Ухвала
від 02.06.2025 по справі 908/1884/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 33/199/23

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

02.06.2025 Справа № 908/1884/23

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі колегії суддів: головуючий суддя Мірошниченко М.В., судді Боєва О.С., Зінченко Н.Г., при секретарі судового засідання Драковцевій В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні заяву заступника керівника Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області про зміну способу і порядку виконання судових рішень у справі №908/1884/23

за позовом заступника керівника Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області (вул. Космічна, буд. 118а, м. Запоріжжя, 69050) в інтересах держави

до відповідача-1: Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 04053915)

до відповідача-2: Товариства з обмеженою відповідальністю ТЕРРАІНВЕСТГРУПП (69063, м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, буд. 2, ідентифікаційний код 35215632)

до відповідача-3: Товариства з обмеженою відповідальністю ЗЕД КОНЦЕПТ (69063, м.Запоріжжя, вул. Олександрівська, буд. 2, ідентифікаційний код 42403619)

про усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою, визнання незаконним та скасування рішення в частині передачі земельної ділянки в оренду, скасування акту прийому-передачі, визнання недійсним договору купівлі-продажу, скасування державної реєстрації незавершеного будівництва

заінтересована особа: Виконавчий комітет Запорізької міської ради (69105, м.Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 02140892)

За участю представників сторін:

прокурор Галагуз М.О. (довіреність №15-777ВН-25 від 26.02.2025);

від відповідача-1 не з`явився;

від відповідача-2 не з`явився;

від відповідача-3 не з`явився;

від заінтересованої особи не з`явився;

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 05.12.2024 у справі №908/1884/23 у складі колегії: головуючий суддя Мірошниченко М.В., судді Горохов І.С., Зінченко Н.Г позов задоволено. Стягнуто з Запорізької міської ради на користь Запорізької обласної прокуратури в особі Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави в розмірі 6710,00 грн.

23.01.2025 на виконання вказаного судового рішення, яке набрало законної сили, видано наказ про стягнення з Запорізької міської ради на користь Запорізької обласної прокуратури в особі Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області коштів, витрачених у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави в розмірі 6710,00 грн.

Додатковим рішенням Господарського суду Запорізької області у складі колегії: головуючий суддя Мірошниченко М.В., судді Боєва О.С., Зінченко Н.Г. задоволено заяву заступника керівника Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області про ухвалення додаткового рішення у справі №908/1884/23. Стягнуто з Запорізької міської ради на користь Запорізької обласної прокуратури кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави, в розмірі 2236,67 грн.

10.03.2025 на виконання додаткового рішення, яке набрало законної сили, видано наказ про стягнення з Запорізької міської ради на користь Запорізької обласної прокуратури коштів, витрачених у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави, в розмірі 2236,67 грн.

22.05.2025 від заступника керівника Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області про зміну способу і порядку виконання судових рішень у справі №908/1884/23, відповідно до якої прокурор просить:

1) змінити спосіб і порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 05.12.2024 у справі № 908/1884/23, а саме: стягнути з Запорізької міської ради шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради на користь Запорізької обласної прокуратури кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави, у розмірі 6710,00 грн.;

2) змінити спосіб і порядок виконання додаткового рішення Господарського суду Запорізької області від 13.02.2025 у справі № 908/1884/23, а саме: стягнути з Запорізької міської ради шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради на користь Запорізької обласної прокуратури кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави, у розмірі 2236,67 грн.

В обґрунтування поданої заяви прокурор вказує, що згідно відповіді Департаменту фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради від 31.03.2025 № 4-14/673 Запорізька міська рада (ідентифікаційний код 04053915) не є розпорядником бюджетних коштів, не має фінансових ресурсів та не має відкритих в органах Державної казначейської служби. У зв`язку з цим відсутні можливості для перерахування вищезазначених коштів. Виконавчий комітет Запорізької міської ради (ідентифікаційний код 02140892) є головним розпорядником бюджетних коштів у місті Запоріжжі, який здійснює заходи, що реалізуються за рахунок коштів бюджету, в тому числі щодо сплати судового збору за подачу позовних заяв та інших заяв до суду для захисту прав та інтересів територіальної громади в особі Запорізької міської ради. У зв`язку з цим прокурор просить змінити спосіб і порядок виконання судових рішень шляхом списання грошових коштів, стягнутих з Запорізької міської ради (ідентифікаційний код 04053915) з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (ідентифікаційний код 02140892).

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 22.05.2025 визначено склад колегії суддів для розгляду заяви: головуючий суддя Мірошниченко М.В., судді Зінченко Н.Г., Боєва О.С.

Ухвалою суду від 23.05.2025 прийнято заяву до розгляду, призначено розгляд заяви на 02.06.2025 о 12 год. 00 хв., запропоновано іншим учасникам справи надати відзив на заяву прокурора, визнано явку представників учасників справи в судове засідання обов`язковою.

Копію ухвали доставлено 23.05.2025 до електронних кабінетів прокурора, сторін та заінтересованої особи - Виконавчого комітету Запорізької міської ради, що підтверджується довідками про доставку електронного листа.

В судове засідання 02.06.2025 з`явився прокурор. Технічна фіксація судового засідання здійснювалася на комплексі "Акорд".

Позивач відповідачі 1, 2, 3 та заінтересована особа - Виконавчий комітет Запорізької міської ради про час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином, не повідомили причин неявки, не надали відзиву на заяву прокурора.

Прокурор у судовому засіданні підтримав заяву про зміну способу і порядку виконання судових рішень у справі №908/1884/23.

В судовому засіданні 02.06.2025 суд ухвалив задовольнити заяву про зміну способу і порядку виконання судових рішень у справі №908/1884/23, виходячи з такого.

Рішенням Господарського суду Запорізької області від 05.12.2024 у справі №908/1884/23, яке набрало законної сили 08.01.2025, задоволено позов заступника керівника Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області в інтересах держави до відповідачів: Запорізької міської ради, ТОВ «ТЕРРАІНВЕСТГРУПП», ТОВ «ЗЕД КОНЦЕПТ» про усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою, визнання незаконним та скасування рішення в частині передачі земельної ділянки в оренду, скасування акту прийому-передачі, визнання недійсним договору купівлі-продажу, скасування державної реєстрації незавершеного будівництва. Вирішено стягнути з Запорізької міської ради на користь Запорізької обласної прокуратури в особі Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави в розмірі 6710,00 грн.

На виконання вказаного рішення суду 23.01.2025 видано судовий наказ, який направлено 23.01.2025 Запорізькою обласною прокуратурою до Головного управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області для виконання вказаного судового рішення в частині стягнення з Запорізької міської ради судового збору у сумі 6710,00 грн. та заявою від 23.01.2025 № 15-2078-25.

Листом Головного управління Державної казначейської служби України у Запорізькій області від 10.02.2025 № 04-08.3-06/873 повернуто прокурору вищевказаний наказ без прийняття його до виконання через те, що боржник Запорізька міська рада не має відкритих рахунків в Головному управлінні та територіальних управліннях Державної казначейської служби України Запорізької області.

Крім того, додатковим рішенням Господарського суду Запорізької області від 13.02.2025 у справі № 908/1884/23, яке набрало законної сили 07.03.2025, вирішено стягнути з Запорізької міської ради на користь Запорізької обласної прокуратури кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави, в розмірі 2236,67 грн. На виконання вказаного рішення суду 10.03.2025 видано судовий наказ.

З метою реального виконання вищезазначених рішень суду в добровільному порядку Шевченківською окружною прокуратурою м. Запоріжжя направлено до Запорізької міської ради листи 17.03.2025 № 57-101-1363вих-25 та 18.03.2025 № 57-101-1370вих-25, в яких запропоновано міській раді добровільного виконати ними вищезазначені рішення суду у справі № 908/1884/23 та перерахування на користь Запорізької обласної прокуратури 6700,00 грн. та 2236,67 грн. коштів витрачених на сплату судового збору при здійсненні інтересів держави.

Водночас, згідно відповіді Департаменту фінансової та бюджетної політики Запорізької міської ради від 31.03.2025 № 4-14/673 встановлено, що Запорізька міська рада (ідентифікаційний код 04053915) не є розпорядником бюджетних коштів, не має фінансових ресурсів та не має відкритих в органах Державної казначейської служби. У зв`язку з цим відсутні можливості для перерахування вищезазначених коштів.

З положень ч. 1 ст. 18 ГПК України слідує, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Згідно з ч. 1 ст. 327 ГПК України виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, законодавчо визначений комплекс дій, спрямованих на захист і відновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави (п.2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 13.12.2012 №18-рп/2012); невиконання судового рішення загрожує сутності права на справедливий розгляд судом (п. 3 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 25.04.2012 № 11-рп/2012).

Відповідно до пп. 1 п. 9 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України безспірне списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) здійснюється Казначейством України у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за черговістю надходження таких рішень, щодо видатків бюджету - в межах відповідних бюджетних призначень та наданих бюджетних асигнувань.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (далі - Порядок №845), за змістом якого органами Державної казначейської служби України на підставі виконавчих документів виконуються рішення про стягнення коштів боржників, що обслуговуються в органах Державної казначейської служби України.

Пунктом 2 Порядку № 845 визначено: безспірне списання операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів па підставі виконавчих документів; боржники визначені в рішенні про стягнення коштів державні органи, розпорядники бюджетних коштів (бюджетні установи), а також одержувачі бюджетних коштів в частині здійснення передбачених бюджетною програмою заходів, на які їх уповноважено, які мають відкриті рахунки в територіальних органах Державної казначейської служби України, крім рахунків із

спеціальним режимом використання.

Частиною 1 статті 11 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відповідно до ч. 1 ст. 51 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень.

Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.

Згідно з ч. ч. 1, 5 ст. 64 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» видатки, які здійснюються органами місцевого самоврядування на потреби територіальних громад, їх розмір і цільове спрямування визначаються відповідними рішеннями про місцевий бюджет.

Видатки місцевого бюджету здійснюються із загального та спеціального фондів місцевого бюджету відповідно до вимог Бюджетного кодексу України та закону про Державний бюджет України.

Зі змісту п. 3 ч. 2, п. 3 ч. 5 ст. 22 Бюджетного кодексу України слідує, що головними розпорядниками бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними рішеннями про місцеві бюджети, можуть бути виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Головний розпорядник бюджетних коштів отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України (рішенні про місцевий бюджет).

Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет (ч. 4 ст. 22 Бюджетного кодексу України).

Отже, бюджетне законодавство України не передбачає можливості Запорізької міської ради бути розпорядником бюджетних коштів, на відміну від її виконавчих органів.

З положень ч. ч. 1, 2 ст. 11 та ч. 8 ст. 51 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» вбачається, що виконавчими органами міських рад є їх виконавчі комітети, які є підконтрольними і підзвітними відповідним радам.

Згідно з п. 23 ч. 1 ст. 26 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень міської ради віднесено розгляд прогнозу місцевого бюджету, затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього затвердження звіту про виконання відповідного бюджету.

Відповідно до пп. 1 п. "а" ч. 1 ст. 28 Закону України № 280/97-ВР від 21.05.1997 «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів міських рад належать, зокрема, власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо забезпечення виконання місцевого бюджету, а також здійснення в установленому порядку фінансування видатків з місцевого бюджету.

Отже, виконавчі комітети міських рад утворюються, в тому числі, для здійснення фінансування видатків з місцевого бюджету. Фінансові ресурси на виконання статей видатків закріплюються за виконавчими органами відповідних органів місцевого самоврядування.

Запорізькою міською радою прийнято рішення від 04.12.2024 № 56 «Про бюджет Запорізької міської територіальної громади на 2025 рік (код бюджету 0856200000)». Згідно з додатком 3 до вказаного рішення головним розпорядником бюджетних коштів визначено Виконавчий комітет Запорізької міської ради.

Таким чином, Виконавчий комітет Запорізької міської ради є головним розпорядником бюджетних коштів у місті Запоріжжі, який здійснює заходи, що реалізуються за рахунок коштів бюджету, в тому числі щодо сплати судового збору за подачу позовних заяв та інших заяв до суду для захисту прав та інтересів територіальної громади в особі Запорізької міської ради.

Згідно з ч. ч. 1, 3 ст. 331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Вказана норма передбачає, що підставою для зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Під зміною способу і порядку виконання рішення слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і спосіб, які встановлені раніше.

Враховуючи викладене, суд ухвалив задовольнити заяву заступника керівника Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області про зміну способу і порядку виконання судових рішень у справі №908/1884/23.

Змінити спосіб і порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 05.12.2024 у справі № 908/1884/23, а саме: стягнути з Запорізької міської ради шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради на користь Запорізької обласної прокуратури кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави, в розмірі 6710,00 грн.

Змінити спосіб і порядок виконання додаткового рішення Господарського суду Запорізької області від 13.02.2025 у справі № 908/1884/23, а саме: стягнути з Запорізької міської ради шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради на користь Запорізької обласної прокуратури кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави, в розмірі 2236,67 грн.

Керуючись ст.ст. 33, 234, 235, 255, 256, 331 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

УХВАЛИВ:

Заяву заступника керівника Шевченківської окружної прокуратури міста Запоріжжя Запорізької області про зміну способу і порядку виконання судових рішень у справі №908/1884/23 задовольнити.

Змінити спосіб і порядок виконання рішення Господарського суду Запорізької області від 05.12.2024 у справі № 908/1884/23, а саме: стягнути з Запорізької міської ради (69105, м.Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 04053915) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (69105, м.Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 02140892) на користь Запорізької обласної прокуратури (вул. Дмитра Апухтіна, 29-а, м. Запоріжжя, 69057, код ЄДРПОУ 02909973, розрахунковий рахунок № UA438201720343180001000000271; банк отримувача - Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, КЕКВ 2800) кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави, в розмірі 6710,00 грн. (шість тисяч сімсот десять грн. 00 коп.).

Змінити спосіб і порядок виконання додаткового рішення Господарського суду Запорізької області від 13.02.2025 у справі № 908/1884/23, а саме: стягнути з Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 04053915) шляхом списання коштів з відповідного рахунку Виконавчого комітету Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206, ідентифікаційний код 02140892) на користь Запорізької обласної прокуратури (вул. Дмитра Апухтіна, 29-а, м. Запоріжжя, 69057, код ЄДРПОУ 02909973, розрахунковий рахунок № UA438201720343180001000000271; банк отримувача - Державна казначейська служба України, м. Київ, МФО 820172, КЕКВ 2800) кошти, витрачені у 2023 році на сплату судового збору при здійсненні представництва інтересів держави, в розмірі 2236,67 грн. (дві тисячі двісті тридцять шість грн. 67 коп.).

Ухвала суду набрала законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її проголошення шляхом подачі апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду. Повний текст ухвали складено та підписано 05.06.2025.

Головуючий суддя М.В. Мірошниченко

Суддя О.С.Боєва

Суддя Н.Г.Зінченко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення02.06.2025
Оприлюднено06.06.2025
Номер документу127897853
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —908/1884/23

Ухвала від 02.06.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 23.05.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Судовий наказ від 10.03.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Судовий наказ від 10.03.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Судовий наказ від 10.03.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Судовий наказ від 10.03.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Судовий наказ від 10.03.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Судовий наказ від 10.03.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Повістка від 13.02.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 05.02.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні