Герб України

Рішення від 02.06.2025 по справі 307/1206/25

Тячівський районний суд закарпатської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 307/1206/25

Провадження № 2/307/400/25

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 червня 2025 року м. Тячів

Тячівський районний суд Закарпатської області у складі судді Сас Л.Р., секретар судового засідання Ключкей Б.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду за правилами ч. 2 ст. 247 ЦПК України (за відсутності учасників справи та нездійснення фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу) цивільну справу за позовом приватного акціонерного товариства «Закарпаттяобленерго» до ОСОБА_1 про стягнення вартості необлікованої електричної енергії,

в с т а н о в и в :

ПрАТ «Закарпаттяобленерго» 04 квітня 2025 року пред`явило до ОСОБА_1 позов про стягнення вартості необлікованої електричної енергії в розмірі 5078,37 грн.

В обґрунтування позову позивач посилався на те, що представниками позивача на підставі п. 8.2.5. ПРРЕЕ 10.04.2023 року під час проведення технічної перевірки з метою визначення відповідності Кодексу систем розподілу та відповідним нормативно-технічним документам стану вузла обліку електричної енергії (крім тих його характеристик та властивостей, забезпечення яких покладається на постачальника послуг комерційного обліку) та схеми його підключення, електропроводки та електроустановок від межі балансової належності до точки вимірювання, а також з метою виявлення позаоблікових підключень, працівниками Тячівської філії ПрАТ «Закарпаттяобленерго» за участю споживача, ОСОБА_1 на об`єкті за адресою: АДРЕСА_1 було виявлено порушення п. 5.5.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, а саме - самовільне підключення без порушення схеми обліку після відключення. Пломба оператора системи розподілу зірвана.

Відповідно до абзацу 1 п. 8.2.5 ПРРЕЕ, у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів безоблікового споживання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача (представника споживача) або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки, оформлюється акт про порушення згідно з формою, наведеною в додатку 9 до цих Правил.

Абзацом 3 п.1.1.2 ПРРЕЕ визначено, що акт про порушення - документ установленої форми, який складається для фіксації факту порушення на об`єкті споживача цих Правил.

Згідно з абз. 2 п. 8.2.5 ПРРЕЕ акт про порушення складається представниками оператора системи, які мають таке право згідно з посадовою інструкцією, пройшли відповідне навчання та інструктаж, після пред`явлення ними службових посвідчень.

Згідно з абз. 3, 5-7 п.8.2.5 глави 8.2. ПРРЕЕ, в акті про порушення мають бути зазначені зміст виявленого порушення з посиланням на відповідні пункти цих Правил необхідні для визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії параметри, що характеризують електроустановку споживача, схему підключення електроустановки споживача та її графічне зображення із зазначенням, ЕІС код площадки комерційного обліку, за якою виявлено порушення (за наявності), та у разі виявлення порушень, зазначених у пункті 8.4.2. глави 8.4 цього розділу: меж балансової належності; перерізів та матеріалу всіх проводів (кабелів), наявних у схемі підключення; номінальної сили струму спрацювання комутаційних апаратів, задіяних у схемі підключення; фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення. Споживачі, представники оператора системи, інші особи, присутні при перевірці, під час здійснення перевірки електроустановок мають право здійснювати фото_та відеозйомку для фіксації виявлених порушень та/або відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення, про що зазначається в акті про порушення.

У зв`язку з виявленим порушенням було складено Акт про порушення № 134943 від 10.04.2023 у відповідності до вимог ПРРЕЕ працівниками Товариства у присутності особи, яка допустила їх до об`єкту для технічної перевірки, а саме, ОСОБА_1 , який відмовився від підпису в Акті про порушення. Копію акта про порушення було вручено за місцем його складання.

Таким чином, факт порушення Споживачем ПРРЕЕ мав місце та був зафіксований належним Актом про порушення, який складений у порядку визначеному ПРРЕЕ.

Відповідно до абз. абз. 1-2 п. 8.2.6. ПРРЕЕ, акт про порушення розглядається комісією з розгляду актів про порушення, що створюється оператором системи і має складатися не менше ніж з трьох уповноважених представників оператора системи.

Споживач має право бути присутнім на засіданні комісії з розгляду актів про порушення.

Згідно з абз. 5 п. 8.2.6. ПРРЕЕ, споживач має бути повідомлений оператором системи про місце, час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 7 календарних днів до призначеної дати засідання.

Відповідно до абз. абз. 6-9, 13 п. 8.2.6. ПРРЕЕ, у разі відмови споживача або представника споживача від отримання акта про порушення, у якому визначено місце, час та дату проведення засідання комісії, або окремого повідомлення про місце, час і дату засідання комісії оператор системи направляє споживачу таке повідомлення рекомендованим листом з повідомленням про вручення поштового відправлення на адресу, визначену в даних щодо споживача, наявних в оператора системи, у строк до 60 календарних днів від дати складення акта (крім випадків проведення експертизи або отримання висновку заводу виробника пломби та/або індикатора, та/або засобу вимірювальної техніки електричної енергії; повторного розгляду акта на засіданні комісії з розгляду актів про порушення). У такому разі оператор системи має право розглянути акт про порушення на засіданні комісії, яке має відбутися по закінченню 30 календарних днів від дати направлення споживачу такого повідомлення, але не пізніше 90 календарних днів від дати направлення такого повідомлення.

За зверненням споживача оператор системи може розглянути акт про порушення на засіданні комісії раніше указаного терміну. Акт про порушення, не розглянутий у визначеному цими Правилами порядку протягом 90 календарних днів від дня його складення, вважається недійсним та підлягає скасуванню, крім випадків необхідності проведення експертизи або отримання висновку заводу виробника пломб, індикаторів та/або засобу вимірювальної техніки електричної енергії для встановлення факту порушення. Якщо для розгляду акта про порушення необхідні результати експертного дослідження та/ або обстеження заводом виробником, перебіг зазначеного терміну починається з дати їх отримання оператором системи. Комісія з розгляду актів про порушення може повторно розглянути акт про порушення в порядку, встановленому цими Правилами, на підставі звернення споживача, на вимогу Регулятора, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, або за рішенням суду.

У разі повідомлення оператору системи про істотні обставини, які не були відомі на момент ухвалення рішення комісією, але мають суттєве значення, рішення комісії може бути переглянуте у порядку, встановленому цими Правилами, протягом 1 року, починаючи з дня, наступного за днем його прийняття.

Споживач може подати оператору системи звернення про перегляд рішення комісії протягом 180 календарних днів з дня прийняття комісією відповідного рішення.

Рішення комісії оформлюється протоколом, копія якого видається споживачу.

У разі причетності споживача до порушень, зазначених у пункті 8.4.2 глави 8.4 цього розділу, у протоколі зазначаються відомості щодо обсягу та вартості необлікованої електричної енергії, у такому разі разом з протоколом споживачу надаються розрахунок обсягу та вартості необлікованої електричної енергії з посиланням на відповідні пункти глави 8.4 цього розділу та розрахункові документи для оплати необлікованої електричної енергії та/або збитків.

Відповідно до п. 8.2.4. ПРРЕЕ, у разі виявлення представниками оператора системи пошкоджень чи зриву пломб та/або індикаторів, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, або пошкоджень відбитків тавр на цих пломбах, пошкодження розрахункових засобів вимірювальної техніки, явних ознак втручання в параметри розрахункових засобів вимірювальної техніки з метою зміни їх показів, самовільних підключень до електричних мереж розрахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, здійснюється відповідно до порядку, визначеного главою 8.4 цього розділу.

Відповідно до абз. 1 п. 8.4.1. ПРРЕЕ, оператор системи визначає обсяг та вартість електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення цих Правил та/або виявлення фактів безоблікового споживання електричної енергії, самовільного підключення до об`єктів електроенергетики і споживання електричної енергії без засобів вимірювальної техніки, відповідно до вимог цієї глави.

Відповідно до пп. пп. 5-7 п. 8.4.2. ПРРЕЕ, визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії здійснюється оператором системи на підставі акта про порушення, складеного у порядку, визначеному цими Правилами, у разі виявлення таких порушень, зокрема, самовільне підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі без порушення схеми обліку.

Відповідно до абз. 1 п. 8.4.7. ПРРЕЕ, розрахунок вартості необлікованої електричної енергії здійснюється виходячи з: вартості середньомісячних витрат оператора системи на купівлю однієї кіловат години (кВт·год) електричної енергії на компенсацію незапланованих втрат електричної енергії, її передачі та розподілу у період порушення споживачем цих Правил (Ц, грн/кВт·год); величини розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії (W доб, кВт·год); кількості днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил (Д, день).

Згідно пп. 2-5 п. 8.4.8. ПРРЕЕ, кількість днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил, визначається виходячи з кількості робочих днів електроустановки споживача (крім випадків фіксації засобами комерційного або технічного обліку кількості днів, протягом яких споживання електричної енергії здійснювалося з порушенням вимог цих Правил).

Комісію по розгляду акту про порушення було перенесено на 30.05.2023, про що було повідомлено споживача повідомленням за №96 від 01.05.2023 р. з доказами направлення.

Так, акт про порушення був розглянутий 30.05.2023 також без участі споживача, у зв`язку з його неявкою, на засіданні комісії Тячівської філії ПрАТ «Закарпаттяобленерго» з розгляду актів про порушення.

Таким чином, споживач не виявив бажання брати участь у розгляді акта про порушення та не оскаржував рішення комісії.

Комісія Тячівської філії ПрАТ «Закарпаттяобленерго» з розгляду актів про порушення прийняла рішення провести нарахування за період з 10.10.2022 по 10.04.2023, оформлене протоколом від 30.05.2023 за №177 згідно з п.п. 5 п.8.4.2 за п. 8.4.11. ПРРЕЕ на суму 5 078,37 грн., за порушення споживачем ПРРЕЕ, а саме: самовільне підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі без порушення схеми обліку.

Таким чином, Акт про порушення був належним чином розглянутий в межах встановлених строків, а розрахунок обсягу та вартості необлікованої електричної енергії за Актом про порушення № 134943 від 10.04.2023 було виконано відповідно до положень ПРРЕЕ.

Згідно з ч. 1 та положеннями ч. 2 ст. 77 Закону України «Про ринок електричної енергії», учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом. Правопорушенням на ринку електричної енергії, зокрема є - крадіжка електричної енергії, самовільне підключення до електроенергетики, споживання електричної енергії без приладів обліку.

Згідно з пп. 14 п. 5.1.1. ПРРЕЕ, оператор системи має право, зокрема, на відшкодування збитків, які виникли через дії чи бездіяльність споживача, основного споживача, електропостачальника, власника мереж, оператора малої системи розподілу, суміжного оператора системи, постачальника послуг комерційного обліку.

Відповідно до пп. 4 п. 5.5.5. ПРРЕЕ, споживач електричної енергії зобов`язаний, здійснювати оплату рахунків, виставлених на підставі актів про порушення цих Правил та умов договору.

Згідно пп.пп. 5 п. 7.1. Договору, оператор системи, серед іншого, має право вимагати від споживача відшкодування збитків, завданих порушеннями, допущеними споживачем під час користування електричною енергією.

Відповідно до абз. 2 п. 8.2.7 ПРРЕЕ споживач має оплатити розрахункові документи за необліковану електричну енергію протягом 30 календарних днів від дня отримання рахунка (у випадку неотримання споживачем рахунка у поштовому відділенні упродовж 5 робочих днів з дня надходження рахунка до поштового відділення споживача рахунок вважається отриманим споживачем на 5 робочий день).

На засіданні комісії Товариства 30.05.2023 був здійснений розрахунок обсягу та вартості необлікованої електричної енергії за Актом про порушення № 134943 від 10.04.2023 та споживачу був виписаний рахунок на оплату вартості необлікованої електричної енергії.

Відповідачу було направлено копію протоколу від 30.05.2023 за № 177 засідання комісії з розгляду актів про порушення, копію розрахунку обсягу та вартості необлікованої електричної енергії за Актом про порушення та рахунок на оплату вартості необлікованої електричної енергії у травні 2023 року, а також копії вказаних документів були додатково направлені 04.09.2024.

Однак, споживач станом на дату подання даного позову не здійснив оплату вартості необлікованої електричної енергії за Актом про порушення № 134943 від 10.04.2023 згідно рахунку, який був надісланий споживачу.

Враховуючи наведене, відповідач зобов`язаний оплатити вартість необлікованої електричної енергії внаслідок порушення ПРРЕЕ, факт якого був належним чином зафіксований, розглянутий та розрахунок необлікованої електричної енергії здійснений згідно положень нормативно правових актів, про що було належним чином повідомлено споживача.

Подаючи зазначений позов, позивач зазначив, що ним вживалися заходи досудового врегулювання спору, а саме: позивач надсилав вимогу за адресою АДРЕСА_1 про сплату вартості необлікованої електричної енергії за №154-25/1508 від 26.02.2024.

Таким чином, станом на дату подання даного позову вартість необлікованої електричної енергії за Актом порушення №134943 від 10.04.2023 споживачем не оплачена, у зв`язку із чим просить стягнути з ОСОБА_1 на користь Приватного акціонерного товариства «Закарпаттяобленерго» 5078,37 грн. вартості необлікованої електричної енергії та 2 422,40 грн. судового збору.

Ухвалою судді Тячівського районного суду Закарпатської області від 25 квітня 2025 року позовну заяву ПАТ «Закарпаттяобленерго» прийнято до розгляду, відкрито провадження, розгляд якої постановлено провести за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.

Представник позивача ПрАТ «Закарпаттяобленерго» у підтримання позовних вимог посиалвся на обставини, викладені у позовній заяві.

Відповідач ОСОБА_1 , будучи належним чином повідомленим про розгляд справи, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, у судове засідання не з`явився без повідомлення причин неявки, відзив не подав і тому суд постановив ухвалу про проведення розгляду справи на підставі наявних у ній доказів.

З`ясувавши всі обставини справи та перевіривши їх доказами, суд дійшов висновку про задоволення позову з таких підстав.

Відносини з приводу постачання фізичним особам електричної енергії регулюються Законом України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року, Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики на комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 312 (далі ПРРЕЕ), Кодексом систем розподілу, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 310, Методикою визначення обсягу та вартості електричної енергії не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженого постановою НКРЕ України від 4 травня 2006 року № 562 (далі Методика) та іншими актами цивільного законодавства.

Судом встановлено, що відповідач ОСОБА_1 є користувачем електроенергії в будинку АДРЕСА_1 (а. с. 15 17, 44, 45).

Під час проведеного обстеження електроустановки у будинку відповідача представниками ПАТ «Закарпаттяобленерго» 10 квітня 2023 року було виявлено порушення, передбачене п. 5.5.5. ПРРЕЕ, а саме, самовільне підключення до електричної мережі після відключення, порушення схеми обліку. Зірвана пломба ОСР на ВЗК (а. с. 31, 32)

Згідно п. 8.2.5 ПРРЕЕ (в редакції, яка діяла на момент виявлення порушення) видно, що у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником оператора системи, від якого споживач одержує електричну енергію, порушень цих Правил, у тому числі фактів безоблікового споживання електричної енергії, на місці виявлення порушення у присутності споживача (представника споживача) або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи), оформлюється акт про порушення згідно з формою, наведеною вдодатку 9до цих Правил.

Акт про порушення складається представниками оператора системи, які мають таке право згідно з посадовою інструкцією, пройшли відповідне навчання та інструктаж, після пред`явлення ними службових посвідчень.

В актіпро порушеннямають бутизазначені зміствиявленого порушенняз посиланнямна відповідніпункти цихПравил тавсі необхіднідля визначенняобсягу тавартості необлікованоїелектричної енергіїпараметри,що характеризуютьелектроустановку споживача,схему підключенняелектроустановки споживачата їїграфічне зображенняіз зазначенням: межбалансової належності; перерізівта матеріалувсіх проводів(кабелів),наявних усхемі підключення; номінальноїсили струмуспрацювання комутаційнихапаратів,задіяних усхемі підключення; фазування лічильника на дату оформлення акта про порушення.

Споживачі, представники оператора системи, інші особи, присутні при перевірці, під час здійснення перевірки електроустановок мають право здійснювати фото- та відеозйомку для фіксації виявлених порушень та/або відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення, про що зазначається в акті про порушення.

Акт про порушення складається у двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві.

Акт про порушення підписується представником (представниками) оператора системи, який (які) брали участь у перевірці, та споживачем (представником споживача) або іншою особою, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки (за умови посвідчення цієї особи).

У разі відмови споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписати акт про порушення в ньому робиться запис про відмову. У цьому разі акт про порушення вважається дійсним, якщо його підписали більше одного уповноваженого представника оператора системи та незаінтересована

особа (представник житлово-експлуатаційної організації, балансоутримувача або управителя будинку, виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоорганізації населення або представник органу місцевого самоврядування, інший споживач тощо) за умови посвідчення цієї особи або більше одного уповноваженого представника оператора системи, а відмова споживача (представника споживача або іншої особи, яка допустила представників оператора системи на об`єкт (територію) споживача для проведення перевірки) підписувати акт про порушення підтверджується відеозйомкою.

До акта про порушення сторонами можуть бути додані пояснення, зауваження та докази, перелік яких (за наявності) зазначається в цьому акті.

Представники оператора системи перед складанням акта про порушення зобов`язані повідомити споживача про його право внести пояснення та зауваження до акта, викласти мотиви своєї відмови від його підписання або підписати його без зауважень.

За вказаним фактом двома представниками акціонерного товариства у присутності ОСОБА_1 складено Акт про порушення № 134943 від 10.04.2023, однак ОСОБА_1 відмовився від його підписання (а. с. 31, 32).

Відповідно до п. 8.2.6. ПРРЕЕ, на підставі акта про порушення уповноваженими представниками оператора системи під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.

Так, згідно п. 6) п. 8.4.2. ПРРЕЕ, у разі виявлення таких порушень як зокрема, самовільне підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі оператора системи з порушенням схеми обліку визначення обсягу та вартості необлікованої електричної енергії здійснюється оператором системи на підставі акта про порушення, складеного у порядку, визначеному цими Правилами.

Згідно п. 8.4.13. ПРРЕЕ, в разі виявлення у побутового споживача порушень, зазначених у підпунктах 6 - 8 пункту 8.4.2 цієї глави, величина розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії через проводи (кабелі), якими здійснене самовільне підключення (W доб.с.п., кВт·год), визначається за формулою 8 цієї глави.

При цьому час використання самовільного підключення протягом доби (t вик.с.п.) приймається рівним 8 год.

Оскільки, виявлене у відповідача порушення - самовільне підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі оператора системи з порушенням схеми обліку передбачене підпунктом п. п. 6) п.8.4.2. ПРРЕЕ, комісія з розгляду актів визначила обсяг та вартість недооблікованої, внаслідок порушення, електроенергії.

Отже, представниками позивача на підставі п. 8.2.5. ПРРЕЕ 10 квітня 2023 року було проведено обстеження електроустановок споживача по АДРЕСА_1 , під час якого у відповідача ОСОБА_1 виявлено порушення, передбачене п. 5.5.5. ПРРЕЕ, а саме, самовільне підключення до електричної мережі після відключення, порушення схеми обліку. Зірвана пломба ОСР на ВЗК.

За вказаним фактом складено Акт № 134943 від 10 квітня 2023 року, який підписаний двома представниками товариства, відповідач відмовився від його підписання, у вказаному акті зазначено, що комісія постачальника електроенергії з розгляду складеного акта про порушення буде проводити засідання 16 травня 2023 року (а. с. 31, 32).

Із повідомлення № 96 від 01 травня 2023 року та реєстру абонентів, яким відправлено повідомлення від 01 травня 2023 року видно, що ОСОБА_1 надсилалося повідомлення про те, що у зв`язку із виявленим порушенням Правил роздрібного ринку електричної енергії 10 квітня 2023 року складено Акт про порушення № 134943, у зв`язку із чим ОСОБА_1 запропоновано прийняти участь у засіданні комісії Тячівського РЕМ з розгляду Актів про порушення, яке відбудеться 30 травня 2023 року о 10 год. ( а. с. 33 - 36).

Із протоколу засідання комісії з розгляду Актів про порушення від 30 травня 2023 року № 177 та розрахунку обсягу та вартості недооблікованої електричної енергії за Актом видно, що акт про порушення № 134943 від 10.04.2023 розглянуто на засіданні комісії з розгляду актів про порушення за відсутності споживача; нарахування проведено за період з 10 жовтня 2022 року по 10 квітня 2023 року згідно п. 8.4.11. та за формулою 5 Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої, внаслідок самовільного підключення електроустановок, струмоприймачів або електропроводки до електричної мережі без порушення схеми обліку; порушення споживачами правил; комісією встановлено, що обсяг необлікованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків складає 5078,37 грн., що становить 553 кВт/год. недооблікованої електричної енергії, яка повинна була бути сплачена у строк до 29 червня 2023 року (а. с. 36 - 38).

Копію протоколу від 30.05.2023 за №177 засідання комісії Тячівської філії ПрАТ «Закарпаттяобленерго» з розгляду актів про порушення, копію розрахунку обсягу та вартості необлікованої електричної енергії за Актом про порушення та рахунку за необліковану електроенергію №134943 було направлено ОСОБА_1 рекомендованим листом 04 вересня 2023 року, що підтверджується реєстром (а. с. 40).

Як вбачаєтьсяіз фіскальногочеку,29лютого 2024року ОСОБА_1 надіслано вимогу від 26.02.2024№ 154-251508щодо необхідностісплатити сумувартості занеобліковану електричнуенергію в розмірі5078,37грн.у семиденнийтермін,з дняотримання даноївимоги (а.с. 41 - 43).

Відповідно дост. 27 Закону України «Про електроенергетику», правопорушення в електроенергетиці тягне за собою встановлену законодавством України цивільну, адміністративну і кримінальну відповідальність. Правопорушеннями в електроенергетиці є, серед іншого, крадіжка електричної і теплової енергії, самовільне підключення до об`єктів електроенергетики і споживання енергії без приладів обліку.

Згідно ст. 15 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

У відповідності до ст. 16 ЦК України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Способами захисту цивільних прав та інтересів може бути відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди.

Відповідно дост.22ЦК України, особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Такими збитками зокрема є доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене. Збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або у більшому розмірі.

Частиною 1 ст. 56Закону України «Про ринок електричної енергії», постачання електричної енергії споживачам здійснюється електропостачальниками, які отримали відповідну ліцензію, за договором постачання електричної енергії споживачу.

Згідно ч. 1ст. 77 Закону України «Про ринок електричної енергії», учасники ринку, які порушили нормативно-правові акти, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, несуть відповідальність згідно із законом.

Відповідно до п. 4) ч. 2ст. 77 Закону України «Про ринок електричної енергії», правопорушеннями на ринку електричної енергії є крадіжка електричної енергії, самовільне підключення до об`єктів електроенергетики, споживання електричної енергії без приладів обліку.

Згідно п. 3) ч. 2 ст. 11 ЦК України, підставами виникнення цивільних прав та обов`язків є зокрема, завдання майнової (матеріальної) шкоди.

Ураховуючи те, що внаслідок порушення відповідачем ОСОБА_1 Правил роздрібного ринку електричної енергії, позивачу було завдано збитків, вартість необлікованої електричної енергії ним у добровільному порядку не відшкодована, оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню в повному обсязі.

Під час розгляду цієї цивільної справи судом були створені всі умови для реалізації прав сторонами, у тому числі й в частині подання сторонами доказів.

Згідно ч. 1 ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Оскільки, позов задоволено повністю, то із відповідача ОСОБА_1 на користь позивача ПАТ «Закарпаттяобленерго» необхідно стягнути судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору в сумі 2422,40 грн., що підтверджено квитанцією (а. с. 46).

Керуючись ст. ст. 258, 259, 263-265 ЦПК України, суд

ухвалив:

Позов ПАТ «Закарпаттяобленерго» задовольнити повністю.

Стягнути із ОСОБА_1 на користь приватного акціонерного товариства «Закарпаттяобленерго» вартість необлікованої електричної енергії у розмірі 5 078 (п`ять тисяч сімдесят вісім) грн. 37 коп. та судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 2422,40 грн..

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не буде подано, і може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Закарпатського апеляційного суду через суд, який ухвалив рішення, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: Приватне акціонерне товариство «Закарпаттяобленерго», 89412, с. Оноківці, вул. Головна, 57 Ужгородського району, Закарпатської області, код ЄДРПОУ: 00131529.

Відповідач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання якого зареєстроване за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 .

Повне судове рішення складено 02 червня 2025 року.

Суддя Л.Р.Сас

СудТячівський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення02.06.2025
Оприлюднено04.06.2025
Номер документу127812722
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг

Судовий реєстр по справі —307/1206/25

Рішення від 02.06.2025

Цивільне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Сас Л. Р.

Ухвала від 26.05.2025

Цивільне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Сас Л. Р.

Ухвала від 25.04.2025

Цивільне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Сас Л. Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні