Постанова
від 07.12.2010 по справі 42609/09/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



     

Харківський окружний адміністративний суд

61004  м. Харків  вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

 Харків  

 07 грудня 2010 р.                                                                                 № 2-а- 42609/09/2070  

          Харківський окружний адміністративний суд  у складі:

головуючого судді Біленського О.О.   

при секретарі судового засідання Лишняк І.В.   

за участю:

представника позивача –ОСОБА_1,

представника відповідача –не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом

Вовчанської міжрайонної державної податкової інспекції у Харківській області   

до

Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Век"   

про

стягнення заборгованості,-

В С Т А Н О В И В:

Вовчанська міжрайонна державна податкова інспекція у Харківській області (далі Вовчанська МДПІ) звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Век" (далі ТОВ "Агро-Век") про стягнення  заборгованості перед бюджетом у розмірі 849898,69 грн. за рахунок активів Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Век".

Вовчанська МДПІ в обґрунтування позовних вимог зазначила, що на протязі тривалого часу ТОВ „Агро-Век" допускались значні суми недоїмки по платежах в бюджет, що є порушенням ст. 67 Конституції України. За період з 24.11.2008 року по 29.09.2009 року недоїмка по платежах в бюджет ТОВ „Агро-Век" становить 849898,69 грн., в тому числі по наступним податкам та зборам (обов'язковим) платежам: 1.податок на додану вартість - 849392,58 грн., в тому числі 849391,75 грн. основного боргу нарахованого на підставі повідомлень-рішень від 19.03.2009 року №0000931501, від 03.06.2009 року №0001771501, 26.10.2007 року №0003381501, 17.08.2009 року №0002641501, 15.09.2009 року №0003051501 та 0,83 грн. пені  нарахованої на підставі пп.16.1.1 п.16.1 ст.16 та згідно пп.16.4.1 п.16.4 ст.16 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року за №2181-ІІІ з наступними змінами та доповненнями (далі за текстом Закон України №2181-ІІІ), 2. податок на прибуток - 506,11 грн., в тому числі 505,08 грн. основного боргу нарахованого на підставі податкових повідомлень-рішень від 23.12.2008 року №0004231501, від 13.04.2009 року №0001171501, від 10.06.2009 року №0001971501, та 1,03 грн. пені нарахованої на підставі пп.16.1.1 п.16.1 ст.16 та згідно пп.16.4.1 п.16.4 ст.16 Закону України №2181-ІІІ. З метою погашення податкового боргу Вовчанською МДПІ застосовувався ряд заходів по його стягненню, передбачених ст.ст. 6, 8,10 Закону України №2181-ІІІ, а саме: були виставлені перша та друга податкові вимоги; все майно товариства було зареєстровано в Державному реєстрі застав рухомого майна; прийнято рішення про застосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення його активів. Тобто податковий орган здійснив всі заходи по стягненню податкового боргу платника податків, але вони не призвели до погашення податкового боргу. Враховуючи те, що активи платника податків можуть бути стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду, Вовчанська МДПІ просить задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідач повторно в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином, що підтверджується зворотніми повідомленнями про поштове вручення від 07.10.2010 року та 13.11.2010 року. До початку судового засіднання заперечень та клопотань не надав. За таких умов, відповідно до ст.128 КАС України, враховуючи повторну неявку представника відповідача в судове засідання без поважних причин та без повідомлення про причини неявки, виходячи з рівності сторін в адміністративному судочинстві, суд вважає за можливе розглянути справу на підставі наявних у ній доказів без участі представника відповідача.

Суд, вислухавши пояснення позивача, дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, проаналізувавши чинне законодавство, встановив наступне.

Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро-Век" зареєстроване 29.08.2003 року за №14541080001000363 Вовчанською районною державною адміністрацією Харківської області (а.с.5).

Згідно довідки Вовчанської МДПІ від 03.11.2006 року №29-026723, ТОВ "Агро-Век" перебуває на обліку за №769 у Вовчанській МДПІ у Харківській області.

Відповідно до довідки Вовчанської МДПІ про податкову заборгованість по ТОВ "Агро-Век" за період з 24.11.2008 року по 29.09.2009 року, недоїмка складає 849896,83 грн, пеня складає 1,86 грн.

Судом встановлено, що за період з 24.11.2008 року по 29.09.2009 року недоїмка по платежах в бюджет ТОВ „Агро-Век" становить 849898,69 грн., в тому числі по наступним податкам та зборам (обов'язковим) платежам: 1.податок на додану вартість - 849392,58 грн., в тому числі 849391,75 грн. основного боргу нарахованого на підставі повідомлень-рішень від 19.03.2009 року №0000931501, від 03.06.2009 року №0001771501, 26.10.2007 року №0003381501, 17.08.2009 року №0002641501, 15.09.2009 року №0003051501 та 0,83 грн. пені, 2. податок на прибуток - 506,11 грн., в тому числі 505,08 грн. основного боргу нарахованого на підставі податкових повідомлень-рішень від 23.12.2008 року №0004231501, від 13.04.2009 року №0001171501, від 10.06.2009 року №0001971501, та 1,03 грн. пені.  

На час розгляду справи податкове зобов’язання платника податків є узгодженим.

Через несплату ТОВ „Агро-Век" податкового зобов’язання, Вовчанською МДПІ було прийнято Рішення за №1 від 12.01.2008 року про застосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення його активів.

Як вбачається з матеріалів справи, 12.10.2005 року через несплату заборгованості, на рухоме майно відповідача зареєстровано податкову заставу.

Відповідно до ст.2 Закону України №509-XІІ, завданням органів державної податкової служби, зокрема є: здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів), а також, неподаткових доходів, установлених законодавством (далі-податки, інші платежі).

Згідно ст.10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 року за №509-XІІ з наступними змінами та доповненнями (надалі Закон України №509-XІІ) до функцій органів державної податкової служби входить здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів обов'язкових платежів. Крім того, податкові органи контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків та інших платежів,  а також,  перевіряють  достовірність  цих документів  щодо  правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також, стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; проводять перевірки фактів приховування і зниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та Іншими законами України.

Згідно із п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року за №2181-ІІІ з наступними змінами та доповненнями (далі за текстом Закон України №2181-ІІІ) податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим  визначених підпунктом 5.2.2 та 5.2.4. у разі розгляду справі по суті та прийняття відповідного рішення.

Приписами абзацу 3 п.п. 5.3.1, 5.3.2, 5.3.3 п.5.3 ст.5 Закону України №2181-ІІІ встановлено, що у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження. У випадках апеляційного узгодження суми податкового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити її узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом десяти календарних днів, наступних за днем такого узгодження.  Якщо останній день зазначених у цьому пункті строків припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем кожного з таких строків вважається наступний за вихідним або святковим робочий операційний (банківський) день.

Підпунктом 5.4.1. пункту 5.4. ст.5 Закону України №2181-ІІІ визначено, що узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно з п.п 6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону України №2181-ІІІ у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

Приписами статей 2, 4, 9 Закону України “Про систему оподаткування” від 25.06.1991 року №1251-XII з наступними змінами та доповненнями (надалі Закон України №1251-XII), встановлений обов'язок платників податків сплачувати податки і збори до бюджетів та до державних цільових фондів у порядку та на умовах, що визначаються законами України про оподаткування. Також згідно п.3 ч.1, ч.4 ст.9 зазначеного закону, платники податків, зборів зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни і це зобов’язання припиняється їх сплатою, згідно ч.1 ст.11- платники податків і зборів (обов'язкових платежів) за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть відповідальність відповідно до законів України.

У п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України №2181-ІІІ передбачено, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Відповідно до п.п.1.6 ст.1 Закону України №2181-ІІІ зазначено, що примусове стягнення це звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу.

Підпунктом 1.7 ст.1 Закону України №2181-ІІІ визначено, що активи платника податків - кошти, матеріальні нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання. Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу, є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.

Відповідно до ст.104 КАС України до адміністративного суду має право звернутись суб'єкт владних повноважень у випадках встановлених законом.

Згідно з п.11 ст.10 Закону України №509-XІІ органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Відповідно до п.3 ст.9 Закону України №1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Вивчивши матеріали справи, враховуючи те, що доказів погашення відповідачем зазначеної суми станом на день розгляду цього спору не надано, суд встановив, що заборгованість відповідача перед Вовчанською міжрайонною державною податковою інспекцією у Харківській області за період з 24.11.2008 року по 29.09.2009 року складає 849898,69 грн.

Оскільки відповідачем на час розгляду справи сума заборгованості не відшкодована, виходячи з заявлених позовних вимог, аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким, що підлягає задоволенню.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а  відповідачем  -  фізична  чи  юридична  особа,  судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 17, 50, 160-163, 167, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Вовчанської міжрайонної державної податкової інспекції у Харківській області про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю  "Агро-Век" заборгованості перед бюджетом у розмірі 849898,69 грн. за рахунок активів Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Век" –задовольнити.

Cтягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Век" (62500, Харківська обл., м.Вовчанськ, вул. К.Лібкнехта, 80, р/р26004414200000 в ХФ АКІБ „УкрСиббанк", МФО 351641, код ЄДРПОУ 32447094) за рахунок активів податковий борг у розмірі 849898.69 грн. (вісімсот сорок дев’ять тисяч вісімсот дев’яносто вісім гривень 69 копійок) на користь Вовчанської міжрайонної державної податкової інспекції у Харківській області (62500, Харківська область, м.Вовчанськ, вул.Гоголя, 53, р/р 35216001000652 ГУДКУ у Харківській області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 21232714).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.

          Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом  десяти днів з дня отримання копії постанови.

          Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

          Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, установлених цією статтею, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

          У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова у повному обсязі виготовлена 10.12.2010 року.

          Суддя                                                                                      Біленський О.О.

Дата ухвалення рішення07.12.2010
Оприлюднено16.12.2010
Номер документу12832998
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —42609/09/2070

Ухвала від 24.09.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Ухвала від 10.09.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Постанова від 07.12.2010

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні