Житомирський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 травня 2025 року м. Житомир справа № 285/3566/24
категорія 112030500
Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Майстренко Н.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Звягельської міської ради Житомирської області, Управління соціального захисту населення Звягельської міської ради Житомирської області про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,
встановив:
ОСОБА_1 звернувся до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Звягельської міської ради та Управляння соціального захисту населення Звягельської міської ради, в якому просить (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог):
- визнати протиправною бездіяльність Звягельської міської ради щодо неприйняття рішення про проведення безоплатного капітального ремонту інваліду війни 1 групи, відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", п.п. 2, 3, 5-11 Порядку проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 року № 565;
- визнати протиправною відмову Управління соціального захисту населення Звягельської міської ради відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", п.п. 2, 3, 5-11 Порядку проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 року № 565, прийняти рішення про проведення безоплатного капітального ремонту домоволодіння за адресою: АДРЕСА_1 , що належить ветерану війни, інваліду війни 1 групи ОСОБА_1 ;
- зобов`язати Звягельську міську раду відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", п.п. 2, 3, 5-11 Порядку проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 року № 565, прийняти рішення про проведення безоплатного капітального ремонту домоволодіння за адресою: АДРЕСА_1 , що належить ветерану війни, інваліду війни 1 групи ОСОБА_1 ;
- зобов`язати Управління соціального захисту населення Звягельської міської ради виконати вимоги Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", п.п. 2, 3, 5-11 Порядку проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 року № 565, скласти перелік, визначити види та обсяг робіт, які необхідно виконати, скласти дефектний акт, кошторисний розрахунок, яким визначитися із загальною вартістю капітального ремонту та у місячний строк прийняти рішення про проведення безоплатного капітального ремонту домоволодіння за адресою: АДРЕСА_1 , що належить ветерану війни, інваліду війни 1 групи ОСОБА_1 .
Обґрунтовуючи позовну заяву, зазначає, що є особою з інвалідністю 1 групи, має статус ветерана війни - інваліда війни та є власником домоволодіння за адресою: АДРЕСА_1 . Позивач вважає, що відповідно до Порядку від 20.05.2009 року № 565він як ветеран війни та особа з інвалідністю має право на проведення безоплатного капітального ремонту його домоволодіння. Проте, звернувшись до органів місцевого самоврядування із проханням надати допомогу стосовно ремонту, отримав відмову.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Управлянням соціального захисту населення Звягельської міської ради до суду направлено відзив на позовну заяву, в якому проти доводів та вимог останньої заперечило, вважаючи їх безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню. Представник відповідача зазначив, що відповідно до ч. 6 ст. 48 Бюджетного кодексу України зазначені види видатків не відносяться до захищених. Зважаючи на це, їх фінансування може бути переглянуто залежно від наявності коштів у бюджеті. В умовах введеного воєнного стану в Україні, що передбачає значні видатки на оборону га забезпечення діяльності Збройних Сил України, пріоритети фінансування можуть бути змінені на користь критичних для держави витрат. Це означає, шо фінансування інших видів видатків, не віднесених до захищених, може бути скориговане відповідно до актуальних потреб держави. Ремонтні роботи проводяться відповідно до встановленого порядку черги, яка формується по мірі надходження заяв. З 2018 року програма на проведення капітальних ремонтів не приймалась та виділення коштів не проводилось. Таким чином, наявні капітальні ремонти не могли бути виконані через відсутність фінансування, що підкреслює реальність черговості та фінансових обмежень. А тому управління соціального захисту населення Звягельської міської ради при розгляді звернення громадянина ОСОБА_1 діяло на підставі та в межах норм діючого законодавства, у спосіб, передбачений цими нормами.
Від позивача до суду надійшла письмова відповідь на відзив, в якій ОСОБА_1 не визнає доводи та обґрунтування відповідача з підстав, викладених у позовній заяві.
Відповідно до частини 4статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України(далі -КАС України) судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Згідно з частиною 5статті 250 КАС Українидатою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши її фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для правильного вирішення спору, суд дійшов таких висновків.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є особою з інвалідністю 1 групи внаслідок війни та перебуває на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення Звягельської міської ради
В травні 2024 року ОСОБА_1 звернувся із заявою до управління соціального захисту населення Звягельської міської ради про проведення безоплатного капітального ремонту його житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 , відповідно до Порядку проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 року № 565, та п. 8 ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Листом № 1255 від 20.06.2024 року управління соціального захисту населення Звягельської міської ради повідомило ОСОБА_1 , що на виконання пункту 8 частини першої статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та Порядку проведення безоплатного капітального ремонту житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, кошти в державному бюджеті на 2024 рік не передбачені. Звягельська територіальна громада не має фінансової спроможності на забезпечення вищезазначених цілей державних соціальних гарантій, кошти міського бюджету спрямовуються на підтримку учасників антитерористичної операції, операції об`єднаних сил, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України.
Не погоджуючись з такою бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом у цій справі.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд враховує таке.
Відповідно достатті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Статтею 2 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 р. № 3551-XII(далі - Закон № 3551-XII) визначено, що законодавство України про статус ветеранів війни та їх соціальні гарантії складається з цьогоЗаконута інших актів законодавства України. Права та пільги для ветеранів війни і членів їх сімей, встановлені раніше законодавством України і законодавством колишнього Союзу РСР, не можуть бути скасовані без їх рівноцінної заміни. Нормативні акти органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які обмежують права і пільги ветеранів війни, передбачені цимЗаконом, є недійсними.
Місцеві ради, підприємства, установи та організації мають право за рахунок власних коштів і благодійних надходжень встановлювати додаткові гарантії щодо соціального захисту ветеранів війни (ч. 4ст. 2 Закону №3551-XII).
Поняття і зміст статусу ветеранів війни та осіб, на яких поширюється чинність цьогозакону,наводиться вРозділі II Закону №3551-XII.
Так, статтями5та6 Закону №3551-XIIвизначено коло осіб, які є учасниками бойових дій та осіб, які належать до учасників бойових дій (визнаються такими).
Встатті 7 Закону №3551-XIIнаведено перелік осіб, які належать до осіб з інвалідністю внаслідок війни.
Статтями8та9 Закону №3551-XIIзакріплено коло осіб, які визнаються учасниками війни та інших осіб, які вважаються учасниками війни.
Устатті 10 Закону №3551-XIIвизначено осіб, на яких поширюється чинність цьогоЗакону.
Судом встановлено, що позивач є особою з інвалідністю 1 групи внаслідок війни та перебуває на обліку в управлінні праці та соціального захисту населення Звягельської міської ради, а відтак на останнього поширюються гарантії, визначені наведеними вище нормативними актами.
Право на позачерговий безоплатний капітальний ремонт власних жилих будинків і квартир та першочерговий поточний ремонт жилих будинків і квартир у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, надано особам з інвалідністю внаслідок війни та прирівняним до них особам (стаття 7), про що зазначено у пункті 8 частини 1статті 13 Закону № 3551-XII.
Згідно нормстатті 17 Закону № 3551-XIIфінансування витрат, пов`язаних з введенням в дію цьогоЗакону, здійснюється за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.
Порядок проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, а також першочерговий поточний ремонт житлових будинків і квартир осіб, які мають на це право, затвердженийпостановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 565(далі - Порядок № 565).
За приписами підпункту 1 пункту 1 Порядку № 565 встановлено, що відповідно до цього Порядку проводиться безоплатний капітальний ремонт житлових будинків і квартир тих осіб, що мають право згідно ізЗаконом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту":
- на безоплатний капітальний ремонт власних житлових будинків і квартир (пункт 8 частини першоїстатті 13 Закону № 3551-XII) - осіб з інвалідністю внаслідок війни та прирівняних до них осіб;
- на безоплатний капітальний ремонт власнихжитловихбудинків (пункт 8частинипершої статті 15) - осіб, на яких поширюється чинність зазначеногоЗакону № 3551-XII;
- на безоплатний капітальний ремонт житлових будинків і квартир, що перебувають у їх власності (пункт 10 частини першоїстатті 16 Закону № 3551-XII), - осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною.
Пунктом 2 Порядку №565 визначено, що безоплатний капітальний ремонт власних житлових будинків і квартир (далі - безоплатний капітальний ремонт) проводиться за місцем постійного проживання і реєстрації особи, що має право на зазначені у п. 1 цього Порядку №565 пільги (далі - особа, що має право на пільгу).
Безоплатному капітальному ремонту підлягає житловий будинок чи квартира, які належать особі, що має право на пільгу, на праві приватної, зокрема спільної, власності.
Безоплатний капітальний ремонт проводиться виходячи з розрахунку 21 кв. метр загальної площі будинку, квартири на кожну особу, що має право на пільгу.
Відповідно до п. 3 Порядку № 565 для проведення безоплатного капітального ремонту особа, що має право на пільгу, подає до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування за місцем свого постійного проживання і реєстрації письмову заяву за формою згідно з додатком 1.
Судом встановлено, що позивач звернувся до відповідача (за місцем реєстрації) із зверненням, при цьому, вказавши свій статус відповідно доЗакону №3551-XIIта положення названогоЗакону, які передбачають, що він має право на пільги, а саме безоплатний капітальний ремонт власного житлового будинку та на першочерговий поточний ремонт житлового будинку.
Тобто, за своєю суттю зміст звернення відповідає вимогам додатку 1 Порядку №565.
Пунктом 5 Порядку №565 визначено, що для вирішення питання щодо проведення безоплатного капітального ремонту орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування утворює комісію у складі спеціалістів житлово-експлуатаційних і ремонтно-будівельних організацій, представників органу, що фінансує виконання ремонтних робіт (є головним розпорядником коштів місцевого бюджету), органу технічної інвентаризації та інших уповноважених осіб.
Співголовами комісії призначаються заступник керівника органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування та керівник органу, що є головним розпорядником коштів місцевого бюджету.
Рішення про проведення безоплатного капітального ремонту приймається у місячний строк після подання заяви особою, що має право на пільгу, на підставі результатів обстеження комісією будинку, квартири. Обстеження проводиться у присутності особи, яка подала заяву.
За змістом п. 7 Порядку № 565 комісіяпісляобстеженнябудинку,квартирискладає перелік,визначає види і обсяги робіт,які необхідно виконати, з урахуваннямстрокупроведення останнього капітального ремонту та виходячи з переліку основних робітзгідноздодатками3і4, орієнтовноїтривалості ефективної експлуатації елементів будинку, квартири,визначеної правиламиутриманняжитловихбудинків та прибудинкових територій.
За результатами обстеження будинку, квартири складаються дефектний акт,кошториснийрозрахуноківизначаєтьсязагальна вартість капітального ремонту. На підставі визначеної загальної вартості капітального ремонту розраховується вартість капітального ремонту 1кв.метра будинку, квартири. Вартість безоплатногокапітального ремонту визначається як добутоквартостікапітальногоремонту1кв.метрабудинку, квартири та площі,яка належить особі, що має право на пільгу, на праві приватної,зокрема спільної,власності у такихбудинку, квартирі. Прицьомуплоща неможе перевищувати 21 кв.метра загальної площі будинку, квартири (п. 8 Порядку №565).
Відповідно до п. 9 Порядку № 565 за заявою особи, щодо якої прийнято рішення про проведення безоплатногокапітальногоремонту,комісіяприймає рішення про виконання в межахвартостібезоплатногокапітальногоремонту одногочикількох видів ремонтних робіт, визначених за результатами обстеження (перекриття всієї площіпокрівлі, заміна віконних рам, перекриття всієї площі підлоги будинку тощо).
Пунктами 10 та 11 Порядку №565 визначено, що кошторисний розрахунок і вартість безоплатного капітального ремонту затверджуютьсярішенняморганувиконавчої влади або органу місцевого самоврядування за поданням комісії і не підлягають зміні.
Затвердженікошторисний розрахунок і вартість безоплатного капітального ремонтупередаютьсяувстановленому законодавством порядку дооргану,щоєголовним розпорядником коштів місцевого бюджету, для подальшої роботи. Безоплатний капітальний ремонт проводиться у встановленому порядку суб`єктами господарювання, які відповідно до законодавства мають право на виконання таких робіт, на замовлення органу, що є головним розпорядником коштів місцевого бюджету (пункт 12 Порядку №565).
Отже, відповідно до приписів Порядку №565, після отримання заяви позивача, у відповідача виник обов`язок розглянути заяву у місячний строк. При цьому, відповідач відповідно до приписів Порядку №565 зобов`язаний був після одержання такої заяви створити комісію у складі спеціалістів житлово-експлуатаційних і ремонтно-будівельних організацій, представників органу, що фінансує виконання ремонтних робіт (є головним розпорядником коштів місцевого бюджету), органу технічної інвентаризації та інших уповноважених осіб для вирішення питання щодо проведення безоплатного капітального ремонту.
Проте, відповідних дій, спрямованих на розгляд заяви позивача, передбачених зокрема п. 5-8 Порядку №565, відповідачем вжито не було, доказів протилежного суду не надано.
Так, відповідач посилається на те, що на виконання пункту 8 частини першої статті 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та Порядку проведення безоплатного капітального ремонту житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, кошти в державному бюджеті на 2024 рік не передбачено.
Суд зазначає, що дійсно відповідно до пункту 16 Порядку № 565, фінансування витрат, пов`язаних з проведенням безоплатного капітального ремонту і складенням проектно-кошторисної документації, здійснюється за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у межах затверджених бюджетних призначень на відповідний рік.
Разом з тим, та обставина, що безоплатний капітальний ремонт і складення проектно-кошторисної документації, здійснюється за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, та навіть за умови відсутності відповідної субвенції, не позбавляє орган місцевого самоврядування обов`язку слідувати алгоритму дій, який чітко визначений Порядком №565, в тому числі і щодо здійснення обстеження житла.
Варто зазначити, що Порядок №565 не регулює питання відмови органу місцевого самоврядування у проведенні безоплатного капітального ремонту житлового будинку. Однак, з поміж вказаного, такий Порядок встановлює чітку послідовність дій органу місцевого самоврядування в разі надходження відповідної заяви.
Суд звертає увагу на те, що відсутність відповідного фінансування на пільговий ремонт з Державного бюджету не може бути підставою нездійснення відповідачем дій, передбачених Порядком №565. В свою ж чергу, фінансування таких витрат з державного та місцевого бюджетів передбаченоЗаконом №3551-XIIта Порядком №565, невиконання яких може мати місце у іншому складі правовідносин.
Окрім того, як вже зазначалось судом вище, Порядок №565 не регулює питання відмови органу місцевого самоврядування у проведенні безоплатного капітального ремонту житлового будинку. Однак, з аналізу приписів вказаного підзаконного акту, очевидним є те, що після вчинення дій, передбачених пунктами 5-8 Порядку №565, органом виконавчої влади чи місцевого самоврядування приймається рішення про проведення безоплатногокапітальногоремонту у разі встановлення, що для цього є відповідні підстави. При цьому, логічним є висновок про те, що таке рішення не приймається, якщо підстави для проведення безоплатногокапітальногоремонту відсутні.
Разом з тим,статтею 1 Закону України «Про звернення громадян»визначено, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов`язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Відповідно достатті 3 Закону України «Про звернення громадян»заява (клопотання) - звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріпленихКонституцієюта чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності.
Отже, заява позивача про проведення безоплатного капітального ремонту житлового будинку і є заявою, адресованою органу місцевого самоврядування та спрямованою на реалізацію соціальних прав позивача, як інваліда війни.
Суд зазначає, що Порядок №565 є підзаконним нормативно-правовим актом та регулює порядок проведення безоплатного капітального ремонту житлових будинків та квартир осіб, які мають право на отримання такої пільги, проте в частині, яка не врегульована Порядком №565, на заяву поширюються нормиЗакону України «Про звернення громадян».
Відповідно до ч. 1ст .15 Закону України «Про звернення громадян»органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).
Згідно ч. 4ст. 15 Закону України «Про звернення громадян»рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням наЗаконі викладенням мотивів відмови, а також із роз`ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
Частиною 1статті 20 Закону України «Про звернення громадян»визначено, що звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п`яти днів.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 1ст. 19 Закону України «Про звернення громадян»органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані, серед іншого: об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; у разі визнання заяви чи скарги необґрунтованою роз`яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення.
За таких обставин, враховуючи положення Порядку№565 та Закону України "Про звернення громадян", суд дійшов висновку, що отримавши заяву позивача про проведення безоплатного капітального ремонту будинку, у відповідача виник обов`язок протягом 30 днів розглянути відповідну заяву та прийняти обґрунтоване та вмотивоване рішення про проведення безоплатного капітального ремонту або відмову в проведенні безоплатного капітального ремонту, з посиланням на підстави відмови та порядок оскарження такої відмови.
Таким чином, суд дійшов висновку, що визнання протиправною бездіяльності відповідача в частині неналежного розгляду звернення (заяви) позивача у Порядку, визначеномуПостановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року №565, є належним способом захисту порушеного права позивача, який застосовується судом у спірних правовідносинах.
Враховуючи повноваження суду при вирішенні справи, в частині належного способу захисту порушеного права позивача, суд вважає за необхідне визнати протиправною бездіяльність органу місцевого самоврядування - міської ради та зобов`язати останню повторно розглянути звернення позивача щодо проведення безоплатного ремонту належного ОСОБА_1 будинку з дотриманням процедури, визначеної Порядком № 565, з урахуванням висновків суду.
Згідно зстаттею 90 КАС Українисуд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Згідно з частиною першоюстатті 2 КАС Українизавданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до частини другоїстатті 9 КАС Українисуд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цьогоКодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до частини 1статті 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За таких обставин суд дійшов висновку, що зазначений позов підлягає задоволенню частково з підстав, які наведені вище.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, то питання щодо розподілу судових витрат судом не вирішується.
Керуючись статтями 241 - 246, 255, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Звягельської міської ради (м. Звягель, Житомирська область, вул. Шевченка, 20, код ЄДРПОУ 13576983), Управління соціального захисту населення Звягельської міської ради (Житомирська область, м. Звягель, вул. Шевченка, 20, код ЄДРПОУ 03192773) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Звягельської міської ради Житомирської області щодо неналежного розгляду звернення ОСОБА_1 про проведення безоплатного капітального ремонту, передбаченого п. 8 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
Зобов`язати Звягельську міську раду Житомирської області повторно розглянути звернення ОСОБА_1 щодо проведення безоплатного капітального ремонту будинку за адресою: АДРЕСА_1 , відповідно до процедури, визначеної Порядком проведення безоплатного капітального ремонту власних житлових будинків і квартир осіб, що мають право на таку пільгу, а також першочерговий поточний ремонт житлових будинків і квартир осіб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 року № 565, з урахуванням висновків суду.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Н.М. Майстренко
| Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 29.05.2025 |
| Оприлюднено | 03.06.2025 |
| Номер документу | 127765075 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Майстренко Наталія Миколаївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Майстренко Наталія Миколаївна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Майстренко Наталія Миколаївна
Адміністративне
Новоград-Волинський міськрайонний суд Житомирської області
Васильчук Л. Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні