Герб України

Рішення від 16.06.2025 по справі 640/6007/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 червня 2025 рокуСправа №640/6007/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Кучми К.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецвагон Транслізинг» до Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду м.Києва з позовною заявою, в якій просить: скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.01.2019 р. №0000134405, прийняте Офісом великих платників податків ДФС України.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що податкове повідомлення-рішення №0000134405 від 11.01.2019 р. винесене за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних, а тому є протиправним та підлягає скасуванню. Так як податкові накладні №60 від 19.10.2017 року, №59 від 19.10.2017 року після формування 15.11.2017 року були підписані та відправленні на реєстрацію в межах операційного дня. Однак, відповідачем протягом операційного дня не було надіслано квитанції про прийняття або неприйняття податкових накладних. Відтак, у відповідача були відсутні підстави для застосування штрафних санкцій до ТОВ «Спецвагон Транслізинг». Вказане й стало підставою для звернення з позовом до суду.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Києва від 11.04.2019 року позовну заяву залишено без руху, та встановлено позивачу п`ятиденний строк з дня одержання даної ухвали для усунення недоліків.

18.04.2019 року на виконання вимог ухвали суду позивач надіслав додаткові документи по справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Києва від 02.05.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

05.03.2019 року від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому вказано, що Офісом великих платників податків ДФС України проведено камеральну перевірку ТОВ «Спецвагон Транслізинг» щодо своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН. За результатами проведення перевірки складено акт №4131/28-10-44-05/36147637 від 14.12.2018 року, яким встановлено порушення п.201.10 ст.201 ПК України, а саме: граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН на загальну суму ПДВ 724 299,98 грн. На підставі висновку акту перевірки відповідно до п.120-1.1 ст.120-1 ПК України, Офісом великих платників податків ДФС України винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0000134405 від 11.01.2019 р., яким застосовано штрафні санкції до товариства на загальну суму 72 430 грн. За таких обставин, відповідач просив суд відмовити у задоволенні позову.

До суду 13.06.2019 року від позивача надійшла відповідь, в якій зазначено, що доводи відповідача у відзиві є такими, що не відповідають дійсності. На думку позивача, відповідач при проведенні перевірки мав врахувати факт відправлення податкових накладних на реєстрацію 15.11.2017 року. За таких обставин, позивач просив суд позов задовольнити з підстав викладених у ньому.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Києва від 19.09.2019 року клопотання ТОВ «Спецвагон Транслізинг» про зупинення провадження у справі задоволено. Зупинено провадження у цій справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі №640/10932/19.

На виконання положень пункту 2 розділу ІІ Закону України «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» від 13.12.2022 р. № 2825-IX Окружним адміністративним судом міста Києва скеровано за належністю матеріали адміністративної справи №640/6007/19.

18.02.2025 року на адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшли матеріали адміністративної справи №640/6007/19.

18.02.2025 року на підставі протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями справа №640/6007/19 була передана судді Кучмі К.С.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.02.2025 року прийнято справу до провадження.

Листом Київського окружного адміністративного суду від 20.03.2025 року №01-21/3879/25, який надійшов до Дніпропетровського окружного адміністративного суду 01.04.2025 року, надано копію рішення Київського окружного адміністративного суду від 30.12.2021 року у справі №640/10932/19, на якому проставлена відмітка про набрання ним законної сили 31.01.2022 року.

Ухвалою суду від 02.04.2025 року поновлено провадження у цій справі. Розгляд справи розпочато спочатку за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи

Ухвалою суду від 06.05.2025 року заяву Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про заміну відповідача по адміністративній справі №640/6007/19 - задоволено. Замінено у цій справі відповідача - Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби України на його правонаступника - Центральне міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

До суду 03.06.2025 року від відповідача надійшли письмові пояснення, в яких зазначено, що Офісом великих платників податків ДФС України проведено камеральну перевірку ТОВ «Спецвагон Транслізинг» з питань своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. За результатами перевірки складено акт №4131/28-10-44-05/36147637 від 14.12.2018 року. На підставі якого прийнято податкове повідомлення-рішення від 11.01.2019 року №0000134405, яким до позивача за порушення вимог п.201.10 ст.201 ПК України накладено штрафні санкції в загальному розмірі 72 430 грн. (10% від 724 299, 98 грн.). Так, відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Абзацом 14 пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. Тобто, як вбачається з даної норми, платник податків зобов`язаний зареєструвати податкову накладну / розрахунок коригування у встановлені терміни податковим законодавством. Законодавець абзацом 9 пункту 201.10 статті 201 ПК України чітко зазначив «Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції». Враховуючи вищевикладене, відповідач просив суд відмовити у задоволенні позову.

Дослідивши матеріали справи, враховуючи позицію сторін, дослідивши письмові докази, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному та об`єктивному розгляді обставин справи, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ «Спецвагон Транслізинг» (код ЄДРПОУ 36147637) перебуває на обліку Головного управління ДПС у м.Києві (Печерська ДПІ).

14.12.2017 року Офісом великих платників податків ДФС України проведено камеральну перевірку ТОВ «Спецвагон Транслізинг» щодо своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з датою виписки 19.10.2017 року.

За результатами перевірки складено акт №4131/28-10-44-05/36177637 від 14.12.2017 року, в якому встановлено порушення ТОВ «Спецвагон Транслізинг» п.201.10 ст.201 ПК України, а саме: реєстрація накладних/розрахунків коригування накладних з порушенням законодавчо встановлених строків до 15 календарних днів на загальну суму ПДВ 724 299,98 грн.

На підставі акта камеральної перевірки №4131/28-10-44-05/36177637 від 14.12.2017 року прийнято спірне податкове повідомлення-рішення від 11.01.2019 р. №0000134405, яким до позивача застосовано штраф у загальній сумі 72 430 грн. за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 ПК України, за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних.

Рішенням ДФС України від 10.01.2019 року скаргу позивача, подану в адміністративному порядку на податкове повідомлення-рішення від 11.01.2019 р. №0000134405 залишено без задоволення.

Аналізуючи виниклі між сторонами правовідносини, суд приходить до наступного.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (пункт 1.1 статті 1 ПК України).

Згідно із п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

За нормами п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Згідно із ст.76 ПК України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Відповідно до п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України, Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно із п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Відповідно до п.120-1.1 ст.120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Пунктом 1 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року №1246 (далі - Порядок №1246) визначено, що цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр), звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі.

Згідно із пунктом 7 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.

Для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв`язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС (п.8 Порядку №1246).

Пунктом 10 Порядку №1246 визначено, що датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття.

Відповідно до п.11 Порядку №1246 квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, надсилається протягом операційного дня платникові податку.

Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими.

При цьому, пунктом 2 Порядку №1246 визначено, що внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Так, ТОВ «Спецвагон Транслізинг» було складено та направлено на реєстрацію податкові накладні. Як видно із розрахунку наданого відповідачем позивачем порушено термін реєстрації по наступним податковим накладним: податкова накладна від 19.10.2017 року №60, дата реєстрації 16.11.2017 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної 1; податкова накладна від 19.10.2017 року №59, дата реєстрації 16.11.2017 року, кількість днів порушення термінів реєстрації податкової накладної 1.

На підтвердження власних доводів позивачем подані до суду роздруківки з програми «М.Е.doc», з яких вбачається, що податкові накладні від 19.10.2017 року №60, від 19.10.2017 року №59 подані на реєстрацію о 20 год 08 хв. 15.11.2017 року.

Отже, відповідно до наданих позивачем протоколів руху документа/звіту та пов`язаних з цим повідомлень/квитанцій (електронних витягів) з електронного кабінету комп`ютерної програми M.E.Doc, під час розгляду справи встановлено, що податкові накладні від 19.10.2017 року №59 та №60 були подані позивачем на реєстрацію в межах строку подання їх на реєстрацію та протягом операційного дня, який триває до 23 год. 00 хв.

Натомість, відповідачем не надано доказів направлення позивачу квитанції про прийняття або неприйняття податкових накладних протягом операційного дня, в якому вони були направлені.

Таким чином, долученими протоколами руху документа/звіта та пов`язаних з ним повідомлень/квитанцій (електронними витягами) підтверджується, що позивач, створивши та надіславши податкові накладні на реєстрацію до ЄРПН в останній день у межах операційного дня, своєчасно виконав свої зобов`язання, передбачені податковим законодавством з реєстрації податкових накладних від 19.10.2017 року №59 та №60.

Так, при розгляді справ про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних принциповим є не дата фактичного надходження податкових накладних до Єдиного реєстру податкових накладних, а дата їх відправлення, виходячи з технічного способу реєстрації податкових накладних, тому скрін-шоти з підтвердженням дати надсилання є належним засобом доказування.

Такі правові висновки викладені у постанові Верховного Суду від 22.11.2021 року у справі №160/10558/19.

Крім того, у рішенні Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.12.2021 року у справі №640/10932/19 встановлено, протиправними дії ДФС України щодо не надіслання ТОВ "Спецвагон Транслізинг" квитанції в електронній формі про прийняття/неприйняття або зупинення реєстрації податкових накладних від 19.10.2017 року №59 та №60 протягом операційного дня 15.11.2017 року.

Відповідно до ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

За таких обставин, суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.01.2019 р. №0000134405, прийняте Офісом великих платників податків ДФС України.

Суд також застосовує позицію ЄСПЛ, сформовану в пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частинами 1, 2 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.3 ст.90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Приймаючи до уваги вище наведене, суд дійшов висновку про задоволення позовної заяви з викладених вище підстав.

Щодо сплаченого позивачем судового збору за подання позову, суд зазначає наступне.

Частиною 1 ст.139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як видно з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви у розмірі 1 921 грн.

Відтак, відповідно до положень ч.1 ст.139 КАС України, суд стягує на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача суму сплаченого судового збору розмірі 1 921 грн.

У період з 02.06.2025 року по 15.06.2025 року суддя Кучма К.С. перебував у щорічній відпустці, у зв`язку з чим рішення ухвалено у перший робочий день - 16.06.2025 року.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241 - 246, 250, 262 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Позовну заяву - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 11.01.2019 р. №0000134405, прийняте Офісом великих платників податків ДФС України.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (вул.Кошиця, буд.3, м.Київ, 02068,код ЄДРПОУ 44082145) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Спецвагон Транслізинг» (вул.Ділова, 5, корп.2, м.Київ, 03150, код ЄДРПОУ 3170619316) судові витрати по справі у розмірі 1 921 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст.ст.295, 297 КАС України.

Суддя К.С. Кучма

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2025
Оприлюднено19.06.2025
Номер документу128181518
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —640/6007/19

Ухвала від 18.07.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Рішення від 16.06.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 06.05.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 02.04.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 24.02.2025

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кучма Костянтин Сергійович

Ухвала від 19.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні