Рішення
від 02.06.2025 по справі 640/25225/21
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

02 червня 2025 року Справа № 640/25225/21 ЗП/280/644/25 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Конишевої О.В., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовом Громадської спілки ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ГРОМАДСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ «НАЦІОНАЛЬНА АСАМБЛЕЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ УКРАЇНИ» (01030, м. Київ, вул. Рейтарська, буд. 8/5 А)

доФонду соціального захисту осіб з інвалідністю (04655, м. Київ, вул. Глибочицька, 72)

провизнання протиправними та скасування припису та постанови,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулася Громадська спілка ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ГРОМАДСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ «НАЦІОНАЛЬНА АСАМБЛЕЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ УКРАЇНИ» з адміністративним позовом доФонду соціального захисту осіб з інвалідністю, у якому просить визнати протиправною бездіяльності, визнати протиправним та скасувати пункту 58 Результатів оцінювання конкурсних пропозиції затверджених Рішенням №1 конкурсної комісії для розгляду конкурсних пропозицій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, для надання фінансової підтримки за рахунок коштів державного бюджету у 2021 році, а також результатів моніторингу стану виконання (реалізації) програм (проектів, заходів) від 08.06.2021 року, зобов`язання вчинити дії.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем та конкурсною комісією під час проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка у 2021 році в частині оцінки конкурсної пропозиції ГРОМАДСЬКОЇ СПІЛКИ «ВСЕУКРАЇНСЬКОГОГРОМАДСЬКОГООБ`ЄДНАННЯ «НАЦІОНАЛЬНА АСАМБЛЕЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ УКРАЇНИ» «Інклюзивне прийняття рішень: участь громадських організацій осіб з інвалідністю «НІЧОГО ДЛЯ НАС БЕЗ НАС» було порушено норми пунктів 3, 4 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських об`єднань осіб з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 року № 166 пункти 6 та 8 Порядку проведення моніторингу виконання (реалізації) програм (проектів, заходів) громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю, які отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 18.08.2020 № 579, розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 року № 1049.

Відповідач проти задоволення позову заперечив з підстав викладених у відзиві на позов, зокрема зазначив, що відповідно до Постанови № 1049 повноваження Фонду, як організатора конкурсу, обмежуються утворенням конкурсної комісії, затвердженням та зміною її персонального складу, розміщенням відповідної інформації на офіційному веб-сайті. В іншій частині, зокрема питання проведення засідань, оцінки конкурсних пропозицій та формування рейтингу програм (проектів, заходів) є дискреційними повноваженнями конкурсної комісії, яка при їх прийнятті не підпорядкована Фонду і керується виключно Постановою № 1049 та регламентом, який нею ж і затверджується.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.09.2021 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02.11.2021 відкрито спрощене позовне провадження у справі.

Законом України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13.12.2022 № 2825-IX (далі - Закон № 2825-IX) ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних Закону № 2825-IX установлено, що з дня набрання чинності цим Законом Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя. Інші адміністративні справи, які не розглянуті Окружним адміністративним судом міста Києва, у тому числі ті, що передані до Київського окружного адміністративного суду до набрання чинності Законом України Про внесення зміни до пункту 2 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду щодо забезпечення розгляду адміністративних справ, але не розподілені між суддями (крім справ, підсудність яких визначена ч. 1 ст. 27, ч. 3 ст. 276, ст. ст. 289-1, 289-4 КАС України), передаються на розгляд та вирішення іншим окружним адміністративним судам України шляхом їх автоматизованого розподілу між цими судами з урахуванням навантаження, за принципом випадковості та відповідно до хронологічного надходження справ у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України.

21.03.2025 матеріали адміністративної справи надійшли до Запорізького окружного адміністративного суду.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.03.2025 зазначену справу передано на розгляд головуючому судді Конишевій О.В.

Ухвалою суду від 26.03.2025 прийнято до провадження справу № 640/25225/21 (провадження ЗП/280/644/25), призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні).

Від позивача до суду надійшла заява про уточнення позовних вимог, відповідно до якої позивач просить:

замінити позовну вимогу «Зобов`язати Фонд соціального захисту інвалідів повторно оцінити конкурсну пропозицію ГРОМАДСЬКОЇ СПІЛКИ «ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ГРОМАДСЬКОГО ОБ`ЄДНАННЯ «НАЦІОНАЛЬНА АСАМБЛЕЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ УКРАЇНИ» «Інклюзивне прийняття рішень: участь громадських організацій осіб з інвалідністю «НІЧОГО ДЛЯ НАС БЕЗ НАС» з урахуванням результатів моніторингу виконання (реалізації) програм (проектів, заходів) громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю, які отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів за 2020 рік» на «Зобов`язати Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю забезпечити здійснення конкурсною комісією для розгляду конкурсних пропозицій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, для надання фінансової підтримки за рахунок коштів державного бюджету у 2021 році, а також результатів моніторингу стану виконання (реалізації) програм (проектів, заходів), повторно оцінити конкурсну пропозицію ГРОМАДСЬКОЇ СПІЛКИ «ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ГРОМАДСЬКОГО ОБ`ЄДНАННЯ «НАЦІОНАЛЬНА АСАМБЛЕЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ УКРАЇНИ» «Інклюзивне прийняття рішень: участь громадських організацій осіб з інвалідністю «НІЧОГО ДЛЯ НАС БЕЗ НАС» з урахуванням результатів моніторингу виконання (реалізації) програм (проектів, заходів) громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю, які отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів за 2020 рік».

Ухвалою суду від 11.04.2025 прийнято до розгляду заяву про уточнення позовних вимог.

Враховуючи, що суддя Запорізького окружного адміністративного суду Конишева О.В. перебувала у відпустці з 26.05.2025 по 01.06.2025, справа розглядається першого робочого дня.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

28.01.2021 року відповідачем було оголошено проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка у 2021 році (далі - конкурс) відповідно до наказу відповідача від 10.12.2020 №111.

09.02.2021 року ГРОМАДСЬКА СПІЛКА «ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ГРОМАДСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ «НАЦІОНАЛЬНА АСАМБЛЕЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ УКРАЇНИ» подала на участь у вищезазначеному конкурсі дві конкурсні пропозиції (вхідні номери листів у Фонді соціального захисту інвалідів 732/2 і 733/2):

- Програма «Інклюзивне прийняття рішень: участь громадських організацій осіб з інвалідністю «НІЧОГО ДЛЯ НАС БЕЗ НАС»;

- Програма «Національне партнерство - узгоджена доступність».

Відповідач листом від 01.07.2021 № 06-01/15-1441/03-01 повідомив позивача, що до Фонду на участь у конкурсі програм (проектів, заходів) у 2021 році Громадською спілкою було подано 2 конкурсні пропозиції, а саме: програма «Інклюзивне прийняття рішень: участь громадських організацій осіб з інвалідністю «Нічого для нас без нас» та програма «Національне партнерство - узгоджена доступність». До ІІ-го етапу конкурсу, на якому проводився відкритий захист конкурсних пропозицій конкурсною комісією допущено обидві програми. Організатором конкурсу проведено відкритий захист конкурсних пропозицій відповідно до графіку, затвердженого Рішенням конкурсної комісії від 27.05.2021 № 1. На засіданні 08.06.2021 Рішенням конкурсної комісії від 08.06.2021 № 1 підсумовані результати оцінки всіх конкурсних пропозицій та складено рейтинг конкурсних пропозицій. Відповідно до п. 2.17. Регламенту роботи конкурсної комісії, затвердженого Рішенням конкурсної комісії від 13.04.2021 № 1 до рейтингу конкурсних пропозицій включаються конкурсні пропозиції, що набрали в сумі 80 балів або перевищують її які були оцінюванні усіма членами конкурсної комісії. Конкурсна пропозиція «Інклюзивне прийняття рішень: участь громадських організацій осіб з інвалідністю «НІЧОГО ДЛЯ НАС БЕЗ НАС» за результатами індивідуального оцінювання всіма членами конкурсної комісії за 4-ма критеріями набрала наступну кількість балів; 22/19/17/21 = 79 балів. Конкурсна пропозиція «Національне партнерство - узгоджена доступність» за результатами індивідуального оцінювання всіма членами конкурсної комісії за 4- ма критеріями набрала наступну кількість балів: 45/47/39/44 = 178 балів та стала переможцем конкурсу з визначення програм (проектів, заходів).

Позивач вважає, що відповідачем та конкурсною комісією під час проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка у 2021 році в частині оцінки конкурсної пропозиції ГРОМАДСЬКОЇ СПІЛКИ «ВСЕУКРАЇНСЬКОГОГРОМАДСЬКОГООБ`ЄДНАННЯ «НАЦІОНАЛЬНА АСАМБЛЕЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ УКРАЇНИ» «Інклюзивне прийняття рішень: участь громадських організацій осіб з інвалідністю «НІЧОГО ДЛЯ НАС БЕЗ НАС» було порушено норми пунктів 3, 4 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських об`єднань осіб з інвалідністю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 року № 166 пункти 6 та 8 Порядку проведення моніторингу виконання (реалізації) програм (проектів, заходів) громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю, які отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 18.08.2020 № 579, розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 року № 1049, у зв`язку із чим звернувся до суд з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2020 року №166 «Деякі питання надання фінансової підтримки громадським об`єднанням осіб з інвалідністю» відповідача уповноважено на організацію та проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю. Конкурс має проводитися відповідно до Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 року № 1049 (далі Порядок проведення конкурсу).

28.01.2021 року відповідачем було оголошено проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка у 2021 році відповідно до наказу відповідача від 10.12.2020 №111.

Відповідачем було організовано проведення трьох етапів конкурсу відповідно до редакції Порядку, яка діяла на час проведення конкурсу:

1-й етап конкурсу відбувся - 13.04.2021 (протокол та рішення конкурсної комісії від 13.04.2021 № 1)

2-й етап конкурсу відбувся - 27.04.2021 (протокол від 27.04.2021 та рішення №1)

3-й етап конкурсу відбувся - 08.06.2021 (протокол та рішення конкурсної комісії від 08.06.2021 № 1, № 2).

Суд зазначає, що відповідно до п. 15 Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 року № 1049 в редакції від 09.06.2021, Конкурс проводиться трьома етапами.

На першому етапі конкурсу члени конкурсної комісії індивідуально оцінюють конкурсні пропозиції за такими критеріями:

відповідність запланованих заходів пріоритетним завданням, визначеним організатором конкурсу, та загальнодержавним та/або місцевим програмам;

відповідність загальнодержавному або відповідному адміністративно-територіальному рівню виконання (реалізації) програми (проекту, заходу).

Конкурсна комісія приймає рішення про участь у другому етапі конкурсу конкурсних пропозицій, щодо яких більшість її членів зробила висновок про їх відповідність зазначеним критеріям.

За результатами оцінювання конкурсних пропозицій конкурсна комісія може рекомендувати організаторові конкурсу оголосити додатковий збір конкурсних пропозицій.

Відповідно до п. 14 Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 року № 1049 в редакції від 04.08.2021, конкурс проводиться двома етапами.

На першому етапі конкурсу члени конкурсної комісії індивідуально оцінюють конкурсні пропозиції на відповідність запланованих заходів пріоритетним завданням та загальнодержавним та/або місцевим програмам.

Конкурсна комісія приймає рішення про участь у другому етапі конкурсу конкурсних пропозицій, щодо яких більшість її членів зробила висновок про їх відповідність зазначеному критерію.

За результатами першого етапу конкурсу конкурсна комісія може рекомендувати організаторові конкурсу оголосити додатковий збір конкурсних пропозицій. При цьому строк проведення додаткового збору конкурсних пропозицій не повинен бути меншим, ніж 10 календарних днів з дня прийняття такого рішення.

Таким чином, після завершення проведення всіх трьох етапів конкурсу були прийняті та вступили в силу зміни до Порядку проведення конкурсу, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 04 серпня 2021 року № 802, згідно якої з`явилася нова норма про проведення конкурсу двома етапами.

Позивач в обґрунтування позовної заяви помилково застосовує норми законодавства до відносин, які мали місце до вступу в силу таких норм. Так, зокрема, позивач посилається на порушення пунктів 14, 15 Порядку проведення конкурсу в редакції від 04.08.2021, не беручи до уваги, що на час проведення конкурсу - з 13.04.2021 до 08.06.2021 вказані норми ще не діяли, оскільки на цей час діяв Порядок проведення конкурсу в редакції від 09.06.2021 та відповідно до такої редакції п. 15 конкурс проводився трьома етапами.

Отже, твердження позивача про порушення законодавчо визначеної процедури проведення етапів конкурсу не відповідає дійсності.

Відповідно до п. 17 Порядку проведення конкурсу, одним із критеріїв оцінки конкурсної пропозиції членами конкурсної комісії є «рівень кадрового, матеріально- технічного та методичного забезпечення, необхідного для виконання (реалізації) програми (проекту, заходу), досвід діяльності у відповідній сфері, результати моніторингу виконання (реалізації) програм (проектів, заходів) у попередньому році (за наявності)».

Згідно п. 28 Порядку проведення конкурсу організатор конкурсу із залученням інститутів громадянського суспільства проводить моніторинг виконання (реалізації) програм (проектів, заходів), які отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, у визначеному ним порядку з урахуванням положень цього Порядку проведення конкурсу. Моніторинг проводиться шляхом відвідування заходів, проведення анкетування до та після проведення заходів, якщо вони були спрямовані на навчання або підвищення знань, збору та аналізу інформаційних матеріалів, звітів переможця конкурсу, інформації в засобах масової інформації тощо. Результати моніторингу враховуються під час проведення конкурсу на наступний рік.

Згідно п. 29 Порядку проведення конкурсу у редакції, яка діяла на момент проведення конкурсу: «Організатор конкурсу готує у місячний строк після надходження всіх фінансових та підсумкових звітів інститутів громадянського суспільства, які визнані переможцями конкурсу та отримали фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, підсумковий висновок щодо виконання (реалізації) кожної програми (проекту, заходу), в якому зазначається інформація про: обсяг бюджетних коштів, наданих для виконання (реалізації) програми (проекту, заходу); відповідність результативних показників виконання (реалізації) програми (проекту, заходу) запланованим результативним показникам та обсягу витрачених бюджетних коштів. Організатор конкурсу оприлюднює підсумковий висновок за результатами моніторингу разом із підсумковими звітами інститутів громадянського суспільства, які визнані переможцями конкурсу та отримали фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів, на власному офіційному веб-сайті та подає їх конкурсній комісії. У разі надання фінансової підтримки для виконання (реалізації) програми (проекту, заходу) за рахунок коштів державного бюджету організатор конкурсу надсилає відповідні матеріали до

Секретаріату Кабінету Міністрів України для розміщення на урядовому веб-сайті "Громадянське суспільство і влада".

Відповідачем відповідно до п. 29 Порядку проведення конкурсу у редакції, яка діяла на момент проведення конкурсу, за результатами моніторингу було складено підсумковий висновок та ознайомлено членів конкурсної комісії шляхом розміщення на офіційному сайті Фонду.

Також, відповідачем був розміщений Моніторинг виконання (реалізації) програм (проектів, заходів) на офіційному сайті в розділі Діяльність - Громадські об`єднання осіб з інвалідністю - Моніторинг виконання (реалізації) програм (проектів, заходів).

Відповідно до п. п. 6 та 8 Порядку проведення моніторингу, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 18.08.2020 № 579, за результатами моніторингу відповідачем був складений моніторинговий звіт за формою, встановленою згідно із додатком до Порядку проведення моніторингу, для подальшого подання його конкурсній комісії. Моніторинг виконання (реалізації) програм (проектів, заходів) громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю, які отримують фінансову підтримку за рахунок бюджетних коштів був поданий конкурсній комісії 11 березня 2021 року шляхом надання доступу на Google диску, про що було надіслано електронне повідомлення на адреси всіх членів конкурсної комісії. Засідання конкурсної комісії відбулося 18 березня 2021 року, на якому конкурсна комісія розглянула моніторинговий звіт, складений Відповідачем.

Отже, твердження позивача про грубе порушення відповідачем п. п. 6 та 8 Порядку проведення моніторингу, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 18.08.2020 № 579 не відповідає дійсності.

Відповідно до п. 17 Порядку проведення конкурсу в редакції, яка діяла на час проведення конкурсу, на третьому етапі конкурсу проводиться індивідуальне оцінювання членами конкурсної комісії конкурсних пропозицій. Згідно п. 2 Порядку проведення конкурсу Конкурсна комісія - це тимчасово діючий орган, що утворюється організатором конкурсу для розгляду конкурсних пропозицій, а також результатів моніторингу стану виконання (реалізації) програм (проектів, заходів) відповідно до вимог цього Порядку. Згідно п. 8 Порядку проведення конкурсу організатор конкурсу утворює конкурсну комісію у складі не менш як сім осіб та затверджує її персональний склад. Головою конкурсної комісії призначається представник організатора конкурсу. До складу конкурсної комісії включаються представники організатора конкурсу, голова (уповноважений представник) громадської ради, утвореної при організаторові конкурсу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 р. № 996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики" (Офіційний вісник України, 2010 р., № 84, ст. 2945), а також за згодою - представники інститутів громадянського суспільства, державних органів та органів місцевого самоврядування, наукових установ і фахівці відповідно до тематики конкурсу, які мають відповідний досвід роботи та кваліфікацію. Чисельність державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування, представників організатора конкурсу не повинна перевищувати 50 відсотків кількості членів конкурсної комісії. Члени конкурсної комісії здійснюють свої повноваження на громадських засадах.

Згідно п. 17 Порядку проведення конкурсу в редакції, яка діяла на час проведення конкурсу, члени конкурсної комісії індивідуально оцінюють конкурсні пропозиції шляхом проставлення балів від 0 до 5 за критеріями.

Індивідуальні оціночні листи членів Конкурсної комісії не розміщуються та не надаються для ознайомлення.

Відповідач листом від 01.07.2021 № 06-01/15-1441/03-01 повідомив позивача, що Оцінювання здійснювалось всіма 10 членами конкурсної комісії, з них: 2 - представники Міністерства соціальної політики України, 3 - працівники Фонду, організатора конкурсу, 5 представників з числа громадськості, в тому числі Голова громадської ради при Мінсоцполітики.

При оцінюванні конкурсних пропозицій під час відкритого захисту члени конкурсної комісії мали можливість здійснити аналіз звітів та зробити висновки щодо потенціалу виконання програм (проектів, заходів).

На засіданні 08.06.2021 Рішенням конкурсної комісії від 08.06.2021 № 1 підсумовані результати оцінки всіх конкурсних пропозицій та складено рейтинг конкурсних пропозицій.

Відповідно до п. 2.17. Регламенту роботи конкурсної комісії, затвердженого Рішенням конкурсної комісії від 13.04.2021 № 1 до рейтингу конкурсних пропозицій включаються конкурсні пропозиції, що набрали в сумі 80 балів або перевищують її, які були оцінюванні усіма членами конкурсної комісії.

Конкурсна пропозиція «Інклюзивне прийняття рішень: участь громадських організацій осіб з інвалідністю «НІЧОГО ДЛЯ НАС БЕЗ НАС» за результатами індивідуального оцінювання всіма членами конкурсної комісії за 4-ма критеріями набрала наступну кількість балів; 22/19/17/21 = 79 балів.

В описі конкурсної пропозиції зазначено, що програма спрямована на громадське обговорення, громадську експертизу нормативно-правових актів, участь людей з інвалідністю та їх організацій в процесі прийняття рішень у всіх сферах суспільного життя і на всіх рівнях державного управління, на розвиток членів Громадської спілки, підвищення інституційної спроможності нових членів, що передбачено їх статутною діяльністю.

В розділі Опису програми «Цільова аудиторія, кількість представників цільової аудиторії, яких буде охоплено (всього), з них - осіб з інвалідністю» прописано, що проектом передбачено залучення представників понад 140 організацій/установ/закладів; опосередковано проект охоплює права та інтереси понад 2 млн. осіб з інвалідністю та членів їх родин. Відтак, відсутня чітка кількість представників цільової аудиторії. Термін «опосередковано» не передбачає конкретики і не дає змоги для моніторингу виконання програми, а саме документального підтвердження зазначених понад 2 млн. осіб з інвалідністю.

13.05.2021 під час відкритого захисту програми «Інклюзивне прийняття рішень: участь громадських організацій осіб з інвалідністю «Нічого для нас без нас» членами конкурсної комісії ставилося питання стосовно конкретизації тематики та наповнення проведення 9 навчальних заходів, зокрема 7 онлайн та 2 офлайн щодо підвищення інституційної спроможності ГО та прав осіб з інвалідністю. На що керівник проекту повідомила, що це буде за потреби після того, як громадська спілка отримає кошти на реалізацію програми та тематика заходів буде сформована після отримання запитів від партнерів. Чіткої відповіді члени конкурсної комісії не отримали.

Також конкурсною комісією зауважено, що в кошторисі відсутній чіткий перелік залучених спеціалістів за напрямами діяльності.

Форма Опису програми передбачає обґрунтування кількості послуг і товарів (у тому числі тих, що будуть залучені за рахунок інших джерел фінансування або власного внеску об`єднання) з урахуванням чинних цін і тарифів, особливостей програми (проект), заходу) та принципу економного витрачання бюджетних коштів і максимальної ефективності їх використання (зазначити за кожною статтею кошторису витрат). Інформація обґрунтування за статтями витрат відсутня.

В той же час, відповідно до п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 3.03.2020 № 166 «Деякі питання надання фінансової підтримки громадським об`єднанням осіб з інвалідністю» Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю уповноважено на організацію та проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених громадськими об`єднаннями осіб з інвалідністю відповідно до Порядку проведення конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надається фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2011 р. № 1049.

Отже, до повноважень відповідача як організатора конкурсу не відноситься оцінювання конкурсних пропозицій, таким чином відповідач як юридична особа публічного права не має право оцінювати конкурсні пропозиції, а також не може нести відповідальність за індивідуальне оцінювання конкурсних пропозицій членами конкурсної комісії, з яких більшість не є працівниками відповідача та не підпорядковані йому.

Як вбачається зі змісту позовної заяви, позивач звернувся до суду щодо дій конкурсної комісії з підсумування індивідуальних оцінок членами конкурсної комісії, а також щодо не підписання протоколу засідання всіма членами конкурсної комісії та вказав як відповідача Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю. Проте члени конкурсної комісії діють як посадові особи тимчасового орану, що утворюється організатором конкурсу для розгляду конкурсних пропозицій, а не від імені відповідача.

Крім того, суд вважає за необхідне зазначити, що згідно п. 9 Порядку проведення конкурсу рішення конкурсної комісії приймається більшістю голосів членів комісії, які беруть участь у засіданні. . Усі рішення, прийняті конкурсною комісією, зазначаються в протоколі, який підписується присутніми на її засіданні членами комісії. На засіданні 08.06.2021 конкурсна комісія була присутня в повному складі із десяти членів конкурсної комісії та при прийнятті рішень проголосувало більшість членів конкурсної комісії - вісім із десяти. Отже, рішення було прийняте більшістю голосів членів комісії, які брали участь у засіданні 08.06.2021, що було зафіксовано у протоколі, який було підписано більшістю членів конкурсної комісії - вісім із десяти.

Не приймає суд посилання позивача на проведений Рахунковою палатою аудиту ефективності використання коштів держаного бюджету, виділених на фінансову підтримку громадських об`єднань осіб з інвалідністю за результатами якого прийнято рішення від 20.12.2022 №26-9, так як дані висновки не стосуються конкурсу, який є предметом розгляду у даній справі, тому суд не приймає дане рішення як належний та достатній доказ по даній справі.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідачем, як організатором конкурсу під час визначення переможців конкурсу та оголошення результатів конкурсу дотримано вимог чинного законодавства, у зв`язку із чим позов не підлягає задоволенню.

Згідно з статтею 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, довести правомірність своїх дій чи бездіяльності відповідно до принципу офіційності в адміністративному судочинстві зобов`язаний суб`єкт владних повноважень. Разом з тим, згідно з принципом змагальності позивач має спростувати доводи суб`єкта владних повноважень, якщо заперечує їх обґрунтованість.

Враховуючи викладене, на підставі оцінки поданих доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи та системного аналізу положень законодавства України, суд вважає, що позовна заява необґрунтована та задоволенню не підлягає.

Відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі відмови в задоволенні позову судові витрати не присуджуються на користь сторони за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

Керуючись ст.ст. 9, 72-90, 242-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову Громадської спілки ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ГРОМАДСЬКЕ ОБ`ЄДНАННЯ «НАЦІОНАЛЬНА АСАМБЛЕЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ УКРАЇНИ» (01030, м. Київ, вул. Рейтарська, буд. 8/5 А, код ЄДРПОУ 26114037) доФонду соціального захисту осіб з інвалідністю (04655, м. Київ, вул. Глибочицька, 72, код ЄДРПОУ 00034163)-відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення виготовлено в повному обсязі 02.06.2025.

Суддя О.В. Конишева

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.06.2025
Оприлюднено05.06.2025
Номер документу127832983
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —640/25225/21

Рішення від 02.06.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 11.04.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 26.03.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Конишева Олена Василівна

Ухвала від 02.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

Ухвала від 16.09.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Федорчук А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні