Герб України

Постанова від 02.06.2025 по справі 569/25031/23

Рівненський міський суд рівненської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 569/25031/23

ПОСТАНОВА

02 червня 2025 року м. Рівне

Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Сидорук Є.І., при секретарі Табак Х.І., з участю представника Рівненської митниці Пастушенко Н.А., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвоката Бортнік О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали, які надійшли від Рівненської митниці Держмитслужби про порушення митних правил відносно громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 , за ч.1ст. 483 МК України, -

В С Т А Н О В И В:

Згідно протоколу про порушення митних правил №0184/20400/2023 від 30.10.2022 вбачається, що 17.02.2021 року в зоні діяльності Волинської митниці громадянин України ОСОБА_1 (паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_2 ), використовуючи транспортний засіб з реєстраційними номерними знаками НОМЕР_3 / НОМЕР_4 ввіз на митну територію України наступні товари: 1) «Навантажувач телескопічний, колісний, марка - JCB модель - 531-70, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_5 » (пропуск здійснено на підставі митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204000/2021/902737 від 17.02.2021, рахунку-фактури (INVOICE) №1130 від 17.02.2021; 2) «Навантажувач телескопічний, колісний, марка - JCB, модель - 530-S, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_6 » (пропуск здійснено на підставі митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204000/2021/902739 від 17.02.2021 року, рахунку-фактури (INVOICE) №1131 від 17.02.2021).

18.02.2021 року декларантом ТОВ «Сігвей Груп» (код ЄДРПОУ 43529493) ОСОБА_2 в Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №204020/2021/004856 для здійснення митного оформлення товару «Навантажувач телескопічний, колісний, марка - JCB модель - 531-70, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_5 » з пакетом товаросупровідних документів: зовнішньоекономічним контрактом №UA01-06 від 01.06.2020 року, укладеним між продавцем «YONKI TRADE PC» (14-16, CHURCHILL WAY, WALES CF10 2DX, UNITED KINGDOM) та покупцем ТОВ «СІГВЕЙ ГРУП», рахунком-фактурою (INVOICE) №1130 від 17.02.2021, виписаним продавцем «YONKI TRADE PC», 14-16, CHURCHILL WAY, WALES CF10 2DX, UNITED KINGDOM, експертною довідкою №4215/21 від 18.02.2021 року.

У відповідності до рахунку-фактури (INVOICE) №1130 від 17.02.2021, вартість товару «Навантажувач телескопічний, колісний, марка - JCB модель - 531-70, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_5 » становить 4900,00 Євро (або еквівалент 164 846,78 грн. на дату здійснення митного оформлення товару), рік виготовлення навантажувача 2001.

03.08.2023 року на адресу Рівненської митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 03.08.2023 року №26/26-04/7.13/1926, яким направлено відповідь митних органів Республіки Польща від 03.07.2023 №0201-IGM.542.570.2023.2 на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України товарів на адресу ТОВ «СІГВЕЙ ГРУП» (код ЄДРПОУ 43529493), в тому числі навантажувача телескопічного, колісного, марки - JCB модель - 531-70, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_5 ».

Фіскальною адміністрацією у Вроцлаві надіслано копію експортної декларації митних органів Республіки Польща від 17.02.2021 року №21PL301010E0157358, на підставі якої товар «Навантажувач телескопічний, колісний, марка - JCB модель - 531-70, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_5 » був експортований з території Європейського Союзу.

Вивезення здійснювалось на транспорті з реєстраційними номерними знаками НОМЕР_7 / НОМЕР_4 .

За результатом аналізу встановлено, що відправником товару являється компанія «SAGMAR MARIUSZ BARTMANN» (KILINSKIEGO 24 88-140 GNIEWKOWO); отримувачем ANDRII SEMENIUK ( ОСОБА_3 ); товар - навантажувач телескопічний, колісний, марка - JCB модель - 531-70, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_5 2015 року виготовлення; умови поставки EXW Gniewkowo.

Службовою запискою управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Рівненської митниці від 21.08.2023 року №7.13-15/вн.-23/1331 проінформовано, що за відсутності відомостей щодо вартості окремих товарів, які експортовано в Україну по MRN №21PL301010E0157358, здійснити розрахунок недоборів митних платежів не вбачається за можливе.

Отже, громадянин України ОСОБА_1 при переміщенні через митний кордон України товару «Навантажувача телескопічного, колісного, марки - JCB модель - 531-70, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_5 » приховав від митного контролю та не надав митним органам України документи, що містять інформацію стосовно дійсного року виготовлення товару, продавця та покупця, умов поставки тощо.

18.02.2021 року декларантом ТОВ «Сігвей Груп» (код ЄДРПОУ 43529493) ОСОБА_2 в Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №204020/2021/004830 для здійснення митного оформлення товару «Навантажувача телескопічного, колісного, марки - JCB, модель - 530-S, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_6 » з пакетом товаросупровідних документів: зовнішньоекономічним контрактом №UA01-06 від 01.06.2020 року, укладеним між продавцем «YONKI TRADE PC» (14-16, CHURCHILL WAY, WALES CF10 2DX, UNITED KINGDOM) та покупцем ТОВ «СІГВЕЙ ГРУП», рахунком-фактурою (INVOICE) №1131 від 17.02.2021 (виписаним продавцем «YONKI TRADE PC» (14-16, CHURCHILL WAY, WALES CF10 2DX, UNITED KINGDOM), експертною довідкою №4214/21 від 18.02.2021 року.

У відповідності до рахунку-фактури (INVOICE) №1131 від 17.02.2021, вартість товару «Навантажувача телескопічного, колісного, марки - JCB, модель - 530-S, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_6 » становить 5000,00 Євро (або еквівалент 195 124,76 грн. на дату здійснення митного оформлення товару), рік виготовлення навантажувача 2002.

03.08.2023 року на адресу Рівненської митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Державної митної служби України від 03.08.2023 року №26/26-04/7.13/1926, яким направлено відповідь митних органів Республіки Польща від 03.07.2023 №0201-IGM.542.570.2023.2 на запит про надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при ввезенні на митну територію України товарів на адресу ТОВ «СІГВЕЙ ГРУП» (код ЄДРПОУ 43529493) в тому числі «Навантажувача телескопічного, колісного, марки - JCB, модель - 530-S, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_6 ».

Фіскальною адміністрацією у Вроцлаві надіслано копію експортної декларації митних органів Республіки Польща від 17.02.2021 року №21PL301010E0157358, на підставі якої товар «Навантажувач телескопічний, колісний, марка - JCB, модель - 530-S, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_6 » був експортований з території Європейського Союзу.

Вивезення здійснювалось на транспорті з реєстраційними номерними знаками НОМЕР_7 / НОМЕР_4 .

За результатом аналізу встановлено, що відправником товару являється компанія «SAGMAR MARIUSZ BARTMANN» (KILINSKIEGO 24 88-140 GNIEWKOWO), отримувачем ANDRII SEMENIUK (KRUPA VOLYNSKA OBL.). Н0авантажувач телескопічний, колісний, марка - JCB, модель - 530-S, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_6 поставлявся на умовах EXW Gniewkowo.

Службовою запискою управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Рівненської митниці від 21.08.2023 року №7.13-15/вн.-23/1331 проінформовано, що за відсутності відомостей щодо вартості окремих товарів, які експортовано в Україну по MRN №21PL301010E0157358, здійснити розрахунок недоборів митних платежів не вбачається за можливе.

Отже, громадянин України ОСОБА_1 при переміщенні через митний кордон України товару «Навантажувача телескопічного, колісного, марки - JCB, модель - 530-S, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_6 » не надав митним органам України документи, що містять достовірну інформацію стосовно продавця та покупця товару та умов його поставки.

ОСОБА_1 та йогопредставник всудовому засіданніпросили закритипровадження усправі напідставі п.1ч.1ст.247КУпАП, у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 події та складу адміністративного правопорушення, оскільки жодних неправомірних дій щодо перевезення вищевказаних товарів не вчиняв, виконував функцію водія.

Представник Рівненської митниці Державної митної служби України Пастушенко Н. в судовому засіданні повністю підтримала матеріали про порушення митних правил та просила суд застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене санкцією статті, за якою кваліфіковані його дії.

Суд, заслухавши думку учасників судового розгляду дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

У відповідності до ст. ст. 9, 10 КУпАП правопорушення визнається вчиненим: 1) умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків, 2) з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

Відповідно до ч. 1 ст.486МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно положень ст.458МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.

Відповідно до пункту 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 р. №651, відомості, заявлені у митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.

Підпунктом г, п. 1, ч. ст. 335 Митного кодексу України визначено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості: комерційні документи на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів.

Статтею 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частиною 8 статті 264 Митного кодексу України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Постановою Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» (із змінами і доповненнями) визнано, що підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Відповідно до ч. 1 ст. 483 МК України адміністративна відповідальність настає в разі переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Безпосереднім об`єктом правопорушення є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України, тобто розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України різними шляхами, зокрема, подання митному органу підроблених документів, що містять неправдиві дані.

Підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це може бути митна декларація, контракт, коносамент, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

За положеннями ст.495МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у їх вчиненні, які встановлюються протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до них, поясненнями особи, яка притягується до відповідальності, свідків, висновком експерта та іншими документами.

Відповідно до положень ст. ст. 252, 254, 255, 256 КУпАП, ст. 494 МК України, протокол про адміністративне правопорушення (протокол про порушення митних правил) це офіційний документ, відповідним чином оформлений уповноваженою особою про вчинення діяння (діянь), яке (які) містить ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого КУпАП (МК України), є найважливішим джерелом доказів у справах про адміністративні правопорушення (про порушення митних правил). У ньому, крім іншого, зазначаються відомості про особу, яка притягається до відповідальності; місце, час вчинення і суть правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.

Згідно ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясували інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Зі змісту вказаної статті вбачається, що обов`язком суду під час розгляду справи про адміністративне правопорушення є встановлення факту вчинення особою щодо якої розглядаються матеріали діяння, що підпадає під кваліфікацію адміністративного правопорушення та встановлення вини в діях даної особи.

Судом встановлено, що 17.02.2021 року в зоні діяльності Волинської митниці громадянин України ОСОБА_1 , використовуючи транспортний засіб з реєстраційними номерними знаками НОМЕР_3 / НОМЕР_4 ввіз на митну територію України наступні товари: 1) «Навантажувач телескопічний, колісний, марка - JCB модель - 531-70, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_5 » (пропуск здійснено на підставі митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204000/2021/902737 від 17.02.2021, рахунку-фактури (INVOICE) №1130 від 17.02.2021; 2) «Навантажувач телескопічний, колісний, марка - JCB, модель - 530-S, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_6 » (пропуск здійснено на підставі митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA204000/2021/902739 від 17.02.2021 року, рахунку-фактури (INVOICE) №1131 від 17.02.2021).

18.02.2021 року декларантом ТОВ «Сігвей Груп» (код ЄДРПОУ 43529493) ОСОБА_2 в Рівненську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №204020/2021/004856 для здійснення митного оформлення товару «Навантажувач телескопічний, колісний, марка - JCB модель - 531-70, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_5 » з пакетом товаросупровідних документів: зовнішньоекономічним контрактом №UA01-06 від 01.06.2020 року, укладеним між продавцем «YONKI TRADE PC» (14-16, CHURCHILL WAY, WALES CF10 2DX, UNITED KINGDOM) та покупцем ТОВ «СІГВЕЙ ГРУП», рахунком-фактурою (INVOICE) №1130 від 17.02.2021, виписаним продавцем «YONKI TRADE PC», 14-16, CHURCHILL WAY, WALES CF10 2DX, UNITED KINGDOM, експертною довідкою №4215/21 від 18.02.2021 року.

Того ж дня ОСОБА_2 подав митну декларацію типу ІМ40ДЕ №204020/2021/004830 для митного оформлення товару «Навантажувача телескопічного, колісного, марки - JCB, модель - 530-S, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_6 » з пакетом товаросупровідних документів: зовнішньоекономічним контрактом №UA01-06 від 01.06.2020 року, укладеним між продавцем «YONKI TRADE PC» (14-16, CHURCHILL WAY, WALES CF10 2DX, UNITED KINGDOM) та покупцем ТОВ «СІГВЕЙ ГРУП», рахунком-фактурою (INVOICE) №1131 від 17.02.2021 (виписаним продавцем «YONKI TRADE PC» (14-16, CHURCHILL WAY, WALES CF10 2DX, UNITED KINGDOM), експертною довідкою №4214/21 від 18.02.2021 року.

У відповідності до рахунку-фактури (INVOICE) №1130 від 17.02.2021, вартість товару «Навантажувач телескопічний, колісний, марка - JCB модель - 531-70, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_5 » становить 4900,00 Євро (або еквівалент 164 846,78 грн. на дату здійснення митного оформлення товару), рік виготовлення навантажувача 2001.

Відповідно до рахунку-фактури (INVOICE) №1131 від 17.02.2021, вартість товару «Навантажувача телескопічного, колісного, марки - JCB, модель - 530-S, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_6 » становить 5000,00 Євро (або еквівалент 195 124,76 грн. на дату здійснення митного оформлення товару), рік виготовлення навантажувача 2002.

Таким чином, громадянин ОСОБА_1 , вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів: «Навантажувача телескопічного, колісного, марки - JCB модель - 531-70, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_5 », вартістю 164 846,78 грн.; «Навантажувача телескопічного, колісного, марки - JCB, модель - 530-S, ідентифікаційний номер (номер рами) - НОМЕР_6 », вартістю 195 124,76 грн., - через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів (рахунків-фактур(INVOICE) №1130 від 17.02.2021, №1131 від 17.02.2021), що містять неправдиві відомості щодо року виготовлення, продавця та покупця, умов поставки товарів.

Вказані в сукупності зібрані матеріали свідчать про наявність в діях ОСОБА_1 ознак складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, тобто вчинення дій спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості місць, вартості, кількості та ваги брутто і нетто товарів.

У відповідності до ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Європейський суд з прав людини в своєму рішенні «Ісмаїлов проти Росії» від 06 листопада 2008 року зазначив, що згідно з принципом верховенства права однією з підвалин демократичного суспільства, який закріплений в усіх статтях Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, при розгляді справи та призначенні стягнення потрібно досягти справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи, щоб під час відповідного втручання був дотриманий принцип законності і воно не було свавільним, тобто стягнення повинне бути пропорційним, воно має відповідати тяжкості скоєного правопорушення, а також його наслідкам.

Згідно ст. 22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Чинне законодавство не містить переліку або вказівок на ознаки, що дозволяють визначити малозначність провини. Є підстави вважати, що це адміністративні правопорушення, які не становлять великої суспільної небезпеки, не завдають значних збитків державним або суспільним інтересам або безпосередньо громадянам.

При розгляді справи про адміністративне правопорушення, посадова особа зобов`язана розглянути всі сторони адміністративного правопорушення, оцінити його наслідки, встановити чи завдана значна шкода окремим громадянам або суспільству, дослідити обстановку, в якій вчинене правопорушення, особу правопорушника, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Положення ст. 22 КУпАП відображають принцип індивідуалізації адміністративної відповідальності, який означає відповідність заходу впливу, який обирається для правопорушника, меті адміністративній відповідальності.

Він передбачає як індивідуальний підхід до застосування примусових заходів залежно від особистих якостей правопорушника та характеру і обставин вчинення проступку, так і можливість пом`якшення і навіть відмови Держави від застосування заходів відповідальності, якщо її мета може бути досягнута іншим шляхом.

При розгляді справ та призначенні стягнення потрібно досягти справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи, тобто стягнення повинне бути пропорційним, воно має відповідати тяжкості скоєного правопорушення, а також його наслідкам.

Відповідно до вимог ст. ст.23,33 КУпАПадміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, поваги до правил співжиття, в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим порушником, так і іншими особами.

Відповідно до ст. ст. 33-35 КУпАП при накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.

Згідно з п. 17 Постанови ПленумуВерховного судуУкраїни «Просудову практикуу справахпро контрабандута порушеннямитних правил»від 03червня 2005року №8 зі змінами «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», суддя вправі вирішувати питання про можливість звільнення особи від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення на підставі ст. 22 КУпАП. При цьому необхідно врахувати не лише вартість, а й кількість предметів правопорушення, а також мету, мотив і спосіб його вчинення.

Враховуючи характер вчиненого адміністративного правопорушення, фактичні обставини справи, ту обставину, що адміністративним правопорушенням, яке інкримінується ОСОБА_1 , не завдано негативних наслідків для інших осіб, суспільства та держави, а також враховуючи дані про його особу, з метою недопущення подібної поведінки надалі, суд приходить до висновку, що в даному конкретному випадку вчинене останнім правопорушення є малозначним, у зв`язку з чим суд вважає можливим звільнити його від адміністративного стягнення, обмежившись усним зауваженням на підставі ст. 22 КУпАП.

Суд також вважає, що застосування такого виховного заходу, як усне зауваження буде достатнім для досягнення визначеної ст. 23 КУпАПмети виховного впливу та запобіганню вчиненню нових правопорушень.

Керуючись ст.ст. 22, 283-285 КУпАП, ст.ст. 470, 487, 495, 527, 528 Митного кодексу України, суддя

П О С Т А Н О В И В:

Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України, обмежившись усним зауваженням.

Провадження по справі закрити.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Протягом десяти днів з дня її винесення постанова може бути оскаржена до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником.

Суддя

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення02.06.2025
Оприлюднено04.06.2025
Номер документу127821225
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —569/25031/23

Постанова від 02.06.2025

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Сидорук Є. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні