Герб України

Постанова від 13.06.2025 по справі 712/6969/25

Соснівський районний суд м.черкас

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 712/6969/25

Провадження № 3/712/2125/25

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 червня 2025 Соснівський районний суд м. Черкаси у складі судді Рябухи Ю.В., за участі адвоката Тищенка Ю.П., розглянувши адміністративну справу відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , прац. Черкаська міська рада, заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, прож. АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 ,-

за ст. 212-15 КУпАП,-

В С Т А Н О В И В:

На розглядіСоснівського райсудум.Черкаси перебуває адміністративна справавідносно ОСОБА_1 про вчиненняадміністравивного правопорушення,передбаченого ст.212-15КУпАП. Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 50-33/949 від 09.05.2024 під час проведення перевірки Звіту політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «ЧЕРКАЩАНИ» (код ЄДРПОУ 00041789, далі - Партія) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року (далі- Звіт), уповноваженою особою Національного агентства встановлено, що на рахунок Черкаської міської організації Партії грошові внески від ТОВ «КАРБОН - ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40029994): порушенням вимог пункту 9 частини 1 статті 15 Закону (Додаток 1). Так, протягом І кварталу 2024 року ТОВ «КАРБОН - ПЛЮС» надано на підтримку Черкаської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 39983007) грошові внески у розмірі:12.01.2024 на суму 10 000,00 грн.;05.02.2024 на суму 10 000,00 грн.; 06.03.2024 на суму 10 000,00 грн., про що зазначено у Звіті Черкаської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 39983007) за І квартал 2024 року (Додаток 2).

Таким чином загальний розмір наданих ТОВ «КАРБОН - ПЛЮЄ» (код ЄДРПОУ 40029994) грошових внесків на підтримку Черкаської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 39983007) протягом І кварталу 2024 року становить 30 000,00 грн.

Так, пунктом 1 частини 3, частини 4 статті 14 Закону визначено, що надання матеріальної та фінансової підтримки політичним партіям та / або її місцевим організаціям, які в установленому законом порядку набули статусу юридичної особи здійснюється у формі внесків на підтримку партій.

Внеском на підтримку політичної партії та/або її місцевим організаціям, які в установленому законом порядку набули статусу юридичної особи є грошові кошти чи інше майно, переваги, пільги, послуги, позики (кредити), нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального або негрошового характеру, у тому числі членські внески членів політичної партії, спонсорство третіми особами заходів чи іншої діяльності на підтримку партії, товари, роботи, послуги, надані або отримані безоплатно чи на пільгових умовах (за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку), отримані політичною партією, її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.

Зазначені кошти 12.01.2024, 05.02.2024 та 06.03.2024 були перераховані на поточний рахунок Черкаської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 39983007) ЄА413052990000026006031601765, МФО 305229, відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» з призначенням платежу: «Добровільна пожертва згідно із листами № 4 від 03.01.2024, № 9 від 02.02.2024 та № 14 від 04.03.2024» від ТОВ «КАРБОН - ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40029994) з рахунку № ЄА103052990000026009011604507, МФО 305229, відкритого в АТ КБ «ПриватБанк» (Додаток 3).

Згідно з відкритими відомостями електронної системи публічних закупівель України РгоZогго, ТОВ «КАРБОН - ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40029994), в особі керівника ОСОБА_2 протягом 2023 року укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму 1 827 000,00 грн., що становить понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок (Прожитковий мінімум станом на 1 січня 2024 року становив 3 028,00 грн.: 100 х 3 028,00 = 302 800,00), а саме:

Договір від 22.02.2023 № 54, укладений з Комунальним підприємством «ДИРЕКЦІЯ ПАРКІВ» Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 21368856), в особі директора ОСОБА_3 на постачання ДК 021-2015 (СРV):091130009 - Нафта і дистиляти (дизельне паливо, бензин А-95), на загальну суму 1 827 000,00 грн. Термін дії договору до 31.12.2023.

Засновником Комунального підприємства «ДИРЕКЦІЯ ПАРКІВ» Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 21368856) є Черкаська міська рада (код ЄДРПОУ 25212542), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 03.06.2024 за кодом 235638621837 (Додаток 5).

Відповідно до частини 1, 2 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські та обласні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Обласні та міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Отже, держава та територіальна громада в спосіб та порядок, передбачений Законом України «Про публічні закупівлі» (цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад), забезпечила свої потреби у послугах.

Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 15 Закону не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій юридичними особами, з якими укладено такий договір на загальну суму понад сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.

Таким чином,ТОВ «КАРБОН-ПЛЮС» (кодЄДРПОУ 40029994),в особікерівника ОСОБА_2 здійснюючи грошовівнески накористь Черкаськоїміської організаціїПартії (кодЄДРПОУ 39983007)у Ікварталі 2024року,порушив пункт9частини першоїстатті 15Закону вчастині недотриманняобмежень уздійсненні внесківна підтримкуполітичних партійюридичноюособою, з якою укладено договори про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму 1 827 000,00 грн., що перевищує сто розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюються внески, протягом строку дії таких договорів та протягом одного року після припинення їх дії.

Відповідно до положень частини сьомої статті 15 Закону у разі отримання грошового внеску від особи, яка відповідно до положень Закону України «Про політичні партії в Україні» не має права здійснювати такий внесок, або якщо розмір такого внеску перевищує встановлений законом розмір, про що уповноваженій особі політичної партії (її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) достовірно відомо, політична партія (її місцева організація, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) зобов`язана протягом 30 робочих днів з дня отримання уповноваженою особою політичної партії (її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) відповідної достовірної інформації відмовитися від такого грошового внеску чи його частини (у сумі, на яку грошовий внесок перевищує встановлений цим Законом розмір).

На підставі заяви про відмову від грошового внеску чи його частини з цієї або іншої причин, визначених частиною першою цієї статті, за підписом керівника політичної партії (її місцевої організації політичної партії) та відповідної платіжної інструкції установа банку, в якій відкрито рахунок, на який зараховано грошовий внесок, повертає такий внесок чи його частину (у сумі, на яку грошовий внесок перевищує встановлений цим Законом розмір) особі, яка його внесла, а у разі неможливості повернення - перераховує такий внесок чи його частину до державного бюджету. Порядок повернення грошового внеску чи його частини з підстав, зазначених у цій частині, та з інших установлених законом підстав визначає Національний банк України.

На виконання вимог частини сьомої статті 15 Закону, Національне агентство листом від 08.11.2024 за вих. № 50-20/84598-24 повідомило Черкаську міську організацію Партії (код ЄДРПОУ 39983007) про отримання 12.01.2024, 05.02.2024 та 06.03.2024 внесків від ТОВ «КАРБОН - ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40029994), які були надані з порушенням пункту 9 частини першої статті 15 Закону, в частині недотримання юридичною особою обмежень у здійсненні внесків на підтримку місцевої організації Партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи (Додаток 6).

Відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення за штриховим ідентифікатором 0610206153280, лист від 08.11.2024 № 50-20/84598-24 - 18.11.2024 вручено (Додаток 7).

Факт отримання листа Національного агентства свідчить про те, що 18.11.2024 Черкаській міській організації Партії (код ЄДРПОУ 39983007) стало достовірно відомо про обов`язок повернення грошових внесків отриманих 12.01.2024, 05.02.2024 та 06.03.2024 від ТОВ «КАРБОН - ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40029994) на загальну суму 30 000,00 грн.

Таким чином, з урахуванням положень частини сьомої статті 15 Закону Черкаська міська організація Партії (код ЄДРПОУ 39983007) зобов`язана протягом 30 робочих днів з дня отримання уповноваженою особою політичної партії (її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи) відповідної достовірної інформації відмовитися від такого грошового внеску чи його частини (у сумі, на яку грошовий внесок перевищує встановлений цим Законом розмір), тобто граничний термін становить до 31 грудня 2024року.

Проте, станом на 31.12.2024 Черкаською міською організацією Партії (код ЄДРПОУ 39983007) не повернуто грошові внески, отримані 12.01.2024,05.02.2024 та 06.03.2024 внесків від ТОВ «КАРБОН - ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40029994) на загальну суму 30 000,00 грн., які були надані з порушенням пункту 9 частини першої статті 15 Закону, в частині недотримання юридичною особою обмежень у здійсненні внесків на підтримку місцевої організації Партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, що свідчить про порушення положень частини сьомої статті 15 Закону та є підставою для притягнення керівника Черкаської міської організації Партії (код ЄДРПОУ 39983007) ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої статтею 21215 КУпАП.

В судовому засіданні адвокат Тищенко Ю.П., який представляє інтереси ОСОБА_1 , пояснив, що останній вину не визнає, з підстав, викладених в письмову клопотанні долученому до матеріалів справи.

Відповідно до ст. 251КУпАП, доказами в справі про адміністративнеправопорушення є будь якіфактичнідані, на основіяких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлюєнаявністьчивідсутністьадміністративногоправопорушення, винністьданої особи в йоговчиненні та іншіобставини, щомаютьзначення для правильного вирішеннясправи. Суддя дослідивши матеріали адміністративної справи, приходе до наступних висновків. Відповідно до принципу «презумпції невинуватості», встановленого ст. 62 Конституції України, особа вважається невинуватою у вчиненні злочину, доки її вину не буде доведено в законному порядку. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом. Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. У відповідності до пункту 4.1 Рішення Конституційного Суду України від 22 грудня 2010 року № 23-рп/2010, адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до адміністративної відповідальності ґрунтуються на конституційних принципах та правових презумпціях, які зумовлені визнанням і дією принципу верховенства права в Україні. Аналогічного роду положення закріплено і у ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, які зводяться до того, що кожен вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено в законному порядку. Рішенням Конституційного Суду України від 26 травня 2015 року № 5- рп/2015усправі за конституційним поданням Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 276 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що у наведених положеннях Кодексу визначено систему правових механізмів щодо забезпечення дотримання прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, на стадії розгляду уповноваженим органом (посадовою особою) справи про адміністративне правопорушення, зокрема, з метою запобігти безпідставному притягненню такої особи до відповідальності. В силу принципу презумпції невинуватості, діючого в адміністративному праві, всі сумніви у винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведена вина прирівнюється до доведеної невинуватості. Всі факти встановлені судом у сукупності викликають сумніви щодо факту самого правопорушення та законності його фіксації. Рішення суб`єкта владних повноважень повинно бути законним і обґрунтованим і не може базуватись на припущеннях та неперевірених фактах. Отже, відповідно до чинного законодавства України всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь. Відповідно до ст.7 КУАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Сам по собі протокол про адміністративне правопорушення не може бути беззаперечним доказом вини особи в тому чи іншому діянні, оскільки не являє собою імперативного факту доведеності вини особи, тобто не узгоджується із стандартом доказування «поза розумним сумнівом», оскільки не випливають зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту. Національним агентством з питань запобігання корупції ОСОБА_1 інкримінується вчинення адміністративного правопорушення, передбачене ст. 212-15 КУпАП, що не знайшло свого підтвердження в судовому засіданні, виходячи з наступного. Відповідно до Наказу №14/12-1к від 14 грудня 2020 року, згідно заяви ОСОБА_1 було звільнено з займаної посади з 14 грудня 2020 року, згідно п. 5 ст. 36 КзПП України у зв`язку з обранням на виборну посаду заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів влади. Водночас, доказів перебування ОСОБА_1 на посаді керівника Партії у спірний період, коли було внесено відповідні платежі (І квартал 2024 року) Агентством суду не надано. Враховуючи викладене, ОСОБА_1 після 14.12.2020 року був позбавлений можливості вносити зміни до Єдиного державного реєстру (або контролювати своєчасність звернення уповноважених осіб юридичної особи до державного реєстратора для проведення вказаних дій) щодо керівника юридичної особи, з якою з 14.12.2020 року фактично вже не перебував в трудових відносинах. Агентством надано копію виписки з ЄДР, складену станом на 29.12.2020 року, згідно якої керівником партії станом на 29.12.2020 року зазначено ОСОБА_1 . Разом з тим, в наданому особою, що притягується до адміністративної відповідальності витягу з ЄДР станом на 03.06.2024 р. (стор. 10 витягу) наявні відомості про внесення до ЄДР змін про керівника юридичної особи 25.05.2021 року о 14 годині 22 хвилині (дані внесено Управлінням з питань державної реєстрації ЧМР, державний реєстратор Гончар К.О.) Крім того, відповідно до Протоколу №4 від 10 грудня 2020 року особою - підписантом, уповноваженою підписувати і укладати договори, вчиняти дії від імені юридичної особи, є ОСОБА_4 , що підтверджується наданим особою, що притягується до адміністративної відповідальності витягом. Особа, що притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 не несе відповідальності за своєчасність внесення до ЄДР відомостей щодо змін керівника юридичної особи після припинення трудових відносин з такою юридичною особою. Отже з 15 грудня 2020 року ОСОБА_1 не є посадовою особою місцевої організації Партії, а отже не може бути суб`єктом адміністративного правопорушення. Згідно ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь. На підставі викладеного, керуючись ст. 212-15, п.1 ст. 247 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Провадження по справі відносно ОСОБА_1 заст.212-15 КУпАП закритив зв`язкуз відсутністюв йогодіях складуадміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через суд першої інстанції протягом 10 днів з дня винесення.

Суддя Соснівського

районного суду м. Черкас Рябуха Ю.В.

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення13.06.2025
Оприлюднено17.06.2025
Номер документу128128136
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку ПП, порушення порядку надання або отримання держ. фінансування статутної діяльності ПП, порушення порядку надання або отримання фінансової підтримки для здійснення передвиборної агітації

Судовий реєстр по справі —712/6969/25

Постанова від 13.06.2025

Адмінправопорушення

Соснівський районний суд м.Черкас

Рябуха Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні