Шевченківський районний суд міста києва
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 761/20258/25
Провадження № 3/761/4475/2025
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2025 року суддя Шевченківського районного суду міста Києва Кваша А.В., розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, які надійшли від Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1
за адміністративне правопрушення, передбачене 212-21 КУпАП,
ВСТАНОВИЛА
До провадження Шевченківського районного суду міста Києва надійшли матеріали справи про адміністративне правопорушення, складені відносно ОСОБА_1 за ст. 212-21 КУпАП.
Політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, шляхом його заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства.
Відповідно до п. 6 розд. IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.
Під час формування Звіту політичною партією в Реєстрі автоматичн завантажується інформація:
на 4-му кроці про місцеві організації політичної партії, які в установленом порядку набули статусу юридичної особи (назва та ідентифікаційний код);
на 20-му кроці про звіти місцевих організацій політичної партії (назва, да поданого звіту, файл звіту).
Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні Зві надається можливість вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації Реєстру усіх відомостей про зареєстровані місцеві організації, які набули стату юридичної особи, та за потреби внесення інформації до Реєстру.
Згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізич осіб-підприємців та громадських формувань, встановлено, що у Партії наявні місцевих організацій, 2 з яких перебувають на тимчасово окупованих територія територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, відповідно до переліку, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 р. за № 1668/39004, а саме (відомості з Єдиного державного реєстру додаються):
1. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у Луганській області, ідентифікаційний код 36409665 (перебуває на тимчасово окупованій території);
2. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» в Автономній Республіці Крим, ідентифікаційний код 36393755 (перебуває на тимчасово окупованій території).
У Звіті Партії за IV квартал 2024 року у п. 6 «Інформація про місцеві організації політичної партії, які в установленому порядку набули статус юридичної особи» розділу «Загальні відомості» Звіту Партії зазначено інформацію про місцеві організації Партії, однак Реєстр не містить відомості про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 15 місцевих організацій, а саме (відомості з Єдиного державного реєстру додаються): 1. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у Чернігівській області, ідентифікаційний код 41533199;
2. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у Хмельницькій області, ідентифікаційний код 43426904;
3. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у Херсонській області, ідентифікаційний код 36329082;
4. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у Харківській області, ідентифікаційний код 36372384;
5. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у Сумській області, ідентифікаційний код 36234750;
6. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у Одеській області, ідентифікаційний код 36289239;
7. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у Миколаївській області, ідентифікаційний код 36384447;
8. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у місті Києві ідентифікаційний код 39216975;
9. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у Запорізькій област ідентифікаційний код 36320818;
10. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у Кіровоградськи області, ідентифікаційний код 36333062;
11. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у Дніпропетровськ області, ідентифікаційний код 36295457;
12. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у Вінницькій облас ідентифікаційний код 36309967;
13. Регіональна організація політичної партії «Єдина країна» у Черкаській облас ідентифікаційний код 36446309;
14. Політична партія регіональна організація політичної партії «Єдина країна- Київській області, ідентифікаційний код 36392243;
15. Політична партія регіональна організація політичної партії «Єдина країна Івано-Франківській області, ідентифікаційний код 43307015.
Зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звіту відповідно до абзаців другого та четвертого пункту 6 розділу ІІІ Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 № 6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за № 117/35739.
Таким чином, встановлено неповноту інформації, що полягає у поданні Звіту за IV квартал 2024 року без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 15 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та не знаходяться на тимчасово окупованих територіях та територіях активно бойових дій, що є порушенням ч. 9, 11, 13 ст. 17 Закону, за що передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно з п.п. 1, 2 розділу ІІ та п.п. 1, 8, 9 розділу ІІІ Порядку подання Зв політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характе затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102 зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за № 507/36129, політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внес керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установлен порядку на подання Звіту (далі - уповноважена особа), до електронних фо передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на H кваліфікованого електронного підпису (далі - КЕП) керівника (уповноваж особи) політичної партії. Поданню Звіту передує процес його формування, - полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєс відповідно до Закону.
Поданню Звіту передує процес його формування, який полягає в заповн електронних форм інформацією, передбаченої Реєстром відповідно до Закону.
Листом від 29.02.2024 Вх. № 25326/0/07-24 Партія надала відомості про ОСОБА_1 як керівника Партії (копія листа додається)
Повноваження ОСОБА_2 підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, громадських формувань (копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань додається). Слід зазначити, що п. 8.4.1. розд. 8 Статуту Партії (нова редакція), затвердженого рішенням від 09.03.2023 № 09-03-23 Чергової партійної конференції політичної партії «Єдина країна», передбачено що голова Партії здійснює загальне керівництво партією, повсякденне керівництво поточною діяльністю Партії, Політичною Радою Партії, забезпечує виконання Статуту Партії, Програми Партії, рішень З`їзду Партії та Політичної Ради Партії, без довіреності представляє партію у взаємовідносинах з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, із будь-якими підприємствами, установами, організаціями та особами, від імені партії здійснює оперативне управління майном та коштами, має право підпису платіжних документів та інших банківських та платіжних документів, договорів та інших правочинів.
У ст. 3 Закону визначено, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи: попередження про недопущення незаконної діяльності, заборона політичної партії.
Отже, враховуючи норми ст. 19 Закону, а також приписи ст.ст. 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого ст. 21221 КУпАП є керівник Партії або уповноважена особа, якою підписано та подано Звіт до Національного агентства.
Звіт Партії за IV квартал 2024 року подано до Національного агентства через Реєстр 03.02.2025 22:10 (унікальний ідентифікатор Звіту - 6462f690-e26a-11ef-bel1- 253fcd32c4c9) та підписано, шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису ОСОБА_1 (інформація щодо підписання Звіту додається).
Статтею 14 КУпАП визначено, що посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил, зокрема, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.
Отже, ОСОБА_1 посадова особа, підлягає притягненню до відповідальності за вчинення нею адміністративного правопорушення, що посягає на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Такі дії ОСОБА_2 кваліфіковані за ст. 212-21 КУпАП.
У судове засідання ОСОБА_2 будучи належним чином повідомлена не з`явилась, судом вживалися заходи, щодо виклику особи.
Суд при цьому наголошує, що добросовісна участь особи у процесі вирішення справи щодо неї полягає в активній участі в її розгляді і недопущенні зловживань наданими правами, а безпідставне умисне затягування справи нівелює завдання Кодексу України про адміністративні правопорушення, якими є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (ст. 1 КУпАП).
Так, відповідно до Рішення Європейського суду з прав людини від 03.04.2008 року в справі "Пономарьов проти України", наголошується, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.
З метою розгляду справи у розумні строки, справа розглянута в межах складеного протоколу про адміністративне правопорушення та на підставі наявних у ній доказів.
З огляду на те, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, повідомлялася про судове засідання, була обізнана про складання щодо неї протоколу про адміністративне правопорушення, суддя вважає за можливе розглянути справу без її участі, з метою дотримання вимог ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка гарантує право кожного на справедливий і публічний розгляд його справи впродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, а також приймаючи до уваги, що участь особи при розгляді справ за ст. 212-21 КУпАП не є обов`язковою, суддя вважає можливим розглянути справу за відсутності ОСОБА_2 .
Суддя, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом та правосвідомістю, вважає, що ОСОБА_2 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП.
Статтею 245 КУпАП передбачено, що завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Згідно ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
При цьому, оцінка доказів у відповідності до положень ст. 252 КУпАП здійснюється відповідним органом (посадовою особою) за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Як вбачається з матеріалів справи, листом від 29.02.2024 Вх. № 25326/0/07-24 Партія надала відомості про ОСОБА_1 як керівника Партії, відтак повноваження ОСОБА_1 підтверджуються витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, громадських формувань.
Згідно з п.п. 1, 2 розділу ІІ та п.п. 1, 8, 9 розділу ІІІ Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за № 507/36129, звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту (далі уповноважена особа), до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису (далі КЕП) керівника (уповноваженої особи) політичної партії. Поданню Звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону.
Отже, саме керівник політичної партії забезпечує виконання вимог щодо дотримання порядку та строків подання квартальних звітів партії та своїм підписом підтверджує достовірність та повноту інформації, яка повинна бути відображена у цих звітах, відтак адміністративна відповідальність за ст. 212-21 КУпАП покладається на керівника партії як посадову особу.
Відповідно до ч.1 ст. 27 КУпАП штраф є грошовим стягненням, що накладається на громадян, посадових та юридичних осіб за адміністративні правопорушення у випадках і розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Статтею 212-21 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог, яка тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ст. 33 Кодексу України про адміністративні правопорушення, при накладені стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Обставин, що обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, відповідно до ст. 35 Кодексу України про адміністративні правопорушення, судом не встановлено. Враховуючи особу винної, суддя дійшов висновку, що ОСОБА_2 необхідно визнати винною у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накласти адміністративне стягнення у вигляді штрафу, передбаченого санкцією статті в розмірі трьохсот неоподаткованих мінімумів доходів громадян.
Призначення саме такого адміністративного стягнення на переконання суду є необхідним і достатнім для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень.
В порядку, визначеному ст. 40-1 КУпАП та п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» суддя вважає за необхідне стягнути з ОСОБА_2 на користь держави судовий збір в сумі 605 грн. 60 коп.
Враховуючи викладене та керуючись ст. 4 Закону України «Про судовий збір», ст.ст. 40-1, 212-21, 266, 283-285, 294 КУпАП, суддя
ПОСТАНОВИЛА
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 /п`ять тисяч сто/ грн. 00 коп., на користь держави.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у сумі 605 /шістсот п`ять/ грн. 60 коп. на користь держави.
Роз`яснити, що штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати правопорушником штрафу в вищезазначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу та витрати на облік зазначених правопорушень.
Зобов`язати відділ державної виконавчої служби повідомити про виконання постанови шляхом повернення останньої на адресу суду з відміткою про її виконання.
Постанова може бути оскаржена до Київсько го апеляційного суду протягом 10 днів з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги через Шевченківський районний суд м. Києва.
Суддя Антоніна КВАША
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2025 |
Оприлюднено | 17.06.2025 |
Номер документу | 128129150 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Кваша А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні