими військами території Луганської області, бажаючи допомогти окупаційній адміністрації та зробити свій особистий внесок для утворення та функціонування на території Луганської області системи органів державної влади, створеної окупаційною владою, керуючись раніше виниклим мотивом, реалізуючи та підтримуючи рішення держави-агресора та окупаційної адміністрації, надав допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора (пособництво), що діяла на окупованій частині Луганської області та на підставі постанови Уряду ЛНР від 09.04.2022 №323/22 видав наказ № 42 від 22.04.2022, відповідно до якого передав у тимчасове зовнішнє управління тимчасово виконуючих обов?язки начальників філій ДУП ЛНР «Луганський автодор» майно філій ДП «Луганський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України».

У подальшому, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно-небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, будучи призначеним представниками окупаційної адміністрації на посаду директора незаконно створеного ДУП ЛНР «Луганський облавтодор» ОСОБА_5 на підставі постанови Уряду ЛНР від 09.04.2022 №323/22 видав наказ № 55 від 05.05.2022, відповідно до якого створив Комісію про інвентаризацію майна дочірнього підприємства «Луганський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» з метою його подальшої передачі у власність ЛНР.

Згідно листа ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» №02-06/32 від 10.08.2023 після незаконного захоплення збройними силами рф територій Луганської області на підконтрольній окупаційній адміністрації рф залишились наступні підрозділи ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України»:

- філія «Біловодський райавтодор» ДП «Луганський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 92800, Луганська обл., Старобільський р-н, смт. Біловодськ, вул. Гуньяна, будинок 20, ЄДРПОУ 26229941;

- філія "Білокуракинський райавтодор" ДП «Луганський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 92200, Луганська обл., Сватівський р-н, смт. Білокуракине, вул. Чапаєва, буд.240, ЄДРПОУ 26229929;

- філія «Кремінський райавтодор» ДП «Луганський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 92950, Луганська обл., Сєвєродонецький р-н, м. Кремінна, вул. Інтернаціональна, буд. 156, ЄДРПОУ 26229852;

- філія «Лисичанський райавтодор» ДП «Луганський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 93100, Луганська обл., Сєвєродонецький р-н, м. Лисичанськ, вул. Свердлова, буд. 278, ЄДРПОУ 26229734;

- філія «Міловський райавтодор» ДП «Луганський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 92500, Луганська обл., Старобільський р-н, смт. Мілове, вул. Міловська, буд.70, ЄДРПОУ - 26229993;

- філія «Марківський райавтодор» ДП «Луганський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 94640, Луганська обл., Старобільський р-н, смт. Марківка, вул. Єрьоменко, буд. 24, ЄДРПОУ 26229792;

- філія «Новоайдарський райавтодор» ДП «Луганський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 93500, Луганська обл., Щастінський р-н, смт. Новоайдар, вул. Коваленка, буд. 14, ЄДРПОУ -26230003;

- філія «Новопсковський райавтодор» ДП «Луганський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 92300, Луганська обл., Старобільський р-н., смт. Новопсков, вул. Леніна, буд.134, ЄДРПОУ 26229869;

- філія «Сватівський райавтодор» ДП «Луганський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 92600, Луганська обл., Сватівський р-н, місто Сватове, вул. Новостаробільська, буд. 30, ЄДРПОУ - 26229846;

- філія «Старобільська дорожня експлуатаційна дільниця» ДП «Луганський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 92700, Луганська обл., Старобільський р-н, с. Чмирівка, вул. Східна, буд. 4, ЄДРПОУ - 33702018;

- філія «Станично-Луганський райавтодор» ДП «Луганський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 93640, Луганська обл., Щастінський р-н, смт. Станично-Луганське, вул. Горького, буд. 115, ЄДРПОУ - 26229958;

- філія «Троїцький райавтодор» ДП «Луганський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» 92100, Луганська обл., Сватівський р-н, смт. Троїцьке, вул. Комсомольська, буд. 139, ЄДРПОУ - 26229740.

За вказаними адресами структурних підрозділів підприємства та адресами їх дільниць на тимчасово окупованій території залишилось все рухоме та нерухоме майно, матеріали, оргтехніка, програмне забезпечення та документи, що накопичились за весь час існування філій, які за вказівкою ОСОБА_5 були передані представникам окупаційної адміністрації з метою забезпечення функціонування Державного унітарного підприємства Луганської Народної Республіки «Луганський автодор» (мовою оригіналу «Государственное унитарное предприятие Луганской Народной Республики «Луганский автодор»).

Поряд з цим громадянин України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , прийнявши пропозицію від невстановлених під час досудового розслідування осіб з числа представників окупаційної адміністрації держави-агресора російської федерації та будучи призначеним розпорядженням Ради Міністрів Луганської Народної Республіки від 09.08.2017 № 98 на посаду директора Державного унітарного підприємства Луганської Народної Республіки «Луганський автодор» (мовою оригіналу «Государственное унитарное предприятие Луганской Народной Республики «Луганский автодор»), усвідомлюючи факт окупації збройними силами рф Луганської області, усвідомлюючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію, що Україна є унітарною державою, а територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, усвідомлюючи свої протиправні дії та бажаючи їх настання, діючи з прямим умислом, здійснив провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором та незаконними органами влади створеними на тимчасово окупованій території Луганської області.

На виконання свого злочинного умислу, спрямованого на провадження господарської діяльності у взаємодії з окупаційною адміністрацією держави-агресора, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 29.11.2022, налагодивши стійкі зв`язки з представниками окупаційної адміністрації рф, ОСОБА_5 згідно вимог законодавства рф організував здійснення реєстрації в податкових органах рф підприємства «ГОСУДАРСТВЕННОЕ УНИТАРНОЕ ПРЕДПРИЯТИЕ ЛУГАНСКОЙ НАРОДНОЙ РЕСПУБЛИКИ «ЛУГАНСКИЙ АВТОДОР» (ОГРН 1229400076180, реєстратор «Межрайонная инспекция Федеральной налоговой службы № 1 по Луганской Народной Республике»).

Поряд з цим, маючи на меті отримання прибутку та здобуття прихильності з боку представників окупаційної адміністрації Луганської області, ОСОБА_5 , будучи керівником Державного унітарного підприємства Луганської Народної Республіки «Луганський автодор» (мовою оригіналу «Государственное унитарное предприятие Луганской Народной Республики «Луганский автодор») та діючи у порядку, передбаченому законодавством російської федерації, не раніше 24.06.2022 розмістив пропозицію відкритих конкурсних торгів щодо будівництва автомобільних доріг та автомагістралей, інших доріг та елементів злітно-посадкових смуг аеродромів.

За результатами проведення відкритих конкурсних торгів Міністерство інфраструктури та транспорту Луганської народної республіки направило директору ДУП ЛНР «Луганський автодор» ОСОБА_5 повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів № 10 від 06.07.2022, згідно якого погодилося укласти з ДУП ЛНР «Луганський автодор» договір на виконання робіт з будівництва автомобільних доріг на території Луганської області.

Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, спрямованого на провадження господарської діяльності у взаємодії з окупаційною адміністрацією держави-агресора, діючи на підставі проведених згідно із законодавством рф процедури відкритих конкурсних торгів, ОСОБА_5 від імені ДУП ЛНР «Луганський автодор» уклав з Міністерством інфраструктури і транспорту ЛНР договір № 75 від 12.07.2022 щодо експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування Луганської народної республіки.

Діючи умисно, усвідомлюючи злочинний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, ОСОБА_5 здійснював особистий контроль за виконанням укладеного договору № 75 від 12.07.2022, про що склав реєстри виконаних обсягів робіт по ДУП ЛНР «Луганський автодор» від 05.08.2022, 08.08.2022, 09.08.2022, 22.08.2022, 23.08.2022, 24.08.2022, 26.08.2022.

Окрім цього, маючи на меті отримання прибутку та продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу ОСОБА_5 від імені ДУП ЛНР «Луганський автодор» уклав з Міністерством інфраструктури та транспорту Луганської народної республіки в особі в. о. міністра ОСОБА_6 договори підряду щодо провадження господарської діяльності:

№ 21 від 17.03.2022 щодо поточного ремонту автодороги С131116 Софіївка-(Київ-Харків-Довжанський) км 2+100 км 4+900;

№ 58 від 09 червня 2022 року щодо поточного ремонту автодороги Т-13-11 Свердловськ КПП «Червонопартизанськ» км 5+200 км 14+200;

№ 59 від 09 червня 2022 року щодо поточного ремонту автодороги Т-13-20 Георгіївка Ровеньки (М03) км 53+200 км 45+700.

Як слідує з обвинувального акту, ОСОБА_5 обвинувачується у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України, місцем вчинення кримінального правопорушення та місце проживання ОСОБА_5 на час інкримінуємих діянь є територія міста м. Луганськ, Луганської області, тобто, на території адміністративно-територіальної одиниці, яка перебуває поза межами територіальної юрисдикції Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області.

Водночас досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22023070000000049 від 29 березня 2023 року ОСОБА_5 за обвинуваченнямгромадянина України ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України, здійснювалось та закінчено слідчим відділом Управління Служби безпеки України в Закарпатській області.

Разом з тим, виходячи із системного аналізу абз. 1 ч. 9ст. 615 КПК України, суд вважає, що скерування обвинувального акту для розгляду судом, в межах територіальної юрисдикції якого закінчено досудове розслідування, можливе за наявності двох підстав: введення воєнного стану та відсутність об`єктивної можливості звернення до суду з обвинувальним актом в порядку, визначеномуст. 32 КПК України.

Так, згідно обвинувального акта направленого до суду вбачається, що місцем вчинення кримінального правопорушення на час інкримінуємих діянь ОСОБА_5 є територія, яка перебуває в межах територіальної юрисдикції Жовтневого районного суду м. Луганська.

Згідно з Розпорядженням Голови Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 02.09.2014 №27/0/38-14 розгляд справ, підсудних Жовтневому районному суду м. Луганська, здійснювався Троїцьким районним судом Луганської області.

Проте, відповідно до РОЗПОРЯДЖЕННЯ Верховного суду від 06.03.2022 р. N 1/0/9-22 «Про зміну територіальної підсудності судових справ в умовах воєнного стану» відповідно до частини сьомої статті 147 Закону України "Про судоустрій та статус суддів", враховуючи неможливість судами здійснювати правосуддя під час воєнного стану, змінено територіальну підсудність судових справ, а саме змінено територіальну підсудність судових справ Троїцького районногосуду Луганськоїобласті визначено територіальну підсудність справ за Синельниківським міськрайонним судом Дніпропетровської області.

Згідно з положеннями ч. 7 ст. 147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (у редакції Закону України від 3 березня 2022 року № 2112-ІХ) у разі неможливості здійснення правосуддя судом з об`єктивних причин під час воєнного або надзвичайного стану, у зв`язку зі стихійним лихом, військовими діями, заходами щодо боротьби з тероризмом або іншими надзвичайними обставинами може бути змінено територіальну підсудність судових справ, що розглядаються в такому суді, за рішенням Вищої ради правосуддя, що ухвалюється за поданням Голови Верховного Суду, шляхом її передачі до суду, який найбільш територіально наближений до суду, який не може здійснювати правосуддя, або іншого визначеного суду. У разі неможливості здійснення Вищою радою правосуддя такого повноваження воно здійснюється за розпорядженням Голови Верховного Суду. Відповідне рішення є також підставою для передачі усіх справ, які перебували на розгляді суду, територіальна підсудність якого змінюється.

Тобто на час здійснення досудового розслідування та направлення обвинувального акта у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за№ 22023070000000049 від 29 березня 2023 року за обвинуваченнямгромадянки України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України до суду, Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області, якому підсудні справи зокрема Жовтневого районного суду м. Луганська працює та територіальну підсудність судових справ в такому не змінено.

Разом з тим об`єктивних причин щодо неможливості здійснення правосуддяу кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за№ 22023070000000049 від 29 березня 2023 року за обвинуваченнямгромадянки України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України, Синельниківським міськрайонним судом Дніпропетровської області в судовому засіданні не встановлено.

Положеннями ч. 9 ст. 615 КПК не передбачено альтернативну підсудність розгляду кримінальних проваджень. Тільки в разі неможливості з об`єктивних причин здійснювати судом у межах територіальної юрисдикції яких вчинено кримінальне правопорушення правосуддя, обвинувальні акти, клопотання про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотання про звільнення особи від кримінальної відповідальності скеровуються та розглядаються судами, у межах територіальної юрисдикції якого знаходиться орган досудового розслідування, що закінчив досудове розслідування, або іншим судом, визначеним у порядку, передбаченому законодавством.

При цьому, враховуючи вимоги абз. 1 ч. 9ст. 615 КПК України, за відсутність встановлених підстав для об`єктивної неможливості звернення до Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області з обвинувальним актом в порядку, визначеномуст. 32 КПК України, у розумінні статей 34, 615 КПК у їх взаємозв`язку, судом не встановлюються данні про неможливість здійснення правосуддяіншим судом. Зокрема, з урахуванням визначення територіальної підсудності справ Жовтневого районного суду м. Луганська за Синельниківським міськрайонним судом Дніпропетровської області.

Відповідно до п. 1 ч. 1, ч. 3ст. 34 КПК Україникримінальне провадження передається на розгляд іншого суду, якщо до початку судового розгляду виявилося, що кримінальне провадження надійшло до суду з порушенням правил підсудності.

Питання про направлення кримінального провадження з одного суду до іншого в межах юрисдикції різних апеляційних судів, а також про направлення провадження з одного суду апеляційної інстанції до іншого вирішується колегією суддів Касаційного кримінального суду Верховного Суду за поданням суду апеляційної інстанції або за клопотанням сторін чи потерпілого не пізніше п`яти днів з дня внесення такого подання чи клопотання, про що постановляється вмотивована ухвала.

Враховуючи вищенаведене, заслухавши думку учасників кримінального провадження,з метою недопущення порушення правил територіальної підсудності, з урахуванням правил, визначених ст. 32, 34, 615 КПК України, з метою забезпечення оперативності та ефективності розгляду кримінального провадження, судвважає за необхідне направити обвинувальний акт в даному кримінальному провадженні до Закарпатського апеляційного суду для звернення з поданням до Касаційного кримінального суду Верховного Суду про направлення обвинувального акту з одного суду до іншого в межах юрисдикції різних апеляційних судів, за територіальною підсудністю, а саме до Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 32, 34, 314, 365, 615 КПК України, суд,-

ПОСТАНОВИВ

Обвинувальний акт у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22023070000000049 від 29 березня 2023 року за обвинуваченнямгромадянки України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 4 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України, направити до Закарпатського апеляційного суду для звернення з поданням до Касаційного кримінального суду Верховного Суду для вирішення питання щодо звернення з поданням до Касаційного кримінального суду Верховного Суду про направлення обвинувального акту з одного суду до іншого в межах юрисдикції різних апеляційних судів,за територіальною підсудністю з Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області до Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Ужгородського

міськрайонного суду ОСОБА_1

СудУжгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення29.05.2025
Оприлюднено02.06.2025
Номер документу127755816
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти основ національної безпеки України Пособництво державі-агресору

Судовий реєстр по справі —308/6071/25

Ухвала від 29.05.2025

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Фазикош О. В.

Ухвала від 29.05.2025

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Фазикош О. В.

Ухвала від 01.05.2025

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Фазикош О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні