Ужгородський міськрайонний суд закарпатської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 308/19831/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 травня 2025 року місто Ужгород
Ужгородський міськрайонний суду Закарпатської області:
під головуванням судді Наумової Н.В.,
при секретарі судового засідання Передерій Є.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в залі суду в м. Ужгород цивільну справу за позовом Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради до відповідача ОСОБА_1 , про стягнення надміру виплачених коштів по компенсації особами, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач Департамент соціальної політики Ужгородської міської ради звернувся в суд з позовною заявою до ОСОБА_1 , про стягнення надміру виплачених коштів по компенсації особами, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі., в якій просить: стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 )на користьДепартаменту соціальноїполітики Ужгородськоїміської ради(кодЄДРПОУ 03192997,пл.Ш.Петефі,24,м. Ужгород, 88000) компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі в сумі 18 785,00грн. (вісімнадцять тисяч сімсот вісімдесят п?ять гривень 00 копійок) та суму понесених судових витрат в розмірі 3028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень 00 копійок).
В обґрунтування позовних вимог сторона позивача посилається на те, що відповідно до поданої 17.03.2023 р. ОСОБА_1 (заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та документів, зазначених в пункті 7 Порядку, Департаментом соціальної політики Ужгородської міської ради на підставі прийнятого рішення про призначення/перерахунок компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі від 25.05.2023 р. було призначено виплату компенсації за надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі за бабусею ОСОБА_2 на період з 01.03.2023 р. по 31.12.2023 р. у сумі 2589,00 грн. щомісячно.
Як вбачається із заяви відповідача про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі від 17.03.2023р., останній був ознайомлений з умовами та порядком призначення компенсації фізичним особам, які надають послуги з догляду на непрофесійній основі та зобов?язався повідомляти про зміни обставин, які можуть вплинути на призначення такої компенсації.
Разом з цим, згідно листа Головного центру обробки спеціальної інформації
Державної прикордонної служби України щодо перетинання державного кордону
України, лінії розмежування з тимчасово окупованою територією України в період з 01.01.2023 по 13.03.2024р. Відповідач 18.07.2023 р. виїхав за кордон та перебував там понад 30 календарних днів.
При цьому відповідач, як особа, яка надає соціальні послуги, в десятиденний строк письмово не повідомив Департамент про настання зазначеної обставини, що є порушенням п. 11 Порядку.
З урахуванням вищенаведеного, Департаментом відповідно до прийнятого рішення про призначення/перерахунок компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі від 20.05.2024р. припинено виплату Відповідачеві допомоги з 01.08.2023р., у зв?язку з чим сума надмірно виплачених коштів з компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі за період серпня 2023 р. по лютий 2024р., становить - 18 785,00грн., що підтверджується розрахунком надміру виплачених коштів.
Департаментом у відповідності до п.6 ч.3 ст.175 ЦПК України вжито заходів досудового врегулювання спору, шляхом направлення відповідачеві вимог від 03.04.2024р. та 20.05.2024р. про необхідність повернення надмірно виплачених коштів у розмірі 18 785,00 грн. Однак, станом на дату подання позову Відповідачем борг не погашено.
Згідно ухвали від 12.12.2024 року було відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовно провадження з повідомленням сторін.
В судове засідання представник позивача не з`явився, в матеріалах справи міститься заява представника про розгляд справи у відсутності сторони позивача, позовні вимоги підтримує, та просить задовольнити.
Відповідач у судове засідання не з`явився, про причину своєї неявки суд не повідомив, про дату, місце та час слухання справи повідомлявся належним чином, зокрема шляхом виклику через вебпортал Судова влада України. Заяви про розгляд справи за його відсутністю та відзив до суду від нього не надходив.
Згідно з ч. 8ст. 178 ЦПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений законом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
У відповідності до ч. 2 ст. 247 ЦПК України у разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши дійсні обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до наступного висновку.
Механізм призначення і виплати компенсації за догляд, що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг особам із числа членів своєї сім`ї, які спільно з нею проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права та обов`язки визначений Порядком подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 р. №859 (далі - Порядок).
Згідно з п. 6 Порядку для отримання компенсації фізичною особою, яка надає соціальні послуги, подаються до уповноваженого органу заява про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та документи/відомості у паперовій або електронній формі, зазначені в пункті 7 цього Порядку.
Пунктом 14 Порядку передбачено, що компенсація призначається з місяця звернення за нею, якщо протягом місяця з дня звернення подано всі необхідні документи. Рішення про призначення компенсації або про відмову в її наданні приймається уповноваженим органом протягом 10 днів з дати подання документів, зазначених у пункті 7 цього Порядку, і наступного дня після його прийняття надсилається фізичній особі, яка надає соціальні послуги.
Пунктом 11 Порядку передбачені обставини внаслідок яких припиняється надання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі: 5) перебування фізичної особи, яка надає соціальні послуги, за межами України понад 30 календарних днів.
У разі виникнення обставин, визначених у підпунктах 1, 4-6 цього пункту, внаслідок яких припиняється надання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі, фізична особа, яка надає соціальні послуги, особа/законний представник особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, зобов`язані в десятиденний строк письмово повідомити про припинення надання соціальної послуги з догляду на непрофесійній основі уповноваженому органу, що здійснює виплату компенсації. Її виплата припиняється з місяця, наступного за місяцем, у якому сталися зміни.
Відповідно до п.19 Порядку суми компенсації, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку фізичної особи, яка надає соціальні послуги, через подання документів із завідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім`ї, приховування обставин, які впливають на призначення і виплату компенсації тощо, стягуються відповідно до законодавства. Якщо фізична особа, яка надає соціальні послуги, не повернула добровільно надміру виплачені їй суми, вони стягуються в судовому порядку на підставі заяви уповноваженого органу, що призначив компенсацію. Уповноважені органи, що призначають та виплачують компенсацію, здійснюють контроль за наданням соціальних послуг фізичними особами, які надають соціальні послуги (п. 20 Порядку).
17.03.2023 відповідно до поданої ОСОБА_1 заяви про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі та документів, зазначених в пункті 7 Порядку, позивачем, на підставі прийнятого рішення про призначення/перерахунок компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі від 25.05.2023 призначено виплату компенсації за надання соціальних послуг з догляду на непрофесійній основі за бабусею ОСОБА_2 на період з 01.03.2023 р. по 31.12.2023 р. у сумі 2589 грн. щомісячно.
Як вбачається із заяви відповідача про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі від 17.03.2023 останній був ознайомлений з умовами та порядком призначення компенсації фізичним особам, які надають, послуги з догляду на непрофесійній основі та зобов`язався повідомляти про зміни обставин, які можуть вплинути на призначення такої компенсації.
Відповідно доінформації Головногоцентру обробкиспеціальної інформаціїДержавної прикордонноїслужби Українищодо перетинаннядержавного кордонуУкраїни,лінії розмежуванняз тимчасовоокупованою територієюУкраїни вперіод з01.01.2023р.по 13.03.2024р. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,виїхав закордон 18.07.2023та перебувавтам більше 30 календарних днів.
ОСОБА_1 , як особа, яка надає соціальні послуги, в десятиденний строк письмово не повідомив Департамент про настання зазначеної обставини, що є порушенням п. 11 Порядку.
З урахуванням вищенаведеного, Департаментом було припинено виплату відповідачеві ОСОБА_1 ; допомоги з 01.08.2023 р., у зв`язку з чим сума надмірно виплачених коштів з компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі за період серпня 2023 р. по лютий 2024р., становить 18785,00 грн., що підтверджується розрахунком надміру виплачених коштів.
Відповідно до ч. 1ст. 1215 ЦК Українине підлягають поверненню безпідставно набуті: заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною особою або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача.
Згідно з ч. 1ст. 1212 ЦК Україниособа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно.
Таким чином, з врахуванням того, що відповідач ОСОБА_1 не повідомив Департамент соціально політики Ужгородської міської ради, про виїзд та його перебування, як особи, яка надає соціальні послуги за межами України понад 30 к.д., суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення, шляхом стягнення з ОСОБА_1 на користь позивача Департаменту соціально політики Ужгородської міської ради, компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі в сумі 18785,00 грн.
Відповідно до ст. 141 ЦПК стороні, на користь якої ухвалено рішення, суд присуджує з другої сторони понесені нею і документально підтверджені судові витрати.
Керуючись ст.4,5,13,81,247 ч.2,263-265 ЦПК України, суд
ухвалив:
Позовну заяву Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради до відповідача ОСОБА_1 , про стягнення надміру виплачених коштів по компенсації особами, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 , ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_2 , фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_3 РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради (місцезнаходження за адресою м. Ужгород, пл. Шандора Петефі, 24, ідентифікаційний код юридичної особи 03192997) суму компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі у 18 785,00 ( вісімнадцять тисяч сімсот вісімдесят п`ять гривень 00 копійок ) гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 , ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_2 , фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_3 РНОКПП НОМЕР_1 ) на користь Департаменту соціальної політики Ужгородської міської ради (місцезнаходження за адресою м. Ужгород, пл. Шандора Петефі, 24, ідентифікаційний код юридичної особи 03192997) 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень судового збору.
Рішення судунабирає законноїсили післязакінчення строкуподання апеляційноїскарги всімаучасниками справи,якщоапеляційну скаргуне булоподано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи(вирішення питання) без повідомлення(виклику)учасників справи,зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Закарпатського апеляційного суду.
Суддя Ужгородського
міськрайонного суду Н.В. Наумова
Суд | Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2025 |
Оприлюднено | 11.06.2025 |
Номер документу | 127997769 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів) |
Цивільне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Наумова Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні