Справа № 761/20426/25
Провадження № 1-кс/761/13899/2025
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 травня 2025 року слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 за участю прокурора ОСОБА_3 , підозрюваної ОСОБА_4 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів органами Бюро економічної безпеки України Офісу генерального прокурора ОСОБА_3 про продовження запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,
ВСТАНОВИВ:
Прокурор першого відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення управління нагляду за додержанням законів органами Бюро економічної безпеки України Офісу генерального прокурора ОСОБА_3 звернувся до суду з клопотанням про продовження запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно підозрюваної ОСОБА_4 .
В обгрунтування поданого клопотання зазначив, що Головним підрозділом детективів Бюро економічної безпеки України за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному проваджені №12022000000000801 від 17.08.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 364, ч. 3 ст. 212, ч.3 ст. 209 та ч. 1 ст. 255 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що посадові та службові особи Міністерства інфраструктури України та Національного агентства з акредитації України, зловживаючи владою та службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди, забезпечують безперешкодне отримання акредитації визначеному колу пов`язаних юридичних осіб, для провадження діяльності із сертифікації колісних транспортних засобів, партій частин та/або обладнання, а також перешкоджають отриманню такої акредитації іншим суб`єктам господарювання, що сприяє монополізації ринку вказаних послуг на користь окремої організованої злочинної групи.
Зокрема, встановлено, що службові особи суб`єктів господарської діяльності, уповноважені на сертифікацію транспортних засобів, зловживаючи службовим становищем вносять до офіційних документів завідомо неправдиві відомості та у подальшому подають останні до контролюючого органу, у тому числі до ДПС України, щодо ціни та кількості виданих сертифікатів, створюючи умови для легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом.
Крім того, в ході досудового розслідування встановлено кількість реєстраційних операцій першої реєстрації транспортних засобів та операцій з перереєстрації транспортних засобів у зв`язку з переобладнанням у період з 01.01.2021 по 31.12.2021 року у яких серед документів що надавались для реєстрації, наявний сертифікат відповідності, вищезазначених товариств щодо індивідуального затвердження завершеного колісного транспортного засобу, згідно якого було встановлено, що:
ТОВ «Рівнестандарт» (код ЄДРПОУ 38888641) - 137 638,
ТОВ «Центр Авто» (код ЄДРПОУ 38683765) - 173 948,
ТОВ «Укр-Тест-Стандарт» (код ЄДРПОУ 35809174) - 166 305,
ТОВ «КСЦ-Конкорд» (код ЄДРПОУ 38708538) - 56 244,
ТОВ «Автотехносервіс» (код ЄДРПОУ 32946875) - 27 250,
ПП «Аєс Стандарт» (код ЄДРПОУ 37673164) - 103190.
При цьому за аналогічний період з 01.01.2021 по 31.12.2021 зазначена значно менша кількість виданих сертифікатів відповідності в порівнянні з вище зазначеними даними.
Відповідно до фінансової звітності зазначені підприємства звітують про надання сертифікаційних послуг, обов`язкового технічного контролю транспортних засобів за ціною втричі меншою від ринкової, що може свідчити про тіньовий обіг грошових коштів та ухилення від сплати податків, зборів та обов`язкових платежів до державного бюджету України.
Для формального відображення фінансових результатів господарської діяльності вказаних підприємств, в кінці кожного робочого дня в банківській уставні здійснюється оплата по списку осіб, яким підприємствами видано сертифікат відповідності або сертифікат типу.
Офіційна сума оплати за кожен виданий сертифікат коливається від 70 до 100 гривень. І це при тому, що юридичні/фізичні особи за надання такого сертифікату сплачують в лабораторії готівкові кошти у розмірі від 2500 грн. (колісні ТЗ, ввезені з країн Європи), від 5000 до 7000 грн.( колісні ТЗ, ввезені з США).
Тобто, лише незначна частина готівкових коштів, отриманих від замовників послуг в якості оплати вартості послуг (готівкова виручка), в кінці кожного робочого дня вноситься до каси банку для її переказу і зарахування на банківські рахунки підприємства (готівка здається представником підприємства самостійно. У тому числі із застосуванням платіжних пристроїв та через пункти надання фінансових послуг). В результаті, лише та частина готівкових коштів, яка була зарахована на банківський рахунок підприємства, вноситься до розділу виручки і цей показник (сума зарахованої на банківський рахунок виручки) є головним для розрахунку фінансових результатів діяльності підприємства та використовується підприємством для складання фінансових та податкових звітів.
У такий спосіб підприємство уникає відображення в бухгалтерському та податковому обліках реальних фінансових результатів господарських операцій, здійснених в рамках свої господарської діяльності, та зменшує таким чином базу оподаткування (фінансовий результат до оподаткування/ дохід) і, відповідно, зменшується податкове навантаження - сума податкового зобов`язання.
В подальшому у ході досудового розслідування, проведено ряд економічних експертиз, відповідно до яких встановлено, що суб`єктами господарювання не відображені суми доходів від реалізації послуг з сертифікації, які мали бути задекларовані у рядку 02 Декларацій «Фінансовий результат до оподаткування (прибуток або збиток), визначений у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, у зв`язку з чим суб`єктами господарювання порушено пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п. 135.1. ст. 135, пп. 140.4.4. п.140.4 ст. 140 ПКУ від 02.10.2010 N? 2755-VI (зі змінами та доповненнями) та занижено податок на прибуток.
Зокрема встановлено, що 27.03.2008 Печерською районною в місті Києві державної адміністрацією здійснено державну реєстрацію товариства з обмеженою відповідальністю «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 37401206) (далі - ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ»), про що внесено відповідний запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за № 12241070009042020.
Статтями 62 та 65 ГКУ передбачено, що підприємство - самостійний суб`єкт господарювання, зареєстрований компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного провадження виробничої, науково-дослідної, торгової, іншої господарської діяльності у порядку, передбаченому Господарським кодексом України та інших законів. Головне завдання підприємства полягає у задоволенні потреб ринку у його продукції чи послугах з метою отримання прибутку.
Для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) керівника підприємства, який є підзвітний власнику, його уповноваженому органу чи наглядовій раді. Керівник підприємства, головний бухгалтер, члени наглядової ради ( у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємством відповідно до статуту є посадовими особами цього підприємства.
Відповідно до статуту ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», затвердженого рішенням учасника товариства від 15.04.2019 № 01/19, виконавчим органом товариства, що здійснює управління поточною діяльністю товариства, є директор.
Відповідно до розділу 10 статуту:
- виконавчий орган товариства є одноособовим в особі директора
- директор здійснює керівництво усією поточною діяльністю Товариства;
- до компетенції Директора Товариства належить вирішення всіх питань, пов?язаних з управлінням поточною діяльністю Товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції Загальних зборів Учасників та Наглядової Ради Товариства (у разі її утворення).
- директор підзвітний Загальним зборам Учасників і Наглядовій Раді товариства (У разі її утворення) та організовує виконання їхніх рішень.
- у своїй діяльності Директор керується чинним законодавством, статутом Товариства, рішеннями Загальних зборів, трудовим контрактом (у разі його укладання), а також іншими внутрішніми нормативними актами Товариства.
Відповідно до цього ж розділу статуту, на директора покладені наступні функції та обов`язки:
- здійснення оперативного керівництва діяльністю товариства;
- представлення інтересів Товариства перед третіми особами;
- організація:
(а) виробничо-господарської діяльності Товариства:
(б) матеріально-технічного забезпечення господарської діяльності;
(в) фінансово-економічної роботи, обліку та звітності, ведення грошово-розрахункових операцій;
(г) сплати належних сум податків і зборів (обов?язкових платежів);
(д) діловодства, належного зберігання документів та ведення архіву):
(е) роботи та контролю за діяльністю дочірніх та спільних підприємств. філій та представництв Товариства;
(ж) забезпечення надійного зберігання та надання учасникам Товариства за їх вимогою в будь-який час протоколів та інших матеріалів Загальних зборів та Ревізійної комісії, а також засвідчених витягів з них;
(з) кадрової роботи та соціально-побутового обслуговування робітників Товариства;
- прийняття після погодження з Загальними зборами рішень:
(а) про списання з балансу Товариства безнадійної щодо стягнення заборгованості, нестач та витрат товарно-матеріальних цінностей, що належать Товариству;
(б) про списання з балансу Товариства морально застарілого, зношеного та непридатного для подальшого використання майна, крім малоцінного та швидкозношуваного майна:
(в) про призначення та звільнення керівників дочірніх підприємств Товариства, філій та представництв, в тому числі, але не виключно, про призначення чи звільнення керівників інших товариств, підприємств та об?єднань контроль над якими здійснює Товариство через володіння корпоративними правами (акціями, частками тощо), а також про умови оплати їх праці;
(г) про затвердження положення дочірніх філій та представництв Товариства;
(д) про призначення першого заступника Директора Товариства, головного бухгалтера Товариства;
(е) про укладання договорів, які відносяться до виключної компетенції Загальних зборів учасників Товариства.
- забезпечення дотримання норм законодавства про працю та правил внутрішнього розпорядку;
- забезпечення умов для роботи Наглядової ради Товариства (у разі її утворення);
- інформування учасників про виникнення питань, вирішення яких покладене Статутом на Загальними зборами;
- звітування перед Загальними зборами про діяльність Товариства за звітний період та про хід виконання плану діяльності Товариства, затвердженого Загальними зборами;
- розробка та подання на затвердження Загальним зборам річного звіту про діяльність Товариства (включаючи дочірні підприємства), результати діяльності, балансу з висновками наглядової ради (у разі її утворення), а також звіту про виконання плану діяльності Товариства;
- підготовка та надання Наглядової ради (у разі її утворення) у двомісячний термін після закінчення чергового фінансового року (фінансовий рік Товариства співпадає з календарним роком), але не пізніше 1 (одного) місяця до дня проведення Загальних зборів, річного звіту про результати діяльності Товариства, його дочірніх підприємств, філій та балансу Товариства для складання висновків по ним;
- за вимогою Наглядової ради (у разі її утворення) надання їй для перевірки всіх матеріалів, бухгалтерської та іншої документації, особистих пояснень;
- здійснення інших дій та виконання інших функцій, які не відносяться до виключної компетенції інших органів управління і які необхідні для досягнення цілей Товариства, виконання планів, затверджених Загальними зборами Учасників та рішень, прийнятих органами управління товариства.
- директор відповідним наказом повинен покласти виконання своїх обов?язків на свого Першого заступника або на іншу особу у випадку відрядження, відпустки або відсутності на місці роботи протягом більш ніж 2 (доби) з будь-якої іншої причини, але не довше, ніж на три місяці (крім випадків непрацездатності). Якщо цього не зроблено, то на час відсутності Директора на роботі право виступати від імені Товариства без доручення та інші права і обов?язки Директора переходить до його Першого заступника автоматично, про що він повинен негайно сповістити уповноважену особу Товариства.
- директор (а за його відсутності виконуючий обов?язки Директора) зобов?язаний негайно письмово сповістити Загальні збори Товариства або уповноважену особу Загальних зборів Товариства в разі настання обставин. що загрожують інтересам Товариства, а також у випадку покладення виконання своїх обов?язків на Першого заступника Директора.
Крім того, відповідно до ст. 18 КК України службовими особами є: особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Відповідно до загальних відомостей, які містяться у Інформаційні-телекомунікаційній системі «Податковий блок» щодо ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», директором є ОСОБА_4 (далі - ОСОБА_4 ).
Таким чином, ОСОБА_4 , зайнявши посаду директора суб`єкта господарської діяльності - ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», набула статусу службової особи, яка виконує організаційні-розпорядчі та адміністративно-господарські функції.
Крім того, згідно вимог діючого законодавства ОСОБА_4 зобов`язана:
- відповідно до ст. 67 Конституції України - сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом;
- відповідно до п. 16.1.4 ст. 16, п. 36.5 ст.36, ст. ст. 57, 87, 202 Податкового кодексу України №2755-IV від 02.12.2010 року (зі змінами та доповненнями), сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та нести відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку.
Відповідно до реєстраційних даних основним видом діяльності ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» (код ЄДРПОУ 37401206) згідно Класифікації видів економічної діяльності є: «Технічні випробування та дослідження», код 71.20.
Згідно з вимогами п. 10 «Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 за № 1388, перша державна реєстрація транспортних засобів в Україні проводиться за умови відповідності конструкції і технічного стану певної марки (моделі) транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, обов`язковим вимогам правил та нормативів, що підтверджується сертифікатом відповідності, виданим згідно з порядком затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, або відомостями реєстру сертифікатів затвердження типу і виданих виробниками сертифікатів відповідності колісних транспортних засобів та обладнання.
Відповідно до пп. 63 п. 4 «Про затвердження Положення про Міністерство розвитку громад та територій України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 за № 1388, Мінінфраструктури відповідно до покладених на нього завдань призначає органи із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання.
Відповідно до п. 9 «Порядку призначення, відмови у призначенні та анулювання призначення органу із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин та обладнання», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.07.2016 за № 419, Мінінфраструктури присвоює призначеним органам із сертифікації колісних транспортних засобів ідентифікаційний номер. Перелік призначених органів із сертифікації колісних транспортних засобів оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінінфраструктури.
Так, відповідно до «Переліку призначених Органів із сертифікації колісних транспортних засобів, партій частин та/або обладнання», оприлюдненому на офіційному веб-сайті Мінінфраструктури у всесвітній мережі «Інтернет» за посилання: https://mtu.gov.ua/documents/725.html, згідно вимог п. 9 постанови Кабінету Міністрів України від 01.07.2016 за № 419, на підставі Наказу Міністерства інфраструктури України від 26.04.2017 № 164, ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» призначено органом із сертифікації для індивідуального затвердження колісних транспортних засобів, партій частин і обладнання та присвоєно ідентифікаційний номер «UA.CTR.009».
Відповідно до загальних відомостей, які містяться у Інформаційні-телекомунікаційній системі «Податковий блок», основним місцем обліку ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» є Головне управління Державної податкової служби у м. Києві.
Згідно інформації, яка міститься в інформаційних ресурсах Державної податкової служби України, Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» у період з 01.01.2021 по 31.12.2021 був платником податку на прибуток на загальних підставах.
Відповідно до пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями цього Кодексу.
Відповідно до п. 135.1. ст. 135 Податкового кодексу України, базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу, з урахуванням положень цього Кодексу.
Відповідно до пп. 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 Податкового кодексу України, фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму від`ємного значення об`єкта оподаткування платника (крім великих платників податків) минулих податкових (звітних) років.
Відповідно до п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями цього Кодексу.
Для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за останній річний звітний період не перевищує сорока мільйонів гривень, об`єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від`ємного значення об`єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень цього розділу.
Оскільки об`єкт оподаткування податком на прибуток визначається на підставі фінансового результату до оподаткування, визначеного за правилами бухгалтерського обліку, то з позиції стандартів бухгалтерського обліку вплив заниження ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» суми доходу від надання послуг із сертифікації колісних транспортних засобів є наступним.
Відповідно до норм національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України:
Доходи - збільшення економічних вигод у вигляді збільшення активів або зменшення зобов`язань, яке призводить до зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків власників);
Витрати - зменшення економічних вигод у вигляді зменшення активів або збільшення зобов`язань, що призводить до зменшення власного капіталу (за винятком зменшення капіталу за рахунок його вилучення або розподілення власниками);
Прибуток - сума, на яку доходи перевищують пов`язані з ними витрати.
Отже, фінансовий результат до оподаткування (прибуток) розраховується як різниця між доходами та витратами, отриманими підприємством протягом звітного періоду.
Відповідно, при незмінній сумі витрат в періоді, заниження ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» доходів у визначеній сумі призведе до заниження прибутку цього періоду в аналогічній сумі.
Згідно п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з:
а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу;
б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Отже, при реалізації послуг з сертифікації колісних транспортних засобів у ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» виникають податкові зобов`язання з ПДВ на дату першої події.
При визначення бази оподаткування ПДВ при здійсненні операцій з постачання послуг з сертифікації колісних транспортних засобів ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» має дотримуватись вимог п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України, відповідно до яких:
- база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів;
- при цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції.
Відповідно до податкової декларації податку на прибуток за 2021 рік, поданої ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», задекларовано наступні показники: дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку в сумі 74 932 060 грн. (сума податку на прибуток 983 757 грн.).
Крім того, ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» у 2021 році задекларовано фінансовий результат до оподаткування у загальній сумі 4 423 500 грн.
Також, згідно відомостей податкової декларації вбачається, що ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» у 2021 році застосовувало різниці при визначенні об`єкта оподаткування податок на прибуток, оскільки розмір доходу від всіх видів діяльності за рік перевищує 40 000 000 грн.
Розмір задекларованих ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» складає +1 041 816. Задекларований ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» об`єкт оподаткування податком на прибуток підприємств за 2021 рік складає 5 465 316 грн.
Таким чином, згідно поданих податкових декларацій ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» у 2021 році було платником податку на прибуток на загальних підставах.
Установлено, що відповідно до облікових даних Єдиного державного реєстру транспортних засобів, територіальними органами з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ, протягом 2021 року здійснено 166 305 перших державних реєстрацій та перереєстрації переобладнаних транспортних засобів на підставі сертифікатів відповідності, оформлених ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ».
Разом з тим, згідно відомостей Державного підприємства «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків», середня вартість сертифікату (послуги із сертифікації) відповідності транспортних засобів, а саме - легкових автомобілів виробництва країн Європейського союзу (далі - ЄС) та Сполучених Штатів Америки (далі - США) у 2021 році наступна:
- легкові автомобілі з США - від 3831,00 грн. за одиницю;
- легкові автомобілі з США (з електричним двигуном) - від 1887, 00 грн. за одиницю;
- легкові автомобілі з ЄС - від 2046 грн. за одиницю;
- легкові автомобілі з ЄС (з електричним двигуном) - від 1887, 00 грн. за одиницю;
- легкові автомобілі з ЄС (з ГБО) - від 2388, 00 грн. за одиницю;
- вантажні автомобілі з країн ЄС - від 2202 грн. за одиницю;
- вантажні автомобілі з країн ЄС (з електричним двигуном) - від 1887, грн. за одиницю;
- вантажні автомобілі з країн ЄС (з ГБО) - від 2388, 00 грн. за одиницю.
Таким чином, середня вартість послуги з сертифікації колісних транспортних засобів у 2021 році складає 2 314,5 грн. (з ПДВ).
Отже, з урахуванням середньої вартості послуги з сертифікації колісних транспортних засобів у 2021 році, розрахункова сума доходів ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», отриманих від надання послуг із сертифікації КТЗ (без ПДВ) у 2021 році складає 166 305 * 1 929 грн. = 320 802 345 грн.
Відповідно, розрахункова сума заниження об`єкта оподаткування податком на прибуток, відображеного ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», складає 320 802 345 грн. - 5 465 316 грн. = 315 337 029 грн.
Відповідно до п. 136.1 ст. 136 Податкового кодексу України, базова (основна) ставка податку на прибуток підприємств складає вісімнадцять відсотків від вартісного вираження бази оподаткування.
Відповідно, сума належного до сплати ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» в бюджет податку на прибуток підприємств за 2021 рік складає: 315 337 029 грн. * 18 відсотків = 56 760 665 грн.
Крім того встановлено, що відповідно до єдиного реєстру податкових накладних ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» протягом 2021 року задекларовано податкові накладні з постачання послуг «Оцінка відповідності (Сертифікація КТЗ)» у кількості 119 673 шт. на загальну суму 35 608 999 грн., в т.ч. ПДВ 5 934 833 грн.
Вартість зазначених послуг ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» визначено у сумі, що не відповідає ринковій вартості таких послуг в Україні.
Також, протягом 2021 року ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» не задекларовано податкові накладні з надання послуг сертифікації колісних транспортних засобів у кількості 46 632 шт., які слід вважати як такі, що реалізовані за готівковий розрахунок на невстановлених осіб.
Отже, враховуючи вартість за одну таку послугу, що надавалась протягом 2021 року, слід зазначити, що ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» не відображено податкові зобов`язання з податку на додану вартість по операціях з надання 46 632 послуг з сертифікації колісних транспортних засобів на суму 111 916 800 грн., в т.ч. ПДВ 18 652 800 грн.
Отже, виходячи з викладеного, сума податкових зобов`язань ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» щодо надання послуг з сертифікації колісних транспортних засобів у 2021 році складає: 166 305 * 1 929 грн. * 20 відсотків (базова ставка ПДВ) = 64 160 469 грн.
Таким чином, сума заниження задекларованих ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» податкових зобов`язань з ПДВ при постачанні послуг із сертифікації колісних транспортних засобів у 2021 році складає 64 160 469 грн. - 5 934 833 грн. = 58 225 636 грн.
Таким чином, ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді директора ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», будучи службовою особою суб`єкта господарської діяльності, у не встановлений досудовим розслідуванням час та дату, але не пізніше 10.01.2022, достовірно знаючи про істинні результати фінансово-господарської діяльності ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», діючи умисно, з корисливих мотивів порушила вимоги пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134, п. 135.1 ст. 135, пп. 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 Податкового кодексу України (у редакції від 22.12.2021), не відобразила суми доходів від реалізації послуг з сертифікації, які мали бути задекларовані у рядку 01 Декларацій «Дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за 2021 рік, у зв`язку з чим ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» занизило податок на прибуток за 2021 рік на суму 56 760 665 грн., а також не задекларувала податкові зобов`язання з ПДВ та занизила ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» податок на додану вартість, що належить до сплати в бюджет у 2021 році, в сумі 58 225 636 грн., у зв`язку з чим умисно ухилилась від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введеного у встановленому законом порядку.
Унаслідок протиправних дій ОСОБА_4 державі завдано збитків у розмірі 114 986 301 грн.
27.12.2024 слідчим у кримінальному провадженні за погодженням із прокурором групи прокурорів Офісу Генерального прокурора, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повідомлено про те, що вона підозрюється в умисному ухиленні від сплати податків, що входять у систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчиненому службовою особою підприємства, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів у особливо великих розмірах, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
03.01.2025 Печерським районним судом м. Києва відносно ОСОБА_4 застосовано запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.
Одночасно з цим, на підозрювану ОСОБА_4 , на строк до 22.05.2025 включно, покладено наступні обов`язки:
- прибувати за кожною вимогою до суду, слідчого та прокурора, які здійснюють досудове розслідування та процесуальне керівництво у кримінальному провадженні;
- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи.
Наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_4 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме:
-висновком експертів за результатами проведення комісійної судової економічної експертизи № 8348/8347/24-72 від 23.08.2024;
-висновком аналітичного дослідження № 34/99-00-08-01-01-20/35809174 від 23.02.2023 «Про результати дослідження фінансово-господарської діяльності ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» щодо наявності ознак правопорушень, пов`язаних з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та/або інших правопорушень за період з 01.01.2021 по 31.12.2021»;
-листом Головного сервісного центру МВС № 31/16044-16341-2023 від 27.07.2023;
-довідкою ДП «Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків» № 113/1106-2 від 31.10.2023;
-податковою декларацією з податку на додану вартість ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» за звітні місяці 2021 року з додатками;
-реєстром податкових накладних ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ» за 2021 рік;
-протоколом огляду від 24.10.2024, яким здійснено огляд АІС «Податковий блок», розділ «Реєстрація ПП»;
-протоколом огляду від 31.10.2024, яким здійснено огляд АІС «Податковий блок», розділ «Реєстрація ПП»;
-статутом ТОВ «УКР-ТЕСТ-СТАНДАРТ», затвердженого Рішенням Учасника № 01/19 від 15.04.2019;
-іншими матеріалами та доказами у кримінальному провадженні.
Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав та посилаючись на наявність передбачених ст. 177 КПК України ризиків та просив клопотання задовольнити.
Підозрювана в судовому засіданні проти задоволення клопотання не зщаперечувала.
Вивчивши клопотання та матеріали, якими вони обґрунтовується, заслухавши думку прокурора, підозрювану, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Під час судового розгляду встановлено, що Головним підрозділом детективів Бюро економічної безпеки України за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному проваджені №12022000000000801 від 17.08.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 364, ч. 3 ст. 212, ч. 3 ст. 209 та ч. 1 ст. 255 КК України.
27.12.2024 слідчим у кримінальному провадженні за погодженням із прокурором групи прокурорів Офісу Генерального прокурора, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.
03.01.2025 Печерським районним судом м. Києва відносно ОСОБА_4 застосовано запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.
Одночасно з цим, на підозрювану ОСОБА_4 , на строк до 22.05.2025 включно, покладено наступні обов`язки:
- прибувати за кожною вимогою до суду, слідчого та прокурора, які здійснюють досудове розслідування та процесуальне керівництво у кримінальному провадженні;
- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи.
Строк дії ухвали про застосування відносно підозрюваної ОСОБА_4 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання закінчується 22 травня 2025 року.
Відповідно до ч. 6 ст. 194 КПК України, обов`язки передбачені ч. 5 цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців.
У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням в порядку, передбаченому ст. 199 цього Кодексу.
Статтею 199 КПК України визначено, що клопотання про продовження строку дії запобіжного заходу має в обов`язковому порядку містити виклад обставин, які перешкоджають завершенню досудового розслідування до закінчення дії попередньої ухвали.
Враховуючи, що термін дії ухвали слідчого судді спливає 2.05.2025, а ризики зазначені у клопотанні та встановлені в ухвалі слідчого судді не зменшилися, клопотання є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Слідчий суддя приймає до уваги те, що ризики, встановленні слідчим суддею при застосуванні до підозрюваної запобіжного заходу, продовжують існувати на даний час і перешкоджають завершенню досудового розслідування до закінчення дії попередньої ухвали про застосування до підозрюваного запобіжного заходу з покладенням на неї зазначених процесуальних обов`язків.
На підставі вищевикладеного, керуючись вимогами ст. 29 Конституції України, ст.ст. 177, 178, 193, 194, 196, 197, 199, 201, 205, 309 КПК України, слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання прокурора - задовольнити.
Продовжити строк дії застосованого відносно підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання із покладенням на неї наступних обов`язків:
- прибувати за кожною вимогою до суду, слідчого та прокурора, які здійснюють досудове розслідування та процесуальне керівництво у кримінальному провадженні;
- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та/або місця роботи.
Термін дії обов`язків, покладених судом визначити в межах строку досудового розслідування, тобто до 27.06.2025.
Роз`яснити підозрюваній, що у разі невиконання покладених на неї обов`язків, до неї може бути застосовано більш жорстокий запобіжний захід і на неї може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб до двох розмірів мінімуму для працездатних осіб.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Повний текст ухвали складено 26.05.2025.
Cлідчий суддя
Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2025 |
Оприлюднено | 03.06.2025 |
Номер документу | 127780594 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку обов'язків |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Анохін А. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні