Господарський суд львівської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.06.2025 Справа № 914/1202/25
Господарський суд Львівської області у складі головуючого судді Коссака С.М. здійснив у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження без виклику представників сторін та без проведення судового засідання розгляд справи
за позовом: Львівської міської ради, м. Львів
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Рясне-Сервіс, м. Львів
про стягнення безпідставно збережених коштів
На розгляд Господарського суду Львівської області подано позов Львівською міською радою, м. Львів до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Рясне-Сервіс, м. Львів про стягнення безпідставно збережених коштів у звязку з користуванням земельною ділянкою площею 0,0563 га за кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 за адресою: м. Львів, вул. Т. Шевченка, 392 А, без правовстановлюючих документів у розмірі 45843,05грн. Також у позовній заяві позивач просить стягнути з відповідача на користь Департаменту природних ресурсів та будівництва Львівської міської ради судовий збір у розмірі 3 028,00грн.
Ухвалою господарського суду Львівської області від 17.04.2025 року прийнято позовну заяву до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та постановлено, що розгляд справи по суті починається через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі 17.05.2025 року, встановлено сторонам строки для подання відзиву на позов, відповіді на відзив та заперечень. Зокрема, відповідачу встановлено строк у 15 календарних днів з дня отримання цієї ухвали для подання відзиву на позов.
Ухвалу про відкриття провадження у справі доставлена позивачу у справі до електронного кабінету позивачу у справі та відповідно до Довідки про доставку електронного листа, ухвала суду доставлена 17.04.2025 року. Відповідачу ухвалу надіслано на його офіційну юридичну адресу, відповідно до відповіді №1299760 від 17.04.2025 року місцезнаходження відповідача є: 79069, м.Львів, вул. Т. Шевченка, буд.392А.
Відповідно ст. 252 ГПК України розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.
Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Підготовче засідання при розгляді справи у порядку спрощеного провадження не проводиться.
Перше судове засідання у справі проводиться не пізніше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі. За клопотанням сторони суд може відкласти розгляд справи з метою надання додаткового часу для подання відповіді на відзив та (або) заперечення, якщо вони не подані до першого судового засідання з поважних причин.
Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
З урахуванням вищевикладеного та приймаючи до уваги те, що з моменту відкриття провадження у справі сплив достатній строк для подання всіма учасниками справи своїх доводів, заперечень, відзивів, доказів тощо, суд вважає за можливе здійснити розгляд даної справи по суті заявлених вимог.
При цьому суд приймає до уваги, що відповідно до ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Окрім того, суд зауважує, що ухвали суду у даній справі були офіційно оприлюднені у Єдиному державному реєстрі судових рішень - на сайті за посиланням https://reyestr.court.gov.ua, а також знаходяться у вільному доступі в мережі Інтернет на інших відповідних веб-сайтах.
До суду від відповідача відзиву на позовну заяву та інших процесуальних документів не надходило, 14.05.2025 року на адресу суду повернувся конверт із зазначенням причини повернення на довідці Укрпошти: «за закінченням терміну зберігання».
За таких обставин, приймаючи до уваги, що відповідач у строк, встановлений ч. 1 ст. 251 Господарського процесуального кодексу України та ухвалою суду про відкриття провадження у даній справі не подав до суду відзиву на позов, справа може бути розглянута за наявними у ній документами з урахуванням припису ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України.
Зважаючи на вказане, суд вважає за можливе ухвалити рішення у справі.
Аргументи позивача.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Товариства з обмеженою відповідальністю Рясне-Сервіс фактично використовує земельну ділянку площею 0.0563 га з кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 для обслуговування нежитлового приміщення на вул. Т.Шевченка, 392 А у м. Львові за відсутності відповідного рішення органу місцевого самоврядування про її надання в користування (оренду) та за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, відтак відповідачем здійснено використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів у період з 16.05.2024 року по 31.01.2025 рік, що вказано в доданому до матеріалів позовної заяви розрахунку суми недоотриманих коштів міським бюджетом з плати за землю внаслідок використання земельної ділянки без документів, які підтверджують право користування.
За результатами проведеного обстеження, складено акт обстеження земельної ділянки від 10 січня 2025 року №4 встановлено, що відповідач фактично використовує земельну ділянку комунальної власності площею 0,0563 га за кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 на вул. Т. Шевченка, 392 А у м. Львові для обслуговування нежитлового приміщення за відсутності відповідного рішення органу місцевого самоврядування про надання цієї земельної ділянки в користування (оренду) та вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки.
Відтак, позивач просить стягнути з відповідача безпідставно збережені кошти за користування земельною ділянкою площею 0,0563 га з кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 за адресою: 79021, м. Львів, вул. Т. Шевченка, 392А за період з 16.05.2024 року по 31.01.2025 рік без документів, які підтверджують право користування у сумі 45 843,05грн.
Також позивач просить стягнути з відповідача на користь Департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради судовий збір у розмірі 3028,00грн.
Аргументи відповідача.
Вимог ухвали суду не виконав, проти позову в установленому порядку не заперечив. Тому суд розглянув справу без участі представника відповідача та його відзиву на позов, за наявними у ній матеріалами.
Фактичні обставини справи.
Ухвалою Львівської міської ради від 15.05.2014 року №3367 «Про затвердження гр. Лафінчук О. М. технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на місцевості та надання земельної ділянки на АДРЕСА_1 » затверджено громадянці Лафінчук Оксані Миколаївні технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних білянок з натурі (на місцевості) на вил. Т. Шевченка. 392-а та передано їй земельну ділянку площею 0.0563 га терміном на 10 років (кадастровий номер 4610137500:11:008:0250) для обслуговування нежитлового приміщення за рахунок земель житлової і громадської забудови за функцією використання - землі комерції.
На підставі вказаної ухвали між Львівською міською радою та ОСОБА_1 укладено договір оренди землі від 02.06.2014 № Ш-3043 терміном до 15.05.2024, про що у книзі записів реєстрації договорів оренди землі Ш-4 вчинено запис.
У зв`язку з набуттям права власності на нежитлове приміщення, розміщене на земельній ділянці кадастровий номер 4610137500:11:008:0250 площею 0.0563 га, додатковою угодою від 03.02.2023 №Ш-4499 до договору оренди землі від 02.06.2014 №Ш-3043 внесено зміни в частині заміни сторони орендаря з гр. ОСОБА_1 на ТзОВ "Рясне- сервіс".
Ухвали Львівською міською ради щодо надання ТзОВ "Рясне- сервіс" в користування (оренду) земельної ділянки не приймалося.
Спеціалістами відділу державного контролю за використанням та охороною земель м. Львова управління державного контролю за використанням та охороною земель Львівської міської ради 10 січня 2025 року проведено обстеження ділянки. За результатом обстеження складено акт обстеження земельної ділянок від 10.01.2025 року №4, який скерований відповідачеві листом- повідомленням від 29.01.2025 року №2412-вих-12881.
Відповідно до акту обстеження земельної ділянки від 10 січня 2025 року №4 встановлено, що відповідач фактично використовує земельну ділянку комунальної власності площею 0,0563 га за кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 на вул. Т. Шевченка, 392 А у м. Львові для обслуговування нежитлового приміщення за відсутності відповідного рішення органу місцевого самоврядування про надання цієї земельної ділянки в користування (оренду) та вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки.
Відповідно до інформаційної довідки від 21.01.2025 року №408904608 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, за відповідачем зареєстровано такі об`єкти речових прав: нежитлові приміщення, прибудований корпус побутового обслуговування, загальною площею 399,8 кв.м, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 17176246101.
Позивач стверджує, що відповідач фактично використовує земельну ділянку площею 0,0563 га (кадастровий номер 4610137500:11:008:0250), на вул. Т.Шевченка, 392 А у м. Львові за відсутності відповідних рішень Львівської міської ради про надання згаданої ділянки в користування (оренду) та вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки.
Позовні вимоги враховують період використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів з 16.05.2024 року до 31.01.2025 рік.
Згідно інформації з витягу про нормативну грошову оцінку №НВ- 9953570152024 від 13.11.2024 року, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 становить 579 116, 64грн.
Згідно інформації з витягу про нормативну грошову оцінку №НВ- 9951638142025 від 11.03.2025 року, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 становить 648 348,72 грн.
Відповідно до наявного розрахунку недоотриманих коштів міським бюджетом з плати за землю внаслідок використання земельної ділянки без документів, які підтверджують право користування наданого управлінням земельних ресурсів департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради, розмір коштів за користування відповідачем земельною ділянкою (кадастровий номер 4610137500:11:008:0250) на вул. вул. вул. Т. Шевченка, 392 А у м. Львів за період з 16.05.2024 року до 31.01.2025 рік становить 45 843,05 грн.
Відповідно до листа Головного управління ДПС у Львівській області від 19.03.2025 року №1.8-8175-24 повідомлено, що ТзОВ «Рясне-сервіс» (код ЄДРПОУ 44510169) за 2024-2025 роки не декларує та не сплачує плату за землю за адресою м. Львів, вул. Шевченка, буд. 392, площею 0,0563 га, кадастровий номер 4610137500:11:008:0250.
Згідно листа управління адміністрування місцевих та залучених фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради від 26.02.2025 року №4- 2201-2213 до бюджету Львівської міської територіальної громади від ТзОВ «Рясне-Сервіс» (ЄДРПОУ 44510169) в період з 16.05.2024 року по 31.01.2025 рік плата за землю (земельний податок, орендна плата) не надходила.
Відтак, сума недоотриманих коштів міським бюджетом з плати за землю внаслідок використання вказаних земельної ділянки без належної правової підстави складає 45 843,05грн.
Відтак, позивач просить стягнути з відповідача безпідставно збережені кошти за користування земельною ділянкою комунальної власності площею 0.0563 га з кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 на вул. Т. Шевченка, 392 А у м. Львові за період з 16.05.2024 року по 31.01.2025 рік без документів, які підтверджують право користування у сумі 45 843,05грн.
Норми права та висновки суду.
Предметом доказування є встановлення обставин користування відповідачем земельною ділянкою без правовстановлюючих документів та договору, підставність стягнення безпідставно збережених коштів в розмірі 40 562,14грн.
Відповідно до положень статті 80 Земельного кодексу України суб`єктами права на землі комунальної власності є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування.
За змістом статей 122, 123, 124 Земельного кодексу України міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Згідно зі статтею 206 ЗК використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
У разі надання земельної ділянки в оренду укладається договір оренди земельної ділянки, яким за положенням частини першої статті 21 Закону України Про оренду землі визначається орендна плата за землю як платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Судом встановлено, що ухвалою Львівської міської ради від 15.05.2014 року №3367 «Про затвердження гр. Лафінчук О. М. технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки на місцевості та надання земельної ділянки на АДРЕСА_1 » затверджено громадянці ОСОБА_1 технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних білянок з натурі (на місцевості) на вил. Т. Шевченка. 392-а та передано їй земельну ділянку площею 0.0563 га терміном на 10 років (кадастровий номер 4610137500:11:008:0250) для обслуговування нежитлового приміщення за рахунок земель житлової і громадської забудови за функцією використання - землі комерції. На підставі вказаної ухвали між Львівською міською радою та ОСОБА_1 укладено договір оренди землі від 02.06.2014 № Ш-3043 терміном до 15.05.2024, про що у книзі записів реєстрації договорів оренди землі Ш-4 вчинено запис. У зв`язку з набуттям права власності на нежитлове приміщення, розміщене на земельній ділянці кадастровий номер 4610137500:11:008:0250 площею 0.0563 га, додатковою угодою від 03.02.2023 №Ш-4499 до договору оренди землі від 02.06.2014 №Ш-3043 внесено зміни в частині заміни сторони орендаря з гр. ОСОБА_1 на ТзОВ "Рясне- сервіс".
Ухвали Львівською міською ради щодо надання ТзОВ "Рясне- сервіс" в користування (оренду) земельної ділянки не приймалося.
За результатом обстеження складено акт обстеження земельної ділянок від 10.01.2025 року №4, який скерований відповідачеві листом- повідомленням від 29.01.2025 року №2412-вих-12881. Відповідно до акту обстеження земельної ділянки від 10 січня 2025 року №4 встановлено, що відповідач фактично використовує земельну ділянку комунальної власності площею 0,0563 га за кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 на вул. Т. Шевченка, 392 А у м. Львові для обслуговування нежитлового приміщення за відсутності відповідного рішення органу місцевого самоврядування про надання цієї земельної ділянки в користування (оренду) та вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки.
На підставі наявних у справі документів, суд доходить висновку, що доказів належного оформлення відповідачем права користування земельною ділянкою, зокрема укладення відповідних договорів оренди з Львівською міською радою та державної реєстрації такого права, матеріали справи не містять.
Відповідно до статей 122, 123, 124 ЗК України міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
Особи, які отримують земельну ділянку комунальної власності в користування за договором оренди (договором купівлі-продажу права оренди), зобов`язані сплачувати за неї орендну плату. Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди, як це передбачено частиною першою статті 21 Закону України Про оренду землі.
Згідно із частиною першою статті 79 ЗК України земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами.
Відповідно до частин першої, третьої, четвертої, дев`ятої статті 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі; земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.
Відповідно до частини другої статті 152 ЗК України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, відшкодування завданих збитків.
Статтею 1212 ЦК України визначено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення глави 83 ЦК України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідків події.
Отже, у випадку використання землекористувачем сформованої земельної ділянки комунальної власності, якій присвоєно окремий кадастровий номер, без оформлення договору оренди власник такої земельної ділянки (орган місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальної громади) може захистити своє право на компенсацію йому вартості неотриманої орендної плати в порядку статті 1212 ЦК України.
Право оренди земельної ділянки виникає на підставі відповідного договору з моменту державної реєстрації цього права. Проте з огляду на приписи частини другої статті 120 ЗК України не вважається правопорушенням відсутність у власника будинку, будівлі, споруди зареєстрованого права оренди на земельну ділянку, яка має іншого власника і на якій розташоване це нерухоме майно. До моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними. Фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав сплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини першої статті 1212 ЦК України.
Зазначені правові висновки викладено в постановах Великої Палати Верховного Суду від 23 травня 2018 року у справі № 629/4628/16-ц та від 20 листопада 2018 року у справі № 922/3412/17.
Статтею 12 Закону України Про оцінку земель у редакції, чинній на час вирішення спору судом, регламентовано, що нормативно-правові акти з проведення оцінки земель затверджуються Кабінетом Міністрів України. Для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності нормативна грошова оцінка земель проводиться обов`язково (стаття 13 цього Закону); нормативно-грошова оцінка земельних ділянок у межах населених пунктів проводиться не рідше ніж на 5 - 7 років (стаття 18 Закону України Про оцінку земель).
Відповідно до статті 20 Закону України Про оцінку земель за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.
Частиною другою статті 20 Закону України Про оцінку земель передбачено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Відповідно до частин першої та другої статті 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення глави 83 Цивільного кодексу України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
Кондикційні зобов`язання виникають за наявності одночасно таких умов: набуття чи збереження майна однією особою (набувачем) за рахунок іншої (потерпілого); набуття чи збереження майна відбулося за відсутності правової підстави або підстава, на якій майно набувалося, згодом відпала.
У разі виникнення спору стосовно набуття майна або його збереження без достатніх правових підстав договірний характер спірних правовідносин унеможливлює застосування до них судом положень глави 83 Цивільного кодексу України.
З огляду на викладене, відповідач як фактичний користувач земельної ділянки, що без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини першої статті 1212 Цивільного кодексу України.
Разом з тим для кондикційних зобов`язань доведення вини особи не має значення, а важливим є факт неправомірного набуття (збереження) майна однією особою за рахунок іншої (статті 1212-1214 Цивільного кодексу України).
Такі висновки відповідають правовій позиції, викладеній у постановах ВП ВС від 23 травня 2018 року у справі №629/4628/16-ц (провадження №14-77цс18), від 20 листопада 2018 року у справі №922/3412/17 (провадження №12-182гс18).
Отже, у разі коли особа користувалася земельною ділянкою без достатньої правової підстави, у зв`язку з чим зберегла кошти, вона зобов`язана повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини першої статті 1212 ЦК.
Судом досліджено, що відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю Рясне-Сервіс фактично використовує земельну ділянку комунальної власності площею 0,0563 га за кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 на вул. Т. Шевченка, 392 А у м. Львові для обслуговування нежитлового приміщення, що є підставою для розрахунку розміру орендної плати, що підлягає стягненню як безпідставно збережені кошти.
Визначаючи розмір заборгованості відповідача, судам необхідно встановити розмір земельних ділянок, які використовуються останнім. Отже, за матеріалами справи підтверджується факт користування земельною ділянкою площею 0,0563 га за кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 на вул. Т. Шевченка, 392 А у м. Львові для обслуговування нежитлового приміщення та відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 07.01.2025 року № НВ-9900342412025 земельна ділянка за кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 зареєстрована 04.03.2014 року в Державному земельному кадастрі.
Таким чином, судом встановлено, що вищезазначена земельна ділянка, за користування якою позивач просить стягнути безпідставно збережені кошти сформована, як об`єкт цивільних прав, має кадастровий номер.
Згідно інформації з витягу про нормативну грошову оцінку №НВ- 9953570152024 від 13.11.2024 року, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 становить 579 116, 64грн.
Згідно інформації з витягу про нормативну грошову оцінку №НВ- 9951638142025 від 11.03.2025 року, нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 становить 648 348,72 грн.
Відповідно до наявного розрахунку недоотриманих коштів міським бюджетом з плати за землю внаслідок використання земельної ділянки без документів, які підтверджують право користування наданого управлінням земельних ресурсів департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради, розмір коштів за користування відповідачем земельною ділянкою (кадастровий номер 4610137500:11:008:0250) на вул. вул. вул. Т. Шевченка, 392 А у м. Львів за період з 16.05.2024 року до 31.01.2025 рік становить 45 843,05 грн.
Судом встановлено, Відповідно до листа Головного управління ДПС у Львівській області від 19.03.2025 року №1.8-8175-24 повідомлено, що ТзОВ «Рясне-сервіс» (код ЄДРПОУ 44510169) за 2024-2025 роки не декларує та не сплачує плату за землю за адресою м. Львів, вул. Шевченка, буд. 392, площею 0,0563 га, кадастровий номер 4610137500:11:008:0250. Згідно листа управління адміністрування місцевих та залучених фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради від 26.02.2025 року №4- 2201-2213 до бюджету Львівської міської територіальної громади від ТзОВ «Рясне-Сервіс» (ЄДРПОУ 44510169) в період з 16.05.2024 року по 31.01.2025 рік плата за землю (земельний податок, орендна плата) не надходила.
Відтак, сума безпідставно збережених коштів за користування земельною ділянкою комунальної власності площею 0,0563 га за кадастровим номером 4610137500:11:008:0250 на вул. Т. Шевченка, 392 А у м. Львові за період з 16.05.2024 року по 31.01.2025 рік без документів, які підтверджують право користування становлять у сумі 45 843,05грн.
З огляду на викладене відповідач, як фактичний користувач земельної ділянки, що без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки у розмірі 45 843,05грн., відтак стягненню з відповідача на користь позивача підлягають 45 843,05грн. безпідставно збережених коштів за користування земельною ділянкою.
Частиною 1 статті 74 ГПК України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Відповідно до ст.86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Зазначені вище норми процесуального закону спрямовані на реалізацію статті 13 ГПК України. Згідно з положеннями цієї статті судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
За таких обставин суд дійшов висновку про те, що відповідач не спростував доводів щодо існування простроченої заборгованості, а суд не виявив на підставі наявних документів у справі інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, відтак вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню, а стягненню підлягає 45 843,05грн. безпідставно збережених коштів за користування земельною ділянкою.
Судові витрати.
Відповідно до ст. 123 ГПК України, судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.
Відповідно до п.1 ч.4 ст.129 ГПК України інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються, у разі задоволення позову, на відповідача.
Відповідно до матеріалів справи, позивачем сплачено судовий збір за подання позовної заяви до суду у розмірі 3028,00грн, що підтверджується платіжною інструкцією №119 від 02 квітня 2025 року.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 129 ГПК України, судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи наведене, у зв`язку із повним задоволенням позовних вимог, до стягнення з відповідача на користь Департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради підлягає судовий збір в сумі 3028,00грн.
Керуючись статтями 2, 13, 74, 76, 77, 78, 79, 86, 129, 191, 236, 237, 238, 239, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Позов задоволити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Рясне-Сервіс (79069, м. Львів, вул. Т. Шевченка, будинок 392А, код ЄДРПОУ 44510169) на користь Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл. Ринок, 1; код ЄДРПОУ 04055896) суму безпідставно збережених коштів у зв`язку з користуванням земельною ділянкою (кадастровий номер 4610137500:11:008:0250) на вул. вул. вул. Т. Шевченка, 392 А у м. Львів, у розмірі 45 843,05грн.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Рясне-Сервіс (79069, м. Львів, вул. Т. Шевченка, будинок 392А, код ЄДРПОУ 44510169) на користь Департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради (79008, м. Львів, пл. Ринок, 1; код ЄДРПОУ 34857473) 3028,00грн. судового збору.
4. Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 241 ГПК України.
5. Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Західного апеляційного господарського суду в порядку, встановленому розділом IV ГПК України.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - http://court.gov.ua/fair/sud5015, а також у Єдиному державному реєстрі судових рішень за веб-адресою - http://reyestr.court.gov.ua.
СуддяКоссак С.М.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2025 |
Оприлюднено | 19.06.2025 |
Номер документу | 128204843 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Коссак С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні