Чернігівський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 червня 2025 року м. Чернігів Справа № 620/2021/25
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Бородавкіної С.В.,
розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення (виклику) сторін справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 Комунального некомерційного підприємства «Броварська багатопрофільна клінічна лікарня», ІНФОРМАЦІЯ_2 про визнання протиправними та скасування висновку і наказу, зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 (далі ОСОБА_1 , позивач) 20.02.2025 звернувся до суду з адміністративним позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі ІНФОРМАЦІЯ_3 , відповідач 1), Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 Комунального некомерційного підприємства «Броварська багатопрофільна клінічна лікарня» (далі ВЛК, відповідач 2), ІНФОРМАЦІЯ_2 (далі ІНФОРМАЦІЯ_4 , відповідач 3), у якому просить:
- зобов`язати ІНФОРМАЦІЯ_3 видати йому направлення на проходження ВЛК по місцю проживання на території Прилуцького району;
- визнати протиправною та скасувати довідку від 06.12.2024 №423-59 ВЛК про визнання його придатним до військової служби;
- визнати протиправним та скасувати наказ ІНФОРМАЦІЯ_5 про мобілізацію та призив його на військову службу від 06 грудня 2024 року №321.
Свої вимоги мотивує тим, що відповідачами 2 та 3 порушено процедуру проведення мобілізації; не надано довідку, висновку чи інший документ про проходження ВЛК; примусово взято на облік у ІНФОРМАЦІЯ_6 та, як наслідок, спірним наказом неправомірно призвано на військову службу під час мобілізації на особливий період. Крім того, до вчинення відповідачами протиправних дій позивач особисто звертався до ІНФОРМАЦІЯ_7 , за місцем свого проживання, із заявою про намір проходження ВЛК з метою укладення контракту.
Ухвалою судді від 17.03.2025 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, встановлено відповідачам 15-денний строк з дня вручення вказаної ухвали для подання відзиву на позов.
Відповідач 1 подав відзив на позов, у якому позовні вимоги не визнав та пояснив, що оскільки на час звернення із заявою щодо направлення для проходження медичного огляду та видачі документів про стан здоров`я та ступінь придатності до несення військової служби ОСОБА_1 на обліку в ІНФОРМАЦІЯ_8 не перебував, станом на 30.01.2025 був зарахований до списків особового складу в/ч НОМЕР_1 , були відсутні підстави для видачі йому спірного направлення.
Відповідач 2 подав відзив на позов, у якому позовні вимоги не визнав та пояснив, що медичний огляд позивача проведений ВЛК із дотриманням вимог установленого порядку. Так, всі скарги, які під час проходження огляду надходили від позивача, заносилися до картки обстеження та медичного огляду. Медичних показань для проведення інших досліджень в ході медичного огляду встановлено не було. Жодного порушення проведення огляду лікарями ВЛК допущено не було.
ІНФОРМАЦІЯ_4 позовні вимоги не визнав, надав відзив на позов та пояснив, що громадяни України можуть проходити медичний огляд ВЛК незалежно від місця перебування на військовому обліку. Разом з тим, у випадку незгоди зі складеним відповідачем 2 висновком, позивач має право ініціювати процедуру його перегляду відповідною ВЛК при районному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, яка є ВЛК вищого рівня. Щодо спірного наказу ІНФОРМАЦІЯ_4 зазначив, що він є актом індивідуальної дії, тобто актом одноразового застосування, та станом на час звернення позивача до суду з позовом вичерпав свою дію.
Розглянувши подані документи і матеріали, суд встановив такі обставини.
ОСОБА_1 є військовозобов`язаним громадянином України. З 06.12.2024 зареєстрований на території Прилуцького району Чернігівської області (а.с. 7-8).
ТВО командира в/ч НОМЕР_2 06.12.2024 складено лист на ім`я начальника ІНФОРМАЦІЯ_7 з проханням провести роботу щодо відбору гр. ОСОБА_1 , оформлення його особової справи та проведення спеціальної перевірки відомостей про дану особу для розміщення його у військовій частині на вільній посаді як такого, що виявив бажання проходити військову службу за контрактом (а.с. 9).
Відповідно до матеріалів справи 06.12.2024 позивач подав до ІНФОРМАЦІЯ_5 заяву, у якій просив взяти його на військовий облік військовозобов`язаних (а.с. 13).
06.12.2024 ВЛК при ІНФОРМАЦІЯ_6 проведено медичний огляд позивача, за результатом якого складено довідку №423-59 про придатність ОСОБА_1 до військової служби (а.с. 38-39).
06.12.2024 ІНФОРМАЦІЯ_4 видано наказ №321 про призов ОСОБА_1 на військову службу по мобілізації до в/ч НОМЕР_3 НЦ (в/ч НОМЕР_1 ) (а.с. 40).
Як зазначає у поданому позові позивач, мобілізаційні заходи проведені відповідачем 3 із порушенням вимог чинного законодавства України, заява про взяття на облік написана ним під тиском, у зв`язку з чим подано повідомлення про вчинення посадовими особами кримінального правопорушення (нанесення ОСОБА_1 тілесних ушкоджень працівниками ІНФОРМАЦІЯ_5 ), внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань (а.с. 9-10, 19-20).
29.01.2025 позивач до ІНФОРМАЦІЯ_7 подав заяву, у якій просив видати йому направлення для проходження медичного огляду ВЛК та видачі документів про стан здоров`я та ступінь придатності до несення військової служби (а.с. 17-19).
Листом від 07.02.2025 №605 відповідач 1 повідомив позивача про відсутність законодавчих підстав для видачі ОСОБА_1 направлення для проходження медичного огляду ВЛК, оскільки станом на 04.02.2025 він не перебуває на обліку у ІНФОРМАЦІЯ_8 (а.с. 13 зворот).
Враховуючи вищенаведене, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд враховує таке.
Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статті 17 Конституції України захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу.
Закон України від 25.03.1992 №2232-XII «Про військовий обов`язок і військову службу» (далі - Закон №2232-XII) здійснює правове регулювання відносин між державою і громадянами України у зв`язку з виконанням ними конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, а також визначає загальні засади проходження в Україні військової служби.
Відповідно до частин 1, 2 статті 1 Закону №2232-XII захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.
Згідно з частиною сьомою статті 1 Закону №2232-XII виконання військового обов`язку громадянами України забезпечують державні органи, органи місцевого самоврядування, утворені відповідно до законів України військові формування, підприємства, установи та організації незалежно від підпорядкування і форм власності в межах їх повноважень, передбачених законом, та районні (об`єднані районні), міські (районні у містах, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя (далі - територіальні центри комплектування та соціальної підтримки).
Відповідно до частини десятої статті 1 Закону №2232-XII громадяни України, які приписані до призовних дільниць або перебувають у запасі Збройних Сил України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані, у тому числі: проходити медичний огляд згідно з рішеннями комісії з питань взяття на військовий облік, комісії з питань направлення для проходження базової військової служби або військово-лікарської комісії відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров`я Служби безпеки України, а у Службі зовнішньої розвідки України, розвідувальному органі Міністерства оборони України чи розвідувальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України, розвідувального органу Міністерства оборони України чи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, відповідно.
Указом Президента України від 24.02.2022 №69/2022 «Про Загальну мобілізацію» оголошено загальну мобілізацію на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва.
Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 введено на території України воєнний стан, який триває і на даний час.
Відповідно до частини першої статті 39 Закону №2232-ХІІ призов резервістів та військовозобов`язаних на військову службу під час мобілізації проводиться в порядку, визначеному цим Законом та Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».
У свою чергу, за приписами частини першої статті 4 Закону України від 21.10.1993 №3543-ХІІ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (далі Закон №3543-ХІІ, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) організація і порядок проведення мобілізаційної підготовки та мобілізації визначаються цим Законом, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.
Зі змісту положень статті 23 Закону №3543-ХІІ вбачається, що призову на військову службу під час мобілізації підлягають військовозобов`язані, які, з-поміж іншого, визнані придатними до військової служби за станом здоров`я відповідно до висновку військово-лікарської комісії.
Частина п`ята статті 22 Закону №3543-ХІІ передбачає, що особливості проходження медичного обстеження військовозобов`язаними та резервістами під час мобілізації, на особливий період визначаються Міністерством оборони України спільно з Міністерством охорони здоров`я України.
Алгоритм проведення мобілізації під час дії воєнного стану встановлено Порядком проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2024 №560 (далі Порядок №560, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно з пунктами 21, 27 Порядку №560 резервісти та військовозобов`язані зобов`язані під час мобілізації з`являтися за викликом районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці, для взяття на військовий облік, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки), проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.
Згідно з пунктом 28, 29 Порядку №560 виклик громадян до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки чи їх відділів, відповідних підрозділів розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ під час мобілізації здійснюється шляхом вручення (надсилання) повістки (додаток 1).
Згідно з пунктом 31 Порядку №560 повістки мають право вручати представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки - в межах адміністративної території, на яку поширюється повноваження відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки.
Відповідно до пункту 35 Порядку №560 вручення повісток резервістам та військовозобов`язаним здійснюється цілодобово за адресою місця проживання або адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання, роботи, навчання, у громадських місцях, громадських будинках та спорудах, місцях масового скупчення людей, територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, на пунктах пропуску (блок-постах), пунктах пропуску через державний кордон України.
Згідно з пунктом 40 Порядку №560 під час вручення повістки здійснюється фото- і відеофіксація із застосуванням технічних приладів та засобів фото- та відеофіксації представником територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейським.
Пунктом 54 Порядку №560 передбачено, що у разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов`язаному (крім резервістів та військовозобов`язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.
У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Згідно з пунктом 74 Порядку №560 резервістам та військовозобов`язаним, які підлягають призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, за рішенням керівника районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки видається направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду за формою згідно з додатком 11.
Відповідачем 3 не доведено факт вручення позивачу повістки, а також жодним чином не обґрунтовано, на якій підставі позивач взагалі опинився в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_5 , не перебуваючи там на обліку до 06.12.2024.
Питання медичного огляду регулюється розділом ІІ Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 14.08.2008 №402 (далі - Положення №402, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Пункт 1.1 Розділу ІІ Положення №402 передбачає, що медичний огляд включає в себе вивчення та оцінку стану здоров`я і фізичного розвитку громадян на момент огляду в цілях визначення ступеня придатності до військової служби, навчання за військово-обліковими спеціальностями, вирішення інших питань, передбачених цим Положенням, з винесенням письмового висновку (постанови). Під придатністю до військової служби у цьому Положенні розуміється такий стан здоров`я і фізичного розвитку громадян, який дозволяє їм виконувати передбачені статутами, інструкціями службові обов`язки з конкретної військової спеціальності у виді Збройних Сил України та інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону (далі - інші військові формування), у мирний час та під час дії особливого періоду.
Медичний огляд проводиться ВЛК з метою визначення придатності, зокрема, до військової служби призовників, військовозобов`язаних, резервістів (кандидатів у резервісти).
Відповідно до пункту 1.2. глави 1 розділу ІІ Положення №402 постанови ВЛК приймаються на підставі Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби (далі - Розклад хвороб) (додаток 1), пояснень щодо застосування статей Розкладу хвороб (додаток 2) та таблиць додаткових вимог до стану здоров`я (далі - ТДВ) (додаток 3).
Згідно з пунктом 3.1 глави 3 розділу ІІ Положення №402 медичний огляд військовозобов`язаних проводиться за рішенням керівників ТЦК та СП, начальників центрів рекрутингу Збройних Сил України, на підставі направлення за формою, наведеною у додатку 11 до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560, ВЛК при ТЦК та СП за місцем провадження медичної практики у закладах охорони здоров`я комунальної або державної форми власності, які мають договір із НСЗУ на пакет медичних послуг, включений до програми державних гарантій медичного обслуговування населення на відповідний рік щодо медичного огляду осіб, який організовується ТЦК та СП, лікарями, які входять до складу ВЛК при ТЦК та СП.
Направлення реєструється в журналі реєстрації направлень на ВЛК, виданих резервістам та військовозобов`язаним для проходження медичного огляду за формою, наведеною у додатку 12 до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560, та видається військовозобов`язаному під особистий підпис.
Контроль за направленням та проходженням військовозобов`язаними медичного огляду ВЛК покладається на керівника відповідного ТЦК та СП.
Кожний військовозобов`язаний оглядається хірургом, терапевтом, невропатологом, психіатром, офтальмологом, оториноларингологом, стоматологом, дерматологом, а за медичними показаннями - і лікарями інших спеціальностей. Ступінь придатності військовозобов`язаних до військової служби за станом здоров`я кожним лікарем визначається індивідуально. Висновки про придатність або непридатність військовозобов`язаних до військової служби, подані ними скарги та об`єктивні дані, виявлені у процесі медичного огляду, а також встановлений діагноз вносяться кожним лікарем до картки обстеження та медичного огляду та до інших документів, що засвідчується особистим підписом лікаря та скріплюється його особистою печаткою, із зазначенням дати проведення медичного огляду (пункт 3.2 глави 3 Розділу ІІ Положення №402).
Відповідно до пункту 3.4 глави 3 розділу ІІ Положення №402 перед оглядом військовозобов`язаних їм проводиться загальний аналіз крові, загальний аналіз сечі, серологічний аналіз крові на: антитіла до вірусу імунодефіциту людини (ВІЛ), поверхневий антиген до вірусу гепатиту «В» (HbsAg), загальні антитіла до вірусу гепатиту «С» (anti-HCV), реакція мікропреципітації з кардіоліпіновим антигеном або загальні антитіла до блідої трепонеми (RW); визначається група крові та резус-належність, проводяться рентгенологічне обстеження органів грудної клітки, ЕКГ. Особам старшим 40 років обов`язково проводиться вимір внутрішньоочного тиску, дослідження крові на цукор. Інші дослідження проводяться за показаннями.
Направлення для проведення вказаних лабораторних та інструментальних досліджень може здійснюватися лікарями із закладів охорони здоров`я комунальної або державної форми власності, які залучаються для проведення медичного огляду військовозобов`язаних.
Лікарі, які включаються до складу ВЛК із закладів охорони здоров`я комунальної або державної форми власності, під час проведення медичного огляду ознайомлюються з медичними записами в ЕСОЗ та з іншими медичними документами, які надає військовозобов`язаний, що характеризують його стан здоров`я, а також вносять до ЕСОЗ відповідні медичні записи на підставі отриманої інформації.
Під час дії правового режиму воєнного стану ЕКГ виконується після 40-річного віку та за наявності медичних показань. Інші дослідження виконуються за показаннями.
Копія довідки ВЛК з підписом про ознайомлення та датою видається особі, яка пройшла медичний огляд (пункт 3.8 глави 3 розділу ІІ Положення №402).
Разом з тим, матеріали справи не містять доказів того, що під час проходження ВЛК у позивача було взято всі передбачені Положенням №402 аналізи, враховано його історію хвороби та ін. Також не надано докази ознайомлення позивача з довідкою ВЛК, складеною за наслідками медичного огляду.
Додатково суд зауважує, що відповідно до матеріалів справи позивач має намір проходити військову службу за контрактом.
Відповідно до частини третьої статті 1 Закону №2232-ХІІ військовий обов`язок включає, у тому числі прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов (направлення) на військову службу.
Згідно з частиною другою статті 2 Закону №2232-ХІІ проходження військової служби здійснюється: громадянами України - у добровільному порядку (за контрактом), за направленням або за призовом.
Відповідно до частини шостої статті 6 даного Закону видом військової служби, серед іншого, є військова служба за контрактом осіб рядового складу.
Таким чином, проходження громадянами України військової служби за контрактом є формою виконання ними свого військового обов`язку та одним із видів військової служби, відмінним від військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону №2232-ХІІ Збройні Сили України та інші військові формування комплектуються, зокрема, військовослужбовцями шляхом прийняття громадян України на військову службу за контрактом.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону №2232-ХІІ на військову службу за контрактом приймаються громадяни, які пройшли професійно-психологічний відбір і відповідають установленим вимогам проходження військової служби: особи рядового складу, які пройшли базову військову службу, проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, резервісти, військовозобов`язані, які не мають військових звань сержантського, старшинського і офіцерського складу, особи віком від 18 років, які мають вищу, фахову передвищу, професійну (професійно-технічну), повну або базову загальну середню освіту, та не досягли граничного віку перебування на військовій службі - на військову службу за контрактом осіб рядового складу.
Як встановлено у пункті 15 розділу II Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженого Указом Президента України від 10.12.2008 №1153/2008, з громадянами, які добровільно вступають на військову службу, укладаються контракт про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України (далі - контракт про проходження військової служби) - письмова угода, що укладається між громадянином і державою, від імені якої виступає Міністерство оборони України, для встановлення правових відносин між сторонами під час проходження військової служби.
Згідно з частиною третьою статті 23 Закону №2232-ХІІ під час дії воєнного стану громадяни, які прибули до територіального центру комплектування та соціальної підтримки з листом (письмовою згодою) від командира військової частини, приймаються на військову службу за контрактом та після проходження відповідної підготовки (у разі необхідності) направляються для подальшого проходження служби до військової частини, зазначеної у листі (письмовій згоді).
З огляду на викладене, позивач, як громадянин України, що має лист (письмову згоду) від 06.12.2024 №350/186/83/пс від командира в/ч НОМЕР_2 , у разі підтвердження за наслідком проведення військово-лікарською комісією його медичного огляду та встановлення придатності до військової служби, має бути прийнятий на військову службу за контрактом та після проходження відповідної підготовки (у разі необхідності) направлений для подальшого проходження служби до зазначеної вище військової частини.
Доказів того, що укладення із позивачем контракту про проходження військової служби є неможливим відповідачами не надано.
Враховуючи усе вищевикладене в сукупності та те, що позивач виявив бажання проходити військову службу у добровільному порядку (за контрактом), вчинив спрямовані на це відповідні дії, а також враховуючи, що військова служба за призовом під час мобілізації, на особливий період та військова служба за контрактом є двома різними видами військової служби, які мають відмінності як за порядком та строками проходження військової служби, початком проходження військової служби, так і за матеріальним забезпеченням військовослужбовців, які проходять такі види військової служби, а відповідачами не було належним чином забезпечено можливості позивачу проходження ним військової служби за контрактом вказаний позов необхідно задовольнити частково.
У задоволенні позовної вимоги про зобов`язання ІНФОРМАЦІЯ_7 видати позивачу направлення на проходження ВЛК по місцю проживання на території Прилуцького району суд вважає за необхідне відмовити, оскільки відповідно до матеріалів справи позивач на обліку у відповідача 1 не перебуває, що, в силу вищенаведених вимог чинного законодавства України, виключає можливість покладення на нього спірного обов`язку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, враховуючи вищевикладене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, суд вважає, що позов має бути задоволений частково.
Ухвалюючи дане судове рішення суд враховує статтю 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практику Європейського суду з прав людини (рішення «Серявін та інші проти України») та Висновок №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів (п.41) щодо якості судових рішень.
Зокрема, згідно рішення Європейського суду з прав людини по справі «Серявін та інші проти України» (пункт 58), «Ґарсія Руіз проти Іспанії» (Garcia Ruiz v. Spain), заява №30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Пунктом 41 Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів передбачено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Керуючись статтями 227, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 , Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 Комунального некомерційного підприємства «Броварська багатопрофільна клінічна лікарня», ІНФОРМАЦІЯ_2 про визнання протиправними та скасування висновку і наказу, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати довідку Військово-лікарської комісії ІНФОРМАЦІЯ_2 від 06.12.2024 №423-59 про визнання ОСОБА_1 придатним до військової служби.
Визнати протиправним та скасувати наказ ІНФОРМАЦІЯ_2 від 06 грудня 2024 року №321 про призов ОСОБА_1 по мобілізації.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня виготовлення повного тексту. Апеляційна скарга подається безпосередньо до адміністративного суду апеляційної інстанції.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 05 червня 2025 року.
Позивач: ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_9 , РНОКПП НОМЕР_4 , АДРЕСА_1 ).
Відповідач 1: ІНФОРМАЦІЯ_10 (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 , АДРЕСА_2 ).
Відповідач 2: Військово-лікарська комісія ІНФОРМАЦІЯ_2 Комунального некомерційного підприємства «Броварська багатопрофільна клінічна лікарня» (код ЄДРПОУ 01994497, вул. Тараса Шевченка, м. Бровари, Київська область, 07400).
Відповідач 3: ІНФОРМАЦІЯ_10 (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , АДРЕСА_3 ).
Суддя С.В. Бородавкіна
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2025 |
Оприлюднено | 09.06.2025 |
Номер документу | 127944094 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні