Постанова
від 14.01.2008 по справі 16/241/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

16/241/13

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

Господарський суд Чернігівської області


14000 м. Чернігів, проспект Миру 20                                        Тел. 698-166, факс 7-44-62

Іменем України

ПОСТАНОВА

          

 "14" січня 2008 р.                                                  Справа № 16/241/13

„09” год. „45” хв.

                                                                      Господарський суд Чернігівської області у складі:

                                                                      головуючого -  судді Фесюри М.В.,

                                                                      при секретарі  - Мишко А.О.,

                                                                      за участю представників сторін:

                                                                      від позивача – Ковальчук О.О., Сопілко В.В.                                                                                від відповідача –  Грищенко О.В.,

                                                                      від третьої особи –не з'явився;

розглянувши в м. Чернігові у відкритому судовому засіданні справу

за ПОЗОВОМ:                Товариства з обмеженою відповідальністю „Агат Буд Сервіс”

(вул. Рокосовського, 43/42, м. Чернігів, 14034)

До ВІДПОВІДАЧА:           Виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності,

(вул. Музична, 1-А, м. Чернігів, 14000)

Третя особа на стороні відповідача: Територіальна державна інспекція праці у Чернігівській області

                              (вул. П'ятницька, 39/906, м. Чернігів, 14000)

Про визнання акту перевірки та рішення нечинними

Товариством з обмеженою відповідальністю „Агат Буд Сервіс” заявлено адміністративний позов до Чернігівської міської виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про визнання нечинними та скасування акту перевірки Чернігівської міської виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 03.07.2007 р. та рішення №636 від 23.07.07 про застосування та зарахування до бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, відображення у звіті (Ф4-ФСС з ТВП) сум фінансових (штрафних) санкцій, неправомірних витрат, донарахованих сум внесків та пені за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування;

Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 12.11.07 за клопотанням позивача було здійснено заміну неналежного відповідача належним відповідачем –виконавчою дирекцією Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Ухвалою суду від 27.11.07 в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача залучено Територіальну державну інспекцію праці у Чернігівській області.

Позивачем подано доповнення до позовної заяви, яким просить суд визнати частково нечинним рішення №636 від 23.07.07 в частині не зарахування витрат позивача в сумі 21840грн. та нарахування штрафної санкції в сумі 10920 грн.

Обґрунтовуючи  позовні вимоги, позивач посилається на правильність здійснення розрахунку допомоги по вагітності та пологах, виплаченої найманому працівнику Майбороді М.О., невизнання даного факту відповідачем та безпідставне нарахування згідно рішення останнім штрафних санкцій.

Представник відповідача проти позову заперечує, посилаючись на те, що за наслідками перевірки ТОВ „Агат Буд Сервіс” щодо правильності нарахування, перерахування та використання коштів Фонду за період з 01.12.06 по 01.05.07, висновки  були зроблені правомірні і прийняте рішення є таким, що відповідає нормам чинного законодавства по соціальному страхуванню. Крім того, відповідач посилається на лист Територіальної державної інспекції праці у Чернігівській області № 547 від 26.06.2007р., яким остання повідомила, що в ході перевірки факту невідповідності наказу № 5 від 03.04.2007р. про виплату премії в сумі 1300 грн. за 5 робочих днів Майбороді М.О. умовам „Преміального положення”, невідповідності „Преміального положення” вимогам ст.97 КзПП України, невизначеність його у часовому вимірі, відсутності підстав для преміювання.

Третя особа підтримала заперечення відповідача, посилаючись на порушення позивачем трудового законодавства при виплаті матеріальної допомоги.

Вислухавши представників сторін та третьої особи, дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, суд,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю „Агат Буд Сервіс” (код ЄДРПОУ 34453178)  зареєстровано в якості юридичної особи 01.08.2006року виконавчим комітетом Чернігівської міської ради, (перереєстровано 22.09.06), про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб –підприємців внесені відомості 11.08.06. На обліку в Чернігівській міській виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності  позивач перебуває з 02.08.06 під номером 740010009466.

Згідно п.п. 5.1 п. 5 Статуту позивача, головною метою діяльності Товариства являється отримання прибутку, задоволення соціальних потреб в продукції, роботах, послугах, забезпечення на базі отриманого прибутку соціальних та економічних інтересів Засновників (Учасників) Товариства та членів трудового колективу.

28 березня 2007 року між позивачем та гр. Майбородою Марією Олександрівною був укладений трудовий договір (надалі - Договір).

Згідно даного Договору та відповідно до Наказу №2/К від 28.03.2007р. гр. Майборода М.О. була прийнята на роботу з 28.03.2007р. на посаду головного економіста з окладом згідно штатного розкладу.

Як свідчить витяг з протоколу загальними зборами трудового колективу ТОВ „Агат Буд Сервіс” від 28.03.07 затверджено штатний розпис, згідно якого посадовий оклад головного економіста гр. Майбороди М.О. становить 840 грн.

Одночасно, п.п. 4.1 Договору передбачено, що „Головному економісту виплачується премія у розмірі 1300 грн. (одна тисяча триста грн. 00 коп.) у випадку успішного бізнес-планування або успішного розрахунку ефективності нового замовлення щодо виробництва продукції Товариства, в результаті якого Товариство отримає прибуток. Результати ефективності планування визначаються Директором Товариства, у випадку успішного планування премія нараховується Головному економісту відповідно до оформленого наказу по Товариству в тому місяці, в якому виконувалась робота, та виплачується разом з заробітною платою за поточний місяць.” Наказом №5 від 03.04.07 Майбороду М.О., головного економіста підприємства, за успішне виконання службових обов'язків, за аналіз економічної діяльності та перспективи розвитку підприємства в умовах ринкових відносин премійовано у розмірі 1300,00 грн. за відпрацьований час з 28.03.07 по 03.04.07.   

Згідно табелів використання робочого часу за березень 2007 року та за квітень 2007 року, фактично гр. Майборода М.О. пропрацювала у позивача в березні 3 дні (з 28.03.2007 по 30.03.2007 включно), в квітні 2 дні (02.04.07 та 03.04.07). Нарахована заробітна плата за фактично відпрацьований час становила 120 грн. за березень та 84,00грн. за квітень (розрахунково –платіжні відомості №НЗП-000001 за березень 2007року. та №НЗП-000002 за квітень 2007року).

Відповідно до протоколу засідання №1 від 10.04.2007р. гр. Майбороді М.О. була призначена відпустка по вагітності та пологах на період з 04.04.2007р. по 07.08.2007р. (всього 85 днів). Підставою призначення даної допомоги був листок непрацездатності серії 21723 № 006075 від 04.04.2007р., виданий Чернігівською жіночою консультацією №2.

Загальна сума призначеної і виплаченої допомоги становила 25568,00 грн. Факт виплати та отримання даної допомоги підтверджується видатковим касовим ордером від 11.06.07 та особистими підписами на ньому та печаткою роботодавця та найманого працівника.

Листом від 14.05.07 №14/05 позивач звернувся до міської виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності про відшкодування дебіторської заборгованості в сумі 25528,88 грн., пов'язаної з нарахуванням допомоги по вагітності та пологах.

Вказане стало підставою для проведення ревізії правильності нарахування, перерахування та використання коштів Фонду за період з 01.12.06 по 01.05.07. Перевірка була проведена 03.07.07 головним спеціалістом Чернігівської міської виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з відома директора ТОВ „Агат Буд Сервіс” та в присутності головного бухгалтера.

Актом перевірки встановлено наступне:

„У квітні місяці 2007 р. були проведені витрати в сумі 25568,00 грн., пов'язані з нарахуванням допомоги по вагітності та пологах Майбороді М.О. згідно листка непрацездатності серії 21723 №006075, виданого 04.04.07 жіночою консультацією №2. Майборода М.О. прийнята на посаду головного економіста з 28.03.07 з посадовим окладом 840,00 грн. згідно штатного розкладу, затвердженого директором ТОВ „Агат Буд Сервіс” 28.03.07 (Наказ про прийняття на посаду від 28.03.07 №2/К, заява Майбороди М.О. від 27.03.07).

Згідно табелю обліку робочого часу за березень місяць 2007р. Майборода М.О. відпрацювала у березні місяці 2007р. лише три робочих дні, за які їй було нараховано 120,00грн., а у квітні відпрацювала лише два робочих дні, за якій було нараховано 84,00грн. Також у квітні місяці 2007р. на підставі наказу директора №5 від 03.04.07 за успішне виконання службових обов'язків, за аналіз економічної діяльності та перспективи розвитку підприємства в умовах ринкових відносин їй було нараховано премію в розмірі 1300,00 грн. за відпрацьований час з 28.03.07р. по 03.04.07р., в той час, як директор і головний бухгалтер знаходились у відпустці без збереження заробітної плати з 10.04.07р. по 30.04.07р.

Згідно норми тривалості робочого часу на 2007 рік на період непрацездатності Майбороди М.О. з 04.04.2007р. по 07.08.2007р. припадає 84 робочих днів, а відповідно до бухгалтерського обліку в ТОВ „Агат Буд Сервіс” розрахунок проведено за 85 робочих днів.

Контролюючим органом здійснено наступний розрахунок допомоги по вагітності та пологах Майбороди М.О. згідно „Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням”, затвердженим постановою КМУ №1266 від 26.09.2001р. зі змінами та доповненнями внесеними постановою Кабінету Міністрів України №193 від 22.02.2006р.:

-          заробітна плата за фактично відпрацьований час з 28.03.2007р. по 03.04.2007р. –204,00 грн.

-          сума премії нарахованої в січні 2007 року –885,00 грн.

-          кількість відпрацьованих робочих днів –5.

-          середньоденна заробітна плата 204,00 грн. / 5 дні = 40,8 грн., що не перевищує граничний розмір, який в квітні 2007р. складає 420,75грн.

-          нарахована сума допомоги по вагітності та пологах –40,8 грн. х 84 дні х 100 % = 3427,20 грн.

Згідно акту перевірки встановлені наступні порушення:

- п. 1 ст.38 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" №2240-111 від 18.01.2001 року (не вірно визначена кількість робочих днів, які підлягають оплаті згідно норми тривалості робочого часу на 2006-2007 роки, зайво нарахована допомога за 1 робочий день);

- п. 3 "Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням", затвердженого постановою КМУ № 1266 від 26.09.2001р. зі змінами та доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України № 193 від 22.02.2006р. (не вірно врахована сума фактичної заробітної плати для розрахунку розміру допомоги по вагітності та пологах, включена премія, яка була нарахована не в розрахунковому періоді).

За висновками акту перевірки ТОВ „Агат Буд Сервіс” порушено ст. 38 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням” №2240 від 18.01.2001р. (не вірно визначена кількість днів, які підлягають оплаті) та п. 7 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 р. N1266 зі змінами та доповненнями внесеними постановою Кабінету Міністрів України №193 від 22.02.2006р. (не вірно розрахована середня заробітна плата). За наслідками проведеної перевірки прийнято оскаржуване рішення №636 від 23 липня 2007року, яким Виконавчою дирекцією Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності за порушення порядку витрачання страхових коштів не прийнято до зарахування витрат в сумі 22140,80грн. та застосовано штрафні санкції в сумі 11070,40грн.

Згідно наданих до суду письмових доповнень до позовної заяви, позивач визнає той факт, що ним було невірно визначено кількість робочих днів, які підлягають оплаті  Майбороді М.О. згідно норми тривалості робочого часу (85 днів замість 84), зайво нарахована допомога за 1 робочий день в розмірі 300,8 грн.

Листом Територіальної державної інспекції праці у Чернігівській області № 547 від 26.06.2007р., остання повідомила, що в ході перевірки факту невідповідності наказу № 5 від 03.04.2007р. про виплату премії в сумі 1300 грн. за 5 робочих днів Майбороді М.О. умовам „Преміального положення”, невідповідності „Преміального положення” вимогам ст.97 КзПП України, невизначеність його у часовому вимірі, відсутності підстав для преміювання. Згідно наявної в матеріалах справи копії постанови від 06.07.07, помічник прокурора м. Чернігова юрист 3-го класу, розглянувши матеріали перевірки за зверненням головного державного інспектора праці Чернігівської області щодо законності дій службових осіб ТОВ „Агат Буд Сервіс” постановив відмовити в порушенні кримінальної справи за відсутністю складу злочину, передбаченого ст. 364 ч. 1 КК України.

Суд дійшов висновку про те, що змінені позовні вимоги підлягають задоволенню повністю, виходячи з наступного:

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України державні органи та їх посадові особи діють у спосіб, в межах повноважень та на підставах, передбачених Конституцією та Законами України.

Згідно із ч. ч. 1, 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного  судочинства  є  захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб,  прав  та  інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових  відносин від порушень  з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

    1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

    2) з  використанням  повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

    3) обґрунтовано,  тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

    4) безсторонньо (неупереджено);

    5) добросовісно;

    6) розсудливо;

    7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

    8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

    9) з  урахуванням  права  особи на участь у процесі прийняття рішення;

    10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.”

Згідно ст. 1 Закону України “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втрати працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" від 18 січня 2001 року №2240 ІI (далі Закон №2240):

“Загальнообов'язкове державне соціальне страхування у  зв'язку з  тимчасовою  втратою  працездатності  та витратами,  зумовленими народженням та  похованням,  передбачає  матеріальне  забезпечення громадян  у  зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової  втрати  працездатності  (включаючи  догляд  за  хворою дитиною,  дитиною-інвалідом,  хворим членом сім'ї),  вагітності та пологів,  догляду за  малолітньою  дитиною,  часткову  компенсацію витрат,  пов'язаних  із  народженням дитини,  смертю застрахованої особи або членів її сім'ї,  а також надання соціальних  послуг  за рахунок  бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності,  що формується  шляхом  сплати  страхових  внесків власником або уповноваженим ним органом,  громадянами,  а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.”

          Відповідно до п.1 ч.1 ст.20 Закону №2240 кошти загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, спрямовуються на виплату  застрахованим  особам  допомоги по тимчасовій непрацездатності,  вагітності та пологах, при народженні дитини та по догляду за  дитиною  до  досягнення  нею  трирічного  віку,  на поховання.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.34 Закону №2240 за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою  працездатності  та  витратами, зумовленими народженням та похованням, надаються такі види матеріального забезпечення та соціальних послуг як, зокрема, допомога по вагітності та пологах  (статті 38, 39 цього Закону).

          У відповідності до ч.1 ст.38 Закону №2240 допомога по вагітності та пологах надається застрахованій особі у формі  матеріального забезпечення, яке компенсує втрату заробітної  плати  (доходу)  за  період відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами.

Допомога по вагітності та пологах застрахованій особі виплачується за весь період відпустки у зв'язку  з  вагітністю  та пологами, тривалість якої становить 70 календарних днів до пологів і 56 (у разі ускладнених пологів або  народження  двох  чи  більше дітей - 70) календарних днів після пологів. Розмір зазначеної допомоги обчислюється сумарно та надається застрахованій  особі  в  повному  обсязі  незалежно  від кількості днів відпустки, фактично використаних до пологів.

Згідно ст.39 Закону №2240 допомога по  вагітності  та  пологах  надається застрахованій особі у розмірі 100 відсотків середньої заробітної плати (доходу), обчисленої відповідно до статті 53 цього Закону, і не залежить від страхового стажу.

Відповідно до ч.1 ст.51 Закону №2240 підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом –копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника і печаткою за основним місцем роботи.

Згідно ст.53 Закону №2240 при обчисленні середньої заробітної плати (доходу) для забезпечення допомогою по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та  пологах  враховуються  всі  види  заробітної  плати (доходу) в межах граничної суми місячної заробітної плати (доходу), на яку нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, відповідно до статті 21 цього Закону. Порядок обчислення середньої заробітної плати для надання допомоги по тимчасовій непрацездатності,  по вагітності та пологах визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно п.3 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 р. N1266 (далі Порядок), розрахунковим  періодом, за який обчислюється середня заробітна плата (дохід) для розрахунку страхових виплат та оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності  за  рахунок  коштів роботодавця, є період роботи за останнім основним місцем роботи (зайняття  підприємницькою  діяльністю) перед настанням страхового випадку, протягом якого застрахована особа працювала та сплачувала страхові внески або за неї сплачувалися страхові внески.

Як вбачається з вищенаведеного п.3 Порядку, розрахунковим періодом є період роботи за останнім основним місцем роботи перед настанням страхового випадку, протягом якого застрахована особа працювала та сплачувала страхові внески або за неї сплачувалися страхові внески.

Крім того, згідно п.6 Порядку у разі, коли застрахована  особа  працювала  та  сплачувала страхові  внески або за неї сплачувались страхові внески менше ніж календарний місяць, середня заробітна плата (дохід) обчислюється за фактично відпрацьований час перед настанням страхового випадку.

Згідно ст.2 Закону України “Про оплату  праці” від 24 березня 1995 року N108/95-ВР визначено, що основна заробітна плата –це винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов'язки). Вона встановлюється у вигляді тарифних ставок  (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців.

Додаткова заробітна плата - це винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи  та  винахідливість  і  за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

До інших заохочувальних та компенсаційних виплат належать виплати  у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і  положеннями,  компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені  зазначеними актами норми.

З п.п. 1.1 трудового договору, укладеного 28.03.07 р. між ТОВ „Агат Буд Сервіс” в особі директора та гр. Майбородою М.О., вбачається, що Майборода М.О. зобов`язувалася особистими діями і силами, здійснювати науково –економічне та організаційно –економічне забезпечення діяльності Товариства, розробляти заходи щодо підвищення рентабельності роботи Товариства та ефективності роботи Товариства, заходи щодо якості продукції, зниження собівартості, розробка бізнес-планів в умовах ринкової економіки та конкуренції з необхідними висновками, розрахунками, обґрунтуваннями, а Товариство зобов`язується створювати необхідні умови для роботи Головного економіста, виплачувати йому належну заробітну плату, передбачену трудовим договором премію і надавати соціально –побутові блага.  Тобто, даною угодою премію було включено в структуру заробітної плати Майбороди М.О.

З наказу про преміювання №5 від 03.04.07 за успішне виконання службових обов'язків, за аналіз економічної діяльності та перспективи розвитку підприємства в умовах ринкових відносин головному економісту Майбороді М.О. було нараховано премію в розмірі 1300,00 грн. за відпрацьований час з 28.03.07р. по 03.04.07р.

Таким чином, надана Майбороді М.О. премія   визначена в трудовій угоді як складова частина заробітної плати і видана за фактично відпрацьований час та за виконання виробничих завдань і функцій.

Заперечення відповідача та третьої особи не приймаються з підстав , викладених вище.

Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку, що змінені позовні вимоги підлягають задоволенню  повністю.

Керуючись ст. ст. 94, 158 –163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Визнати частково нечинним рішення виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №636 від 23.07.07 в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 32760 грн.

3.          Стягнути з державного бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Агат Буд Сервіс” (вул. Рокосовського, 43/42, м. Чернігів, 14034, код ЄДРПОУ 34453178, р/р 26008049208400 в АКІБ „Укрсиббанк”, МФО 351005) 3,4 грн. державного мита.

4.          Постанова набирає законної сили і може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені ст.ст. 254, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова складена у повному обсязі 16 січня 2008 року.

Суддя                                                                                                                         М.В. Фесюра

Дата ухвалення рішення14.01.2008
Оприлюднено22.01.2008
Номер документу1280588
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/241/13

Постанова від 14.01.2008

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні