Першотравневий районний суд м.чернівців
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяЄдиний унікальний номер 725/3607/25
Номер провадження 3/725/1116/25
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.06.2025 року Суддя Чернівецького районного суду міста Чернівців Піхало Н.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Департаменту патрульної поліції Управління патрульної поліції в Чернівецькій області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працівника поліції, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , за ч.1 ст.130 КУпАП, -
В С Т А Н О В И В:
Згідно протоколу від 22.04.2025 року, ОСОБА_1 22.04.2025 року о 01 год. 41 хв. в м. Чернівці по вул. Руська,254, керував транспортним засобом марки «Ford Focus», державний номерний знак НОМЕР_1 з явними ознаками алкогольного сп`яніння,а саме: запах алкоголю з порожнини рота, поведінка, що не відповідає обстановці, почервоніння обличчя. Від проходження медичного огляду на стан алкогольного сп`яніння водій відмовився на місці зупинки транспортного засобу.
Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч.1 ст.130 КУпАП.
В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення не визнав. При цьому, вказав, що в матеріалах адміністративної справи убачається ряд грубих порушень процесуального законодавства працівниками патрульної поліції при їх складанні, що в свою чергу унеможливлює повно та всебічно провести її розгляд та встановити наявність або відсутність вини особи. Крім того, зазначав, що матеріали справи не містять доказів на підтвердження задокументованого працівниками поліції та доведеного належними та допустимим доказами порушення ним положень ПДР, які б відповідно до ст. 35 ЗУ «Про національну поліцію» давали право працівникам поліції здійснити законну зупинку транспортного засобу під його керуванням. Також зазначав, що посадовою особою не було роз`яснено йому права та обов`язки, передбачені ст.63 Конституції України, ст.268 КУпАП. Крім того, вказував, що працівниками поліції було порушено п. 10 Розд. 2 Інструкції, оскільки ними не було складено направлення у двох примірниках, один з яких мав бути йому вручений, що підтверджується відеозаписами. Вважає, що наведені обставини свідчать про відсутність у його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.130 КУпАП.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, відеоматеріали, а також доводи ОСОБА_1 , суд приходить до наступного.
Так, зі змісту ст.ст.252,254,255,256КУпАП убачається, що протокол про адміністративне правопорушення - це офіційний документ, відповідним чином оформлений уповноваженою особою про вчинення діяння (діянь), яке (які) містить ознаки адміністративного правопорушення, передбаченогоКУпАП, є джерелом доказів у справах про адміністративні правопорушення.
У ньому, крім іншого, зазначаються відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності; місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.
В межах зазначених у протоколі про адміністративне правопорушення обставин інкримінованого особі адміністративного правопорушення, і повинен провадитися їх, у тому числі, і судовий розгляд. З цього слідує, що протокол про адміністративне правопорушення є не тільки джерелом доказів у справі, але й актом обвинувачення у вчиненні конкретного адміністративного правопорушення.
При цьому, порядок дорожнього руху на території України, відповідно доЗакону України «Про дорожній рух»встановлюютьПравила дорожнього руху, затвердженіпостановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року №1306(далі -ПДР). Особи, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно із вимогами чинного законодавства
Згідно ст. ст.1,13 Закону України "Про Національну поліцію", поліція України - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку. Систему поліції складають центральний орган управління поліцією та територіальні органи поліції. Діяльність поліції спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ України згідно із законом.
Відповідно до п. 8, 11 ч. 1ст. 23 Закону України «Про Національну поліцію»поліція відповідно до покладених на неї завдань: у випадках, визначених законом, здійснює провадження у справах про адміністративні правопорушення, приймає рішення про застосування адміністративних стягнень та забезпечує їх виконання, регулює дорожній рух та здійснює контроль за дотриманнямПравил дорожнього рухуйого учасниками, за правомірністю експлуатації транспортних засобів на вулично-дорожній мережі.
Статтею 35 Закону України«Про національнуполіцію» визначено чіткий перелік підстав зупинення працівниками поліції автомобілів. Ця стаття Закону не дозволяє інспектору зупиняти будь-які автомобілі та будь-коли, а лише при наявності конкретних законних підстав.
Зокрема, пунктом 1 ч. 1ст. 35 Закону України "Про Національну поліцію"передбачено, що поліцейський може зупиняти транспортні засоби у разі якщо водій порушивПравила дорожнього руху.
Частиною 3ст. 35 ЗУ «Про Національну поліцію»передбачено, що поліцейський зобов`язаний поінформувати водія про конкретну причину зупинення ним транспортного засобу з детальним описом підстави зупинки, визначеної у цій статті.
Таким чином, аналіз наведених вище положень нормативно-правових актів дає підстави для висновку, що поліцейський має право зупинити транспортний засіб за наявності підстав, передбаченихст. 35 Закону України «Про національну поліцію».
У випадку, якщо поліцейський належним чином не зафіксував підставу зупинення транспортного засобу, зупинка не може вважатися законною.
Разом з тим, в матеріалах справи відсутня задокументована або збережена на матеріальних носіях чи відображена в електронному вигляді будь-якаінформація про підстави для зупинки транспортного засобу й відповідно матеріали справи не містять обґрунтованої причини зупинки транспортного засобу
Як вбачається з матеріалів справи, а саме з дослідженого відеозапису працівниками поліції не було задокументовано та не доведено належними та допустимими доказами факту порушення водієм ОСОБА_1 , таких положеньПДР, які б відповідно дост.35 Закону України «Про Національну поліцію»давали право працівникам поліції здійснити законну зупинку транспортного засобу під керуванням останнього.
Крім того, матеріали справи не містять відомостей, що працівниками поліції було складено направлення у двох примірниках, та один з яких вручений водію ОСОБА_1 .
Так, згідно положень ст. 251 КУпАП, обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.
За таких обставин, суд вважає за необхідне вказану справу повернути начальнику Управління патрульної поліції в Чернівецькій області для проведення додаткової перевірки.
Враховуючи наведене, керуючись ст.ст.256,278,283 КУпАП,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративну справу №725/3607/25 відносно ОСОБА_1 , за ч.1 ст. 130 КУпАП, повернути начальнику Департаменту патрульної поліції Управління патрульної поліції в Чернівецькій області для доопрацювання.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя Чернівецького районного
суду міста Чернівців Піхало Н.В.
Суд | Першотравневий районний суд м.Чернівців |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2025 |
Оприлюднено | 25.06.2025 |
Номер документу | 128340570 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення на транспорті, в галузі шляхового господарства і зв’язку Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції |
Адмінправопорушення
Першотравневий районний суд м.Чернівців
Піхало Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні