Постанова
від 29.11.2010 по справі 2-а-4511/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 листопада 2010 р. Справа № 2-а-4511/10/0270

Вінницький окружний адм іністративний суд в складі:

Головуючого судді: Дончика В.В.,

при секретарі судового зас ідання: Ваталінській М.А.,

за участю: представника поз ивача - Дищука В.О., предста вника відповідача - Долин яного С.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю «МС 32»до Державної п одаткової інспекції у м. Вінн иці про визнання протиправни ми дій

в с т а н о в и в :

У вересні 2010 року ТОВ "МС 32" звернулось в суд з позовом д о ДПІ у м. Вінниці про визнання протиправними дій.

Позовні вимоги обґрунтова ні неправомірністю дій подат кового органу, які полягають у невизнанні як податкової з вітності податкової деклара ції з податку на додану варті сть за травень 2010 року. На думку позивача, вказані дії ДПІ у м. Вінниці суперечать вимогам податкового законодавства т а окремим наказам Державної податкової адміністрації Ук раїни, а відтак є протиправни ми.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, вказавши на уми сність дій податкового орган у щодо невизнання податкової декларації як податкової зв ітності. Посилаючись на обст авини, викладені у позовній з аяві, просив суд задовольнит и позов в повному обсязі.

Представник відповідача з аперечував проти задоволенн я позову, вказуючи про його бе зпідставність, з огляду на те , що підприємство, подаючи под аткову звітність, не знаходи ться за своєю юридичною адре сою.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши надані докази та оцінивши їх в сукупності, судом встановл ено наступне.

ТОВ “МС 32” зареєстроване як юридична особа на підставі с відоцтва про державну реєстр ацію юридичної особи серії А 00 №144205 від 21.09.2005 р. (а.с.10).

Згідно з довідкою Головног о управління статистики Вінн ицької області серії № 2719 від 10 .10.2005 р. ТОВ “МС 32” включене до ЄДР ПОУ, ідентифікаційний код - 338109 79, керівник - Килимчук О.В. , місцезнаходження: м. Вінниця , вул. 600-річчя, 17 (а.с.26).

З матеріалів справи вбачає ться, що товариство взяте на п одатковий облік у ДПІ у м. Вінн иці (а.с.27).

Судом встановлено, що 20 черв ня 2010 року позивачем до ДПІ у м. Вінниці подано податкову де кларацію з податку на додану вартість за травень 2010 року.

23.06.2010 року ДПІ у м. Вінниці напр авлено адресований позивачу лист про невизнання поданої декларації з податку на дода ну вартість як податкової зв ітності. Дане рішення податк овий орган мотивував тим, що п ідприємство не знаходиться з а юридичною адресою.

Не погоджуючись з такими ді ями податкового органу, пози вач звернувся за захистом св оїх прав до суду.

Визначаючись щодо заявлен их позовних вимог, суд виходи ть з наступного.

Відповідно до п. 3 ст. 10 Закону України “Про держану податк ову службу в Україні”, держав ні податкові інспекції в рай онах, містах без районного по ділу, районах у містах, міжрай онні та об' єднані державні податкові інспекції контрол юють своєчасність подання пл атниками податків бухгалтер ських звітів і балансів, пода ткових декларацій, розрахунк ів та інших документів, пов' язаних з обчисленням податкі в, інших платежів, а також пере віряють достовірність цих до кументів щодо правильності в изначення об' єктів оподатк ування і обчислення податків , інших платежів.

Згідно із п. п. 3, 4 статті 11 Зако ну України “Про держану пода ткову службу в Україні”, орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво: одержувати у платників п одатків (посадових осіб плат ників податків) пояснення з п итань, що виникають під час пе ревірок та стосуються реаліз ації повноважень органів дер жавної податкової служби, вс тановлених цим та іншими зак онами України; перевіряти пі д час проведення перевірок у фізичних осіб документи, що п освідчують особу; запрошуват и платників податків або їх п редставників для перевірки п равильності нарахування та с воєчасності сплати податків та зборів (обов' язкових пла тежів) такими платниками под атків. Письмові повідомлення про такі запрошення направл яються не пізніше ніж за деся ть робочих днів до дня запрош ення рекомендованими листам и, в яких зазначаються підста ви запрошення, дата і час, на я кі запрошується платник пода тків (посадова особа платни ка податків).

Відповідно до пп. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 За кону України “Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами” (далі - Закон № 2181), прийн яття податкової декларації є обов' язком контролюючого о ргану. Податкова декларація приймається без попередньо ї перевірки зазначених у ні й показників через канцеляр ію, чий статус визначається в ідповідним нормативно-право вим актом. Відмова службово ї (посадової) особи контролюю чого органу прийняти податко ву декларацію з будь-яких пр ичин або висування нею будь-я ких передумов щодо такого пр ийняття (включаючи зміну пок азників такої декларації, зм еншення або скасування від' ємного значення об' єктів оподаткування, сум бюджетни х відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобо в' язань тощо) забороняєтьс я та розцінюється як перевищ ення службових повноважень такою особою, що тягне за собо ю її дисциплінарну та матері альну відповідальність у порядку, визначеному законо м.

Відповідно до п. 4.3 Порядку за повнення та подання податков ої декларації з податку на до дану вартість, затвердженого наказом ДПА України № 166 від 30.05. 1997 року, податкова звітність, отримана контролюючим орган ом від платника податків як п одаткова декларація, що запо внена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може б ути не визнана таким контрол юючим органом як податкова д екларація, якщо в ній не зазна чено обов' язкових реквізит ів, її не підписано відповідн ими посадовими особами, не ск ріплено печаткою платника по датків. У цьому разі, якщо конт ролюючий орган звертається д о платника податків з письмо вою пропозицією (письмове зв ернення надсилається пошто ю з повідомленням про його вр учення) надати нову податков у декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав неприйняття поперед ньої), то такий платник податк ів має право:

- надати таку нову деклараці ю разом зі сплатою відповідн ого штрафу;

- оскаржити рішення податко вого органу в порядку апеляц ійного узгодження.

Відповідно до п. 4.8 Методични х рекомендацій щодо централі зованого приймання та комп'ю терної обробки податкової зв ітності платників податків в ОДПС України, затверджених н аказом ДПА України № 827 від 31.12.2008 року (далі - Методичні рекомен дації), за відсутності зауваж ень до оформлення податкової звітності вона реєструєтьс я і вважається прийнятою. Ц ей факт засвідчують відповід ні відмітки: штамп, дата реєс трації документа та реєстрац ійний номер, що проставляють ся на полях, визначених затве рдженими формами податкової звітності, як основного доку мента, так і додатка до нього.

А згідно з п. 4.5 Методичних ре комендацій, якщо надана орга ну ДПС платником податків по даткова звітність заповнена ним з порушенням правил, зазн ачених у затвердженому поряд ку заповнення, то вона може бу ти не визнана таким органом Д ПС як податкова декларація, а саме:

1) у ній не зазначено обов' я зкових реквізитів або не про ставлено прочерк у показника х, які не заповнюються;

2) її не підписано відповідн ими посадовими особами (факс иміле не дозволяється);

3) не скріплено печаткою пла тника податків;

4) відсутні обов' язкові дод атки до податкової звітності , передбачені порядком запов нення відповідної звітності ;

5) неможливо прочитати текст або цифри внаслідок пошкодж ення (наприклад, документи, залиті чорнилом або іншою рідиною, потерті);

6) наявні порвані аркуші, під чищення, помарки, виправленн я, дописки і закреслювання;

7) подана ксерокопія звітних документів;

8) звітність з податку на дод ану вартість, подана неплатн иком ПДВ.

У таких випадках працівник и структурного підрозділу ОД ПС, до функцій якого належить приймання податкової звітно сті, в усній формі попереджаю ть платника податків про вия влені недоліки і право невиз нання органом ДПС такої пода ткової звітності відповідно до норм Закону № 2181.

Якщо платник податків напо лягає на прийнятті звітності , то звітність приймається, ре єструється та разом зі служб овою запискою передається до галузевого підрозділу для п одальшого зберігання у звітн ій частині особової справи п латника податків. На примірн ику, що залишається у платник а податків, проставляється ш тамп “ОТРИМАНО, попереджено про можливість невизнання”.

Структурним підрозділом О ДПС, до функцій якого належит ь приймання податкової звітн ості у триденний термін ві д дня отримання звітності (ал е не пізніше наступного дня в ід граничного строку подання ), надсилається платнику пода тків повідомлення про невизн ання ОДПС податкової звітнос ті як податкової декларації із зазначенням підстав не прийняття та пропозицією над ати нову податкову деклараці ю, оформлену належним чином (п п. 4.1.3 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181).

Таким чином, судом встановл ено, що ТОВ "МС 32" знаходиться за юридичною адресою: м. Вінниця , вул. 600-річчя, 17, що підтверджуєт ься доказами які є в матеріал ах справи, а тому дії державно ї податкової інспекції у м. Ві нниці, що полягають у невизна нні декларації з податку на д одану вартість за травень 2010р ., як податкової звітності, є п ротиправними.

Відповідно до ст. 13 Закону Ук раїни “Про державну податков у службу в Україні”, посадові особи органів державної под аткової служби зобов' язані дотримуватись Конституції і законів України, інших норма тивних актів, прав та охороню ваних законом інтересів гро мадян, підприємств, установ, о рганізацій, забезпечувати ви конання покладених на органи державної податкової служби функцій та повною мірою вико ристовувати надані їм права.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції У країни органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи, з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства (далі-КАС) України, у спра вах щодо оскарження рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряючи , чи прийняті (вчинені) вони: на підставі у межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни; з використанням повнова жень з метою, з якою це повнова ження надано; обґрунтовано, т обто з урахуванням усіх обст авин, що мають значення для пр ийняття рішення (вчинення ді й); безсторонньо (неупереджен о); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівнос ті перед законом, запобігаюч и несправедливій дискриміна ції; пропорційно, зокрема з до триманням необхідного балан су між будь-якими несприятли вими наслідками для прав, сво бод та інтересів особи і ціля ми, на досягнення яких спрямо ване це рішення (дія); з урахув анням права особи на участь у процесі прийняття рішення; с воєчасно, тобто протягом роз умного строку.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адмі ністративному судочинства У країни, в адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б' єкта владних повноважень обов' язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.

Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 11, 71 Кодек су адміністративного судочи нства України, кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення, а суд згід но ст. 86 цього Кодексу, оцінює д окази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосере дньому, всебічному, повному т а об' єктивному дослідженні .

З урахуванням викладеного , оцінивши надані позивачем д окази, суд дійшов висновку, що вимоги позивача обґрунтован і та підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

п о с т а н о в и в :

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Державної податкової інспек ції у м. Вінниці щодо невизнан ня податкової декларацій з п одатку на додану вартість То вариства з обмеженою відпові дальністю «МС 32»за травень 2010 р оку, як податкової звітності .

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «МС 32»3,40 грн. понесених судових витрат.

Постанова суду першої і нстанції набирає законної си ли в порядку, визначеному ст. 2 54 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.

Повний текст постанови оф ормлено: 3.12.2010 року.

Суддя Дончик Ві талій Володимирович

29.11.2010

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.11.2010
Оприлюднено15.12.2010
Номер документу12814681
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-4511/10/0270

Ухвала від 24.11.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 30.12.2010

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 20.01.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 29.11.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні