Герб України

Постанова від 02.06.2025 по справі 533/230/25

Козельщинський районний суд полтавської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

02.06.2025 року КОЗЕЛЬЩИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 533/230/25

Провадження № 3/533/103/25

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 червня 2025 року селище Козельщина

Суддя Козельщинського районного суду Полтавської області Козир В.П., розглянувши матеріали, які надійшли від батальйону патрульної поліції в місті Кременчук Управління патрульної поліції в Полтавській області Департаменту патрульної поліції, про притягнення до адміністративної відповідальності:

- ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ; громадянин України; місце проживання: АДРЕСА_1 ; військовослужбовець; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , протягом року притягувався до відповідальності за ч. 2 ст. 130, 4 ст. 126 КУпАП;

- за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 126 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

УСТАНОВИЛА:

13 березня 2025 року о 14 годині 00 хвилині на автомобільній дорозі М-22 73 км у с. Підгорівка, громадянин ОСОБА_1 повторно протягом року вчинив порушення, передбачене ч. 4 ст. 126 КУпАП, а саме керував транспортним засобом - автомобілем марки Kia Sorento, державний номерний знак НОМЕР_2 , будучи позбавленим права керування транспортними засобами, чим порушив ч. 10 ст. 15 Закону України «Про дорожній рух» та п. 2.1 «а» Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, за що відповідальність передбачена ч. 5 ст. 126 КУпАП.

Громадянин ОСОБА_1 у судові засідання 29.04.2025, 02.06.2025 не з`явився, належним чином повідомлявся судом про місце, дату та час судових засідань за адресою, повідомленою ним під час складення протоколу про адміністративне правопорушення, а також за додатковою адресою, відомості про яку містяться у матеріалах справи. Однак повістки повернулися до суду неврученими з підстав «адресат відсутній за вказаною адресою», за закінченням терміну зберігання».

У протоколі про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 було роз`яснено, що розгляд справи відбудеться у Козельщинському районному суді Полтавської області.

Крім того, на офіційному сайті суду в розділі «Громадянам» у вкладці «Список судових справ, призначених до розгляду» з моменту призначення даної справи до розгляду було зазначено дату, час та місце розгляду справи.

Письмових пояснень чи заперечень щодо викладеного у протоколі про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 суду надано не було.

З положень ч. 2 ст. 268 КУпАП вбачається, що участь особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, при розгляді справи за ч. 5 ст. 126 КУпАП не є обов`язковою.

Зважаючи на викладені обставини, а також те, що ОСОБА_1 був обізнаний про складання відносно нього протоколу про адміністративне правопорушення; не подав письмових заперечень щодо протоколу; до суду не з`явився, то його поведінка може свідчити про незацікавленість брати участь у розгляді справи. Проте, подальше відкладення розгляду справи нівелюватиме завдання КУпАП, яким є охорона конституційного ладу України, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (стаття 1 КУпАП). Розгляд справи у розумні строки з одного боку забезпечує можливість своєчасного відновлення прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, у випадку необґрунтованості та безпідставності провадження у справі стосовно неї, а з іншого, своєчасне вжиття заходів спрямованих на запобігання іншим правопорушенням, у випадку наявності підстав застосування адміністративного стягнення з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, у дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття (стаття 23 КУпАП ). У будь-якому випадку відповідні дії мають бути вчинені своєчасно, з метою недопущення негативних наслідків, пов`язаних із тривалим розглядом справи та не вирішенням її по суті.

Відтак суддя відповідно до вимог ст. 268 КУпАП уважає за можливе провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, що сприятиме досягненню завдань, визначених ст. 245 КУпАП, та розгляду справи у межах строків, які передбачені ст. 38 КУпАП.

Розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, суддя установила таке.

Відповідно до ч. 10 ст. 15 Закону України «Про дорожній рух» забороняється керування транспортними засобами особам, до яких застосовано адміністративне стягнення чи кримінальне покарання у виді позбавлення права керування транспортними засобами, протягом строку позбавлення, а також особам, щодо яких державним виконавцем встановлено тимчасове обмеження у праві керування транспортними засобами.

Підпунктом «а» пункту 2.1 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2001 № 1306, визначено, що водій механічного транспортного засобу повинен мати при собі посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії.

Частиною 4 ст. 126 КУпАП передбачена відповідальність за керування транспортним засобом особою, позбавленою права керування транспортними засобами.

Згідно зі ч. 5 ст. 126 КУпАП повторне протягом року вчинення порушень, передбачених частинами другою четвертою цієї статті - тягне за собою накладення штрафу в розмірі двох тисяч чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортним засобом на строк від п`яти до семи років та з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.

Відповідно до ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визначається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

За змістом ст. 245, 252, 280 КУпАП при розгляді справи про адміністративне правопорушення суд має повно, всебічно та об`єктивно дослідити всі обставини справи в їх сукупності та з`ясувати, чи було скоєно адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У ст. 251 КУпАП зазначено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами. Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

На підставі ст. 252 КУпАП, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

На підтвердження вини ОСОБА_1 у вчиненні ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 126 КУпАП, органом поліції надано такі докази:

- протокол про адміністративне правопорушення від 13.03.2025 серії ЕПР1 № 270273 (а.с. 3, 4);

- роздруківку з програми «Адмінпрактика», відповідно до якої 13.03.2025 о 14 годині 00 хвилин громадянин ОСОБА_1 керував транспортним засобом Kia Sorento, державний номерний знак НОМЕР_2 , будучи позбавленим права керування транспортними засобами, чим вчинив повторно протягом року правопорушення, яке передбачене ч. 4 ст. 126 КУпАП (а.с.5);

- рапорт інспектора роти ТОР БПП в м. Кременчук УПП в Полтавській області ДПП капітана поліції Катерини Сосніцької від 13.03.2025, відповідно до якого 13.03.2025 під час вимірювання контролю швидкісного режиму на дорозі М-22 Полтава-Олександрія, 73 км, о 14 годині 00 хвилин, під час несення служби у складі екіпажу «Залік-202» спільно з капралом поліції Делікатним А.В., у с. Підгорівка було зупинено транспортний засіб Kia Sorento, державний номерний знак НОМЕР_2 , під керуванням ОСОБА_1 . Під час перевірки документів було з`ясовано, що водій ОСОБА_1 позбавлений права керування транспортним засобом постановою Зарічного районного суду м. Суми від 18.01.2025. Відносно водія було складено адміністративний протокол за ч. 5 ст. 126 КУпАП (а.с. 6);

- копію постанови про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, серії ЕНА № 4261835 від 13.03.2025, відповідно до якої ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП (наведеною постановою підтверджено підставу для зупинки транспортного засобу під керуванням водія) (а.с.7);

- витяг з програми «Адмінпрактика», відповідно до якого постановою Зарічного районного суду м. Суми по справі № 591/9633/24 від 25.12.2024 за ч. 2 ст. 130 КУпАП ОСОБА_1 був позбавлений права керування транспортними засобами строком на три роки (а.с.8);

- копію постанови про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, серії ЕНА № 3886888 від 18.01.2025, відповідно до якої ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 126 КУпАП (а.с.9);

- довідку старшого інспектора відділення адміністративної практики батальйону патрульної поліції в м. Кременчук УПП в Полтавській області ДПП капітана поліції Світлани Чаплянко від 14.03.2025, відповідно до якої постановою Зарічного районного суду м. Суми по справі № 591/9633/24 від 25.12.2024 за ч. 2 ст. 130 КУпАП ОСОБА_1 був позбавлений права керування транспортними засобами строком на три роки. Протягом року ОСОБА_1 вчиняв адміністративні правопорушення, передбачені ч. 2-4 статті 126 КУпАП, а саме 18.01.2025 було складено постанову серії ЕНА 388688 за ч. 4 ст. 126 КУпАП та накладено стягнення вигляді штрафу 20400 грн (а.с.10);

- матеріали відеозапису (а.с. 11).

З відеозапису, наданого до протоколу про адміністративне правопорушення, вбачається, що подія відбувалася у світлу пору доби, транспортний засіб Kia Sorento, державний номерний знак НОМЕР_2 , під керуванням ОСОБА_1 було зупинено працівниками поліції у зв`язку з перевищенням швидкості у населеному пункті. Під час спілкування з водієм працівниками поліції було встановлено, що ОСОБА_1 позбавлений права керування транспортними засобами.

Також з постанови судді Зарічного районного суду м. Суми від 25.12.2024 у справі № 591/9633/24 встановлено, що ОСОБА_1 визнано винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 130 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу на користь держави у сумі 34000,00 грн з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки.

Відповідно до довідки старшого інспектора відділення адміністративної практики батальйону патрульної поліції в м. Кременчук УПП в Полтавській області ДПП капітана поліції Світлани Чаплянко від 14.03.2025, громадянин ОСОБА_1 , 11 березня 1996, отримував посвідчення водія серії НОМЕР_3 від 07.04.2021 (а.с. 10).

Отже, оцінивши докази, надані органом поліції, за відсутності будь-яких обґрунтованих заперечень особи, відносно якої складено протокол про адміністративне правопорушення, суддя уважає, що в діях громадянина ОСОБА_1 міститься склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 126 КУпАП, оскільки ОСОБА_1 повторно протягом рокувчинив порушення,передбачене ч.4ст.126КУпАП,а самекерував транспортнимзасобом,будучи позбавленимправа керування таким транспортним засобом.

Відповідно ст. 33 Кодексу України про адміністративне правопорушення стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

З довідки старшого інспектора відділення адміністративної практики батальйону патрульної поліції в м. Кременчук УПП в Полтавській області ДПП капітана поліції Світлани Чаплянко від 14.03.2025 вбачається, що ОСОБА_1 керував транспортним засобом автомобілем марки Kia Sorento, державний номерний знак НОМЕР_2 , який належить не йому, а третій особі Благодійній організації «Родина Турбота», що виключає можливість застосування до особи стягнення у виді оплатного вилучення транспортного засобу.

Дотримуючись наведених вище вимог закону, урахувавши характер вчиненого правопорушення, ступінь його суспільної небезпеки - правопорушення являється грубим порушенням Правил дорожнього руху, а також відомості про особу правопорушника, наведені у протоколі про адміністративне правопорушення, суддя дійшла висновку про призначення адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі двох тисяч чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на мінімальний строк, визначений санкцією ч. 5 ст. 126 КУпАП, без оплатного вилученням транспортного засобу.

Відповідно до ч. 2, 3 ст. 30 КУпАП позбавлення наданого права керування транспортними засобами застосовується на строк до трьох років за грубе або повторне порушення порядку користування цим правом або на строк до десяти років за систематичне порушення порядку користування цим правом. Якщо особою, позбавленою права керування транспортним засобом, до закінчення строку дії такого стягнення вчинено нове адміністративне правопорушення, за яке застосовано стягнення у виді позбавлення права керування транспортним засобом, до стягнення за вчинення нового адміністративного правопорушення приєднується невідбута частина стягнення. При цьому загальний строк позбавлення права керування транспортним засобом може перевищувати гранично допустимий строк, передбачений частиною другою цієї статті.

ОСОБА_1 був раніше позбавлений права керування транспортними засобами строком на 3 роки відповідно до постанови Зарічного районного суду м. Суми від 25 грудня 2024 року по справі № 591/9633/24, яка набрала законної сили 07.01.2025. Дане правопорушення вчинив до закінчення строку дії попереднього стягнення. Відповідно до стягнення за вчинення даного правопорушення слід приєднати невідбуту частину стягнення за постановою суду у справі № 591/9633/24, яка складає 2 роки 7 місяців 6 днів позбавлення права керування транспортними засобами.

Положеннями ст. 40-1 Кодексу України про адміністративне правопорушення передбачено, що у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується судовий збір особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Відповідно до ч. 5 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення стягується судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що на день винесення постанови становить 605 гривень 60 коп.

Матеріали справи не містять відомостей про те, що громадянин ОСОБА_1 відноситься до осіб, які підлягають звільненню від сплати судового збору, а відтак, з нього слід стягнути судовий збір за ухвалення постанови про накладення адміністративного стягнення.

На підставі викладеного, керуючись статтями 24, 27, 33, 36, 40-1, ч. 5 ст. 126, ст. 276-279, 280, 283-285, 287-289 КУпАП, суддя

ПОСТАНОВИЛА:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,винуватим увчиненні адміністративногоправопорушення,передбаченого ч.5ст.126КУпАП,та застосувативідносно ньогоадміністративне стягненняу видіштрафу урозмірі двохтисяч чотирьохсотнеоподатковуваних мінімумівдоходів громадянна користьдержави,що становить 40800,00 гривень з позбавленням права керування транспортними засобами строком на 5 років.

Відповідно до ч. 3 ст.30КУпАП шляхом приєднання невідбутої частини адміністративного стягнення за постановою Зарічного районного суду м. Суми від 25 грудня 2024 року по справі № 591/9633/24 до призначеного стягненням остаточно визначити ОСОБА_1 стягнення у виді позбавлення права керування транспортним засобом на 7 років 7 місяців 6 днів.

Особа вважається позбавленою права керування транспортним засобом після набрання законної сили рішенням суду про позбавлення цього права.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у сумі 605 гривень 60 коп.

Реквізити сплати штрафу:

- стягувач Департамент патрульної поліції; місцезнаходження: вул. Федора Ернста, 3, м. Київ, 03048; ідентифікаційний код 40108646;

-отримувач коштів ГУК Полтав.обл/Полтавська/21081300, код отримувача (ЄДРПОУ) 37959255, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, номер рахунку (IBAN) UА048999980313050149000016001, код класифікації доходів бюджету 21081300. «Адміністративні штрафи у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху». Протокол про адміністративне правопорушення від 13.03.2025 серія ЕПР1 № 270273.

Реквізити сплатисудового збору:

- стягувач Державна судова адміністрація України, місцезнаходження: вулиця Липська, 18/5, місто Київ, Київська область, 01601; ідентифікаційний код 26255795;

- отримувач ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку (МФО) 899998, номер рахунку (IBAN) UА908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030106 «Судовий збір».

Строк пред`явлення постанови до виконання: протягом трьох місяців з дня винесення постанови, а при оскарженні - постанова підлягає виконанню після залишення скарги без задоволення.

Роз`яснити особі, що штраф маєбути сплаченийне пізнішеяк через15днів здня отримання постанови, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення, із наданнямвідповідної квитанціїпро сплатуштрафу доканцелярії суду. У разі несплати добровільно штрафу протягом 15 днів з дня вручення копії постанови, при примусовому виконанні постанови суду згідно ч. 2 ст. 308 КУпАП, штраф підлягатиме стягненню у подвійному розмірі.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови шляхом подання апеляційної скарги до Полтавського апеляційного суду через Козельщинський районний суд Полтавської області.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Суддя В.П. Козир

СудКозельщинський районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення02.06.2025
Оприлюднено03.06.2025
Номер документу127778298
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Керування транспортним засобом особою, яка не має відповідних документів на право керування таким транспортним засобом або не пред’явила їх для перевірки, або стосовно якої встановлено тимчасове обмеження у праві керування транспортними засобами

Судовий реєстр по справі —533/230/25

Постанова від 02.06.2025

Адмінправопорушення

Козельщинський районний суд Полтавської області

Козир В. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні