Герб України

Рішення від 30.05.2025 по справі 380/841/25

Львівський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 травня 2025 рокусправа № 380/841/25 м.ЛьвівЛьвівський окружний адміністративний суд, суддя Гавдик З.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу № 380/841/25 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БіНП ЛТД» до Департаменту природних ресурсів будівництва та розвитку громад Львівської міської ради, за участю третьої особи Комунального підприємства «Адміністративно технічне управління» про визнання протиправною та скасування вимоги,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «БІНП ЛТД» звернулося до Львівського окружного адміністративного суду із вищевказаним адміністративним позовом до Департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Комунальне підприємство «Адміністративно-технічне управління», в якому просило:

- визнати протиправною і скасувати вимогу №24/Б-0421 від 30.12.2024 Департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що спірна вимога містить попередження, що у випадку нездійснення демонтажу відкритого літнього майданчика у добровільному порядку, його буде демонтовано примусово КП «Адміністративно-технічним управлінням» у будь-який робочий день після 15.01.2025 з покладенням на товариство витрат, пов`язаних з його демонтажем та зберіганням.

Законність розміщення відкритого літнього майданчика підтверджується, в тому числі наступними доказами:

1) Дозвіл № 6 на розміщення відкритого літнього майданчика від 15.03.2011, виданий Управлінням архітектури ЛМР;

2) Паспорт №148 (Д№6) відкритого літнього майданчика від 11.10.2012, виданим Управлінням архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради;

3) Паспорт №65-2015 відкритого літнього майданчика біля об`єкту ресторанного господарства від 30.03.2015 р., виданий Управлінням архітектури ЛМР;

4) Паспорт №10-2020 від 30.01.2020 р відкритого літнього майданчика, виданий Управлінням архітектури та урбаністики ЛМР.

17.12.2020 позивач звертався до Львівської міської ради щодо надання результатів розгляду звернення про продовження дії паспорта відкритого літнього майданчика та надання належним чином оформленої копії прийнятого рішення.

Крім цього, в Паспорті №10-2020 від 30.01.2020 відкритого літнього майданчика, виданому Управлінням архітектури та урбаністики ЛМР встановлено термін дії з 09.04.2020 до 08.04.2024, тобто термін дії такого спливав під час введення в Україні воєнного стану і має автоматичне продовження, відповідно до приписів пп.5 п. 1 постанови КМУ від 18.03.2022 № 314, на період воєнного стану.

Отже, на дату складання спірної вимоги № 24/Б-0421 від 30.12.2024, діяв воєнний стан.

Постанова № 314 набрала чинності 19.03.2022, а обставини, з якими пов`язується втрата нею чинності (припинення чи скасування воєнного стану) ще не настали, відповідно станом на час прийняття спірної вимоги № 24/Б-0421 від 30.12.2024, ця постанова підлягала застосуванню у всіх врегульованих нею правовідносинах.

Покликання відповідача в оскаржуваній вимозі на самовільність встановлення відкритого літнього майданчика з огляду терміну дії паспорта є безпідставними, враховуючи, що у період чинності паспорту введено воєнний стан та ту обставину, що у відповідності до приписів пп.5 п. 1 постанови КМУ від 18.03.2022 № 314, строк дії строкових ліцензій та документів дозвільного характеру автоматично продовжуються на період воєнного стану.

Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечив з підстав, що Ухвалою Львівської міської ради №3904 від 18.09.2014 «Про продовження ТОВ «БіНП ЛТД» терміну оренди земельної ділянки на просп. Свободи, 16-18» продовжено товариству з обмеженою відповідальністю «БіНП ЛТД» на 10 років термін оренди земельної ділянки площею 0,0254 га (кадастровий номер 4610136600:02:001:0039) на просп. Свободи, 16-18 для обслуговування літнього майданчика за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції.

На підставі вказаної ухвали укладено договір оренди землі від 25.02.2015 №Г-1344, про що у книзі записів реєстрації договорів оренди землі Г-2 вчинено запис.

Згідно інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно у ТОВ «БІНП ЛТД» на земельній ділянці за адресою: м. Львів, пр. Свободи 16-18, кадастровий номер 4610136600:02:001:0039, загальною площею 0,0254 га відсутні зареєстровані об`єкти нерухомого майна.

Відповідно до п. 3 вищевказаного договору оренди землі на земельній ділянці розташована металева споруда. Відповідно до п. 8 зазначеного договору строк дії договору 10 років до 18.09.2024.

Ухвалою Львівської міської ради №3905 від 18.09.2014 «Про продовження ТОВ «БіНП ЛТД» терміну оренди земельної ділянки на просп. Свободи, 16-18» продовжено товариству з обмеженою відповідальністю «БіНП ЛТД» на 10 років термін оренди земельної ділянки площею 0,0389 га (кадастровий номер 4610136600:02:001:0038) на просп. Свободи, 16-18 для обслуговування будівлі кафе-бару за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції.

На підставі зазначеної ухвали укладено договір оренди землі від 25.02.2015 №Г-1345, про що у книзі записів реєстрації договорів оренди землі Г-2 вчинено запис.

Згідно інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно у ТОВ «БІНП ЛТД» на земельній ділянці за адресою: м. Львів, пр. Свободи 16-18, кадастровий номер 4610136600:02:001:0038, загальною площею 0,0389 га відсутні зареєстровані об`єкти нерухомого майна.

Відповідно до п.3 вищевказаного договору оренди землі на земельній ділянці відсутні об`єкти нерухомого майна. Відповідно до п.8 зазначеного договору строк дії договору 10 років до 18.09.2024.

Вищевказані договори оренди землі Львівською міською радою з ТОВ «БІНП ЛТД» не переукладались.

30.01.2025 на пленарному засіданні сесії Львівської міської ради розглядались альтернативні проекти ухвал «Про укладення з ТОВ «БІНП ЛТД» на новий строк договорів оренди земельних ділянок на просп. Свободи, 16-18» та «Про відмову ТОВ «БІНП ЛТД» в укладенні на новий строк договорів оренди земельних ділянок на просп. Свободи, 16-18».

Так, проект ухвали «Про укладення з ТОВ «БІНП ЛТД» на новий строк договорів оренди земельних ділянок на просп. Свободи, 16-18» не набрав необхідної кількості голосів депутатського корпусу на підтримку та був відхилений.

30.01.2025 Львівською міською радою прийнято ухвалу №5882 «Про відмову ТОВ «БІНП ЛТД» в укладенні на новий строк договорів оренди земельних ділянок на просп. Свободи, 16-18» з врахуванням:

- Лист департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради №2403-вих-183684 від 23.12.2024, яким надано відповідь на звернення позивача від 18.06.2024 №2-12978-2403 та 19.06.2024 №2-13115-2403 про намір укладення договорів оренди землі на просп. Свободи 16-18 на новий строк;

- Зверненння ГО «Родин полеглих героїв Львівщини» №2-1008-001 від 20.01.2025 про вжиття заходів з впорядкування простору з сторони закладів харчування поблизу Гарнізонного Храму Святих апостолів Петра і Павла;

- Звернення СЗШ №62 №2-1013-001 від 20.01.2025 про перенесення закладу громадського харчування.

Управлінням архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради видано ТОВ «БІНП ЛТД» паспорт відкритого літнього майданчика біля об`єкту ресторанного господарства №10-2020 від 30.01.2020 на пр. Свободи, 16-18 у м. Львові за договорами оренди землі №Г-1344 від 25.02.2015 та №Г-1345 від 25.02.2015, загальною площею 738 кв.м. Термін дії зазначеного літнього майданчика 09.04.2020 - 08.04.2024.

Вказаним паспортом №10-2020 від 30.01.2020 зобов`язано ТОВ «БІНП ЛТД», після закінчення сезонного періоду забезпечити демонтаж відкритого літнього майданчика.

Департаментом природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради скеровано ТОВ «БІНП ЛТД» вимогу №24/Б-0421 від 30.12.2024 про демонтаж у добровільному порядку самовільно встановленого відкритого літнього майданчика в термін до 15.01.2025.

Відповідач зазначає, про низку порушень зі сторони ТОВ «БІНП ЛТД» у зв`язку із розташуванням та функціонуванням відкритого літнього майданчика на пр. Свободи 16-18, зокрема:

1. Термін вищезазначеного паспорту відкритого літнього майданчика закінчився;

2. Звернень ТОВ «БІНП ЛТД» про поновлення дії вказаного паспорту на адресу виконавчих органів Львівської міської ради не надходило;

3. Літній майданчик на пр. Свободи 16-18 на момент звернення з оскаржуваною вимогою продовжував функціонувати за відсутності правовстановлюючих документів;

4. Ухвалою Львівської міської ради №3250 від 26.05.2023 не передбачено можливості функціонування відкритих літніх майданчиків всесезонно;

5. Ухвалою Львівської міської ради №3250 від 26.05.2023 заборонений такий зовнішній вигляд літнього майданчика;

6. Літній майданчик на пр. Свободи 16-18 знаходиться у межах історичного ареалу та території пам`ятки архітектури національного значення (охоронний номер 339), а також пам`яток архітектури місцевого значення (охоронні номери 5439-Лв, 5440-Лв), а отже, необхідне погодження паспорту відкритого літнього майданчика з управлінням охорони історичного середовища;

7. Позивачем не проведено самостійно демонтаж літнього майданчика після закінчення дії паспорту відкритого літнього майданчика.

Згідно п. 5 ч.1 Постанови КМУ від 18.03.2022 №314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» строки дії діючих строкових ліцензій та документів дозвільного характеру, результатів надання публічних послуг з проведення робіт та/або надання послуг у сфері протимінної діяльності автоматично продовжуються на період воєнного стану та три місяці з дня його припинення чи скасування, а періодичні, чергові платежі за ними відстрочуються на строк, зазначений у цьому підпункті (крім строку дії ліцензій у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор та плати за такі ліцензії).

Також вказана Постанова передбачає необхідність подання декларації про продовження господарської діяльності до дозвільного органу, де потрібно зазначити назву дозвільного документа на заміну якого подана декларація. Позивач таких дій не вчинив. На адресу виконавчих органів Львівської міської ради подібних документів від позивача не надходило.

Вимога департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад №24/ Б-0421 від 30.12.2024 не є індивідуальним актом (рішенням) суб`єкта владних повноважень, який оскаржується в порядку адміністративного судочинства.

Пунктами 18, 19 ч. 1 ст. 4 КАС України визначено нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування. Індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Індивідуальним актом (рішенням) суб`єкта владних повноважень буде ухвала Львівської міської ради.

Пунктом 8.2. додатку до ухвали Львівської міської ради №3250 від 26.05.2023 передбачено, що про виявлення самовільно встановлених відкритих літніх майданчиків комунальне підприємство «Адміністративно-технічне управління» інформує департамент містобудування, а департамент містобудування скеровує суб`єкту господарювання, біля стаціонарного закладу ресторанного господарства якого встановлений відкритий літній майданчик, вимогу про усунення порушення цього Порядку.

Отже, департамент природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради є виконавчим органом, структурним підрозділом Львівської міської ради, який діяв на виконання повноважень, передбачених ухвалою №3250 від 26.05.2023, а не приймав рішення в порядку, визначеному ст. 59 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні».

В даному випадку, вимога департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради в контексті п. 10 ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про адміністративну процедуру» буде процедурним рішенням, а саме, рішенням адміністративного органу, що приймається під час розгляду справи, але яким справа не вирішується по суті.

В подальшому, як передбачено п. 8.6. ухвали Львівської міської ради №3250 від 26.05.2023 департамент містобудування (департамент природних ресурсів, будівництва та розвитку громад) видає наказ про примусовий демонтаж самовільно встановлених відкритих літніх майданчиків та скеровує його до комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління» до виконання, що відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 2 ЗУ «Про адміністративну процедуру» є адміністративним актом, тобто рішенням або юридично значущою дією індивідуального характеру, прийняте (вчинена) адміністративним органом для вирішення конкретної справи та спрямоване (спрямована) на набуття, зміну, припинення чи реалізацію прав та/або обов`язків окремої особи (осіб).

При цьому, предметом позову є скасування вимоги департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад №24/Б-0421 від 30.12.2024. Проте така вимога не є актом органу місцевого самоврядування, який може оскаржуватись в порядку ст. 19 КАС України. Тобто оскарження вищевказаної вимоги не передбачено чинним законодавством як спосіб захисту судом адміністративних прав та інтересів особи.

Згідно п. 3 ч. 3 ст. 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою судді від 20.01.2025 року відкрито спрощене провадження адміністративній справі без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Судом встановлені наступні обставини:

30.12.2024 Департаментом природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради, прийнято вимогу №24/Б-0421 від 30.12.2024 щодо позивача, в якій зазначено:

«Вами порушено п. 2.1 Ухвали Львівської міської ради № 3250 від 26.05.2023 «Про затвердження Порядку розміщення відкритих літніх майданчиків біля об`єктів ресторанного господарства на території Львівської міської територіальної громади», а саме: самовільне встановлення відкритого літнього майданчика за адресою: м. Львів Свободи просл.,16-18.

Розмір відкритого літнього майданчика: 738,00 кв.м. площа

Пропонуємо добровільно демонтувати самовільно встановлений відкритий літній майданчик в термін до 15.01.2025 р., про що повідомити КП «Адміністративно-технічне управління» (79008 м. Львів, а/с 1919 або на електронну адресу office.atu@lvivcity.gov.ua) листом з долученням світлини після демонтажу.

Попереджаємо, що разі невиконання даної вимоги згідно ст.152 Кодексу України «Про адміністративне правопорушення» Вас буде притягнуто до адміністративної відповідальності, а також демонтаж відкритого літнього майданчика буде здійснено КП «Адміністративно-технічне управління» примусово у будь який робочий день після 15.01.2025 р. При цьому на Вас буде покладено обов`язок компенсації витрат по демонтажу та зберіганню демонтованого відкритого літнього майданчика».

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що позивач вважає спірну вимогу протиправною та такою, що не відповідає фактичним обставинам справи, дозвільним документам та вимогам чинного законодавства.

Судом враховуються аргументи наведені позивачем про протиправність спірної вимоги з наступних підстав згідно встановлених судом обставин та вимог законодавства:

З матеріалів справи судом встановлено наступне:

18.09.2014 ухвалою Львівської міської ради №3904 «Про продовження ТОВ «БІНП ЛТД» терміну оренди земельної ділянки на просп. Свободи 16-18» постановлено: пунктом 1 - продовжити товариству з обмеженою відповідальністю «БІНП ЛТД» на 10 років термін оренди земельної ділянки площею 0,0254 га (кадастровий номер 4610136600:02:001:0039) на просп. Свободи, 16-18, для обслуговування літнього майданчика за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції.

25.02.2015 між Львівською міською радою (орендодавець) та ТОВ «БІНП ЛТД» (орендар) укладено Договір оренди землі №Г-1344, за умовами якого (п.1 Договору) орендодавець надає, орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться у м. Львові на просп. Свободи, 16-18 для обслуговування літнього майданчика. Згідно п.2 Договору визначено, що в оренду передається земельна ділянка кадастровий №4610136600:02:001:0039, загальною площею 0,0254 га, у тому числі під забудовою - 0,0034 га, інше - 0,0220.

18.09.2014 ухвалою Львівської міської ради №3905 «Про продовження ТОВ «БІНП ЛТД» терміну оренди земельної ділянки на просп. Свободи 16-18» постановлено: пунктом 1 - продовжити товариству з обмеженою відповідальністю «БІНП ЛТД» на 10 років термін оренди земельної ділянки площею 0,0389 га (кадастровий номер 4610136600:02:001:0038) на просп. Свободи, 16-18 для обслуговування будівлі кафе-бару за рахунок земель житлової та громадської забудови за функцією використання - землі комерції.

25.02.2015 між Львівською міською радою (орендодавець) та ТОВ «БІНП ЛТД» (орендар) укладено Договір оренди землі №Г-1345, за умовами якого (п.1 Договору) орендодавець надає, орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться у м. Львові на просп. Свободи, 16-18 для обслуговування будівлі кафе-бару. Згідно п.2 Договору визначено, що в оренду передається земельна ділянка кадастровий №4610136600:02:001:0038, загальною площею 0,0389 га, у тому інше - 0,0389 га.

30.01.2020 Управлінням архітектури та урбаністики ЛМР надано позивачу лист «Про продовження терміну розміщення відкритого літнього майданчика на просп. Свободи, 16-18», в якому зазначено:

«Ваше звернення, зареєстроване відділом «Центр надання адміністративних послуг» від 09.01.2020 №2-1112/АП-2401, щодо продовження терміну дії Паспорта на розміщення відкритого літнього майданчика на просп. Свободи, 16-18, було розглянуто комісією зі встановлення відкритих літніх майданчиків, засідання якої відбулося 13.01.2020.

Повідомляємо, що комісією прийняте рішення продовжити термін розміщення відкритого літнього майданчика ТзОВ «БІНП ЛТД» на просп. Свободи, 16-18 на п`ять сезонів з 2020 до 2024 року.

Беручи до уваги наведене та договір оренди землі від 25 лютого 2015р. №Г-1344 терміном до 18 вересня 2024р. на площу 0,0254га, договір оренди землі від 25 лютого 2015р. №Г-1345 терміном до 18 вересня 2024р. на площу 0,0389га, управлінням архітектури та урбаністики підготовлено Паспорт №10-2020 на розміщення відкритого літнього майданчика ТзОВ «БІНП ЛТД» на просп. Свободи, 16-18 загальною площею 738.00м2.

Додаткову інформацію щодо порушених у зверненні питань, Ви можете отримати у відділі художнього оформлення міста та розміщення тимчасових споруд управління архітектури та урбаністики- департаменту містобудування за тел.297-59-74 та в управлінні комунальної власності департаменту економічного розвитку за тел.235-68-86. Інформацію щодо вирішення будь-яких інших проблем, Ви можете отримати у Центрі надання адміністративних послуг у Львівській міській раді за адресою: пл.Ринок,1 та на гарячій лінії міста за номером 1580».

30.01.2020 Управлінням архітектури та урбаністики департаменту містобудування департаменту містобудування Львівської міської ради видано ТОВ «БІНП ЛТД» паспорт відкритого літнього майданчика біля об`єкту ресторанного господарства №10-2020 за адресою на пр. Свободи, 16-18, терміном дії з 09.04.2020 - 08.04.2024.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб, який затверджено Законом України від 24.02.2022 № 2102ІХ, який продовжений та діє і на час розгляду та вирішення даної справи.

Згідно п.п. 4 п. 1 Постанови КМ України «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18 березня 2022 № 314, на період воєнного стану зупиняється перебіг строків звернення за отриманням публічних послуг, визначених законодавством. З дня припинення чи скасування воєнного стану перебіг зазначених строків продовжується з урахуванням часу, що минув до їх зупинення.

Згідно п.п. 5 п. 1 цієї ж Постанови, строки дії діючих строкових ліцензій та документів дозвільного характеру, результатів надання публічних послуг з проведення робіт та/або надання послуг у сфері протимінної діяльності автоматично продовжуються на період воєнного стану та три місяці з дня його припинення чи скасування, а періодичні, чергові платежі за ними відстрочуються на строк, зазначений у цьому підпункті (крім строку дії ліцензій у сфері діяльності з організації та проведення азартних ігор та плати за такі ліцензії).

Таким чином, вказані вище лист від 30.01.2020 та Паспорт №10-2020 від 30.01.2020 в сукупності є довільними документами на розміщення відкритого літнього майданчика ТОВ «БІНП ЛТД» на просп. Свободи, 16-18 загальною площею 738.00 м2 терміном дії з 09.04.2020 - 08.04.2024, що сторонами у справі не спростовується і не заперечується.

Таким чином позивач мав та має діючі документи дозвільного характеру, дія яких відповідно до вказаної Постанов КМ України за № 314 автоматично продовжуються на період воєнного стану та три місяці з дня його припинення чи скасування, а відтак спірна вимога є протиправною та підлягає скасуванню.

Судом не враховуються заперечення відповідача з наступних підстав.

Згідно із ст. 19 Конституції України, Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідач у своїх заперечення на позов зазначив наступне:

Згідно із п. 44 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно із п.п. 1, 2 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження місцевих програм, заходів та правил з благоустрою територій населених.

Ухвалою Львівської міської ради №3250 від 26.05.2023 «Про затвердження Порядку розміщення відкритих літніх майданчиків біля об`єктів ресторанного господарства на території Львівської міської територіальної громади», якою вирішено наступне:

1. Затвердити Порядок розміщення відкритих літніх майданчиків біля об`єктів ресторанного господарства на території Львівської міської територіальної громади (додаток 1).

2. Встановити, що документи на розміщення відкритих літніх майданчиків біля об`єктів ресторанного господарства на території Львівської міської територіальної громади, видані до набрання чинності цією ухвалою, є чинними до закінчення строку дії, зазначеного у таких документах.

3. Затвердити примірний договір тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення відкритого літнього майданчика (біля об`єктів ресторанного господарства та без прив`язки до стаціонарних об`єктів ресторанного господарства) згідно з додатком 2.

4. При укладенні договорів тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення відкритих літніх майданчиків (з прив`язкою та без прив`язки) до 01.09.2023 застосовувати до цих правовідносин норми ухвали міської ради від 01.12.2016 № 1273 «Про затвердження Положення про оренду окремих конструктивних елементів благоустрою комунальної власності для розміщення об`єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення».

5. Департаменту містобудування розробити та подати виконавчому комітету на затвердження Методику нарахування плати за тимчасове користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення відкритого літнього майданчика (біля об`єктів ресторанного господарства та без прив`язки до стаціонарних об`єктів ресторанного господарства).

Термін: до 01.09.2023.

Відповідальний: директор департаменту

містобудування.

6. Департаменту економічного розвитку розробити та подати виконавчому комітету на затвердження пропозиції щодо забезпечення фінансуванням комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління» у частині виконання повноважень, передбачених пунктом 11 цієї ухвали та Порядком розміщення відкритих літніх майданчиків біля об`єктів ресторанного господарства на території Львівської міської територіальної громади.

Термін: до 01.09.2023.

Відповідальний: директор департаменту

економічного розвитку.

7. Вважати ухвалу міської ради від 05.03.2009 № 2452 «Про затвердження порядку отримання паспортів відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об`єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності» такою, що втратила чинність.

Порядком розміщення відкритих літніх майданчиків біля об`єктів ресторанного господарства на території Львівської міської територіальної громади, затвердженого вищезгаданою ухвалою міської ради, у цьому ж Порядку поняття вживаються у такому значенні:

Відкритий літній майданчик місце для надання послуг громадського харчування біля стаціонарного закладу ресторанного господарства на відкритому повітрі, що діє щорічно з 01 квітня по 31 жовтня включно відповідного року і не має закритого приміщення для перебування людей та може складатися з мобільних збірно-розбірних елементів обладнання.

Демонтаж - це комплекс заходів, який передбачає звільнення території конструктивних елементів благоустрою від елементів відкритого літнього майданчика з подальшим транспортуванням цих елементів у місце їх зберігання.

Паспорт відкритого літнього майданчика документ, виданий та погоджений відповідними структурними підрозділами міської ради, який містить архітектурно-художні вимоги та схему прив`язки відкритого літнього майданчика.

Примусовий демонтаж - це демонтаж самовільно встановленого відкритого літнього майданчика, не демонтованого власником/користувачем у добровільному порядку у терміни, визначені у вимозі департаменту містобудування. При цьому примусовий демонтаж та наступне зберігання відкритого літнього майданчика не передбачає переходу права власності на нього до Львівської міської територіальної громади та/або комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління».

Самовільно встановлений відкритий літній майданчик це відкритий літній майданчик, встановлений без належно оформлених документів (паспорта відкритого літнього майданчика та/або договору на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення відкритого літнього майданчика) або не демонтований після настання однієї з підстав:

- закінчення сезону;

- закінчення терміну дії паспорта;

- розірвання договору оренди конструктивних елементів благоустрою.

Судом не враховуються заперечення відповідача щодо правомірності спірної вимоги з наступних підстав:

На переконання суду Ухвала Львівської міської ради №3250 від 26.05.2023 «Про затвердження Порядку розміщення відкритих літніх майданчиків біля об`єктів ресторанного господарства на території Львівської міської територіальної громади», та затверджений нею Порядок розміщення відкритих літніх майданчиків біля об`єктів ресторанного господарства на території Львівської міської територіальної громади, немає і не може мати ретроспективної дії щодо вищевказаних дозвільних документів на розміщення відкритого літнього майданчика ТОВ «БІНП ЛТД» на просп. Свободи, 16-18 загальною площею 738.00 м2 терміном дії з 09.04.2020.

Вищевказані дозвільні документи, на момент їх видання, відповідають Ухвалі Львівської міської ради за №2452 від 05.03.2009 «Про затвердження Порядку отримання дозволів на встановлення літніх майданчиків у м. Львові біля об`єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності», яка встановлювала наступне:

п.3.1. Дозвіл надається терміном на 5 років з право розміщення літніх майданчиків виключно у межах сезонного періоду, з 1 квітня до 1 листопада поточного року.

п.3.3. За умови наявності у заявника договору оренди земельної ділянки право на розміщення літнього майданчика сезонним періодом не обмежується, термін дії дозволу на розміщення літнього майданчика встановлюється на період дії договору оренди земельної ділянки.

Крім цього, відповідач жодними належними та допустимими доказами не обґрунтував, зміст та суть порушення позивачем п. 2.1 Ухвали Львівської міської ради № 3250 від 26.05.2023 «Про затвердження Порядку розміщення відкритих літніх майданчиків біля об`єктів ресторанного господарства на території Львівської міської територіальної громади», а саме: самовільне встановлення відкритого літнього майданчика за адресою: м. Львів Свободи просл.,16-18, коли таке по суті відбулось за згоди та дозволу Львівської міської ради.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Надаючи правову оцінку спірній вимозі суд зазначає, що така не відповідає вказаним критеріям, відтак є протиправною та підлягає скасуванню.

Також суд враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.

При цьому, зазначений Висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

З цих же по суті підстав, судом не враховуються заперечення відповідача.

Відповідно позовні вимоги позивача підлягають задоволенню повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БіНП ЛТД» (79061, м. Львів, пр. Чорновола, 95/52, ЄДРПОУ 19329381) до Департаменту природних ресурсів будівництва та розвитку громад Львівської міської ради ( 79008, м. Львів, пл. Ринок, 1, ЄДРПОУ 34857473) за участю третьої особи Комунального підприємства «Адміністративно технічне управління» (79005, м. Львів, пл. Міцкевича, 6/7, ЄДРПОУ 13804591) про визнання протиправною та скасування вимоги, - задоволити повністю.

Визнати протиправною і скасувати вимогу №24/Б-0421 від 30.12.2024 Департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту природних ресурсів будівництва та розвитку громад Львівської міської ради ( 79008, м. Львів, пл. Ринок, 1, ЄДРПОУ 34857473) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «БіНП ЛТД» (79061, м. Львів, пр. Чорновола, 95/52, ЄДРПОУ 19329381) 3028, 00 грн. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст. ст. 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII «Перехідні положення» цього Кодексу.

Рішення складено у повному обсязі 05.06.2025 року.

СуддяГавдик Зіновій Володимирович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.05.2025
Оприлюднено09.06.2025
Номер документу127938658
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —380/841/25

Ухвала від 21.07.2025

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довга Ольга Іванівна

Рішення від 30.05.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

Ухвала від 20.01.2025

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гавдик Зіновій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні