Герб України

Постанова від 09.06.2025 по справі 620/16470/24

Шостий апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 620/16470/24 Суддя (судді) першої інстанції: Дар`я ВИНОГРАДОВА

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2025 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Епель О.В., Файдюка В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2025 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Прилуцької районної державної адміністрації, третя особа без самостійних вимог на предмет спору Міністерство у справах ветеранів України про визнання незаконним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ :

ОСОБА_1 звернулась до Чернігівського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Прилуцької районної державної адміністрації, третя особа без самостійних вимог на предмет спору Міністерство у справах ветеранів України в якому просила:

- визнати незаконним та скасувати п. 5.1. рішення комісії з відбору кандидата на посаду фахівця із супроводу ветеранів та демобілізованих осіб до Парафіївської, Талалаївської, Ладанської селищної та Ічнянської, Прилуцької міських рад Прилуцького району Чернігівської області про відмову у працевлаштуванні на посаду фахівця із супроводу ветеранів та демобілізованих осіб Прилуцької РДА у Міський центр соціальних служб Ічнянської міської ради, оформлене протоколом № 4 від 14 листопада 2024 року;

- скасувати результати конкурсу та зобов`язати Прилуцьку районну державну адміністрацію рекомендувати зарахувати позивача до резерву на посаду фахівця із супроводу ветеранів та демобілізованих осіб Ічнянської міської ради Прилуцького району Чернігівської області.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2024 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

В апеляційній скарзі позивачка, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи та неправильне застосування норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким задовольнити адміністративний позов у повному обсязі.

Представниками відповідача та третьої особи було подано відзиви на апеляційну скаргу, за змістом яких зазначено, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, а тому відсутні підстави для його скасування.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Як було встановлено судом першої інстанції, 22 серпня 2024 року Міністерство у справах ветеранів України відкрило прийом заяв на участь у відборі на посади фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб.

ОСОБА_1 , через вебплатформу е-Ветеран, в електронній формі, подала заяву на участь у відборі на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб, якій відповідно до повідомлення від 17.10.2024 присвоєно ID № 15-10-00013048-24.

Відповідно до копії витягу із розпорядження Прилуцької районної військової адміністрації Чернігівської області від 09.10.2024 № 127 «Про комісію з проведення відбору на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб» при Прилуцькій державній районній адміністрації створено комісію з проведення відбору на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб та затверджено її склад.

У період з 17.10.2024 по 14.11.2024 позивач приймала участь у конкурсі (3 етапи) на вакантну посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб. Так позивачем було пройдено 3 етапи конкурсу, а саме: фахове (17.10.2024) та психологічне тестування (11.11.2024), співбесіда (14.11.2024). За результатами проведеного конкурсу позивач набрала 71 бал.

Відповідно до витягу з Протоколу № 4 від 14 листопада 2024 року засідання комісії з відбору кандидата на посаду фахівця із супроводу ветеранів та демобілізованих осіб до Парафіївської, Талалаївської, Ладанської селищної та Ічнянської, Прилуцької міських рад Прилуцького району Чернігівської області, позивачці відмовлено у працевлаштуванні на посаду фахівця із супроводу ветеранів та демобілізованих осіб у Міський центр соціальних служб Ічнянської міської ради.

Вказаним рішенням вирішено припинити юридичні особи Комунальний заклад «Ічнянський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» Ічнянської міської ради та Міський центр соціальних служб Ічнянської міської ради шляхом реорганізації (злиття) в Комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг» Ічнянської міської ради. Створено юридичну особу Комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг» Ічнянської міської ради у результаті реорганізації (злиття) Комунального закладу «Ічнянський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» Ічнянської міської ради та Міський центр соціальних служб Ічнянської міської ради.

Вважаючи рішення відповідача прийняте витягом з Протоколу № 4 від 14 листопада 2024 року засідання комісії з відбору кандидата на посаду фахівця із супроводу ветеранів та демобілізованих осіб до Парафіївської, Талалаївської, Ладанської селищної та Ічнянської, Прилуцької міських рад Прилуцького району Чернігівської області, незаконним та таким, що прийнято з порушенням вимог діючого законодавства, позивач звернулась до суду з даним позовом.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 43 Конституції України передбачено, що кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку він вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.

Відповідно до Положення про Міністерство у справах ветеранів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 року № 1175 (далі - Положення № 1175), Міністерство у справах ветеранів України (далі Мінветеранів) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Мінветеранів є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності (далі - ветерани), членів сімей таких осіб і членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України (далі - члени сімей ветеранів).

Пунктом 2 Положення № 1175 передбачено, що Мінветеранів у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2024 № 881 «Деякі питання забезпечення інституту помічника ветерана в системі переходу від військової служби до цивільного життя» (далі - Постанова № 881) затверджено Порядок забезпечення інституту помічника ветерана в системі переходу від військової служби до цивільного життя (далі - Порядок № 881).

Відповідно до пункту 1 Порядку № 881, цей Порядок визначає механізм забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб (далі - фахівці із супроводу) з метою здійснення ними заходів з підтримки ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей такої категорії осіб, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України, членів сімей осіб, які зникли безвісти за особливих обставин під час проходження військової служби, та інших демобілізованих осіб (далі - особи).

Відповідно до пункту 3 Порядку № 881 фахівець із супроводу не може бути штатним працівником виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті ради, структурного підрозділу місцевої держадміністрації.

У пункті 5 Порядку № 881 зазначено, що рішення про введення посади фахівця із супроводу приймається:

до структури та штатного розпису комунальної бюджетної установи (закладу) - її (його) засновником;

до структури та штату комунального некомерційного підприємства - його керівником.

Посаду фахівця із супроводу може займати особа, яка має рівень освіти, що відповідає вимогам професійного стандарту, затвердженого в установленому порядку (пункт 6 Порядку № 881).

Згідно пункту 7 Порядку № 881 громадянин України подає заяву про участь у відборі на посаду фахівця із супроводу (далі - кандидат) в електронній формі засобами Єдиного державного реєстру ветеранів війни (далі - Реєстр).

Заява формується кандидатом після проходження ним ідентифікації та автентифікації з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації та автентифікації, кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та/або інших засобах ідентифікації, які дають змогу одночасно встановлювати особу кандидата.

Пунктом 8 Порядку № 881 передбачено, що кандидат зазначає у заяві такі відомості: прізвище, власне ім`я, по батькові (за наявності); стать; дату народження; реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності); унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності); задеклароване/зареєстроване місце проживання або місце фактичного проживання; серію та/або номер документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України; рівень і спеціальність здобутої освіти; наявність статусу ветерана війни або особи, яка має особливі заслуги перед Батьківщиною, або постраждалого учасника Революції Гідності, або члена сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни, або члена сім`ї загиблого (померлого) Захисника чи загиблої (померлої) Захисниці України (за наявності); територіальну громаду, обрану для працевлаштування на посаду фахівця із супроводу; згоду на проходження психологічного тестування та тестування на знання законодавства; контактні дані (номер телефону та адреса електронної пошти); резюме (у довільній формі).

Під час формування заяви засобами Реєстру відомості, зазначені в абзаці десятому цього пункту, отримуються з Реєстру або підтверджуються інформацією з Реєстру у разі наявності у особи відповідного статусу.

Відомості, необхідні для формування заяви, можуть бути також отримані шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами та публічними електронними реєстрами органів державної влади в установленому законодавством порядку.

Після формування кандидатом заяви в електронній формі засобами Реєстру на неї разом з доданими у формі електронної копії оригіналу паперового документа кандидатом накладається кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису та/або інших засобах ідентифікації.

Відповідальність за повноту, актуальність та достовірність зазначених у заяві відомостей несе кандидат.

Відповідно до пункту 10 Порядку № 881 кандидат може подати не більше однієї заяви.

Після формування заяви засобами Реєстру вона блокується з метою заборони редагування.

Заява надсилається засобами Реєстру на опрацювання Мінветеранів або місцевому органу (за наявності технічної можливості) та опрацьовується в порядку її надходження.

Мінветеранів після опрацювання поданих заяв надсилає їх засобами електронного документообігу місцевим органам або в інший доступний спосіб для подальшого опрацювання.

У разі коли кандидат з технічних причин або в інших випадках, визначених законодавством, не може долучити до своєї заяви необхідні документи засобами Реєстру, копії таких документів можуть бути подані в паперовій формі на офіційну адресу місцевого органу.

Відповідно до пункту 11 Порядку № 881 відбір кандидатів на посаду фахівця із супроводу проводить комісія, утворена місцевим органом, із залученням до її складу керівника комунальної бюджетної установи (закладу) або комунального некомерційного підприємства.

У разі планування працевлаштування фахівця (фахівців) із супроводу у комунальній бюджетній установі (закладі) або на комунальному некомерційному підприємстві, засновником якого є обласна, Київська міська рада, відбір кандидатів на посаду фахівця із супроводу проводить комісія, утворена регіональним органом, із залученням до її складу керівника таких установи (закладу) або підприємства. При цьому опрацювання поданих заяв здійснює уповноважена особа місцевого органу, яка передає заяви секретарю комісії у паперовій формі з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних» з письмовим підтвердженням у довільній формі отримання таких заяв.

Відбір передбачає проведення тестування за допомогою засобів програмного забезпечення Реєстру та співбесіду із залученням до її проведення психологів.

За умови рівних результатів проходження кандидатами відбору на посаду фахівця із супроводу перевага надається кандидату, який має статус ветерана війни або особи, яка має особливі заслуги перед Батьківщиною, або постраждалого учасника Революції Гідності, або члена сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни, або члена сім`ї загиблого (померлого) Захисника чи загиблої (померлої) Захисниці України та перебуває на обліку в Реєстрі. Приналежність кандидата до однієї з категорій осіб, визначених цим абзацом, є додатковою, але не виключною перевагою. Головним пріоритетом під час відбору кандидатів на посаду фахівця із супроводу є їх професійні якості.

Пункт 13 Порядку № 881 передбачає, що посадовими особами місцевого органу, регіонального органу забезпечується внесення до Реєстру (за наявності технічної можливості) інформації про:

результати проходження кандидатами відбору на посаду фахівця із супроводу (протягом п`яти робочих днів з дати проведення такого відбору);

працевлаштування на посаду фахівця із супроводу, професійну підготовку, підвищення кваліфікації, звільнення із займаної посади (протягом трьох робочих днів з дня отримання місцевим органом, регіональним органом відповідної інформації від комунальної бюджетної установи (закладу) або комунального некомерційного підприємства).

Комунальна бюджетна установа (заклад), комунальне некомерційне підприємство за наявності інформації, зазначеної в абзаці третьому цього пункту, невідкладно повідомляють місцевому органу, регіональному органу (для бюджетної установи (закладу) та комунального некомерційного підприємства, засновником яких є обласна, Київська міська рада), але не пізніше ніж протягом трьох робочих днів.

Діяльність фахівця із супроводу може поширюватися на кілька територіальних громад відповідно до Закону України «Про співробітництво територіальних громад» (пункт 16 Порядку № 881).

Наказом Мінветеранів від 27.09.2024 № 317 затверджено Методичні рекомендації з організації проведення відбору кандидатів на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб (далі Методичні рекомендації).

Пунктом 1 розділу І Методичних рекомендацій закріплено, що Методичні рекомендації розроблені відповідно до абзацу третього пункту 24 Порядку забезпечення інституту помічника ветерана в системі переходу від військової служби до цивільного життя, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 серпня 2024 року № 881, з метою визначення єдиного підходу до проведення відбору кандидатів на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб (далі - фахівець із супроводу).

Пункт 3 розділу І Методичних рекомендацій передбачає, що головним завданням комісії є проведення відбору з числа кандидатів на посади фахівців із супроводу осіб, здатних професійно здійснювати заходи з підтримки ветерана війни, особи, яка має особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалого учасника Революції Гідності, члена сім`ї такої категорії осіб, члена сім`ї загиблого (померлого) ветерана війни, члена сім`ї загиблого (померлого) Захисника і загиблої (померлої) Захисниці України та іншої демобілізованої особи (далі - ветерани війни та члени їх сімей) під час їх реадаптації та реінтеграції в територіальних громадах.

У пункті 1 розділу V Методичних рекомендацій закріплено, що відбір кандидатів на посади фахівців із супроводу проводиться в три етапи: 1) прийом заяв та інших документів від кандидатів; 2) проведення тестування; 3) проведення співбесіди (інтерв`ю) кандидатів.

Пункт 2 розділу V Методичних рекомендацій передбачає, що порядок та процедура подачі заяв та документів, а також проходження тестування визначаються Порядком забезпечення інституту помічника ветерана в системі переходу від військової служби до цивільного життя, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02 серпня 2024 року № 881.

Відповідно до пункту 14 розділу V Методичних рекомендацій, за результатами проходження тестування та співбесіди (інтерв`ю), з урахуванням рекомендацій психолога, члени комісії проводять рейтингове голосування шляхом заповнення бюлетенів (форма бюлетеня є довільною) із прізвищами, власними іменами та по батькові (за наявності) всіх кандидатів, які пройшли співбесіду (інтерв`ю).

Рейтингове голосування не застосовується, якщо загальна кількість кандидатів які були допущені та пройшли співбесіду (інтерв`ю) становить три і менше осіб. В такому випадку визначення переможця здійснюється шляхом голосування.

Відповідно до пункту 15 розділу V Методичних рекомендацій під час проведення рейтингового голосування члени комісії обов`язкового проставляють у бюлетенях навпроти прізвищ, власних імен та по батькові (за наявності) кандидатів, які пройшли співбесіду (інтерв`ю) бали від одиниці (найнижчий рейтинг) до числа, яке дорівнює загальній їх кількості у бюлетені (найвищий рейтинг).

Рейтинг кандидата складається із загальної кількості набраних ним балів.

Першим за рейтингом є кандидат, який набрав найбільшу кількість балів, другим - кандидат, який набрав кількість балів меншу за кількість балів, набраних першим за рейтингом кандидатом, і так далі.

Якщо два і більше кандидатів набрали однакову кількість балів і при цьому кількість таких кандидатів є більшою, ніж кількість вакантних місць, щодо таких кандидатів проводиться повторне рейтингове голосування.

Усі бюлетені за результатами рейтингового голосування додаються до протоколу засідання комісії.

Кандидати, які за результатами рейтингового голосування посіли друге та третє місце можуть бути рекомендовані комісією для включення до резерву на відповідну посаду, про що зазначається у рішенні комісії. В разі відкриття вакансії, особам включеним до резерву може бути запропонована відповідна посада без повторного проходження відбору. Строк перебування у резерві, як правило, не повинен перевищувати один рік з дня оприлюднення результатів відбору, в якому брала участь така особа.

Відповідно до пункту 16 розділу V Методичних рекомендацій, результати відбору на посаду фахівця із супроводу оформляються рішенням комісії, яке протягом трьох робочих днів оприлюднюється на офіційному вебсайті місцевого органу, з одночасним направленням на поштові та/або електронні адреси кандидатів, а також комунального закладу/установи відповідної територіальної громади, до якої проводився відбір.

Пункт 17 розділу V Методичних рекомендацій передбачає, що секретар комісії забезпечує внесення до Реєстру інформації про результати проходження кандидатами відбору на посаду фахівця із супроводу (протягом п`яти робочих днів з дати проведення такого відбору).

Згідно пункту 18 V Методичних рекомендацій керівник комунального закладу/установи невідкладно, але не пізніше ніж протягом трьох робочих днів після призначення особи, яка пройшла відбір на посаду фахівця із супроводу, направляє копію відповідного наказу до комісії для внесення інформації до Реєстру, а так само за наявності направляє інформацію щодо професійної підготовки, підвищення кваліфікації, звільнення із займаної посади фахівця із супроводу.

Внесення вказаної інформації до Реєстру покладається на секретаря комісії.

У випадку неможливості призначення відібраної комісією особи, в тому числі у зв`язку із її добровільною відмовою, керівник комунального закладу/установи невідкладно повідомляє про це комісію для подальшого інформування кандидата, який був включений до резерву, а в разі відсутності резерву для оголошення нового відбору.

Як встановлено судом, ОСОБА_1 , через вебплатформу е-Ветеран, в електронній формі, подала заяву на участь у відборі на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб.

Відповідно до копії витягу із розпорядження Прилуцької районної військової адміністрації Чернігівської області від 09.10.2024 № 127 «Про комісію з проведення відбору на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб» при Прилуцькій державній районній адміністрації створено комісію з проведення відбору на посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб та затверджено її склад.

У період з 17.10.2024 по 14.11.2024 позивач приймала участь у конкурсі (3 етапи) на вакантну посаду фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб. Позивачкою було пройдено 3 етапи конкурсу, а саме: фахове (17.10.2024) та психологічне тестування (11.11.2024), співбесіда (14.11.2024). За результатами проведеного конкурсу позивачка набрала 71 бал.

Відповідно до витягу з Протоколу № 4 від 14 листопада 2024 року засідання комісії з відбору кандидата на посаду фахівця із супроводу ветеранів та демобілізованих осіб до Парафіївської, Талалаївської, Ладанської селищної та Ічнянської, Прилуцької міських рад Прилуцького району Чернігівської області, позивачу відмовлено у працевлаштуванні на посаду фахівця із супроводу ветеранів та демобілізованих осіб у Міський центр соціальних служб Ічнянської міської ради. Вказаним рішенням вирішено припинити юридичні особи Комунальний заклад «Ічнянський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» Ічнянської міської ради та Міський центр соціальних служб Ічнянської міської ради шляхом реорганізації (злиття) в Комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг» Ічнянської міської ради. Створено юридичну особу Комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг» Ічнянської міської ради у результаті реорганізації (злиття) Комунального закладу «Ічнянський територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)» Ічнянської міської ради та Міський центр соціальних служб Ічнянської міської ради.

Матеріалами справи встановлено, що 13.01.2025 Міський центр соціальних служб Ічнянської міської ради припинено та зареєстровано як юридичну особу (правонаступника) Комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг» Ічнянської міської ради (код ЄДРПОУ:45867468), про що було внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

За наведеного, суд погоджується з доводами відповідача, що комісія була позбавлена правових підстав для винесення рішення про рекомендацію позивача для працевлаштування до закладу, якого юридично не існувало або закладу, що вже перебуває у процесі припинення. Крім того, прийняте спірне рішення не позбавляє позивача пройти повторний відбір до новоутвореного Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг» Ічнянської міської ради.

Щодо посилань позивача та третьої особи на те, що у випадках, якщо особа з якихось причин відмовляється чи не може здійснювати таку діяльність або якщо кількість осіб які пройшли конкурс перевищує кількість посад або якщо робоче місце не створено (відсутність реєстрації Центру надання соціальних послуг) заява такої особи потрапляє у резерв кандидатів. Заяви з резерву кандидатів розглядаються за необхідності в межах встановленого кінцевого строку дії експериментального проекту. Крім того, пунктом 18 розділу V Методичних рекомендацій не передбачено включати до резерву кандидатів та осіб, причиною неможливості призначення комісії яких є відсутність створення робочого місця (відсутність реєстрації Центру надання соціальних послуг).

Велика Палата Верховного Суду, у своїх постановах неодноразово викладала свою позицію, підтриману постановою Великою Палатою Верховного Суду від 08 вересня 2022 року у справі №9901/276/19 про те, що протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень необхідно розуміти як зовнішню форму поведінки (діяння) цього органу, що полягає (проявляється) у неприйнятті рішення чи в нездійсненні юридично значимих й обов`язкових дій на користь заінтересованих осіб, які на підставі закону та/або іншого нормативно-правового регулювання віднесені до компетенції суб`єкта владних повноважень, були об`єктивно необхідними і реально можливими для реалізації, але фактично не були здійснені. Водночас для визнання бездіяльності протиправною недостатньо одного лише факту несвоєчасного виконання обов`язкових дій, а важливими є також конкретні причини, умови та обставини, через які дії, що підлягали обов`язковому виконанню відповідно до закону, фактично не були виконані чи були виконані з порушенням строків. Значення мають юридичний зміст, значимість, тривалість і межі бездіяльності, фактичні підстави її припинення, а також шкідливість бездіяльності для прав та інтересів особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час розгляду справи, судом не встановлено факту порушення суб`єктом владних повноважень процедури реалізації управлінської функції, а також не виявлено факту порушення суб`єктом владних повноважень прав позивача у сфері публічно-правових відносин, а тому колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Доводи апеляційних скарг зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.

При цьому, колегія суддів зазначає, що згідно з п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .

Однак, згідно з п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Ruiz Torija v. Spain" від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 17 лютого 2025 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена безпосередньо до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду у тридцятиденний строк в порядку, встановленому статтями 329-331 КАС України.

Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев

cуддя О.В.Епель

суддя В.В.Файдюк

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.06.2025
Оприлюднено11.06.2025
Номер документу127980148
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо прийняття громадян на публічну службу, з них

Судовий реєстр по справі —620/16470/24

Постанова від 09.06.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 21.04.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 21.04.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 24.03.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Рішення від 17.02.2025

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Дар'я ВИНОГРАДОВА

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Дар'я ВИНОГРАДОВА

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні