Герб України

Постанова від 17.06.2025 по справі 705/3259/25

Уманський міськрайонний суд черкаської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа №705/3259/25

3/705/1510/25

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 червня 2025 року м. Умань

Суддя Уманського міськрайонного суду Черкаської області Душин Олексій Владиславович, розглянувши матеріали справи про адміністративне правопорушення, які надійшли з Головного управління ДПС у Черкаській області, про притягнення

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , директора ТОВ «РОСТ»,

до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП,

В С Т А Н О В И В :

І. Опис обставин справи про адміністративне правопорушення

1. До Уманського міськрайонного суду Черкаської області від Головного управління ДПС у Черкаській області надійшов протокол про адміністративне правопорушення №315/23-00-07-01-01 від 27.05.2025 р. складений відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, в якому зазначено, що ОСОБА_2 здійснив правопорушення вимог:

- п.п. 134.1.1 п.134.1 ст.134 Податковоо кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, ст. 1, 4, ч. 1, 2 ст. 9 Закону України від 16.07.1999 року за № 996-XI «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», п. 3 розділу III Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 року № 73, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.02.2013 року за № 336/22868, п. 12 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку, п. 4, п.8 П(С)БО 7 "Основні засоби, п.11 П(С)БО 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 року № 318, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.01.2000 року за № 27/4248, п. 5.5 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Фінансовий звіт суб?єкта малого підприємництва», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 року № 39, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.03.2000 року за № 161/4382, п. 1.2, 2.1, 2.4, 2.15, 2.16 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року за № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за № 168/704, абзацу другого розділу І Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов?язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 30.11.1999 року № 291, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 21.12.1999 року за № 893/4186, п. 3.13 розд. III Методичних рекомендацій щодо заповнення форм фінансової звітності, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 28.03.2013 року № 433, наказу Міністерства фінансів України від 20.10.2015 року № 897 «Про затвердження форми Податкової декларації 3 податку на прибуток підприємств», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.11.2015 року за № 1415/27860, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму на загальну суму 766825 грн., у т.ч.: за 2019 рік на суму 77867 грн., за 2021 року на суму 281234 грн., за 2022 рік на суму 207783 грн. та за 1 півріччя 2023 року на суму 199941 грн.;

- пункту 103.9 статті 103 Податкового кодексу України в частині неподання Розрахунків (звітів) податкових зобов?язань нерезидентів, якими отримано доходи 13 джерелом їх походження з України додатки ПІН до податкової декларації з податку на прибуток підприємства), за 1 квартал 2020 року, півріччя 2020 року, 2020 рік, півріччя та 9 місяців 2022 року по нерезиденту EAST TRADE GROUP Sp. z.o.o. (код PL 8133673311, Республіка Польща);

- пп. «б» п. 185.1 ст. 185, пл. «ж» п. 186.3 ст. 186, абзацу третього п. 187.8 ст. 187, п. 190.2. ст. 190, Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, пл. 5 п. 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 29.01.2016 року № 21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 року за № 159/28289, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 52271 грн., в т.ч. за вересень 2023 року на суму 11769 грн., та за квітень 2024 року на суму 40502 грн.;

- п. 201.1, 201.10 ст. 201 , п. 89 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, в результаті чого не своєчасно зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні з податком на додану вартість у загальній сумі 37623,83 грн., в т.ч.: із затримкою до 15 календарних днів - в сумі 37623,83 грн.;

- п. 201.1, 201.10 ст. 201 , п. 89 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, в результаті чого не своєчасно зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних із затримкою до 15 календарних днів податкові накладні з податком на додану вартість на загальну суму 37623,83 грн.;

???- п. 89 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, в результаті чого не зареєстровано в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні з податком на додану вартість в сумі 52271,70 грн. на поставку послуг відповідно до п. 190.2. ст.190 Податкового кодексу;

- п. 266.2.1 п. 266.2, пп. 266.3.3 п. 266.3. пп. 266.5.1 п 266.5 ст.266 Податкового кодексу, занижено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на загальну суму 262973,16 грн., в т.ч. за 1 квартал 2018 року - 4800,67 грн., за 2 кв.2018 року - 4800,67 грн., 3 кв.2018 року - 4800,67 грн., 4 кв.2018 року - 4800,66 грн. за 1 квартал 2019 року - 13445,05 грн., за 2 кв.2019 року - 13445,05 грн., 3 кв.2019 року13445,05 грн., 4 кв.2019 року - 13445,05 грн., за 1 квартал 2020 року - 4854,95 грн., за 2 кв.2020 року - 4854,95 грн., 3 кв.2020 року - 4854,95 грн., 4 кв.2020 року - 5710,02 грн. ,за 1 квартал 2021 року - 15736,95 грн., за 2 кв.2021 року - 15736,95 грн., 3 кв.2021 року - 15736,95грн., 4 кв.2021 року - 15736,95 грн., за 1 квартал 2022 року - 8544,27 грн., за 2 кв.2022 року - 8544,27 грн., 3 кв.2022 року - 8544,27 грн., 4 кв.2022 року - 8544,26 грн., за 1 квартал 2023 року - 8807,17 грн., за 2 кв.2023 року - 8807,17 грн., 3 кв.2023 року - 8807,17 грн., 4 кв.2023 року - 8807,16 грн., за 1 квартал 2024 року - 9332,97 грн., за 2 кв.2024 року - 9332,97 грн., 3 кв.2024 року - 9332,97 грн., 4 кв.2024 року - 9332,97 грн.;

- пп.266.7.5 п.266.7 ст.266 Податкового кодекс, ТОВ «РОСТ» не подано до податкового органу Податкові декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2018 рік та 2019 рік;

- п.51.1 ст.51 та п.176.2 «б» ст.176 Податкового в частині повноти та достовірності відображення інформації в Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за 1l квартал та IV квартал 2019 року, IV квартал 2020 року та в Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, IV квартал 2021 року, ІІ квартал та ІІІ квартал 2022 року, ІІІ квартал та IV квартал 2024 року;

- п. 1 ч. 2 ст. 6 та ч. 3 ст. 7 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов?язкове державне соціальне страхування», що призвело до несвоєчасного нарахування єдиного внеску на загальну суму 44986,82 грн. за серпень-вересень 2016 року, січень-квітень 2017 року, жовтень 2020 року, червень-серпень 2021 року, лютий-квітень 2022 року, липень 2022 року, червень 2023 року та листопад 2024 року (платником самостійно виправлено помилки шляхом відображення інформації в поданій звітності за наступні звітні періоди);

- п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу від 02.12.2010 року № 2755-VI, абз. 1 п. 8.4 розд. VII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 року за № 1562/20300, в результаті чого ТОВ «РОСТ» не подано 2 повідомлення про об?єкти оподаткування або об?єкти, пов?язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП.

ІІ. Пояснення осіб, які беруть участь у провадженні в справі про адміністративне правопорушення

2. В судовезасідання ОСОБА_1 не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином.

ІІІ. Досліджені у судовому засіданні докази

3. На підтвердження вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення надано наступні докази:

- протокол про адміністративне правопорушення №315/23-00-07-01-01 від 27.05.2025 р. за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП;

- витяг з акта від 27.05.2025 № 7219/23-00-07-01-01/14185003;

- копія Наказу № 33 від 01.07.2003 року, ТОВ «РОСТ» код ЄДРПОУ 14185003 про призначення на посаду директора ОСОБА_1 ;

- акт від 27.12.2024 № 1070/23-00-07-01-02/14185003 про неможливість підписання та вручення посадовій особі ТОВ «РОСТ» протоколу про адміністративне правопорушення.

ІV. Оцінка Суду

4. Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно дост. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

5. Відповідно до приписів ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів тощо, а також іншими документами.

6. Також суд наголошує, що, як вбачається з приписів ст. 251 КУпАП, сам по собі протокол про адміністративне правопорушення не є доказом вини особи, стосовно якої складено такий протокол. Доказом в даному випадку виступають лише фактичні дані, що можуть встановлюватися у такому протоколі.

7. Диспозиція ч. 1 ст. 163-1 КУпАП встановлює адміністративну відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.

Об`єктом даного адміністративного правопорушення є суспільні відносини у сфері оподаткування.

Об`єктивна сторона правопорушення полягає в порушенні керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі його відсутність на підприємстві, установі, організації, а також в неподанні або несвоєчасному поданні аудиторських висновків.

8. Відповідно до ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.

9. Зі змісту ст. 279 КУпАП вбачається, що справа про адміністративне правопорушення підлягає судовому розгляду в межах обставин, викладених в протоколі про адміністративне правопорушення.

Тому дані обставини, з урахуванням положень ст. 256 КУпАП щодо змісту протоколу про адміністративне правопорушення, мають бути викладені в протоколі конкретно, у спосіб, який унеможливлює їх неоднозначне тлумачення, та відповідати диспозиції закону про адміністративну відповідальність за вказане правопорушення.

Обставини, які мали місце і стали підставою для складення протоколу про адміністративне правопорушення, повинні бути достатніми для повного розуміння суті правопорушення.

Конкретність пред`явленого особі обвинувачення у вчиненні адміністративного правопорушення забезпечує можливість організувати ефективний захист своїх інтересів.

Неконкретність обвинувачення не тільки не дозволяє особі, яка притягується до адміністративної відповідальності, належним чином організувати ефективний захист своїх інтересів, а й позбавляє суд належним чином перевірити твердження органу, який склав протокол, про вчинення особою адміністративного правопорушення.

10. Факт вчинення правопорушення та винуватість ОСОБА_1 підтверджується наявними у справі доказами, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення №315/23-00-07-01-01 від 27.05.2025 р.; витягом з акту від 27.05.2025 № 7219/23-00-07-01-01/14185003.

11. Таким чином, суд, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 вбачається адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

12. Враховуючи вищевикладене, всебічно та повно дослідивши та проаналізувавши докази, пояснення особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, суд дійшов висновку визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.

Разом з тим, враховуючи те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, приходжу до висновку, що необхідним та достатнім є адміністративне стягнення у виді накладення штрафу у розмірі десяти неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, що становить 170 (сто сімдесят) гривень.

13. Згідно з вимогами ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення суддею постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

З цих підстав, керуючись ст. 1, 9, 40-1, 163-1, 245, 247, 251, 276-279, 283-285, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

П О С Т А Н О В И В:

1. Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП. та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі десяти неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, що становить 170 (сто сімдесят) гривень.

Банківські реквізитидля сплатиштрафу: Одержувач - ГУК у Черк.обл./тг м.Умань/ Судова справа № 705/3259/25, код 37930566, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП) МФО 899998 р/р UA478999980313060106000023755 код платежу 21081100

2. Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,РНОКПП НОМЕР_1 , на користь держави судовий збір в сумі 605 грн. 60 коп.

Банківські реквізити для сплати судового збору: Отримувач коштів ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106 Код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37993783 Банк отримувача Казначейство України (ЕАП) Рахунок отримувача UA908999980313111256000026001 Код класифікації доходів бюджету 22030106 Призначення платежу: судовий збір по справі № 705/3259/25 про адміністративне правопорушення про накладення адміністративного стягнення з вказівкою прізвища, ім`я та по-батькові.

3. Роз`яснити ОСОБА_1 , що штраф має бути сплачено не пізніше як через 15 днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постановине пізніше як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення. У разі несплати штрафу у визначений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом. У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповіднійстатті цього Кодексута зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень.

4. Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду протягом 10 днів з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги.

5. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. В разі подачі апеляційної скарги, судове рішення набирає чинності після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Суддя: О.В. Душин

СудУманський міськрайонний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення17.06.2025
Оприлюднено19.06.2025
Номер документу128201924
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків

Судовий реєстр по справі —705/3259/25

Постанова від 17.06.2025

Адмінправопорушення

Уманський міськрайонний суд Черкаської області

Душин О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні