Герб України

Рішення від 23.06.2025 по справі 420/6093/25

Одеський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 420/6093/25

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 червня 2025 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Танцюри К.О.,

за участю секретаря Грекової К.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Одесі справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим про визнання протиправним рішення Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим про відмову продовжити військову службу в лавах С`Б України підполковнику ОСОБА_1 ; зобов`язання Головне управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим з 31.12.2024 (моменту прибуття): продовжити відповідно військову службу в органах СБ України, дію контракту, а також поновити виплату грошового і здійснення продовольчого, речового, інших видів забезпечення підполковнику ОСОБА_1 , поновити пільги та соціальні гарантії, встановлені законодавством України; зобов`язання начальника (командира) Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим (військової частини) з дня продовження військової служби військовослужбовцю інформувати у письмовій формі про таке продовження орган досудового розслідування та Миколаївський районний суд Миколаївської області, який проводить судовий розгляд матеріалів кримінального провадження за №42022164010000255 від 26.10.2022; зобов`язання начальника (командира) Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим (військової частини) з метою оформлення відповідного статусу учасника бойових дій підполковнику ОСОБА_1 надати на розгляд комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасників бойових дій в Службі безпеки України відповідні документальні матеріали.

Ухвалою суду від 30.03.2025 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 14.05.2025 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що він підполковник ОСОБА_1 з 2002 року проходив військову службу в органах державної безпеки України за контрактом осіб офіцерського складу, в Головному управлінні Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим з 2016 року. 26.10.2022 на підставі наказу Головного управління № 158-ОС/дск від 28.10.2022, у зв`язку із реєстрацією Державним бюро розслідувань кримінального провадження за № 42022164010000255 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 407 КК України, позивача звільнено з посади, а військову службу та усі види забезпечення призупинено. На теперішній час у Миколаївському районному суді Миколаївської області триває судовий розгляд матеріалів кримінального провадження за №42022164010000255. У листопаді 2024 року прийнято Закон України про внесення зміни до глави ХІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» щодо умов проходження військової служби під час дії воєнного стану окремим категоріям військовослужбовців (від 21.11.2024 № 4087-IX). Враховуючи вищевикладене, як вказав позивач, 31.12.2024 він письмовим рапортом звернувся до Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим, у якому просив невідкладно продовжити його військову службу в СБУ, ГУ СБУ в АР Крим, здійснити заходи згідно з прийнятим у листопаді 2024 року Закону України про внесення зміни до глави ХІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» щодо умов проходження військової служби під час дії воєнного стану окремим категоріям військовослужбовців (від 21.11.2024 № 4087-IX), а також повідомити йому адресу знаходження ГУ СБУ в АР Крим (його підрозділів) (місць проходження військової служби) в м. Одеса для забезпечення його відповідного прибуття та реалізації відповідних рішень Верховної Ради України та Верховного Головнокомандувача України, Президента України. Позивач зазначив, що 28.01.2025 він на електронну пошту від відповідача отримав лист №76/5/177-154 від 28.01.2025, в якому повідомлено, що: офіційна та юридична адреса ГУ СБУ в АР Крим: АДРЕСА_1 і на даний час відсутні відомості щодо розгляду судом по суті матеріалів кримінального провадження за №42022164010000255 із попередньою правовою кваліфікацією за ч. 5 ст. 407 КК України, у зв`язку з чим підстави для законного поновлення на військовій службі відсутні. Позивач, посилаючись на норми діючого законодавства, не розгляд відповідачем по суті рапорту позивача, а саме без врахування того, що ОСОБА_1 просив продовжити йому військову службу, а не поновити, просить суд задовольнити позов у повному обсязі. При цьому, позивач наголосив на тому, що відповідачем в особі керівництва Управління ще з літа 2022 року не видано йому посвідчення учасника бойових дій, згідно Закону відповідні заходи командир зобов`язаний вчинити протягом місяця, але вже пішов третій рік, на думку позивача, командир демонструє бездіяльність військової влади, недбале ставлення до військової служби.

Позивач у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог у повному обсязі з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву від 01.04.2025 та просив суд відмовити у задоволенні позову. Так, відповідач зазначав, ГУ СБУ в АР Крим функціонує виключно на підставі норм чинного законодавства України. На адресу Головного управління надходив лист ОСОБА_1 щодо надання місця дислокації ГУ СБУ в АР Крим та поновлення на військовій службі у ГУ СБУ в АР Крим, на який було скеровано відповідь (№ 76/5/177-154 від 28.01.2025) з обґрунтуванням неможливості продовження військової служби з військовослужбовцем, відносно якого наявне кримінальне провадження до вирішення його по суті в судовому порядку. У відповідності до частини 2 статті 24 «початком призупинення військової служби є день внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань», в свою чергу підставою для призупинення військової служби є отримання військовою частиною письмового повідомлення правоохоронного органу про внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального правопорушення. Враховуючи викладене, як вказав відповідач, 28.10.2022 ГУ СБУ в АРК було підготовлено наказ №158-ОС/дск (витяг з якого додається) щодо призупинення військової служби за пунктом 49-1 «Положення про проходження військової служби військовослужбовцями Служби безпеки України», призупинення військової служби для військовослужбовців, які самовільно залишили підрозділ, орган, заклад, установу або місця служби, здійснюється з дня внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань, а також виплата грошового та здійснення продовольчого, речового, інших видів забезпечення таким військовослужбовцям призупиняються. Час призупинення військової служби військовослужбовцям не зараховується до строку військової служби, вислуги у військовому званні та до вислуги років для виплати надбавки за вислугу років і призначення пенсії. У зв`язку із зазначеним та згідно з нормами чинного законодавства у ГУ СБУ в АРК відсутні підстави для поновлення військової служби, в органах СБ України, а також поновлення виплат грошового і здійснення продовольчого, речового, інших видів забезпечення підполковнику ОСОБА_1 .

03.04.2025 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, згідно якої позивач вказав, що відповідачем не надано пояснення щодо його вимог, з урахуванням уточненої позовної заяви та посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, просить суд задовольнити позов у повному обсязі.

Заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

ОСОБА_1 з 2002 року проходив військову службу в органах державної безпеки України, в тому числі за контрактом в Головному управлінні Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим.

Наказом начальника Головного управління Служби безпеки України в АРК від 28.10.2022 №158-ОС/дск призупинено військову службу за п.49-1 Положення про проходження військової служби військовослужбовцям Служби безпеки України з 26.10.2022 підполковнику ОСОБА_1 , звільнивши його з посади старшого оперуповноваженого; призупинено підполковнику ОСОБА_1 контракт про проходження військової служби, а також виплати грошового та здійснення продовольчого, речового та інших видів забезпечення з 26 жовтня 2022 року.

Підстава прийняття наказу зазначена: «провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.407КК України №42022164010000255 від 26.10.2022» (а.с.111).

ОСОБА_1 звернувся до начальника ГУ СБУ в АР Крим із заявою від 31.12.2024 наступного змісту:

«Я, підполковник ОСОБА_1 , з 2002 року проходжу військову службу в органах державної безпеки України за контрактом осіб офіцерського складу, в Головному управлінні Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим (далі Головне управління, ГУ) з 2016 року. 26.10.2022 на підставі наказу Головного управління № 158-ОС/дск від 28.10.2022, у зв`язку із реєстрацією Державним бюро розслідувань кримінального провадження за № 42022164010000255 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 407 КК України, мене звільнено з посади, мою військову службу та усі види забезпечення було призупинено. Підставою для внесення відомостей до ЄРДР про можливе кримінальне правопорушення стала Ваша заява №76/1/154-877 від 24.10.2022, яка підготовлена та направлена на підставі рапорту №76/1/154-875 від 24.10.2022 на той час т.в.о. заступника начальника 2 управління (з дислокацією у м. Херсон) ГУ майора ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . На теперішній час триває судовий розгляд у ході якого буде встановлена відсутність події карного діяння та складу злочину. У листопаді 2024 року був прийнятий Закон України про внесення зміни до глави ХІІ «Прикінцеві положення» Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» щодо умов проходження військової служби під час дії воєнного стану окремим категоріям військовослужбовців (від 21.11.2024 № 4087-IX). Верховна Рада України постановл яє : I. Главу XII «Прикінцеві положення» Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 38, ст. 324 із наступними змінами) доповнити пунктом 7-2 такого змісту: « 7 -2 . Установити, що: 1) військовослужбовцям, які самовільно залишили військові частини чи місця проходження служби або дезертирували до набрання чинності Законом України «Про внесення зміни до глави XII «Прикінцеві положення» Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» щодо умов продовження військової служби під час дії воєнного стану окремим категоріям військовослужбовців» від 21 листопада 2024 року №4087-IX і військову службу яких призупинено та які добровільно прибули не пізніше 1 січня 2025 року до відповідних військових частин (місць проходження військової служби), визначених центральними органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють керівництво Збройними Силами України та іншими військовими формуваннями, і висловили готовність продовжити військову службу, командир (начальник) військової частини не пізніше 72 годин з дня їх прибуття до військової частини чи місця проходження служби продовжує відповідно військову службу, дію контракту, а також поновлює виплату грошового і здійснення продовольчого, речового, інших видів забезпечення. З моменту продовження військової служби таким військовослужбовцям поновлюються пільги та соціальні гарантії, встановлені законодавством України; 2) у день продовження військової служби військовослужбовцям, зазначеним у підпункті 1 цього пункту, командир (начальник) військової частини інформує у письмовій формі про таке продовження орган досудового розслідування та відповідний орган управління Військової служби правопорядку у Збройних Силах України; 3) факт відкриття кримінального провадження щодо кримінального правопорушення, передбаченого статтями 407 і 408 Кримінального кодексу України, стосовно військовослужбовця, зазначеного у підпункті 1 цього пункту, не є підставою для відмови у продовженні йому військової служби та дії контракту; 4) військовослужбовцям, зазначеним у підпункті 1 цього пункту, з дня прийняття командиром (начальником) військової частини рішення про призупинення військової служби до дня її продовження виплата недоотриманого грошового, здійснення недоотриманого продовольчого, речового, інших видів забезпечення та поширення пільг і соціальних гарантій, встановлених законодавством України для військовослужбовців, не здійснюються». Повідомляю, що зі свого боку я вчинив певний спектр заходів щодо повернення на військову службу: - прибув на територію місця дислокації ГУ СБУ в АР Крим -, але мені співробітник охорони повідомив, що 25.03.2024 року регіональний орган СБ України виїхав із зазначеного місця дислокації; - прибув до УСБУ в Одеській області, але військовослужбовці чергової служби зазначеного регіонального органу не змогли мені надати інформацію щодо розташування ГУ СБУ в АР Крим, його підрозділів, порекомендували з вказаного питання звернутися до керівництва СБУ. Таким чином, з огляду на вище зазначені волевиявлення Верховної Ради України та рішення Верховного Головнокомандувача України, Президента України, Володимира Зеленського, а також моє непереборне бажання проходити військову службу в органах державної безпеки України, ГУ СБУ в АР Крим, прошу Вас: - невідкладно продовжити мені мою військову службу в СБУ, ГУ СБУ в АР Крим, здійснити вище вказані заходи, а також повідомити мені адресу знаходження ГУ СБУ в АР Крим (його підрозділів) (місць проходження військової служби) в м. Одеса для забезпечення мого відповідного прибуття та реалізації відповідних рішень Верховної Ради України та першої особи держави.» (а.с. 89-90)

Листом начальника ГУ СБУ в АР Крим від 28.01.2025 №76/5/177-154 надано відповідь на запит ОСОБА_1 щодо офіційної та юридичної адреси Головного управління СБ України в АР Крим. В частині, що стосується поновлення на військовій службі було зазначено, що оскільки відсутні відомості щодо розгляду судом по суті матеріалів кримінального провадження №42022164010000255 із попередньою правовою кваліфікацією за ч. 5 ст. 407 КК України, підстави для законного поновлення на військовій службі відсутні. В свою чергу, у відповідності до пункту 49-1 «Положення про проходження військової служби військовослужбовцями Служби безпеки України», призупинення військової служби для військовослужбовців, які самовільно залишили підрозділ, орган, заклад, установу або місця служби, здійснюється з дня внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань, а також виплата грошового та здійснення продовольчого, речового інших видів забезпечення таким військовослужбовцям призупиняються. Час призупинення військової служби військовослужбовцям не зараховується до строку військової служби, вислуги у військовому званні та до вислуги років для виплати надбавки за вислугу років і призначення пенсії

Позивач, не погоджуючись із вказаною відмовою йому у продовженні військової служби в лавах СБУ, звернувся до суду із цим позовом та просить суд зобов`язати Головне управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим: з 31.12.2024 (моменту прибуття) продовжити відповідно військову службу в органах СБ України, дію контракту, а також поновити виплату усіх видів забезпечення, інформувати про таке продовження орган досудового розслідування та Миколаївський районний суд Миколаївської області і зобов`язати надати на розгляд комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасників бойових дій в Службі безпеки України відповідні документальні матеріали.

Статтею 1 Закону України «Про Службу безпеки України» від 25 березня 1992 року

№ 2229-XII визначено, що служба безпеки України - державний орган спеціального призначення з правоохоронними функціями, який забезпечує державну безпеку України.

Порядок проходження військової служби за контрактом особами офіцерського складу, сержантського і старшинського складу, рядового складу Служби безпеки України (далі - військовослужбовці Служби безпеки України), виконання ними військового обов`язку в запасі та особливості проходження військової служби в особливий період, визначений Положенням про проходження військової служби військовослужбовцями Служби безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 27 грудня 2007 року № 1262/2007.

Порядок призупинення військової служби для військовослужбовців, які самовільно залишили підрозділ, орган, заклад, установу або місця служби, дезертирували або добровільно здалися в полон встановлений п.49-1 Порядку №1262/2007.

Так, у відповідності до положень п.49-1 №1262/2007 призупинення військової служби для військовослужбовців, які самовільно залишили підрозділ, орган, заклад, установу або місця служби, дезертирували або добровільно здалися в полон, якщо інше не визначено законодавством, здійснюється з дня внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань на підставі заяви, повідомлення за підписом Голови Служби безпеки України або його заступників, начальника регіонального органу Служби безпеки України про вчинене кримінальне правопорушення, поданих відповідно до частини четвертої статті 85 Дисциплінарного статуту Збройних Сил України. Підставою для призупинення військової служби є отримання підрозділом, органом, закладом, установою письмового повідомлення правоохоронного органу про внесення відповідних відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Військовослужбовці, військову службу яких призупинено, звільняються з посад та вважаються такими, що не виконують (не несуть) обов`язків військової служби. Контракт про проходження військової служби, а також виплата грошового та здійснення продовольчого, речового, інших видів забезпечення таким військовослужбовцям призупиняються.

Поряд з цим, 21 листопада 2024 року за № 4087-IX прийнято Закон України «Про внесення зміни до глави XII "Прикінцеві положення" Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" щодо умов продовження військової служби під час дії воєнного стану окремим категоріям військовослужбовців», який набрав законної сили 29.11.2024.

Так, у відповідності до Закону № 4087-IX Главу XII "Прикінцеві положення" Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" доповнено пунктом 7-2 такого змісту: "7-2. Установити, що: 1) військовослужбовцям, які самовільно залишили військові частини чи місця проходження служби або дезертирували до набрання чинності Законом України "Про внесення зміни до глави XII "Прикінцеві положення" Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу" щодо умов продовження військової служби під час дії воєнного стану окремим категоріям військовослужбовців" від 21 листопада 2024 року № 4087-IX і військову службу яких призупинено та які добровільно прибули не пізніше 1 січня 2025 року до відповідних військових частин (місць проходження військової служби), визначених центральними органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють керівництво Збройними Силами України та іншими військовими формуваннями, і висловили готовність продовжити військову службу, командир (начальник) військової частини не пізніше 72 годин з дня їх прибуття до військової частини чи місця проходження служби продовжує відповідно військову службу, дію контракту, а також поновлює виплату грошового і здійснення продовольчого, речового, інших видів забезпечення. З моменту продовження військової служби таким військовослужбовцям поновлюються пільги та соціальні гарантії, встановлені законодавством України; 2) у день продовження військової служби військовослужбовцям, зазначеним у підпункті 1 цього пункту, командир (начальник) військової частини інформує у письмовій формі про таке продовження орган досудового розслідування та відповідний орган управління Військової служби правопорядку у Збройних Силах України; 3) факт відкриття кримінального провадження щодо кримінального правопорушення, передбаченого статтями 407 і 408 Кримінального кодексу України, стосовно військовослужбовця, зазначеного у підпункті 1 цього пункту, не є підставою для відмови у продовженні йому військової служби та дії контракту; 4) військовослужбовцям, зазначеним у підпункті 1 цього пункту, з дня прийняття командиром (начальником) військової частини рішення про призупинення військової служби до дня її продовження виплата недоотриманого грошового, здійснення недоотриманого продовольчого, речового, інших видів забезпечення та поширення пільг і соціальних гарантій, встановлених законодавством України для військовослужбовців, не здійснюються".

Тобто, з аналізу вказаних норм вбачається, що військовослужбовцям, які самовільно залишили військові частини чи місця проходження служби до набрання чинності Законом № 4087-IX і військову службу яких призупинено та які добровільно прибули не пізніше 1 січня 2025 року до відповідних військових частин (місць проходження військової служби), та іншими військовими формуваннями, і висловили готовність продовжити військову службу, командир (начальник) військової частини продовжує відповідно військову службу, дію контракту.

Як вбачається з матеріалів справи ОСОБА_1 проходив військову службу за контрактом офіцерського складу від 26.07.2017, який укладено на 5 років (з 27.10.2017 до 26.10.2022).

Наказом Головного управління Служби безпеки України в АРК від 28.10.2022 №158-ОС/дск призупинено військову службу за п.49-1 Положення про проходження військової служби військовослужбовцям Служби безпеки України з 26.10.2022 підполковнику ОСОБА_1 , звільнивши його з посади старшого оперуповноваженого; призупинено підполковнику ОСОБА_1 контракт про проходження військової служби, а також виплати грошового та здійснення продовольчого, речового та інших видів забезпечення з 26 жовтня 2022 року.

Підстава прийняття наказу зазначена: «провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.407 КК України №42022164010000255 від 26.10.2022» (а.с.111).

У відповідності до положень ч.5 ст.407 КК України (Самовільне залишення військової частини або місця служби) самовільне залишення військової частини або місця служби військовослужбовцем, а також нез`явлення його вчасно на службу без поважних причин, вчинені в бойовій обстановці, а так само ті самі дії тривалістю понад три доби, вчинені в умовах воєнного стану, - караються позбавленням волі на строк від п`яти до десяти років.

При цьому, під час з`ясування офіційних обставин справи судом встановлено, що відповідач, у листі ГУ СБУ в АР Крим від 28.01.2025 №76/5/177-154, яким надано відповідь на рапорт ОСОБА_1 щодо продовження йому військової служби в СБУ, ГУ СБУ в АР Крим, з урахуванням Закону № 4087-IX, не розглянув вказану заяву по суті, зазначивши про відсутність підстав для поновлення на військовій службі.

Враховуючи викладене та те, що рапорт ОСОБА_1 щодо продовження йому військової служби в СБУ, ГУ СБУ в АР Крим, з урахуванням Закону № 4087-IX, по суті не розглянуто, суд, керуючись ч.2 ст.9 КАС України приходить до висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог позивача шляхом:

-визнання протиправною відмови Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим у продовженні військової службу в лавах СБУ ОСОБА_1 , викладеної у листі від 28.01.2025 №7615/177-154;

- зобов`язання Головне управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим повторно розглянути рапорт ОСОБА_1 від 31.12.2024 про продовження військової служби в органах СБУ, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

При цьому, з урахуванням викладеного та не розгляду по суті рапорту позивача від 31.12.2024, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про зобов`язання Головне управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим з 31.12.2024 (моменту прибуття): продовжити відповідно військову службу в органах СБ України, дію контракту, а також поновити виплату грошового і здійснення продовольчого, речового, інших видів забезпечення підполковнику ОСОБА_1 , поновити пільги та соціальні гарантії, встановлені законодавством України; зобов`язання начальника (командира) Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим (військової частини) з дня продовження військової служби військовослужбовцю інформувати у письмовій формі про таке продовження орган досудового розслідування та Миколаївський районний суд Миколаївської області, який проводить судовий розгляд матеріалів кримінального провадження за №42022164010000255 від 26.10.2022, суд вважає передчасними та такими, що задоволенню не підлягають, оскільки відновленню підлягає лише порушене право та у даному випадку відсутні об`єктивні підстави вважати, що після здійснення розглянути рапорт ОСОБА_1 від 31.12.2024 про продовження військової служби в органах СБУ, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні, будуть порушені права позивача та враховуючи, що суд захищає лише порушені, невизнані або оспорювані права, свободи та інтереси учасників адміністративних правовідносин.

Щодо позовних вимог позивача про зобов`язання начальника (командира) Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим (військової частини) з метою оформлення відповідного статусу учасника бойових дій підполковнику ОСОБА_1 надати на розгляд комісії з питань розгляду матеріалів про визнання учасників бойових дій в Службі безпеки України відповідні документальні матеріали, суд не вбачає підстав для задоволення вказаних вимог, оскільки позивач в межах цієї справи не звертався до суду із позовними вимогами про визнання протиправними рішення, дії чи бездіяльність відповідача щодо надання статусу учасника бойових дій, та відповідно суд не надає правову оцінку вказаним правовідносинам.

Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

В пункті 42 рішення Європейського суду з прав людини у справі Бендерський проти України від 15 листопада 2007 року, заява № 22750/02, зазначено, що відповідно до практики, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, судові рішення мають у достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються. Межі такого обов`язку можуть різнитися залежно від природи рішення та мають оцінюватися в світлі обставин кожної справи.

Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає, що адміністративний позов позивача підлягає частковому задоволенню задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи те, що суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог позивача та оскільки вимозі про зобов`язання відповідача вчинити певні дії передує вимога про встановлення порушення прав, свобод та інтересів позивача, судовий збір за другу(похідну) вимогу позивача не стягувався, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з відповідача за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача судового збору у розмірі 968,96 грн.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 255, 295, 382 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 - задовольнити частково.

Визнати протиправною відмову Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим у продовженні військової службу в лавах СБУ ОСОБА_1 , викладеної у листі від 28.01.2025 №7615/177-154.

Зобов`язати Головне управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим повторно розглянути рапорт ОСОБА_1 від 31.12.2024 про продовження військової служби в органах СБУ,з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

У задоволенні іншої частини позовних вимог -відмовити.

Стягнути з Головного управління Служби безпеки України в Автономній Республіці Крим (код ЄДРПОУ 20001817, м.Херсон, вул. Перекопська 5) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ) судовий збір у розмірі 968,96 грн(дев`ятсот шістдесят вісім гривень дев`яносто шість копійок).

Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293, 295 та п. 15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя К.О. Танцюра

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2025
Оприлюднено25.06.2025
Номер документу128324903
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —420/6093/25

Ухвала від 10.07.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 10.07.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 07.07.2025

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 23.06.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 15.05.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 20.03.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

Ухвала від 04.03.2025

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Танцюра К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні