Герб України

Рішення від 20.06.2025 по справі 280/2829/25

Запорізький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

20 червня 2025 року Справа № 280/2829/25 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) до Військово-лікарської комісії «Комунальне некомерційне підприємство «Міська лікарня №7» Запорізької міської ради м. Запоріжжя (69118, Україна, Запорізька обл., місто Запоріжжя, вулиця Привокзальна, будинок, 9, ЄДРПОУ 35535544) про визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі позивач) до Військово-лікарської комісії «Комунальне некомерційне підприємство «Міська лікарня №7» (далі відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Військово-лікарської комісії Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня №7» Запорізької міської ради м. Запоріжжя у формі довідки №1294 від 05 березня 2025 року щодо визнання придатним до військової служби ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ВЛК порушено процедуру прийняття рішень, ВЛК застосовано формальний підхід під час огляду щодо визначення придатності військовозобов`язаного, проігноровано надані медичні виписки, діагнози та стан здоров`я ОСОБА_1 та не застосовано пункт «б» до статті 23 Розкладу хвороб Наказу Міністерства охорони здоров`я України №402 від 14 серпня 2008 року, що є підставою для скасування спірної довідки ВЛК №1294 від 05 березня 2025 року.

Ухвалою судді від 21 квітня 2025 року відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами в порядку, визначеному статтею 262 КАС України. Відповідачу запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву.

Відповідач позов не визнав, 05 травня 2025 року через систему «Електронний суд» надав до суду відзив (вх. № 22155), в якому зауважує, що до повноважень суду не належить надання оцінки діагнозу на предмет того, чи підпадає він під дію статей розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби з посиланням на пункт 3.13 глави 3 розділу II Положення № 402. Відповідно до цієї норми у спірних питаннях та складних випадках право на винесення остаточного рішення залишається за ЦВЛК. Пояснює, що ВЛК, яка оглядала позивача 05 березня 2025 року та після закінчення обстеження надала довідку щодо придатності до військової служби, що проведено компетентною комісією у відповідності до вимог наказу Положення № 402, як інстанцією, наділеною відповідними повноваженнями згідно з чинним законодавством та надана позивачу під підпис, де ОСОБА_1 , 1983 року народження, власноруч поставив свій підпис і вказав, що не згодний з висновком ВЛК, інших скарг від позивача не надходило, а тому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Окрім того, наголошує, що твердження позивача про порушення процедури у відповідності до вимог Положення не відповідає дійсності, оскільки відповідно пункту 4 розділу 3 глави ІІ Наказу Міністерства оборони України № 402 від 2008 року (зі змінами) «Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» лікарі, які включаються до складу ВЛК із закладів охорони здоров`я комунальної або державної форми власності, під час проведення медичного огляду ознайомлюються з медичними записами в ЕСОЗ та з іншими медичними документами, які надає військовозобов`язаний, що характеризують його стан здоров`я, а також вносять до ЕСОЗ відповідні медичні записи на підставі отриманої інформації». Пояснює, що перед проведенням обстеження позивача лікарі ВЛК КНП «Міська лікарня№7» ЗМР, ознайомившись з медичними записами в ЕСОЗ з яких було встановлено, що відповідні записи містять інформацію про нещодавно здачу необхідних аналізів, а також з урахуванням загального стану та інших обставин встановлено, що позивач є придатним до військової служби з відповідним записом у довідці ВЛК № 1294 від 05 березня 2025 року. З огляду на вказане, у задоволенні позову просить відмовити.

Розглянувши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.

05 березня 2025 року ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , був затриманий працівниками ІНФОРМАЦІЯ_2 та у той самий день для встановлення придатності до проходження військової служби за станом здоров`я доставлений в КНП «Міська лікарня №7» ЗМР.

Згідно з довідкою ВЛК КНП «Міська лікарня №7» ЗМР №1294 від 05 березня 2025 року позивач визнаний придатним до військової служби на підставі графи ІІ розкладу хвороб, ТДВБ графи 1-11 до Наказу МОУ № 402 від 2008 (зі змінами).

На думку позивача, обставини щодо наявності у нього захворювань, які могли вплинути на визначення ступеня придатності відповідачем враховані не були, що призвело до помилкового висновку стосовно придатності позивача до несення військової служби.

Вказані обставини стали підставою для звернення позивача із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини десятої статті 2 Закону № 2232-XII та з метою якісного проведення призову громадян на строкову військову службу за станом здоров`я, прийняття громадян на військову службу за контрактом, проведення медичного огляду військовослужбовців, військовозобов`язаних, резервістів для визначення ступеня придатності до військової служби та визначення ступеня придатності льотного складу до льотної роботи наказом Міністра оборони України 14 серпня 2008 року №402 затверджено Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 року за №1109/15800 (далі - Положення №402 в редакції спірних правовідносин).

Згідно із пунктом 1.1 глави 1 розділу І Положення №402 військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.

Відповідно до пункту 1.2. глави 1 розділу І Положення №402 військово-лікарська експертиза - це медичний огляд призовників; військовослужбовців та членів їхніх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби); військовозобов`язаних, офіцерів запасу, які призиваються на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, резервістів (кандидатів у резервісти); громадян, які приймаються на військову службу за контрактом; кандидатів на навчання у вищих військових навчальних закладах, військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти та закладах фахової передвищої військової освіти (далі - ВВНЗ), ліцеїстів військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв (далі - ліцеїсти); осіб, звільнених з військової служби; працівників Збройних Сил України, які працюють у шкідливих та небезпечних умовах праці та залучаються до роботи з джерелами іонізуючого випромінювання (далі - ДІВ), компонентами ракетного палива (далі - КРП), джерелами електромагнітних полів (далі - ЕМП), лазерного випромінювання (далі - ЛВ), мікроорганізмами I-II груп патогенності, особливо небезпечними інфекційними хворобами; працівників допоміжного флоту Військово-морських Сил Збройних Сил України (далі - ВМС Збройних Сил України).

Згідно з пунктом 2.1. глави 2 розділу І Положення №402 для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі).

Штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) ВЛК (лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК)) приймають постанови. Постанови ВЛК (ЛЛК) оформлюються свідоцтвом про хворобу, довідкою військово-лікарської комісії, протоколом засідання штатної військово-лікарської комісії.

Пунктом 2.3.5. глави 2 розділу І Положення №402 визначено, що постанови ЦВЛК можуть бути оскаржені в судовому порядку.

Підпункт 2.4.10. пункту 2.4. глави 2 розділу I постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВЛК або у судовому порядку.

Згідно з підпунктом 2.5.1 пункту 2.5 глави 2 розділу І Положення №402 до позаштатних постійно діючих ВЛК (ЛЛК) належать, зокрема, ВЛК ТЦК та СП, а також ВЛК інших закладів охорони здоров`я комунальної або державної форми власності.

Відповідно до підпункту 3.3. пункту 3 розділу І Положення №402, скарги на дії (бездіяльність) чи постанови позаштатних ВЛК подаються до штатних ВЛК згідно з адміністративно-територіальними зонами відповідальності, наведеними у додатку 2 до наказу Міністерства оборони України від 16 листопада 2016 року № 608 «Про затвердження адміністративно-територіальних зон відповідальності закладів охорони здоров`я Збройних Сил України за організацію медичного забезпечення».

Позивач в межах даної адміністративної справи оскаржує постанову Військово-лікарської комісії «Комунального некомерційного підприємства «Міська лікарня №7» Запорізької міської ради м. Запоріжжя, яка з урахуванням підпункту 2.5.1 пункту 2.5 глави 2 розділу І Положення №402 належить до позаштатних ВЛК.

Таким чином, позивачем недотримано процедури оскарження результатів медичного огляду позаштатної ВЛК, оскільки Положенням № 402 встановлено порядок оскарження дій, бездіяльності, рішень позаштатних постійно діючих ВЛК до ВЛК регіонів та ЦВЛК, а дії, бездіяльність, рішення ВЛК регіонів та ЦВЛК, відповідно до наведених судом пунктів 2.3.5, 2.4.10, можуть бути оскаржені в судовому порядку.

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною 1 та 2 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову слід відмовити.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що особі, що не є суб`єктом владних повноважень у разі відмови у задоволені позову - судовий збір поверненню не підлягає.

Керуючись статтями 9, 242-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії «Комунальне некомерційне підприємство «Міська лікарня №7» Запорізької міської ради м. Запоріжжя про визнання протиправним та скасування рішення, - відмовити.

Розподіл судових витрат не здійснюється.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 20 червня 2025 року.

Суддя Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2025
Оприлюднено25.06.2025
Номер документу128323169
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/2829/25

Рішення від 20.06.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 21.04.2025

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні