Герб України

Рішення від 17.06.2025 по справі 640/36203/21

Одеський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 640/36203/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 червня 2025 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Марина П.П., розглянувши за правилами спрощеного провадження справу без повідомлення (виклику) учасників справи справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «РІТЕЙЛПЛЮС» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування розпорядження

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «УКРРИТЕЙЛГАЗ» до Головного управління ДПС у м. Києві, в якій позивач просить визнати протиправним та скасувати Розпорядження ГУ ДПС у м.Києві від 20.05.2021 «Про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним № 26510314201900297, виданої товариству з обмеженою відповідальністю «УКРРИТЕЙЛГАЗ» (Ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України 42204048), на адресу місця торгівлі: м.Київ, проспект Петра Григоренка, 40-Б.

В обґрунтування позову представник позивача зазначає, що 08.09.2021 поштою ТОВ «УКРРИТЕЙЛГАЗ» отримав від Головного управління ДПС у м.Києві (далі Відповідач) лист від 03.09.2021 № 6/26-15-09-04-16, в якому відповідачем було повідомлено, що 20.05.2021 було прийнято Розпорядження про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним № 26510314201900297, виданої Позивачеві на адресу місця торгівлі: м. Київ, проспект Петра Григоренка, 40-Б, Розпорядження було винесено з огляду на те, що Київська місцева прокуратура № 2 листом від 03.11.2020 № 502-147-20 повідомила відповідача, що автозаправний комплекс, що належить позивачеві, знаходиться поза межами орендованої земельної ділянки.

Позивач вважає розпорядження таким, що винесене з порушенням ст. 19 Конституції України, ст. 15 Закону № 481, протиправним і таким, що підлягає скасуванню. Лист Київської місцевої прокуратури № 2 від 03.11.2020 № 502-147-20 не може слугувати підставою в розумінні ст. 15 Закону № 481 для скасування ліцензії. Винесення відповідачем спірного розпорядження суперечить ч. 2 ст. 19 Конституції України, оскільки це Розпорядження винесено безпідставно. При цьому, спірне Розпорядження порушує право Позивача на здійснення підприємницької діяльності гарантоване ст. 42 Конституції України.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10.12.2021 року відкрито провадження в даній адміністративній справі.

На виконання положень Закону № 2825-IX та відповідно до Порядку № 399, дану справу передано на розгляд до Одеського окружного адміністративного суду.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справ між суддями справу №640/36203/21 передано для розгляду головуючому судді Марину П.П.

Ухвалою суду від 08.04.2025 року прийнято до провадження справу №640/36203/21 та розгляд справи №640/36203/21 розпочато спочатку за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи

Відповідачем подано до суду відзив на адміністративний позов, згідно якого відповідач зазначив, що з доводами викладеними в адміністративному позові не погоджується.

Представник відповідача зазначає, що в підтвердження свого права користування земельною ділянкою ТОВ «Укрритейлгаз» надало договір оренди від 20.06.2019 року № 20/06/19-1, укладений між орендодавцем ТОВ «Ділайс» та орендарем ТОВ «Укрритейлгаз» щодо передачі в строкове платне користування частини земельної ділянки з кадастровим № 8000000000:90:291:0012 загальною площею 0,04 га за адресою: м. Київ, проспект Григоренко, 40 Б у Дарницькому районі м. Києва, яка знаходиться у власності орендодавця (об`єкт оренди) (пункт 1.1 вказаного договору). 17.09.2020 року за вх. № 6091/9 до ГУ ДФС у м. Києві надійшов лист Київської місцевої прокуратури № 2 від 04.09.2020 року № 52/761вих20, в якому було повідомлено про здійснення кримінального провадження № 12020105020000147 від 11.07.2020 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.1971 КК України. Вказаним листом повідомлено, що автозаправний комплекс ТОВ «Укрритейлгаз» фактично знаходиться за межами земельної ділянки з кадастровим № 12020105020000147, яка є об`єктом оренди згідно з наданим ТОВ «Укрритейлгаз» разом з заявою на отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним договором оренди від 20.06.2019 року № 20/06/19-1.

Представник відповідача також зазначає, що листом Київської міської прокуратури № 2 від 18.09.2020 року № 52/801вих20 (вх. ГУ ДПС у м. Києві № 6720/9 від 24.09.2020 року) до ГУ ДПС у м. Києві надано акт обстеження земельної ділянки від 16.07.2020 року № 20-0439-02, складений співробітником Департаменту земельних ресурсів КМДА. Згідно з висновками вказаного акту: «вбачаються ознаки самовільного зайняття ТОВ «Укрритейлгаз» вказаної земельної ділянки орієнтовною площею 0,05 га». Тобто в акті під самовільно захопленою ТОВ «Укрритейлгаз» «вказаною земельною ділянкою» розумілася земельна ділянка, відмінна від земельної ділянки з кадастровим № 8000000000:90:291:0012. Листом Дарницької окружної прокуратури міста Києва від 19.05.2021 року № 10.52-46-1267вих21 (вх. ГУ ДПС у м. Києві № 31539/5 від 20.05.2021) до ГУ ДПС у м. Києві надано висновок експерта Київського науково-дослідного інституту судових експертиз (КНДІСЕ) від 15.04.2021 року №1665/21-41 за результатами проведення судової земельно-технічної експертизи у кримінальному провадженні № 12020105020000147, згідно з висновками якого зокрема встановлено, що автомобільний газозаправний пункт на проспекті Петра Григоренка, 40 Б у Дарницькому районі міста Києва не знаходиться на земельній ділянці з кадастровим № 8000000000:90:291:0012, так само як і нежитлове приміщення, яке перебуває в оренді ТОВ «Укрритейлгаз» відповідно до договору № 09-04/1 від 09.04.2019 року. Натомість встановлено, що фактично вони розміщуються на земельній ділянці з кадастровим № 8000000000:90:291:0001.

Таким чином, зазначає представник відповідача, враховуючи встановлене експертизою фактичне розташування об`єкту оренди (місця роздрібної торгівлі пальним), вбачається надання ТОВ «Укрритейлгаз» разом з заявою на одержання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним документа (договору оренди від 20.06.2019 року № 20/06/19-1), який не підтверджує право власності або право користування ТОВ «Укрритейлгаз» земельною ділянкою, на якій розташований об`єкт роздрібної торгівлі пальним, тобто вбачається надання заявником документа, що містить недостовірні відомості щодо наявності у ТОВ «Укрритейлгаз» права власності / користування земельною ділянкою, на якій розташований об`єкт роздрібної торгівлі пальним відповідно до абзацу 2 частини 42 статті 15 Закону № 481, що відповідало підставі для анулювання ліцензії відповідно до частини 54 статті 15 Закону № 481. Тому, відповідно до вищевикладеного, 20.05.2021 року ГУ ДПС у м. Києві на підставі розпорядження № 180 було анульовано видану ТОВ «Укрритейлгаз» ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним № 26510314201900297 у зв`язку з встановленням факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини та факти, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд встановив наступні факти та обставини.

Судом встановлено, що відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, товариство з обмеженою відповідальністю «УКРРИТЕЙЛГАЗ» (код ЄДРПОУ 42204048) зареєстровано 07.06.2018 року. Основний вид діяльності КВЕД: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.

У 2023 році позивачем зареєстровано зміну найменування на товариство з обмеженою відповідальністю "РІТЕЙЛПЛЮС" та змінено адресу місцезнаходження на 01013, місто Київ, вул. Промислова (Голосіївський р-н), будинок 1.

Головним управлінням ДПС у м. Києві 11.09.2019 року видано ТОВ «УКРРИТЕЙЛГАЗ» ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним:

реєстраційний номер 26510314201900297;

дата реєстрації: 11.09.2019;

термін дії: з 16.09.2019 до 16.09.2024;

місцезнаходження: Україна, 02121, м. Київ, вул. Вірменська, буд. 3, кв. (офіс) 51;

адреса місця зберігання: м. Київ, просп. Петра Григоренка, 40 Б.

20.05.2021 року Головним управлінням ДПС у м. Києві прийнято розпорядження №51449/6/26-15-09-04-16 про анулювання ліцензії, в якому зазначено: Керуючись ст. 15 Закону України Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" від 19.12.1995 року за № 481/95-ВР (зі змінами та доповненнями), у зв`язку з встановленням факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії анулюється ліцензія на право роздрібної торгівлі пальним №26510314201900297 з терміном дії з 16.09.2019 до 16.09.2024

Отриманої:

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ

"УКРРИТЕЙЛГАЗ"

Податковий номер: 42204048

за адресою: М.КИЇВ, ПР.Т. ПЕТРА ГРИГОРЕНКА, 40 Б.

При цьому, відповідно до листа від 03.09.2021 року №84167/6/26-15-09-04-16: ...З метою отримання ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним за адресою місця торгівлі: м. Київ, проспект Петра Григоренка, 40-Б ТОВ «Укрритейлгаз» подано до ГУ ДПС у м. Києві заяву про отримання ліцензії, до якої долучено договір оренди земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:291:0012, від 20.06.2019 № 20/06-19-1. укладеного з ТОВ «Ділайс».

При цьому, Київська місцева прокуратура № 2 листом від 03.11.2020 № 502-147-20 повідомила ГУ ДПС у м. Києві, що автозаправний комплекс. що належить ТОВ «Укрритейлгаз», знаходиться поза межами орендованої земельної ділянки, що свідчить про факт подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

На підставі отриманої інформації та керуючись вимогами Закону № 481, ГУ ДПС у м. Києві 20.05.2021 прийнято рішення про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним № 26510314201900297, виданої ТОВ «Укрритейлгаз» на адресу місця торгівлі: м. Київ, проспект Петра Григоренка, 40-Б.

Зазначене рішення направлено на адресу підприємства засобами поштового зв`язку із повідомленням про вручення, однак, у зв`язку із закінченням терміну зберігання. 29.06.2021 лист повернуто до ГУ ДПС у м. Києві.

Законом № 481 передбачено, що ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання письмового розпорядження про її анулювання.

Таким чином, ліцензія, видана ТОВ «Укрритейлгаз», на право роздрібної торгівлі пальним № 26510314201900297, за адресою місця торгівлі: м. Київ, проспект Петра Григоренка, 40-Б вважається анульованою 29.06.2021 року.

При цьому, відповідачем до суду надано копію листа Київської місцевої прокуратури № 2 від 03.11.2020 № 502-147-20, в якому зазначено, що Київською місцевою прокуратурою №2 здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №12020105020000147 від 11.07.2020 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 1971 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи ТОВ «Укрритейлгаз» (Код ЄДРПОУ 42204048), у часовий період з серпня 2019 року (більш точної дати в ході досудового розслідування не встановлено) по теперішній час, здійснюють господарську діяльність автомобільного газозаправного пункту «Evrogaz» на земельній ділянці за адресою: м. Київ, проспект Петра Григоренко, 40Б, яка перебуває у власності територіальної громади міста Кава.

Згідно з актом обстеження земельної ділянки №19-0596-02 від 20.08.2019 проведеного спеціалістами Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) встановлено, що за поданням Департаменту земельних ресурсів рішення про передачу земельної ділянки в користування (власність) Київська міська рада не приймала, в міському земельному кадастрі інформація щодо державної реєстрації речових прав на вказану земельну ділянку відсутня.

Під час обстеження встановлено, що земельна ділянка орієнтовною площею 0,05 га самовільно зайнята та використовується ТОВ «Укрритейлгаз» (Код ЄДРПОУ 42204048) для експлуатації автомобільного газозаправного пункту модульного типу та тимчасової споруди операторської.

Вказане також підтверджується актом обстеження земельної ділянки №20-0439-02 від 16.07.2020 проведеного спеціалістами Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА).

В ході досудового розслідування, директором ТОВ «Укрритейлгаз» Тарнавським О.Д. надано копію договору оренди частини земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:291:0012, укладеного з ТОВ «Ділайс» для розміщення на ній автомобільного газозаправного пункту та договір оренди нежитлового приміщення №09-04/1 від 09.04.2019. Цей же договір надавався до Головного управління Державної фіскальної служби України у місті Києві для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

Проте, аналізом публічної карти МІАС ЗМД «Містобудівний кадастр Києва» встановлено, що автозаправний комплекс знаходиться поза межами орендованої земельної ділянки.

Також відповідачем до суду надано копії:

- акту обстеження земельної ділянки №20-0439-02 від 16.07.2020 проведеного спеціалістами Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (КМДА);

- листа Дарницької окружної прокуратури міста Києва від 19.05.2021 року №10.52-46-1267вих21 (в якому зазначено, що досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи ТОВ «Укрритейлгаз» (Код ЄДРПОУ 42204048), у часовий період з серпня 2019 року (більш точної дати в ході досудового розслідування не встановлено) по теперішній час, здійснюють господарську діяльність автомобільного газозаправного пункту «Evrogaz» на земельній ділянці за адресою: м. Київ, проспект Петра Григоренко, 40Б, яка перебуває у власності територіальної громади міста Києва) з копією висновку експерта від 15.04.2021 №1665/21-41 для використання під час проведення перевірки щодо подання недостовірних відомостей з боку посадових осіб ТОВ «Укрритейлгаз» (Код ЄДРПОУ 42204048) з метою отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АГЗП, що розташована за адресою: м. Київ, проспект Петра Григоренко, 40Б, в якому експертом зроблено висновки, що: автомобільний газозаправний пункт «Evrogaz» на проспекті Петра Григоренко, 40Б у Дарницькому районі міста Києва не знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:90:291:0012. Зазначений АГЗП розташований на земельній ділянці 3 кадастровим номером 8000000000:90:291:0001 площею 0,4462 га або 4462 м.кв. (Додатки №1 та №2 до висновку); нежитлове приміщення, яке перебуває в оренді ТОВ «Укрритейлгаз» відповідно до договору №09-04/1 від 09.04.2019 розміщується на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:90:291:0001 (Додаток №3 до висновку); фактична площа, яку займає автозаправний пункт «Evrogaz» на проспекті Петра Григоренка 405 у Дарницькому районі міста Києва становить 0550 га або 550 м.кв. (Додаток 3 до висновку).

Не погоджуючись з розпорядженням позивачем було подано до відповідача скаргу, за результатами розгляду якої відповідачем прийнято рішення від 22.12.2021 року № 28756/6/99-00-06-03-02-06, яким у задоволенні скарги відмовлено.

Вирішуючи спірні правовідносини суд зазначає.

Відповідно до вимог ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України визначені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19.12.1995 № 481/95-ВР (далі - Закон №481, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Згідно з абз. 50, 58 Закону №481 місце роздрібної торгівлі пальним - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування; роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки.

Відповідно до норм ст. 15 Закону України №481 ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання терміном на п`ять років.

Суб`єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.

У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним суб`єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального.

Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.

Відповідно до частини 50, частини 51 статті 15 Закону №481 (у редакції, чинній станом на дату прийняття оскаржуваного рішення) ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного письмового розпорядження на підставі:

заяви суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

рішення про скасування державної реєстрації суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

несплати чергового платежу за ліцензію протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії;

рішення суду про встановлення факту незаконного використання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) марок акцизного податку (стосовно імпортерів);

рішення суду про встановлення факту торгівлі суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольними напоями або тютюновими виробами без марок акцизного податку;

рішення суду про встановлення факту переміщення суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) алкогольних напоїв або тютюнових виробів поза митним контролем;

порушення вимог статті 15-3 цього Закону щодо продажу алкогольних напоїв, тютюнових виробів особам, які не досягли 18 років або у не визначених для цього місцях;

отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами;

встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб`єктом господарювання (у тому числі іноземним суб`єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) письмового розпорядження про її анулювання.

У позовній заяві позивач в обґрунтування протиправності оскаржуваного розпорядження посилається на те, що лист Київської місцевої прокуратури № 2 від 03.11.2020 № 502-147-20 не може слугувати підставою в розумінні ст. 15 Закону № 481 для скасування ліцензії. Інших підстав для скасування оскаржуваного рішення у позовній заяві не зазначено.

Суд не вважає таку підставу для скасування розпорядження відповідача достатньою та обґрунтованою з огляду на те, що підставою для прийняття оскаржуваного розпорядження є не сам лист, а факт надання позивачем недостовірних даних.

Так, позивачем до заяви на видачу спірної ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним надано до податкового органу:

- копію договору оренди №20/06/19-1 від 20.06.2019 року, укладеного позивачем як орендарем та ТОВ ДІЛАЙС як орендодавцем, предметом якого є те, що у порядку та умовах, передбачених зазначеним Договором, орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування частину земельної ділянки (кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:291:0012) загальною площею 0.04 га, за адресою: м. Київ, проспект Григоренка, 40 Б, у Дарницькому районі м. Києва, яка знаходиться у власності орендодавця (далі за текстом "об`єкт оренди"). Орендар ознайомлений з топозйомкою орендованої земельної ділянки в масштабі 500 та кадастровий номер земельної ділянки 8000000000:90:291:0012;

- акт приймання-передачі об`єкта оренди до договору оренди №20/06/19-1 від 20.06.2019 року земельної ділянки 8000000000:90:291:0012;

- інформацію з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 23.08.2019 року щодо земельної ділянки 8000000000:90:291:0012;

- копію договору оренди №19-04/1 від 19.04.2019 року, укладеного позивачем як орендарем та ТОВ ЕЛЕКТРОМОБІЛ як орендодавцем, предметом якого є те, що у порядку та умовах, передбачених зазначеним Договором, орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування (оренду) нежитлові приміщення за адресою: м. Київ, просп. Петра Григоренка, 40 Б.

Водночас, відповідачем до суду надано докази (акт обстеження земельної ділянки №20-0439-02 від 16.07.2020 Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради та висновок експерта Київського науково-дослідного інституту судових експертиз від 15.04.2021 №1665/21-41), якими встановлено те, що автомобільний газозаправний пункт «Evrogaz» на проспекті Петра Григоренко, 40Б (адреса, за якою позивачем отримано ліцензію №26510314201900297 на право роздрібної торгівлі пальним) у Дарницькому районі міста Києва не знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:90:291:0012, а що зазначений АГЗП розташований на земельній ділянці з кадастровим номером 8000000000:90:291:0001 площею 0,4462 га.

Відтак, саме інформація щодо права користування позивачем земельною ділянкою, на якій розташований об`єкт роздрібної торгівлі пальним, стала підставою для скасування спірної ліцензії, оскільки позивачем до органу ліцензування надано докази користування земельною ділянкою з кадастровим номером 8000000000:90:291:0012, а не 8000000000:90:291:0001.

На підставі викладеного суд не вбачає протиправності у діях відповідача при прийнятті оскаржуваного Розпорядження Головного управління ДПС у м. Києві від 20.05.2021 року про анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним №26510314201900297, та підстав для його скасування.

Відповідно до ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. Матеріали справи свідчать, що відповідні положення податкового законодавства відповідачем при прийнятті оскаржуваних рішень дотримані не були, оскільки рішення відповідачем прийнято передчасно, що в свою чергу зумовило необхідність звернення позивача за захистом свого порушеного права до суду.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв`язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що задоволенню не підлягає.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 6, 8, 9, 14, 22, 139, 241, 242-246, 250, 255, 295, КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю «РІТЕЙЛПЛЮС» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправним та скасування розпорядження - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст.255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи проводився в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Позивач: товариство з обмеженою відповідальністю «РІТЕЙЛПЛЮС» (код ЄДРПОУ 42204048, адреса: вул. Промислова, буд.1, м. Київ, 01010).

Відповідач: Головне управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ: 4411601, адреса: вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116).

Суддя П.П.Марин

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.06.2025
Оприлюднено19.06.2025
Номер документу128185204
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —640/36203/21

Рішення від 17.06.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 17.06.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 17.06.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 08.04.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 10.12.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні