Герб України

Постанова від 02.06.2025 по справі 345/1892/25

Калуський міськрайонний суд івано-франківської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа №345/1892/25

Провадження № 3/345/477/2025

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02.06.2025 року м.Калуш

Суддя Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області Сухарник І.І., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла від Калуського РВП ГУНП в Івано-Франківській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , який проживає за адресою: АДРЕСА_1 , керівника ТзОВ «Карпатекоресурс», за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, -

встановив:

ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 163-1 КУпАП, за наступних обставин.

ОСОБА_1 , будучи керівником ТзОВ «Карпатекоресурс» (код ЄДРПОУ 36382146, місцезнаходження: вул. Братів Гавришів, 164, с. Шевченкове, Вигодська громада, Калуський район, Івано-Франківська область) допустив порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку на підприємстві, а саме несвоєчасне подання податкової декларації з плати за землю за 2025 рік (термін подання 20.02.2025, фактично подано 03.03.2025), чим порушено п.п. 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 та п. 286,2 ст. 286 Податкового кодексу України.

02.06.2025 судом отримано від ОСОБА_1 заперечення, в яких зазначено, що він не погоджується з цими порушеннями, оскільки: йому не надсилався акт камеральної перевірки від 24.03.2025, йому не надсилалося повідомлення про необхідність прибуття для підписання протоколу, йому не надсилався акт про факт неявки особи. Також ОСОБА_1 зазначає, що в протоколі про адміністративне правопорушення не зазначено жодного з пунктів Податкового кодексу про відсутність податкового обліку, а зазначено про несвоєчасне подання декларації. Несвоєчасне подання декларації це не є відсутність чи порушення ведення податкового обліку. ОСОБА_1 зазначає, що не вчиняв порушення, передбачене ч.1 ст.163-1 Податкового кодексу, тому просить суд не притягати його до адміністративної відповідальності та закрити провадження у справі (а.с.29-30).

У судове засідання ОСОБА_1 не прибув, однак його позиція у справі зазначена в запереченнях від 02.06.2025. Керуючисьст.268 КУпАП, вважаю, що справу можна розглянути за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Дослідивши матеріали справи, приходжу до висновку, що в діях ОСОБА_1 є склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, оскільки він, являючись посадовою особою підприємства, допустив порушення порядку ведення податкового обліку.

Частиною 1 статті 163-1 КУпАП передбачена відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Диспозиція зазначеної статті має бланкетний характер. Для повного визначення ознак цього правопорушення стаття КУпАП відсилає сторін до законодавчо встановленого порядку ведення податкового обліку. Зокрема, така норма має загальний і конкретизований зміст. Із загальним змістом бланкетної диспозиції пов`язане визначення діяння, як правопорушення певного виду та встановлення за це адміністративної відповідальності, а конкретизований зміст цієї диспозиції передбачає певну деталізацію відповідних положень інших нормативно-правових актів, що наповнює адміністративно-правову норму більш конкретним змістом.

У протоколі про адміністративне правопорушення № 840 від 18.04.2025 зазначено, що ОСОБА_1 , будучи керівником ТзОВ «Карпатекоресурс» (код ЄДРПОУ 36382146, місцезнаходження: вул. Братів Гавришів, 164, с. Шевченкове, Вигодська громада, Калуський район, Івано-Франківська область) допустив порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку на підприємстві, а саме несвоєчасне подання податкової декларації з плати за землю за 2025 рік (термін подання 20.02.2025, фактично подано 03.03.2025), чим порушено п.п. 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 та п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України (а.с.1). Тобто в протоколі є посилання на норми податкового кодексу, які було порушено ОСОБА_1 .

Як зазначено в пп. 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом 49.18.4 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

В. п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України зазначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Проаналізувавши зміст зазначених норм, суд приходить до висновку, що несвоєчасне подання ОСОБА_1 податкової декларації з плати за землю за 2025 рік є порушенням керівником підприємства встановленого законом порядку ведення податкового обліку, за що передбачена відповідальність ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Крім того, вина ОСОБА_1 у вчиненні даного правопорушення підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення № 840 від 18.04.2025 (а.с.1), актом про результати камеральної перевірки щодо неподання/несвоєчасне подання податкової звітності від 24.03.2025 (а.с.7-10), актом від 18.04.2025 про те, що протокол про адміністративне правопорушення складено без присутності посадової особи, оскільки ОСОБА_1 не з`явився (а.с.6).

Твердження ОСОБА_1 про те, що йому не надсилалися акт камеральної перевірки від 24.03.2025 та повідомлення про необхідність прибуття для підписання протоколу спростовується наявними в матеріалах справи: листом про виклик до ДПС для складання протоколу (додатком до якого є акт про результати камеральної перевірки) та копією поштового конверту з відміткою про повернення за закінченням терміну зберігання.

Відповідно до вимог ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховую характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, та вважаю за доцільне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у вигляді штрафу.

Відповідно до ст. 40-1 ч. 1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

На підставівикладеного ст.ст.33,40-1,163-1 ч.1, 221, 283-285 КУпАП, -

постановив:

Визнати ОСОБА_1 винуватим у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 85,00 гривень.

Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення, за наступними реквізитами: отримувач - ГУК в Iв.-Фр.об./ТГ м.Калуш/21081100, код отримувача - (ЄДРПОУ) 37951998, банк отримувача - Казначейство України (ел.адм.подат.), номер рахунку (IBAN) - UA628999980313060106000009614, код класифікації доходів бюджету 21081100.

На підставі ч. 2 ст. 308 КУпАП, у разі несплати правопорушником штрафу у вищенаведений строк, у порядку примусового виконання постанови стягується подвійний розмір штрафу, що складає 170,00 (сто сімдесят) гривень.

Стягнути із ОСОБА_1 на користь держави: отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, кодкласифікації доходівбюджету 22030106 605,60 гривень судового збору.

Постанова може бути оскаржена до Івано-Франківського апеляційного суду через Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя

СудКалуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення02.06.2025
Оприлюднено04.06.2025
Номер документу127817647
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —345/1892/25

Постанова від 02.06.2025

Адмінправопорушення

Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області

Сухарник І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні