Іваничівський районний суд волинської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 156/563/25
Провадження № 3/156/458/25
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 червня 2025 року сел. Іваничі
Суддя Іваничівського районного суду Волинської області Малюшевська І. Є., розглянувши матеріали справи, що надійшли з Головного управління ДПС у Волинській області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованого за адресою та мешканця: АДРЕСА_1 , керівника ТОВ «ІМПОРТ АГРОТЕХ» (код ЄДРПОУ 40902441),
за ч. 1 ст. 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП),
особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,
про права передбачені ст. 268 КУпАП, ст.ст.10,63 Конституції Україниособі роз`яснено,
клопотань провідкладення розглядусправи ненадходило,відводів незаявлено,
в с т а н о в и в:
І. Опис обставин, установлених під час розгляду справи
Посадова особа ОСОБА_1 несвоєчасно сплатив податок на прибуток підприємств за 2024 рік в сумі 30914 грн задекларований, згідно з поданою Володимирській ДПІ податкової декларації з податку на прибуток підприємств від 29.01.2025 № 9421740609, чим порушив п. 57.1, ст. 57 Податкового кодексу України та п.п. 69.1 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Такими своїми діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення відповідальність, за яке передбачена ч.1 ст.163-1 КУпАП.
ІІ. Пояснення учасників справи
В судовому засіданні ОСОБА_1 пояснив, що матеріали справи про адміністартивне правопорушення у Головному управлінні ДПС у Волинській області складали без його участі. Чи надходило на його ім`я повідомлення про виклик до ГУ ДПС у Волинській області ОСОБА_1 не відомо.
ІІІ. Застосоване судом законодавство
Згідно із ст. 129 Конституції України розгляд і вирішення справ в судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в надані ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.
Виходячи зі змісту ст. 7, 254, 279 КУпАП розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється щодо правопорушника та в межах протоколу про адміністративне правопорушення, який є єдиною підставою для притягнення особи до адміністративної відповідальності.
Відповідно до частини першої статті 255 КУпАП, п. 1 Розділу ІІ. Оформлення протоколів про адміністративні правопорушення Інструкції з оформлення податковими органами матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 02.07.2016 № 566 уповноважені посадові особи податкових органів мають право складати протоколи у справах про адміністративні правопорушення за статтями 51-2, 155-1, 162-1, 163-1-163-4, 163-12, частинами другою та третьою статті 163-17, 164, 164-5, 164-16, 166-16, 166-17, 177-2 КУпАП.
Зміст Протоколу повинен відповідати вимогам, викладеним у статті 256 КУпАП (п. 4 Розділу ІІ. Оформлення протоколів про адміністративні правопорушення Інструкції з оформлення податковими органами матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 02.07.2016 № 566).
Відповідно до статті 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Усі реквізити Протоколу заповнюються чорнилом чорного або синього кольору розбірливим почерком державною мовою. Не допускаються закреслювання або виправлення відомостей, що заносяться до Протоколу, а також внесення додаткових записів після того, як Протокол підписаний особою, відносно якої він складений.
У разі ненадання особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, документів для складання Протоколу використовуються відомості про таку особу, наявні у Державному реєстрі фізичних осіб платників податків (п. 5 Розділу ІІ. Оформлення протоколів про адміністративні правопорушення Інструкції з оформлення податковими органами матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 02.07.2016 № 566).
Обов`язок щодо належного складання протоколу про адміністративне правопорушення, який в порядку ст.251 КУпАП є одним з доказів в справі про адміністративне правопорушення, та надання доказів на підтвердження викладених в протоколі відомостей, покладається на особу, яка має право складати відповідний протокол та не може бути перекладено на суд.
Дослідивши матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності суд встановив, що відомості про особу на яку складено протокол про притягнення до адміністративної відповідальності не відповідають дійсності, адже при складанні протоколу неправильно вказано РНОКПП посадової особи, якій інкримінується вчинення адміністративного правопорушення.
Так, з протоколу № 726/03-20-04-04 від 07.05.2025 слідує, що правопорушення вчинила посадова особа керівник ТОВ «Імпорт Агротех» ОСОБА_1 . У всіх долучених до матеріалів справи про адміністративне правопорушення доказах вказано, що реєстраційний номер облікової картки платника податків посадової особи ОСОБА_2 НОМЕР_2 . У судовому засіданні при встановленні судом анкетних даних виявлено, що реєстраційний номер облікової картки платника податків посадової особи ОСОБА_2 НОМЕР_1 .
29.05.2025 року до Іваничівського районного суду Волинської області від ГУ ДПС у Волинській області надійшла заява про приведення у відповідність адмінсправи, відповідно до якої під час складання справи про адміністративне правопорушення внаслідок механічної помилки неправильно зазначено РНОКПП посадової особи. Представник ГУ ДПС у Волинській області просить врахувати такі обставини під час розгляду справи.
Також, у матеріалах справи відсутні відомості щодо дати народження ОСОБА_1 , що унеможливлює ідентифікацію особи, відносно якої складено протокол про адміністративне правопорушення.
Слід зазначити, що суд вправі повернути відповідному органу для належного дооформлення протокол про адміністративне правопорушення якщо такий, складений неуповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог ст. 256 КУпАП.
У цьому випадку протокол про адміністративне правопорушення складено з порушенням вимог Інструкції з оформлення податковими органами матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 02.07.2016 № 566. Разом з тим, і в долучених до протоколу доказах містять неправильні анкетні дані (РНОКПП) посадової особи, якій інкримінується вчинення правопорушення. Отже, недоліки містить не тільки протокол про адміністративне правопорушення, але й долучені до нього докази на підтвердження вини особи. Такі обставини не можуть бути підставами для повернення матеріалів відповідному органу для належного дооформлення.
Проаналізувавши повідомлення № 8787/6/03-20-04-04-06 від 16.04.2025 року та Акт ГУ ДПС у Волинській області від 07.05.2025 № 2590/03-20-04-04 суд визнає такі неналежними, оскільки вони містять неправильну інформацію щодо особи яка притягується до адміністративної відповідальності, зокрема: неправильно вказано РНОКПП.
Так, як протокол про адміністративне правопорушення є основним доказом вчинення правопорушення, а такий складено з порушенням вимог Інструкції з оформлення податковими органами матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженої наказом Міністерства фінансів України 02.07.2016 № 566 та ст. 256 КУпАП, адже не правильно вказані відомості про особу яка притягується до адміністративної відповідальності, зокрема: неправильно вказано РНОКПП, а долучені до протоколу докази визнані судом неналежними, це виключає можливість притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за зазначеним протоколом.
Відповідно до вимог ст. 247 п. 1 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, зокрема за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи викладене, суд, тлумачить всі сумніви на користь особи, яка притягується до відповідальності, вважає вину ОСОБА_1 у вчинені правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП не доведеною належними і допустимими доказами.
ІV. Судові витрати
Статтею 4 Закону України «Про судовий збір» та ст.40-1 КУпАП визначено, що судовий збір стягується лише у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, а тому виходячи з норм ч. 3 ст. 284 та ст. 247 КУпАП, не вбачає підстав для звернення судового збору із ОСОБА_1 .
На підставі викладеного та керуючись ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, статтями 247, 251, 256, 278 КУпАП,
п о с т а н о в и в :
Провадження у адміністративній справі відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП - закрити у зв`язку із відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови шляхом подачі апеляційної скарги до Волинського апеляційного суду через Іваничівський районний суд Волинської області.
Суддя І. Є. Малюшевська
Суд | Іваничівський районний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2025 |
Оприлюднено | 12.06.2025 |
Номер документу | 128025761 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Іваничівський районний суд Волинської області
Малюшевська І. Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні