Постанова
від 08.01.2008 по справі 40/425пн
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

40/425пн

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                                             ПОСТАНОВА

                                                        ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

08.01.08 р.                                                                             Справа № 40/425пн

Суддя господарського суду Донецької області Підченко Ю.О.

При секретарі судового засідання Ротар Н.Ю.

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом колективного сільськогосподарського підприємства “Червоний молочар” м.Слов'янськ

до першого відповідача Слов'янської міської ради м.Слов'янськ

до другого відповідача Слов'янської районної ради м.Слов'янськ

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області м.Донецьк

про спонукання виконати певні дії

за участю:

представників сторін:

від позивача не з'явився

від першого відповідача не з'явився

від другого відповідача не з'явився

від третьої особи не з'явився

СУТЬ СПОРУ: позивач, колективне сільськогосподарське підприємство “Червоний молочар”, звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до Слов'янської міської ради з вимогами про зобов'язання відповідача прийняти неприватизовані об'єкти житлового фонду банкрута в комунальну власність без додаткових умов.

Під час розгляду справи за клопотанням позивача згідно приписів ч. 2 ст. 52 та ч. 3 ст. 53 КАС України до участі у справі було залучено другого відповідача – Слов'янську районну раду та третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій області.

До закінчення судового розгляду позивач, використовуючи своє право, передбачене ст. 51 КАС України уточнив позовні вимоги та намагається зобов'язати відповідачів створити комісію з передачі об'єктів житлового фонду, споруд, що обслуговують житловий фонд, в комунальну власність та прийняти житловий фонд, споруди, що призначені для обслуговування житлового фонду, в комунальну власність без додаткових умов згідно переліку.

Відповідачі по справі позов не визнали по викладеним у поясненнях доводам.

             

Розглянувши матеріали справи, вислухавши доводи представників сторін та третьої особи, суд встановив:

Постановою господарського суду Донецької області по справі № 24/72Б від 10.04.01р. колективне сільськогосподарське підприємство “Червоний молочар” визнано банкрутом та відкрита ліквідаційна процедура.

Колективне сільськогосподарське підприємство “Червоний молочар” є правонаступником радгоспу „Червоний молочар” та на його балансі знаходяться житлові будинки, спальні корпуси, нежитлові приміщення, що обслуговують житлові будинки, внутрішньодворова газифікація, трансформатори, які підлягають передачі в комунальну власність.

У зв'язку з викладеним позивач звернувся до Слов'янської міської ради із заявою з вимогою створити комісію з питань передачі об'єктів в комунальну власність та розглянути пропозицію про передачу житлового фонду, що знаходиться на балансі позивача, в комунальну власність.

Рішенням № 21-XXIII-4 від 23.12.04р. “Про відмову в прийнятті жилого фонду, що знаходиться на балансі КСП “Червоний молочар” в комунальну власність територіальної громади м. Слов'янськ” Слов'янська міська рада відмовила у задоволенні зазначених вимог, мотивуючи це, зокрема такими обставинами:

-          відповідно до ст. 26 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”  до складу ліквідаційної маси включаються, за винятком об'єктів житлового фонду;

-          Законом України „Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності” передбачений порядок прийому-передачі в комунальну власність тільки державного житлового фонду;

-          згідно Закону України „Про власність” колективне сільськогосподарське підприємство “Червоний молочар” є суб'єктом права колективної власності та відповідно до статуту підприємства є добровільним об'єднанням громадян, а будинки належать на праві дольової загальної власності його членам;

-          крім того, весь житловий фонд не упоряджений, старий та знаходиться на землях районної ради, а до компетенції міської ради відповідно до п. 51 ст. 26 Закону України „Про місцеве самоврядування” відноситься прийняття рішення про надання згоди на передачу в комунальну власність лише об'єктів державної власності.

На протязі всього строку ліквідаційної процедури підприємства позивача згода на передачу спірних об'єктів в комунальну власність не була досягнута, у зв'язку з чим позивачем заявлені вимоги про зобов'язання відповідачів створити комісію з передачі об'єктів житлового фонду, споруд, що обслуговують житловий фонд, в комунальну власність та прийняти житловий фонд, споруди, що призначені для обслуговування житлового фонду, в комунальну власність без додаткових умов згідно переліку.

Відповідно до ст. 26 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”  об'єкти житлового фонду, в тому числі гуртожитки, дитячі дошкільні заклади та об'єкти комунальної інфраструктури в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, до комунальної власності відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.

Статтею 4 Закону України „Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності” передбачено, що передача об'єктів з державної у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах здійснюється за наявності згоди відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, якщо інше не передбачено законом.

Об'єктами передачі згідно ст. 2 зазначеного закону є житловий фонд та інші об'єкти соціальної інфраструктури (далі - об'єкти соціальної інфраструктури), які перебувають у повному господарському віданні чи оперативному управлінні державних підприємств, установ, організацій (далі - підприємств) або не увійшли до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації), у тому числі не завершені будівництвом.

Постановою Кабінету міністрів України № 1253 від 13.08.03р. затверджено Порядок безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників (далі – Порядок), згідно якого не приватизований житловий фонд передається в комунальну власність .

Відповідно до зазначеного Порядку рішення про передачу об'єктів соціальної сфери та житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, приймається відповідною сільською, селищною, міською радою.

Ініціаторами передачі об'єктів у комунальну власність можуть бути місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства-правонаступники, на балансі яких перебувають об'єкти.

Якщо ініціатором передачі об'єктів у комунальну власність є підприємство-правонаступник, орган місцевого самоврядування у місячний строк з дня її надходження розглядає пропозицію і приймає рішення з цього питання.

Передача здійснюється за рішенням комісії з питань передачі об'єктів у комунальну власність, яку утворює і призначає її голову виконавчий орган відповідної сільської, селищної, міської ради.

Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду по справі № 22-а-5184/07 від 18.12.07р. рішення Слов'янської міської ради № 21-XXIII-4 від 23.12.04р. “Про відмову в прийнятті жилого фонду, що знаходиться на балансі КСП “Червоний молочар” в комунальну власність територіальної громади м. Слов'янськ” .

Зазначена постанова мотивована тим, що житловий фонд (введення в експлуатацію з 1947 по  1968 роки) не підлягав паюванню в процесі реорганізації радгоспу „Червоний молочар” та був переданий позивачу як підприємству-правонаступнику.

Таким чином, житловий фонд був і залишився державною власністю, внаслідок чого висновки міської ради про його належність на праві дольової загальної власності членам підприємства є безпідставними, а заява позивача повинна була розглядатись міською радою згідно приписів Порядку.

У відповідності до п. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Факт того, що житловий фонд, який знаходиться на балансі позивача відноситься до державного житлового фонду та не увійшов до статутного фонду колективного сільськогосподарського підприємства „Червоний молочар” при приватизації майна радгоспу, підтверджується також актом оцінки цілісного майнового комплексу № 44 від 14.01.1998р. та листом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Донецькій області № 07-4030 від 19.03.07р.

На підставі викладеного суд дійшов висновку, що позовні вимоги до першого відповідача обґрунтовані, а тому слід  зобов'язати Слов'янську міську раду створити комісію з передачі об'єктів житлового фонду, споруд, що обслуговують житловий фонд, в комунальну власність та прийняти житловий фонд, споруди, що призначені для обслуговування житлового фонду, в комунальну власність без додаткових умов згідно переліку.

У задоволенні вимог відносно Слов'янської районної ради слід відмовити, оскільки відповідно до чинного законодавства остання не наділена повноваженнями щодо прийняття у комунальну власність спірних об'єктів.

Відповідно до п. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у виняткових випадках залежно від складності справи складення постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більше ніж п'ять днів з дня закінчення розгляду справи.   

Згідно із п. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України у разі проголошення в судовому засіданні тільки вступної та резолютивної частин постанови суд повідомляє час виготовлення постанови суду в повному обсязі.

Державне мито в сумі 102 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118 грн. , перераховані згідно платіжних дорученнь № 281 від 22.11.06р. та № 279 від 21.11.06р., підлягають поверненню позивачеві, оскільки спір розглядався в порядку адміністративного судочинства та КАС України не передбачає такого виду судових витрат.

У той же час, позивачем не сплачено передбачений ст. 87 КАС України судовий збір в розмірі 3 грн. 40 коп., який підлягає стягненню з нього на користь державного бюджету України.

Керуючись, Порядком безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України № 1253 від 13.08.03р., ст. 26 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, ст.ст. 2, 4 Закону України „Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності”,  ст. ст. 7-12, ч. 2 ст. 52, ч. 3 ст. 53, 72, 87, 137, 158, 159, п. 3 ст. 160, ст.ст. 161, 162, 163, п. 4 ст. 167, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства, -   

П О С Т А Н О В И В:

1.Адміністративний позов задовольнити частково.

2.Зобов'язати Слов'янську міську раду (84122, м. Слов'янськ, пл. Революції, 2) створити комісію з передачі об'єктів житлового фонду, споруд, що обслуговують житловий фонд, в комунальну власність.

3.Зобов'язати Слов'янську міську раду (84122, м. Слов'янськ, пл. Революції, 2) прийняти житловий фонд, споруди, що призначені для обслуговування житлового фонду, в комунальну власність без додаткових умов, а саме:

1) житлові будинки, розташовані за наступними адресами:

-          вул. Радгоспна, 5, м. Слов'янськ;

-          пер. Оскольський, 19, кв. 2, м. Слов'янськ;

-          вул. Криворізька, 42-2, м. Слов'янськ;

-          пер. Оскольський, 17, кв. 4, 5, 7, м. Слов'янськ;

-          пер. Оскольський, 16, кв. 1, 5, 6, 8, м. Слов'янськ;

-          пер. Оскольський, 18, м. Слов'янськ;

-          вул. Комунальна, 13, м. Слов'янськ – частково;

-          вул. Косіора, 47, м. Слов'янськ;

-          вул. Тухачевського, 21, м. Слов'янськ;

-          вул. Косіора, 51, м. Слов'янськ;

-          вул. Сонячна, 12, с. Маньки, м. Слов'янськ;

-          вул. Сонячна, 18, с. Маньки, м. Слов'янськ;

-          вул. Сонячна, 8, с. Маньки, м. Слов'янськ;

-          вул. Сонячна, 50, с. Маньки, м. Слов'янськ;

-          вул. Польова, 28, с. Маньки, м. Слов'янськ;

-          вул. Польова, 30, с. Маньки, м. Слов'янськ;

-          вул. Польова, 35, с. Маньки, м. Слов'янськ;

-          вул. Польова, 24, с. Маньки, м. Слов'янськ;

-          вул. Польова, 2, с. Маньки, м. Слов'янськ;

-          вул. Польова, 3, с. Маньки, м. Слов'янськ;

2) об'єкти, що призначені для обслуговування житлового фонду:

-          сарай без документації, номенклатурний номер 265, розташований на 3-му відділенні КСП „Червоний молочар”;

-          сарай без документації, номенклатурний номер 264, розташований на 3-му відділенні КСП „Червоний молочар”;

-          сарай без документації, номенклатурний номер 263, розташований на 3-му відділенні КСП „Червоний молочар”;

-          сарай без документації, номенклатурний номер 262, розташований на 3-му відділенні КСП „Червоний молочар”;

-          сарай без документації, номенклатурний номер 261, розташований на 3-му відділенні КСП „Червоний молочар”;

-          сарай без документації, номенклатурний номер 200, розташований на 2-му відділенні КСП „Червоний молочар”;

-          сарай без документації, номенклатурний номер 178, розташований на 1-му відділенні КСП „Червоний молочар”;

3) інженерні споруди, що призначені для обслуговування житлового фонду:

-          газифікація внутрішньодворова, номенклатурний номер 185, адреса не зазначена;

-          газифікація внутрішньодворова, номенклатурний номер 19, адреса не зазначена;

-          газифікація внутрішньодворова, номенклатурний номер 28, адреса не зазначена;

-          газифікація внутрішньодворова, номенклатурний номер 2, адреса не зазначена;

-          трансформатор, номенклатурний номер 762;

-          трансформатор, номенклатурний номер 763;

-          трансформатор, номенклатурний номер 760;

-          трансформатор, номенклатурний номер 765;

4) житлові приміщення у вигляді спальних корпусів, а саме:

-          спальний корпус без документації, номенклатурний номер 172, адреса не зазначена;

-          спальний корпус без документації, номенклатурний номер 173, адреса не зазначена;

-          спальний корпус без документації, номенклатурний номер 174, адреса не зазначена;

-          спальний корпус без документації, номенклатурний номер 170, адреса не зазначена;

-          спальний корпус без документації, номенклатурний номер 169, адреса не зазначена;

-          спальний корпус без документації, номенклатурний номер 168, адреса не зазначена.

4.У задоволенні позову відносно Слов'янської районної ради відмовити.

5.Стягнути з колективного сільськогосподарського підприємства “Червоний молочар” 84100, Донецька область, м.Слов'янськ, ід. код 00848776, на користь:

- державного бюджету України судовий збір в розмірі  3 грн. 40 коп., видавши виконавчий лист та надіславши його для виконання до Слов'янської об'єднаної податкової інспекції.  

6.Повернути із державного бюджету на розрахунковий рахунок позивача  державне мито сумі 102 грн., перерахованого згідно платіжного доручення № 281 від 22.11.06р, оригінал якого знаходиться в матеріалах справи.

7.Зобов'язати державне підприємство «Судовий інформаційний центр» повернути на розрахунковий рахунок позивача збір на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 118 грн., перерахованого згідно платіжного доручення № 279 від 21.11.06р., оригінал якого знаходиться в матеріалах справи.

8.Підставою повернення державного мита та збору на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу є дана постанова, яка затверджена гербовою печаткою господарського суду Донецької області.

9.Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня складання її повного тексту і може бути оскаржена згідно вимог ст. ст. 186, 212 Кодексу адміністративного судочинства.

10.Вступна і резолютивна частини постанови прийняті та проголошені у судовому засіданні 08.01.08р. Повний текст постанови складено 14.01.08р.

          

Суддя                                                                                              Підченко Ю.О.           

                                                                                             

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення08.01.2008
Оприлюднено22.01.2008
Номер документу1280512
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —40/425пн

Ухвала від 30.04.2009

Господарське

Господарський суд Донецької області

Підченко Ю.О.

Постанова від 08.01.2008

Господарське

Господарський суд Донецької області

Підченко Ю.О.

Ухвала від 03.01.2008

Господарське

Господарський суд Донецької області

Підченко Ю.О.

Ухвала від 21.06.2007

Господарське

Господарський суд Донецької області

Підченко Ю.О.

Ухвала від 26.03.2007

Господарське

Господарський суд Донецької області

Підченко Ю.О.

Ухвала від 03.05.2007

Господарське

Господарський суд Донецької області

Підченко Ю.О.

Ухвала від 31.05.2007

Господарське

Господарський суд Донецької області

Підченко Ю.О.

Ухвала від 12.02.2007

Господарське

Господарський суд Донецької області

Підченко Ю.О.

Ухвала від 31.01.2007

Господарське

Господарський суд Донецької області

Підченко Ю.О.

Ухвала від 13.12.2006

Господарське

Господарський суд Донецької області

Підченко Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні