Герб України

Ухвала від 28.05.2025 по справі 761/33783/23

Шевченківський районний суд міста києва

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 761/33783/23

Провадження № 2/761/1488/2025

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 травня 2025 року Шевченківський районний суд м. Києва в складі:

головуючого - судді: Аббасової Н.В.,

при секретарі: Сухині А.С.,

за участі:

представника відповідача: Костинчука П.М.,

розглянувши у підготовчому судовому засіданні в приміщенні Шевченківського районного суду м. Києва клопотання представника відповідачки ОСОБА_1 - адвоката Костинчука Павла Михайловича про залишення без розгляду цивільної справи за позовом Київської міської ради до ОСОБА_1 , треті особи: Комунальне підприємство Київської міської ради «Київське міське бюро технічної інвентаризації», Автокооператив по будівництву та експлуатації особистих гаражів «КИЯНІВСЬКИЙ», про усунення перешкод у володінні та розпорядженні земельною ділянкою шляхом скасування рішення про державну реєстрацію права приватної власності, припинення права власності, знесення об`єкта нерухомого майна та приведення земельної ділянки у придатний для використання стан, -

в с т а н о в и в :

У провадженні Шевченківського районного суду м. Києва перебуває вищевказана цивільна справа.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 18.09.2023 справу передано для розгляду судді Аббасовій Н.В.

Ухвалою Шевченківського районного суду м. Києва від 22.09.2023 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання.

Ухвалою суду від 23.01.2025 закрито провадження у вказаній цивільній справі, в частині позовних вимог до ОСОБА_2 .

Ухвалою суду від 23.01.2025 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Автокооператив по будівництву та експлуатації особистих гаражів «КИЯНІВСЬКИЙ».

Представник відповідачки ОСОБА_1 - адвокат Костинчук П.М. звернувся до суду з клопотанням, у якому посилаючись на положення статті 257 ЦПК України просив залишити позов Київської міської ради до ОСОБА_1 , треті особи: Комунальне підприємство Київської міської ради «Київське міське бюро технічної інвентаризації», Автокооператив по будівництву та експлуатації особистих гаражів «КИЯНІВСЬКИЙ», про усунення перешкод у володінні та розпорядженні земельною ділянкою шляхом скасування рішення про державну реєстрацію права приватної власності, припинення права власності, знесення об`єкта нерухомого майна та приведення земельної ділянки у придатний для використання стан без розгляду, оскільки позовна заява подана особою, яка не мала повноважень для його подачі.

Клопотання мотивовано тим, що ОСОБА_3, який підписав позовну заяву, не мав повноважень на підписання та подання позову від імені Київської міської ради, а також не має повноважень бути представником Київської міської ради в суді. Так, на думку представника відповідачки в матеріалах справи відсутні докази на підтвердження повноважень ОСОБА_3 діяти від імені позивача в порядку самопредставництва, оскільки він є працівником Київської міської ради, а перебуває на посаді головного спеціаліста відділу судової роботи юридичного управління Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), що являється іншою юридичною особою. Також, посилаючись на положення ст. 60 ЦПК України, представник відповідачки зазначає що довіреність, яка міститься у матеріалах справи, не надає повноважень для здійснення представництва в суді, оскільки ОСОБА_3 не є адвокатом.

19.05.2025 на адресу суду надійшли заперечення на клопотання про залишення позову без розгляду згідно яких представник позивача зазначає, що його повноваження як представника Київської міської ради підтверджені належним чином, оскільки Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сфері земельних відносин, є підзвітним та підконтрольним Київскій міській раді та виконавчому органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Дослідивши матеріли справи, оцінивши наявні у справі докази, суд дійшов висновку, що заява представника відповідачки про залишення позову без розгляду не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч.1 ст.4 ЦПК України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Згідно з ч.1 ст.2 ЦПК України завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

За змістом ч.1 ст.13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненнями особи, поданими відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Так, п.2 ч.1 статті 257 ЦПК України передбачено, що суд постановляє ухвалу про залишення позову без розгляду, якщо позовну заяву від імені заінтересованої особи подано особою, яка не має повноважень на ведення справи.

Частина 7 статті 177 ЦПК України визначає, що до позовної заяви, підписаної представником позивача, додається довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження представника позивача.

Як вбачається з матеріалів справи, позовна заява Київської міської ради та інші заяви які надходили до суду в межах розгляду даної справи підписані представником - ОСОБА_3 .

Звертаючись до суду з позовом на підтвердження повноважень ОСОБА_3, як представника Київської міської ради, останнім долучено до позовної заяви: довіреність від 15.06.2023 року №225-КМТ-1980 за підписом Київського міського голови Кличка В.В., наказ №43-к від 25.01.2022 року про призначення ОСОБА_3 на посаду головного спеціаліста відділу судової роботи юридичного управління Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації); посадову інструкцію головного спеціаліста відділу судової роботи юридичного управління Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та положення про юридичне управління Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації.

Стаття 246 ЦК України передбачає, що довіреність від імені юридичної особи видається її органом або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами.

Стаття 58 ЦПК України визначає, що сторона, третя особа, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника. Юридична особа незалежно від порядку її створення бере участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи), або через представника. Держава, Автономна Республіка Крим, територіальна громада беруть участь у справі через відповідний орган державної влади, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування відповідно до його компетенції, від імені якого діє його керівник, інша уповноважена особа відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування), або через представника.

Стаття 62 ЦПК України визначає, що повноваження представників сторін та інших учасників справи мають бути підтверджені, зокрема, такими документами: довіреністю фізичної або юридичної особи.

Довіреність від імені юридичної особи видається за підписом (кваліфікованим електронним підписом) посадової особи, уповноваженої на це законом, установчими документами.

У відповідності до положень статті 64 ЦПК України, представник, який має повноваження на ведення справи в суді, здійснює від імені особи, яку він представляє, її процесуальні права та обов`язки.

Стаття 10 Закону України «Про столицю України місто-герой Київ» передбачає, що Київська міська та районні в місті ради (у разі їх утворення) мають власні виконавчі органи, які утворюються відповідно Київською міською радою, районними в місті радами (у разі їх утворення), підзвітні та підконтрольні відповідним радам.

Стаття 10-1 Закону України «Про столицю України місто-герой Київ» визначає, що виконавчим органом Київської міської ради є Київська міська державна адміністрація, яка паралельно виконує функції державної виконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади в місті Києві.

Рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 року N 182/342 затверджено Положення про Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Згідно з пунктом 1.1 зазначеного Положення, Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та згідно з законодавством забезпечує виконання повноважень Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сфері земельних відносин, є підзвітним та підконтрольним Київській міській раді та виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), безпосередньо підпорядковується Київському міському голові, а з питань управління землями державної власності, розпорядження якими здійснює виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) - виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації).

Департамент у межах своєї компетенції здійснює управління землями комунальної власності територіальної громади міста Києва, землями державної власності в межах міста Києва, розпорядником яких є виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (далі - землі державної власності в межах міста Києва), забезпечує проведення в місті земельної реформи, раціональне використання та охорону цих земель на території міста.

Одним з основних завдань Департаменту є: забезпечення виконання повноважень Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сфері управління землями комунальної власності територіальної громади міста Києва, землями державної власності в межах міста Києва, проведення земельної реформи, спрямованої на приватизацію земель у межах міста (п.2.1 Положення).

Крім того, згідно з п.4.7 Положення, Департамент для здійснення повноважень та виконання визначених завдань має право: за дорученням представляти інтереси виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в судових органах.

Підпункт 2.2.10 пункту 2.2 Розділу 2 Положення про юридичне управління Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) визначає одним з основних завдань управління, готувати проєкти позовів Київської міської ради та направляти їх до суду; представляти інтереси Київської міської ради в судах загальної юрисдикції в порядку самопредставництва.

Пункт 2 розділу 3 Посадової інструкції головного спеціаліста відділу судової роботи юридичного управління Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) визначає основним із обов`язків, підготовка проєктів позовів від імені Київської міської ради та направлення позовів до суду, забезпечення здійснення захисту прав та інтересів Київської міської ради в судах загальної юрисдикції в порядку самопредставництва.

Окрім цього, довіреністю від 15.06.2023 року №225-КМТ-1980 за підписом Київського міського голови Кличка В.В. представника ОСОБА_3 уповноважено на подання та підписання всі документів (в тому числі заяв), необхідних для виконання наданих повноважень.

За таких обставин, суд приходить до висновку що повноваження представника, який звернувся до суду з даним позовом підтверджені належним чином, підстави для залишення позовної заяви без розгляду відсутні, а тому клопотання представника відповідачки ОСОБА_1 - адвоката Костинчука П.М. не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.246 ЦК України, ст. ст. 58, 62, 64, 177,257 ЦПК України, суд

у х в а л и в:

Клопотання представника відповідачки ОСОБА_1 - адвоката Костинчука Павла Михайловича про залишення без розгляду цивільної справи за позовом Київської міської ради до ОСОБА_1 , треті особи: Комунальне підприємство Київської міської ради «Київське міське бюро технічної інвентаризації», Автокооператив по будівництву та експлуатації особистих гаражів «КИЯНІВСЬКИЙ», про усунення перешкод у володінні та розпорядженні земельною ділянкою шляхом скасування рішення про державну реєстрацію права приватної власності, припинення права власності, знесення об`єкта нерухомого майна та приведення земельної ділянки у придатний для використання стан - залишити без задоволення.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Н.В. Аббасова

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення28.05.2025
Оприлюднено09.06.2025
Номер документу127911304
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі), з них:

Судовий реєстр по справі —761/33783/23

Ухвала від 06.06.2025

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Фролова І. В.

Ухвала від 02.06.2025

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Аббасова Н. В.

Ухвала від 28.05.2025

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Аббасова Н. В.

Ухвала від 28.05.2025

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Аббасова Н. В.

Ухвала від 23.01.2025

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Аббасова Н. В.

Ухвала від 23.01.2025

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Аббасова Н. В.

Ухвала від 23.01.2025

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Аббасова Н. В.

Ухвала від 06.06.2024

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Аббасова Н. В.

Ухвала від 06.03.2024

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Аббасова Н. В.

Ухвала від 06.03.2024

Цивільне

Шевченківський районний суд міста Києва

Аббасова Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні