Гощанський районний суд рівненської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Давидюка Тараса, 26А, м. Рівне, 33013, тел. (0362) 62 03 12, код ЄДРПОУ: 03500111,
e-mail: inbox@rv.arbitr.gov.ua, вебсайт: https://rv.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"28" травня 2025 р. м. РівнеСправа № 918/338/25
Господарський суд Рівненської області у складі головуючого судді Н. Церковної за участю секретаря судового засідання І.Шилан, розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Прогрес Девелопмент Компані" до відповідача 3 - го Державного пожежно-рятувального загону Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області про стягнення 268 118,29 грн.
за участю представників сторін:
від позивача - Величко О.М.
від відповідача - Вербицький М.В., Перець В.В.
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Прогрес Девелопмент Компані" звернулось до Господарського суду Рівненської області з позовною заявою до відповідача 3 - го Державного пожежно-рятувального загону Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області про стягнення 268 118,29 грн за порушення умов договору про закупівлю робіт №392/2023 від 04.12.2023 року.
Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що 04 грудня 2023 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Прогрес Девелопмент Компані» та 3 Державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління Державної Служби України з Надзвичайних Ситуацій у Рівненській області, (далі по тексту 3 ДПРЗ) укладено договір № 392/2023 про закупівлю робіт.
Згідно п. 1.1. Договору, Виконавець бере на себе зобов`язання за завданням Замовника виконати у встановлений строк на свій ризик, зі своїх матеріалів роботи/ послуги за «ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи по об`єкту: «Капітальний ремонт (утеплення фасадів, заміна покрівлі та частковий ремонт внутрішніх приміщень) будівлі пожежного депо 2 ДПРЧ З ДПРЗ ГУ ДСНС України у Рівненській області за адресою: м.Рівне, вул. Млинівська, 34 (коригування)», згідно Настанови з визначення вартості будівництва затвердженою Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі за текстом - виконання робіт, будівництво об`єкту) у встановлений цим Договором строк відповідно до проектно- кошторисної документації, а Замовник зобов`язується передати Виконавцю дозвільну документацію, проектно-кошторисну документацію, надати йому будівельний майданчик, прийняти та оплатити виконані роботи з дотриманням існуючих Державних норм та правил безпеки. Замовник повинен прийняти виконані роботи згідно акту виконаних робіт і повністю сплатити вартість робіт.
Однак, представник замовника, відповідач, незважаючи на своєчасність виконання робіт та підтвердження їх виконання інженером, який здійснював технічний нагляд, підпис та печатка якого наявні в актах приймання виконаних будівельних робіт № 7 за грудень-2 2024 року, № 7 за грудень-2 2024 року, № 8 за грудень-3 2024 року, від підписання довідки про вартість виконаних робіт та витрати за грудень-3 2024 року на суму 142 997,36 грн, довідки про вартість виконаних робіт та витрати за грудень-2 2024 року на суму 125 120,93 грн., а також акту приймання виконання будівельних робіт № 8 форми № КБ-2в за грудень-3 2024 року на суму 142 997,36 грн, акту приймання виконаних будівельних робіт № 7 за грудень-2 2024 року на суму 28 956,25 грн, акту приймання виконаних будівельних робіт № 7 за грудень 2024 року на суму 96 164,68 грн. відмовився, хоча претензій до якості та обсягу виконаних робіт не було. Таким чином, на думку позивача наявні всі законні підстави для пред`явлення даного позову .
13 травня 2025 року на адресу суду через відділ канцелярії та документального забезпечення суду відповідач направив відзив на позовну заяву, в якому вказує, що відсутні підстави для задоволення позовних вимог, зокрема що станом на 20.12.2024 Позивачем була виконана лише частина робіт на загальну суму 8 509 822 гривень 03 коп. (вісім мільйонів п`ятсот дев`ять тисяч вісімсот двадцять дві гривені 03 коп.), що підтверджується Актами виконаних робіт, підписаним інженером технічного нагляду, на підставі яких Відповідач здійснив оплату. При цьому, на думку відповідача, ТОВ «ПРОГРЕС ДЕВЕЛОПМЕНТ КОМПАНІ» систематично порушує умови Договору, зокрема недотримується календарного графіку робіт, якості та обсягу виконаних робіт про що постійно повідомлявся у листах від № 62 32 2- 1243/62 32 від 13.08.2024, № 62 32 1-2122/62 32 від 04.12.2024, № 62 32 1-1680/62 32/2 від 10.10.2024, № 62 32 1-1976/62 32 від 18.11.2024, № 62 32 1-2340/62 32 від 30.12.2024.
Листом № 62 32 1-1734/62 32/2 від 18.10.2024 Позивача було проінформовано, що у разі невикористання 3 ДПРЗ виділених на капітальний ремонт коштів у зазначені терміни, кошти перераховуються до державного бюджету у термін визначений ДКСУ до 31.12.2024.
Також відповідач зазначає, що роботи не були завершені в повному обсязі станом на 20.12.2024 . У зв`язку з цим, 27.12.2024 3 ДПРЗ направлено лист № 62 32 1-2333/62 32/2 від 27.12.2024 разом із додатковою угодою щодо зменшення вартості робіт у зв`язку з завершенням термінів їх виконання згідно календарного графіку, враховуючи реальні об`єми виконаних робіт, однак жодної відповіді відповідач не отримав. Отже, на думку відповідача, відмова від запропонованої Додаткової угоди свідчить про небажання Позивача врегулювати питання в межах договірних відносин, а позовні вимоги не підлягають задоволенню у зв`язку із неналежним виконанням позивачем, взятих на себе зобов`язань.
Прийняті у справі судові рішення та інші процесуальні дії.
Ухвалою суду від 28 квітня 2025 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі 918/338/25. Постановлено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження. Судове засідання призначено на 14 травня 2025 року .
Ухвалою суду від 14.05.2025 року розгляд справи відкладено на 28 травня 2025 року.
В судовому засіданні 28 травня 2025 року представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, в свою чергу представники відповідача заперечили проти задоволення позову.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення відповідача, об`єктивно оцінивши докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.
Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини.
Як зазначено судом вище по тексту 04 грудня 2023 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Прогрес Девелопмент Компані» та 3 Державним пожежно-рятувальним загоном Головного управління Державної Служби України з Надзвичайних Ситуацій у Рівненській області, укладено договір № 392/2023 про закупівлю робіт.
Згідно п. 1.1. Договору, Виконавець бере на себе зобов`язання за завданням Замовника виконати у встановлений строк на свій ризик, зі своїх матеріалів роботи/ послуги за «ДК 021:2015: 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи по об`єкту: «Капітальний ремонт (утеплення фасадів, заміна покрівлі та частковий ремонт внутрішніх приміщень) будівлі пожежного депо 2 ДПРЧ З ДПРЗ ГУ ДСНС України у Рівненській області за адресою: м.Рівне, вул. Млинівська, 34 (коригування)», згідно Настанови з визначення вартості будівництва затвердженою Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі за текстом - виконання робіт, будівництво об`єкту) у встановлений цим Договором строк відповідно до проектно- кошторисної документації, а Замовник зобов`язується передати Виконавцю дозвільну документацію, проектно-кошторисну документацію, надати йому будівельний майданчик, прийняти та оплатити виконані роботи з дотриманням існуючих Державних норм та правил безпеки. Замовник повинен прийняти виконані роботи згідно акту виконаних робіт і повністю сплатити вартість робіт.
Згідно п. 2. Договору, ціна цього Договору становить 9 305 268,05 гривень (дев`ять мільйонів триста п`ять тисяч двісті шістдесят вісім гривень 05 копійок) в тому числі ПДВ - 1 550 878,00 грн. визначена на підставі тендерної пропозиції.
Пунктом 2.1. Договору визначено, що договірна ціна на 2023 рік складає: 2 316 259 грн. 52 коп. (два мільйони триста шістнадцять тисяч двісті п`ятдесят дев`ять гривень 52 коп.), в тому числі ПДВ - 386 043 грн. 25 коп.
В пункт 2.2. цього ж Договору зазначено, що договірна ціна на 2024 рік складає: 6 989 008 грн. 53 коп. (шість мільйонів дев`ятсот вісімдесят дев`ять тисяч вісім гривень 53 коп.). в тому числі ПДВ - 1 164 834 грн. 75 коп. Договірна ціна (Додаток № 1 до цього Договору) є динамічною.
Згідно п. 3.1. Договору строк надання робіт/послуг Виконавцем: до 31.12.2024 року.
20.12.2023 року Додатковою угодою № 1 внесено зміни до Договору № №392/2023 про закупівлю робіт - Сторони вирішили змінити суму договору, та внести зміни в Розділ «ЦІНА ДОГОВОРУ» пункт 2 Договору, в результаті чого ціна договору не змінилася та становить 9 305 268,05 гривень (дев`ять мільйонів триста п`ять тисяч двісті шістдесят вісім гривень 05 копійок) в тому числі ПДВ - 1 550 878,00 грн., але змінилася договірна ціна на 2023 рік, яка складає - 1 740 486 грн. 52 коп та договірна ціна на 2024 рік, яка становить 7 564 781 грн. 53 коп., в тому числі ПДВ - 1 260796,92 грн. 84 коп.
Додатковою угодою № 3 від 29.11.2024 року було внесено зміни до Договору № 392/2023 від 04.12.2023 в частині строку виконання робіт, а саме викладено пункт 3.1. Договору в новій редакції та визначено строк надання робіт/послуг Виконавцем до 20.12.2024 року.
Додатковою угодою № 4 від 19 грудня 2024 до Договору Сторони домовилися внести зміни в розділ 13 «ДОДАТКИ ДО ДОГОВОРУ» та викласти Додаток № 1 «Договірна ціна», Додаток 2 «Календарний графік» , Додаток 3 «План фінансування» викласти в редакції, що додається та доповнити Додатком 4 «Інформація про ціни та матеріальні ресурси».
На виконання умов договору позивачем ТОВ «Прогрес Девелопмент Компані» частково виконано роботи, що передбачені договором № 392/2023 про закупівлю робіт від 04 грудня 2023 року на суму 8 777 940,32 гривень (вісім мільйонів сімсот сімдесят сім тисяч дев`ятсот сорок гривень 32 копійки), що підтверджується:
- довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 за грудень 2023 року на суму 1 740 486,52 грн.;
- актом приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в № 1 за грудень 2023 року на суму 1 740 486,52 грн.;
- довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 за серпень 2024 року на суму 1 678 123,74 грн.;
- актом приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в № 2 за серпень 2024 року на суму 1 678 123,74 грн.;
- довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 за вересень 2024 року на суму 1 000000,00 грн.;
- актом приймання виконаних будівельних робіт № 3 форми № КБ-2в за вересень 2024 року від 28.09.2024 року на суму 1 000000,00 грн.
- довідкою про вартість виконаних робіт та витрати форми № КБ-3 за листопад 2024 року від 08.11.2024 року на суму 444 713,26 грн.;
- актом приймання виконаних будівельних робіт № 4 форми КБ-2в від 08.11.2024 року на суму 444 713,26 грн.;
- довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 за грудень 2024 року на суму 852 174,26 грн.;
- актом приймання виконаних будівельних робіт № 5 форми № КБ-2в за грудень 2024 року від 19.12.2024 року на суму 768 267,62 грн.;
- актом вартості устаткування, придбання якого покладено на виконавця робіт (додатково до акту приймання виконаних будівельних робіт № 5 форми № КБ-2в за грудень 2024 ) на суму 83 906,64 грн.;
- актом приймання виконаних будівельних робіт № 6 форми № КБ-2в за грудень 2024 року на суму 2 794 324,25 грн.
- довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 за грудень-2 2024 року на суму 125 120,93 грн.;
- актом приймання виконаних будівельних робіт № 7 за грудень-2 2024 року на суму 28 956,25 грн.;
- актом приймання виконаних будівельних робіт № 7 за грудень-2 2024 року на суму 96 164,68 грн.;
- довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми № КБ-3 за грудень-3 2024 року на суму 142 997,36 грн.
- актом приймання виконання будівельних робіт № 8 форми № КБ-2в за грудень-3 2024 року на суму 142 997,36 грн.
Однак, представник замовника, відповідач, незважаючи на своєчасність виконання робіт та підтвердження їх виконання інженером, який здійснював технічний нагляд, підпис та печатка якого наявні в актах приймання виконаних будівельних робіт № 7 за грудень-2 2024 року, № 7 за грудень-2 2024 року, № 8 за грудень-3 2024 року, від підписання довідки про вартість виконаних робіт та витрати за грудень-3 2024 року на суму 142 997,36 грн., довідки про вартість виконаних робіт та витрати за грудень-2 2024 року на суму 125 120,93 грн., а також акту приймання виконання будівельних робіт № 8 форми № КБ-2в за грудень-3 2024 року на суму 142 997,36 грн., акту приймання виконаних будівельних робіт № 7 за грудень-2 2024 року на суму 28 956,25 грн., акту приймання виконаних будівельних робіт № 7 за грудень-2 2024 року на суму 96 164,68 грн. відмовився, хоча претензій до якості та обсягу виконаних робіт не було.
Відповідно до п.2.4. Договору, оплата вартості робіт/послуг за цим Договором здійснюється Замовником у національній валюті України шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця протягом 10 (десяти) календарних днів від дати підписання Сторонами Актів приймання виконаних робіт/послуг і Довідок про вартість виконаних робіт (типова форма № КБ-2в, № КБ-3). У випадку відсутності бюджетних коштів на реєстраційному рахунку Замовника для оплати робіт/послуг Замовник здійснює розрахунок протягом 5 (п`яти) банківських днів з дати отримання ним бюджетних коштів на рахунок.
Відповідно до п.3.17. Договору, здача-приймання виконаних робіт /послуг по об`єкту оформляється «Актом приймання виконаних будівельних робіт» типової форми № КБ-2в (далі - «Акт») з відомістю ресурсів підписаними уповноваженими представниками «Сторін» та «Довідки про вартість виконаних будівельних робіт» та витрат типової форми № КБ-3 в 4 (чотирьох) примірниках.
Відповідно до п.3.18. Договору, Виконавець надає «Акт приймання виконаних будівельних робіт» на перевірку до визначеного Замовником СПЕЦІАЛІСТА для здійснення технічного нагляду і контролю за проведенням, якістю, вартістю та обсягом виконання робіт /послуг.
Згідно п.3.19. Договору, СПЕЦІАЛІСТ протягом 5 робочих днів з дня отримання «Акта приймання виконаних будівельних робіт» підписує його, виходячи з реально виконаних робіт /послуг, та надає Виконавцю для подальшого погодження з керівником установи.
Відповідно до п. 3.20. Договору, Виконавець передає Замовнику на підпис «Акт приймання виконаних будівельних робіт», який перевірений, погоджений та підписаний СПЕЦІАЛІСТОМ з технічного нагляду.
В п.3.21. Договору зазначено, що керівник установи при наявності недоліків у виконаних роботах /послугах відмовляє у підписанні «Акта приймання виконаних будівельних робіт» та протягом 2 робочих днів дає письмову обґрунтовану відповідь про причину відмови Виконавцю, про що «Сторонами» складається дефектний акт.
Таким чином, керівник установи повинен був впродовж 2 робочих днів підписати або надати обґрунтовану відмову у підписанні актів приймання виконаних будівельних робіт № 7 за грудень-2 2024 року на суму 28 956,25 грн., № 7 за грудень-2 2024 року на суму 96 164,68 грн., № 8 за грудень-3 2024 року на суму 142 997,36 грн.
Однак, таких недоліків виявлено не було, обґрунтованої відмови від підписання вищевказаних документів також не надано.
Таким чином, роботи прийняті, а відмова від підписання актів приймання виконаних будівельних робіт порушує законні права та інтереси позивача, так як у зв`язку з відмовою від підписання вищезазначених документів не проводиться розрахунок за виконані роботи.
Наведені обставини стали причиною звернення позивача з позовом та є предметом спору у даній справі.
Норми права, що підлягають до застосування, та мотиви їх застосування, оцінка аргументів, наведених сторонами.
Як унормовано положеннями статті 11 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) та статті 174 Господарського кодексу України (далі - ГК України) договір є підставою для виникнення цивільних прав і обов`язків (господарських зобов`язань).
Відповідно до статті 626 ЦК України договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Статтею 627 ЦК України передбачено, що відповідно до статті 6 ЦК України сторони є вільними в укладанні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог ЦК України, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно до статті 175 ГК України майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управлена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно з частинами першою, другою статті 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Частиною першою статті 853 ЦК України передбачено, що замовник зобов`язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові. Якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на ці відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі.
Відповідно до частини четвертої статті 882 ЦК України передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і він підписується другою стороною. Акт, підписаний однією стороною, може бути визнаний судом недійсним лише у разі, якщо мотиви відмови другої сторони від підписання акта визнані судом обґрунтованими.
Таким чином, згідно з положеннями статей 853, 882 ЦК України, якщо замовник не підписав акт та не висловив заперечення щодо виконаних робіт, то такі роботи вважаються прийнятими.
Отже, передання і прийняття робіт на підставі підписаного в односторонньому порядку акта і виникнення за таким актом прав та обов`язків можливе за наявності реального виконання робіт підрядником за договором у разі неотримання обґрунтованої відмови замовника про причини неприйняття робіт (виявлені недоліки) у строк, визначений договором.
Підрядник не повинен вчиняти жодних дій щодо спонукання замовника до підписання акта виконаних робіт, а має лише констатувати факт відмови від підписання акта. При цьому сам по собі факт відсутності підписаних сторонами актів передачі-приймання виконаних робіт не є визначальним для висновку про невиконання позивачем робіт.
Відповідно до п.2.4. Договору, оплата вартості робіт/послуг за цим Договором здійснюється Замовником у національній валюті України шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на поточний рахунок Виконавця протягом 10 (десяти) календарних днів від дати підписання Сторонами Актів приймання виконаних робіт/послуг і Довідок про вартість виконаних робіт (типова форма № КБ-2в, № КБ-3). У випадку відсутності бюджетних коштів на реєстраційному рахунку Замовника для оплати робіт/послуг Замовник здійснює розрахунок протягом 5 (п`яти) банківських днів з дати отримання ним бюджетних коштів на рахунок.
Відповідно до п.3.17. Договору, здача-приймання виконаних робіт /послуг по об`єкту оформляється «Актом приймання виконаних будівельних робіт» типової форми № КБ-2в (далі - «Акт») з відомістю ресурсів підписаними уповноваженими представниками «Сторін» та «Довідки про вартість виконаних будівельних робіт» та витрат типової форми № КБ-3 в 4 (чотирьох) примірниках.
Відповідно до п.3.18. Договору, Виконавець надає «Акт приймання виконаних будівельних робіт» на перевірку до визначеного Замовником СПЕЦІАЛІСТА для здійснення технічного нагляду і контролю за проведенням, якістю, вартістю та обсягом виконання робіт /послуг.
Згідно п. 3.19. Договору, СПЕЦІАЛІСТ протягом 5 робочих днів з дня отримання «Акта приймання виконаних будівельних робіт» підписує його, виходячи з реально виконаних робіт /послуг, та надає Виконавцю для подальшого погодження з керівником установи.
Відповідно до п.3.20. Договору, Виконавець передає Замовнику на підпис «Акт приймання виконаних будівельних робіт», який перевірений, погоджений та підписаний СПЕЦІАЛІСТОМ з технічного нагляду.
В п.3.21. Договору зазначено, що керівник установи при наявності недоліків у виконаних роботах /послугах відмовляє у підписанні «Акта приймання виконаних будівельних робіт» та протягом 2 робочих днів дає письмову обґрунтовану відповідь про причину відмови Виконавцю, про що «Сторонами» складається дефектний акт.
Таким чином, керівник установи повинен був впродовж 2 робочих днів підписати або надати обґрунтовану відмову у підписанні актів приймання виконаних будівельних робіт № 7 за грудень-2 2024 року на суму 28 956,25 грн., № 7 за грудень-2 2024 року на суму 96 164,68 грн., № 8 за грудень-3 2024 року на суму 142 997,36 грн.
Однак, матеріали справи не містять доказів виявлення таких недоліків, так як і не містить обґрунтованої відмови від підписання вищевказаних документів.
Таким чином, суд приходить до висновку, що роботи прийняті, а відмова від підписання актів приймання виконаних будівельних робіт порушує законні права та інтереси позивача, так як у зв`язку з відмовою від підписання вищезазначених документів не проводиться розрахунок за виконані роботи.
При цьому, посилання відповідача на неналежне виконання обов`язків позивачем не знаходять свого підтвердження в порядку п.3.21 Договору.
Відповідно до Постанови ВС КГС №910/16308/20 від 17.08.2021 року роботи вважаються прийнятими за підписаним в односторонньому порядку актом за наявності реального їх виконання у разі неотримання у встановлений строк обґрунтованої відмови замовника про неприйняття таких.
Реальність виконання робіт підтверджується підписом особи, яка здійснювала технічний нагляд за якістю та обсягом виконання робіт, а також тим, що жодних обґрунтованих претензій від замовника не надходило.
Отже, матеріалами справи підтверджується сума боргу відповідача перед позивачем в розмірі 268 118,29 грн.
Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 129 Конституції України основними засадами судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.
Згідно з вимогами статті 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до положень статті 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Також, згідно з нормами статті 78 ГПК України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Правилами статті 13 ГПК України визначено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Отже, позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача 268 118,29 грн підлягають задоволенню.
Судові витрати.
Згідно ч.1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Позивачем у якості судових витрат заявлено сплату судового збору в розмірі 3 217,42 грн. Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно задоволених позовних вимог. У зв`язку із задоволенням позову, судовий збір в сумі 3217,42 грн покладається на відповідача.
Керуючись ст. ст. 73, 74, 76-79, 91, 120, 123, 129, 233, 238, 240, 241, 252 ГПК України, суд
УХВАЛИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з 3 - го Державного пожежно-рятувального загону Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (33028, Рівненська обл., м.Рівне, вул.Полуботка, 37, ЄДРПОУ 38896317) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Прогрес Девелопмент Компані" (34040, Рівненська обл., Вараський р-н, с. Омит, вул. Набережна, 6, ЄДРПОУ 41150966) 268 118,29 грн - боргу та 3217,42 грн - судового збору.
Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом двадцяти днів з дня його проголошення.
Інформацію по справі, що розглядається можна отримати на сторінці суду на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://rv.arbitr.gov.ua/sud5019/.
Повний текст рішення складено та підписано 02.06.2025 року.
Суддя Н.Церковна
Суд | Гощанський районний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2025 |
Оприлюднено | 04.06.2025 |
Номер документу | 127786881 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають з правочинів щодо акцій, часток, паїв, інших корпоративних прав в юридичній особі підряду, з них будівельного підряду |
Господарське
Господарський суд Рівненської області
Церковна Н.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні