Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"10" листопада 2010 р. № 2-а-11709/10/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Супрун Ю.О., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Прокурора Дергачівського району Харківської області в інтересах Держави в особі Дергачівської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області до Золочівського сільського споживчого товариства про стягнення податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Дергачівського району Харківської області звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Дергачівської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області до Золочівського сільського споживчого товариства, в якому просить суд: стягнути з відповідача заборгованість по сплаті податкового боргу в сумі 1736,00 грн..
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Золочівське сільське споживче товариство перебуває на обліку в Дергачівській міжрайонній державній податковій інспекції Харківської області. Станом на 23.07.2010 року за Золочівським сільським споживчим товариством рахується податковий борг на загальну суму 1 736,00 грн. штрафна санкція за порушення законодавства про патентування та застосування реєстрів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Податкові повідомлення-рішення відповідачем у встановленому чинним законодавством в апеляційному та судовому порядку не оскаржено.
Відповідно до п. 4 ч.1 ст. 183-2 КАС України зазначена справа розглядається у порядку скороченого провадження.
Копії ухвали про відкриття скороченого провадження направлені відповідачам разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів із зазначенням строку подання заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого заперечення. Відповідно до зворотних повідомлень, які знаходяться в матеріалах справи, копії ухвали про відкриття скороченого провадження відповідачами разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів отримані.
Але, як передбачено ч. 3 ст. 183-2 КАС України, відповідачами заперечення до суду в установлений строк не подані.
Згідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
Таким чином, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступні обставини.
Як вбачається зі свідоцтва серії А00 № 167220 про державну реєстрацію юридичної особи та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Золочівське сільське споживче товариство, адреса місцезнаходження: 62203, Харківська область, Золочівський район, смт. Золочів, вул. Степана Разіна, зареєстрований Золочівською районною державною адміністрацією Харківської області 14.01.2000 року за № 1 459 120 0000 000020.
Відповідно до зави для юридичних осіб (філій) від 26.01.2000 року та довідки № 281 про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, виданої Харківським обласним управлінням статистики, Золочівське сільське споживче товариство займається наступними видами діяльності: (ЗКГНГ) роздрібна торгівля споживчої кооперації, громадське харчування споживчої кооперації, внутрішньо-системна оптова торгівля споживчої кооперації, заготівля, м'ясна промисловість, послуги підприємств і організацій, що займаються невиробничими видами побутового обслуговування населення; (КВЕД) роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно з продовольчим асортиментом, кафе, неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування напоями та тютюновими виробами, оптова торгівля зерном та кормами для тварин, виробництво м'ясних продуктів, інші індивідуальні послуги.
Відповідно до акту (довідки) Державної податкової адміністрації у Харківській області від 16.04.2010 року № 3073/20/40/29/30412819 перевірки за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій приватного підприємства Золочівського сільського споживчого товариства встановлено порушення Золочівським сільським споживчим товариством п. 11,12,13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: порушено режим програмування назви товарів, невідповідність суми коштів на місті проведення розрахунків сумі зазначеної в даному звіті РРО, порушення встановленого законодавством обліку товарних запасів за місцем реалізації (зберігання).
12.05.2010 року за № 293/10/23-110 Державною міжрайонною державною податковою інспекцією Харківської області було направлено до Золочівського сільського споживчого товариства податкове рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій форми "С" №0000442311/0 від 12.05.2010 року та № 0000452311/0 від 12.05.2010 року, яке було вручено 28.05.2010 року.
В п.п. 1, 4 п. 1 ст. 14 Закону України “Про систему оподаткування” від 25.06.1991 року № 1251-ХІІ, з наступними змінами та доповненнями, зазначено, що податок на додану вартість та податок на доходи фізичних осіб відносяться до загальнодержавних податків і зборів.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожний зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.п. 1, 11 ч. 1 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 року № 509-ХІІ органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків); застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Таким чином, позивачем правомірно та в межах повноважень органу державної податкової служби виявлені здійснені відповідачем порушення вимог податкового законодавства, а саме порушено режим програмування назви товарів, невідповідність суми коштів на місті проведення розрахунків сумі зазначеної в даному звіті РРО, порушення встановленого законодавством обліку товарних запасів за місцем реалізації (зберігання), в результаті чого виник податковий борг перед бюджетом на загальну суму 1 736,00 грн.
Як вбачається з розрахунку позову по Золочівському сільському споживчому товариству, податковий борг перед бюджетом становить на загальну суму 1 736,00 грн., що виходить з загальної суми штрафних (фінансових) санкцій, визначеної в рішенні на підставі акту перевірки від 16.04.2010 року № 3073/20/40/29/30412819 на суму 1 836,00 грн. та було сплачено 100,00 грн.
Відповідно до абз. 1 преамбули Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.
Згідно абз. 1,2 п. 5.1 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Відповідно до абз. 1, 3 п. 5.3.1. п. 5.3 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідно до п. 6.1 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” у разі коли сума податкового зобов'язання розраховується контролюючим органом відповідно до статті 4 цього Закону, такий контролюючий орган надсилає платнику податків податкове повідомлення, в якому зазначаються підстава для такого нарахування, посилання на норму податкового закону, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок податкових зобов'язань, сума податку чи збору (обов'язкового платежу), належного до сплати, та штрафних санкцій за їх наявності, граничні строки їх погашення, а також попередження про наслідки їх несплати в установлений строк та граничні строки, передбачені законом для оскарження нарахованого податкового зобов'язання (штрафних санкцій за їх наявності).
Відповідно до п. п. 6.2.2. п. 6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкові вимоги мають містити крім відомостей, передбачених підпунктом 6.2.3 цієї статті, посилання на підстави їх виставлення; суму податкового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санкцій; перелік запропонованих заходів із забезпечення сплати суми податкового боргу. Податкові вимоги також надсилаються платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суму податкових зобов'язань у встановлені законом строки, без попереднього направлення (вручення) податкового повідомлення.
Відповідно до п.п. 6.2.3. п.6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкові вимоги надсилаються:
а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;
б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Відповідно до абз. 1,2,3 п.п. 6.2.4. п. 6.2 ст. 6 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові повідомлення.
Таким чином, суми податків донараховані відповідачу правомірно та в межах повноважень органу державної податкової служби – Дергачівської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області.
З урахуванням наведеного, суд прийшов до висновку про законність та обґрунтованість позовних вимог, через що позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі вищевикладеного, керуючись п.п. 1, 4 п. 1 ст. 14 Закону України “Про систему оподаткування”, ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 року № 509-ХІІ, ст.ст. 3, 5, 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12. 2000 року № 2181-ІІІ, ст. ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд –
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Прокурора Дергачівського району Харківської області в інтересах держави в особі Дергачівської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області до Золочівського сільського споживчого товариства про стягнення податкового боргу – задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Золочівського сільського споживчого товариства (62203, Харківська область, смт. Золочів, вул. Степана Разіна, код ЄДРПОУ 30412819) на користь Дергачівської міжрайонної державної податкової інспекції Харківської області (62300, Харківська область, м. Дергачі, вул. Садова, 10, код ЄДРПОУ 22705994, р/р 3521300100398, банк УДК у Харківській області, МФО 851011) податкову заборгованість перед бюджетом у сумі 1 736 (одна тисяча сімсот тридцять шість) гривень 00 копійок.
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами та іншими особами у зв’язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов’язки, в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги стороною, або іншою особою, яка брала участь у справі, у десятиденний строк з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Супрун Ю.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.11.2010 |
Оприлюднено | 16.12.2010 |
Номер документу | 12833055 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Супрун Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні