Герб України

Рішення від 04.06.2025 по справі 120/7854/24

Вінницький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

04 червня 2025 р. Справа № 120/7854/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заброцької Людмили Олександрівни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Відділу соціального захисту населення, праці та охорони здоров`я Агрономічної сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Відділу соціального захисту населення, праці та охорони здоров`я Агрономічної сільської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що вважає протиправною відмову відповідача у призначенні йому компенсації як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. Вказує, що його батько є інвалідом другої групи та відповідно до висновку №10/12 від 13.02.2024 йому рекомендовано отримання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі від фізичної особи, а тому рішення відповідача про відмову у призначенні компенсації, на думку позивача, є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалою суду позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

У зв`язку з усуненням позивачем недоліків позовної заяви, ухвалою суду позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження, без виклику сторін, також встановлено сторонам строки для подання заяв по суті справи.

Від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому останній заперечує проти задоволення адміністративного позову, оскільки висновок № 10/12 від 13.02.2024 р. про наявність порушення функцій організму, через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі (форма № 080-4/о), містить лише рекомендацію про отримання (надання) соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі. Згідно з висновком про результати комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, ОСОБА_2 не встановлено IV чи V групу рухової активності, а тому особа не потребує надання соціальних послуг з догляду. Зазначено, що висновком нараховано 61 бал, що фактично виключає можливість отримання соціальних послуг з догляду, оскільки Порядком визначено отримання суми балів від 54 до 0 як підстава для отримання соціальних послуг з догляду. Згідно з нормами Порядку, особа вважається такою, що потребує надання соціальних послуг. якщо за результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи їй установлено 4 чи 5 групу рухової активності.

Представником позивача подано відповідь на відзив, відповідно до якої позовні вимоги просить задовольнити. Представник щодо доводів відзиву, що висновок №10/12 від 13.02.2024 року містить лише рекомендацію про отримання ( надання ) соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі, зазначає, що така форма висновку (№ 080-4/о) затверджена наказом Міністерства охорони здоров`я України від 09 березня 2021 року № 407, який відповідно до його вступної частини прийнято згідно з ЗУ «Про соціальні послуги», пунктом 8 Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого постановою КМУ від 25 березня 2015 року № 267, Порядком подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 859 (далі Порядок № 859). Відтак саме таке формулювання передбачене чинним законодавством. В свою чергу, вичерпний перелік підстав для відмови в призначенні компенсації за догляд наведений у пункті 2 Порядку №859, згідно з яким компенсація не призначається: 1) фізичним особам, які надають соціальні послуги особам, зазначеним у пункті 1 цього Порядку, якщо такі особи отримують: - соціальні послуги з догляду вдома, паліативного, стаціонарного догляду; - виплати на догляд відповідно до Законів України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування", «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю», «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю" (крім осіб з інвалідністю з дитинства I групи); 2) фізичним особам, які надають соціальні послуги та отримують допомогу на догляд відповідно до Закону України "Про психіатричну допомогу"; 3) фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на професійній основі. Під жодну з цих підстав для відмови позивач не підпадає. При цьому зазначена відповідачем в оскаржуваному рішенні підстава для відмови позивачу в призначенні компенсації за догляд (що сума балів становить 61) не передбачена Порядком №859.

Заперечення на відповідь на відзив відповідачем не подавались.

З"ясувавши доводи сторін, викладені у письмових заявах по суті справи, дослідивши наявні докази, суд встановив таке.

ОСОБА_1 проживає удвох разом з своїм батьком ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який є особою з інвалідністю ІІ групи, що підтверджується Довідкою до акту огляду МСЕК серії 2-18 АВ № 072663.

Також батько позивача відповідно до висновку лікарсько-консультативної комісії КНП «Якушинецький центр первинної медико-санітарної допомоги» № 10/12 від 13.02.2024 р. про наявність порушення функцій організму, через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі (форма № 080-4/о), являється особою, яка потребує соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі. Висновок надається для одержання компенсації фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.

Позивач звернувся до Відділу соціального захисту населення, праці та охорони здоров`я Агрономічної сільської ради для призначення компенсації за догляд, що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі відповідно до Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженого постановою КМУ від 23.09.2020 №859 (далі - Порядок №859).

Так, позивачем подано заяву про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі № 199 від 14.02.2024 р., а батьком позивача заяву про згоду отримувати соціальні послуги, а також наступні документи:

1) заява позивача про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі № 199 від 14.02.2024 р.;

2) заява батька позивача про згоду отримувати соціальні послуги від 14.02.2024 р.;

3) згода на обробку персональних даних від 14.02.2024 р.;

4) копія декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням компенсації фізичним особам, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі від 14.02.2024 р.;

5) копія декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів державної соціальної допомоги від 14.02.2024 р.;

6) копія висновку ЛКК №10/12 про наявність порушення функцій організму, через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі від 13.02.2024 р. (форма № 080-4/о);

7) копія рішення ЛКК №10 від 13.02.2024 р.;

8) копія паспорта позивача ;

9) копія картки платника податків позивача;

10) копія довідки до акта МСЕК серія 2-18 АВ №072663;

11) копія паспорту батька позивача;

12) копія картки платника податків батька позивача;

13) копія реквізитів для поповнення картки позивача;

14) копія довідки Вінницького обласного центру зайнятості №10.2-22/258 від 14.02.2024 р.;

15) копія довідки Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області №483 від 15.02.2024 р;

16) копія рішення Вінницького районного суду Вінницької області від 14.09.2023 р.;

17) копія відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору від 21.02.204 р.№0228-24-02893.

Як вбачається із листа відповідача від 15.05.2024 р. № 89, позивачем було подано весь необхідний комплект документів, передбачений чинним законодавством. Відповідачем було розглянуто вказані документи та з виходом на місце здійснено перевірку умов проживання позивача і його батька, про що складено відповідні документи: - акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/фактичного місця проживання особи від 29.02.2024 р.; - показники, за якими здійснюється комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на професійній основі; - акт проведення обстеження сім`ї № 43 від 29.02.2024 р. (за формою, затвердженою наказом Міністерства соціальної політики України від 29.01.2021 р. № 37).

За наслідками опрацювання поданих позивачем документів, відповідачем 04.03.2024 р. було прийнято рішення про відмову у призначенні компенсації позивачу як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. Згідно з формулюванням у рішенні, позивач не має права на компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі по рішенню акту обстеження матеріально-побутових умов сім`ї.

В свою чергу, відповідно до Акту обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/ фактичного місця проживання особи від 29.02.2024 р. зазначено, що ОСОБА_1 фактично проживає за вказаною адресою разом з батьком ОСОБА_2 .

В той же час, відповідно до висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі зазначено, що за результатами комплексного визначення індивідуальних потреб встановлено, що особа ( ОСОБА_2 ) не потребує надання соціальних послуг з догляду. Зазначено, що сума балів становить 61, група рухової активності IV, ступінь індивідуальної потреби.

В акті проведення обстеження сім"ї №43 від 29.02.2024 року викладено висновок - рекомендацію про не призначення компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. При цьому в акті констатовано, що особа, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ( ОСОБА_2 ) проживає разом з фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній снові ( ОСОБА_1 ). Соціальні послуги з догляду надаються щоденно.

Позивач вважає рішення відповідача про відмову у призначенні йому компенсації як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, протиправним та просить його скасувати.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та встановленим обставинам справи, суд виходить з такого.

Основні організаційні та правові засади надання соціальних послуг, спрямованих на профілактику складних життєвих обставин, подолання або мінімізацію їх негативних наслідків, особам/сім`ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, визначає Закон України "Про соціальні послуги" (далі - Закон).

Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 1 Закону соціальні послуги - дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають.

Відповідно до п. 4 ч. 6, ч. 7 ст. 13 Закону України "Про соціальні послуги" фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім`ї, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права і обов`язки та є невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися.

Фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, виплачується компенсація за догляд.

Механізм призначення і виплати компенсації за догляд (далі - компенсація), що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг (далі - фізична особа, яка надає соціальні послуги) особам із числа членів своєї сім`ї, які спільно з нею проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки (далі - соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі) та є, зокрема, невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися, встановлює Порядок подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 р. №859 (далі - Порядок).

На підставі п. 3 Порядку компенсація призначається і виплачується структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад (далі - уповноважені органи) за місцем проживання/перебування осіб, яким надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.

У спірних правовідносинах позивач є сином ОСОБА_2 , вони спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки, що підтверджується Актом обстеження матеріально-побутових умов домогосподартва/фактичного місцеві проживання від 29.02.2024, в якому зазначено, що ОСОБА_1 фактично проживає за вказаною адресою разом з батьком ОСОБА_2 , а також Актом проведення обстеження сім`ї №43 від 29.02.2024 року, в якому констатовано, що особа, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ( ОСОБА_2 ) проживає разом з фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній снові ( ОСОБА_1 ), соціальні послуги з догляду надаються щоденно.

Батько позивача ОСОБА_2 є особою з інвалідністю ІІ групи, що підтверджується Довідкою до акту огляду МСЕК серії 2-18 АВ № 072663.

Також батько позивача відповідно до висновку лікарсько-консультативної комісії КНП «Якушинецький центр первинної медико-санітарної допомоги» № 10/12 від 13.02.2024 р. про наявність порушення функцій організму, через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі (форма № 080-4/о), являється особою, яка потребує соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі. Висновок надається для одержання компенсації фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.

Отже, за наведених обставин позивач є особою, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та, відповідно, має право на отримання компенсації за догляд на непрофесійній основі.

Відповідно до п. 7 Порядку призначення і виплата компенсації здійснюються уповноваженим органом з місяця подання фізичною особою, яка надає соціальні послуги, зокрема, таких документів у паперовій формі:

- заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі;

- заяви про згоду отримувати соціальні послуги;

- декларації про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї) за формою, затвердженою Мінсоцполітики. У декларації також зазначається інформація про склад сім`ї фізичної особи, яка надає соціальні послуги;

- висновку лікарської комісії медичного закладу щодо потреби в догляді невиліковно хворих осіб, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися, за формою, затвердженою МОЗ.

Копії поданих документів засвідчуються посадовими особами уповноваженого органу або центру надання адміністративних послуг, який прийняв заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги.

Відповідач не заперечує, що позивачем були подані до Відділу соціального захисту населення, праці та охорони здоров`я Агрономічної сільської ради усі передбачені Порядком документи.

На підставі п.п. 10, 14 Порядку компенсація призначається на 12 місяців і виплачується щомісяця. Компенсація призначається з місяця звернення за нею, якщо протягом місяця з дня звернення подано всі необхідні документи.

Рішення про призначення компенсації або про відмову в її наданні приймається уповноваженим органом протягом 10 днів з дати подання документів, зазначених у пункті 7 цього Порядку, і наступного дня після його прийняття надсилається фізичній особі, яка надає соціальні послуги.

Для підтвердження факту спільного проживання з особою, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та догляду за нею складається акт про проведення обстеження сім`ї фахівцями уповноваженого органу. Форма акту про проведення обстеження сім`ї затверджується Мінсоцполітики.

Якщо фізична особа надає соціальні послуги за місцем проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, але має інше зареєстроване місце проживання, обстеження сім`ї для встановлення факту догляду є обов`язковим.

Так, в оскаржуваному рішенні від 04.03.2024 р. про відмову у призначенні компенсації позивачу як фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, зазначено, що позивач не має права на компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі по рішенню акту обстеження матеріально-побутових умов сім`ї.

Разом з тим, суд зауважує, що відповідно до Акту обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/ фактичного місця проживання особи від 29.02.2024 р. зазначено, що ОСОБА_1 фактично проживає за вказаною адресою разом з батьком ОСОБА_2 .

В свою чергу, в акті проведення обстеження сім"ї №43 від 29.02.2024 року викладено висновок - рекомендацію про не призначення компенсації фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. При цьому в акті констатовано, що особа, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі ( ОСОБА_2 ) проживає разом з фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній снові ( ОСОБА_1 ). Соціальні послуги з догляду надаються щоденно.

Вже у відзиві відповідача зазначає, що підставою для відмови є те, що під час комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи встановлено, що ОСОБА_3 не встановлено IV чи V групу рухової активності, а тому особа не потребує надання соціальних послуг з догляду. Висновком нараховано 61 бал, які складаються з: - шкали оцінки можливості виконання складних дій у загальній кількості 13 балів; - шкали оцінки можливості виконання елементарних дій у загальній кількості 48 балів, а разом 61 бал, що фактично виключає можливість отримання соціальних послуг з догляду, оскільки Порядком визначено отримання суми балів від 54 до 0 як підстава для отримання соціальних послуг з догляду. Згідно з нормами Порядку, особа вважається такою, що потребує надання соціальних послуг, якщо за результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи їй установлено IV чи V групу рухової активності.

Також відповідач зазначає, що висновок № 10/12 від 13.02.2024 р. про наявність порушення функцій організму, через які невиліковно хворі особи не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися і потребують соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі (форма № 080-4/о), містить лише рекомендацію про отримання (надання) соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі.

Щодо наведених доводів відповідача суд зауважує таке.

Суд зазначає, що така форма висновку (№ 080-4/о) затверджена наказом Міністерства охорони здоров`я України від 09 березня 2021 року № 407, який відповідно до його вступної частини прийнято згідно з Законом України «Про соціальні послуги», пунктом 8 Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого постановою КМУ від 25 березня 2015 року № 267, Порядком подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 859.

Відтак саме таке формулювання у висновку відповідає чинному законодавству. Більш того, у висновку зазначено, що він надається для одержання компенсації фізичною особою, яка надає соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.

Крім того суд зазначає, що відповідно до приписів пункту 7 Порядку №859, на який і посилається відповідач, визначено, що уповноважений орган протягом двох робочих днів після отримання заяв про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та про згоду отримувати соціальні послуги здійснює комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, за показниками згідно здодатком.

Комплексне визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, здійснюється фахівцями уповноваженого органу разом із представниками закладу охорони здоров`я, надавачів соціальних послуг із залученням особи, яка потребує надання соціальних послуг, та/або її законного представника.

За результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, уповноваженим органом готується висновок за формою згідно здодатком.

Особа потребує надання соціальних послуг, якщо за результатами комплексного визначення ступеня індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг, їй установлено IV чи V групу рухової активності.

Відповідно до наявного в матеріалах справи висновку про результати комплексного визначення індивідуальних потреб особи, яка потребує надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі зазначено, що за результатами комплексного визначення індивідуальних потреб встановлено, що особа ( ОСОБА_2 ) не потребує надання соціальних послуг з догляду. При цьому, суд звертає увагу, що у висновку відповідачем самостійно визначено групу рухової активності ОСОБА_2 - IV та ступінь індивідуальної потреби - 5.

Відповідно до п. 2 Порядку компенсація не призначається:

1) фізичним особам, які надають соціальні послуги особам, зазначеним у пункті 1 цього Порядку, якщо такі особи отримують: соціальні послуги з догляду вдома, паліативного, стаціонарного догляду; виплати на догляд відповідно до Законів України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування", «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю», «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» (крім осіб з інвалідністю з дитинства I групи);

2) фізичним особам, які надають соціальні послуги та отримують допомогу на догляд відповідно до Закону України "Про психіатричну допомогу";

3) фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на професійній основі.

Соціальних послуг та виплат, передбачених п. 2 Порядку, ОСОБА_1 не отримує, доказів цього відповідач суду не надав.

Позивач не надає соціальні послуги та не отримує допомогу на догляд відповідно до Закону України "Про психіатричну допомогу" та не надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на професійній основі.

Таким чином, вичерпний перелік підстав для відмови в призначенні компенсації за догляд наведений у Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі. При цьому підстава відмови позивачу в призначенні компенсації за догляд, зазначена відповідачем в оскаржуваному рішенні, не відповідає вказаному Порядку.

Отже, позивач як син особи, яка є невиліковно хворою та через порушення функцій організму не може самостійно пересуватися та самообслуговуватися, має право на соціальний захист шляхом надання соціальних гарантій, передбачених чинним законодавством. У свою чергу, відповідач доводів позовної заяви не спростував, всупереч ч. 2 ст. 77 КАС України правомірності свого рішення про відмову в призначенні позивачу компенсації за догляд не довів.

Аналогічна правова позиція наведена в постановах Сьомого апеляційного адміністративного суду від 26.03.2024 у справі № 120/17306/23 та від 20.03.2024 у справі №560/486/24.

Згідно з положеннями п. 1 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Таким чином, враховуючи, що відповідач, відмовивши позивачу в призначенні компенсації за догляд, не дотримався вимог Закону України "Про соціальні послуги" та Порядку подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 р. № 859, таке рішення не може відповідати приписам ч. 2 ст. 2 КАС України, а тому суд дійшов висновку щодо наявності правових підстав для задоволення позовних вимог.

Визначаючись щодо розподілу судових витрат суд виходив з того, що згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, на користь позивача підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Відділу соціального захисту населення, праці та охорони здоров`я Агрономічної сільської ради понесені ним судові витрати зі сплати судового збору.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Відділу соціального захисту населення, праці та охорони здоров`я Агрономічної сільської ради про відмову у призначенні ОСОБА_1 компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі від 04.03.2024.

Зобов`язати Відділу соціального захисту населення, праці та охорони здоров`я Агрономічної сільської ради призначити ОСОБА_1 компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 року № 859 "Деякі питання призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі", з дня звернення за її призначенням.

Стягнути на користь ОСОБА_1 сплачений судовий збір в сумі 1211,20 грн. (одна тисяча двісті одинадцять гривень 20 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Відділу соціального захисту населення, праці та охорони здоров`я Агрономічної сільської ради.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач: Відділ соціального захисту населення, праці та охорони здоров`я Агрономічної сільської ради (вул. Незалежності, 43А, с. Бохоники, Вінницький район, Вінницька область, 23223, код ЄДРПОУ 44149382)

СуддяЗаброцька Людмила Олександрівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.06.2025
Оприлюднено09.06.2025
Номер документу127933274
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —120/7854/24

Ухвала від 15.07.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 04.06.2025

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні