РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
30 травня 2025 року Р і в н е№460/1301/21Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді В.В. Щербакова розглянувши у порядку письмового провадження питання заміни сторони правонаступником в адміністративній справі за позовом
ОСОБА_1 доУправління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинення певних дійВ С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 26.02.2021 звернувся в суд з позовом до Управління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області в якому просив визнати протиправною бездіяльність відповідача, щодо ненадання йому субсидії на оплату житлово-комунальних послуг в опалювальний сезон 2020-2021 років, зобов`язати відповідача надати йому субсидії на оплату житлово-комунальних послуг в опалювальний сезон 2020-2021 років.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 06.08.2021 позовну заяву ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинення певних дій - задоволено повністю. Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області, яка полягає у непризначені ОСОБА_1 субсидії на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний сезон 2020-2021 років. Зобов`язано Управління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про призначення житлової субсидії від 09 листопада 2020 року, з урахуванням правової оцінки, наданої Рівненським окружним адміністративним судом у цьому судовому рішенні.
Рішення набрало законної сили 07.09.2021.
Від Управління соціальної та ветеранської політики Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області надійшла заява про заміну сторони правонаступником. Вказана заява обґрунтована неможливістю виконання рішення Рівненського окружного адміністративного суду у справі №460/1301/21, оскільки відповідно до Постанови Кабінету міністрів України №1041 від 16 вересня 2022 року "Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг" надання житлових субсидій та пільг 1 жовтня 2022 р. віднесено до повноважень органів Пенсійного фонду України.
Враховуючи введення на всій території України воєнного стану, суд з урахуванням вимог ч.4 ст.229 та ч.2 ст.379 КАС України розглянув вказану заяву за відсутності учасників справи без здійснення повного фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу у письмовому провадженні.
Розглянувши подану заяву, дослідивши матеріали справи та докази, подані в обґрунтування заяви, суд зазначає таке.
Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 06.08.2021 позовну заяву ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинення певних дій - задоволено повністю. Визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області, яка полягає у непризначені ОСОБА_1 субсидії на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний сезон 2020-2021 років. Зобов`язано Управління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про призначення житлової субсидії від 09 листопада 2020 року, з урахуванням правової оцінки, наданої Рівненським окружним адміністративним судом у цьому судовому рішенні.
Рішення набрало законної сили 07.09.2021.
Як вбачається з мотивів ухвалення рішення зазначених судом в мотивувальній частині, суд вирішуючи спірні правовідносини керувався, в тому числі, Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848, яким на момент виникнення спірних правовідносин та на момент ухвалення рішення, було врегульовано механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі, умови призначення та порядок надання громадянам житлових субсидій.
Згідно з абз. 2 п. 2 Порядку , розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є:
структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій (далі - регіональні органи соціального захисту населення);
структурні підрозділи з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення).
В контексті зазначеного, суд зауважує, що в ході розгляду справи було встановлено, що саме Управління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області є суб`єктом, уповноваженим на розгляд заяви ОСОБА_1 від 09.11.2020.
Виходячи з нормативного регулювання спірних відносин, судом вирішено здійснити захист прав позивача у спосіб зобов`язаня Управління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про призначення житлової субсидії від 09 листопада 2020 року, з урахуванням правової оцінки.
Натомість, заявник подаючи заяву про заміну боржника, фактично просить змінити порядок і спосіб виконання судового рішення у спосіб зміни суб`єкта виконання даного рішення.
Оскільки Пенсійний фонд України не є правонаступником Управління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації Рівненської області в спірних правовідносинах, суд дійшов висновку, що заява про заміну сторони її правонаступником задоволенню не підлягає
Керуючись статтями 248, 256, 294, 295, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В :
У задоволенні заяви про заміну боржника відмовити.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.
Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст ухвали складений 30 травня 2025 року
Суддя В.В. Щербаков
Суд | Рівненський районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2025 |
Оприлюднено | 03.06.2025 |
Номер документу | 127768553 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
В.В. Щербаков
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ільчишин Надія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні