Герб України

Рішення від 04.06.2025 по справі 640/30502/21

Івано-франківський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" червня 2025 р. справа № 640/30502/21

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Григорука О.Б., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Консорціума "Військово-будівельна індустрія" до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування рішень

ВСТАНОВИВ:

Адвокат АО "Інвікта" Войнаровський О.В. звернувся до Окружного адміністративного суду м. Києва в інтересах Консорціума "Військово-будівельна індустрія" з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про визнання протиправними та скасування рішень Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 20.07.2021 №№ 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несвоєчасну сплату страхувальниками страхових внесків до Пенсійного фонду за період з 20.01.2009 до 16.02.2021 всього на суму 897682,41 грн щодо Консорціуму "Військово-будівельна індустрія" в особі філії "Хмельницька автомобільна база № 82".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду, є протиправними. Позивач вказує, що відповідач не мав правових підстав для винесення спірного рішення, оскільки воно винесено на підставі п.2 ч.9 ст.106 закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", а вказана норма втратила чинність з 01.01.2011р. Крім того, зазначає, що діяльність філії «Хмельницька автомобільна база №82», яка була страхувальником, припинено 02.11.2011.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.11.2021 у справі № 640/30502/21 дану позовну заяву залишено без руху (а.с.59).

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.12.2021 у справі № 640/30502/21 відкрито провадження в адміністративній справі, ухвалено розгляд справи здійснювати без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (а.с.63).

На виконання Закону України "Про внесення зміни до пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення", Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" та відповідно до Порядку передачі судових справ, нерозглянутих Окружним адміністративним судом міста Києва, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України від 16.09.2024 № 399, судові справи передано Івано-Франківському окружному адміністративному суду.

28.02.2025 дана справа надійшла до Івано-Франківського окружного адміністративного суду та здійснено автоматизований розподіл судової справи між суддями.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.03.2025 прийнято до провадження адміністративну справу та вирішено розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (а.с. 92, 93).

Відповідачем надано суду відзив на адміністративний позов, згідно якого представник щодо задоволення позовних вимог заперечив. Вказав, що оскільки заборгованість зі сплати страхових внесків виникла до 1 січня 2011 року, відповідач має право здійснювати контрольні функції щодо правильності нарахування, своєчасності та сплати страхових внесків і застосовувати фінансові санкції згідно із законодавством, що діяло на момент виникнення такої заборгованості, або застосовувати штрафні санкції також і після цієї дати. Оскільки позивач є правонаступником філії "Хмельницька автомобільна база № 82" вважає оскаржувані рішення правомірними та такими, що не підлягають скасуванню (а.с.)

Оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини, дослідивши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

Головним управлінням Пенсійного фонду в Хмельницькій області 20 липня 2021 року прийнято рішення, якими застосовано до позивача фінансові санкції та нараховано пеню за несвоєчасну сплату страхувальниками страхових внесків (а.с. 12-36).

Зокрема, рішенням №47 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 16,61 грн., та нараховано пеню за період з 20.01.2009 по 16.02.2021 в розмірі 732,37 грн.

Рішенням №48 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 81,85 грн., та нараховано пеню за період з 20.02.2009 по 16.02.2021 в розмірі 3584,30 грн.

Рішенням №49 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 76,47 грн., та нараховано пеню за період з 20.03.2009 по 16.02.2021 в розмірі 3327,17 грн.

Рішенням №50 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 100,43 грн., та нараховано пеню за період з 21.04.2009 по 16.02.2021 в розмірі 4337,53 грн.

Рішенням №51 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 81,52 грн., та нараховано пеню за період з 20.05.2009 по 16.02.2021 в розмірі 3497,12 грн.

Рішенням №52 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 84,02 грн., та нараховано пеню за період з 22.06.2009 по 16.02.2021 в розмірі 3579,60 грн.

Рішенням №53 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 96,70 грн., та нараховано пеню за період з 20.07.2009 по 16.02.2021 в розмірі 4089,27 грн.

Рішенням №54 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 116,19 грн., та нараховано пеню за період з 20.08.2009 по 16.02.2021 в розмірі 4877,66 грн.

Рішенням №55 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 1293,39 грн., та нараховано пеню за період з 21.09.2009 по 16.02.2021 в розмірі 53882,83 грн.

Рішенням №56 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 1851,24 грн., та нараховано пеню за період з 20.10.2009 по 16.02.2021 в розмірі 76586,00 грн.

Рішенням №57 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 2281,49 грн., та нараховано пеню за період з 20.11.2009 по 16.02.2021 в розмірі 93677,86 грн.

Рішенням №58 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 1958,25 грн., та нараховано пеню за період з 21.12.2009 по 16.02.2021 в розмірі 79798,85 грн.

Рішенням №59 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 1558,88 грн., та нараховано пеню за період з 20.01.2010 по 16.02.2021 в розмірі 63056,61 грн.

Рішенням №60 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 1514,77 грн., та нараховано пеню за період з 22.02.2010 по 16.02.2021 в розмірі 60772,61 грн.

Рішенням №61 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 1851,24 грн., та нараховано пеню за період з 22.03.2010 по 16.02.2021 в розмірі 76586,00 грн.

Рішенням №62 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 1623,30 грн., та нараховано пеню за період з 20.04.2010 по 16.02.2021 в розмірі 64201,28 грн.

Рішенням №63 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 1519,04 грн., та нараховано пеню за період з 20.05.2010 по 16.02.2021 в розмірі 59622,28 грн.

Рішенням №64 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 1871,65 грн., та нараховано пеню за період з 21.06.2010 по 16.02.2021 в розмірі 72863,18 грн.

Рішенням №65 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 1756,31 грн., та нараховано пеню за період з 20.07.2010 по 16.02.2021 в розмірі 67863,78 грн.

Рішенням №66 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 116,95 грн., та нараховано пеню за період з 20.08.2010 по 16.02.2021 в розмірі 4482,58 грн.

Рішенням №67 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 120,59 грн., та нараховано пеню за період з 20.09.2010 по 16.02.2021 в розмірі 4584,98 грн.

Рішенням №68 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 142,60 грн., та нараховано пеню за період з 20.10.2010 по 16.02.2021 в розмірі 5307,61 грн.

Рішенням №69 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 204,03 грн., та нараховано пеню за період з 22.11.2010 по 16.02.2021 в розмірі 7628,53 грн.

Рішенням №70 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 173,47 грн., та нараховано пеню за період з 20.12.2010 по 16.02.2021 в розмірі 6437,36 грн.

Рішенням №71 застосовано фінансові санкції до Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043), в особі філії «Хмельницька автомобільна база №82» (код 34713413) у вигляді штрафу в розмірі 1833,77 грн., та нараховано пеню за період з 20.08.2010 по 16.02.2021 в розмірі 71655,66 грн.

Рішенням Пенсійного фонду України від 07.10.2021 №2800-0601-8/500044 за результатами розгляду скарги позивача рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 20.07.2021 №№47-71 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені залишено без змін, а скаргу без задоволення (а.с. 48-50 ).

Вважаючи рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 20.07.2021 №№47-71 про застосування фінансових санкцій та нарахування протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Вирішуючи цей спір, суд застосовує Закон України від 09.07.2003 №1058-ІV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон №1058-ІV), Закон України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464-VI) та Інструкцію про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затверджену постановою правлінні Пенсійного Фонду України за №21-1 від 19.12.2003 (далі - Інструкція №21-1), у редакціях чинних на час спірних правовідносин.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 11 Закону №1058-IV загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню підлягають, зокрема, громадяни України, іноземці (якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України) та особи без громадянства, які працюють на підприємствах, в установах, організаціях, створених відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у тому числі які є резидентами Дія Сіті, у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах цих підприємств та організацій, у громадських об`єднаннях, у фізичних осіб - підприємців, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, та в інших фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або працюють на інших умовах, передбачених законодавством, або виконують роботи (надають послуги) на зазначених підприємствах, в установах, організаціях чи у фізичних осіб за гіг-контрактами, іншими договорами цивільно-правового характеру.

Згідно з частинами 2 та 3 статті 20 Закону №1058-IV обчислення страхових внесків застрахованих осіб, зазначених у пунктах 1, 2, 5-7, 9, 10, 12, 15, 17 і 18 статті 11 цього Закону, здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), грошового забезпечення, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.

Обчислення страхових внесків територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі складених актів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків, звітності, що подається страхувальником, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суму заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.

Відповідно до частин 6 і 12 статті 20 Закону №1058-ІV страхувальники зобов`язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітнім періодом є календарний місяць.

Страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.

Слід зазначити, що згідно з вимогами частини 2 статті 106 Закону №1058-ІV (у редакції закону яка діяла до 01.01.2011) суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Пунктом 2 частини 9 статті 106 Закону №1058-ІV, в редакції, яка діяла до 01.01.2011, передбачалося, що за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Із набранням чинності з 01.01.2011 Закону № 2464-VІ наведена вище норма матеріального права із Закону № 1058-ІV була виключена.

Водночас згідно абзацу 5 пункту 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону №2464-VІ стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 01 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій. Погашення заборгованості з використанням коштів, що надходять у рахунок сплати єдиного внеску, забороняється.

Абзацом 6 пункту 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2464-VІ встановлено, що на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 01 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, та відповідних штрафних санкцій за фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування зберігаються повноваження щодо контролю за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій, якими вони були наділені до набрання чинності цим Закону.

Відповідно до пункту 9.1. Інструкції № 21-1 до страхувальників за порушення норм законодавства про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування застосовуються фінансові санкції відповідно до повноважень, якими органи Пенсійного фонду були наділені до 1 січня 2011 року.

Згідно з положеннями підпункту 9.3.2. пункту 9.3 Інструкції № 21-1 фінансові санкції за порушення норм законодавства про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування накладаються на страхувальника відповідно до частини дев`ятої статті 106 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» в редакції, що діяла до 1 січня 2011 року, у таких розмірах за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

При цьому складається рішення за формою згідно з додатком 14.

Розрахунок цієї фінансової санкції здійснюється на підставі даних картки особового рахунку платника.

При застосуванні штрафів, зазначених у цьому підпункті, приймається одне рішення після сплати (погашення) у повному обсязі недоїмки окремо за кожний базовий звітний період незалежно від кількості випадків сплати за вказаний період.

Виходячи з аналізу вказаних вище правових норм, за органами Пенсійного фонду України, після набрання чинності Закону № 2464-VІ, збережено повноваження щодо застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату заборгованості по страхових внесках, яка виникла до 1 січня 2011 року.

Зазначена позиція узгоджується з правовою позицією, висловленою у постанові Верховного Суду від 19.09.2020 у справі № 805/1452/16-а.

У силу вимог частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України суд при виборі і застосуванні норми права до даних спірних правовідносин враховує висновки щодо застосування норм права, викладені у вказаних постановах Верховного Суду.

Відповідно до частини 12 статті 106 Закону №1058-ІV нарахування пені, передбаченої частинами дев`ятою і десятою цієї статті, починається з першого календарного дня, що настає за днем настання строку відповідного платежу, до дня його фактичної сплати страхувальником, або з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку перерахування (зарахування) відповідних сум, до дня їх фактичного перерахування (зарахування) банками та організаціями, які здійснюють виплату і доставку пенсій.

Вказані норми також кореспондуються із нормами Інструкції № 21-1, а саме абзацом першим підпункту 9.3.2 пункту 9.3 розділу 9 вказаної Інструкції та абзацом першим пункту 10.1 розділу 10 Інструкції.

Як встановлено судом філія «Хмельницька автомобільна база №82» Консорціуму «Військово-будівельна індустрія» мала заборгованість зі сплати страхових внесків перед Головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області, що підтверджується картками особових рахунків страхувальника та розрахунками по фінансових санкціях та пені (а.с. 104-123).

Страхові внески сплачувались страхувальником частково і з порушенням строків сплати, тому на кінець базових періодів він мав заборгованість.

Зі змісту оскаржуваних рішень Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області слідує, що відповідачем враховано період заборгованості позивача з 20.01.2009 по 16.02.2021.

Розрахунок заборгованості здійснено Головним управлінням Пенсійного фонду України в Хмельницькій області на підставі даних картки особового рахунку страхувальника юридичної особи або фізичної особи, яка має найманих працівників (1%-5%) та картки особового рахунку страхувальника юридичної особи або фізичної особи, яка має найманих працівників (32%, 4%, 42%) в автоматизованому режимі, що підтверджується матеріалами справи.

Суд зауважує, що зміст оскаржуваних рішень відповідає формі згідно з додатком 14 Інструкції 21-1.

За таких обставин суд вважає, що рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області №№47-71 від 20.07.2021 прийняті відповідачем відповідно до вимог статті 19 Конституції України та Закону №1058-ІV, а тому позов не підлягає задоволенню як необґрунтований.

Суд вважає необґрунтованими доводи представника позивача щодо припинення діяльності філії «Хмельницька автомобільна база №82», яка була страхувальником, 02.11.2011, як обставину, яка може слугувати підставою для задоволення позовних вимог.

Відповідно частини 8 статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» у разі ліквідації юридичної особи - платника єдиного внеску або втрати платником з інших причин статусу платника єдиного внеску сума недоїмки сплачується за рахунок коштів та іншого майна платника. У такому разі відповідальними за погашення недоїмки є: ліквідаційна комісія - щодо юридичної особи - платника єдиного внеску, що ліквідується; юридична особа - щодо утворених нею філії, представництва або іншого відокремленого підрозділу - платника єдиного внеску, що ліквідується.

Закон України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» в редакції станом на час виникнення заборгованості містив подібну норму, а саме згідно частини 7 статті 106 вказаного Закону у разі ліквідації страхувальника або втрати ним з інших причин юридичного статусу платника страхових внесків недоїмка сплачується за рахунок коштів та іншого майна страхувальника. У цьому разі особами, відповідальними за погашення недоїмки, є: підприємства, установи, організації, об`єднання громадян, профспілки, політичні партії - стосовно утворених ними філій, представництв, осередків та інших відокремлених підрозділів - платників страхових внесків, що ліквідуються.

Інші доводи сторін, якими вони обґрунтовують свої позиції, не спростовують встановлених судом обставин, а за таких обставин, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Консорціуму «Військовобудівельна індустрія» (код ЄДРПОУ 33629043) до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області (код ЄДРПОУ 21318350, вул. Гната Чекірди, 10, місто Хмельницький, Хмельницька область, 29013) про визнання протиправними та скасування рішень Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 20.07.2021 №№ 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 про застосування фінансових санкцій та нарахування пені - відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Шостого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Григорук О.Б.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.06.2025
Оприлюднено06.06.2025
Номер документу127876072
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —640/30502/21

Ухвала від 10.07.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Рішення від 04.06.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 05.03.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 20.12.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 15.11.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні